Nämndsekreterare till Kansliavdelningen
Sollefteå kommun
Övriga handläggare

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro! Vi i Sollefteå kommun arbetar för en attraktiv kommun att besöka, bo och leva i. För det behöver vi dig som vill axla rollen som sekreterare som med ett flexibelt arbetssätt kan leverera service och stödja verksamheterna så vi tillsammans kan uppnå kommunens mål. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att, tillsammans med dina kollegor, driva utveckling inom digitalisering och utveckling av våra administrativa processer. Vi stödjer verksamheterna så de kan skapa bra beslutsunderlag vilket möjliggör väl underbyggda politiska beslut. Du kommer att jobba i nära samarbete med förtroendevalda, förvaltningsledning och handläggare där du är den sammanhållande länken i ärendeprocessen. Du ansvarar för att förbereda och genomföra sammanträden genom upprättande av dagordning, protokoll, expediering av beslut, publicering av handlingar på webben samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter som posthantering och registratur kan förekomma. Om du har kompetens inom dataskydd och GDPR kommer arbetsuppgifter kring detta ingå som en del av tjänsten, men vi ser gärna att du lyfter fram alla dina erfarenheter och kunskaper då du kommer att ges möjlighet att fördjupa dig inom områden som bidrar till kommunens utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med erfarenhet av administration och kan arbeta strukturerat och har ett serviceinriktat arbetssätt med en förmåga att planera och prioritera mellan arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är utvecklingsinriktad och gärna hugger i där det behövs för att lösa problem, då vi som arbetar inom det administrativa stödet samarbetar om flera arbetsuppgifter och ersätter varandra vid behov. Relevant Högskoleutbildning ex. juridik, offentlig förvaltning samt erfarenhet av dataskyddsarbete och GDPR är meriterande. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina, e-arkiv, utbildning inom offentlighet och sekretess samt kommunallagen är även det meriterande. Du ska ha goda IT-kunskaper och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, då arbetet är kommunikativt och innehåller kontakter med såväl medarbetare som ledning och medborgare. Din inställning till arbetet och dina kollegor är det som får oss att tillsammans nå resultat. Vi kommer därför lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kort och gott är du en person som brinner för administration och ordning och reda. Att en arbetsdag kan förändras snabbt är inget som stör dig, du har en god förmåga att arbeta strukturerat i en arbetsgrupp som präglas av laganda och prestigelöshet. Välkommen till oss på Sollefteå kommun! ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Samordnare för Informationssäkerhet och arkiv
Sollefteå kommun
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. Här bor människor med stark framtidstro! För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten - utifrån ditt ansvarsområde - med kommunens övergripande vision och mål i sikte. Är du strukturerad och serviceinriktad? Kan du lösa problem och jobba självständigt? Då är du rätt för oss. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande roll inom kommunen! Du kommer att jobba nära kommunledningen. Vara drivande i att planera, organisera och genomföra ditt område för ständig utveckling och förbättring. För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat. Som medarbetare hos oss bidrar du till att få allt att fungera. Sollefteå kommuns verksamheter är i alla delar beroende av en väl fungerande informationshantering. Kommunen måste kunna upprätthålla sin verksamhet också då samhället utsätts för större störningar. Information måste finnas tillgänglig, vara korrekt och spårbar för att säkerheten ska kunna upprätthållas samtidigt som den personliga integriteten skyddas. Vi söker en informationssäkerhetssamordnare som är beredd att ta sig an den viktiga uppgiften att utveckla kommunens informationssäkerhet. Du kommer att arbeta inom Kommunkansliet. På enheten finns för närvarande 12 medarbetare inom områdena: ärendehantering, informationssäkerhet, krisberedskap, registratur, sekretariat, arkiv samt överförmyndarenhet. Arbetet kommer att bedrivas i nära samarbete med krisberedskapsstrateg och alla verksamheter. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor kommer du att ha en centralt stödjande funktion i frågor som rör informationshantering och arkiv. Den snabba digitaliseringen av informationshanteringen kräver förändrade arbetssätt hos såväl chefer som bland annat administrativa handläggare. Som samordnare för informationssäkerhet och arkiv ska du leda och driva utvecklingsarbetet inom området. Arbetsuppgifter består av att: • Utveckla kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete tillsammans med kommunledningen. • stödja i framtagandet av rutiner och instruktioner för informationssäkerhet • informera och utbilda om regler, metoder och processer avseende informationssäkerhet • leda och delta vid informationsklassningar och riskanalyser • följa upp och rapportera efterlevnaden av informationssäkerhetsarbetet • delta i/leda olika projekt/arbetsgrupper som omfattar informationssäkerhetsfrågor och arkiv • delta i interna och externa nätverk I arbetet ingår även ett övergripande ansvar för kommunarkivet samt att aktivt leda arbetet med e-arkiveringsprojekt. KVALIFIKATIONER Du bör ha en akademisk utbildning inom ett område som är relevant i arbetet med informationssäkerhet eller annan erfarenhet av informationssäkerhetsarbete. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr den kommunala verksamheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt arbete i en politiskt styrd organisation. Vi värdesätter juridiska kunskaper, arbete med informationshantering, arkiv och dataskyddsfrågor. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där analytisk och pedagogisk förmåga samt hög samarbetsförmåga är särskilt önskvärda. Du är en god kommunikatör, initiativrik och lösningsfokuserad. Vidare är du strukturerad samt trivs med att jobba under eget ansvar, såväl självständigt som i grupp. Du har god förmåga att organisera och prioritera i ditt arbete. Du bör tycka om snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder. Goda kunskaper i det svenska språket så väl tal som skrift. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Dietist till Primärvården i Ådalen, Sollefteå

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I Närsjukvårdsområde Väster ingår förutom fem hälsocentraler, verksamheter på Sollefteå sjukhus, akutmottagning, medicin, kardiologi, geriatrik och rehabilitering och neurologi samt länsövergripande uppdrag. Länsuppdragen är 1177 (vårdguiden på telefon), Ungdomsmottagningarna, FBHV (Föräldra- och barnhälsovårdspsykologerna), Barn och ungdomsentrén 7-17 år psykisk hälsa och Livsstilmedicin Österåsen. Våra hälsocentraler är olika stora, två större och tre mindre men alla har de yrkesfunktioner som erfordras inom primärvård. Vi har ett nära samarbete mellan varandra vilket är en styrka! Vi söker nu en dietist till Primärvården i Ådalen. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Dietist till Primärvården i Ådalen, Sollefteå Arbetsuppgifter Utreda och behandla patienter i öppenvård Ansvara för nutritionsbehandling Utbildning av personal och patienter och deras närstående, olika grupper Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad dietist Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har B-körkort Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta inom primärvården Har tidigare arbetslivserfarenhet som dietist För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Flexibel Samarbetsförmåga Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fysioterapeut
Sollefteå kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Fysioterapeutens arbete är mycket varierande, du prioriterar och organiserar din arbetsdag både självständigt och tillsammans med dina kollegor vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Det praktiska arbetet är i huvudsak förlagt till patienternas hem i ordinärt eller särskilt boende. Vi har ett nära tvärprofessionellt samarbete med arbetsterapeuter samt sjuksköterskor, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare och enhetschefer som är i kontakt med patienten och deltar även i regelbundna teamkonferenser med omsorgspersonal och övrig HSL-personal. Vi möter personer i olika åldrar, flertalet är äldre. I din roll som fysioterapeut ansvarar du för bedömning, behandling, träning, upprätta individuell rehabiliteringsplan, förskrivning/utprovning av hjälpmedel samt vidarerapportering till andra vårdinstanser/vårdnivåer. Instruktion, utbildningar och handledning till patient, närstående och omvårdnadspersonal i rehabiliterande förhållningssätt och förflyttningsproblematik ingår. Ansvarsområdena är geografiskt indelade men vi utgår från vår gemensamma lokal vilket ger ett bra kollegialt stöd i det dagliga arbetet samt möjlighet till kompetensutveckling tillsammans. Vår arbetsplats består idag av sex fysioterapeuter och sju arbetsterapeuter. Vi har en verksamhet som hela tiden strävar efter att utvecklas, har regelbundna yrkesträffar för kompetensutveckling och kollegialt stöd. Vår målsättning är att vara en arbetsplats där varje medarbetare ges möjlighet att växa i sin yrkesroll och där ett positivt och öppet arbetsklimat utgör en viktig grund. Möjlighet kan finnas för sökande att kombinera denna tjänst i arbetssättet SIA (Samverkan för Individens Aktivitetsförmåga). Ett arbete där Arbetsterapeut, Fysioterapeut och IFO Äldre samverkar. Denna tjänst erbjuds initialt i projektform under 1 år med möjlighet till tillsvidareanställning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är legitimerad fysioterapeut eller sjukgymnast • har ett professionellt och gott bemötande, har lätt för att samarbeta men också bekväm med att arbeta självständigt • är positiv och bidrar till god arbetsmiljö • har B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. Vi välkomnar dig som antingen har erfarenhet i yrket eller är nyligen examinerad. Kunskap och erfarenhet är viktiga för oss, men det vi lägger stor vikt vid är personlig lämplighet. ÖVRIGT Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Assistent sökes till Sollefteå för heltid under sommaren och mindre tjänst!
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och arbeta som personlig assistent! Vad innebär den här tjänsten? Kunden är en man i 30 års åldern som behöver hjälp med allt i sin vardag, bland annat personlig hygien, sondmatning, träning, aktiviteter och hushållssysslor. Kunden tycker om att vara ute på promenader när vädret tillåter men uppskattar minst lika mycket att mysa ner sig till en bra serie eller film.  Ett annat intresse som är en stor del av kundens liv är bowling. Det viktiga är inte att du som assistent inte har exakt samma intressen som mig, men att det finns en personkemi mellan oss och jag ser gärna att du är nära mig åldersmässigt. Vem söker vi? Vi söker dig som, oavsett kön, är engagerad och respektfull. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. För att arbeta tillsammans med mig så ser jag gärna att du som assistent är lyhörd, glad, noggrann och har ett sinne för humor.  Vi ser gärna att du: Inte är rökare eller pälsdjursallergiker. Har möjlighet att arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. Kan förstå och göra dig förstådd på svenska. Har erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Erfarenhet av olika typer av hjälpmedel är meriterande.  Övrig information Anställningsform: Behovsanställning (100% schemarad under sommaren) mindre visstidsanställning efter sommaren. Omfattning: Vi söker någon som vill arbeta på en mindre tjänstgöringsgrad och vikarier som kan tänka sig att hoppa in vid annan personals frånvaro innan, under och efter sommaren. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Tillträde: Snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Pernilla Wikner - verksamhetschef [email protected]

20 dagar sedan
Sista ansökan:
27 november 2025
Enhetschef
Statens Institutionsstyrelse
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Vemyra utanför Sollefteå tar emot skolpliktiga pojkar upp till 16 år med psykosociala problem samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning SiS befinner sig mitt i en omfattande förändring där verksamheten utvecklas på flera plan samtidigt. Vi utvecklar och anpassar vårt arbete utifrån nya och förändrade behov i såväl samhället som i vår egen verksamhet. Vi vet att utvecklande och engagerade chefer är en avgörande förutsättning för att klara dagens och framtidens uppdrag. SiS ungdomshem Vemyra söker nu två enhetschefer till två av våra avdelningar. Som enhetschef för en avdelning ansvarar du för arbetet på avdelningen så att uppställda mål nås. Du har det övergripande behandlingsansvaret för de unga som vistas på avdelningen. Vidare har du som enhetschef verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningens ca 15-20 medarbetare. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en gruppledare, en behandlingssekreterare, samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Du ansvarar för att gemensamma arbetssätt och metoder används och efterlevs och stödjer medarbetare i sitt arbete. Du ser till att medarbetarna har kompetens för den vård och behandling som avdelningen bedriver och förutsättningar att genomföra sina uppgifter i en god och säker arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • En akademisk examen om minst 180 hp, gärna inom samhälls-, beteende- eller vårdvetenskap som till exempel socionom, beteendevetare eller annan relevant akademisk examen. • Flerårig erfarenhet av arbete inom verksamheter med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. • En dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. • En god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift, skapa dialog, delaktighet och engagemang. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst eller psykiatri. • Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. • Kommunikativ, med god förmåga att uttrycka sig väl, i tal såväl som i skrift, på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild,  driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den sista juli. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Contrado söker en redovisningskonsult till Sollefteå eller Ramsele!

Information om tjänsten Har du tidigare arbetat med redovisning, eller studerat ekonomi? Då är det just dig vi söker! Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Contrado har sina lokala kontor på 14 orter runtom i landet, från Örnsköldsvik i norr till Kalmar och Göteborg i söder. Arbetstiderna är 8–17, fredagar 8–15. Introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter. Om du är intresserad av att utvecklas i din roll har du goda möjligheter till detta i denna tjänst. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Sollefteå eller Ramsele. Bor du någonstans i regionen är du välkommen med din ansökan då vi har ett tätt samarbete mellan kontoren. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, lön, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är bland annat Briljant samt Fortnox och bokslutssystemet är Wolters Kluwer. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som: Vi söker dig som har lite eller några års erfarenhet inom ekonomi och känner dig trygg i hela redovisningsprocessen. Meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då dina kunder till största delen är svensktalande.Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Övrigt Omfattning: HeltidStad: Sollefteå eller RamseleTillträde: Enligt överenskommelseKontakt: Josefine Nelander, [email protected]

21 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Präst sökes till Långsele och Helgum

Bygg kyrka och gemenskap i hjärtat av Ångermanland Är du en relationsskapande präst som brinner för landsbygdens möjligheter, förkunnelsen och mötet med människor i alla åldrar? Sollefteå pastorat söker dig som vill axla ansvaret för Långsele och Helgums församlingar och samtidigt bidra till pastoratets utveckling i stort. Det är en mångsidig tjänst med stora möjligheter att forma både gudstjänst­liv och verksamhet tillsammans med ideella, kollegor och kyrkvärdar med god kännedom om församlingarnas tradition och liv. Det här blir dina arbetsuppgifter Leda och utveckla verksamheten i Långsele och Helgum – sitta i församlingsråd, inspirera kyrkvärdar och hålla samman helheten. Fira gudstjänster och kyrkliga handlingar, främst lokalt men vid behov i hela pastoratet. Vara en resurs i barn- och ungdomsarbetet i Långsele, Graninge och Helgum samt delta i konfirmandteamet. Starta och leda samtalsgrupper som ger fördjupning och rum för livsfrågor. Erbjuda själavård, hembesök och andlig omsorg över generationsgränserna. Handleda ideella, praktikanter och personer i arbetsträning – tillsammans gör vi skillnad. Bidra aktivt i budget, verksamhetsplan och årsberättelse – vi styr verksamheten med både hjärta och hjärna. Delta i arbetsplatsträffar, personalsamlingar och regelbunden fortbildning – ditt växande är viktigt för oss. Hos oss får du - utveckla ditt ledarskap i en stödjande miljö - forma församlingsarbetet tillsammans med engagerade kollegor och frivilliga - vara en viktig del av församlingarnas andliga och sociala liv - växa i din prästerliga identitet genom fortbildning och inspiration - utrymme för kreativitet och nytänkande inom ramen för kyrkans tradition. - Kvalifikationer Du är prästvigd i Svenska kyrkan, trygg i din teologi och har ett själavårdande hjärta. Du samarbetar gärna med ideella och har drivkraft att utveckla församlingens liv på både kort och lång sikt. Vill du veta mer om församlingarna, pastoratet och dina möjliga kollegor så hittar du oss här: https://www.svenskakyrkan.se/solleftea Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Organist till Sollefteå
Sollefteå Pastorat
Musiker, sångare och kompositörer

Sätt tonen för ett rikt kyrkomusikaliskt liv Sollefteå pastorat söker en engagerad organist med passion för kyrkomusikens kraft och mångfald. Som organist i Sollefteå församling får du möjlighet att skapa musikaliska upplevelser som berör och förenar människor i livets alla skeden. Din roll hos oss I denna kreativa tjänst blir du en central gestalt i församlingens musikliv. Du får leda körer, förvalta ett värdefullt instrumentarv och forma musiken i gudstjänster och kyrkliga handlingar. Här finns utrymme för både musikalisk tradition och nyskapande i en miljö där musiken är en bärande del av församlingslivet. Dina arbetsuppgifter omfattar - Körledning - Du leder Sollefteå kyrkokör och Sollefteå vokalensemble, och utvecklar körverksamheten i församlingen. - Instrumentvård - Du ansvarar för orglar och övriga instrument i Sollefteå församling och samråder med övriga kyrkomusiker om instrumentvård i hela pastoratet - Gudstjänstmusik - Du skapar musikaliska uttryck i gudstjänster och kyrkliga handlingar i flera av pastoratets församlingar - Konsertverksamhet - Du planerar och genomför konsertverksamhet i Sollefteå församling - Orgelundervisning - Du utbildar framtidens organister genom undervisning av orgelelever - Samarbeten - Du medverkar musikaliskt i församlingsverksamheten och i samarbete med externa aktörer - Verksamhetsutveckling - Du bidrar till församlingens musikarbete genom verksamhetsplanering och budgetarbete  Hos oss får du Utveckla ditt musikaliska ledarskap med körer och i gudstjänstliv. Fördjupa din kompetens inom orgelspel och instrumentvård. Forma församlingens musikliv tillsammans med engagerade kollegor. Bidra till människors andliga upplevelser genom musikens språk. Växa i din kyrkomusikaliska roll genom fortbildning och inspiration. Utrymme för kreativitet och konstnärligt skapande. Välkommen med din ansökan för att bli en del av vårt pastorat där tradition och nyskapande går hand i hand, och där musiken blir en bro mellan himmel och jord! Kvalifikationer Du har relevant högskoleexamen i kyrkomusik eller motsvarande samt goda färdigheter i orgel och körledning. Du är pedagogisk, serviceinriktad och trivs i samverkan med både anställda och ideella.  Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Socialsekreterare till Barn- och unga
Sollefteå kommun
Socialsekreterare

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker socialsekreterare till Barn, unga och familjeenheten. Som socialsekreterare inom enheten kommer du att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt SoL och LVU. Vi arbetar utifrån ett systemiskt synsätt och erbjuder även intern utbildning i systemteoretisk grund. Vi värnar om en god arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning. Inom IFO finns också en enhet som ansvarar för utredningar kring vuxna och LSS insatser samt en enhet som arbetar mot äldre. Vi har en väl utbyggd öppenvård i kommunen. Arbetet sker i nära samverkan med övriga enheter i kommunen och vi strävar efter att hitta flexibla och bra lösningar tillsammans med övriga enheter och externa aktörer på hemmaplan. I tjänsten ingår beredskap efter ett års tjänstgöring. Hos oss på Sollefteå kommun erbjuder vi dig: - Stödstrukturer i form av introduktionsprogram och mentorskap - Enhetsträffar, kollegial handledning, extern handledning - Nära chefs- och arbetsledarskap där alla har en lång erfarenhet av socialt arbete - Grundläggande och riktade utbildningsinsatser samt öppenhet för utveckling - Trivsam arbetsgemenskap - Friskvårdstimme/friskvårdsbidrag - Möjlighet till distansarbete i viss utsträckning KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen. OBS att socionomexamen är ett krav för att få arbeta med barnärenden inom socialtjänstens område. Det bedöms meriterande om du har erfarenhet av tidigare arbete inom socialtjänsten. Vi förutsätter att du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi använder programmet Lifecare och dokumenterar barnärenden i BBIC. I ditt arbete möter du människor med skiftande bakgrund, ursprung och möjligheter där du förväntas ha ett respektfullt förhållningssätt. Socialtjänsten i Sollefteå strävar efter att arbeta systemiskt och du ska ha förmågan att se och arbeta utifrån människors egna styrkor och resurser. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

25 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025