Terminalarbetare deltid 50%

Vill du vara en del av ett dynamiskt företag som expanderar och erbjuder en rad spännande utmaningar? DANX AB befinner sig just nu i en tillväxtfas och letar efter en passionerad och engagerad terminalmedarbetare att förstärka vårt team i Rosersberg. Som en del av DANX-familjen kommer du inte bara att vara en nyckelspelare i vår verksamhet, utan du kommer också att vara en del av ett team som strävar efter att leverera enastående service och smidiga logistiklösningar till alla våra kunder. Om oss: Vi är ett ledande transport- och logistikföretag inom reservdelar med ett eget distributionsnätverk och en vision om att leverera allt gods före kl. 07:00 till över 6000 teknikers bilar, verkstäder och andra leveransplatser. Vår kärnverksamhet sker på natten, och vi strävar alltid efter att överträffa förväntningarna och sätta en ny standard för branschen. Dina arbetsuppgifter: Som en terminalmedarbetare hos DANX kommer du att spela en central roll i att säkerställa att vår distributionsverksamhet i Rosersberg flyter smidigt och att våra deadlines hålls. Du kommer att vara ansvarig för en rad spännande arbetsuppgifter, inklusive: Lossning och lastning av bilar. Optimera utrymme på våra bilar såväl som i lokalen. Att upprätthålla ordning och reda i terminalen för att säkerställa en säker och effektiv arbetsmiljö. Sortering och scanning av gods för att säkerställa korrekt hantering och leverans. Att garantera att deadlines för leveranser upprätthålls och att kvalitetsstandarder överträffas. Utföra truckkörning med skicklighet och precision. Din profil: Vi söker en stresstålig, noggrann och ansvarstagande individ med förmåga att skapa struktur och effektivitet i sitt arbete. Du är en lagspelare med utmärkta kommunikationsfärdigheter och en förmåga att lösa problem på ett effektivt sätt. Du är flexibel och trivs i en snabb och dynamisk arbetsmiljö som kräver insikt i olika rutiner och arbetssätt. Krav för tjänsten: Grundläggande svenska och engelska. Flexibel och lätt för att samarbeta med andra. Truckkort A+B. Meriterande: Har tidigare erfarenhet av transport och logistik. Grundläggande geografiska kunskaper för Sverige. Utbildning i ADR 1.3. B-körkort. DANX erbjuder dig: En härlig arbetstillvaro med inspirerande kollegor, flexibla arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling parallellt med vår tillväxt. Vi tror starkt på den företagskultur vi tillsammans bygger genom ägandeskap, utveckling, lärande och hänsyn till varandra internt såväl som externt. Det är viktigt för oss att alla medarbetare värnar om varandra och våra kunder. På vår familjära arbetsplats får du möjlighet att påverka med ditt engagemang, din lyhördhet och delaktighet. På samtliga lokationer erbjuds frukost/mellanmål så vi tillsammans får en bra start på arbetsdagen. Vi uppmuntrar till utnyttjande av friskvårdsbidraget. DANX hittar gärna på saker tillsammans på och utanför jobbet och arrangerar kickoffs, julmiddagar och AW: s. Varje månad korar vi månadens medarbetare genom medarbetarnas nomineringar av fina prestationer från kollegor. Vi genomför utbyten mellan våra lokationer och roller för att skapa förståelse, gemenskap och utbildningstillfällen. Vi ser gärna att medarbetare utvecklas och tar nya steg inom företaget. DANX firar gärna, såväl högtider som födelsedagar, jubileum och framgångsrika tillvägagångssätt. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (50%) med en inledande provanställning på sex månader. Arbetstiderna är 16:00-20:00 som omfattar 20 h/veckan, måndag-fredag. Tillträde: Omgående Sista ansökningsdag: Rekryteringsprocessen sker löpande och avslutas efter att rätt kandidater tillträtt rollen. Arbetsplats: Skansvägen 25, 195 72 Rosersberg Ansökan: Vill du vara med och forma framtiden för logistik och transport? Skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail i linje med GDPR. För eventuella frågor om tjänsten, kontakta vår terminalchef, Tomas Toinisson på [email protected] för frågor om företaget Vi ser fram emot din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Bussförare/busschaufför

Vi söker en busschaufför för sommarvikariat till vår parkering vid Arlanda flygplats. Arbetet består framför allt av köra våra kunder mellan parkeringen och Arlanda, men även praktiska göromål ingår som att tvätta kundbilar, våra egna bussar samt att ibland köra fram kunders bilar. Även arbete i vår reception kan förekomma. Vi håller också allmän ordning på arbetsplatsen tillsammans. Då vi har stora bussar är körkort D samt YKB ett krav. Viktigt är att du har en hög servicekänsla och att du behärskar det svenska språket väl då arbetet innebär många direkta kundkontakter. Även engelska är en fördel. I övrigt är du allmänt händig och har grundläggande datakunskaper. Schemalagd arbetstid över alla tider på dygnet, då vi har öppet dygnet runt, även helger. Passen är uppdelade på förmiddagar, eftermiddagar och nätter.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
orderplockare /Sommar/ Arlandastad

aleja ab är ett bemanningsföretag verksamt främst i Stockholm. Vi erbjuder dygnet runt jour till våra kunder, vilket innebär att vi har uppdrag under alla timmar på dygnet. Vi bemannar inom en mängd olika branscher-bland annat inom transport och lager, bygg och rivning, sanering och renhållning samt andra tunga arbeten utan krav på större förkunskaper eller utbildning. Att arbeta hos oss innebär att du som person erbjuds möjligheter att dels kunna arbeta fast hos en och samma kund över en längre period, alternativt att på en kort tid få en kompakt och gedigen arbetslivserfarenhet genom många olika korta, intensiva uppdrag. Vi söker dig som är morgonpigg, flexibel och inte rädd för att prova nya saker eller möta nya människor. Hos oss finns det möjlighet att även prova på olika typer av arbeten, bla inom lager, sanering, montering, grovarbete samt rivning. För att du skall kunna bli anställd som extra personal hos oss måste du vara studerande, och kunna visa upp ett giltigt studieintyg, alt försörja dig på annan huvudsaklig sysselsättning, tex ett annat deltidsarbete. Är du studerande? Vill du tjäna lite extra pengar? Då har du hittat rätt! Räddningspatrullen hos aleja söker nu nya rekryter. Vår patrulls funktion är att hoppa in när vi behöver akut hjälp ute hos kund, det vid tex sjukdomar hos vår egen eller kundens personal, Oförutsedda arbetstoppar eller andra akuta uppdrag. Viktigt är dock att du kan avsätta minst två hela vardagar i veckan, alltså ej helger eller håltimmar, allt för att vi ska ha möjlighet att erbjuda dig arbetstillfällen. Vi ser gärna att du som studerar och söker denna tjänst är inskriven på längre studier och att du minst har ett år kvar av dina studier. aleja ab är ett bemanningsföretag verksamt främst i Stockholm. Vi erbjuder dygnet runt jour till våra kunder, vilket innebär att vi har uppdrag under alla timmar på dygnet. Vi bemannar inom en mängd olika branscher-bland annat inom transport och lager, bygg och rivning, sanering och renhållning samt andra tunga arbeten utan krav på större förkunskaper eller utbildning. Att arbeta hos oss innebär att du som person erbjuds möjligheter att dels kunna arbeta fast hos en och samma kund över en längre period, alternativt att på en kort tid få en kompakt och gedigen arbetslivserfarenhet genom många olika korta, intensiva uppdrag. Vi söker nu till ett företag beläget i Arlandastad ett antal orderplockare. För denna tjänst krävs ingen erfarenhet. Vi letar efter hungriga, nyfikna och snabblärda killar och tjejer med en vilja för att arbeta och leverera resultat. Arbetet mäts individuellt, och du skall vilja drivas av att vilja plocka än mer, och tävla mot dig själv och internt i gruppen. Du som söker ser arbetets upplägg som en rolig utmaning snarare än ett stressande moment.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Säljare för miljövänliga produkter i Märsta

Hej alla hungriga säljare där ute! Vi söker efter dig med egen drivkraft och en positiv inställning för att ansluta till vårt vinnande team. Vårt företag har funnits sedan 1992 och har alltid varit en ledande kraft på marknaden. Vi utbildar våra säljare från grunden, så ingen tidigare erfarenhet behövs. Vi tror att viljan att lyckas är allt du behöver för att bli en toppsäljare, och vi kommer att förse dig med alla verktyg och resurser som krävs för att du ska nå ditt fulla potential. Våra tävlingar är legendariska, med priser som sträcker sig från VIP-resor till extra bonusar. Vi drivs av att se våra säljare ta sig till nya höjder och vi belönar hårt arbete och framgång. Vi är också ett miljövänligt företag, och vi tar vår planet på allvar. Våra produkter är alla miljövänliga och vi strävar efter att minska vår påverkan på miljön. Vi söker personer som brinner för försäljning och som har den självsäkerhet och beslutsamhet som krävs för att bli en toppsäljare. Om du har drivet att nå framgång och om du inte är rädd för en utmaning, så är du precis den typen av person som vi söker. Så om du är redo att ta ditt säljande till nästa nivå och ansluta till vårt vinnande team, ansök nu! Vi letar efter dig. Lön, bonusar och förmåner Du har en ingångslön på 24 500 kr i månaden när du jobbar heltid. Utöver detta har du provision på allt du säljer. Provisionen ökar hela tiden beroende på prestation och det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna på en månad, men du har alltid din grundtrygghet att falla tillbaka på. För att du som anställd ska känna extra trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Du har körkort, tillgång till bil och kan börja omgående. Inom säljbranschen går ansökningsprocesserna snabbt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ett par röster om jobbet: "Jag har aldrig jobbat med försäljning tidigare och ändå har jag på bara några månader blivit företagets säljledare. Flexibiliteten i arbetstiderna gör att jag kan kombinera jobbet med mitt stora hästintresse.” – Minna, 21 år ”Det här är det bäst betalda jobb jag haft med mest fritid. Jag är inne på mitt femte år i företaget och trivs så bra att jag även rekryterat in min respektive. Jag har en mycket god lön och mitt enda fokus är att alltid vinna företagsresorna. – Robin, 43 år Om Produkten Produkten vi marknadsför tillverkas för hand i Tyskland med hög kvalitet och miljön i åtanke. Maskinen har lång livslängd, unika garantier, är 100% återvinningsbar och har en mängd olika funktioner och användningsområden. Produkten är designad av Christoph Böhler från B/F Design, Nürnberg, Tyskland. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin, där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Han har även designat produkter åt Timberland, Zeiss, etc. Välkommen in med din ansökan! Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

23 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi växer och söker en uppdragschef till SAAND Personlig assistans!

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND är verksamma inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Våra kontor finns idag i Linköping (huvudkontor), Botkyrka, Eskilstuna, Järfälla, Malmö, Södertälje, Uppsala, Värmdö, Västervik och Örebro. ******************* Förstärk vårt team inom personlig assistans i Uppland och grannlän! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en passionerad ledare som vill vara en del av vårt fantastiska team och göra verklig skillnad i vår region. Varför du kommer älska att arbeta hos oss: Central och uppskattad roll: Du blir hjärtat av vårt företag, där din insats spelar en avgörande roll för både våra uppdragsgivare och dina kollegor. Fritt att växa: Vi värdesätter din självständighet och ger dig frihet att fatta egna beslut under ansvar, vilket ger utrymme för personlig och professionell utveckling. Positivt arbetsklimat: Hos oss är det inte bara arbete – det är en plats där vi värdesätter varandra och har kul tillsammans samtidigt som vi gör skillnad i människors liv. Om rollen: Som vår nya uppdragschef får du en dubbelroll där du inte bara ansvarar för den personliga assistansen för våra uppdragsgivare, utan också blir arbetsgivare för deras assistenter. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och bibehålla starka kundrelationer. Coachning och ledning av personliga assistenter för att säkerställa bästa möjliga vård och stöd. Rekrytering, schemaläggning och hantering av tidrapporter. Genomförande av personliga möten och årliga medarbetar- samt lönesamtal. Administration av social dokumentation och kontakter med myndigheter som Försäkringskassan och kommuner. Vi letar efter dig som: Har en relevant teoretisk utbildning och erfarenhet inom personlig assistans, med god kännedom om LSS-lagstiftningen. Är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer och har en stark kommunikativ förmåga. Är prestigelös, ansvarsfull och engagerad i att stödja andra människors utveckling. Har ett brett nätverk inom personlig assistans och är lösningsorienterad samt initiativrik. Är redo att växa och utvecklas tillsammans med oss. Övrigt: Tjänsten är baserad i antingen Järfälla eller Uppsala, men resande inom tjänsten är förekommande. Körkort är en fördel. Skynda dig och skicka in din ansökan redan idag då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Låt oss tillsammans göra skillnad! Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Truckförare Arlandastad - Deltid - God ersättning

Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagermedarbetare hos en av våra kunder i Arlandastad. Som lagermedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagermedarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Krav: Körkort Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% Truckkort A+B Arbetstider: 15-23 Start: Omgående Omfattning: varierande beror på kund Plats: Arlandastad Lön: Enligt ök Vi söker också personer som kan hoppa in vid arbetstoppar. Söker du en tjänst du kan kombinera med en annan sysselsättning tar vi gärna emot din ansökan. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Allakando läxhjälp Sigtuna, privatlärare 1-2 lektion/vecka, Engelska

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Legitimerad lärarvikarie till låg- och mellanstadiet i Sigtuna kommun

Är du legitimerad lärare och söker ett flexibelt extrajobb? Då har vi uppdraget för dig! Om uppdraget Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med Sigtuna kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala grundskolor. Dina arbetsuppgifter Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar. Ibland kan du behöva genomföra egen planering. Dina kvalifikationer Erlagd lärarexamen och uttagen legitimation från Skolverket. Du ska kunna vara tillgänglig för arbete minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon. För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild.Du har ävenett brinnande engagemang för arbete med barn och unga. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
SUMMER JOB - English-speaking Motorhome Preparation / Cleaning

*Please note this is a summer job, and not a permanent position - contract lengths vary ca. June - August* We are a well-established motorhome rental company, providing motorhome holidays to both domestic and international customers from our Arlandastad-based office. We are looking for English-speaking motorhome preparation / cleaners to join our team in Arlandastad for the busy summer period. It is a fun, fast-paced and challenging summer position, where you will be performing technical checks and cleaning our lovely motorhomes for rental. Applicants must be able to work throughout July and August at a minimum, with no summer holiday pre-booked. Salary: 19 000kr per month equivalent + weekend pay Requirements: - Valid EU driving license ( B - manual preferred) - Experience working under pressure in fast-paced environments - Cleaning experience beneficial - Ability to learn quickly and take ownership of tasks - Ability to follow processes and instructions diligently, with attention to detail - Fluency in English - Can work weekends, holidays and evenings without restriction throughout July and August at a minimum - Willingness to get hands dirty Please apply with an updated CV for consideration. The position can be filled at any time, and only candidates selected for interview will be contacted *please note that a B driving license is a requirement for the position*

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
SUMMER JOB - English-Speaking Customer Service

*Please note this is a summer job, and not a permanent position - contract lengths vary ca. May - August* We are a well-established motorhome rental company, providing motorhome holidays to both domestic and international customers from our Arlandastad-based office. We are looking for English-speaking customer service representatives to join our team in Arlandastad for the busy summer period. It is a fun, fast-paced and challenging summer job where you will have a variety of responsibilities, meeting customers from all across Europe and the world. Applicants must be able to work throughout July and August at a minimum, with no summer holiday pre-booked. Salary: 20 000kr per month equivalent + on-call pay + weekend pay + commission Requirements: - Customer service experience & genuine interest in people - Interest in travel industry - Valid EU driving license ( B - manual preferred) - Experience working under pressure in fast-paced environments - Ability to learn quickly and take ownership of tasks - Ability to handle conflicts - Ability to follow processes and instructions diligently - Fluency in English (Swedish / other European languages beneficial) - Can work weekends, holidays and evenings without restriction throughout July and August at a minimum - Willingness to get hands dirty Please apply with an updated CV for consideration. The position can be filled at any time, and only candidates selected for interview will be contacted *please note that a B driving license is a requirement for the position*

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024