Serviceteamare inom hemstädning - Hemfrid Stockholm
Hemfrid i Sverige AB
Städledare och husfruar

HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM SERVICETEAMARE I STOCKHOLMS LÄN Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. Som service teamare blir du en del av ett sammansvetsat team där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att göra våra kunders vardag enklare. Du kommer att arbeta med ett härligt gäng från olika delar av världen, där vi stöttar och hjälper varandra för att skapa bästa möjliga service. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kan arbeta flexibla timmar Är flexibel att arbeta utan fasta kunder Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A SERVICETEAMARE IN STOCKHOLM REGION Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING Working with us at Hemfrid means you’ll have a fun, varied job in home cleaning. As a service team member at Hemfrid, you will be part of a close-knit team, working alongside your colleagues to make our customers' everyday lives easier. You will work with a great group of people from different parts of the world, where we support and help each other to provide the best possible service. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours Are flexibel to work without fixed customers It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected]. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Strateg
Södertälje kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och forma kommunens framtida investerings- och lokalförsörjningsprocesser i en dynamisk och samhällsviktig organisation? Vi söker nu en driven och strukturerad processledare som vill ta ansvar för att utveckla och implementera processerna för investeringar och lokalförsörjning.   Dina arbetsuppgifter: Arbetet som strateg hos oss innebär att du arbetar tvärfunktionellt. Det innefattar att träffa politiker, chefer och medarbetare inom kommunkoncernen. Ditt uppdrag som strateg hos oss på investerings- och lokalförsörjningsenheten innebär att du kommer vara sammanhållande och samordnande av våra två processer, investeringsprocessen samt lokalförsörjningsprocessen och att vara en del i enhetens viktiga utvecklingsresa. Som strateg kommer du att ha ett initialt utvecklingsuppdrag som därefter övergår i ett långsiktigt förvaltningsansvar med fokus på ständiga förbättringar. Du kommer att säkerställa, utveckla och implementera processerna utifrån befintlig struktur i nära samarbete med förvaltningen, kommunledningen och koncernen. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med ett helhetsperspektiv samtidigt som du har förmåga att se detaljerna.   Vem är du?  Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Är strukturerad, självgående och gillar utmaningar. Har förmåga att arbeta med både utveckling och förvaltning av processer.    Krav: För att lyckas i din roll så ser vi att du har en relevant akademisk utbildning. Erfarenhet av arbete inom en politiskstyrd organisation. Erfarenhet av utveckling samt implementering av processer. Mycket goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift.   Meriterande: Särskilt meriterande för rollen som strateg är erfarenhet av att arbeta med investerings- och projektekonomi.  Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.  Övrigt meriterande är fastighetjuridiska kunskaper.  Erfarenhet av verksamhetsutveckling och målstyrning. Erfarenhet av att rita processer i tex. 2c8   Personliga egenskaper: - För att lyckas med uppdraget behöver du vara öppen, strukturerad och trivas med att självständigt driva och utveckla ditt eget arbete. - Du bör också ha förmåga att växla mellan att arbeta självständigt och att vara en del av gruppen. - Du använder din analytiska förmåga att utifrån uppsatta mål för att se vilken förändring och utveckling som behöver göras. - Rollen förutsätter att du är flexibel, lösningsorienterad och kan skapa förtroendefulla relationer genom att ha en tydlig dialog med olika intressenter. - Arbetet kräver att du har förmågan att leverera resultat i komplex politiskstyrd organisation.    Vi erbjuder dig  Södertälje kommuns stadshus är en modern byggnad med fantastisk utsikt över både staden och kanalen. Från stadshuset har du nära till såväl buss som pendeltåg. Södertälje har även bra kommunikationer med fjärrtåg och regionaltåg samt bussförbindelser till Sörmland och Stockholm, bland annat direktbuss till Liljeholmen. Som medarbetare hos oss jobbar du efter årsarbetstid vilket ger god möjlighet till att styra dina arbetstider och en god arbetsmiljö. Det finns även möjlighet att arbeta viss tid på distans. Vi erbjuder även möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar samt en generös friskvårdsersättning. För att säkerställa en fortsatt god arbetsmiljö har vi påbörjat "ett arbetsliv i förändring" där vi behöver tänka i nya flexibla och kreativa banor om hur vi använder våra arbetsplatser. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.    Välkommen till oss!   Enheten Investeringar och Lokaler är placerad centralt i organisationen på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi är en enhet under utveckling men som för tillfället består av en chef och två strateger samt en matrisorganisation. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till Sesol i Södra Stockholm
Sesol AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. I Södra Stockholm sitter vi i området Weda som ligger i Södertälje. På kontoret arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas.  Din framtida utmaning Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Det betyder att du har ansvar för Södra Stockholms  prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer på övriga kontor. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Södra Stockholm. Vem är vår perfekta matchning? Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus. Vi vill att du har Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen. Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande. Mycket goda ledaregenskaper Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör Erfarenhet från solcellsbranschen BAS P/U BAM-utbildning Allmän behörighet el Bra att veta om anställningenLön: fast lön Placering: Södra Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, [email protected] Om Sesol  Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flera andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 november 2025
Modersmålslärare i spanska till Modersmålsenheten
Södertälje kommun
Grundskollärare

Nu söker vi en modersmålslärare i spanska till Modersmålsenheten i Södertälje kommun.    Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att stödja och undervisa flerspråkiga barn/elever i sitt modersmål i samtliga skolverksamheter från förskola till gymnasium, samt genomföra studiehandledning för nyanlända elever i skolans olika ämnen i alla skolformer. Arbetet kommer att fördelas på olika förskolor och skolor i kommunen, i nära samarbete med förskole- och skolledning, pedagoger och lärare. Modersmålsenheten arbetar aktivt med att stödja barn och elever i deras lärande. Tillsammans med andra modersmålslärare ska du driva och utveckla verksamheten utifrån våra styrdokument och målen i läroplanen samt kursplanen.   Vem är du?   Krav:   - Vi söker dig som har svensk lärarlegitimation och är behörig att undervisa i ämnet modersmål. -  Har erfarenhet av studiehandledning på modersmål i alla skolformer och har spanska som ditt modersmål. -  Har erfarenhet av kartläggning av nyanlända elever med hjälp av Skolverkets kartläggningsmaterial. -  Har kunskap och erfarenhet av att kartlägga elever i förskoleklass med hjälp av Skolverkets kartläggningsmaterial Hitta språket. - Har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Personliga egenskaper:  - Som person är du strukturerad, har en god socialförmåga, samt har lätt för att skapa kontakt och samarbeta med såväl elever som kollegor och vårdnadshavare. - Är självständig, trygg i dig själv, kreativ, lösningsfokuserad och engagerad. - Vågar utmana "traditionell" undervisning, tänker nytt och kan omsätta dina idéer i praktiken. Meriterande:   - Har goda kunskaper inom matematik, SO och NO.   - Har B-körkort samt tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Södertälje är en kommun som satsar på skolan och vänder trenden. Som lärare i Södertälje får du vara med i utvecklingen av innovativa metoder som höjer kvaliteten i våra skolor. Kommunens anställda är alltid dess viktigaste tillgång. Modersmålsenheten har idag ca 95 modersmålslärare som erbjuder undervisning i ca 50 olika språk till ca 5000 barn/elever. Anställningen är tidsbegränsad på deltid (40 %) under höstterminen 2025.  Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Erfaren speciallärare/specialpedagog
Södertälje kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vi uttökar vårt elevhälsoteam! Vi söker nu två specialpedagoger som ser vikten och värdet av att kunna disponera sin tid för att såväl leda och handleda lärarkollegor som att arbeta elevnära. Är du den vi söker? Ronnaskolan är en tvåparallellig F-9 skola med drygt 600 elever inklusive anpassad grundskola och kommunövergripande särskild undervisningsgrupp. Trygghet, relationer och tillgänglig lärandemiljö är förutsättningar för elevernas utveckling och lärande. I lärandet ska fokus ligga på elevernas styrkor och utifrån det ska skolan arbeta främjande och förebyggande för att ge eleverna de förutsättningar de behöver för en lyckad skolgång. På Ronnaskolan arbetar vi med att utveckla nya strategier för lärande, att skapa utrymme för lärare att arbeta med undervisning, uppföljning och kvalitativ formativ bedömning. Detta gör vi bland annat genom att arbeta i ett tvålärarskap i stort sett inom samtliga teoretiska ämnen och i halvklasser inom de praktiskt estetiska ämnena. Vi är ca 90 medarbetare, allt ifrån vaktmästare, kamratstödjare, lärare och annan personal som tillsammans utgår från elevens skoldag som en helhet där alla elever är allas elever.   Dina arbetsuppgifter Som specialpedagog på Ronnaskolan blir du en viktig del i vårt elevhälsoteam. Du samarbetar i ett team på tre specialpedagoger och tillsammans leder ni och deltar i elevhälsoteamets gemensamma konferenser och möten. Vidare har ni tillsammans ett övergripande ansvar för att: - planera och driva arbetet gällande stöd på indvidi-, grupp- och organisationsnivå - kartlägga elevernas behov, genomföra pedagogiska utredningar samt upprätta åtgärdsprogram - stötta med, delta i och leda kommunikation kring elevernas kunskapsutveckling med vårdnadshavare - arbeta systematiskt för förbättrad måluppfyllelse genom bland annat handledning av lärare i planering, genomförande och uppföljning av elevernas kunskapsutveckling - genomföra observationer med tillhörande återkoppling samt aktivt stötta i elevarbetet i klassrummet - driva och delta i utvecklingsarbeten och utbildningsinsatser för personal inom specialpedagogik - tillsammans med övriga delar av elevhälsoteamet arbeta för att ständigt utveckla och förbättra skolans elevhälsoarbete   Vem är du? Personliga egenskaper: - Du har god förmåga att samarbeta och ser vikten av att driva skolans utveckling tillsammans med andra kollegor - Du är strukturerad, organiserad och flexibel. Du vågar ta egna inititativ i mötet med nya utmaningar - Du har förmågan att leda kollegor individuellt och i grupp med fokus på elevernas utveckling och måluppfyllelse - Du har god förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare Krav: - Du har examen med lärarlegitimation som speciallärare eller specialpedagogisk examen - Du har erfarenhet av att ha arbetat på mellan- och/eller högstadiet - Du är förtrogen med Lgr22 och styrdokumenten - Du behärskar det svenska språket mycket väl och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på  - Du har erfarenhet av liknande uppdrag Meriterande: - Du har lång erfarenhet och är en i grunden vitsordad pedagog  - Du har erfarenhet av att arbeta på anpassad grundskola och / eller kommunövergripande särskild undervisningsgrupp - Du ser vikten av din roll i skolans samtliga arenor Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Global Change Manager: Procurement
Scania CV AB
Övriga administrations- och servicechefer

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary We are searching for an experienced business Change Manager for our global procurement organization, in this role you will be the lead project manager for change, communication and training activities within the Scania ERP Transformation from a procurement perspective. You will be the single point of contact and key contributor from procurement towards the program organization. Job Responsibilities The main objective in this role is to ensure a smooth transition to the new ERP solution, minimizing disruptions and maximizing the benefits of the new technology. Guide the organization: On of the key responsibilities is to guide the organizational representatives throughout the change journey, and ensuring appropriate actions are taken to enable solid stakeholder engagement and cultural adaptations needed. Lead the team: Be the leader and guiding star of the global team responsible for executing on change, communication and training activities withing three different regions (Europe, Asia and South America) Strategy and planning: Responsibility for setting, adjusting and adopting the change, communication and training overarching strategy for the procurement organization. Ensuring coherence towards he organizational needs based on identified impacts. This also entails vast cross-functional collaboration to safeguard all potential impacts are taken into consideration. Stakeholder and Project Management: This role requires skills to collaborate and guide all kinds of stakeholders within the procurement domain including cross-functional colleagues, process representatives, super users and top management. The role consists of ensuring we maintain and continously develop the ways of working in a structured and clear way through collaboration with the project team. Handover and Closing: Ensure that the necessary deliverables and activities are conducted in order to secure an aligned handover from the project organization to line operations. Who You Are We believe you are a senior professional with a proven track record of similar roles in your past, where you have been responsible for guiding organizations through the change journey within an ERP Transformation program. You should have a relevant university degree or a solid educational background, ideally in project management, industrial engineering, business management, or a related field. You are proficient in utilization of proven models managing changes within a large organization, while continuously ensuring we operate based on the needs of the different regions. We see that you are certified in ADKAR or equivalent methods for managing change. You are an excellent communicator both orally and in writing and possess the possibility of inspiring other colleagues and stakeholders in all areas of the organization. You are also a leader within the team and are equipped with senior project management skills, where a structured approach is of the essence to succeed. We welcome applicants from all backgrounds – your unique experience and perspectives is valuable to us. This Is Us In our team, Program Enablement (SNDE), we are a diverse team with the objective of driving the TRATON & Scania Procurement transformation into a new Process & IT Landscape, enabled by SAP and other best of breed solutions. As a team we emphasize and value high integrity, collaboration and a will to contribute in elevating ways of working and development of the team, where each individual plays a crucial role. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-13. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. Please note: During the period July 14th to August 13th we will take a break in the process due to summer vacation. We will continue our work with this recruitment process after August 13th. If you have questions or would like more information, please contact: Rasmus Johansson, Head of Program Enablement, [email protected] We look forward to your application!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Slöjdlärare 3-9 med möjlighet till försteläraruppdrag
