Är du en energifylld, driven och målinriktad person som vill utvecklas inom försäljning? Nu har du möjligheten att bli en del av Nordens största plattform för specialmedia och arbeta med digitala nyhetsabonnemang. Om rollen Som Account Manager kommer du att ansvara för försäljningen av digitala prenumerationer för bolagets nischade nyhetssajter. Du kommer att kontakta nya kunder och bygga relationer genom att presentera premiumerbjudanden via leads och listor med potentiella kunder. Du kommer att följa upp affären fram till att fakturan går i väg och samarbeta med övriga teamet för att säkerställa en smidig avslutning. Här är en chans för dig att jobba i en roll med tydliga mål och genom provision påverka din lön. Vem vi söker Du kommer att verka i en rolig bransch som kräver kreativitet och förmåga att hitta nya vägar till affärer. Men med utmaningen kommer också möjligheten att växa. Nordiske Medier kommer se dig och dina framsteg vilket gör att många stannar och utvecklas inom bolaget. Därför söker vi dig som är hungrig på att visa vad du går för. Kanske är du i början av din karriär och vill tjäna pengar för att flytta hemifrån eller uppnå andra mål. Vidare är du en: Energisk, driven och lösningsorienterad person som tänker utanför boxen och hittar nya vägar till affärerna. Nyfiken och snabb på att snappa upp nya trender och synergier mellan olika medier. Social och orädd för att ta kontakt. Du älskar att prata och har inga problem med att lyfta luren. Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Om Nordiske Medier Nordiske Medier är Skandinaviens största verksamhet inom specialmedia med fler än 50 titlar i Danmark, Sverige och Norge – både digitalt och i print. Dessutom står de bakom utgivningen av över 100 olika specialtidskrifter och nyhetsbrev. Alltid med ett riktat innehåll för en tydligt definierad och skräddarsydd målgrupp. Dem täcker det nordiska näringslivet med konstruktiva, trovärdiga och oberoende nyheter. Nordiske Medier sänder dagliga/veckovisa digitala nyhetsbrev till mer än 550 000 mottagare och vi har cirka 450 000 läsare på våra printmedier. Nordiske Medier har totalt ca 200 anställda baserade i Köpenhamn, Ålborg, Oslo, Stockholm och Helsingborg. De har en total omsättning på över 200 miljoner kronor och är ett stabilt företag med bra ekonomi. För att få en bild av Nordiske Medier får du gärna läsa mer på Nordiske Medier Vad vi erbjuder Onboarding där du får lära allt om bolaget, produkten och försäljningsteknik Inspirerande företagskultur med löpande aktiviteter och veckovisa tävlingar Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider, på plats Förmåner: Fast månadslön + provision Placering: Solna Ansök redan idag! Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen hanteras av OIO. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om jobbet Har du ett par års erfarenhet inom el och ett brinnande intresse för service? – Då kan det här vara rätt jobb för dig! Vi söker dig som är social, kommunikativ och har ett öga för detaljer. Du är noggrann, gillar att arbeta effektivt och är inte rädd för nya utmaningar. Just nu söker vi flera elektriker som är strukturerade, ansvarstagande och självgående. Utöver det praktiska arbetet krävs det även att du kan hantera administrativa uppgifter såsom materialbeställningar, tidrapportering och efterkontroller. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta på norra sidan av Stockholm. Även om du kommer att ingå i ett team, består en stor del av arbetet av självständiga insatser med löpande service och underhåll hos våra kunder. Vi lägger stor vikt vid mjuka värden som kommunikation och servicekänsla. Samtidigt är det viktigt att du har goda praktiska färdigheter, eftersom rollen ställer höga krav på självständigt arbete. Typiska arbetsuppgifter: Självständigt arbete med kabeldragning Självständigt arbete med märkning Självständigt felsökning och problemlösning Självständigt arbete med kanalisation Självständigt armaturbyten Självständigt kompletteringsarbeten Självständigt arbete med belysning Du kommer att ha löpande kontakt med kunder, kollegor och chefer för att analysera arbetet och säkerställa kvalitet samt en trygg arbetsmiljö. Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön Ackord på arbetsplatser där det tillämpas Kollektivavtal enligt Installationsavtalet, inklusive förmåner som reseersättning och restid Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta för roller som kräver dokumentation Olycksfallsförsäkring och tjänstepension via Fora Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, SATS och 24/7 Stort kontaktnät inom elbranschen Sociala och roliga företagsaktiviteter Regelbunden uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Tillgång till utbildningar och kurser Krav för tjänsten: Fullständig elutbildning Minst 3 års arbetslivserfarenhet ECY-certifikat eller motsvarande, alternativt godkänt utlåtande från Installatörsföretagen B-körkort (manuell växellåda) Meriterande: Erfarenhet inom entreprenad, service eller industri Certifikat och utbildningar som: Liftkort, Fallskydd, ESA 14 mm Om företaget eLinked AB är ett växande bemanningsföretag med inriktning på elektriker. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö, men är verksamma i hela Sverige. Vi hyr ut fast anställda elektriker, ledande montörer och projektledare till befintliga projekt – både som förstärkning och som kompletta team. Våra anställda omfattas av Installationsavtalet samt Bemanningsavtalet Tjänsteman. Ansökan Välkommen att registrera din ansökan via länken och bifoga ett uppdaterat CV. Vi går igenom ansökningar löpande! .
Job description Are you ready to create intuitive, modern user experiences for complex scientific tools? Thermo-Calc Software in Solna is looking for a skilled Frontend Developer (React) to join our passionate team in shaping the future of materials science software. We’re a fast-growing tech company at the intersection of engineering, research, and user-centered design. With customers around the globe and a product that truly makes a difference in research and industry, your frontend skills will directly contribute to innovation in materials development, sustainability, and beyond. Help us build the Future of Scientific Software! Responsibilities As Frontend Developer, you’ll take a leading role in developing the user interface for our next-generation web platform. Working in a cross-functional environment with backend developers, FORTRAN specialists, designers, and scientists, you’ll ensure that complex scientific workflows are transformed into elegant, user-friendly web applications. You’ll primarily work with React, TypeScript, and modern frameworks such as Fastify, alongside Spring Boot and Azure on the backend. Your focus will be on delivering robust, scalable, and visually intuitive frontends that meet high technical and usability standards. In this role, you will: Design and build dynamic, interactive web interfaces using React and TypeScript Collaborate with backend and scientific developers to integrate advanced functionality Maintain a high standard of UI performance, accessibility, and responsiveness Contribute to architectural decisions and continuous improvement processes Participate in code reviews and team discussions to maintain quality and consistency Stay updated on frontend trends, tools, and best practices Selection is ongoing, so please submit your application as soon as possible. We are collaborating with Randstad Digital for this recruitment. If you have any questions about the role or the process, feel free to contact Julia Rhönnstad at [email protected]. Welcome to a workplace where your code truly matters. Qualifications Strong experience with React and modern JavaScript/TypeScript frameworks Solid understanding of frontend architecture and state management (e.g. Redux, Context) Solid understanding of HTML5, CSS3, and modern CSS frameworks (e.g., SASS, Styled Components, Tailwind) Experience with REST APIs and integrating complex backend logic into the UI using tRPC Familiarity with version control systems like Git and Continuous Integration such as Jenkins Strong communication skills and a collaborative mindset A degree in Computer Science or equivalent experience Meritorious: Knowledge of backend tools like Java Spring Boot Familiarity with cloud platforms (Azure, AWS, or Google Cloud) Exposure to containerization tools (Docker, Kubernetes) Experience integrating scientific or numerical code into a GUI Agile development experience (Scrum, Kanban, etc.) About the company Thermo-Calc Software AB If you’ve ever wished that your phone were lighter, a battery lasted longer, or your plane flight required less fuel for the environment, then you’ve wished for a better material. At Thermo-Calc Software, we make software and databases that are used by materials scientists and engineers to generate data that helps them design better materials and improve materials processing conditions. Our flagship product, Thermo-Calc, is used by more than 1900 organizations located in more than 60 countries around the world to drive innovation through improved, advanced materials.
Är du en driven och resultatinriktad säljare med ett passionerat fokus på att vinna nya kunder? Vill du vara med och driva tillväxten hos oss – ett företag inom personallösningar som ligger i framkant av branschen? Barona söker nu en Sales Solution Manager som är redo att ta ansvar för att expandera vår kundbas genom att sälja våra tjänster inom bemanning och rekrytering. Det här är din chans att göra skillnad och bli en nyckelspelare i vår spännande resa! Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Om rollen Som Sales Solution Manager är ditt primära ansvar att driva nykundsförsäljning B2B och du kommer att vara en central del av vår fortsatta expansion. Ditt fokus ligger på att sälja tjänster inom bemanning och rekrytering med fokus på tjänstemannaområdena kundservice, HR Finans. Du hanterar hela säljprocessen – från prospektering och kontakt med potentiella kunder, till självständiga kundmöten, framtagande av offerter, avtal, avslut och uppföljning. Efter insåld affär tar ett kompetent leveransteam vid och är ansvarig för tillsättning av rollen samt utveckling av kundsamarbetet. Du lägger fokus på det du gör bäst – identifiera nya kunder och ta fram individuella lösningar för respektive potentiellt partnerskap. Självklart arbetar du strukturerat i vårt CRM system (Dynamics) med lead generering och uppföljning. Du kommer att ha stöd av ett SDR team men ska känna dig bekväm med att bygga din egen säljpipe. Vid behov deltar du på mässor eller andra event. Du rapporterar direkt till vår försäljningschef och arbetar nära Baronas VD, kollegor inom sälj och leverans samt marknadsavdelningen. Vi arbetar digitalt vilket minskar antalet resor i din arbetsvardag. Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen som Sales Solution Manager hos oss behöver du ha ett starkt eget driv och vara både förtroendeingivande och strukturerad. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga och är skicklig på att bygga relationer. Din passion för att inspirera och motivera andra, både kunder och teamet, kommer att vara avgörande för att nå våra gemensamma mål. Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av B2B-tjänsteförsäljning inom rekrytering- och bemanningsbranschen Ett relevant personligt nätverk inom branschen eller affärsområdet Gedigen erfarenhet av nykundsbearbetning, hantera verktyg såsom telefon, mail etc. Vana att arbeta strukturerat i CRM-system Flytande i svenska och engelska Vad vi erbjuder Hos oss får du en unik möjlighet att växa med företaget och påverka både din egen och vår gemensamma utveckling. Förutom en konkurrenskraftig lön (fast + provision) erbjuder vi flexibla arbetstider, hybridarbete, friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal med tillhörande försäkringar, föräldrapeng etc. Vi ser gärna att du utgår från Stockholm eller Malmö där vi har kontor. Den kollegiala stämningen är god och vi hittar på roliga saker tillsammans. Vill du vara med och driva vår tillväxt? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team! Start så snart som möjligt.
Är du en ”matnörd” i streetfood och vill jobba koncept – SE HIT vi har JOBBET! Smedens Mathall är en myllrande, urban mötesplats som med sin pulserande energi och eklektiska atmosfär är en plats man gärna återvänder till. Hit kommer matälskare för att njuta av rykande färsk street food med inspiration från hela världen. Opretentiöst, vällagat och gott till en rimlig peng. Alltid på genuint utvalda råvaror och med höga krav på hållbarhet. I mathallen finns fyra olika restauranger, miljöer samt koncept vilket gör varje besök på Smedens till mer än bara en lunch. Smedens restauranger: I Fugazi serverar vi Italiensk-amerikansk comfort food du gärna delar med familj och vänner. HON BAO| HAN BAO erbjuder mat inspirerad från resor i Asien. Allt från koreanska bao buns, japanska ramen och vietnamesisk grönsaks- och nudelwok. Way cup är ett café med matiga mackor, sallader, soppor och smarriga frukostalternativ i en schysst miljö eller som grab’n go när du har brådis. Wurst case of scenario Stödkorv eller hel måltid? Oavsett hittar du det här. Allt från Kvalitetskorv med nybakat bröd och spännande toppings till en riktigt grym burgare. Kort om tjänsten; Du vill vara med på resan att utveckla Smedens Mathall och dess koncept! Bygga ett grymt team, coacha det och skapa ett klimat där alla vill ge sitt bästa Ta ansvar för – kvalitet, service, lönsamhet ihop med dina kollegor Vara med och skapa den bästa upplevelsen till våra företagsevent, fester, happenings och specialprojekt Ta initiativ, komma med idéer och genomföra dem tillsammans med ett konceptteam. Vem du är; En entreprenör i hjärtat – du får saker att hända och folk att vilja vara med Jobbar eller har jobbat några år på konceptrestauranger Du är grym på utveckling och smaker Orädd, kreativ och driven – du tänker inte “det går nog inte”, du säger “vi testar!” Social och affärsmässig – du fattar både gästen, teamet och siffrorna Språk SV och Eng, van med dator, skapar offerter med tillhörande kalkyl Har relevant utbildning inom branschen och har erfarenhet allt ifrån köksekonomi med dess resultat till egenkontroll och struktur. Är flexibel, noggrann och prestigelös. Vad vi erbjuder; En nyckelroll i ett koncept som sticker ut Stora möjligheter att påverka, forma och göra skillnad En fartfylld miljö där initiativ välkomnas och idéer blir verklighet Ett team som brinner för mat, service och upplevelser Goda villkor och chans att växa i takt med verksamheten. Tillsammans med enhetschef och ert team du för att vi följer ni bolagets rutiner, policys samt lagkrav. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Stort nätverk och ständig utveckling framåt Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ. Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Känner du dig redan som en i gänget? Vi ser fram mot din ansökan! Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid måndag-fredag, men kvällar och helger kan förekomma vid beställningar, catering och andra evenemang. Ansökan: Skicka din ansökan så snart som möjligt men senast ange datum. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Lön: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Unionen
Job description Are you ready to take a key role in a growing and innovative tech company with a global reach? Thermo-Calc Software in Solna is looking for a passionate Java Developer to join our mission of developing the next generation of advanced applications in materials science. Here, you'll collaborate with researchers and engineers in a dynamic environment where your code truly matters — all over the world. We offer a workplace where technology, curiosity, and collaboration go hand in hand. You’ll be part of a team developing high-performance solutions for materials calculations, supporting industries and research institutions in understanding and predicting material behavior. Help us shape the Future of Materials Science! Responsibilities As a Java Developer at Thermo-Calc Software, you'll play a central role in the development and maintenance of our sophisticated desktop application, primarily using Java with a strong focus on the graphical user interface built in Swing. You’ll also be involved in shaping our next-generation web-based platform, working closely with frontend and FORTRAN developers using a modern tech stack that includes React, TypeScript, Fastify, Spring Boot, and Azure. In this role, you’ll write clean, efficient, and well-documented code, while continuously collaborating with colleagues and stakeholders to define and implement new features. Your keen eye for detail and performance will be crucial as you troubleshoot and fine-tune application functionality to ensure a seamless user experience. You'll be part of a team that values code quality and collective ownership — participating in code reviews and contributing to high engineering standards. Staying current with the latest technologies and best practices in Java development is part of your mindset, and you'll apply this knowledge to build secure, scalable, and reliable software solutions that make a real impact. You will work in a broad role and be involved in areas such as: Develop and maintain our comprehensive Java-based desktop application, with a strong focus on the graphical user interface (Swing) Contribute to the development of our next-generation web-based platform alongside frontend and FORTRAN developers Write clean, efficient, and well-documented code Collaborate closely with team members and stakeholders to define and implement new features Troubleshoot and optimize application performance Participate in code reviews and help maintain high technical standards across the team Stay up to date with modern technologies, tools, and best practices in Java development Ensure the security, scalability, and reliability of our software solutions.Selection is ongoing, so please submit your application as soon as possible. We are collaborating with Randstad Digital for this recruitment. If you have any questions about the position or the process, you are welcome to contact Julia Rhönnstad at [email protected]. Welcome to a workplace where you can truly make a difference. Welcome to a workplace where your code truly matters. Qualifications Solid experience with Java and traditional GUI frameworks (such as Swing or JavaFX) Strong skills in object-oriented programming and design patterns Experience with large and long-living monolithic applications Experience building user-friendly and responsive interfaces Ability to write clean, maintainable, and efficient code Proficiency with version control tools such as Git Excellent communication skills in English, both written and spoken A degree in Computer Science or equivalent experience. Meritorious: Experience in web development (e.g. React, TypeScript, Fastify, Spring Boot) Familiarity with Windows, Linux and macOS development environments Interest in science or engineering-related technology About the company Thermo-Calc Software AB If you’ve ever wished that your phone were lighter, a battery lasted longer, or your plane flight required less fuel for the environment, then you’ve wished for a better material. At Thermo-Calc Software, we make software and databases that are used by materials scientists and engineers to generate data that helps them design better materials and improve materials processing conditions. Our flagship product, Thermo-Calc, is used by more than 1900 organizations located in more than 60 countries around the world to drive innovation through improved, advanced materials.
Vill du vara med och forma framtidens IT-stöd i en av Sveriges största verksamheter? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad IT-koordinator som vill arbeta i gränslandet mellan IT, produktion och leverantörer. Här får du en central roll i ett företag där digitalisering och teknisk utveckling är avgörande för framgång. Du blir en viktig länk mellan verksamhet och teknik – med möjlighet att påverka, utveckla och göra skillnad varje dag. Du, Vi & Jobbet Du blir en del av ett engagerat team som finns på fem orter i Sverige, samt i Danmark och Finland. Totalt är vi 10 IT-koordinatorer som tillsammans utgör en viktig del av det större teamet Core Service & IT Coordinators, som består av totalt 16 personer. Tillsammans är vi länken mellan IT och produktionsverksamheten – och ser till att rätt IT-lösningar och infrastruktur finns på plats för att PostNord ska kunna leverera effektivt och säkert. Du kommer utgå ifrån vårt huvudkontor Arken, i Solna. I din roll kommer du att: - Koordinera IT-leveranser och samarbeta med både interna team och externa leverantörer - Arbeta nära verksamheten och förstå deras behov - Hantera nätverk och IT-infrastruktur kopplat till produktionen - Bidra till att utveckla arbetssätt och förbättra IT-leveransen Du har ett stort intresse för IT och nätverk, och gillar att ta ansvar. Du är självgående men också en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap. Vi tror att du har: - Erfarenhet eller utbildning inom IT, gärna med fokus på infrastruktur och nätverk - Förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett enkelt sätt - Ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - B-körkort och tillgång till bil (förmånsbil erbjuds) Har du dessutom erfarenhet av IT-system inom produktion är det ett stort plus. Du ska må bra Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete i en internationell miljö med ständigt nya utmaningar och snabba beslut. Förutom schyssta anställningsvillkor enligt kollektivavtal erbjuds du: - Flexibel hybrid arbetsplats. Se filmen om vårt kontor. - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter - Goda försäkrings- och tjänstepensionsvillkor - Friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna på Arkens gym och simhall - Personalförmåner genom PostNord Plus - vår personalstiftelse Om oss PostNords vision är att vara favoritleverantören i Norden. Vi har ett viktigt samhällsuppdrag och säkerställer kommunikations- och logistiklösningar för företag och privatpersoner. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare, allt för att nå vår vision samt göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på group.postnord.com Ansök Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi arbetar med löpande urval. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Patricia Öhman på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! PostNord offers communications and logistics solutions to, from and within the Nordic region. With our expertise and a unique distribution network, we are developing the basis for tomorrow’s communication, e-commerce, distribution and logistics.
Är du vår nästa stjärna inom lyftsäkerhet? Med en varierande vardag och frihet under ansvar kan du bli en del av vår Kiwa-gemenskap som besiktningsingenjör! Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med lyftkranar, gula maskiner eller hissar ser vi det som ett stort plus! Om rollen: I rollen som besiktningsingenjör är du ansvarig för att utföra besiktningar av lyftanordningar. Du är med och bidrar till ökad säkerhet hos våra kunder när du på egen hand är ute på fält och besiktar. Som besiktningsingenjör tillvaratar du ditt stora tekniska intresse i kombination med ditt sociala engagemang som följer med kundkontakten. För att du ska trivas i rollen tror vi att du betraktar utmaningar som en chans att utvecklas och att lära sig mer. Under din första tid på Kiwa kommer du löpande få gå utbildningar för att bygga vidare på din kunskap. Vi har kunder inom de flesta branscher, allt från tung industri till sjukhus, köpcentrum och flygbranschen. Det här ger dig möjlighet att inspektera olika typer av lyftanordningar: · Kranar och traverser · Hissar och rulltrappor · Grävmaskiner, hjullastare och entreprenadmaskiner · Vindkraftverk · Skidliftar Din placeringsort är Gävle. Tjänsten innefattar dagliga resor och även resor med övernattning kan förekomma. Har du vad som krävs? För att trivas i rollen ser vi att du har ett tekniskt intresse, gärna med erfarenhet eller utbildning inom relevant område. Vi tror att du tycker om ett socialt arbete där du dagligen möter kunder och arbetar självständigt. För att lyckas som besiktningsingenjör är du lyhörd, nyfiken, driven och noggrann. Vi tror att med intresse och grundkunskap kommer man långt därför lägger vi stor vikt vid din personlighet. Under din första tid hos oss kommer du att genomgå utbildningar på annan ort för att få den kunskap du behöver för att utföra dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Vi ser att du har: Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande, ex yrkesutbildning Förmåga att ta dig an nya utmaningar och arbeta lösningsorienterat. Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktningsbranschen eller har jobbat med kranar, entreprenadmaskiner, mobila arbetsplattformar, hissar eller likvärdigt. Vad kan du förvänta dig av oss i gengäld? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation vilket är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen! Trygg och stabil anställning- Kiwa har kollektivavtal Generöst friskvårdsbidrag Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys En timbank så du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor Så här söker du Ansök via vår hemsida och registrera ditt CV. Urval och intervjuer sker löpande. För frågor gällande rollen kontakta enhetschef Daniel Larsson på tfn. 0104790485 eller maila rekryteringsansvarig Sofia Kjellström på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför undanbe oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa We ARE Kiwa- Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare och är samhällets och individens säkerhet i samhället viktigt för dig? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 12 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen.
Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten. Här kommer du att arbeta Hallen är ett särskilt boende som har inriktning mat och dryck. Med vår passionerade matinspiratör i spetsen är måltider och matglädje i fokus. Hallen ligger i Råsunda och erbjuder 69 lägenheter fördelade på fem enheter, varav tre enheter är för personer med demenssjukdom och två enheter har en somatisk inriktning. Det finns även två dagverksamheter samt ett café på Hallen. Hallen har ett bra läge för pendling, med gångavstånd till tunnelbanestation Näckrosen samt till bussar som går till pendelstationerna Solna och Sundbyberg. Vi har sjuksköterskebemanning dygnet runt. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu en kollega för en tillsvidareanställning. Arbetstiderna är dag, kväll och helg, med tjänstgöring varannan helg. Tillträdesdatum är enligt överenskommelse. Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Meriterande är även specialistutbildning inom vård av äldre, demensvård eller palliativ vård. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som medarbetare på Forenede Care får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag 20250613 Kontaktperson Emma Lundin E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
På MHS K genomförs grundläggande officersutbildning av kadetter inom ramen för det treåriga Officersprogammet lett av Försvarshögskolan. Officersprogrammet leder till en yrkesexamen om 180 högskolepoäng samt fänriks grad vid anställning i FM. Kadettbataljonen stödjer Försvarshögskolan i genomförandet av Officersprogrammet främst avseende övningsplanering, säkerhet och logistik under övningar. Parallellt med detta genomför Kadettbataljonen militär professionsutbildning under s k Försvarskmaktstid, som omfattar chefs- och individutveckling, militär färdighet samt fysisk träning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som personaladministratör vid kadettbataljonens stab utgör du ett administrativt stöd inom de olika HR-processerna samt stödjer i övrig administration. • Stödjer vid rekrytering av personal samt bemanningsuppdrag • Hanterar annonsering, urval, anställningsprocess samt pendlingsbeslut • Stödjer enheten med gällande regler och avtal inom HR-området • Tar fram underlag och rapporter inom de olika HR-processerna • Processtöd avseende avvikelsehantering och personskador • Stödjer enheten med övriga administrativa uppgifter Kvalifikationer • Lägst gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av HR-administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i Microsoft office • Goda kunskaper i svenska • Svenskt medborgarskap Meriterande • Erfarenhet av HR-arbete inom Försvarsmakten. • Erfarenhet av Försvarsmaktens administrativa stödsystem SAP/PRIO (inom HR-området) samt Vidar. • Erfarenhet av stabsarbete inom Försvarsmakten. Personliga egenskaper Du bör vara ansvarstagande, serviceinriktad och har egen initiativförmåga. Du har hög social kompetens, lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta självständigt samt med återkommande rutinuppgifter. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Du är stresstålig och gillar att jobba i en miljö som ständigt utvecklas. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning för dig som inte är anställd inom myndigheten Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Solna Individuell lönesättning tillämpas. Ansökan Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla följande: • CV • Personligt brev Beredd komplettera med (vidimerat): • Kopia på relevanta civila betyg • Kopia på relevanta tjänstgöringsomdömen eller motsv Ofullständig ansökan behandlas ej. Sista datum för ansökan är 2025-07-01 Upplysningar om befattningen lämnas av C Pers-/Admavdelningen, Lena Rinalder, tel vx 08-51439000, [email protected] Fackliga företrädare: OFR/S: Stefan Ragnebrink SACO: Carla Vila Verde Vidén OFR/O: Patrik Nääs SEKO: Monika Danielsson Samtliga nås via vx: 08-51439000 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Vid Militärhögskolan Karlberg genomförs den grundläggande treåriga officersutbildningen tillsammans med Försvarshögskolan. Vid skolan finns dessutom Managementenheten, Veterancentrum, Försvarsmaktens enhet för Idrott och Fysisk prestationsförmåga, Lokalplaneringsenhet Mitt och Skolenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer