Scania genomgår en transformation från att vara en ledande leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att erbjuda kompletta och hållbara transportlösningar. Tillsammans med TRATON och våra systermärken MAN, Volkswagen Truck & Bus och International arbetar vi för att forma framtidens mobilitet med innovativa och miljömedvetna lösningar. Våra värderingar – kunden först, respekt, laganda, ansvar och eliminering av slöseri – genomsyrar allt vi gör. Tillsammans står vi i framkant för att skapa en hållbar framtid. Detta är en roll för dig som är specialist inom exportkontroll och som vill till ett företag med en stark företagskultur och unika utvecklingsmöjligheter. Välkommen till Scania! OM TJÄNSTEN Scania är idag en av Sveriges största arbetsgivare med runt 50 000 medarbetare i cirka 100 länder och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen mot en mer hållbar transportindustri och är både trendsättare och pionjärer inom elektrifiering och hållbara transportsystem. Som Compliance Officer inom exportkontroll är du en del av Scanias centrala inköpsfunktion och du tillhör ett nyfiket och motiverat team om 10 medarbetare som jobbar med regelefterlevnad. Förutom ditt närmsta team kommer du också att samarbeta med övriga kollegor inom både Scania och TRATON Group och även bli en del av Scanias Export Control-nätverk. Du erbjuds - Ett arbete i en internationell miljö med flera kontaktytor, både internt och externt där du har möjlighet att påverka och utveckla processer och rutiner inom exportkontroll. - En företagskultur präglad av respekt för individen, ständiga förbättringar och uppmuntran till personlig utveckling, i denna roll kommer du, förutom att ta del av dina kollegors kompetens via Scanias Export Control-nätverket också erbjudas möjlighet att delta i konferenser och externa utbildningar. - Utvecklingsmöjligheter inom både Scania och TRATON-koncernen i ett stort internationellt nätverk. - En dynamisk och flexibel arbetsplats med hybridarbetsmöjligheter, inklusive Scania Sergel och Midway-hubbar. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din karriärutveckling både lokalt och internationellt. - Förmåner som inkluderar träning på Scanias hälsocenter Gröndal eller friskvårdsbidrag, resultatbonus, flexibla arbetstider och möjlighet till förmånsbil. Scania anordnar även evenemang för anställda och deras familjer och boende i Stockholm har direkt tillgång till Södertälje via Scania Job express-bussar. Arbetsuppgifter Som Compliance Officer jobbar du i en bred roll med både operativa och strategiska uppgifter. Ditt huvuduppdrag är att utveckla processer kring exportkontroll där vi ser att ditt driv att både utveckla, digitalisera och automatisera dessa processer är viktig. Tillsammans med ditt team säkerställer ni att Scania och TRATON som organisation, produkter och tjänster är förenliga med gällande nationella och internationella lagkrav. Du kommer att arbeta mot en global marknad och du jobbar med exportkontroll för både direkt och indirekt material. - Arbetet kommer att omfatta både operativa och strategiska uppgifter samt leda tvärfunktionella projekt. - Implementera nya processer och metoder samt förbättra befintliga. En viktig del av jobbet är att utveckla vårt sätt att arbeta, öka effektiviteten och säkerställa och upprätthålla regelefterlevnad. - Arbeta med nya regulatoriska krav. - Du kommer att fungera som expertrådgivare på inköpsorganisationen och ledningen inom området - Driva initiativ och kravställa internt och externt för att förbättra Scania och TRATON:s IT-lösningar. - Delta i konferenser, evenemang och seminarier för att tillföra kunskap och medvetenhet till organisationen. VI SÖKER DIG SOM Detta är en roll för dig som är specialist inom exportkontroll och som trivs i en affärsmiljö med en stark företagskultur och kärnvärden. Du tar egna initiativ, är bra på att bygga relationer, bidra till teamkänslan och har förmågan att dela erfarenheter och kunskaper med dina kollegor. Vidare har du… - En akademisk examen inom teknik, ekonomi eller juridik - Beprövad erfarenhet av exportkontroll och/eller efterlevnadsarbete i ett globalt verksamt företag - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet Vi ser det som meriterande om du… - Har kunskaper inom inköp - Är certifierad Export Control Manager genom Swedish Export Control Society Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Stockholm, Södertälje med möjlighet till några dagars distansjobb/vecka. * Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, [email protected] samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, [email protected] Rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Personlighet- och problemlösningstester * Djupintervju med Academic Work * Intervjuer med Scania * Bakgrundskontroll + referenstagning * Beslut Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Scania på deras hemsida: https://www.scania.com/
Nu söker vi en person som vill mantla ansvaret som rekondare hos vår kund i centrala Stockholm! Detta är en behovsanställning internt hos Fordonsakademin som varar fram till 31/12-2025 med goda chanser till förlängning. Om tjänsten Som rekondare kommer din primära uppgift vara att tvätta bilar invändigt och utvändigt. Bilarna kommer hämtas på parkeringen för att sedan köras igenom tvätten, vidare in i rekond hallen för att sedan tvättas invändigt. Dammsuga, rengöra och torka bilarna så dom ser ut som nya. Vår kund jobbar med nya bilar samt hyrbilar så ett öga för detaljer är A/O. Det gäller att vara snabb på fötterna för att hänga med. Kvalifikationer Körkort Automat / Manuell personbilar Erfarenhet av att tvätta bilar invändigt Lösningsorienterad Meriterande även Din profil Vi ser att du har tidigare erfarenhet av biltvätt, kanske har du jobbat med det tidigare eller haft det som hobby? Vi ser även att du som person är snabb på fötterna och lösnings orienterad. Hyrbilar ska tvättas och klar ställas inom en viss tid för att hänga med dagens arbete. Du kommer ingå i ett team på 5 personer så vi ser även att du är samarbetsvillig och en teamplayer. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om Fordonsakademin Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Om tjänsten Ett väletablerat teknikföretag inom samhällsbyggnad söker nu en Junior Projektekonom som vill vara med och skapa struktur och stöd i en händelserik organisation. Rollen tillkommer som ett komplement till befintlig ekonomistöd som idag är outsourcat. Du blir en nyckelperson i att hantera administration kring projektstart, fakturering, uppföljning och processförbättring. Tjänsten passar dig som nyligen tagit examen inom ekonomi eller liknande och som trivs i en miljö där teknikintresset är stort, strukturen växer fram och ingen dag är den andra lik. På sikt finns det möjlighet att växa in i fler arbetsuppgifter och ansvarsområden kopplat till ekonomi. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest i sex månader, med ambition om överrekrytering på sikt. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära projektledare och tekniska specialister och bidra till att säkerställa ekonomisk kontroll och effektiv administration i en projektintensiv vardag. Exempel på arbetsuppgifter: Projektadministration vid uppstart av nya uppdrag Fakturering och hantering av exempelvis indexregleringar Samordning kring budgetar och uppföljning av utfall Kommunikation med externt ekonomiteam Stötta i utveckling av interna rutiner och mallar Denna roll passar dig som är junior inom ekonomi och vill hamna i ett familjärt bolag där ditt arbete har stor inverkan och där det erbjuds stora möjligheter till initiativtagande samt att sätta din prägel på arbetet. Vi söker dig som Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i nya system, gärna med erfarenhet eller kunskap om Visma/Spiris (meriterande). Erfarenhet från bygg-, teknik- eller konsultbranschen är också ett plus men inget krav. Du är noggrann utan att fastna i detaljer och har förmågan att prioritera smart. Du gillar struktur, är lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor – från tekniska specialister till externa ekonomipartners. Du ser möjligheter, är självgående och vågar fråga när du inte förstår. Övrig information Start: Augusti–september, med hänsyn till semesterperiod. Plats: Stockholm, Västberga Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider. Anställningsform: Konsultuppdrag sex månader med chans till förlängning eller överrekrytering. Om kunden Kunden är ett teknikintensivt företag med fokus på projekt inom samhällsbyggnad. De är idag omkring 20 anställda och ingår i en större koncern. Kulturen präglas av hög teknisk kompetens, prestigelöshet och stort engagemang i varje projekt – från de små utredningarna till de stora, komplexa infrastrukturuppdragen. Ekonomifunktionen är i dagsläget outsourcad, men ambitionen är att växa inhouse och successivt bygga upp ett starkare administrativt stöd internt. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Vill du arbeta på ett sjukhus där din kompetens får växa och där teamarbete står i centrum? Nu söker vi en vikarierande sjuksköterska under ett år till Avdelning 82. Här får du möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper i en stimulerande miljö med engagerade kollegor. Vi erbjuder god introduktion, kontinuerlig kompetensutveckling och ett omväxlande arbete med patienten i fokus. Arbetsbeskrivning Avdelning 82 är en internmedicinsk vårdavdelning med inriktning mot hematologi och lungmedicin. Vi vårdar patienter med såväl akuta som kroniska sjukdomstillstånd och är vana vid komplexa vårdbehov. Vårt arbetssätt bygger på tvärprofessionellt samarbete där alla professioner samverkar för att ge trygg, säker och personcentrerad vård. Hos oss får du en roll där du gör skillnad varje dag – i nära dialog med både kollegor och patienter. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bidra med engagemang, ansvarskänsla och ett gott bemötande i varje möte. Du är flexibel, strukturerad och har god förmåga att anpassa dig efter vårdens skiftande tempo. Du gillar att samarbeta, men är också trygg i att arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att bidra till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska. Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. En väl planerad och individanpassad introduktion. Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som är studieledig med start så snart som möjligt till och med 2025-12-31. Det finns goda möjligheter till förlängning. Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm.
Vill du arbeta nära fartygen – mitt i centrala Stockholm? Stockholms Reparationsvarv AB är det största reparationsvarvet i Stockholm och erbjuder service, underhåll och ombyggnationer för både kommersiella och privata fartyg. Vi har en långvarig historia, tekniskt kunnande i världsklass och siktet inställt på fortsatt utveckling. Om rollen Vi söker nu en snickare till vår dock/ logistikavdelning Du kommer att arbeta med varierande snickeriuppdrag, både ombord på fartyg och på varvets lokaler. Arbetet omfattar reparation och underhåll av inredning, demontering/ monteringsarbeten, byggnation i trä och marina material samt i tekniskt krävande utrymmen. Du kommer också vid tillfällen bistå avdelningen vid dockningar, ställningsbygge och transporter inom varvsområdet. Du arbetar både självständigt och i team och har daglig kontakt med andra yrkesgrupper som svetsare, elektriker och tekniker. Arbetsuppgifterna styrs av arbetsorder/ arbetsledare, men kräver också kreativ problemlösning. Vi söker dig som har: Minst 3–5 års erfarenhet av specialsnickeri, gärna inom varvs- eller industriservice Vana vid ritningsläsning Bred kunskap inom snickeri, framför allt vana att jobba med olika material Självständighet och ett starkt säkerhetstänk God samarbetsförmåga – vi är ett team! B-körkort (manuell) Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: Erfarenhet från fartyg eller marina miljöer Yrkesbevis som träarbetare Vana vid att arbeta självständigt i projekt Polskt tal Vi erbjuder: Tillsvidareanställning på heltid, placerad på Beckholmen Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner En trygg och spännande arbetsmiljö Möjlighet att utvecklas i ett bolag med bredd, historia och framtidstro Övrig information: Tjänsten är säkerhetsklassad. Du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning samt utdrag ur belastningsregistret krävs vid intervju. Ansökan Skicka din ansökan med ämnesraden "Snickare" till: [email protected] Intervjuer sker löpande – vänta inte!
Arbetsbeskrivning Bürkert Sweden AB är den svenska sälj och marknadsbolaget i det tyska företaget Bürkert Fluid Control Systems, en global aktör inom industriell mät-, styr- och reglerteknik för vätskor och gaser. Nu söker vi en servicetekniker till kontoret i södra Stockholm! Har du ett tekniskt intresse, gillar problemlösning och vill arbeta nära industrin? Vi söker dig som vill vara med och säkerställa att våra kunders processer fungerar optimalt. Som servicetekniker hos oss får du arbeta i en omväxlande roll som innefattar både praktiskt och administrativt arbete. Tjänsten är placerad i Stockholm men du kommer även att arbeta till viss del ute hos våra kunder som till största del finns i mellersta och södra Sverige. Du kommer att utföra service och felsökning på Bürkert produkter , såsom ventiler, sensorer och system, samt agera stöd till säljare och andra kollegor inom bolaget. En roll där din tekniska kompetens verkligen gör skillnad – varje dag. Välkommen till oss! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Ansvarsområden Service av Bürkert produkter såsom ventiler, sensorer och system ute hos våra kunder samt supporta dem i ärenden via telefon Assistera kunder vid idrifttagning av utrustning Vara ett tekniskt stöd internt Samarbete med säljorganisationen i tekniskt relaterade frågor Läsa och tolka teknisk dokumentation Dokumentera arbetet i affärssystem Kontakt med leverantörer Kvalifikationer Erfarenhet från liknande tekniska roller så som servicetekniker, drifttekniker eller fältservice utav instrument inom industrin Grundläggande kunskap inom styr- och reglerteknik Vana av att arbeta med produkter inom flödesreglering, som flödesmätare, ventiler och ventilställdon kopplat till vätske- och gasflöden God förmåga att läsa och förstå teknisk dokumentation, manualer och produktinformation God administrativ förmåga Grundläggande förståelse av kommunikationsprotokoll så som 4-20 Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då båda språken används dagligen i arbetet B-körkort Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse Är nyfiken och orädd för att ta dig an oförutsedda utmaningar Har en prestigelös och flexibel inställning Är serviceinriktad och kommunikativ som person Vidare ser vi det som meriterande om du även har: Arbetat som instrumenttekniker eller drifttekniker inom t.ex livsmedelsindustrin Vana att arbeta i system som SAP eller andra CRM-/affärssystem Eftergymnasial utbildning inom teknik Om företaget Burkert Sweden AB Bürkert grundades i Tyskland 1946 och är idag ett av världens ledande företag inom industriell mät,- kontroll,- och reglerteknik. Produkterna omfattar allt ifrån ventiler till system och kundunika lösningar – alltid med högsta kvalitet och i linje med senaste teknik. Bürkert har säljkontor i 36 länder, sex egna fabriker och fyra forsknings- och utvecklingscentra. I Sverige grundades Bürkert 1968 och har idag kontor i Stockholm och Malmö. Läs gärna mer www.burkert.se
Vill du ta nästa steg i din sjuksköterskekarriär – mitt i hjärtat av Stockholm? Vi på Avdelning 82 söker en engagerad sjuksköterska som vill arbeta i en miljö där utveckling, variation och teamkänsla står i fokus. Hos oss blir du en del av ett av Södersjukhusets mest erfarna och sammansvetsade team – där din kompetens värdesätts och får växa! Arbetsbeskrivning Avdelning 82 är en internmedicinsk vårdavdelning med specialistinriktning mot hematologi och lungmedicin. Här möter du patienter med komplexa vårdbehov – både i akuta skeden och under längre behandlingsperioder. Vi jobbar tillsammans i tvärprofessionella team där varje röst räknas, med målet att ge våra patienter trygg, säker och personcentrerad vård. Kompetenskrav Vi letar efter dig som vill utvecklas inom internmedicin och göra skillnad – varje dag. Du är trygg i din roll, har lätt för att samarbeta och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du trivs med variation och ser värdet i att skapa struktur även i en föränderlig vardag. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska. Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1. Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. En väl planerad och individanpassad introduktion. Läs mer om vårt erbjudande här Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Välkommen med din ansökan! Läs mer här om hur det är att arbeta inom Region Stockholm.
Motiveras du av att självständigt leda, samordna, och utveckla processer? Vill du vara med och bidra till att utveckla länets förmåga inom civilt försvar och krisberedskap? Nu söker vi en verksamhetsstrateg för beredskapsavdelningen som kommer vara en del av avdelningens ledningsgrupp. Här får du jobba centralt i Stockholm, med Kungsgatans puls utanför porten. På Länsstyrelsen i Stockholms län är arbetet med civilt försvar och krisberedskap i fokus. Under höjd beredskap är Länsstyrelsen den högsta civila totalförsvarsmyndigheten i Stockholms län. Vårt uppdrag är att vara en sammanhållande kraft i länet, som driver utveckling och skapar effekt i form av en stärkt förmåga hos oss själva och hos länets aktörer. Som geografiskt områdesansvarig myndighet på regional nivå samordnar vi länets aktörer i både vardag, kris och krig. Vad ingår i rollen? I rollen som strateg håller du ihop avdelningens arbete med verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning på en övergripande nivå. Avdelningens uppdrag har olika typer av finansiering vilket kräver att du tillsammans med chefer och myndighetens ekonomienhet säkerställer att vi nyttjar våra medel effektivt. Du kommer också stötta avdelningschefen i att samordna uppdrag och processer inom avdelningens ansvarsområde. Rollen innebär att du snabbt behöver sätta dig in i komplexa och sektorsövergripande frågor och kan presentera det på ett pedagogiskt och begripligt sätt. Utöver detta hjälper du cheferna på avdelningen med att ta fram olika typer av underlag och håller ihop strukturer och möten för beredningar. Du kan komma att ingå i myndighetens kris- och krigsorganisation. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten - flera års erfarenhet av samordning av processer, planering och uppföljning - kunskap om statlig myndighetsstyrning och finansiering - mycket god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt. Det är viktigt att på egen hand kunna analysera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån övergripande styrning och riktlinjer samt driva frågor självständigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och har mycket god förmåga att vara konstruktiv tillsammans med andra. Du har lätt att ta initiativ och trivs med att ta ansvar och arbeta i team. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du har ett gott omdöme och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du också - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - erfarenhet av beredskapsfrågor - erfarenhet från Regeringskansliet - erfarenhet av projektledning - erfarenhet från arbete vid en länsstyrelse - kunskap om länsstyrelsens roll och uppdrag. Mer om oss Anställningen är tillsvidare, på heltid, med placering i Stockholm. Vi tillämpar i regel provanställning. Vi vill att du börjar så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. Beredskapsavdelningen är under utveckling, därför är det en förutsättning för att du ska trivas att du vill vara med och bygga upp vårt gemensamma arbete. Så rekryterar vi För att söka tjänsten ber vi dig att skicka in ditt cv samt ett personligt brev där du motivera varför du är rätt person för denna tjänst. Du kommer även att få svara på ett antal urvalsfrågor i samband med att din ansökan skickas in. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Som tillsvidareanställd på Länsstyrelsen i Stockholms län kommer du att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov. Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Diarienummer: 112-34149-2025 Välkommen med din ansökan Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av Mikael Jeppson, 010-223 10 00 Susann Sass-Jonsson för SACO. [email protected]. 070-365 54 20 Susann är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Göran Dalin för ST, Göran är tillgänglig för frågor fram till vecka 28 och från vecka 32. Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen i Stockholms län är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Om tjänsten Är du ute efter ett varierande och roligt jobb? Då kan arbetet som servicetekniker vara något för dig! Rollen innefattar installation av utrustning såsom kommunikationsradio, betalmaskiner, körlogg och trygghetskameror i såväl bussar som båtar. Arbetet är perfekt för dig som vill ha ett varierade och praktiskt arbete tillsammans med andra härliga kollegor. Då arbetsuppgifterna innefattar installation av teknisk utrustning ser vi gärna att du har erfarenhet av elektronik och installation sedan tidigare. Det dagliga arbetet innefattar dessutom regelbunden kontakt per telefon och mejl med såväl uppdragsgivare som kund. Du kommer att bli en betydelsefull del av företaget eftersom ditt arbete är avgörande för att stockholmare ska kunna ta sig fram kommunalt på ett säkert och smidigt sätt. Tjänsten utgår från företagets verkstad som ligger i Länna (Huddinge). Men du kommer tillsammans med en kollega att åka runt till olika delar av Stockholm för att demontera och installera teknisk utrustning. Vår kund erbjuder ett varierande arbete där frihet under ansvar och kvalitet är deras ledord. Företaget har en bra arbetsmiljö, kollektivavtal och för branschen konkurrenskraftiga villkor. Vi söker dig som Vi söker dig som är tekniskt kunnig och har en vilja att utveckla dina praktiska kunskaper inom området. Vi tror att du har en fordonsteknisk utbildning i grunden med inriktning på El/IT. Om du har bussvana, antingen från lokaltrafiken eller några av deras operatörer är detta meriterande. Du som person är en lagspelare som inte dras för att sträcka ut en hjälpande hand. Du är även ordningsam och har en förmåga att arbeta självständigt mot uppsatta mål. I och med att arbetet innefattar kundkontakt ser vi även att du har ett fokus på kundnöjdhet och behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift. Det är ett plus om du har körkort för buss, men det är inget krav. Däremot är B-körkort ett krav. Vad vi erbjuder Arbetet är på heltid och med start snarast möjligt. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag!
Om oss Stationen är en nyöppnad kreativ mötesplats för ungdomar mellan 13 och 19 år, i samarbete med Skärholmens stadsdels fritidsgård. Vår toppmoderna lokal på 500 kvm öppnade i januari 2025 och erbjuder en inspirerande miljö där unga får möjlighet att utforska sina intressen och utvecklas inom kultur och skapande. Hos oss finns en syateljé, konst- och målarverkstad, replokal, tre musikstudios, ett sångbås, en 3D-skrivare, utrustning för stop-motion samt ett fullt utrustat kök för matlagningsaktiviteter. Om tjänsten Vi söker nu en kulturpedagog med projektledaregenskaper som vill vara med och forma framtidens kulturverksamhet för unga. Du kommer att arbeta nära ungdomar och dina kollegor i att skapa, planera och genomföra meningsfulla kulturprojekt – från idé till färdig produktion. Vi söker dig som Har pedagogisk utbildning och en tydlig förankring inom konst och kultur. Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar, gärna i socioekonomiskt utsatta områden. Är trygg i samtal kring ungdomars hälsa och har vana av att agera vid exempelvis orosanmälningar. Har kunskap eller intresse för genusfrågor i ungdomsarbete. Är en lagspelare som gärna stöttar kollegor i deras projekt och tar ansvar från start till mål. Gillar att arbeta praktiskt och vara kreativ i en dynamisk miljö. Vi erbjuder En unik arbetsplats med stor kreativ frihet. Ett engagerat team där samarbete och idéutbyte står i centrum. Möjligheten att påverka unga människors liv genom kultur och skapande. En nybyggd lokal med modern teknik och resurser. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en sex månader provanställning. Arbetet är schemalagt och utförs på dagtid samt kvällar och helger. Kulturhuset Stadsteatern vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Fackliga företrädare Scen och Film avd 3, Urban Riismark [email protected] Akademikerföreningen når du via [email protected] Vi kommer att läsa ansökningar löpande men då de flesta av oss är på semester under juli månad kommer vi inte återkomma förrän i augusti. Fin sommar!
Välj ett jobb för att visa detaljer