Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Attacker över internet mot datorer och servrar sker världen över i allt större omfattning. Effekterna av en cyberattack kan få lika stora konsekvenser för samhällsviktiga funktioner som ett konventionellt väpnat angrepp. Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste av situationer. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu logistikansvarig. Vi söker dig som har erfarenhet av logistikarbete och som vill utvecklas i en stimulerande och unik miljö. Om befattningen I befattningen kommer du att arbeta med uppgifter rörande förnödenhetsförsörjning, inventering, teknisk tjänst, transporter samt infrastruktur. Arbets- och projektledning ingår i tjänsten samtidigt som du själv inte ska vara rädd för att ta tag i saker. Du är en del av en större verksamhet och kommer även stödja andra med uppgifter efter behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planering på lång och kort sikt • Operativt logistikunderstöd • Beställning av materiel • Inventering av materiel • Ansvar för materielsystem inklusive periodiska översyner Kvalifikationer • Kunskap och erfarenhet inom logistik • Erfarenhet av arbetsledande befattning • Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Lägst B-körkort Meriterande • Officersutbildning alternativt annan meriterande yrkesutbildning • Erfarenhet av arbetsledande befattning • Erfarenhet av och kunskap om Försvarsmaktens it-system inom logistik Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du bör ha förmåga att arbeta självständig och vara noggrann. För att trivas här behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande och vara flexibel inom ram för fastställda arbetssätt och rutiner. Du är strukturerad och har förmåga att dokumentera ditt arbete. Du har god förmåga att samarbeta och samverka med andra men även bekväm med att arbeta självständigt. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/7 - 2025, ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 61389. Eller via brev till Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Ericsson AB About this opportunity: The Head of Sourcing Site Products and Logistics will have overall accountability for strategy development, alignment and execution across a portfolio covering Site Products such as Site Interconnect, Energy Systems, Antenna systems, Installation Material and Logistics covering Freight(International & Domestic), Warehousing, Distributors, Custom Clearance, Aftermarket and Reversed Logistics . You will be responsible for managing a spend of ~17 BSEK. The Leader is a member of the Global Sourcing Leadership Team reporting to Head of Group Sourcing. You will be responsible for execution of the global sourcing strategy and secure a category supplier base that supports Ericsson current & future business needs. The primary location for this role is Sweden; however, remote work is possible for candidates residing within European time zones. Candidates living outside of these time zones may be considered for relocation support, subject to role requirements and individual circumstances. Join our Team What you will do: • You will lead a Global Team of Category and Strategic Sourcing Managers • You will develop, implement and drive Category Strategy • Advance the strategic value of Site Products and Logistics by continuously benchmarking and implementing best in class practices • Engage with Business Area, Market Area and Supply to develop strategies that deliver agreed upon financial and operational objectives • Develop competencies that understand Site Product and Logistics industry trends • Drive process and policy simplification, governance and compliance The skills you bring: • Education: BSC and MBA or equivalent • Min years of experience: 15 Years of which 5 years in Leadership Role • Preferably domain category knowledge & experience: Site Products and Logistics or Hardware • Sourcing Practice, Process & Strategy Knowledge • Proven ability to drive Should Cost models with suppliers and act as a catalyst towards stakeholders. • Demonstrate industry intelligence including understanding of industry structure, potential supply base globally as well as supply base of competition • Strong analytical and financial acumen • Strong negotiations skills • Ability to influence internal and external stakeholders and drive objective decision making • Ability to lead global diverse teams Behavioral Competences • Relating and networking • Persuading and influencing • Adapting and responding to change • Analysing • Entrepreneurial and commercial thinking • Formulating strategies and concepts • Strong curiosity and hunger to learn
Om tjänsten Som besiktningstekniker jobbar du med att besikta fordon och kontrollerar att de uppfyller uppställda miljö- och säkerhetskrav utifrån ett digitalt protokoll. Du får ett arbete som lägger stort fokus på att skapa nya kontakter inom branschen samt service och säkerhet. Det är ett ansvarsfullt och noggrant arbete med tidvis högt tempo då det är vänte kunder, det är därför viktigt att kunna vara flexibel och se till att alla kunder är nöjda. Du kommer att arbeta dels självständigt men och i team tillsammans med övriga kollegor. Tjänsten kommer att vara på heltid måndag – fredag med goda möjligheter till arbeta övertid. Vi söker dig som Som är motiverad, engagerad och van vid att arbeta under ett högt tempo. Du bör även ha tidigare fordonskunskap via arbetserfarenheter eventuellt utbildning. Vi ser gärna att du har ett stort tekniskt intresse och trivs att arbeta med människor. Du har en positiv inställning och tycker om att samarbeta med dina kollegor. Service intresse • B-körkort utan begränsningar • Teknisk fordonskunskap • Grundläggande datakunskaper Meriterande: Tillgång till egen bil. Språkkunskaper utöver svenska och engelska. Om oss Aura personal tror på människor och att alla som vill kan. Våra år i branschen har gjort oss övertygade om att många fler kan skapa sin egen framgång bara någon ser dem och ger dem chansen. Vårt fokus ligger på att hitta just de som vill utvecklas och se möjligheter. Aura personal vill hjälpa dig i din utveckling genom att erbjuda Aura Academy. Det är en kostnadsfri utbildning inom lager, verkstad samt heta arbeten. För mer information besök gärna vår hemsida eller kontakt oss!
Ancon är ett bolag som förenklar och förbättrar vardagen för hotell, restauranger och caféer med hjälp av moderna kassalösningar och smart teknik. Vi är stolta över att vara en av de ledande aktörerna i vår bransch och är mitt i en spännande resa. Vi söker tillsammans med Oddwork, en social och nyfiken person som vill vara med och utveckla både sig själv och vår affär. Som Säljare Här kommer du att arbeta med hela säljprocessen, från prospektering och första kontakt till genomförd affär. Du har fullt fokus på nykundsbearbetning och ansvarar för att hitta, engagera och skapa förtroende hos nya kunder inom Horeca- segmentet. Det är en roll för dig som gillar det personliga mötet och som får energi av att få saker att hända. Du jobbar nära vår säljchef samt är del av ett drivet team där vi gärna hjälper varandra framåt. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till större restaurangkoncerner och det är i mötet med dem du trivs som bäst. Med ett etablerat varumärke i ryggen, en stark produktportfölj och korta beslutsvägar finns alla förutsättningar att lyckas. Om dig: Du har ett tydligt säljdriv, trivs i en självständig roll och motiveras av att nå uppsatta mål. Du är van att jobba strukturerat, följer upp dina aktiviteter och gillar att hitta nya vägar in till rätt beslutsfattare. Samtidigt som du är proaktiv och målinriktad, har du också ett ödmjukt och lyhört förhållningssätt. Du förstår att sälj handlar minst lika mycket om att lyssna som att prata. Du behöver inte ha lång erfarenhet, men du ska vilja utvecklas i din roll och vara nyfiken på både människor och affärer. Vi tror att du har: Erfarenhet av B2B-försäljning Har du erfarenhet av restaurangbranschen blir vi extra nyfikna God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift Varför Ancon? Vi tror på lösningar som gör skillnad och är ett bolag i tillväxt, men utan att tappa det personliga. Här finns ett team med högt i tak, mycket humor och stark framåtanda. Vi är ett ungt bolag som värderar transparens, rak kommunikation och ett klimat där du vågar testa nytt. Hos oss är det kort väg från idé till beslut och du får möjlighet att vara med och påverka, både i din roll och vår fortsatta utveckling. START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast + rörlig del KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Vill du arbeta i en samhällsviktig verksamhet där du får kombinera service, struktur och förbättringsarbete? Vi söker nu dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för struktur till ett uppdrag inom kundtjänst och verksamhetsstöd hos en statlig myndighet med fokus på logistik. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos myndigheten i Stockholm. Om rollen: Du kommer att spela en central roll i kundtjänsten och vara ett viktigt stöd för både interna användare och specialister. Uppdraget passar dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för struktur och förbättringar. Som administratör kommer du att arbeta med ärendehantering, intern kommunikation och utveckling av stödmaterial. Du kommer även att bidra till förbättringar av system och processer inom kundtjänst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: * bevaka och hantera inkommande e-post i flera funktionsbrevlådor * registrera och fördela ärenden till rätt funktion eller specialist * säkerställa att ärenden uppdateras och följs upp inom rimlig tid. Vid behov ta initiativ till dialog med ansvariga funktionsroller/specialister för att säkerställa en effektiv handläggning. * utveckla och uppdatera hjälptexter, instruktioner och FAQ * identifiera förbättringsbehov i ärendehanteringssystemet och föreslå lösningar * planera och genomföra interna utbildningar samt Öppet hus-aktiviteter riktade till interna intressenter. Detta inkluderar planering, information samt insamling av återkoppling i syfte att öka förståelsen för kundtjänstens verksamhet och ärendehanteringssystemet. Omfattning: Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka Startdatum: Tidigast 15 augusti 2025 Uppdragets längd: 12 månader med möjlighet till förlängning Placeringsort: Stockholm, resor kan förekomma Distansarbete: Möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka (i snitt per månad) Kravprofil: * gymnasium eller likvärdig utbildning * goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt * minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete * kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift * mycket goda kunskaper i ärendehanteringssystem som Zendesk, ServiceNow eller likvärdigt Vi ser också att du har förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och med hög servicekänsla. Du har en god kommunikativ förmåga och vana att skapa dokumentation och utbildningsmaterial. För att vara aktuell för tjänsten så behövs även: * Två referensuppdrag som visar: * Minst 3 månaders uppdragstid * Liknande arbetsuppgifter inom administration och kundkontakt * Minst ett uppdrag inom offentlig sektor Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Eriksson via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Start: 11/8-2025. Inom Förskolorna Upptäckarna AB, finns fyra fristående enheter. Varje förskola har sin profilering som de arbetar efter. Förskolorna drivs privat och är belägna i Älvsjö. Att i ett arbetslag inom förskolan arbeta efter våra styrdokument bl.a Lpfö 18/25. Att vara delaktig i utformandet av vår förskola. Att se det kompetenta barnets möjligheter. Ett bra förhållningssätt mot barn, vårdnadshavare och kollegor är av stor vikt. Barns inflytande är viktigt i utformandet av vår verksamhet. Att vilja erbjuda barnen en lustfylld dag med Läroplanens intentioner som drivkraft. Vi söker dig som är utbildad barnskötare och vill arbeta heltid. Du är utåtriktad och engagerad, har stor initiativförmåga. Kan Läroplanen och arbetar efter den. Flexibel och samarbetsvillig. Vi erbjuder planeringsdagar, planeringstid, pedagogiska måltider, arbetskläder, friskvårdspeng, friskvårdsaktiviteter, fortbildningar både egna och tillsammans. Stöd i form av pedagogisk utvecklingsledare och specialpedagog.
Securitas Group Securitas is a world-leading safety and security solutions partner that helps make your world a safer place. By leveraging technology in partnership with our clients, we offer a broad portfolio of value-enhancing services and solutions integrated across the security value chain – from on-site services to advanced monitoring, comprehensive risk prediction and advisory services. Securitas' vision is to become the Intelligent Protective Services Partner through being client centric, data driven, and people focused. Our protective services help make your world a safer place with IT as a key function supporting the capabilities of modern and powerful IT technology needed to fulfil Securitas business strategy. Group Functions IT supports some of the most critical central business operations such as Finance, HR and Treasury while also enabling their digital transformation. As the GF IT Domain & Solution Architect, you will be responsible for creating target architectures for the domain, while also designing and validating the end-to-end solutions, including scope, functional/technical solution and adhering to Securitas processes and practices. You will have the ownership and influence for the transition architecture and support to set the right target architecture. Key responsibilities • Ensuring solutions meet business needs along with architecturally significant functional and non-functional requirements. • Planning, leading and running solution design workshops to assess our business, strategic and operational requirements and shaping the solution. • Defining design principles and assessing different solution options in context of our business requirements along with providing solution recommendations. • Developing, maintaining and communicating processes and standard practices related to the high-level design development, and implementing solutions across portfolio of initiatives and enhancements. • Working with the business to define technology roadmaps by understanding business requirements, identifying solution gaps and available capabilities, and defining solutions to meet the business need. • Applying an industry standard structured solution architecture approach and methodology. • Interacting with senior stakeholders and assisting them in taking key solution decisions. • Defining the scope of new implementation programs and/or change requests in existing solutions and developing solution including technical/functional/process scope, cost, resourcing and schedule, and drafting project plans. Key deliverables • Supporting transformation projects in Group Functions. • Being accountable for project Solution Architecture Document (SAD) including (investigations, analysis, design, PoC). • Collaborating with IT Product Owners and Service Experts to create and continuously improve processes for an efficient run-state organization. • Estimating cost and validations of technical solutions. • Working on change request impact assessments. • E2E mapping processes within the application. Key partnerships • Enterprise Architect – aligning on the target EU enterprise architecture and solution architectures. • IT Product Owner – escalating priority and solution conflicts to IT Product Owner if necessary. • Business Process Leads – collaborating on ensuring best practices from an enterprise/solution architecture perspective. • Integration Lead and Integration Architect - aligning on integrations development, dependencies and maintenance aligned to the SAD. • Data Platform Lead and Architects – aligning on data solutions to meet the Group Function needs. Requirements • 10+ years of work experience of IT in general, with 5+ years of experience in developing Target architecture in relevant business and IT environments together with a substantial business acumen related to the domain. • Knowledge and hands on experience in complex integrations on the business existing integration platforms. • Good knowledge of integration and data patterns and techniques. • Experience of delivering realizable solution architectures in complex global environments • Experience of applying foundational Integration and Security requirements and practices into solutions. • Business process knowledge and awareness; understanding of the business facing IT services. • Fluency in English. • Bachelor's degree or Master's degree within relevant subject is desired. • Holding relevant certifications, like Solution Architecture Certification, IASA or similar, is advantageous. • Experience of Business Capabilities/Process Models/Data Modelling is advantageous. • Experience of using LeanIX is advantageous. • Familiarity with Business Analyst responsibilities is considered advantageous. Other skills • Excellent analytical skills. • Excellent verbal and written communication skills. • Strong presentation skills. • Strong stakeholder analysis and interaction abilities. Location: the role is open for candidates in Sweden (Stockholm preferred). It's a hybrid working model. Working conditions: this role involves limited travelling (approximately up to 10 days per year). If it all sounds good to you, don’t hesitate to apply! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du vara kuggen i ett välsmort maskineri och jobba på världens bergochdalbanetätaste arbetsplats? Då är detta något för dig! Nu söker vi ansvarsfulla och teknikintresserade problemlösare som vill arbeta som säsongsmekaniker på Gröna Lund. Om rollen Som säsongsmekaniker utför du dagliga kontroller av samtliga attraktioner i parken och ser till att attraktionerna är säkra och driftklara för dagen. Arbetsuppgifterna består bland annat av mindre reparationer och smörjning. Arbete på hög höjd kan förekomma. Arbetet är mycket självständigt samtidigt som du ingår i ett team på cirka 15 personer. Genom ditt glada och serviceinriktade sätt skapar du förutsättningar för att våra gäster ska få en fantastisk upplevelse. Arbetstiderna är mellan 05:00-12:00 och du arbetar både vardagar och helger. Till denna roll söker vi dig som har en teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är meriterande om du studerar på ett tekniskt universitet/högskola till maskiningenjör, fordonsmekaniker, maskinteknik eller liknande. Tidigare erfarenhet av teknikarbeten och arbete på hög höjd är också meriterande. Vem söker vi För att trivas i rollen som säsongsmekaniker bör du vara teknikintresserad, gilla utmaningar och tycka om att lösa problem. Du är även serviceinriktad, självgående och drivs av att arbeta förebyggande såväl som att rycka ut för att utföra reparationer under parkens öppettider. Om tjänsten Tjänsten är en säsongsanställning, under perioden juli – slutet av september. Vi ser gärna att man kan börja så snart som möjligt! Då vi även har verksamhet under Halloween finns goda möjlighet till arbete även under den säsongen. Urvalet sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, www.magisksommar.se. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Om Gröna Lund Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Under hösten har Gröna Lund en populär Halloweensäsong. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av långt över 1 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner. Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Om mig: Jag är en glad och aktiv ung kvinna på 33 år, boendes i Solna. Jag tycker om att vara ute på utflykter och annat som förgyller min dag, så som att gå på museer, bio, skogspromenader och äta på restaurang. Så det är ett stort plus om du är van att utnyttja Stockholms kultur och fritidsaktiviteter. Fyra dagar i veckan går jag på Dagligverksamhet dagtid själv utan mina assistenter. Om dig: Jag önskar en kvinnlig assistent som är energifylld, initiativrik och precis som jag är social och gillar att gå på utflykter. Ibland är jag trött och vill ta det lugnt, ochdå behöver du vara lyhörd och kunna läsa av det. Det är viktigt att du är intresserad av att lära känna mig och du får utbildning och handledning om det som rör mina funktionsnedsättningar (autism, utvecklingsstörning och epilepsi). Har du erfarenhet av att arbeta inom vård, omsorg eller pedagogiskt arbete är det en fördel, likaså om du tidigare arbetat nattetid. Hos mig är det sovande jour (5h/natt). Mina assistenter är anställda av Assistans i Balans, vilket innebär en nära kommunikation med arbetsledare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Tjänsten: Just nu söker jag en assistent på ett långtidsvikarat ca 30 timmar/veckan (minst 2 år). En assistent har efter avslutad föräldralediget börjat studera. varierad arbetstid, dagar, kvällar, nätter och helger. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se Jag ser fram emot din ansökan!
Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu Drift och utvecklingschef till vår tekniska avdelning. Vi söker dig som vill leda specialister, arbeta för implementering av moderna tekniker och som är redo att bidra med din kompetens och erfarenhet för att göra Sverige säkrare. Om befattningen Som Drift- och utvecklingschef har du en nyckelroll i att säkerställa att vår IT-miljö fungerar smidigt och utvecklas i linje med verksamhetens behov. Rollen innefattar både operativt och strategiskt arbete, där du leder och utvecklar specialister vid din avdelning. Rollen innebär också en stor del administration i form av personal, rutiner och processer. Avdelningen ansvarar för att den tekniska infrastrukturen är säker, tillgänglig och skalbar. Du arbetar nära andra delar av organisationen för att identifiera tekniska behov, förbättra processer och implementera innovativa lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Leda, coacha och utveckla dina medarbetare, samt säkerställa kompetensförsörjning och kompetensutveckling vid din avdelning • Budgetansvar vid din avdelning samt kontaktperson för interna- och externa leverantörer • Utveckla och implementera långsiktiga strategier för organisationens tekniska utveckling som stödjer organisationens mål • Säkerställa en stabil och effektiv drift av våra IT-system, nätverk och servrar • Leda utvecklingsprojekt för att modernisera och optimera våra IT-tjänster • Tillsammans med andra delar av organisationen, tillse att IT-miljön uppfyller aktuella säkerhetsstandarder Rollen kräver både teknisk kompetens och starkt ledarskap, samt förmåga att tänka strategiskt och arbeta lösningsorienterat. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa att vår IT-infrastruktur inte bara uppfyller dagens krav, utan också förbereder oss för framtidens utmaningar och möjligheter. Kvalifikationer • Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team inom IT • Erfarenhet av att arbeta med IT-drift och IT-utveckling, inklusive nätverk, servrar och molnlösningar • Erfarenhet av att planera och genomföra IT-relaterade utvecklingsprojekt • Dokumenterad kunskap och förståelse för IT-säkerhet • Akademisk utbildning inom IT, alternativt bakgrund som teknisk officer eller för oss relevant arbetslivserfarenhet • B-körkort Meriterande • Kunskap om och erfarenhet av molnplattformar som Azure, AWS eller Google Cloud • Erfarenhet av att implementera automatiserade lösningar av IT-drift och utveckling • Erfarenhet av liknande roll inom Försvarsmakten eller annan försvarsmyndighet • Erfarenhet av att utforma och implementera långsiktiga IT-strategier • Goda kunskaper inom agila arbetssätt Personliga kvalifikationer För att lyckas i rollen som Drift och utvecklingschef söker vi en person som drivs av att tänka nytt och hitta kreativa lösningar. Som ledare är du trygg och inspirerande, med förmåga att engagera och utveckla ditt team. Du skapar en tydlig riktning och bygger kultur präglad av samarbete och tillit. Integritet är en självklar del av ditt ledarskap – du agerar etiskt och med hög professionalism i allt du gör. Du är ansvarstagande och har en stark känsla för att leverera resultat med kvalitet. Du tar ägandeskap för både små och stora frågor och ser till att de blir genomförda på bästa sätt. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. För anställning vid Försvarsmakten krävs svenskt medborgarskap och anställningen innebär nationell och internationell arbetsskyldighet. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma. Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/7 - 2025, ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 55551. Eller via brev till Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer