Analytical Engineer (GMP)
Anocca AB
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

We are looking for a full time analytical engineer to join and strengthen the QC team which consists of one scientist, one senior analytical engineer (recruitment ongoing) one analytical engineer and one process technician. The QC team is part of the larger GMP operations team consisting of a production team, QA managers, facility manager, application specialist, for a total of 20 colleagues. You will be involved in the setup, validation and execution of QC methods for the analysis and release of ATMP products, to be used in clinical trials. You will also participate in environmental monitoring sampling, raw material control, deviation investigations and review of documentation. Experience in cell culture, flow cytometry, potency assays, ddPCR, qPCR, mycoplasma, sterility and endotoxin tests would be a significant asset; particularly in the context of ATMP analysis. Knowledge of aseptic work techniques is desirable. Prior experience working in a GMP environment is preferred for the role. You must be capable of working as part of a team and as the company and team is very international and the business language is English, excellent English communication skills is required. The role is suited to motivated persons with a drive to learn and grow in a complex and varied environment. What we are looking for: • Experience working according to GMP. • Quality control experience in the cell therapy or ATMP space. • Experienced in writing deviation investigations, CC and CAPA’s. • Good grasp of the underlying biology related to cell engineering. • Experience in microbiology. • Fluent written and spoken English. We offer: An international workplace, with plenty of variety in the job, interaction with all other Anocca employees and the opportunity to work at the exciting intersection of biotechnology and medicine. Please note that we contact candidates that we would like to invite for an interview within 3 weeks after the advertisement has closed. Unsuccessful candidates will not be contacted. Compensation Monthly salary Tier 1 occupational pension plan Wellness grant Flexible work hours We ensure unbiased recruitment by hiding your personal information such as name, email, etc. and photos from the recruiter during the screening process.

125 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Hotellstädare till hotell utanför Södertälje

Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang? Då kan det vara dig som vi söker! Om jobbet: Nu söker RestaurangAssistans duktig och erfaren personal inom hotellstäd till ett hotell utanför Södertälje. Det finns även möjlighet att få arbeta på fler olika hotell runt om i Stockholm vilket ger dig goda möjligheter till att utvecklas och få nya erfarenheter. Arbetet är förlagt dagtid, varierat vardagar och helger. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal. Vem är du? du har minst ett års tidigare erfarenhet av hotellstäd i Sverige du är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb du kan kommunicera på svenska eller engelska du har körkort och tillgång till egen bil (ett krav eftersom det inte går att ta sig till hotellet med hjälp av kollektivtrafiken) Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

126 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Junior bilmekaniker till kund i Södertälje
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi en Junior bilmekaniker till vår kund i Södertälje. Är du redo för en spännande utmaning? Sök idag! Om rollen som Junior BilmekanikerSom Junior Bilmekaniker hos vår kund kommer du att få möjligheten att utvecklas i din karriär med praktisk erfarenhet inom fordonsmekanik. Du kommer att arbeta med olika fordonsmärken och stötta senior mekaniker i deras dagliga uppgifter. Assistera vid service och reparation av fordon Delta i felsökning och diagnostisering av problem Lära och tillämpa ny kunskap inom bilteknik Upprätthålla rena och organiserade arbetsytor Kvalifikationer för Junior Bilmekaniker Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Intresse för bilmekanik och tekniska utmaningar Grundläggande kunskaper i användning av verktyg och maskiner B-körkort är nödvändigt Din profil Vi söker dig som är nyfiken, läraktig och redo att påbörja din karriär inom fordonsmekanik. Du har god kommunikationsförmåga, är noggrann och kan arbeta väl både självständigt och i team. Du är resultatorienterad och har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya färdigheter. AnsökanVi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen att bli en del av teamet. Om Vår Kund i SödertäljeVår kund i Södertälje är en av de ledande aktörerna inom bilbranschen, känd för sina högkvalitativa tjänster och innovativa lösningar. De erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där medarbetarna ständigt får möjlighet att utvecklas och avancera i sina karriärer. Att arbeta här innebär att bli en del av ett team som värdesätter samarbete och strävar mot gemensamma mål.

129 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fordonsmontör till Södertälje
Fordonsakademin Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker nu flera fordonsmontörer till vår kund i Södertälje! Om tjänsten Som montör hos vår kund har du en central roll i produktionsprocess och spelar en avgörande roll för att bibehålla och stärka deras rykte inom högkvalitativa påbyggnader för fordon. I denna position kommer du att arbeta nära ett dedikerade produktionsteam för att säkerställa att varje projekt uppfyller deras stränga kvalitetskrav. Att lyckas i denna roll kräver hög effektivitet, precision och en konstant strävan efter personlig utveckling och kompetensförbättring. Ansvar: Montering och installation av olika fordonsrelaterade produkter med en stark fokus på kvalitet. Utföra elinstallationer och felsökningar. Samverka med teamet för att säkerställa att alla aspekter av byggnationen uppfyller specifikationer och kundkrav. Bidra med teknisk kompetens och lösningar vid installationer eller problem. Upprätthålla en ren och säker arbetsmiljö. Kvalifikationer: Relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper inom elarbete, gärna med erfarenhet från fordonsbranschen. Är Meriterande. God problemlösningsförmåga. Hög arbetsmoral och förmåga att arbeta självständigt samt i team. God verbal och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska. God verktygsvana. Om anställningen: Heltidsanställning med placering i Södertälje. Start omgående Intervjuer kommer att genomföras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

