Vi söker efter städpersonal med erfarenhet, som vill jobba deltid i Stockholmsområdet. Arbetsuppgifterna är bland annat daglig underhållsstäd av kunderna kontor och allmänna utrymmen samt renrumsstäd och hantering av laboratoriedisk. Du kommer att arbeta i ett team. Om du är intresserad av att bli en del av vårt växande team, skicka din ansökan och CV.
Arbetsbeskrivning Vi söker en driven Affärsanalytiker (Business Analyst) för att delta i ett spännande införandeprojekt av ett nytt ERP-system. Som Affärsanalytiker kommer du att spela en central roll i att överbrygga kommunikationen mellan tekniska experter och verksamhetsrepresentanter. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Huvudsakliga arbetsuppgifter: Agera som en länk mellan systemarkitekter och representanter från verksamheten. Tolka och förmedla tekniska förutsättningar till verksamhetspåverkan och vice versa. Assistera verksamhetsrepresentanter med att skapa relevant dokumentation. Definiera och dokumentera affärskrav, funktionella specifikationer och lösningsförslag i samarbete med verksamheten och arkitekter. Facilitera workshops och möten med intressenter för att samla in krav, identifiera förbättringsmöjligheter och kartlägga processer som involverar flera system och verksamhetsområden. Kvalifikationer Kvalifikationer: Erfarenhet av att driva och leda arbete med att dokumentera verksamhetsprocesser. Erfarenhet av kravhantering och dokumentation av verksamhetsbehov. Erfarenhet av problemlösning och förmåga att driva frågor utan helt tydliga ramar. Relationsskapande och duktig på att samarbeta med olika intressenter. Förtydliga och kommunicera hur verksamhetsprocesser påverkas av de föreslagna lösningarna. Gärna ett brett nätverk inom logistik och order management, annars en förmåga att nätverka Erfarenhet av digitala transformationsprojekt och implementering av ERP-system, gärna inom Supply Chain. Svenska i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM SERVICETEAMARE I STOCKHOLMS LÄN Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster i hemmet så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Vi söker ständigt efter personal som kan tänka sig jobba hos oss runt om i Stockholm och andra delar av Sverige. Besök gärna vår hemsida www.hemfrid.se/karriar för att se andra städer där vi söker personal i. HEMSTÄDNING I VÄRLDSKLASS Att jobba med oss på hemfrid innebär att du får ett roligt, varierande jobb inom hemstädning. Som service teamare blir du en del av ett sammansvetsat team där du tillsammans med dina kollegor arbetar för att göra våra kunders vardag enklare. Du kommer att arbeta med ett härligt gäng från olika delar av världen, där vi stöttar och hjälper varandra för att skapa bästa möjliga service. Vi letar efter dig som: Tycker om att jobba i team med andra kollegor Ha tidigare erfarenhet inom städning Är engagerad och vill utvecklas inom städning Pratar svenska eller engelska Kan arbeta flexibla timmar Är flexibel att arbeta utan fasta kunder Det är starkt meriterande om du har körkort (B), och gärna egen bil Vi erbjuder dig; Vi erbjuder dig allt från timanställning till en sysselsättningsgrad på 50–75%. Beroende på vad som passar dig! Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Utbildning inom hemstädning med fokus på din utveckling Härliga kollegor från hela världen Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANT TO WORK AS A SERVICETEAMARE IN STOCKHOLM REGION Hemfrid is Sweden's largest company in home cleaning. We assist our customers with household services such as cleaning, window washing, moving services, and much more. We are constantly looking for staff who are interested in working with us in Stockholm and other parts of Sweden. Please visit our website www.hemfrid.se/karriar to see other cities where we are hiring. WORLD-CLASS HOME CLEANING Working with us at Hemfrid means you’ll have a fun, varied job in home cleaning. As a service team member at Hemfrid, you will be part of a close-knit team, working alongside your colleagues to make our customers' everyday lives easier. You will work with a great group of people from different parts of the world, where we support and help each other to provide the best possible service. We are looking for someone who: Enjoy working in a team with other colleagues. Have previous experience from a cleaning profession. Is committed and wants to develop within cleaning Speaks Swedish or English Can work flexible hours Are flexibel to work without fixed customers It is highly desirable if you have a driving license (B) and preferably your own car We offer you: We offer everything from hourly employment to a workload of 50-75%, depending on what suits you best! Collective agreement and good employment conditions Liability insurance, health insurance, pension insurance, and wellness allowance Training in home cleaning with a focus on your development Wonderful colleagues from all over the world Do you want to join us? Welcome to apply! If you have any questions regarding the position or our recruitment process, feel free to contact us at [email protected].
Do you want to be part of a dynamic and challenging environment at the number one logistics services provider in Scandinavia? If you have a passion for cyber security and are interested in solving complex problems, join us in protecting our infrastructure that serves millions across the Nordics. If you have a passion for security and are interested in developing our platforms and solving complex problems, come and join us as our Security Engineer at PostNord in Solna. Join us The CISO Office at PostNord Group houses is responsible for protecting the business, enabling digital transformation and earning trust. We work very closely with the enterprise architects, network and system administrators, developers, privacy officers and production engineers to name a few; on a journey to further expand our information security capabilities. Our information security program is driven by a risk-based approach, rather than a compliance-based approach followed by highly regulated industries. Job duties In the role of Security Engineer, you will work within our Security Operations team to ensure effective operation of cyber security incident logging & monitoring, incident response and vulnerability management. You will work with, among other things: - Assist in effective operation of cybersecurity incident response process and streamline response to common attacks. - Coordinate cybersecurity incident response within the PostNord Group. - Implement and maintain modern SIEM (Azure Sentinel) to unify visibility across PostNord Group. - Reduce manual effort by using automated investigation, remediation and response playbooks. - Ensure alert quality, design and implement proactive threat hunting processes. - Perform / assist in threat hunting, forensic investigations, analysing alerts and assessing vulnerabilities. - Prioritize vulnerabilities and coordinate remediation efforts. Several years of experience as an IT security specialist in a medium to large enterprise company. You have been driving changes and projects and understand how it is done within a larger organisation. Open minded person that is curious and social and finds it natural to share knowledge with your fellowcolleagues. Can visualise problems and present them both in a technical and executive way. Requirements and Technical Skills: - Hands-on experience with Security Information and Event Management (SIEM) systems and Security Operations Centres (SOC). - In-depth understanding of IT Security principles with strong capabilities in investigating and resolving security incidents. - Ability to visualize complex problems and present solutions both technically and to executive stakeholders. - Proficiency in various security tools and technologies, including Microsoft Defender suite and Microsoft Purview. - Knowledge of vulnerability management principles and severity ratings. - Experience with regulatory compliance and cybersecurity frameworks such as NIST, ISO 27001, and GDPR. - Strong analytical and problem-solving skills, with a methodical approach to tasks. - Excellent communication skills, with the ability to convey technical information to non-technical audiences. - Ability to handle confidential information with integrity and discretion. - Familiarity with incident response procedures and disaster recovery planning. We believe you are a person that is thorough, analytical, and easy to get acquainted with and learn new systems. You have a structured, responsible, and inclusive way of working. You need to be able to handle stressful situations and prioritize job tasks independently. You are communicative and easy to collaborate with and are unpretentious in your ways of creating and nurturing long-term relationships. We offer you We offer a variety of work in an international environment with constantly new challenges and quick decisions. Here you have opportunities to develop creative solutions and work in a prestige-free group where we jointly help to reach our goals. PostNord is one of Sweden's largest workplaces and we offer safe employment conditions and benefits. In addition to the benefits mentioned above, we offer: - Hybrid workplace with a Nordic and dynamic environment. Watch the video about our office. - Great development opportunities - Great insurance and occupational pension terms - Wellness allowance & opportunity to train at Arken's gym and indoor swimming pool - Employee benefits through PostNord Plus - PostNord´s own personnel foundation We make everyday life easier PostNord is the leading supplier of communication and logistics solutions to, from, and within the Nordic region. We ensure the provision of a postal service to households and businesses in Sweden and Denmark. We aim to make everyday life easier and more sustainable for everyone who lives and works in the Nordic region. We are in a constant transformation and work consistently to develop both our offer and our employees, all to achieve our vision of being The favorite carrier of the Nordics. We are PostNord - a fantastic company to work and grow with. Read more at postnord.com Apply We look forward to receive your application! Don't wait to submit your application as we go through the applications on an ongoing basis. For union representatives, visit: www.postnord.com/fackliga We are looking forward to hear from you! PostNord offers communications and logistics solutions to, from and within the Nordic region. With our expertise and a unique distribution network, we are developing the basis for tomorrow’s communication, e-commerce, distribution and logistics.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kunden har en muskelsjukdom, trakeostomi och stomi och behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Kunden har dubbel assistans dygnet runt. Hans intressen är att spela Tv-spel, titta på film och Youtube, gå på bio, besöka museum och matlagning. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en ung man i 27 års åldern bosatt i Solna har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg har god fysik och kan jobba med förflyttningar kan hoppa in och arbeta både dag, kväll och vaken natt Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är en timanställning med stora möjligheter till regelbundna pass både dag, kväll och natt under vardagar och helger. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Gabriella Waldenström [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej mellan 20-30 år och bor i en egen lägenhet i Solna. Mina närmaste vänner beskriver mig som glad, positiv och aktiv. Jag har en CP-skada som gör att jag använder en el-rullstol, men det hindrar inte mig från att göra allt roligt. På vardagarna jobbar jag och på min fritid springer jag på min FrameRunner, och tävlar i det också, bland annat i VM. Annars rider jag en gång i veckan också. Därför är det viktigt att du har ett eget intresse för idrott och träning, samt att du inte är pälsdjursallergiker eller rädd för djur. Utövar du dessutom idrott i någon form själv, ser vi det som väldigt meriterande. Jag älskar även att hitta på roliga aktiviteter, så som bio, sola, bada, baka och kolla på snygga killar. Hos mig hjälper du till med dagliga rutiner, personlig hygien, förflyttningar, måltider, på- och avklädning och är en person som hittar på roliga saker. Tjänsten är en behovsanställning och arbetspassen är fördelade på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och helger. Det är ca. 8 timmars väntetid per natt. Arbetstiderna är 09.00-09.00, 09.00-17.00 eller 17.00-09.00. Omfattning: Tim-/behovsanställning. Antal tjänster: 2. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Jag söker dig som är likasinnad till mig själv, då jag inte bara söker en assistent, men också en person som jag kan anförtro mig till som en vän och som vill hitta på saker med mig. Jag uppskattar om du är påhittig, aktiv och skojsam, så att vi tillsammans kan ha roligt ihop. Det är viktigt att du är rökfri och inte har pälsdjursallergi eller är rädd för djur. Vi kommer att komma i kontakt med pälsdjur, och jag har en katt hemma och kommer köpa en hund snart. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Har erfarenhet av journalföring och dokumentation, Innehar B-körkort. Det är krav på att du: Inte pälsdjursallergiker, Är rökfri, Har ett tärnings- och idrottsintresse, Har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Vid en eventuell anställning kan du behöva uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Arbetsbeskrivning Är du intresserad av att jobba som produktionschef inom bio & medicinteknik? Just nu söker vi efter en skiftansvarig produktionschef för kundens räkning . Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och som brinner för personal och är intresserad av tillverkning. Som Produktionschef ansvarar du för att leda och utveckla arbetet samt ditt team mot uppsatta mål. Effektiva samarbeten och kommunikation ses som viktigt för tjänsten. Har du erfarenhet av att leda grupper inom produktion och är van att arbeta i en miljö med högt tempo? Tveka inte att skicka in din ansökan. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-06-29. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Leda och prioritera det dagliga arbetet under skiftet samt rapportera leveranser. Underhålla och bidra till utvecklingen av produktionsprocesser och metoder för VFAL, ROBAL, PAL. Uppdatera daglig styrning. Genomföra prestationsutvärderingar enligt Cepheids Performance Management-process med kontinuerliga uppföljningsmöten för att utveckla teamet och dess medlemmar. Halvårs- och årsuppföljningar genomförs tillsammans med linjechef. Utföra och dokumentera praktisk introduktion och återkvalificering av medarbetare. Uppdatera och följa upp ändringar i produktionsdokumentation enligt tillverkningsriktlinjer. Initiera och rapportera avvikelser. Bidra aktivt till förbättringsarbete inom avdelningen, driva mindre projekt och initiera konceptgranskningar (t.ex. 5S, standardiserat arbete). Tidsrapportering (Kontek) för alla medlemmar i skiftet. Deltagande i teammöten (vilket kan kräva anpassning av arbetstider) Närvaro i produktionsområdet under majoriteten av arbetstiden Kvalifikationer God planeringsförmåga God datorvana (inklusive Officepaketet) God kommunikationsförmåga Flytande svenska i tal och skrift Flytande engelska i tal och skrift Välutvecklade ledarskapsförmågor och förmåga att presentera information tydligt. Erfarenhet av arbete i GMP-miljö. Erfarenhet av hantering av biologiskt och kemiskt material. Minst 2 års erfarenhet av Lean Manufacturing. Erfarenhet av att arbeta med olika kvalitets- och underhållssystem såsom Agile, SAP, RAM, MES (EDHR). Övrigt Strukturerad och metodisk Anpassningsbar och bra på att hantera flera uppgifter samtidigt. Självständig och kvalitetsmedveten. Ansvarstagande och lätt att samarbeta med. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
W5 Solutions är en ledande leverantör av avancerade system och lösningar för försvar, säkerhet och samhällsskydd. Vi stödjer svenska och internationella myndigheter samt industriella aktörer med teknologier och tjänster som stärker operativ förmåga inom våra tre affärsområden Training, Power, och Integration. Genom ett starkt fokus på innovation, kvalitet och hållbarhet levererar vi skräddarsydda lösningar som möter högt ställda krav i kritiska miljöer. Vår verksamhet bygger på lång erfarenhet, teknisk expertis och ett starkt engagemang för våra kunders långsiktiga framgång. Om Tjänsten Som junior servicetekniker utför du enklare underhållsarbeten, felsökning och reparationer. Du hanterar ärenden i Jira, avrapporterar reparationer och planerar in besök tillsammans med kund. Som servicetekniker ska du vara beredd på att dina arbetsuppgifter kan variera i stor utsträckning. Detta beroende på om du arbetar på kontor eller ute hos någon av våra kunder. När du inte arbetar på kontor kommer du ofta att vara ute hos våra kunder för att lösa deras behov av bland annat teknisk assistans och reparation av teknisk utrustning. Utöver detta kommer du att ingå i produktionen vid de tillfällen då inga serviceuppdrag är aktuella. Som junior servicetekniker arbetar du tillsammans med en erfaren tekniker. I tjänsten ingår även: Förebyggande underhåll Problemlösning och framtagande av lösningsförslag Nyinstallationer Sammanfattningsvis är detta en varierande roll där du fungerar som en junior servicetekniker. I tjänsten utgår du från vårt kontor i Solna, där delar av serviceteamet sitter. Vem är du Vi söker dig som är praktiskt lagd och har ett större tekniskt intresse, du är kommunikativ och har en god social förmåga. Du trivs med att arbeta i team och att resa i tjänsten. Vi ser gärna att du har en teknisk förståelse och erfarenhet av liknande roller inom service och underhåll. Egenskaper & kvalifikationer Svensk medborgare Modersmål svenska och goda kunskaper i engelska B-körkort Grundläggande kunskaper i Office-paketet Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Monitor och Jira. Har du tidigare erfarenhet från militär verksamhet är den en fördel. Vad vi erbjuder När du arbetar hos oss på W5 Solutions får du mer än bara ett jobb – du blir en del av ett sammanhang där din kompetens uppskattas och din utveckling prioriteras. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med varierande och meningsfulla arbetsuppgifter, moderna tekniska lösningar och tydlig koppling till samhällsnytta. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt, arbeta nära engagerade och kunniga kollegor och bidra till projekt som verkligen gör skillnad. Vi värnar om gemenskap, balans mellan arbete och fritid samt en kultur där idéer uppmuntras och varje medarbetare är en viktig del av helheten. W5 Solutions är en attraktiv arbetsgivare för dig som söker en professionell miljö där din kompetens tas till vara och där du får möjlighet att bidra till samhällsviktig utveckling.
Inom ProMeister arbetar vi med att utbilda våra ca 1000 konceptanslutna fordonsverkstäder men även uppdragsutbildning mot externa aktörer. Just nu behöver vi förstärkning till vårt framgångsrika utbildningsteam! Våra kunder består av några av Sveriges mest kända verkstadskedjor. Om företaget ProMeister Solutions AB ingår i MEKO Sweden AB som driver koncepten Mekonomen, Meca, Speedy med flera och är börsnoterat på Stockholms börsen. Inom ProMeister finner vi vår utbildningsenhet ”Academy”, Teknisk Support, Gymnasium och Yrkeshögskola. Hos ProMeister sätter vi ett stort värde på engagemang och driv. Du ska vara en självständig person som tar initiativ. Du bör ha lätt att utveckla och bibehålla goda relationer med kunder och dina medarbetare. Vi sätter stort värde i att du har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Tjänsten innebär att utbildning hålls över större delar av landet och detta innebär en del resor. Vi tror på lokal närvaro och vill därför hålla så många utbildningar som möjligt på lokala orter/platser ute i landet. Vår huvudbas ligger i Västerås där vi kommer ha helt nyrenoverade och topmoderna lokaler som kommer stå klara hösten 2025. En exempelvecka kan se ut så här: Måndag - Resdag Tisdag - Utbildning Onsdag - Utbildning Torsdag - Utbildning och transport hem Fredag - Administration Då vi arbetar i en föränderlig bransch så krävs det att du är flexibel i din roll. Arbetsuppgifter: - Utbilda mekaniker inom koncernen. - Utbilda andra företag/verksamheter utanför koncernen. - Bidra till att nya utbildningar tas fram. - Delta på mässor och andra tillfällen där vi marknadsför våra utbildningar. Krav: - Fullständig fordonstekniskutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att utbilda andra människor är meriterande. - Pedagogisk och tålmodig och har en förmåga att förklara sådant som verkar svårt på ett enkelt sätt. - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i både små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. - Behärskar svenska i tal och skrift mycket väl. - God IT-vana. - Intresse för innovation och teknik. - B-körkort. Högre behörighet meriterande Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Heltidstjänst där provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön enligt ök + tjänstebil Urval och intervjuer sker löpande därför kan denna tjänst tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf ProMeister levererar professionella och innovativa tjänster inom verkstadsdrift till fordonsbranschen. Genom snabb innovationstakt sätter vi standarden för verkstadsnära tjänster. Vårt budskap är ”maxa din verkstad” och inom ramen för vårt erbjudande ingår bl.a. teknisk utbildning, support, affärssystem för effektiv verkstadsdrift, bemanning och gymnasieutbildning. ProMeister Solutions AB ingår i MEKO.
Abonos Omsorg AB erbjuder individuellt anpassade tjänster för personer med olika typer av funktionsnedsättningar och är en ledande aktör inom LSS personlig assistans. Vi strävar efter att ge våra brukare en trygg och självständig vardag med hög kvalitet och omsorg. Vårt mål är att skapa en verksamhet som präglas av ett starkt engagemang, respekt för individen och långsiktig hållbarhet. Vi har kollektivavtal, Vårdföretagarana. Ditt uppdrag: Som Verksamhetschef för vår personliga assistansverksamhet kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en hög kvalitet på våra tjänster. Du ansvarar för att våra assistenter levererar omsorg av bästa möjliga standard, och du är en förebild för både medarbetare och brukare. Ditt arbete innefattar bland annat att: Leda och utveckla verksamheten inom personlig assistans Säkerställa god bemanning, rekrytering och schemaläggning Ansvara för personal- och verksamhetsutveckling Leda arbetet mot uppsatta mål och resultat inom kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö Hålla regelbundna kontakter med brukare och deras anhöriga Arbeta nära andra chefer och bidra till en positiv och utvecklingsinriktad arbetsmiljö Kvalifikationer: Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning Erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg, gärna inom LSS och personlig assistans God kunskap om relevanta lagar, förordningar och föreskrifter inom området Erfarenhet av budget-, personal- och arbetsmiljöansvar Förmåga att hantera verksamhetssystem och IT-verktyg God kommunikativ förmåga på svenska, både i tal och skrift Vi söker en ledare som: Är inspirerande, lyhörd och utvecklingsorienterad Har en förmåga att skapa engagemang och delaktighet i sitt team Är flexibel, prestigelös och har ett lösningsorienterat förhållningssätt Trivs i en ledarroll och ser möjligheter för ständig förbättring och innovation Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga Vi erbjuder: Ett meningsfullt arbete med stort ansvar och möjlighet att påverka En positiv arbetsmiljö med kunniga och engagerade kollegor Stöd i din ledarroll genom erfarenhet och gemensamt lärande Ansökan: Skicka din ansökan via vår mejladress eller kontakta oss direkt för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna en ny verksamhetschef som vill vara med och utveckla Abonos Omsorg AB. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryteringsansvarig Abonos Omsorg AB Telefon: 073 721 90 45 E-post: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer