Academic Resource söker en Laboratorieingenjör till QC med kemisk analysfokus till ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader initialt med goda möjligheter till förlängning. Start enligt överenskommelse. Som laboratorieingenjör kommer du att tillhöra en kvalitetsavdelning (QC). Du kommer utföra kemiska analyser enligt GMP och gällande myndighetskrav. Vi söker dig som är passionerad och gillar laborativa uppgifter! Vi ser även att du är noggrann, positiv, flexibel och en god lagspelare. Exempel på arbetsuppgifter: • Självständigt planera samt utföra analyser i enlighet med metoder och instruktioner • Granska och godkänna analysresultat • Utföra, på laboratoriet förekommande, materialhantering och beredning. Kvalifikationer: • Högskole-/universitetsutbildning med naturvetenskaplig inriktning, exempelvis Kemi, Biokemi, Kemiteknik, molekylärbiologi eller likvärdigt. • Flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet av laborativt arbete. Det anses starkt meriterande med tidigare erfarenhet med att arbeta enligt GMP. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OLK0625 Kontakt:[email protected]
Vill du ta nästa kliv och vara ansvarig inom OVK? Nu har du chansen att forma och driva en viktig del av verksamheten hos en växande aktör inom energieffektivisering – med uppdrag från några av Stockholms största fastighetsägare. Vår kund är ett väletablerat bolag inom energi och fastighet, med stark teknisk kompetens och ett tydligt hållbarhetsfokus. Sedan starten 2012 har de arbetat för att hjälpa fastighetsägare att öka både energieffektivitet och lönsamhet – samtidigt som klimatpåverkan minskar. Företaget erbjuder helhetslösningar som sträcker sig från analys och åtgärdsförslag till projektering, entreprenad och löpande förvaltning. Bland kunderna finns flera av Sveriges största kommersiella fastighetsägare. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänsten I rollen som ansvarig för OVK blir du spindeln i nätet i en verksamhet som siktar högt. Det här är en unik möjlighet för dig som har OVK-erfarenhet och vill ta ett helhetsansvar – från försäljning och kundrelationer till strategisk utveckling och ledarskap. Du kommer bland annat att: Ta ett övergripande ansvar för OVK-affären Utveckla och bygga långsiktiga kundrelationer Skapa nya affärer – du är inte den som väntar på att något ska hända Leda och utveckla arbetsprocesser och rutiner Självständigt driva OVK-projekt och stötta kollegor med din expertis Du erbjuds Teknisk bredd och spetskompetens Du blir del av en verksamhet som arbetar med hela kedjan – från besiktning till åtgärdsförslag, projektering och energiförvaltning. Starka kundrelationer Här finns redan återkommande uppdrag från några av Stockholms mest välkända fastighetsägare – och stor potential att växa vidare. Eget affärsområde Du får möjlighet att sätta riktningen för OVK-verksamheten – och vara med och bygga upp teamet från grunden. Flexibelt arbetssätt Frihet under ansvar är en självklarhet. Du har stort inflytande över din egen vardag, samtidigt som du har stöd från ledning och kollegor. Modern arbetsmiljö Ljusa lokaler med goda kommunikationer – nära både city och grönområden. Innovativa projekt inom energi och fastighet Här kombineras teknik, hållbarhet och affärsnytta – för att skapa framtidens energieffektiva fastigheter. Vi söker dig som Vi söker dig som både kan och vill ta ansvar. Du har några års erfarenhet av OVK – kanske arbetar du inte längre operativt, men har full koll på området och rätt kompetens för att ta en ledande roll. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har 5–10 års erfarenhet av OVK-arbete Har K- eller N-certifiering, alternativt har haft Är självgående, affärsdriven och gillar att ta initiativ Trivs med kundkontakt och är van att bygga relationer Har B-körkort Talar och skriver svenska obehindrat Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Ebba Strömberg: [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Din nya roll Vill du arbeta i en verksamhet med spännande investeringsprojekt och unika fastigheter? Är du en analytisk person som trivs i en bred roll med både strategiska och operativa inslag? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vi söker nu en Investeringscontroller till vår energikunds Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projektorganisation. Här får du en viktig roll i att utveckla och kvalitetssäkra projektprocessen samtidigt som du driver investeringsuppföljning och analyser som bidrar till smarta och hållbara beslut. Som Investeringscontroller är du en central del av deras projektorganisation där du arbetar nära både projektledare, verksamhetsansvariga och controllerkollegor. Du ansvarar för budgetering, prognoser, månadsrapportering och analyser utifrån ett investeringsperspektiv. Rollen innebär också ett övergripande ansvar för samordning av investeringsrapporteringen inom organisationen. Du kommer att: Delta i planering och framtagande av beslutsunderlag för projekt och investeringar Medverka i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen Ansvara för utveckling och förvaltning av ekonomiska uppföljningsprocesser och systemstöd Utveckla rapporter, kalkyler och relevanta nyckeltal för investeringsuppföljning Aktivt bidra till utveckling av analys- och kalkylverktyg Koordinera investeringsrapporteringen och säkerställa kvalitetssäkrade beslutsunderlag För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Vara civilekonom eller har annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Jobbat i minst 5 år med liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av Fastighet-, bygg- och investeringsekonomi samt uppföljning av investeringsprojekt. God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms. God vana av ekonomiska system (gärna SAP) och analysverktyg som Excel och Power BI. Du behöver ha vana att hantera stora datamängder och ett intresse för att vidareutveckla rapporterings- och analyslösningar. Vem är du? Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos vår kund. Därför förväntar de sig att du är nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-11 Slut: 2025-12-31, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!
Vill du ta nästa steg och bli en del av ett växande team inom mötesbokning? Kylslaget AB, med över 15 års erfarenhet inom luft-luftvärmepumpar, söker nu engagerade medarbetare till vårt nya team för mötesbokning. Om rollen I rollen som mötesbokare hos oss så kommer du sälja in rengöringsservice på värmepumpar hos våra befintliga kunder. Du sköter säljprocessen från start till avslut. Du kommer ingå i ett säljteam som sitter i Vallentuna där det är fantastiskt högt i tak. För att lyckas i rollen är det därför viktigt att du har ett starkt pannben och att viljan till att utvecklas är stor. Vi söker dig som: Är bekväm med att ta första kontakten och trivs med att kommunicera med olika typer av människor. Har en positiv inställning och ett starkt driv att nå uppsatta mål. Vill utvecklas inom försäljning och kundrelationer. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: Fast månadslön – trygghet från dag ett. Säljutbildning och kontinuerlig coachning för att stötta din utveckling. Teambaserade tävlingar och aktiviteter för att stärka gemenskapen. Placering och arbetstider Placering: Fågelsångsvägen 16, Vallentuna Arbetstider: 07:30–16:30, måndag till fredag Omfattning: Heltid Ansökan och kontakt Rekryteringsprocessen genomförs i samarbete med Bee Bemanning AB. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Philip Börjesson, via e-post: [email protected]. Observera att anställningen sker direkt hos Kylslaget AB. Urval och intervjuer sker löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Drifttekniker, marknadsområde Stockholm Som drifttekniker på Riksbyggen kommer du att vara en av dem som arbetar närmast kunden. För den här tjänsen kommer stor vikt läggas vid social kompetens och du som tekniker kommer även fungera som förvaltarens förlängda arm och få stort ansvar i våra kommersiella fasitgheter med lägenheter. Varierande arbetsuppgifter från avancerad teknik till åtgärder i konferensrum och lägenheter och dialog med kommersiella hyresgäster och bostadshyresgäster. Hos oss gör du skillnad Som drifttekniker arbetar du främst med drifttekniska frågor och ansvarar för drift och skötsel av fastigheternas tekniska system. Du kommer att arbeta i så väl bostads- som kommersiella fastigheter. I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga reparationer och kontroller av fastigheternas värme- och ventilationssystem, styr- och reglerteknik samt övrig fastighetsrelaterad teknik och du uppmuntras att komma med egna förslag och idéer på åtgärder. I rollen som drifttekniker kommer det vara stort fokus på energieffektivisering och genom ditt arbete kommer du bidra till mer hållbara fastigheter. Exempel på arbetsuppgifter: • Tillsyn och skötsel på plats av fastigheternas tekniska system • Utföra injustering av ventilation i lägenheter. • Vara med och utföra Ovk. • Utföra service på värme-, kyl-, ventilations-, samt styr- och reglersystem • Hantera periodiskt serviceschema • Utföra luft- och temperaturmätningar hos våra kunder • Felsökning av värme-, varmvatten- och ventilationsproblem hos våra kunder • Reparations- och