Södertälje kommun
Grundskollärare

Vi söker trä- och metallslöjdslärare med möjlighet till försteläraruppdrag Blombackaskolan är en tvåparallellig F–9-skola med ca 500 elever och 65 anställda. Skolan är belägen vid Torekällberget med goda kommunikationer centralt i Södertälje, med en fantastisk naturnära skolgård. Vi arbetar i ett trivsamt, erfaret kollegium där det finns en uttalad trivsel i både elev och personalgrupp. Skolan har en stabil grundstruktur med arbetslag som enhet för pedagogisk utveckling och med en undervisningsnära skolledning.  Vi är en mångkulturell skola där vi ser styrkan i olika språk och kulturer och vi värnar om en pedagogik som utgår från elevernas bakgrunder på ett sätt som stärker olikheterna. Kreativitet, nyfikenhet och ödmjukhet är gynnsamt i en mångkulturell miljö samtidigt som struktur, tydlighet och ledarskapsskicklighet är givna kompetenser i läraryrket för att stärka god undervisning. På Blombackaskolan är det naturligt att vi alla arbetar för att vara den bästa skolan för varje elev. Dina arbetsuppgifter Du undervisar våra elever i årskurs 3–9 i trä- och metallslöjd, med mentorsansvar för en elevgrupp på mellanstadiet. Du har förmågan att skapa en positiv lärmiljö med tillgänglig undervisning som skapar lust att lära och där eleverna utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. I klassrummet är du en tydlig ledare som har höga förväntningar på eleverna samtidigt som du ger eleverna ansvar.  Ditt tydliga ledarskap och varierade undervisning både främjar och upprätthåller trygghet och studiero i klassrummet. Skolans undervisning genomsyras av ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt som präglas av elevdelaktighet, tydliga lärandemål som utvärderas och följs upp. Dina lektioner har därför ett tydligt förlopp och lektionsinnehållet förklaras och sätts i ett sammanhang för eleverna. Du ingår i ett ämneslag och ett arbetslag där ett kollegialt lärande ständigt pågår, allt för att utveckla kvaliteten i undervisningen för att få våra elever att lyckas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Tjänsten innebär att du också bidrar till vårt utvecklingsarbete i ett F-9 perspektiv. Vem är du? Du är genuint intresserad av undervisning, skolutveckling och att söka nya vägar för att ge eleverna den bästa tänkbara utbildningen. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas utveckling och har god förmåga att se till varje elevs individuella behov.  Du är professionell och trygg i din yrkesroll och du samarbetar bra med andra kollegor. Du har förmågan att lyssna och kommunicera med andra på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt med målet att nå resultat.   Personliga egenskaper: -Du har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, skolans elevhälsoteam samt skolledning. -Du arbetar för en hållbar organisation där du sprider kunskap, tar ansvar och stöttar dina kollegor.  -Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din yrkesroll och skolans arbete.  -Du arbetar för att hålla värdegrundsarbetet levande.   -Du har god förmåga att på ett varierat sätt följa och bedöma elevens kunskapsutveckling i samarbete med eleven. Krav: Du har och är:  - Examen med lärarlegitimation för årskurs 3-9 i trä- och metallslöjd.  - Väl förtrogen med skolans styrdokument och har ett formativt förhållningssätt till din undervisning.  - En tydlig ledare i klassrummet och har förmågan att anpassa din undervisning till den elevgrupp du möter.  - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt att kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor på ett sätt där du tar ansvar för budskapet och att mottagaren förstår vad du menar.  - Kompetens och erfarenhet av att arbeta med ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt med goda resultat. Meriterande: - Lärarlegitimation i ytterligare ett ämne och erfarenhet att leda utvecklingsarbete.  - Vana och skicklighet i att använda digitala verktyg och verktygen används medvetet så att de stärker elevernas lärande.    Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig En tillsvidareanställning/tidsbestämd anställning på 100% som lärare i trä- och metallslöjd med möjlighet till ett års visstidsförordnande som förstelärare. I tjänsten ingår även delat mentorskap. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun och vi vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje.  Vi erbjuder bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Du är genuint intresserad av undervisning, skolutveckling och att söka nya vägar för att ge eleverna den bästa tänkbara utbildningen. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas utveckling och du har god förmåga att se till varje elevs individuella behov.  Du är professionell och trygg i din yrkesroll och du samarbetar bra med andra kollegor. Du har förmågan att lyssna och kommunicera med andra på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt med målet att nå resultat. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Varmt välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Taxi Chaufför/Uber/Bolt/Fair
Kristersson, Robin
Taxiförare m.fl.

Vi söker en till två chaufför som gillar att arbeta som taxi chaufför .Tjänsten är hel/deltid. Jobba dag eller natt, helt upp till dig. Möjlighet finns att ha taxibilen för dig själv. Då är du som är ansvarig att ta hand om bilen på bästa möjliga sätt. Företaget är ansluten till Uber och Bolt. Du ska ha god körvana. Vill du jobba extra bara på helgen? Då finna det lediga bilar på helgar framför allt på dagtid. bra lön/överenskommelse. Vid heltids arbete kan du behålla bilen för dig själv. (villkor gäller) söker dig som är trevligt och har känsla för service yrke. Tjänsten krävs svenskt taxi förar legitimation. du kan ansöka tjänsten via mail eller sms. det går bara att ringa (1200-1800). Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Rehabkoordinator till Kringlans Vårdcentrum

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som rehabkoordinator och som och är intresserad av att arbeta inom primärvård, som är flexibel, strukturerad och engagerad och som sätter patienten i fokus. Du arbetar mycket självständigt men även tillsammans med övriga kollegor i teamen. Kvalifikationer Legitimerad sjukvårdspersonal med utbildning till rehabkoordinator du kan var sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, sjukgymnast eller kurator. Erfarenhet som rehabkoordinator är ett krav samt erfarenhet från primärvård och journalsystemet TakeCare meriterande. Personliga egenskaper, Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och god samarbetsförmåga. Gott bemötande till såväl patienter som medarbetare är viktigt. Som rehabiliteringskoordinator kommer du att stödja sjukskrivna patienter genom rehabiliteringsprocessen och underlätta deras återgång till arbete eller inträde i arbetslivet. Din roll innebär att fungera som en resurs för läkare och andra hälsoprofessioner i frågor som rör rehabilitering och sjukskrivning men också samverka med externa aktörer såsom Försäkringskassan och arbetsgivare Anställningsform Tillsvidareanställning, omfattning kan diskuteras. Kringlans vårdcentrum ligger i Södertälje centrum, 5 min gångavstånd från buss och pendeltågstation. Vårt uppdrag är att bedriva husläkarmottagning med basal hemsjukvård, distriktssköterskemottagning, koordineringsinsatser, Psykosocial mottagning med insatser för psykisk hälsa samt första linjens psykiatri med det utökade tilläggsuppdrag för barn och unga 6-17år med lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Vår mottagning har ett stort fokus på kvalité, tillgänglighet och utveckling. Vi är välbemannade och samarbetar i team mellan professioner för att ge patienten bästa möjliga vård. Hos oss kan du förvänta dig en arbetsplats med hög kompetens, fin sammanhållning med ett professionellt förhållningssätt. Utmärkande för oss är vår höga servicenivå, höga tillgänglighet och familjära atmosfär.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Utrustningsmekaniker till Södertälje
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu en utrustningsmekaniker till en auktoriserad märkesverkstad i Södertälje. Vi söker dig som älskar att arbeta med bilar!  Är du intresserad och tror att det är dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Arbetsuppgifter Som utrustningsmekaniker arbetar du främst med leveransservice och montering av tillbehör så som motorvärmare, dragkrok, extraljus, alkolås, skåpinredningar och mycket mer.  Din profil Vi söker dig som har kunskap och stort intresse av bilar. Du har fordonsutbildning alternativt tidigare erfarenhet av yrket. Du är självständig och kan ta ett eget stort ansvar, och samtidigt har en god samarbetsförmåga mot kollegor då ni ständigt hjälper varandra. Din personlighet värderas högt, då det är viktigt att du bidrar till en bra stämning i gruppen.  För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar. Det är mycket meriterande ifall du har kunskaper inom el samt kan läsa ett el schema.  Övriga krav - B körkort  - Talar och skriver svenska och engelska obehindrat  Är du intresserad och tror att det är dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025