Är du en person med hög servicekänsla? Har du hjärtat med dig i allt du gör, och sporras av möjligheten att få ge våra patienter en kvalitetsfylld omsorg i hemsjukvården och på mottagning? Då ska du söka dig till Sköndals Vårdcentral hos oss på Stiftelsen Stora Sköndal! Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet av att arbeta i hemsjukvård och på mottagning. Din roll En av våra medarbetare ska studera och vi behöver en vikarie. Som undersköterska får du ett viktigt och spännande uppdrag. Din huvudsakliga uppgift är att ge en god och säker vård. Vi lägger stor vikt vid ett gott och personcentrerat bemötande, där du i varje möte arbetar för att göra det lilla extra. Du sköter ett visst medicinskt omvårdnadsarbete utifrån delegering av sjuksköterska/samordnare. Arbetet består av besök i hemmet med insulin givning, överräckande av läkemedel, sårvård, KAD, subcutana injektioner, stomi hantering, provtagning, PEG, lindning av ben. Upptagningsområdet är litet och familjärt, vilket innebär att det är gångavstånd till våra patienter. Dina personliga egenskaper är viktigast För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är en flexibel person som anpassar dig efter situationen. Som person ser vi gärna att du är ambitiös, handlingskraftig och ansvarstagande. Vidare ser vi att du har hög social kompetens, är samarbetsvillig gentemot dina kollegor och ser till att dina arbetsuppgifter blir genomförda på ett kvalitetsmässigt vis. Introduktion När du börjar arbeta hos oss får du en introduktion för att du ska känna dig trygg i din roll och komma in bra i våra arbetssätt. Introduktionen anpassas efter din kunskaps- och erfarenhetsnivå så att du får den information som du behöver. Utdrag från belastningsregistret ska uppvisas vid intervju och ansökan ska vara gjord till Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel. Du är utbildad undersköterska och har arbetat minst 2 år som detta. Vi vill att du har erfarenhet av primärvård och hemsjukvård. Det är ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift samt god datorvana. Vi arbetar i journalsystemet Take Care Vi är en idéburen och icke vinstutdelande organisation inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Att vi inte delar ut någon vinst gör att vi kan satsa alla resurser på att utföra vårt uppdrag så bra som möjligt. Sedan 1905 har verksamheter inom Stiftelsen Stora Sköndal utvecklats, förändrats och förbättras. Vissa verksamheter består, andra är helt nya. Men en sak förändras inte: Vi arbetar fortfarande utifrån övertygelsen om alla människors lika värde. Varje dag vill vi göra livet bättre för alla de människor vi möter i våra verksamheter. Idag är vi ca 750 medarbetare, både månadsanställda och timanställda som tillsammans arbetar mot vår vision - ett samhälle med en självklar plats för alla. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - jämlikhet, omtanke och förändring. Läs mer om oss på www.storaskondal.se
Akademiskt primärvårdscentrum (APC) har ett övergripande forsknings-, utbildnings- och utvecklingsuppdrag för primärvården i Region Stockholm. APC och de tre universitetsvårdcentralerna Jakobsberg, Gustavsberg och Liljeholmen utgör primärvårdens universitetssjukvårdsenhet (USV) och är en viktig del i den nya organisationen för kunskapsstyrning nationellt och regionalt. Verksamheten bygger på en nätverksorganisation där majoriteten av våra medarbetare har sin grundanställning i klinisk primärvårdsverksamhet. Stockholms Läns Sjukvårdsområde, SLSO, är huvudman men APC:s verksamhet bedrivs oberoende av driftsform inom hela Region Stockholm. https://www.akademisktprimarvardscentrum.se/ Beskrivning Liljeholmens universitetsvårdcentral har ett särskilt ansvar för fortbildning och utveckling inom kardiovaskulär prevention inklusive diabetes, kritisk ischemi och fotsår samt för luftvägssjukdomar och allergi. Vi bedriver forskning inom flera områden. Arbetsuppgifter I våra uppdrag kring fortbildning och utveckling inom olika kunskapsområden erbjuder vi fortbildningar i form av kurser och verksamhetsbesök i primärvården inom olika prioriterade kunskapsområden. Vi stöttar verksamheter i kvalitetsarbeten, i att arbeta för jämlik- och evidensbaserad vård genom kunskapsstyrningen samt att omvärldsbevaka området. Arbetet utgörs till stor del av utbildningstillfällen där olika professioner inom primärvården deltar. Du arbetar nära informationsläkare, informationsapotekare och övriga medarbetare inom fortbildningsuppdrag. Vi strävar även efter att utveckla högskolepoänggivande uppdragsutbildningar i samverkan med Karolinska Institutet för primärvårdens professioner. Vi söker nu en medicinsk fotterapeut till vårt uppdrag; ökad kunskap om diabetes och kardiovaskulär prevention i primärvården. Du ska ha stor klinisk erfarenhet inom aktuellt område, gärna vetenskaplig kompetens samt erfarenhet av att föreläsa. Kvalifikationer Utbildad fotterapeut Klinisk erfarenhet av arbete som medicinsk fotsjukvårdare/podiater, företrädesvis inom primärvård Vidareutbildning inom diabetes samt minst 7,5 hp inom ämnesområdet Ha kunskap inom aktuella riktlinjer, rekommendationer och vårdförlopp. God datorvana och goda kunskaper inom Office-paketet (Microsoft Word, Excel, Powerpoint) God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande Vetenskaplig kompetens som forskarstudier, disputation samt magisterexamen Erfarenhet av arbete med kvalitetsarbete och kvalitetsuppföljning Pedagogisk erfarenhet och/eller utbildning Personliga egenskaper Du behöver vara en ansvarsfull, flexibel, driven och kreativ person som är van att arbeta självständigt och i team. I arbetet krävs det även att du har en social kompetens med pedagogiska färdigheter och ödmjuk inställning. Villkor Ansökningarna kommer beredas fortlöpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is in both Swedish and English, and the hallways are bilingual. The language of meetings and communication amongst the staff is English. IES is one of Sweden's largest school groups at compulsory school level with 48 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. Om jobbet Vill du vara en del av en dynamisk och internationell skola där undervisning, samarbete och engagemang står i centrum? Nu söker Internationella Engelska Skolan (IES) i Liljeholmen en engagerad speciallärare som har en intresse och passion för matematik. Tjänsten är ett föräldravikariat till Juni 2026. Om oss Internationella Engelska Skolan (IES) är en av Sveriges ledande friskolor, känd för hög akademisk kvalitet och en trygg skolmiljö. Våra skolor är tvåspråkiga, med undervisning på både engelska och svenska, och vi arbetar för att utveckla varje elevs fulla potential. Om rollen Som speciallärare i åk 7-9 hos oss kommer du att arbeta nära elever i mindre grupper, med fokus på språkutveckling och anpassad undervisning i matematik. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår bland annat kartläggning av elevernas behov, planering och genomförande av stödundervisning samt viss dokumentation. Tanken är att du följer elevernas kunskapsutveckling och arbetar både med att handleda lärarna och utföra direkta insatser både med enskilda elever, i mindre grupper samt i klass. Undervisningen sker främst på svenska, men eftersom vi är en internationell skola är goda kunskaper i engelska en viktig del av arbetet. Vi söker dig som: - Är legitimerad speciallärare eller har motsvarande kompetens. - Har djup ämneskunskap i matematik och är en entusiastisk pedagog som trivs med att arbeta nära elever. - Brinner för språkutveckling och att stödja elever på deras läranderesa. - Är positiv, lösningsorienterad och en lagspelare som värdesätter samarbete och engagemang. - Har goda kunskaper i både svenska och engelska. Vi erbjuder: - En internationell och stimulerande arbetsmiljö där professionalism och arbetsglädje är i fokus. - En arbetsplats där lärare får möjlighet att undervisa och elever får de bästa förutsättningarna att lära. - Ett team av engagerade kollegor som delar din passion för lärande.
ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot i Ringen, Sthlm. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss! OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (38,25 h/v). Vi tillämpar provanställning. Är du rätt person för utmaningen? Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskad start augusti Uppdragslängd: Löpande Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker nu till vår kund, en glad och social Facility Assistant som brinner för att leverera service i världsklass! Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Du blir anställd av Inte Bara Post Bemanning och uthyrd till vår kund. Annonsen är anonym. Vi delger givetvis vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. DIN ROLL I rollen fokuserar du på att stötta den dagliga driften av kontoret för att säkerställa en välfungerande och smidig arbetsmiljö. Du rör dig på kontorets interna ytor och har en central roll för att skapa en inspirerande och härlig arbetsmiljö. Du arbetar du tätt med 2 kollegor i receptionen men också självgående med varierande arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att se vad som behöver göras och du gör gärna det där lilla extra för att kunder såväl som kollegor ska känna sig välkomna. Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa en hög servicenivå till samtliga på kontoret samt att du även är ansiktet utåt för företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra postrutiner och pakethantering Besvara inkommande samtal Växel- och mailhantering Kafferundor Tömma och fylla på diskmaskiner Utföra dagliga kontorsrundor Se till att kontoret är snyggt och välkomnande Förberedelser inför möten och interna event Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial och leverantörskontakt Stötta receptionen vid behov VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är social, prestigelös och trivs i ett högt tempo. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, en teamplayer och har lätt för att se vad som behöver göras – och du agerar. Din professionella attityd och ditt öga för detaljer gör dig till en självklar ambassadör för både företaget och arbetsmiljön. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av serviceyrket Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då vår kund är ett internationellt företag Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en serviceinriktad person som gillar att lösa problem och trivs i ett högt tempo? Då kan det här vara rätt roll för dig. Vi söker nu nya kundtjänstmedarbetare till ett uppdrag med placering på Karlaplan. Du kommer att vara en viktig del av teamet som varje dag hjälper kunder via telefon, chatt och mejl – med allt från leveranser och fakturor till spårning av paket och vanliga frågor. Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande – dagtid, kvällar och helger enligt schema Plats: Karlaplan, Stockholm Start: Så snart som möjligt – du behöver vara tillgänglig för arbete under majoriteten av sommarperioden och helst av allt mellan vecka 28–32. Någon enstaka vecka kan vara möjlig, men tillgängligheten under dessa veckor är avgörande. Dina arbetsuppgifter - Hantera inkommande kundärenden via telefon, chatt och mejl - Hjälpa kunder med frågor kring leveranser, fakturor, returer och andra vanliga ärenden - Arbeta effektivt och serviceinriktat, även under hög belastning Vi söker dig som - Är snabb, tydlig och professionell i din kommunikation - Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är flexibel och har möjlighet att jobba varierande tider - Har tidigare erfarenhet av kundservice (meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder - Ett engagerat team och en trivsam arbetsmiljö vid Karlaplan - Möjlighet till mycket arbetstid (nästan alltid heltid) - Ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du får hjälpa människor varje dag Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!
Vill du vara med oss väcka upptäckarglädje och lust att lära? Sök till oss i dag! Vi söker en skicklig, fritidsledare/ resurs som brinner för att göra skillnad för elever, genom ett upplevelsebaserat lärande utomhus med fokus på friluftsliv. Vi är en liten grundskola med tillhörande fritidshem på ca. 55 elever, som bedriver verksamhet utifrån Lgr 22, och I Ur och Skur - utomhuspedagogik. Fritidshemmet består av en fritidspedagog och tre fritidsledare. Fritidsverksamheten är till största del förlagd utomhus i närområdet och i vår skolskog. Hos oss arbetar skola och fritids mycket nära varandra och har även samplanering kring teman och event. Vi värdesätter och eftersträvar en samsyn i arbetet med eleverna över hela dagen. Vi har högt i tak och stöttar varandra samt har en positiv inställning till vårt arbete och varandra som gör att vi alla trivs och utvecklas. Vi är stolta över vår verksamhet och vill ge det bästa till våra elever. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som fritidsledare/resurs! Du har ett relationellt ledarskap och värderar samarbete med kollegor högt. Du är trygg och säker i din yrkesroll och skapar en lustfylld lärmiljö. Du är positiv till fysisk aktivitet och är självklart nyfiken på I Ur och Skurs metoder. Du är väl insatt i läroplanen för grundskolan och fritidshem. I samarbete med kollegor arbetar du för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans och fritidshemmets pedagogiska arbete. Engagemang, inlevelseförmåga och förståelse för andra människor är viktiga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Tjänsten är heltid med tillträde i augusti. Du kommer att arbeta i förskoleklass på förmiddagarna och i fritidshemmet under eftermiddagarna. Vi erbjuder arbetskläder, pedagogiska måltider, friskvårsbidrag, friluftsaktiviteter, en organisation där individuell och kollektiv kompetensutveckling är högt prioriterad, närvarande skolledning med tydlig pedagogisk idé som tillsammans med pedagogerna arbetar mot ambitiösa mål. Vill du vara med och medverka till att ge våra elever en positiv och meningsfull dag där kunskapsutveckling och social träning är i fokus, och ingå i ett arbetslag där arbetsglädjen och arbetsmoralen är hög. Rekrytering kommer att ske löpande. Välkommen att skicka in din ansökan!
Akademiskt primärvårdscentrum (APC) har ett övergripande forsknings-, utbildnings- och utvecklingsuppdrag för primärvården i Region Stockholm. APC och de tre universitetsvårdcentralerna Jakobsberg, Gustavsberg och Liljeholmen utgör primärvårdens universitetssjukvårdsenhet (USV) och är en viktig del i den nya organisationen för kunskapsstyrning nationellt och regionalt. Verksamheten bygger på en nätverksorganisation där majoriteten av våra medarbetare har sin grundanställning i klinisk primärvårdsverksamhet. Stockholms Läns Sjukvårdsområde, SLSO, är huvudman men APC:s verksamhet bedrivs oberoende av driftsform inom hela Region Stockholm. https://www.akademisktprimarvardscentrum.se/ Beskrivning Liljeholmens universitetsvårdcentral har ansvar för fortbildning och utveckling inom kardiovaskulär prevention inklusive diabetes samt luftvägssjukdomar och allergi. Vi bedriver även forskning inom flera områden. Arbetsuppgifter I våra uppdrag kring fortbildning och utveckling inom olika kunskapsområden erbjuder vi fortbildningar i form av kurser och verksamhetsbesök i primärvården inom olika prioriterade kunskapsområden. Vi stöttar verksamheter i kvalitetsarbeten, i att arbeta för jämlik- och evidensbaserad vård genom kunskapsstyrningen samt att omvärldsbevaka området. Arbetet utgörs till stor del av utbildningstillfällen där olika professioner inom primärvården deltar. Du arbetar nära informationsläkare, informationsapotekare och övriga medarbetare inom fortbildningsuppdrag. Vi strävar även efter att utveckla högskolepoänggivande uppdragsutbildningar i samverkan med Karolinska Institutet för primärvårdens professioner. Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. Erfarenhet av att arbeta som diabetessjuksköterska inom primärvård. Minst 15 hp inom ämnesområdet samt specialistutbildning. Erfarenhet av att rapportera till NDR. Kunskap om aktuella riktlinjer, rekommendationer, indikatorer och vårdförlopp. God datorvana och kunskap inom Office-paketet (Microsoft Word, Excel, Powerpoint). God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande Pedagogisk erfarenhet och/eller utbildning. Erfarenhet av arbete med kvalitetsarbete och kvalitetsuppföljning. Vetenskaplig kompetens som forskarstudier, disputation samt magisterexamen. Personliga egenskaper Du behöver vara en ansvarsfull, flexibel, driven och kreativ person som är van att arbeta självständigt och i team. I arbetet krävs det även att du har en social kompetens med pedagogiska färdigheter och ödmjuk inställning. Villkor Ansökningarna kommer beredas fortlöpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Har du erfarenhet inom transport och logistik och trivs med att arbeta nära och leda personal? Trivs du i en dynamisk miljö med övergripande ansvar för driften? På ett av Sveriges största åkeriföretag får du nu chansen att leda ett engagerat team i en roll där du samtidigt har stora möjligheter påverka själv! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DHL Åkeri. Om företaget DHL Åkeri är en del av DHL Freight (Sweden) AB som ger fördelarna av att tillhöra ett stort globalt bolag med goda karriärvägar och diverse stödfunktioner men drivs samtidigt som en underleverantör där man har åkerikänslan kvar. Här går det att fatta snabba beslut och finns stor möjlighet till att vara med och påverka. DHL Åkeri sysselsätter idag ett hundratal egna bilar och ca 200 medarbetare som ansvarar för att leverera en kvalité i världsklass genom att lasta, lossa och leverera sändningar till och från våra privat- och företagskunder. För tredje året i rad har DHL blivit utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B! De är även certifierade i Top Employer vilket innebär att DHL är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Arbetsuppgifter I denna roll har du ett stort ansvar för personalhantering och det är viktigt att du trivs med att arbeta nära och leda personalen för att vara framgångsrik i din roll. Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst där du ansvarar för att planera, fördela och schemalägga det dagliga operativa arbetet för chaufförer som är stationerade i Västberga och Uppsala. Arbetsuppgifterna omfattar både strategisk och operativ planering där du säkerställer att rätt förutsättningar finns för den dagliga verksamheten att löpa effektivt. Vidare ansvarar du även för rekrytering, schemaläggning och bemanning av personal, vilket kräver ett proaktivt förhållningssätt och goda ledaregenskaper för att säkerställa att bemanningen är optimal och att alla operativa mål uppfylls. Transportplaneringen innebär att du säkerställer att processer och rutiner följs så att logistikflödet upprätthålls. En annan viktig uppgift är att du ansvara för uppföljning av avvikelser i verksamheten. Du hanterar även faktureringen för depån. Slutligen håller du en kontinuerlig dialog med de som rapporterar till dig samt uppföljning med din närmsta chef. Att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten med tillhörande personalansvar Säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och följer upp avvikelser Måluppföljning, serviceutfall samt löpande rapportering Kontakt med transportledare och administration Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av arbete inom transport- & logistikbranschen Du har arbetslivserfarenhet inom ledande befattning Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska God datorvana CE-behörighet är meriterande ADR- och YKB-behörighet är meriterande Meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik, personal eller ekonomi Du drivs av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. För att leda enheten effektivt är du tydlig samt tar beslut, prioriterar och delegerar arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du blir inte nervös av arbete som innebär att du behöver få mycket gjort på kort tid. Därtill besitter du en analytisk förmåga och van att hantera fakta och data för att utifrån det kunna analysera och dra slutsatser. Det operativa ansvaret med många kontaktytor kräver att du har förmågan att kommunicera på ett effektivt sätt även i pressade situationer. Du är mål- och resultatinriktad med intresse för att utveckla såväl service och kundbemötande likväl som ditt ledarskap. För att lyckas i rollen krävs även ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga funktioner inom DHL Freight och med de lokala kunderna. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Nextgen
Förskolan Äppelvikstorget är en ekonomisk förening. Förskolan ligger i Bromma "Äppelviken" med 52 barn inskrivna. Två syskonavdelningar med 16 barn 1-4 år, en avdelning med 20 barn 4-6 år. Vi söker dig som är färdig med din förskollärarutbildning och önskar arbeta deltid- 35tim/v. Vi vill att du har förmåga att förstå barnens behov och möta dem där de befinner sig samt att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Det är även viktigt att du är en god pedagogisk ledare som tycker om att ta egna initiativ samt nyfiken på att utvecklas tillsammans med oss. Du bör vara flexibel i tanke och handling då förskolans dagar är fulla med utmaningar. Engagemang, inlevelseförmåga och förståelse för andra människor tycker vi är viktiga egenskaper för en förskollärare. Då vi är en liten enhet kommer du att ingå i ett arbetslag med nära samarbete över avdelningarna därför önskar vi att du har lätt för att samarbeta med andra. Att arbeta som förskollärare innebär betydelsefulla och unika möjligheter att påverka och bidra till barns utveckling och synliggöra barnens lärprocesser. Som förskollärare på förskolan Äppelvikstorget kommer du att arbetar tillsammans i ett arbetslag med att utmana barnens lärande och utveckling på avdelningen med barn i åldrarna 4-6. Med läroplanen som utgångspunkt arbetar du med barnen både individuellt och i grupp och ger dem möjlighet att uppleva och skapa nya erfarenheter och reflektera över dessa. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärande som i sin tur utvecklar vårt systematiska kvalitetsarbete i vår verksamhet.
Välj ett jobb för att visa detaljer