#jobbjustnu "Högkvalitativ och produktiv tandvård i en lugn och harmonisk miljö", är vårt motto. Kliniken har funnits i 13 år och bedriver endast vuxentandvård. Dina arbetsuppgifter är varierande och aldrig statiska, där de sedvanliga tandsköterskeuppgifterna ingår: såsom sterilarbete, administration, tandläkarassistans och andra uppgifter som förekommer på en klinik. Du ska vara ambitiös, social, initiativtagande, noggrann och kunnig inom ditt yrke samt ha mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift då du har daglig kontakt med patienter. Meriterande om du kan Muntra journalsystem. Det är en liten tandvårdsklinik med 2 behandlingsrum i Ulriksdal/Solna. Idag jobbar 2 tandläkare och en tandsköterska och vi söker ytterligare en tandsköterska för att förstärka teamet. Vi är måna om att våra patienter får bra och kvalitativ tandvård därför kör vi ingen "löparband - princip". Gillar du en modern och familjär atmosfär där samarbete, flexibilitet och arbetsglädje sätts i fokus, är det här rätta arbetsplatsen för dig. Deltidstjänst: 2-3 dgr i veckan, ca 40-65 % Tillträde: fr.o.m. hösten, enligt överenskommelse Kliniken erbjuder dig: - mångsidigt jobb - möjlighet till att utvecklas - möjlighet att bidra med egna idéer - icke stressig men produktiv miljö - bra lön till rätt medarbetare
I rollen som företagssäljare kommer du in med driv, energi och sinne för goda affärer! Com7 erbjuder moderna IT och kommunikationslösningar både till små och stora företag. Med vår breda tjänst och produktportfölj är vår styrka att alltid kunna leverera den bästa lösningen för våra kunder. Vårt huvudsortiment är operatörstjänster, mobila tjänster och molnväxlar samt svarsservice och egna IT-tjänster. Com7 är medlemmar i RingUp kedjan. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm. Som Account Manager driver du din egen försäljningsprocess från prospektering, kundmöten, offerthantering och avslut till uppföljning av samarbeten. Du håller hög aktivitet och kontaktar kunder främst över telefon i ett första skede för att sedan träffa dem i sin ”hemmamiljö” under kundmöten. Du kommer att arbeta i ett bolag med en aktiv, driven och positiv företagskultur. Du rapporterar till och får löpande support från din närmsta försäljningschef samtidigt som du även bollar tankar och idéer med dina kollegor i försäljningsteamet. Vi söker dig som gärna har några års dokumenterad säljerfarenhet, helst inom telekom eller IT. Du är en driven individ med sinne för affären och besitter en stark entreprenörsanda. Du har erfarenhet av komplex försäljning sedan tidigare och besitter kunskap att förklara och förstå kundernas framtida lösningar på ett enkelt sätt. Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete i en härlig miljö med högt i tak och fantastiska kollegor. Com7 erbjuder dig en nyckelroll i bolagets fortsatta expansion i Stockholmsregionen. Som Account Manager kommer du arbeta heltid från måndag till fredag med god grundlön och en rörlig del som baseras på dina försäljningsresultat.
Who are we? Our goal is to simplify people's everyday lives, regardless of their needs. We want to give people with special needs the opportunity to participate and be independent. Abilia is a product and service provider for aids and welfare within the healthcare market. Today, we develop, manufacture and market aids for people with functional variations in the areas of communication, cognition, environmental control and alarms. We are market leaders and "thought leaders" in the field of cognitive aids.Abilia AB is part of the Abilia group, which has a turnover of over 400 million SEK and around 120 employees. The Abilia group has its home markets in Sweden and Norway but also has representation in the UK and Internationally. What will you be doing? Ensure the quality of Abilia’s products through monitoring and improving the quality processes throughout the Abilia supply chain from suppliers to usage of products in the field. The work includes creating and implementing quality control processes at suppliers and internally, analyzing data from suppliers, internal operations, and the field to identify trends and areas for improvement. You will work closely with other departments to ensure consistent quality across all stages of production and delivery. The role is based in Solna, Stockholm and belongs to the Operations department and reports to the Abilia group Supply Manager. Overall responsibility and position authoritySupplier quality assurance Conduct audits of suppliers to evaluate their quality management systems and quality assurance processes. Work with suppliers to improve quality and resolve non-conformities. Lead problem-solving efforts using methodologies like 8D, etc. Testing and inspections Oversee product testing and inspection, to ensure compliance with specifications. Develop and maintain testing protocols for incoming materials, in-process products, and finished goods. Data analysis and reporting Analyze quality metrics and test results to identify trends and areas for improvement. Track and document defect rates, causes of failures, and corrective actions. Troubleshooting and continuous improvement Manage product quality issues in the supplier base and in internal operations. Lead root cause analysis (RCA) for quality issues and implement corrective actions. Develop and implement process improvement together with suppliers and internally to minimize quality issues and problems. Internal auditor Act as internal quality auditor. Who are you and what background are we looking for? Education: Bachelor’s degree in engineering or a related field. Experience: Minimum 3-5 years' work experience within quality assurance. Competence: Strong knowledge and experience of quality tools and methods (Six Sigma, FMEA, 8D, etc.) as well as applicable quality standards (e.g. ISO 9001 or ISO13485). Proficiency: Strong analytical and problem-solving skills. Language: Fluent in Swedish and English in writing and verbally. Strong ability to combine a hands-on approach with planning and continuous improvements. Is this something for you? Apply as interviews and selection take place continuously. Starting date: as soon as available
Plats: Stockholm Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag till fredag, 07:00–16:00 Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad Installationsansvarig som vill ta ansvar för att leda och utveckla vårt installationsteam. Du kommer att säkerställa att våra kunder får en trygg och smidig upplevelse när deras nya säkerhetssystem installeras. Arbetsuppgifter - Installera och driftsätta hemlarm, kameror, sensorer och nätverksanslutna säkerhetslösningar hos våra kunder. - Säkerställa att installationer uppfyller gällande säkerhetsnormer. - Felsöka, serva och underhålla befintliga säkerhetssystem. - Ge professionell support till våra kunder på plats. - Samarbeta med utvecklingsteamet för att förbättra produkter och processer. Kvalifikationer - Erfarenhet av installation av larm, kameror eller nätverksbaserade säkerhetssystem. - Tekniskt kunnig med förmåga att felsöka och lösa problem. - God kommunikationsförmåga och pedagogisk i kundkontakt. - Flexibel och trivs med att arbeta självständigt. - B-körkort. - Ostraffad – utdrag ur belastningsregistret krävs. Vi erbjuder - En dynamisk arbetsmiljö med fokus på kvalitet och effektivitet. - Möjlighet att påverka och förbättra installationsprocesser. - Stöd från ett engagerat och professionellt team. - Konkurrenskraftig lön. Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till oss. Försök sticka ut ur mängden och förklara varför du är rätt person för jobbet.
Gymnasielärare i Matematik och NO Om oss Johan Movingers Gymnasium är en friskola i Solna. Skolan ligger centralt i Solna med mycket goda kommunikationer nära pendeltåg, tunnelbana, tvärbana och bussar. Skolan har Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Barn och Fritidsprogrammet. Johan Movingers Gymnasium är en familjär skola på kristen grund, med mindre klasser och gemytlig stämning. Skolans personal arbetar aktivt tillsammans för att skapa en god miljö där varje elev blir sedd och det aktiva elevhälsoteamet finns kontinuerligt tillgängligt. Skolan är en del av Petrusgruppen, en skolgrupp bestående av flera kristna skolor. Vi söker Vi söker till hösten 2025 en lärare i matematik för Samhällsprogrammet och Barn-& fritidsprogrammet. De aktuella kurserna blir Matemtik nivå1b, Matematik nivå 1a, Matematik 2b, Matematik 2a. Tjänstens omfattning är på 60%. Dina kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du delar vår värdegrund. Du ska ha ett stort engagemang och vilja vara nära eleverna, brinna för att lära ut, vara välplanerad och steget före. Du ska: · vara behörig att undervisa i ämnet · ha erfarenhet av undervisning · vara ansvarskännande och vilja bidra till skolans ständiga utveckling · tycka om och ha förmåga att skapa bra relationer med elever och kollegor OBS! Märk ansökan och använd mailrubriken ”Ansökan Matte, NO” Lön Månadslön enligt överenskommelse. Arbetstid 60%. Vi tillämpar provanställning. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via mail. Skicka ansökan till: [email protected] Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande.
Då vår nuvarande Ekonomichef går vidare till nya utmaningar söker vi hans efterträdare. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Du kommer att spela en central roll i vår koncern som omfattar två bolag och därmed ha ett helhetsansvar för koncernens ekonomiarbete, inklusive koncernredovisning. Vi befinner oss i en tillväxtfas där du får möjlighet att vara med och utveckla det framtida ekonomiarbetet. Ditt uppdrag I rollen som Ekonomichef ansvarar du för att leda och utveckla koncernens ekonomifunktion. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar: Övergripande ansvar för ekonomiska processer i hela koncernen Sammanställning av ekonomiska resultat, analyser och prognoser Intern och extern rapportering Ekonomiskt stöd till våra verksamhetschefer Framtagning och uppföljning av styrmedel/KPI:er Årsbokslut och koncernredovisning Om dig Vi söker dig som har: Akademisk examen inom ekonomi eller annan relevant utbildning Minst tre års erfarenhet som Ekonomichef Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Erfarenhet av ekonomisystem, gärna Fortnox God vana att presentera och visualisera ekonomisk information Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med årsbokslut och koncernredovisning Det är därtill meriterande om du har erfarenhet från omsorgssektorn och tidigare har arbetat nära verksamhetschefer med att utveckla och följa upp nyckeltal. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk och har en stark logisk förmåga samt ett affärsmässigt helhetsperspektiv. Du trivs i en roll där du får vara både operativ och strategisk. Vi erbjuder en spännande och varierad roll där du får möjlighet att påverka och utveckla ekonomiarbetet i hela vår koncern. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
We Elevate... Your Responsibilities Till vår tekniska avdelning söker vi en SAIS/CPSI-5 inspektör/teknisk specialist till Stockholm med omnejd. Ditt nya jobb innebär bl.a. att Genomföra säkerhetsbesök på hissar. Ge support till fältverksamheten vid tekniska problem. Planera och genomföra internutbildning för fältpersonal. Tekniskt stöd vid certifiering av fältpersonal. Ansvara för att korrigerande åtgärder utförs på ett korrekt sätt och efter given tidsplan. Kvalitetssäkra utförande av service i ditt område. Ge information till övriga specialister och fältingenjörer om problemlösningar som kan vara relevanta för övriga. Du kommer att arbeta nära teknikerna på distrikten, men rapportera till FQE Bp på Tekniska avdelningen. Resor i tjänsten kommer att förekomma. Vi tror att du har flera års erfarenhet av att arbeta med hiss, elektromekanik eller liknande, vana att möta kunder och grundläggande datorvana med PC. Du behöver behärska svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt har körkort för personbil. We Elevate... Your Best Self Vi söker dig som är gediget tekniskt intresserad och kunnig och förstår vikten av kvalitet. Du är duktig på att prioritera och planera ditt arbete, du har en god förmåga och vana vid att arbeta självständigt. Du uppskattar att ta egna initiativ och på egen hand skapa struktur bland flera arbetsuppgifter. Du har även en förmåga att snabbt ändra inriktning när arbetsuppgifterna så kräver men utan att tappa fokus på slutresultatet. Att hålla utbildningar för fältpersonal är en del av tjänsten vilket gör att du behöver ha en god social och pedagogisk förmåga. Kontaktperson och ansökan För mer information och frågor om tjänsten kontakta Rickard Sunnerstad [email protected], alternativt HR Support, [email protected]. Schindler förflyttar mer än 1 miljard människor varje dag världen över - med hissar, rulltrappor och innovativa mobila lösningar. Över 60 000 anställda i mer än 100 länder över samtliga kontinenter ligger bakom denna framgång. Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och rulltrappor. Vi är rikstäckande med ca 250 anställda. För mer information se vår hemsida, www.schindler.se Vi är ett företag som anser att mångfald leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande, och högre medarbetarnöjdhet och mindre personalomsättning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligast samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ansökningar tas enbart emot via vårat rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte att tas i beaktande.
We Elevate... Your Responsibilities Vi Söker en Passionerad SAIS/CPSI-5 Inspektör/Teknisk Specialist till Mellansverige! Är du tekniskt kunnig och brinner för kvalitet? Vill du vara en nyckelspelare i vår tekniska avdelning och bidra till säkerheten och effektiviteten i Mellansverige? Då har vi drömjobbet för dig! Vi söker nu en engagerad och driven SAIS inspektör/CPSI-5 inspektör/teknisk specialist till vårt team i Västerås, Örebro, Jönköping, Uppsala med omnejd. Vad Innebär Ditt Nya Jobb? Som en del av vårt dynamiska team kommer du att: – Utföra säkerhetsbesök på hissar och säkerställa högsta standard. – Ge teknisk support till fältverksamheten och lösa komplexa problem. – Planera och genomföra internutbildningar för vår fältpersonal. – Ge tekniskt stöd vid certifiering av fältpersonal. – Ansvara för korrekta och tidsenliga korrigerande åtgärder. – Kvalitetssäkra serviceutförandet i ditt område. – Dela med dig av dina lösningar och erfarenheter för att stödja andra specialister och fältingenjörer. Vem Är Du? Vi tror att du har flera års erfarenhet av arbete med hissar, elektromekanik eller liknande. Du är van att möta kunder och har god datorvana med PC. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift, och du har körkort för personbil. Vi söker dig som: Har ett gediget tekniskt intresse och förståelse för vikten av kvalitet. Är skicklig på att prioritera och planera ditt arbete. Är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Har en förmåga att snabbt anpassa dig när arbetsuppgifterna ändras. Är social och pedagogisk, vilket är viktigt för att hålla utbildningar för fältpersonal. Varför Välja Oss? Hos oss på Schindler värderar vi mångfald högt. Vi vet att det leder till ökad produktivitet, högre innovation, bättre beslutsfattande och högre medarbetarnöjdhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som kan bidra till vår positiva företagskultur. Kontaktperson och Ansökan För mer information och frågor om tjänsten, kontakta Rickard Sunnerstad på [email protected] eller HR Support på [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-post kommer inte att beaktas. Denna rekrytering görs internt och vi avböjer vänligt samtal från bemannings- och rekryteringsfirmor. Ta chansen och sök nu för att bli en del av vårt fantastiska team! Vi ser fram emot att höra från dig!
As Warehouse and Production Operator at Abilia, you are responsible for effectively coordinating and monitoring warehouse and logistics activities. You play a key role in ensuring that the warehouse runs smoothly and that goods are handled correctly from receipt to delivery. Your role involves being a key link between different departments and ensuring that all processes are followed to optimize warehouse operations and orders go out on time with the right goods and quantity and orderliness is maintained. Main tasks/duties Coordinate and oversee the receipt, storage, and dispatch of goods in accordance with established procedures. Ensure all inbound and outbound deliveries are completed on time and comply with company standards. Monitor inventory levels and perform regular stock checks to maintain accurate stock records. Maintain an organized warehouse environment, ensuring all goods are properly labeled and stored in the correct locations. Collaborate closely with purchasing, logistics, and production departments to ensure a smooth and efficient flow of goods. We require that you have worked with shipping and warehouse activities before, have a truck card A/B. You should also have computer experience such as office and business systems. We are going to work with a continuous selection and starting as soon as possible will be prioritised.
About the position Are you a master of words with a passion for technology? Do you thrive on making complex concepts simple and accessible and want to work with dedicated people? If so, we have the perfect opportunity for you! As a Technical Writer, you will play a crucial role in bridging the gap between our advanced technology and our users and partners. You will be responsible for creating clear, concise, and user-friendly documentation that empowers our customers and supports our products. Join us in crafting informative guidance whether it is for our sales department, implementation, integration, or training purposes. Your work will ensure that our technology is accessible and understandable for everyone. The position is based in Stockholm office, follows hybrid work model with excellent flexible working practices. Applicants must hold a valid Right to Work in Sweden. Key Responsibilities Create and maintain Product Documentation: Develop comprehensive, accurate, and engaging documentation for our products, including how-to guides, technical specifications, and installation instructions. Gather and analyze Information: Gather and analyze technical information from various sources and stakeholders to document new or improved product functionality. Collaborate with Teams: Work closely with engineers, product managers, technical writers, product marketing, and others, to coordinate product documentation over multiple parallel projects and teams. Simplify Complex Concepts: Translate technical jargon into clear, easy-to-understand language that resonates with our diverse audience. Ensure Consistency and Quality: Maintain a consistent voice and style across all documentation, adhering to company guidelines and industry best practices. Assist in Planning and Scheduling: Assist in planning, scheduling, and tracking documentation work to meet product release dates and client deliverables. Take Ownership: Be the point of contact for all documentation projects, ensuring timely delivery and high quality standards. Continuous Improvement: Contribute to enhancing documentation processes, standards, and methodologies, aiming for greater efficiency and effectiveness. Skills and Qualifications Superior command of the English language, with clear, concise, and engaging writing. Strong understanding of technical concepts and the ability to learn new technologies quickly. Preferably from container solutions and Kubernetes. Eye for detail, ensuring accuracy and consistency in all documentation. Ability to work effectively in a team environment and communicate with diverse groups of stakeholders. Proven ability to take ownership of projects and deliver high-quality results on time. Work proactively and courageously, taking initiative to identify documentation needs and tackle challenges head-on. Familiarity with the Software Development Life Cycle (SDLC) and software development processes. Previous experience in technical writing or a related field is required. Degree in Computer Science or another relevant technical subject would be preferred. Experience in IT security, PKI and open-source software concepts is highly desirable.
Välj ett jobb för att visa detaljer