129 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Handläggare till ledande företag inom bilbranschen!
Workz Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta i en spännande och innovativ bransch där du får bidra till en mer hållbar fordonsindustri? Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad person till vårt team i Södertälje! Om företaget Hos oss får du arbeta på ett av Sveriges ledande företag inom bilindustrin, där vi driver innovation och hållbar utveckling. Vi är kända för vårt starka varumärke inom elbilar och vårt engagemang för en grönare framtid. Vår verksamhet i Södertälje omfattar bland annat produktplanering, marknadsföring, kommunikation och service. Vi berättar mer om företaget under intervjun! Vi erbjuder En spännande roll i ett av Sveriges ledande företag inom bilindustrin Du kommer få en gedigen utbildning via Workz Academy. Detta sker löpande under 6 månader, samt stöttning av kollegor och ledare på plats, som ger dig rätt verktyg för att lyckas. En arbetsplats där du får utvecklas och växa i din karriär Om rollen Som handläggare ansvarar du för att beräkna total ägandekostnad (TCO) för bilar, inklusive leasingavgifter, förmånsvärden, serviceavtal och andra parametrar. Du kommer att arbeta nära både kunder och återförsäljare och spela en viktig roll i att säkerställa korrekta kostnadskalkyler. Vi söker dig som har Fullständig gymnasieutbildning eller motsvarande God vana att arbeta i Excel och hantera olika system och applikationer Noggrannhet, samarbetsförmåga och självständighet i ditt arbete Stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Praktisk information: Plats: Södertälje, Hovsjö Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning, med inledande provanställning Arbetstider: Kontorstider Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Kontakt: Vid frågor, mejla oss på [email protected] Ansökan Vi värdesätter vad du kan och din vilja att utvecklas, snarare än att bara titta på CV:n. Första steget i vår rekryteringsprocess är därför ett test som skickas till din e-post direkt efter ansökan. För att gå vidare behöver du slutföra testet, det tar max 15 minuter att genomföra. Låter det som något för dig? Ansök redan idag!

129 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Handläggare
Clevry Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Om företaget Bolaget presenteras vid första intervjutillfället av ansvarig rekryterare. Din roll Som handläggare kommer du att arbeta med att beräkna den totala ägandekostnaden (TCO). Detta inkluderar att ta fram månadskostnader baserade på olika parametrar såsom leasingavgift, förmånsvärde och serviceavtal mm. Du kommer att hantera och bearbeta data i Excel samt arbeta i flera olika system och applikationer. Dessutom ingår dokumenthantering, såsom att konvertera filer till PDF och hantera korrespondens via e-post. Din profil Du besitter minst en gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av kundservice och är van vid att bemöta kunder professionellt. Du är bekväm med att arbeta i Excel och har god generell systemvana. Du är strukturerad och noggrann. Självgående men trivs också med att samarbeta med andra. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Placering: Södertälje Arbetstider: Kontorstider Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected] - Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

130 dagar sedan
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Fältsäljare för Kaminvärme
Kaminvärme Sverige AB
Företagssäljare

Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation. Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg. Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder - Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning - Generöst lönesystem - Goda möjligheter att växa inom bolaget - Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision! Vi söker dig som - Har B-körkort - Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar - Trivs med att jobba självständigt - Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå - Är positiv och ser lösningar hellre än problem - Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Sök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande. AI svar på annonsen bortsorteras.

131 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Fältsäljare för Kaminvärme
Kaminvärme Sverige AB
Företagssäljare

Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation. Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg. Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder - Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning - Generöst lönesystem - Goda möjligheter att växa inom bolaget - Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision! Vi söker dig som - Har B-körkort - Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar - Trivs med att jobba självständigt - Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå - Är positiv och ser lösningar hellre än problem - Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Sök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande. AI svar på annonsen bortsorteras.

131 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Vi söker omgående sjuksköterska till hemsjukvården i Södertälje!
AB Big Care
Grundutbildade sjuksköterskor

Big Care x Medpeople söker SSK som vill jobba inom hemsjukvården i Södertälje omgående och framöver. Vi misstänker att vi kommer att få in pass även i Botkyrka framöver. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos oss arbetar du i basala hemsjukvården. Arbetet är varierat och självständigt. Du kommer att arbetsleda ett färgstarkt team av undersköterskor. I huvudsak har du larmansvar främst från Vårdguiden men även planerade besök förekommer. Arbetsuppgifterna handlar bland annat om administrering av läkemedel, medicinska bedömningar, katetersättning/spolning, hantering av picc-line och CVK, trachvård och omläggningar. Arbetet innebär såväl direkt- som telefonkontakt med patienter, anhöriga och medarbetare samt dokumentation i vårt patientjournalsystem. Du har jourläkare som stöd vid behov. Du kommer under arbetet använda dig av PR Vårds egna miljöklassade bilar. Din bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska. Är du distriktssköterska är det en merit liksom erfarenhet från hemsjukvård. Du är trygg i din yrkesroll och har tidigare erfarenhet av att arbetsleda andra. Du är flexibel som person och ser inte förändringar som ett hinder utan som en möjlighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt B-körkort. Du ansöker om uppdraget i vår app Medpeople. Där kan du även se arvode för uppdragen. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople

131 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Förvaltare till Södertälje
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltare och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten Som förvaltare ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning för fastighetstekniker och miljövärdar Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Södertälje Bakgrundskontroll samt personlighets- och logiktest är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Roger Malmquist på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

131 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025