Nu söker vi en Bilelektriker/Fordonsmontör till vår kund i Södertälje. Ta chansen och sök idag! Om kundföretagetVårt kundföretag är en ledande aktör inom fordonsindustrin med fokus på innovation och hållbara lösningar. Företaget erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där teknisk utveckling och kundnöjdhet står i centrum. Här finns möjligheten att bidra till framtidens transportlösningar och vara en del av ett framgångsrikt team. RollbeskrivningI rollen som Bilelektriker/Fordonsmontör kommer du att arbeta med installation, felsökning och underhåll av elektriska system i fordon. Du kommer att hantera både nya och befintliga lösningar för att säkerställa maximal prestanda och säkerhet. Arbetet innebär även samarbete med andra avdelningar för att säkerställa en hög servicekvalitet. Kvalifikationskrav Utbildning inom elektronik för fordon eller motsvarande Erfarenhet av arbete med elektriska system i fordon Kunskap i att använda diagnosverktyg B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete med hybrid- och elfordon Certifiering inom AC och alkolås Personlig profil Vi söker dig som är noggrann, problemlösningsorienterad och har en stark förmåga att samarbeta. Du tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att arbeta självständigt samt i team. En positiv inställning och vilja att utvecklas är viktiga egenskaper hos dig. AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Karwan eller Marco via e-post: [email protected] - [email protected], Vi behandlar ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Vår erfarenhet sträcker sig över flera decennier, och vi har hjälpt både företag och individer att hitta den perfekta matchningen genom vår professionella rekrytering och bemanningstjänster.Som en del av Arenakoncernen, med över 160 kontor i Sverige, strävar vi alltid efter att sprida positiv utveckling för alla parter genom kompetenshöjning och långsiktiga lösningar.
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. NTI Gymnasiet i Södertälje är en attraktiv skola med fyra program och drygt 130 elever. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och sedan flera år arbetar vi med formativ bedömning och kollegialt lärande. Är du genuint nyfiken på elevers potential och drivkrafter? Vill du arbeta i ett dynamiskt klimat där elevperspektivet genomsyrar verksamheten? Tycker du om att arbeta med språkutveckling och tillsammans med kollegor? Då är vi rätt skola för dig. Vi söker nu lärare med flera olika ämnesprofiler och beroende på hur din legitimation och behörighet ser ut, finns det möjlighet att anpassa tjänsten utifrån ämne och heltids-/deltidstjänst. De ämnen vi söker lärare inom är fysik, matematik, programmering och IT-ämnen! Det här erbjuder vi dig Du har stor möjlighet att påverka och utveckla din egen undervisning hos oss och tryggheten i ett väl upparbetat kollegialt lärande och arbete i lärteam finns för att du ska kunna bidra till hela skolans utveckling. I läraruppdraget ingår det även mentorskap för en grupp elever. Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Det här söker vi Vi söker dig som är utbildad lärare, behörig att undervisa på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov och kan variera din undervisning. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper, strävar efter att alltid utveckla din undervisning och delta i det kollegiala lärandet. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning med varierande sysslograd beroende på din kompetensprofil med start 11 augusti. Intervjuer sker under vecka 31 och 32. Placeringsort är Södertälje. Har du frågor, kontakta gärna rektor Malin Gustafsson, [email protected]. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
AVL är världens största privatägda företag för utveckling, simulering och provning av drivlinor (hybrider, förbränningsmotorer, transmissioner, elektriska drivsystem, batterier, bränsleceller och styrteknik) för personbilar, lastbilar, anläggningsmaskiner, stora motorer och dess integration in i fordon. Vill du arbeta inom fordonsindustrin? Se då hit! Vi behöver nu utöka vårt AVL team här i Södertälje med en motormekaniker till vår befattning Technician. * Att på uppdrag hos kund, i en modern verkstad förbereda provobjekt mekaniskt inför provning * Att mekaniskt montera ihop/demontera provobjekt från grund eller byta/modifiera provartiklar * Att tätt ihop med utprovningsingenjör/kund mäta olika provobjektsdelar samt dokumentera detta * Att dokumentera och kvalitetssäkra arbetet inom utsatt tid * Tjänsten präglas av ett gott samarbete med kollegor * Social kompetens * Du skall vara bekväm med att arbeta praktiskt samt ha god motorkunskap/vana eller liknande * Dokumenterad erfarenhet som mekaniker/tekniker * B-körkort * God vana i Office-paketet * Flexibel * Ett eget driv och en vilja att prestera * Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift Meriterande med kunskaper i att svetsa, svarva samt fräsa
Allt hos WITTENSTEIN Sverige handlar om drivteknik. Med passion och oöverträffade expertkunskaper förbluffar vi kunderna i Sverige med lösningar från WITTENSTEIN. Företaget ligger i Lomma i Sverige. Vårt team hjälper kunder inom packaging, automation och en mängd andra branscher. Vi skapar ofta entusiasm för våra produkter och kliver in på nya marknader. Läs mer på: https://www.wittenstein.se/ Företaget expanderar och vi söker nu en: FÖRSÄLJNINGSINGENJÖR / AREA SALES MANAGER ÖSTRA SVERIGE Vill du arbeta tillsammans med en global teknik- och kvalitetsledare? Trivs du med att bygga kundrelationer och hjälpa till att lösa problem som resulterar i en högre och stabilare produktionskapacitet för våra kunder? Då kan detta vara möjligheten för dig! Om rollen Som Teknisk Säljare hos Wittenstein ansvarar du för försäljningen i östra Sverige motsvarande området från Jönköping till och med Mälardalen. Din målgrupp består främst av OEM-kunder (maskinbyggare), där du driver hela försäljningsprocessen – från prospektering och införsäljning till offert och uppföljning. Du kommer att arbeta både med etablerade kunder och utöka deras deras behov och nykundsbearbetning där du söker upp, etablerar och bygger upp nya samarbeten. Eftersom du kommer att utgå från hemmakontor, eller om du så önskar företagshotell, så är det av största vikt att du är något av: "En egenföretagare inom företaget." Du är helt enkelt duktig på att planera din egen tid med utåtriktade aktiviteter för maximal effektivitet och försäljningsresultat. Även att du har en god känsla för att göra affärer och att hitta kundernas behov och föreslå de bästa lösningarna där kunderna alltid vinner i längden! Du är helt enkelt en positiv problemlösare med mycket driv! Erfarenhet och utbildning: Vi söker i första hand dig med erfarenhet av försäljning inom industrin. Du har utbildning och erfarenhet inom servoteknik, elteknik, automation, maskinteknik eller har uppnått liknande kompetens och erfarenhet på annat sätt. Har ett starkt tekniskt intresse och förmåga att förstå kundernas problemställningar och behov. Erfarenhet av CRM system. Kunnighet och erfarenhet av att använda Linked In. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Det krävs även B-körkort, då resor inom regionen ingår i tjänsten. Personliga egenskaper: En aktiv och drivande personlighet. Tekniskt intresse, nyfikenhet och vilja att lära. Sinne för affärer och problemlösning. Ordningssamhet och planeringsförmåga. Vi erbjuder En spännande resa hos ett marknadsledande företag inom automationsprodukter. Du får möjlighet att utvecklas i en mycket trivsam företagsmiljö. Som säljare hos oss kommer du verkligen att kunna ge dina kunder de bästa och mest konkurrenskraftiga lösningarna! Ansökan I denna rekryteringen samarbetar vi med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på 0739-465 805. Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi fortlöpande kommer att göra intervjuer. Ansökan gör du enkelt direkt på www.karisma.se dock senast 28 juli.
Investeringsstrateg till Södertälje kommun Vill du vara med och forma framtidens investeringar i en dynamisk och samhällsviktig organisation? Vi söker nu en strateg med uppdrag att arbeta med investeringar inom Södertälje kommun. Som investeringsstrateg får du en central roll i att samordna och utveckla kommunens arbete med investeringar. Du kommer att vara placerad på kommunstyrelsens kontor, inom ekonomiavdelningens enhet för investeringar och lokaler, vilket ger dig en strategisk position och ett nära samarbete med politiker, chefer och medarbetare i hela organisationen. Ditt uppdrag innebär att säkerställa investeringsprocessens leverans så att Södertälje får rätt investeringar – vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad. Arbetet omfattar både strategiska och operativa delar, där du arbetar med investeringsportföljen, investeringsplaner, budgetering och uppföljning. Du arbetar med ett helhetsperspektiv men har samtidigt förmågan att identifiera och hantera viktiga detaljer. Detta är en nyckelroll i en organisation som befinner sig på en spännande utvecklingsresa – där du får möjlighet att göra verklig skillnad. Vem är du? Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Är strukturerad, självgående och gillar utmaningar. Du har ett intresse för ekonomi och en naturlig fallenhet för att snabbt sätta dig in i komplexa sammanhang Har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt inom våra ekonomiska processer. Trivs i en roll där du får kombinera analytiskt tänkande med praktiskt genomförande. Krav: För att lyckas i din roll så ser vi att du har en relevant akademisk utbildning. Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att arbeta med investerings- och projektekonomi. Mycket goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Meriterande: Erfarenhet av en liknande roll i kommunal sektor Övrigt meriterande är erfarenhet av att arbeta i projekt Erfarenhet av verksamhetsutveckling och målstyrning. Erfarenhet av att rita processer. Personliga egenskaper: - För att lyckas med uppdraget behöver du vara öppen, strukturerad och trivas med att självständigt driva och utveckla ditt eget arbete. - Du bör också ha förmåga att växla mellan att arbeta självständigt och att vara en del av gruppen. - Du använder din analytiska förmåga att utifrån uppsatta mål för att se vilken förändring och utveckling som behöver göras. - Rollen förutsätter att du är flexibel, lösningsorienterad och kan skapa förtroendefulla relationer genom att ha en tydlig dialog med olika intressenter. - Arbetet kräver att du har förmågan att leverera resultat i komplex politiskt styrd organisation. Vi erbjuder dig Södertälje kommuns stadshus är en modern byggnad med fantastisk utsikt över både staden och kanalen. Från stadshuset har du nära till såväl buss som pendeltåg. Södertälje har även bra kommunikationer med fjärrtåg och regionaltåg samt bussförbindelser till Sörmland och Stockholm, bland annat direktbuss till Liljeholmen. Som medarbetare hos oss jobbar du efter årsarbetstid vilket ger god möjlighet till att styra dina arbetstider och en god arbetsmiljö. Det finns även möjlighet att arbeta viss tid på distans. Vi erbjuder även möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar samt en generös friskvårdsersättning. För att säkerställa en fortsatt god arbetsmiljö har vi påbörjat "ett arbetsliv i förändring" där vi behöver tänka i nya flexibla och kreativa banor om hur vi använder våra arbetsplatser. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida. Välkommen till oss! Enheten Investeringar och Lokaler är placerad centralt i organisationen på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi är en enhet under utveckling men som för tillfället består av en chef och två strateger samt en matrisorganisation. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
En av våra kollegor på mellanstadiet ska vara föräldraledig, så nu söker vi en vikarie. Är du rätt person? Om jobbet Blombackaskolan är en tvåparallellig F–9-skola med dryga 500 elever och 70 anställda. Skolan är belägen vid Torekällberget med nära kollektiva kommunikationer, centralt i Södertälje, med en fantastisk naturnära skolgård. Vi arbetar i ett trivsamt, erfaret kollegium där det finns en uttalad trivsel i både elev och personalgrupp. Skolan har en stabil grundstruktur med arbetslag som enhet för pedagogisk utveckling och med en undervisningsnära skolledning. Det finns en stolthet av att vara en del av Blombackaskolan. Blombackaskolan är en mångkulturell skola där vi ser styrkan i olika språk och kulturer och vi värnar om en pedagogik som utgår från elevernas bakgrunder på ett sätt som stärker olikheterna. Kreativitet, nyfikenhet och ödmjukhet är gynnsamt i en mångkulturell miljö samtidigt som struktur, tydlighet och ledarskapsskicklighet är givna kompetenser i läraryrket för att stärka god undervisning. På Blombackaskolan är det naturligt att vi alla arbetar för att vara den bästa skolan för varje elev. Dina arbetsuppgifter Du undervisar våra elever i årskurs 4–6 i ämnena svenska, SO och engelska. Som lärare på Blombackaskolan ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp din undervisning. Du har förmågan att skapa en positiv lärmiljö med tillgänglig undervisning som skapar lust att lära och där eleverna utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. I klassrummet är du en tydlig ledare som har höga förväntningar på eleverna samtidigt som du ger eleverna ansvar att arbeta såväl i grupp som enskilt. Ditt tydliga ledarskap och varierade undervisning både främjar och upprätthåller trygghet och studiero i klassrummet. Blombackaskolans undervisning genomsyras av ett språk-och kunskapsutvecklande arbetssätt som präglas av elevdelaktighet, tydliga lärandemål som utvärderas och följs upp. Dina lektioner har därför ett tydligt förlopp och lektionsinnehållet förklaras och sätts i ett sammanhang för eleverna. Som lärare på Blombackaskolan tillhör du ett ämneslag och ett arbetslag där ett kollegialt lärande ständigt pågår, allt för att utveckla kvaliteten i undervisningen för att få våra elever att lyckas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Tjänsten innebär att du också bidrar till Blombackaskolans utvecklingsarbete i ett F-9 perspektiv. Vem är du? Du är genuint intresserad av undervisning, skolutveckling och att söka nya vägar för att ge eleverna den bästa tänkbara utbildningen. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas utveckling och du har god förmåga att se till varje elevs individuella behov. Du är professionell och trygg i din yrkesroll och du samarbetar bra med andra kollegor. Du har förmågan att lyssna och kommunicera med andra på ett tydligt och lösningsfokuserat sätt med målet att nå resultat. Personliga egenskaper: - Du har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, skolans elevhälsa samt skolledning. - Du arbetar för en hållbar organisation där du sprider kunskap, tar ansvar och stöttar dina kollegor. - Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din yrkesroll och skolans arbete. - Du arbetar för att hålla värdegrundsarbetet levande varje skoldag. - Du har god förmåga att på ett varierat sätt följa och bedöma elevens kunskapsutveckling i samarbete med eleven. - Du är en tydlig ledare i klassrummet och har förmågan att anpassa din undervisning till den elevgrupp du möter. - Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt att kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor på ett sätt där du tar ansvar för budskapet och att mottagaren förstår vad du menar. Krav: - Du har examen med lärarlegitimation för årskurs 4–6 i ämnena svenska, SO och engelska. - Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har ett formativt förhållningssätt till din undervisning. - Du har kompetens och erfarenhet av att arbeta med ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt med goda resultat. Meriterande: - Du har lärarlegitimation i ytterligare ett ämne, gärna i svenska som andraspråk. - Du har vana och skicklighet i att använda digitala verktyg och verktygen används medvetet så att de stärker elevernas lärande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig En visstidsanställning på 100% som lärare i årskurs 4-6 i ämnena svenska, SO och engelska med delat mentorskap. En del av undervisningen sker i två- och/eller flerlärarskap. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan. Hälsningar Eva Pettersson, rektor Blombackaskolan
Vi söker en Systemförvaltare/Objektspecialist med inriktning mot ekonomi och system Vill du vara med och utveckla framtidens digitala stöd för ekonomistyrning i en samhällsviktig organisation? Vi söker dig som vill arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT – med fokus på ekonomisystem och uppföljningsverktyg. Om rollen Som systemförvaltare/objektspecialist ansvarar du för att säkerställa att våra ekonomisystem stödjer verksamhetens behov. Du arbetar nära ekonomer, controllers och övriga delar av verksamheten och är en nyckelperson i vår förvaltningsorganisation i objektet Ekonomistöd. Rollen som systemförvaltare/objektspecialist formas utifrån de förutsättningar och möjligheter som finns inom ekonomiavdelningens givna uppdrag, just nu med fokus på att: Förvalta och vidareutveckla ekonomisystemet Unit4 ERP (fd Agresso) Arbeta med planerings- och uppföljningsverktyg såsom Stratsys Ansvara för kommunens övriga system med koppling till ekonomiska processer, inklusive integrationer och informationsflöden mellan systemen Driva kravställning, testning, dokumentation och kvalitetssäkring i samverkan med verksamheten Ge stöd till användare genom support, utbildning och vägledning Delta i och leda utvecklings- och förbättringsprojekt inom ekonomiområdet Vem är du? Du är bekväm med att arbeta både självständigt och i grupp, och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk, strukturerad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Arbetet ställer krav på god förmåga att på ett enkelt sätt beskriva systemprocesser och ekonomiska sammanhang. Krav: - högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande - Erfarenhet av systemförvaltning eller objektspecialistroll inom offentlig sektor - Vana att leda förändringsarbete på ett strukturerat sätt och sttort intresse för utveckling. - God vana och förståelse av ekonomi- och IT-system. - Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av planerings- och uppföljningssystem Stratsys - Erfarenhet av ekonomisystem Unit4 ERP (Agresso) - Erfarenhet av systemförvaltningen enligt pm3 modellen - Erfarenhet av redovisning Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi finns i ljusa moderna lokaler i Stadshuset precis bredvid tågstationen Södertälje centrum med goda kommunikationer. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Susanne Ernstson, rekryterande chef om rollen: ”All den värdefulla data som bolaget samlar in utgör grund för utveckling och nya affärsmöjligheter. Du blir en nyckelperson i att leda arbetet för att, på ett systematiskt sätt, stärka den datadrivna förmågan i bolaget.” Arbetsuppgifter och ansvar Som utvecklingsledare leder och utvecklar du den datadrivna förmågan för företagets dataanalysplattform. Du är en central kontaktpunkt mellan superanvändare, verksamheten och tekniska leverantörer och arbetar med att maximera värdet av vår dataanalysplattform genom att samordna arbete och utveckla kompetensen hos olika avdelningar. Du leder och utvecklar roadmap för dataplattformen, koordinerar och leder superanvändarnas arbete från olika avdelningar. Du samlar in och förädlar verksamhetens behov till en tydlig backlog samt faciliterar sprintplanering, produktdemonstrationer och retrospektiv. Inom IT-utveckling ansvarar du för kravställning och kvalitetssäkring mot tekniska leverantörer. Du maximerar affärsvärdet av rapporter och analyslösningar samt utvecklar dataplattformen i linje med långsiktiga mål. Du säkerställer även rätt förutsättningar för verksamheten att lyckas. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser att du har certifieringar inom PowerBI eller liknande verktyg och minst tre års erfarenhet av att arbeta med dataanalys och rapportering helst i PowerBI. Du har erfarenhet av att samla in och dokumentera verksamhetsbehov för rapportering. Du har erfarenhet av att leda team eller arbetsgrupper, gärna inom BI/analytics. Vi ser även att du har erfarenhet av att utbilda och stötta användare i rapporteringsvertyg samt kunskap inom rapporteringsvertyg och datavisualiseringsverktyg. Du har god förståelse för datakvalitet och data governance, besitter stark analytisk förmåga och förmågan att arbeta med stora datamängder. Du besitter även utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter samt gedigen kunskap om Power BI-utveckling och datalagerlösningar, gärna i Azuremiljö. Du har även förmågan att prioritera och driva initiativ från idé till implementering. Som person är du en trygg och pedagogisk ledare som har lätt för att skapa förtroendefulla samarbeten. Du har även ett ödmjukt, respektfullt och tillitsfullt arbetssätt med förmåga att ta tillvara organisationens/medarbetares engagemang och kunskaper för att vi, inom bolaget, tillsammans ska säkerställa framdrift avseende affärsmässighet och ett datadrivet arbetssätt. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Erfarenhet av förbättringsarbete. Erfarenhet av SQL, DAGS, modellering för beslutsstöd och agilt arbete. Relevant högskoleutbildning inom IT, dataanalys, ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Programmeringskunskaper är även meriterande. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 17 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Susanne Ernstson du ska kontakta, på 08-550 210 40. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Isabella Vernersson, rekryterande chef om rollen: ”Som projektledare inom VA på Telge Nät får du ett roligt och samhällsviktigt jobb där du kommer att arbeta med att genomföra våra VA projekt som kan vara allt från nyinvesteringar, reinvesteringar, kundanslutningar och exploateringar. Det är ett varierande jobb med både små och stora utmaningar där du kommer stötta, styra och samordna dina projektdeltagare och entreprenörer genom hela processen från beställning, projektering, upphandling, genomförande till överlämning. Här kommer du till en spännande avdelning med kompetenta kollegor som gör varje dag till en bra dag!” Arbetsuppgifter och ansvar I din roll som Projektledare kommer du att planera, upphandla och driva infrastrukturprojekt. Primärt inom VA men samförläggningar med FV, EL och SN kan förekomma. Du kommer att delta i vår verksamhetsutveckling och vid upphandling av ramavtal inom entreprenad och materiel. I rollen som projektledare ansvarar du över budget, kvalitet och tidplan inom de egna projekten. Du är den som sköter kontakten med projektens interna och externa intressenter. Vi är bolaget med bred kompetens inom produkterna VA, Fjärrvärme och Frikyla, El och Stadsnät. Hos oss får du möjlighet att växa i din yrkeskompetens både inom projektledning och teknik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent, med önskad start så snart som möjligt. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att passa i den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning inom teknikområdet, YH-utbildning med minst fyra års arbetslivserfarenhet. Eller relevant dokumenterad yrkeserfarenhet. Du behöver goda kunskaper i Anläggnings-AMA. Vi tänker oss att du har vana av att arbeta med projektmodeller och att du har god kunskap om entreprenadjuridik och upphandlingsunderlag. Som person är du driven och effektiv; du kan prioritera ditt arbete och levererar på utsatt tid. Vi tror att du gillar att bygga nätverk och att goda, långsiktiga relationer faller sig naturligt för dig, både internt inom bolaget och ute bland kunder och entreprenörer. Du har en stark vilja att vara med och utveckla arbetssätt, processer och verktyg för att förenkla och förbättra för både våra kunder och vår verksamhet. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra men arbetar också självständigt när uppgiften kräver det. Dessutom är du social och en god kommunikatör. Du är intresserad av teknik och håller dig uppdaterad om vad som är aktuellt inom VA- och anläggningsbranschen. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Civil- eller högskoleingenjörsexamen eller annan byggteknisk utbildning. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 31 augusti 2025. Vi är nu mitt i semesterperioden, återkoppling och intervjuer kommer starta under augusti månad. Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Isabella Vernersson du ska kontakta, på 08-550 123 44. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Avdelningen Industriella projekt inom Scania Industrial Maintenance AB utför projektering och projektledning för omställning och installation av maskin- och produktionsutrustningar samt om-, till- och nybyggnation av fastigheter inom Scania. Om rollen Vi söker en engagerad och resultatinriktad chef som vill leda och utveckla vårt team inom industriella projekt. Du arbetar i en dynamisk miljö med högt tempo och föränderliga krav – något som utmanar din förmåga att kommunicera, prioritera och leda i förändring. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter I ditt arbete som chef kommer du att leda och utveckla verksamheten inom ditt område samt dess personal. Då vi arbetar med både stora och komplexa projekt och även med mindre uppdrag kommer du att arbeta i ett mycket nära samarbete med övriga projektgrupper inom Industriella projekt samt även med olika tekniska konsulter, entreprenörer och självklart med våra kunder och projektintressenter på Scania. Du kommer att ha ett övergripande ansvar i projekten för kvaliteten, miljön, tid, ekonomin och säkerhet. Du ansvarar för att lagar, föreskrifter och interna direktiv följs. Du skall medverka i vårt utvecklingsarbete av våra processer och arbetsmetoder. Som medlem i ledningsgruppen förväntas du aktivt bidra till avdelningens övergripande ledning, strategiutveckling och affärsbeslut. Vem är du? Du är strukturerad, analytisk och van att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har en stabil teknisk grund och ett stort intresse för att leda människor i en teknisk och industriell miljö. Du skapar en arbetsmiljö där människor känner sig trygga, respekterade och motiverade. Du är en god kommunikatör som bygger starka relationer med projektintressenter både inom-och utanför Scania. Du skapar optimala förutsättningar för att teamet skall nå sina mål. Vi vill att du har: Flera års erfarenhet som chef och projektledare Erfarenhet av industrirelaterade projekt inom el och data Erfarenhet av entreprenadjuridik och projektekonomi Kompetens inom BAS Relevant högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med gedigen ledarerfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Vilka är vi Vi befinner oss mitt i en spännande transformation – från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att bli en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt samt ansvarar för produktions- och fastighetsunderhåll. Hos oss får du arbeta i en teknikintensiv och utvecklande miljö tillsammans med engagerade kollegor som strävar efter ständiga förbättringar och hållbara lösningar. Allas bidrag och perspektiv är viktiga för vår fortsatta framgång. Scania erbjuder Vi erbjuder en dynamisk och flexibel arbetsplats med hybridarbetsmöjligheter, inklusive Scania Sergel och Midway-hubbar. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din karriärutveckling både lokalt och internationellt. Förmåner inkluderar träning på vårt hälsocenter Gröndal eller friskvårdsbidrag, resultatbonus, flexibla arbetstider och möjlighet till förmånsbil. Scania anordnar även evenemang för anställda och deras familjer och boende i Stockholm har direkt tillgång till Södertälje via Scania Job express-bussar. Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och personligt brev. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Ansök så snart som möjligt, senast 2025-07-11. Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll behöver genomföras för den här tjänsten. Har du frågor eller vill veta mer, vänligen kontakta: Karel Brydniak, Head of Industrial Projects [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer