Vi söker två konsulter för att stärka upp uppdragsgivarens organisation gällande kompetens inom underhålls- och tillgångsplanering i anläggningsprojekt. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning varierande mellan 50-90 procent mellan två konsulter. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Uppdragsgivaren har ett pågående projekt ”effektivare underhållsplanering”. I Stockholms fysiska miljö finns en mängd saker som kräver kontinuerligt underhåll, exempelvis belysningsstolpar, trafiksignaler, broar, stödmurar, bryggor, gator, fontäner och parker. Allt detta ansvarar uppdragsgivaren för, och det är av yttersta vikt att reparationer och underhåll sker i rätt tid för att undvika onödigt stora renoveringar eller ombyggnationer längre fram. De har idag ett antal system för att förvalta sina anläggningar i den fysiska miljön i staden. Vissa av systemen saknar viktiga förmågor och/eller baseras på gammal teknik och kommer att behöva bytas ut i närtid. I samband med ett generationsskifte av systemen vill de ta ytterligare steg för att effektivisera tillgångsförvaltningen samt skapa ett sammanhållet system för underhållsplanering. Projektgruppen har behov av konsultstöd och specialistkompetens som kan bistå gruppen med att utvärdera, analysera och kvalitetssäkra anläggningsinformation avseende byggnadsverk, infrateknik, belysning, signalanläggning och anläggningar/tillgångar i park- och gatumiljö. Konsultstödet omfattar även förändringsledning och strategisk rådgivning kopplat till standarder för anläggningsinformation. Syftet är att förbereda verksamheten inför införande av nytt system för tillgångsförvaltning och underhållsplanering Exempel på arbetsuppgifter Analysera data i befintliga system Skriva rapporter och hålla i presentationer Planera och utföra intervjuer Planera och handleda förbättringar i befintliga system Utföra arbete i befintliga system Krav (OBS, obligatoriska) Ska ha relevant civilingenjör- / högskoleingenjörsutbildning eller motsvarande 9-12 års erfarenhet av arbete inom relevant område. Ska behärska svenska flytande i tal och skrift. Ska ha kunskap om system för tillgångsförvaltning, underhållssystem och EAM-system som finns på marknaden. Ska ha dokumenterad erfarenhet med uppdrag mot offentlig verksamhet avseende underhållsplanering och tillgångsförvaltning för följande teknikslag: - Byggnadsverk - Belysning - Trafiksignaler - Tekniska anläggningar (ex. hissar, rulltrappor osv) - Gatumiljö Ska ha erfarenhet att arbeta i en offentlig beställarorganisation. Meriterande Erfarenhet av utveckling av IT-stöd för underhålls- eller re-investeringsplanering (tillgångsförvaltning). Erfarenhet av standarder inom tillgångsförvaltning, underhållsprocesser och anläggningsteknisk information. (ISO55000, ISO17007, SS-EN 13306). Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Väg och anläggning driver mark- och anläggningsprojekt för näringsliv, stat och kommun. Vi är en ledande aktör inom bygg- och anläggningsbranschen och strävar efter hållbara och innovativa lösningar. Våra infrastrukturprojekt inkluderar bland annat arbeten inom exploatering, vägar och VA. Genom att prioritera säkerhet, kvalitet och samarbete, arbetar vi för att skapa en bättre och mer hållbar infrastruktur för framtida generationer. Vi söker nu drivna produktionschefer som vill vara med och forma framtidens byggprojekt i Stockholm! Ett av våra aktuella projekt är Täby Park, beläget i norra Stockholm. Det är ett omfattande och utmanande exploateringsprojekt där du får möjlighet att arbeta med varierande arbetsmoment såsom vatten- och avloppsarbeten, jord- och bergschakt, återfyllning, grundberedning samt finplanering. Vill du leda samhällsviktiga projekt? Som produktionschef har du en central roll i våra projekt, från start till slutbesiktning. Du leder och planerar produktionen med fokus på resurser, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Med stöd av ditt team säkerställer du att varje del av byggprocessen genomförs enligt plan. Du bygger starka team där varje medarbetares kompetens tas tillvara, och du skapar en arbetsmiljö där människor trivs, utvecklas och presterar. Genom ditt ledarskap är du en förebild både internt och externt, med säkerheten som en självklar prioritet. Hos Skanska får du möjlighet att växa – både som ledare och inom byggprocessens alla delar. I jobbet ingår bland annat att: - planera produktionen på kort och lång sikt med skedesplaner och tidplaner. - säkerställa att produktionen bedrivs säkert och effektivt. - ansvara för resurssättning och bemanning av produktionen. - samordna och koordinera våra arbeten. - arbeta med avstämning och prognos. Produktionschef med erfarenhet och intresse för mark och VA Vi söker dig som har erfarenhet av att leda mark- och anläggningsprojekt – oavsett om du har en bred kompetens inom området eller är specialiserad inom VA. Du har minst fem års ledarerfarenhet inom branschen och har arbetat som produktionschef eller blockchef i minst tre år. Din bakgrund är byggteknisk, antingen genom utbildning eller genom praktisk erfarenhet som gett dig motsvarande kunskap. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som arbetsledare eller yrkesmedarbetare. Som ledare är du tydlig, engagerad och värderingsstyrd. Du skapar förtroende, bygger starka team och får med dig dina medarbetare mot gemensamma mål. Du ser möjligheter där andra ser hinder och driver projekten med ansvar, hållbarhet och fokus på hög produktivitet och kvalitet. Tjänsten kräver B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har även grundläggande IT-kunskaper och är van att arbeta med digitala verktyg i din vardag. Som person är du kommunikativ och tydlig, du är van att fatta beslut och har ett starkt eget driv. Du samarbetar gärna med andra och leder genom att ta till vara på gruppens samlade kompetens. Du är strukturerad, håller deadlines och har ett affärsmässigt synsätt – särskilt när det gäller ekonomi och resursanvändning. Välkommen med din ansökan Ansök genom att skicka in ditt CV och personligt brev via länk senast 10 augusti 2025. Vi går igenom ansökningarna så snart som möjligt efter sista ansökningsdatum. Vid frågor angående tjänsten kontakta distriktschef Martin Strömberg på telefon 010-4480695 eller e-post: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Vi söker en tandsköterska med några års erfarenhet till vår gruppraktik på Östermalm. Du får gärna vara jobonär. Information om arbetsplatsen Vår praktik består av fem rum. Vi som jobbar här är fyra tandläkare och fyra tandsköterskor och finns på Sibyllegatan 29 hos Sibylletandläkarna. Arbetsuppgifter Sedvanliga tandsköterskeuppgifter såsom assistans och röntgen, och delegerat eget arbete såsom prof.puts och suprasten. Kvalifikationer Du ska ha två års erfarenhet som tandsköterska och kunna ta bwröntgen, efarenhet av proylaxarbete, ta alginat avtryck och kunna Frenda journalsystem samt Frenda röntgen. Personliga egenskaper Du ska vara noggrann, ordningsam och ha nära till skratt. Övrig information Tjänsten avser 18 tim/v, förlagda tis-tors. Tillträde i början av september eller enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anställningsdagen. OBS! Skicka din till ansökan [email protected] Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Vi söker en skicklig och serviceminded barberare som kan klippa hår och trimma/skägga på ett professionellt sätt. Du bör ha erfarenhet inom yrket och kunna arbeta självständigt. Vi erbjuder: • Trevlig arbetsmiljö • Flexibla arbetstider • Möjlighet till fast anställning eller timanställning • Goda utbildning och utvecklingsmöjligheter Kvalifikationer: • Erfarenhet som barberare eller frisör • Kunskap inom hårklippning och skäggtrimning • Kundfokus och bra bemötande • Svenska eller engelska språkkunskaper är ett plus Arbetsort: .[Stockholm döblensgatan 73] Anställningsform: [t.ex. Deltid/Heltid, tillsvidare eller visstid] Skicka din ansökan till [[email protected] ]
Välkommen till möjligheten att bli en del av vårt säljteam som Resande Säljare! Vi söker dig som är en driven och engagerad säljare med affärssinne och passion för försäljning – redo att bidra till vår tillväxt och stärka vårt kunderbjudande över hela landet. Vi jobbar med starka varumärken inom skönhet och letar efter dig som bygger relationer med hög energi, jagar affärer med passion och inte väntar på att något ska hända – du får det att hända. Vi söker fler resande säljare till Stockholmsregionen, Västkusten, Norra Sverige samt Södra Sverige och vill gärna höra från dig! Har du driv, affärssinne och en passion för försäljning? Då kan du vara vår nästa resande säljare. Skicka in din ansökan redan idag – för rätt person kan möjligheten öppna sig direkt! Om Tjänsten Som Resande Säljare spelar du en central roll i vår fortsatta expansion. Du arbetar med försäljning i din region och din huvuduppgift är att bygga och underhålla starka kundrelationer. Din förmåga att förstå kundernas behov likväl som vårt erbjudande för att ta fram skräddarsydda lösningar kommer att vara avgörande för din framgång. Huvudsakliga Ansvarsområden Driva försäljning med fokus på kund och resultat Utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter Säkerställa hög påfyllnadsgrad och nya produkter för att tillgodose kundernas behov Profil och Kvalifikationer Erfarenhet av försäljning och kundrelationer Starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter B-körkort och möjlighet att resa i tjänsten Resultatinriktad och förmåga att arbeta självständigt Meriterande med erfarenhet inom vår bransch Vad Vi Erbjuder Vi erbjuder en spännande tjänst i ett framåtsträvande företag där du har chansen att växa med oss. Utöver en självständig och inspirerande roll erbjuder vi ett starkt och stödjande team som delar din passion för framgång. Placering och Resor Resor inom din region är en central del av tjänsten. Flexibilitet vad gäller arbetstider och resor är ett krav. Vi uppmuntrar kvalificerade kandidater från alla bakgrunder att ansöka. Välkommen att bli en viktig del av vårt team! Ansökan och Rekryteringsprocess Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan genom vår rekryteringsplattform. Vi ser fram emot att höra mer om dig och hur du kan bidra till vårt team!
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi söker nu en kurator till ASIH i Innerstaden, Garnisonen Östermalm Hos oss ser vi det som en självklarhet att du arbetar med patienten i fokus. För att trivas i vårt team behöver du ha god förmåga att samarbeta och trivas såväl med teamarbete som självständigt arbete. Vi värdesätter respekt samt ärlighet och lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Beskrivning av tjänsten Som kurator hos oss kommer du att ansvara för kuratorsuppgifter inom enheten. Ditt arbete handlar i första hand om samtal vars syfte är till att stödja, uppmuntra, informera och avlasta patienten och dess närstående i frågor samt problem som är relaterade till patientens sjukdom. Det erbjuds kuratorskontakt till patienten och närstående, vilket sker enskilt eller i form av par- och/eller familjesamtal. I din roll som kurator deltar du också i ronder tillsammans med hela Teamet, samt fortsätter med våra mycket uppskattade anhörigträffar. Arbetsuppgifterna innefattar även utredning samt bedömning av patienter samt anhörigas behov av stöd och rådgivning. Våra patienter är svårt sjuka så vi värdesätter en varm och trygg omvårdnad. I arbetat ingår det även att informera om samhällets resurser samt svara på frågor som berör ekonomi, arbete, bostad, transport, försäkringar, med mera. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen. Legitimation inom hälso- och sjukvård är tungt meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av kuratorsarbete inom palliativ vård, onkologi, och/eller somatisk vård med människor i alla åldrar samt av att samverka med andra vårdgivare. Du kommer behöva transportera dig mellan olika platser, vilket kräver att du har giltigt B-körkort. Våra patienter bor i Innerstaden, Lidingö och Solna, eftersom arbetet utförs i patienters hem kan husdjur förekomma. Vi erbjuder trevliga kollegor som alla är stolta över vårt fantastiska Team och det arbete vi gör tillsammans varje dag. Vi sitter i nyrenoverade lokaler (Linnégatan, Garnisonen Östermalm) ett stenkast från Djurgården. Dessutom erbjuds individanpassad introduktion, kompetensutveckling, friskvårdsaktiviteter och mycket mer. Tjänstgöringsgrad 80%, 6 månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du bli en del av en trevlig arbetsplats på Mama Mia i Täby centrum? Vi är en modern, omtyckt och växande BVC-mottagning. Vi söker nu en ny kollega som vill vara med och fortsätta utveckla mottagningen. Vi arbetar på uppdrag av region Stockholm med det nationella barnhälsovårdsprogrammet. Du arbetar självständigt men har alltid flera medarbetare nära att samarbeta och bolla med. Rollen som BVC-sjuksköterska är varierad med allt från vaccinationer, hembesök, läkarmottagningar, utvecklingsbedömningar och framförallt stöd till föräldrar i en av livets viktigaste faser. Du behöver vara specialistutbildad sjuksköterska antigen som barn- och ungdomssjuksköterska eller distriktssköterska. Tidigare arbete på BVC eller med barn är meriterande men inget krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och engagemang för barnhälsovård. Vi använder Take Care som journalsystem och arbetar både med fysiska och digitala besök, i uppdraget barnhälsovård ingår även att göra hembesök. Att förstå och göra dig förstådd på svenska och engelska är ett krav. Vi erbjuder dig: På vår mottagning är du med och påverkar och formar arbetsplatsen, vi är alla viktiga och tillsammans driver vi verksamheten framåt. Vi erbjuder en arbetsplats där vi arbetar med frihet under ansvar. Det finns också möjlighet till att fokusera på just ditt specialintresse inom barnhälsovård! Hos oss får du både det självständiga arbetet och teamkänslan. På Mama Mia Täby BVC är vi samlokaliserade med Mama Mia Barnmorskemottagning och Gynekologi samt en husläkarmottagning. Att ha flera vårdområden samlokaliserade är väldigt uppskattat av både medarbetare och patienter. Anställning och ansökan: Vi söker dig som vill arbeta heltid, men en viss flexibilitet finns utifrån individuella önskemål. Vid anställning kontrollerar vi legitimation mot social styrelsen samt begär utdrag från IVO. Vi tillämpar provanställning de första 6 månaderna. Tillträde efter överenskommelse. Mama Mia har kollektivavtal med Vårdföretagarna. Välkommen med din ansökan! Ansökningar tas emot löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Regionchef Anna Moström [email protected] Vi värnar om att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om mottagningen: På Mama Mia Täby BVC har sin verksamhet i nyrenoverade lokaler mitt i Täby Centrum. Det är lätt att ta sig hit! https://mamamia.se #barnavardscentral #BVC #deltid #barnsjuksköterska #distriktsjuksköterska #Täby Om företaget Mama Mia är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom kvinno- och barnsjukvård och är en del av Prima Vård som är ett svenskt vårdbolag verksamt inom primärvård, kvinno- och barnhälsa, psykisk hälsa och företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Prima Vård har idag cirka 75 vårdenheter och omkring 300 000 listade patienter i 12 regioner. Det som förenar oss är att vi tror att den bästa vården är när det sker på det sätt som passar dig. Det ska vara nära dig, varmt och personligt. Vill du träffa oss här på BVC/vårdcentralen så gör du det. Vill du träffa oss i ett videomöte så gör du det. Vi finns här när du behöver det och på det sätt som passar dig. Vår symbol är ett hus som symboliserar alla de kompetenser vi samlar under samma tak. Det ska vara en trygg plats att komma till där alla är välkomna – i livets alla faser. I Prima Vård ingår flertalet vårdcentraler, Mama Mia, Prima Psykiatri, Brolin Westrell, LARO Sund, Sjöströms Hemservice. Koncernen ägs av Nordstjernan AB och växer organiskt och genom förvärv. Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld
Vill du arbeta i en mindre statlig myndighet med stort samhällsuppdrag? Trivs du i en varierad roll där du får ta ansvar för allt från ekonomi och löneadministration till att organisera möten och hålla kontoret i toppskick? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Perido letar efter en administratör till Statens haverikommission (SHK), en oberoende myndighet med uppdrag att utreda allvarliga olyckor och tillbud inom bland annat luftfart, sjöfart, vägtrafik och järnväg. Säkerhetsprövning genomförs innan tillträde. Tjänsten är placerad på Sveavägen i Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör arbetar du brett och varierat med stort eget ansvar. Du är ett operativt stöd för hela myndigheten och har kontakt med både interna och externa aktörer. Exempel på arbetsuppgifter: Vara administrativt stöd i löpande frågor för hela SHK Hantera löneunderlag (reseräkningar, utlägg, lönehändelser) i Primula Vara kontaktperson mot Statens servicecenter i lönefrågor Enklare ekonomihantering, t.ex. fakturahantering och attestflöden i Proceedo/Agresso Ansvara för kontorsservice: inköp, påfyllning, ordning och reda Organisera möten: boka, förbereda, duka upp, koka kaffe Vara kontaktperson/avtalsansvarig för t.ex. telefoni, lokalvård, resebyrå m.m. Hantera avtalsdatabas och stötta vid inköp Vara backup till registratur Skriva och redigera enklare texter samt publicera intern information på intranätet Dina egenskaper Du är självgående, strukturerad och serviceinriktad med ett genuint engagemang för att få vardagen att fungera. Du har lätt för att samarbeta, är lösningsorienterad och van att ta ansvar. Du har god kommunikativ förmåga, är trygg i dig själv och trivs med varierade uppgifter i en liten organisation där man hjälps åt. Är det här en utmaning du vill ta dig an? Vi ser fram emot att läsa din ansökan – varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller liknande Erfarenhet av brett administrativt arbete, gärna i offentlig sektor Goda kunskaper i Primula och Proceedo/Agresso Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2026-02-27. Start 1 september 2025 (eller snarast efter godkänd säkerhetsprövning). Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35345 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vi söker en systemingenjör till Combitech som kan hjälpa våra kunder inom försvar eller telekom att utveckla produkter och tjänster. I rollen som konsult hos Combitech får du möjlighet att jobba inom spännande och nyskapande uppdrag inom den senaste tekniken och samtidigt bygga ett smart och motståndskraftigt samhälle. Utöver en spännande roll erbjuder vi en anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. Vill du utmanas i din roll som ingenjör och även som person? Då kan vi vara rätt arbetsgivare för dig! Din roll som systemingenjör Som systemingenjör på Combitech hjälper du våra kunder att utveckla produkter som består av både hård- och mjukvara. Rollen passar dig som har ett stort intresse och en fallenhet för att lösa komplicerade tekniska problem från ett tvärfunktionellt angreppssätt. Du kommer ges möjlighet att jobba i olika faser i projekten beroende på din erfarenhet och intresse, såväl som behoven i kundprojekten. Oberoende när i projekten du börjar läggs stor vikt på dig till samarbetsförmåga och en viss del även ledarförmåga. Du jobbar oftast tillsammans med produktägare, projektledare samt eventuellt slutkundens representanter under alla faser av produktutvecklingen. Det kan även innebära att instruera och leda små team av konstruktörer eller utvecklare mot ett gemensamt tekniskt mål. Exempel på system kan vara ett ledningssystem som koordinarar och styr samtliga kompononenter på en stridsbåt eller stridsfordon. Eller ett Vanliga verktyg eller som används i ditt dagliga arbete är tex Jira, SAP, IFS, MS Project, Linux/Windows, Visio, 3DExperience och DOORS. Du kommer tillhöra affärsområdet Design och IT med ca 100 medarbetare i Stockholm där vi har ett tätt sammarbetet mellan de olika resutatenheterna inom hårdvara ooch mjukvara. Vem är du? Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör inom mekanik, elektronik eller mjukvara och har arbetslivserfarenhet som systemingenjör, systemarkitekt eller teknisk projektledare. Du har tidigare jobbat som t.ex. utvecklare, hårdvarukonstruktör eller med integration och verifiering samt har byggt upp en bred teknisk förståelse som gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa tekniska system. Du drivs både av att dela med dig av dina erfarenheter och att ta del av andras kunskap för att utveckla så väl dig själv som dina kollegor. Som systemingenjör hos oss kommer du att ha en omväxlande roll med stora möjligheter att vara med och forma ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att dugenomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Kontaktperson: Thomas Blomborn, [email protected] Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Om oss På divisionen Digitala system arbetar vi med elektronik, informations- och kommunikationsteknik samt mjukvaruutveckling, mobilitet, system-analys och interaktionsdesign. Vi jobbar med lösningar för alla sektorer, framför allt inom områden som rör digitalisering. Inom divisionen Digitala system finns avdelningen för Datavetenskap, på ca 100 personer, som erbjuder ledande expertis inom kärnområdena AI, Cybersäkerhet, 5G/Edge, IoT, avancerad dataanalys samt utveckling av programvaru-och datacenterteknologier. Alla områden ligger i spetsen av den digitala transformationen av näringsliv och samhälle och är kritiska för Sveriges konkurrenskraft. Om rollen I rollen som affärsutvecklare är du avdelningschefens högra hand och närmaste kollega. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och fungerar som ett strukturerat och strategiskt bollplank för både chefer och medarbetare. Du kommer stötta i frågor som rör finansieringsvillkor, avtal, offerter och interna kvalitetsprocesser såsom attestflöden, lagefterlevnad och hållbarhetsrapportering. Du bidrar även i budgetarbetet tillsammans med avdelningschef och business controller och rapporterar gör du till avdelningschefen. Vidare ansvarar du för att analysera avdelningens projekt- och finansieringsportfölj och ta fram underlag som stöd för beslut och prioriteringar. En viktig del av rollen är att bevaka omvärlden – både inom det offentliga forsknings- och innovationssystemet och i den privata sektorn – för att identifiera förändringar som kan påverka avdelningens verksamhet och förutsättningar. Du har en central roll i att driva och coacha avdelningens arbete med affärsutveckling och operational excellence. Du bidrar aktivt till att förankra och samordna marknadsarbetet mellan avdelningen och hela divisionen. Placeringsort är Kista, Stockholm. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där det går att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att ske efter anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vem är du? För att lyckas i rollen krävs det att du har en PhD inom Datavetenskap eller angränsande område. Vi ser att du har en bakgrund i forskningsadministration eller portföljhantering och att du har arbetat med att ta fram budgetunderlag samt implementationen av processer och rutiner. Du har även erfarenhet av forskningsfinansieringssystemet, inklusive EU. Du är väldigt organiserad och kan enkelt behärska MS365-paketet, och är van att arbeta i olika system. Du är väldigt bekväm med engelska och svenska i både tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från näringslivet. Erfarenheter från att arbeta med avtals- och villkorsgranskning utifrån ett verksamhetsperspektiv är också meriterande. För att trivas och lyckas i rollen är du en person som kombinerar struktur och ordningssinne med en nyfiken och positiv inställning. Du är organiserad och tålmodig, vilket gör att du kan hantera komplexa processer och stötta andra på ett metodiskt sätt. Samtidigt är du social och lyhörd – du bygger förtroende, fångar upp behov och skapar goda samarbeten både internt och externt. Är vi en bra match? Vill du vara med och driva utvecklingen inom några av de mest spännande och efterfrågade teknikområdena i vår tid? På RISE Datavetenskap möts teknik och samhällsnytta. Vi arbetar i en stark vetenskaplig miljö med syftesdrivna kollegor som brinner för att skapa verkligt värde för både näringsliv och offentlig sektor. Vi utvecklar ny teknik och hjälper våra kunder till att få försprång och bli mer konkurrenskraftiga. Du skapar struktur, analyserar, coachar och driver affärsutveckling framåt. Det här är en roll för dig som gillar ordning och reda och som samtidigt vill vara där allting händer. Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef på Datavetenskap, Hanifeh Khayyeri, [email protected]. Sista ansökningsdag är 24 augusti och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. I och med sommar och semester kan det dröja något längre än vanligt med urvalet. Sök utan personligt brev. Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.
Välj ett jobb för att visa detaljer