underhållsåtgärder i drifttekniska system • Beredskapstjänstgöring kan bli aktuellt • Daglig kommunikation med kunder, verksamhet, kollegor och leverantörer Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller relevant arbetslivserfarenhet. En bred fastighetsteknisk kompetens genom flera års relevant arbetslivserfarenhet från värme och- ventilationssystem, styr och- reglerteknik är en förutsättning för arbetet. Det är meriterande om du är OVK -certifierad. Då arbetet innebär mycket kundkontakter förstår du vikten av att vara serviceinriktad och kunna samarbeta och samverka med andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är driven och målinriktad, har en god förmåga att se och möta kunders behov, interna såväl som externa. Att agera professionellt och kundorienterat är avgörande för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten kräver B-körkort Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm., Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Vid frågor kontakta Leveranschef Maria Gullberg, email: [email protected] Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Lediga jobb, sista ansökningsdag 20 juli 2025. Urvalsprocessen sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Ictech intar Stockholm! Vi öppnar nu vårt nya kontor i Stockholm! Med lång erfarenhet i branschen och ett starkt nätverk i regionen bygger vi en stabil grund för fortsatt framgång. Ictech, grundat 2011 i Göteborg, är ett växande konsultbolag med 160 anställda över 5 olika orter, specialiserade på system- och mjukvaruutveckling. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga vårt nya kontor från grunden! Vi söker dig som: Har några års erfarenhet som mjukvaruutvecklare och relevant utbildning Behärskar flera programmeringsspråk, med C/C++ som ditt huvudspråk (kunskap i Python är meriterande). Är en problemlösare och gillar att ta dig an nya utmaningar. Trivs i en dynamisk och flexibel arbetsmiljö. Är drivande och vill ta ansvar för projekt från start till mål. Som anställd på Ictech får du: Som anställd på Ictech får du möjlighet att utvecklas både tekniskt och professionellt genom uppdrag hos olika kunder inom flera branscher – ofta med stor flexibilitet. Vi tror på att våra konsulter gör störst nytta när de får använda sin expertis i uppdrag som verkligen passar dem, och vi ser till att du har inflytande över vilka uppdrag du tar dig an. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling genom utbildningar och nya tekniska utmaningar, samtidigt som du är en del av en stark företagskultur där gemenskap, omtanke och arbetsglädje står i centrum. Hos oss har du också stor frihet att påverka din arbetssituation. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön och riktigt generösa förmåner – och du kan själv välja mellan en flexibel eller traditionell lönemodell, beroende på vad som passar dig bäst. Ansökan Låter det här som något för dig? Skicka din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Vid frågor, kontakta mig, Niclas, på [email protected]
Vi vill bli fler! Metallforskningsinstitutet Swerim bedriver industrinära forskning och utveckling kring metaller och deras väg från råmaterial till färdig produkt. Vi är 200 medarbetare på två orter i Sverige - Luleå och Stockholm. Vår vision är en fossilfri och cirkulär industri. Är du nyfiken på en karriär inom forskning och utveckling? Hos metallforskningsinstitutet Swerim blir du en del i arbetet med att stärka industrins konkurrenskraft genom ökad produktkvalitet, högre resurseffektivitet och mer hållbara tillverkningsprocesser. Här erbjuds du möjligheten att jobba i gränslandet mellan industrin och akademin där ni tillsammans driver forskning för en mer hållbar framtid! Låter det som något för dig? Vårt forskarteam i Kista söker en ny kollega som vill arbeta med provning och analys av mekaniska egenskaper. Om jobbet Inom forskningsområdet mekaniska egenskaper utvecklar vi provmetoder och utför provning av material och komponenters hållfasthet. Arbetet är omväxlande där du som projektledare har ett brett ansvar genom hela kedjan, från kundkontakt, utarbetande av projektförslag och lämplig provningsmetod, genomförande av provning, analys och återkoppling av resultatet till kund, vanligen i form av en teknisk rapport. Du jobbar både på djupet inom mekaniska egenskaper och på bredden med kollegor i angränsande forskningsområden. Som forskare inom mekaniska egenskaper arbetar du i nära samarbete med svenska och internationella industrikunder, dels genom direkta kunduppdrag, dels som partners i olika forskningsprojekt. På Swerim är vi främst inriktade mot avancerad provning inom utmattning, brottmekanik eller provning under specifik miljöexponering där vätgas utgör ett viktigt område. Du har tillgång till välutrustade labb med avancerade provriggar varav flera unika och optimerade för specifikt anpassad provning och utrustade med den senaste styrprogramvaran. Om dig Du har troligtvis en civilingenjörsutbildning eller motsvarande inom maskinteknik, teknisk fysik eller materialteknik med inriktning mot hållfasthetslära. Det är mycket meriterande om du har jobbat några år med mekanisk provning av material eller komponenter inom industrin eller liknande verksamhet. Har du en forskarutbildning inom området är det också meriterande. Du kombinerar goda teoretiska kunskaper med praktisk färdighet i labbmiljö. Du är nyfiken och gillar att jobba med att ta fram tekniska lösningar. Du har lätt för att samarbeta, ta egna initiativ och uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Intresserad? Tycker du att det låter intressant och vill veta mer? Hör gärna av dig genom att fylla i formuläret nedan senast den 11 augusti 2025. Du får en bekräftelse på att Swerim har mottagit din ansökan. Vi ser fram emot att få höra mer om dig och vad du vill bidra med hos oss. Kontaktpersoner Jonas Jordberg, gruppchef, [email protected] Anders Björkblad, specialist mekaniska egenskaper, [email protected] Anna Söderbäck, HR, [email protected] Adam Ståhlkrantz, Sveriges Ingenjörer, [email protected]
Plats: Vänsterpartiets kansli med placering på Riksdagen, kommunikationsenheten Tjänst: Heltid, tillsvidare (inleds med 6 månaders provanställning) Ansökningsfrist: 14 augusti Om Vänsterpartiet Vänsterpartiet är ett socialistiskt, feministiskt och antirasistiskt parti på ekologisk grund som samlar människor för att bygga ett bättre samhälle, där alla kan leva i trygghet, frihet och jämlikhet. Vi kämpar för ett samhälle där alla människor har samma möjligheter och rättigheter. Vårt mål är att skapa en bättre framtid genom progressiv politik och aktivt engagemang i samhällsfrågor. Om tjänsten Vill du stå mitt i hetluften, driva nyhetsagendan och vara med och förändra samhället – på riktigt? Nu söker vi en pressekreterare som vill vara med och ta Vänsterpartiets genomslag i media till nästa nivå. Vi letar efter dig som har ett skarpt öga för medielogik, som är snabb i tanken, trygg i kontakten med människor och en strategisk blick. Du behöver kunna växla mellan att svara på snabba pressförfrågningar och att arbeta med mediala genomslag tillsammans med våra förtroendevalda. Som pressekreterare är du en central del av Vänsterpartiets mediearbete. Du hanterar dagligen kontakter med journalister, omvärldsbevakar och driver arbetet med att öka partiets synlighet i traditionella medier. Du jobbar nära både partiledningen, våra riksdagsledamöter och andra vänsterpartister runt om i landet. Tjänsten innebär också att du är med där det händer – på plats under intervjuer, i studior och på resor. Du får en unik inblick i det politiska maskineriet, möjlighet att bygga starka relationer och påverka hur Vänsterpartiet uppfattas av allmänheten. Ingen dag är den andra lik – och du kommer tydligt se effekten av det du gör. Du blir en viktig medarbetare på kommunikationsenheten och arbetar tätt ihop med pressansvarig, kommunikationschef och resten av teamet. Huvudarbetsuppgifter: · Jobba med Vänsterpartiets pressarbete i extern media – både operativt och strategiskt. · Genomföra pressstrategier för partiet och partiledningen. · Skriva debattartiklar, planera utspel, skicka pressmeddelanden och utveckla och förfina budskap. · Omvärldsbevaka i det politiska landskapet. · Bygga och underhålla goda relationer med journalister och redaktioner. · Hjälpa ledamöter och förtroendevalda med intervjuförberedelser. · Regelbundet delta i pressjoursschemat, vara medföljande till förtroendevalda och bidra i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom kommunikationsenheten. Vi söker dig som: · Har akademisk examen eller lång erfarenhet inom journalistik och/eller kommunikation. · Har dokumenterad erfarenhet av pressarbete i en politisk, facklig eller annan samhällsaktör. · Har utmärkta skriv- och kommunikationsförmågor och vana av att formulera politiska budskap. · Är van vid att arbeta i högt tempo. · Har god förståelse för svensk politik och hur media fungerar. · Delar Vänsterpartiets värderingar och har en vilja att arbeta i en politiskt aktiv och engagerad miljö. Det är meriterande om du har: · Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta med pressfrågor. · Har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation eller kampanjverksamhet. · Har erfarenhet av att arbeta med kriskommunikation och medieträning. · Har erfarenhet och kompetens av att jobba med produktion i sociala medier. Vi erbjuder: · Ett av Sveriges mest engagerande kommunikationsuppdrag – med möjlighet att påverka samhällsdebatten och vara med där det händer. · En dynamisk arbetsmiljö tillsammans med ett erfaret och dedikerat kommunikationsteam. · Tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner enligt kollektivavtal. · Tarifflön enligt kollektivavtal. · Möjlighet till utveckling och vidareutbildning inom ditt område. Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna tjänst till [email protected] senast 14 augusti märk mejlet med: Pressekreterare Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Susanna Brolin HR-chef på telefon 072 453 63 03 eller [email protected]. Fackliga kontakter: Handels, Elin Melander, mejl [email protected] eller mobil 070-526 52 44. Akademikerna, Yasmine Carlsson, mejl [email protected] Vänsterpartiet välkomnar mångfald på vår arbetsplats. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du arbeta med kvalitetskontroller, personaldosimetri och strålsäkerhetsfrågor? Vi söker nu en vikarierande sjukhusfysiker till Danderyds sjukhus. Vårt anställningserbjudande Sjukhusfysik tillhör verksamhetsområde Radiologi där också röntgen och nuklearmedicin ingår. Vi är en grupp på fyra sjukhusfysiker som arbetar med nuklearmedicin och röntgenfysik och vårt uppdrag omfattar bland annat Radiologi, Hjärtintervention och Operation. Vi deltar även i arbetet med katastrofberedskapen tillsammans med Akutmottagningen och beredskapsgruppen. Vi har ett nära samarbete med varandra och ett ständigt pågående förbättringsarbete där goda idéer uppmuntras och tillvaratas i en engagerad och kompetent arbetsgrupp. Vi söker nu en vikarie för en kommande föräldraledighet. Som sjukhusfysiker hos oss får du en viktig roll i det dagliga strålsäkerhetsarbetet. Du arbetar nära verksamheten och bidrar med din kompetens där den behövs som mest. Vi erbjuder en arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett gott samarbete inom gruppen. Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta självständigt inom tydliga ramar och med stöd från erfarna kollegor. Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Arbetsbeskrivning I din roll som vikarierande sjukhusfysiker hos oss består arbetsuppgifterna bland annat i att: Utföra kvalitetskontroller av radiologisk utrustning Hantera och följa upp persondosimetri Undervisa personal Samverka med nyckelpersoner i verksamheterna kring strålsäkerhetsfrågor Delta i katastrofberedskapsarbetet gällande radionukleära händelser Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjukhusfysiker eller väntar på legitimation inom kort. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska och har språkkunskaper i svenska på minst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som sjukhusfysiker. Personliga egenskaper I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. För att passa för denna roll ser vi gärna att du: Har en god samarbetsförmåga Trivs med att arbeta i team med olika yrkeskategorier Är självgående och strukturerad Tar ansvar för att slutföra dina uppgifter på ett noggrant och kvalitativt sätt Har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och bidrar till ett positivt arbetsklimat Övrigt Tjänsten är ett vikariat på 40 h/vecka, vardagar, med start 6/10 eller enligt överenskommelse. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Verksamhetsområdet Radiologi omfattar röntgen, nuklearmedicin och sjukhusfysik. På röntgenavdelningen utför vi olika avancerade undersökningar, med hjälp av modern teknik inom röntgen, ultraljud och magnetkamera. Vi gör årligen 122 000 röntgenundersökningar och mer än hälften av alla leverablationer i Sverige. På kliniken finns modaliteter som MR, DT, angiografi, konventionell röntgen, genomlysning, ultraljud samt en ablationsverksamhet. I verksamheten arbetar cirka 150 personer. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Ericastiftelsen är en idéburen organisation utan vinstintresse som arbetar för att alla barn och unga ska få det stöd de behöver för att leva ett bra liv. Vi verkar inom tre områden: högskoleutbildning, stöd och behandling för barn och unga samt forskning och metodutveckling. Vår verksamhet genomsyras av fokus på barns och ungas rättigheter, delaktighet och livsvillkor. Vi är en stiftelse som grundades 1934 av Hanna Bratt, och vi arbetar utifrån hennes vision om att "plocka upp illa medfarna små vandrare på livets stora färdestråk". Ericastiftelsen är politiskt och religiöst obunden, och vi följer demokratins principer. Du kan läsa våra stadgar här. Hos oss arbetar psykologer, psykoterapeuter, socionomer, pedagoger och psykiatriker med lång erfarenhet av stöd och behandling för barn och unga och deras närstående. Vårt huvudkontor ligger på Odengatan 8 och 9 i centrala Stockholm, där vi också har våra undervisningslokaler och vår behandlingsmottagning. Besök och utbildning sker både fysiskt och digitalt, med kursdeltagare från hela Sverige och Norden. Om rollen Utbildningssamordnarens roll är att se till att institutionens utbildningar och kurser inom såväl högskoleutbildning som uppdragskurser administreras med både hög kvalité och god serviceanda. I rollen kommer du att vara en nyckelperson för både studenter och lärare. Du kommer att tillhöra en grupp om 4 personer inom verksamhetsstödet, där du samarbetar nära verksamhetens ledning och övrig administrativ personal. Utifrån givna riktlinjer förväntas du självständigt planera och utföra arbetsuppgifterna i samarbete med rektor, studierektor, kursledare och lärare samt övrig personal. Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom receptionstjänst och övrig administrativ service förekommer. För att lyckas i rollen trivs du att arbeta prestigelöst i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och breda kontaktytor. Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå utav: * Administration i samband med annonsering och marknadsföring av utbildningar, ansökning, antagning, tentamen och rapportering av studieresultat * Att möta och ge service till studenter och lärare, svara på frågor vid besök, i e-post och telefon * Administrativt stöd till rektor, studierektor, kursledare samt interna och externa lärare * Bokning och iordningsställande av utbildningslokaler * Uppdateringar av information och anmälningsformulär på verksamhetens kurshemsidor, bistå med material till marknadsföring av utbildningar och kurser * Visst IT-stöd till studenter och lärare samt utlåning av material och kurslitteratur * Enklare ekonomiadministration (ex. fakturering, uppföljning via Fortnox) Om dig För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god vana vid att arbeta i olika administrativa system och digitala verktyg. Du är noggrann, lösningsorienterad och tar ansvar, samtidigt som du har lätt för att se helheten och förstå hur olika delar hänger ihop. Vi tror att du arbetar självständigt och gärna driver utvecklingen av utbildningsadministrationen framåt, både genom att skapa nya rutiner och genom att ta ett samlat grepp om det administrativa flödet. Har du erfarenhet från högskolevärlden, och är bekant med de regelverk och processer som hör till då är det ett extra plus. Vidare har du ett gott bemötande, är flexibel och tycker om att ge service, både till studenter och kollegor samt andra besökare. Vi ser gärna att du har ett öga för detaljer och ett hjärta för det personliga mötet. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta proaktivt, strukturerat och hantera flera uppgifter samtidigt. Du är en lagspelare som trivs i en miljö där relationer, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Kvalifikationer * Eftergymnasial utbildning, exempelvis en kandidatexamen eller yrkesförberedande utbildning inom pedagogik, beteendevetenskap, kommunikation eller administration * Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska * Erfarenhet av administrativt arbete med varierade uppgifter * Erfarenhet av utbildningsadministration, gärna inom högskola eller liknande miljö * Mycket god systemvana och goda kunskaper i Microsoft Office * Erfarenhet av att arbeta med webbaserade verktyg, t.ex. uppdatering av hemsida * Vana vid att skapa och skicka digitala enkäter och annan digital kommunikation Meriterande - det är ett plus om du också har: * Erfarenhet av att arbeta inom högskoleverksamhet och kännedom om relevanta lagar och regelverk * Vana vid att arbeta i publiceringsverktyget WordPress * Erfarenhet av det administrativa systemet Ladok Arbetstider, tillträde och omfattning Tjänsten är på heltid med start hösten 2025, arbetstider är kontorstider måndag till fredag med 40 timmar per arbetsvecka. Detta är en direktrekrytering där du anställs av Ericastiftelsen med bra förmåner och trygga villkor, Ericastiftelsen tillämpar 6 månaders provanställning. För att vara aktuell för tjänsten behöver vi genomföra bakgrundskontroll innan kontraktsskrivning. Placering: Odengatan 9, Stockholm Omfattning: Heltid Tillträde: Sker enligt överenskommelse Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Bahlenberg, 070-790 86 26 alternativt [email protected] Ser fram emot din ansökan, dock senast den 22 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer