Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/bitradande-jurist-till-teamet-inom-tvistlosning-4. Vi ser fram emot din ansökan! Är du i slutet av din tingstjänstgöring och har ett intresse för att arbeta med tvister på en internationell affärsjuridisk advokatbyrå? Då kan du vara den vi söker till vår tvistlösningsgrupp! På DLA Piper blir du en del av ett team med bred erfarenhet inom hela det affärsjuridiska området, i Sverige och internationellt. Som biträdande jurist i tvistlösningsgruppen kommer du att arbeta med såväl domstolsprocesser som svenska och internationella skiljeförfaranden. Arbetsuppgifterna kommer vara varierande och bland annat innefatta arbete inom försäkringsrätt och entreprenadrätt. Efter hand kommer du att få större ansvar för rådgivning direkt till klienter och även driva egna tvister. I större tvister kommer du arbeta i team tillsammans med kollegor med olika senioritet. Internationellt sett är tvister DLA Pipers största verksamhetsområde och vi arbetar ofta tillsammans med DLA Pipers andra kontor runt om i världen. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanade och dynamisk yrkesroll där juridisk problemlösning, argumentationsförmåga och kommunikation i tal och skrift står i förgrunden. Vi erbjuder dig gedigen kompetensutveckling i form av utbildning, både lokalt och internationellt, i kombination med mentorskap och kontinuerlig feedback. Vår spelplan sträcker sig utanför Sveriges gränser vilket gör att vi kan erbjuda goda möjligheter till secondments på våra DLA Piper-kontor runt om i världen. Hos oss bygger du upp ditt professionella nätverk och bidrar till att skapa långsiktigt värde för våra klienter. Vi har en kultur som uppmuntrar och värderar individuella möjligheter och initiativ i kombination med inkludering och lagarbete. Här går personlig tillväxt hand i hand med professionell utveckling. Din profil Vi söker i första hand dig som är i slutet av din tingstjänstgöring, alternativt dig som har en avslutad tingstjänstgöring ochnågot års erfarenhet av arbete på advokatbyrå. För att bli en bra processjurist är det även värdefullt att ha förförståelse för de materiella frågor som ofta förekommer inom kommersiell tvistlösning. Det kan därför vara meriterande att, utöver en juristexamen, exempelvis ha viss ekonomisk eller teknisk utbildning. Tidigare erfarenhet av försäkringsrätt och/eller entreprenadrätt är meriterande. I övrigt har du ett intresse för affärsjuridik, mycket goda kunskaper i engelska och svenska, goda akademiska meriter, affärsmässighet och en personlighet som ligger i linje med våra värderingar och vår kultur. Din ansökan Din ansökan ska bestå av ditt CV, ett personligt brev, betyg från juristprogrammet samt andra relevanta betyg och intyg. Vänligen notera att vi endast behandlar ansökningar via vårt ansökningsformulär. Om du går vidare i vår rekryteringsprocess kommer första steget att vara att du får ett logiskt test och ett personlighetstest skickat till din e-postadress. Direkt efter att du har utfört testerna kommer du att kunna ladda ner dina rapporter. Om du och tjänsten är en god matchning kommer vi att återkomma till dig med tid för en första intervju.Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. För mer information eller frågor är du välkommen att höra av dig till Emelie Baeckström, HR and Talent Acquisition Specialist,[email protected]. Om DLA Piper DLA Piper är en av världens största advokatbyråer med kontor i över 40 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien. Vi är specialister inom affärsjuridikens alla områden och vi har några av världens ledande bolag som klienter. På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag ca 250 medarbetare. Här blir du en del av en gemenskap som bygger på samarbete och stöttning. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss påwww.dlapiper.se. Advokatfirma DLA Piper Sweden KB is part of DLA Piper, a global law firm operating through various separate and distinct legal entities. Further information can be found atwww.dlapiper.com. Ansvarig rekryterareEmelie Baeckström [email protected] 0721450343
Om mig: Jag är en grabb på 14 år som lever mitt liv med personlig assistans. Jag bor i Hagsätra tillsammans med min mamma och min bror. Vi ser gärna att du är kreativ och initiativtagande samt att du har tålamod och en positiv livssyn. Som min personliga assistent är du med mig där jag befinner mig. Det kan vara på resa med min familj, badhuset eller i lekparken. Jag gillar att bada, måla, gunga och leka, det vore kul om vi delade några intressen. Förutom mina intressen går jag även i skolan mån-fre. Ibland kan det hända att jag inte mår så bra och då kan jag ha svårt att uttrycka vad som är fel, det är för mig viktigt att du då är lyhörd för mina signaler samt är lugn och trygg i dig själv. Som personlig assistent assisterar du mig i samtliga delar om min vardag. Med ditt stöd vill jag kunna leva ett liv som alla andra, ha en fungerande och meningsfull vardag. Om dig: Du behärskar svenska i tal och skrift och att du som söker jobbet ser detta som ett långsiktigt arbete och något som du vill utvecklas inom. Du är flexibel och brinner för att jobba med människor. Under sommaren gör jag ofta längre resor utomlands, där jag vill att du ska kunna assistera mig. Hoppas du tycker att det låter spännande och kul att få arbeta med mig, jag längtar efter att få lära känna dig Tjänsten: Ca 40 timmar i veckan dagar, både vardagar och helger, Vaken natt med start för introduktion omgående. Du kommer att arbeta tills mestadels dagtid. Du börjar din tjänst med introduktion, oavsett om du har tidigare erfarenhet eller inte. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling utdrag ur polisregistret och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. polisregistret. Detta beställs på www.polisen.se Välj det utdrag som heter Arbete med barn med funktionsnedsättning Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Lockas du av att få vara med på en spännande resa där du får vara högst delaktig i att både bygga upp och förvalta struktur, rutiner och processer inom HR-området i ett företag med starkt förändringsfokus? Är du en ansvarstagande, handlingskraftig och noggrann person som kommer till din rätt i en familjär, prestigelös och föränderlig miljö där man sätter laget före jaget? Då kan rollen som HR-administratör hos Bankomat vara rätt för dig! Bankomat, som är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering med uttagsautomater på nära 600 orter i Sverige, befinner sig på en spännande resa då de precis startat en egen värdehantering där de transporterar kontanter mellan företagets depåer och automater. Verksamheten, som idag består av ca 120 anställda, har vuxit kraftigt de senaste två åren och behöver därför stärka upp HR-funktionen med ytterligare en kollega. Om rollen I tjänsten som HR-administratör kommer du, tillsammans med kollegorna inom HR-avdelningen, få vara med och bygga upp, implementera och förvalta rutiner, processer och system inom HR-området. Även om ditt främsta ansvar kommer att vara att hantera de HR-administrativa uppgifterna, så kommer du också att involveras i andra HR-processer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att; • ansvara för det HR-administrativa arbetet • vara drivande i och ansvara för att identifiera, kartlägga och upprätta HR-processerna för hela Bankomat i nära samarbete med dina kollegor i HR-teamet • koordinera samarbetet med outsourcad lönefunktion avseende löner, pensioner och förmåner samt supportera organisationen i dessa frågor • supportera och avlasta HR-kollegorna i det bredare HR-arbetet • delta i rekryteringsarbete • delta i olika HR-relaterade projekt Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av en HR-administrativ roll, gärna från en reglerad verksamhet och/eller en verksamhet med kollektivanställda eller annan schemalagd personal. Du trivs i en HR-administrativ roll, har goda systemkunskaper samt en god kommunikativ förmåga där du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Meriterande är om du tidigare har varit med och byggt upp rutiner, processer och system inom HR-området, likväl som om du har goda kunskaper inom löneområdet och har arbetat mot en outsourcad löneleverantör. För att trivas hos oss är du en prestigelös, serviceinriktad och teamorienterad person. Du har en stark ansvarskänsla, är handlingskraftig och har lätt för att självständigt driva ditt arbete framåt. Ditt arbetssätt är strukturerat, och du har en god förmåga att hitta lösningar när du ställs inför olika utmaningar. Eftersom vi befinner oss på en förändringsresa är det viktigt att du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö med högt tempo, och att du kan navigera genom detta genom att fokusera på det som är viktigast att prioritera. Rollen innebär både interna och externa kontaktytor, vilket gör att vi värdesätter din förmåga att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Ansökan och övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader. Kontoret ligger centralt i Stockholm city och vi erbjuder en hybrid lösning där man har möjlighet att varva kontorsarbete med arbete hemifrån. I den här rekryteringen samarbetar Bankomat AB med Jurek och vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Strååt på [email protected] alt 076-002 69 75, men under v.28-32 är det bättre att kontakta researcher Bano Mohammad på [email protected]. Vänligen notera att vi med hänsyn till GDPR inte tar emot ansökningar via email, utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se/lediga-jobb. Då vi nu går in i en semesterperiod så kommer intervjuer att påbörjas först i mitten av augusti. Tjänsten kommer att placeras i säkerhetsklass, vilket innebär att du behöver vara svensk medborgare för att vara aktuell för den här rollen. För slutkandidaten kommer det att genomföras en grundlig bakgrundskontroll och eventuellt även en säkerhetsprövning. Varmt välkommen med din ansökan! Mer om Bankomat AB Bankomat är Sveriges ledande aktör inom kontanthantering. Vi erbjuder människor möjlighet att ta ut och sätta in kontanter via våra välkända blå automater, som idag finns på nära 600 orter i Sverige. För oss är det viktigt att de som vill använda kontanter har den möjligheten. Vi har en heltäckande infrastruktur av uttags- och insättningsautomater över hela landet. Vi är en verksamhet som arbetar nära varandra, våra kunder och våra underleverantörer. Vår arbetsplats präglas av professionalism, engagemang och respekt. Här finns goda möjligheter för dig att vara initiativrik, att påverka ditt arbete samt att utvecklas vidare. Läs mer om oss på www.bankomat.se.
The Ms team is looking for you! We are an English-speaking team that works in shifts to take care of a 55-year-old man with multiple sclerosis. He lives with his American wife and eleven-year-old daughter in Hammarby Sjöstad. Because of the MS, he needs assistance with all daily activities, such as assistance, mobility, dressing and undressing, personal hygiene, help with eating and drinking, etc. so as his Care Assistant you will be his hands and feet. He is a novelist, and you will spend most days writing together as he writes books in English. You will help him bring them to life by typing what he dictates. His life revolves around his family first; he has a positive view of life and a good sense of humor. We are seeking you who are: Female (team is all female) Have a valid work permit and Bank-ID. Fun and easy to work with. Detail-oriented but at the same time able to see the big picture. Adapt easily and enjoy providing outstanding service. Proactive and can take initiative. Likes to laugh, has a good sense of humor. 160cm or taller. Easily reachable on a smart phone. A non-smoker. About the job: · We work in shifts. · We will provide all the necessary training. . We are seeking somebody who wants take extra shifts when needed. Mostly nights and weekends but also need sometimes during dayshifts. Shifts har scheduled from: 07:00-16:00 16.00-07.00 (with 7 sleeping hours). If you email you application. Name it: "Hammarby-Sjöstad, Vikarie, 2507". About the company! Fri Assistans is a company that provides personal assistance for our clients around the Stockholm area. We have 24 clients and about 220 employees. To provide a great assistance for our clients we need to have employees that are enjoy their work. Our ambition is always to be the best possibly employer, hoping to build long term relationships with both clients and employees. You are very welcome to become a part of our company!
Vi på Iver brinner för innovationer och god laganda, vi är särskilt intresserad av dig som gillar att tänka nytt och dela med dig av dina tankar. Vi söker en Delivery Executivesom vill bidra till bättre IT-lösningar för våra kunder. Är du vår nya kollega? WeempowerourNordicsociety Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver I rollen som Delivery Executive blir du en del av vårt Governance team i vår leverans av IT Managed Services för en eller flera av våra kunder. Du blirden yttersta ansvariga för att säkerställa att våra tjänster levereras med högsta kvalitet, i enlighet med både avtal och processer. Du är länken mellan våra kunder och våra interna leveransteam och ser till att vi ständigt möter – och överträffar – kundernas förväntningar.Du kommer att leda leveransen i komplexa kundåtaganden, proaktivt utveckla kundrelationer och driva kontinuerliga förbättringar. Rollen innebär ett nära samarbete med b.la KAM och tekniska specialister internt.Du kommer även att bidra till resultat- och lönsamhetsansvar på de kunder du arbetar med. Huvudsakliga ansvarsområden: Fungera som den huvudsakliga operativa kontakten mellan kunden och interna leveransteam. Säkerställa tjänstekvalitet, efterlevnad av SLA och kontinuerliga förbättringar. Hantera eskalationer relaterade till tjänsteleverans och performance. Arbeta nära Delivery Manager för att säkerställa operativ samordning. Lämna input till KAM i kommersiella diskussioner gällande utökning eller förändring av tjänster. Driva effektivitetsförbättringar och säkerställa kostnadseffektiv drift av tjänster. Det som gör denna roll unik: Du kommer att ha en nyckelroll i vår affär inom Managed Services och du får möjlighet att jobba nära våra kunder och påverka från start. Vad erbjuder vi dig? På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser för att vi ska utvecklas. Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för "The Iver way". Förmåner hos oss: Kollektivavtal & trygga villkor Hybridarbete Friskvårdsbidrag Terminalglasögon Tidsbank – 24 h extra ledighet/år Privat sjukvårdsförsäkring Tjänstepension (ITP)& flexpension Vem söker vi? Vi söker dig med flera års erfarenhet av liknande roller och med gedigen erfarenhet av leveransledning inom IT-tjänster, gärna i en roll som Service Delivery Manager, Delivery Executive eller liknande.Du är självgående, trygg i din kompetens och har en stark vilja att bidra till teamets och kundernas framgång. Vi ser även att du har: Gedigen erfarenhet av tjänsteleverans och operativ kompetens. Förmåga att lösa problem och hantera eskalationer. Förmåga att balansera kundbehov med operativ effektivitet. Djup kunskap om ITIL-processer (certifiering i ITIL v3 eller v4 är starkt meriterande). Erfarenhet av att arbeta med kunder i Norden och förståelse för lokala affärskulturer. Förmåga att bygga långsiktigarelationer på både operativ och ledningsnivå. God ekonomisk förståelse kopplat till tjänsteleverans. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Placeringsort:Iver finns på 25 orter i Norden. Denna roll utgår från vårt kontor i Stockholm, Örebro eller Västerås. Övrig information:Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet, därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser.Just nu är det sommarperiod och vi kommer att påbörja intervjuprocessen efter sista ansökningsdag. Sök till oss!Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse.Sista ansökningsdag:2025-08-10.Välkommen att kontakta Jennie Vilhelmsson, [email protected] vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en fena på att köra truck? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagerarbetare/truckförare hos en av våra kunder i Älvsjö. Tjänsten startar omgående. Som lagermedarbetare/truckförare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Truckkörning Om dig: Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande. Kravprofil: Truckkort A+B Självgående Meriterande: B-körkort Erfarenhet av arbete med skjutstativstruck Erfarenhet av arbete med motviktstruck Arbetstider: Mån-fre7-16 Arbetsplats: Älvsjö Start: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Vill du vara med och bidra till en värld fri från sexuella övergrepp mot barn? Nu söker vi på Ecpat en kommunikatör som vill vara med och driva förändring. Hos oss får du använda dina kunskaper för att skapa tydlig och engagerande kommunikation – i allt från rapporter och kampanjer till våra sociala medier och webb. Om rollen: Som kommunikatör i vårt kommunikationsteam arbetar du både strategiskt och operativt med att initiera, planera och producera innehåll till hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Du ansvarar för att skapa målgruppsanpassade texter och kampanjmaterial och har en viktig roll i att forma hur vi kommunicerar våra frågor. Tjänsten är bred – med tonvikten på textproduktion - men innebär även enklare formgivning och att ta fram material till både digitala kanaler och trycksaker. Dina huvudsakliga uppgifter: • Planering, produktion och publicering av målgruppsanpassat innehåll (text, bild, rörligt) för digitala kanaler (webb och sociala medier) • Projektledning av kommunikationsinsatser och kampanjer • Annonsering i digitala kanaler (inklusive analys och optimering) t ex Facebook/Instagram, Google, Youtube • Ansvar och utveckling och innehåll på Ecpats webbplatser (WordPress) • Moderering och publicering i våra sociala kanaler. • Delta aktivt i det löpande arbetet i vårt kommunikationsteam Vi söker dig som: • Har flerårig erfarenhet av kommunikation, gärna i en bred roll • Är en skicklig skribent som kan anpassa innehåll till olika målgrupper • Är van att jobba i Wordpress och Canva. • Kan producera enklare material både för digital publicering och tryck • Har erfarenhet av digital annonsering och målgruppanpassad kommunikation • Har god kännedom om sociala medier – erfarenhet av Snap är ett extra plus • Gärna har arbetat med kommunikation riktad till barn och unga Om tjänsten: • Heltid • Placering: Ecpats kontor på Kungsholmen i Stockholm • Start: 25 augusti 2025 • Kollektivavtal: Tjänstepersoner inom civilsamhället (Unionen) • Förmån: Friskvårdsbidrag Välkommen med din ansökan Om du känner att det här är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in ditt CV och ett introduktionsbrev där du berättar om hur dina kvalifikationer och din personlighet gör dig till rätt person för den här rollen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är den 8 augusti 2025. Vid frågor om tjänsten, kontakta Maria Matseke, kommunikationschef, Ecpat Sverige, e-post: [email protected] Vi har tyvärr inte möjlighet att lämna individuell återkoppling på ansökningar, men vi meddelar alla sökande när tjänsten är tillsatt. Innan anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister, enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.
Har du erfarenhet av att arbeta med lönehantering? Är du tillgänglig omgående? Då kan det vara just dig vi söker! Vi söker en noggrann och självgående administratör med erfarenhet av lönekörning, hantering och administration. Du behöver ha kunskaper i Excel. Har du arbetat i Palasso och har goda kunskaper i är det meriterande. Tillträde och ansökan: Startdatum: ASAP Slutdatum: 30 november 2025 Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing ären innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Kwick Expense är ett innovativt scale-up-bolag i stark tillväxtfas. Vi söker dig som vill ta nästa steg i en affärsnära och utvecklande roll inom försäljning – där du får vara med och bygga vidare på en B2B-säljfunktion. Här får du stor frihet, mycket ansvar och möjlighet att växa tillsammans med ett bolag som förändrar hur företag hanterar sina utgifter. På uppdrag av Kwick Expense söker vi nu en Account Manager. Rollen passar dig som är självgående, relationsskapande och redo att ta plats i ett litet men snabbfotat team, där varje affär gör skillnad. Om tjänstenSom Account Manager hos Kwick Expense ansvarar du för hela säljprocessen – från prospektering till avslut. Fokus ligger främst på nykundsbearbetning inom både offentlig och privat sektor, där du bygger upp relationer och driver affärer. I början handlar det mycket om att lära sig produkten på djupet och kontakta potentiella kunder via telefon. Du jobbar nära dina kollegor, rapporterar till VD och får en tät introduktion med mycket feedback, coaching och möjlighet att växa in i rollen. På sikt kommer det finnas möjlighet till att vara med och forma säljavdelningen, ta ansvar för onboarding av nya kollegor och utveckla försäljningsstrategin. Kwick Expense har redan nått ut och fått stort förtroende på marknaden – du kliver alltså in i en fungerande modell från start. Prospektera och kontakta nya kunder inom både privat och offentlig sektor Driva hela säljprocessen, från första kontakt till stängd affär Vid behov genomföra fysiska kundmöten (i början cirka 2 dagar/månad) Bidra till fortsatt utveckling av säljstrategi och kundresa Bidra till Kwick Expense produktutveckling genom insikter från kunder Din profil Vi söker dig som är affärsdriven, förtroendeingivande och har lätt för att skapa kontakt, oavsett om det är med en byggfirma eller en bankdirektör. Du har arbetat i en roll som Account Manager och har erfarenhet av kundmöten, känner dig trygg med att arbeta i digitala system samt har förståelse för ekonomiska processer. Du har: Erfarenhet av att driva kunddialoger och försäljningsprocesser Vana av att arbeta i digitala affärssystem och hantera kostnader/redovisning God struktur, initiativförmåga och ett högt eget driv Meriterande om du arbetat med SaaS-tjänster och har erfarenhet från offentlig sektor eller upphandling Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vad Kwick Expense erbjuder dig Hos Kwick Expense blir du en viktig del av ett scale-up bolag. Du kommer till en platt organisation, högt i tak och stor respekt för allas tid och kompetens. Du får en roll där du är med och formar både din vardag och bolagets framtid. Fast grundlön med generös provisionsmodell Friskvård och betald semester Tjänstetelefon, dator och senaste tekniken Stor möjlighet att på sikt utvecklas i rollen Sociala aktiviteter, AW:s, sommar- och julfester Om Kwick Expense Kwick Expense förenklar vardagen för företag genom digital kvittohantering i realtid. De samarbetar nära med Nordea och deras tjänst används av allt från enmansbolag till stora koncerner. Bolaget har vuxit från startup till scale-up på kort tid. Hos Kwick Expense får du en chans att påverka, utvecklas och bygga något på riktigt. Vi letar särskilt efter dig som vill vara med på en längre resa och forma framtiden tillsammans med dom. Du anställs direkt hos Kwick Expense. Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag! Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Inledning Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Attacker över internet mot datorer och servrar sker världen över i allt större omfattning. Effekterna av en cyberattack kan få lika stora konsekvenser för samhällsviktiga funktioner som ett konventionellt väpnat angrepp. Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste av situationer. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu fler medarbetare för att utöka förmågan inom offensiva cyberoperationer. Offensiva operationer syftar till att förhindra eller försvåra motståndaren att använda sina system samt att tvinga motståndaren att avbryta angrepp. Som Red Team-operatör kommer du i fredstid genomföra penetrationstester för att utöka vår förmåga inom angripartester genom simuleringar, baserade på verkliga angrepp. Om befattningen Som Red Team-operatör hos oss arbetar du i en miljö som är dimensionerad för de högre konfliktnivåerna, men vi ska kunna verka i alla nivåer. Våra cyberförsvarsresurser kan också användas för att stödja samhället under kriser eller andra allvarliga händelser. Tjänsten är krävande och varierande vilket ställer krav på självständighet och förmåga att anpassa sig. Du kommer in i ett spännande skede där du har möjlighet att påverka den tekniska utvecklingen i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas efter din erfarenhet, förutsättningar och drivkraft. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • utveckling av verktyg och infrastruktur. • genomförande av verklighetstrogna attacker. • delta i verksamhetens kontinuerliga utveckling- och förbättringsarbete. Det ingår också att sammanställa och presentera resultat både muntligt och skriftligt av genomförda uppdrag. Övningar och utbildningar genomförs fortlöpande. Kvalifikationer • Vi söker dig som har några års erfarenhet av systemutveckling eller it-säkerhetsrelaterat arbete. • Teknisk akademisk examen eller kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet. • Du har goda kunskaper i något programmeringsspråk (Rust, C/C++, Python). • Kunskaper om hur operativsystem, kryptering och nätverk fungerar. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande • Erfarenhet av penetrationstester eller Red Team uppgifter. • Red Team ramverk som exempelvis TIBER-EU. • Kunskap om verktyg likt Bloodhound, Pacu, Burp, Metasploit, Cobalt Strike och Mimikatz. • Erfarenhet av moderna utvecklingsmetoder samt CI/CD eller containerlösningar. • Kunskap om hur man kan förflytta sig i en miljö efter accessetablering utan att skapa uppmärksamhet. • Certifieringar inom it-säkerhet, exempelvis OSCP, GPEN eller GXPN. Personliga kvalifikationer • Du är ansvarstagande, prestigelös och tar initiativ för att bidra till att uppnå efterfrågat resultat i arbetet. • Du har stark integritet, är lyhörd och arbetar med precision, vilket präglar ditt agerande i grupp. • Du är analytisk och genuint intresserad av it-säkerhet och kan prioritera mellan operativt resultat och eget lärande. • Du är förändringsbenägen och självgående utifrån vad situationen kräver. • Du har ett högt säkerhetsmedvetande och tillämpar ett kritiskt, etiskt och sakligt förhållningssätt i ditt arbete. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. För anställning vid Försvarsmakten krävs svenskt medborgarskap och anställningen innebär nationell och internationell arbetsskyldighet. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma. Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/7 2025. Ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 23785. Eller via brev till: Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer