Vi söker omgående personal till vårt Café och Gatukök, för vardagar och helger.(Deltid) Vårt krav på dig, är att du är glad, arbetsam, stresstålig och gillar att få dina kunder nöjda. Helt enkelt att du har lätt för att ge en bra service till dina medmänniskor. Erfarenhet är inget krav, det viktigaste är att du är positivt inställd till nya utmaningar. Språk: Flytande svenska eller norska Välkommen till en familjär arbetsmiljö och ett härligt gäng.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) vid Göteborgs universitet har den mest kompletta miljön för marin vetenskap och marin utbildning i Sverige. Endast ett fåtal liknande organisationer finns i Europa. Med tillgång till unik infrastruktur och med ett brett vetenskapligt kompetensområde som har en tydlig koppling till samhällets behov och utmaningar, bidrar Institutionens verksamhet till nya lösningar på de globala utmaningarna kring havet. Institutionen för marina vetenskaper bedriver forskning, utbildning och utveckling relaterat till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs i Göteborg, vid forskningsstationerna Kristineberg Center för marin forskning och innovation, Tjärnö marina laboratorium, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen har en tvärvetenskaplig bredd som omfattar ämnena marinbiologi, marin kemi, marin geologi, marin kulturvård och oceanografi och forskningsområdet spänner geografiskt från kust till världshav. Våra forskare och studenter har ofta framträdande roller i internationella expeditioner i Antarktis, Arktis och de stora världshaven, men arbetar också i våra nybyggda laboratorier med avancerad utrustning och komplexa analysmetoder. Institutionen har också en bred utbildningspalett med ett kandidatprogram, tre mastersprogram och en doktorandutbildning inom det marina området. Tjärnö marina laboratorium är en nationell och internationell resurs för forskning och universitetsutbildning inom en rad marina discipliner. Laboratoriet är en av Europas modernaste marina forskningsstationer, med unika möjligheter att utföra avancerat experimentellt arbete. Här finns laboratorier av hög internationell standard, högteknologiska instrument, ett mindre forskningsfartyg, samt ett flertal mindre båtar och undervattensfarkoster. Med sitt läge intill Kosterhavets nationalpark lockar laboratoriet gästforskare och gäststudenter från hela världen. Samverkan är också en viktig uppgift – många besökare från allmänheten kommer till Tjärnö för att lyssna på populärvetenskapliga föreläsningar, delta i marinbiologiska exkursioner och besöka akvariet, som är det artrikaste i Sverige. Cirka 70 personer har sin fasta arbetsplats på Tjärnölaboratoriet, varav 50 är forskare och/eller lärare, och 20 är teknisk/administrativ personal. Arbetsuppgifter Du kommer arbeta som timanställd i köket. Här kommer du tillsammans med övrig personal förbereda måltider i köket, samt duka undan och diska efter måltider. Anställningen gäller framförallt dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Vi kommer att behöva extra personal till och från under perioden oktober - december. Kvalifikationer Vi söker dig som har yrkeserfarenhet från köksarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är meriterande. Du bör ha god initiativ- och samarbetsförmåga, ordningssinne samt vara utpräglat serviceinriktad. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten. Egen bil behövs för att kunna ta sig till och från arbetsplatsen då kommunal trafik är mycket gles. Anställning Anställningsform: Intermittentanställning fram till 13 december 2024 Placering: Tjärnö Marina Laboratorium, Strömstad Tillträde: 1 oktober Kontaktuppgifter för anställningen Upplysningar om anställningen lämnas av: Helen Veerman Sjöde (samordnare) 031-786 96 35 [email protected] Anette Hansén (husmor) 031-786 96 41 [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-09-27 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Operativ Chef till Ekenäs Havshotell på Koster Kosteröarna är Sveriges västligaste bebodda öar och en av Sveriges absolut solsäkraste platser. På Koster kan du uppleva en rik och varierad natur – från ljunghedar och vidsträckta klapperstensfält på Nordkoster till Sydkosters lummigare landskap med lövskog, blomsterrika torrängar och inbjudande stränder. Det som gör Koster unikt är den slående närheten till Sveriges enda marina nationalpark, Kosterhavets nationalpark. Nationalparken huserar hela 12 000 arter. Nu söker vi en chef med ansvar för driften och det operativa arbetet på plats på Ekenäs Havshotell Hotellet är beläget på Sydkoster och har drygt 200 sängplatser. Anläggningen har konferensmöjligheter, restaurang med tillhörande bar och en stor terrass med fantastisk utsikt över kosterhavet. Ekenäs Havshotell är öppet från påsk till jul och beläggningen varierar under säsongen. Under sommaren har Koster gott om besökare och semesterfirare. Under vår och höst är fokus på grupper, företag, bröllop och privata arrangemang. Vår ambition är att genom att arbeta tillsammans – med våra gäster, medarbetare och samhällspartners – fortsätta att bygga Koster som den unika destination det är. En destination som vi alla är stolta över där vi fortsätter att skapa stora härliga upplevelser för våra gäster. Vi söker nu en modern ledare med ett utvecklande ledarskap, som i nära samarbete med VD och ledningsgrupp- och tillsammans med sitt team, jobbar för att maximera helhetsupplevelsen. Som chef har du det övergripande ansvaret för bolagets operativa arbete. Både internt och externt, i samverkan med övriga aktörer. Som operativ chef vill du leda och driva Ekenäs hotell-, konferens- och restaurangverksamhet framåt. Du är ansvarig för hela verksamheten med fokus på försäljning, resultat, långsiktig utveckling och strategisk planering samtidigt som du är operativt närvarande i den dagliga driften. Du är en ledare som naturligt motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare men som också är beredd att ge stöd och även konfrontera vid behov. Din profil Vi söker dig som har operativ erfarenhet av att leda medarbetare inom hotell- konferens- och restaurangdrift och du har stor kunskap inom mat och dryck. Du är prestigelös och du har ett stort engagemang i det du gör. Du skapar delaktighet bland personalen och har lätt för att motivera dina medarbetare att nå gemensamma mål. Du har ett kommersiellt tänk och är van vid att skapa försäljningsstrategier, se intäktsmöjligheter och kan omvandla utbud till attraktiva erbjudanden. Du är självgående, resultatorienterad och har en känsla för att hitta affärer. Du har tidigare haft eget budget- och resultatansvar. · Tjänsten är på 100% · Tjänsten är förlagd på dagar, kvällar och helger · Lön efter överenskommelse · Boende finns ANSÖKAN Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. För mer information, kontakta VD Fredrik Öhgren: [email protected]
Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling! Din nästa utmaning? Som säljare är du vårt ansikte utåt, den som ska ge varje kund en förstklassig service och shoppingupplevelse. Våra kunder ska alltid kunna förvänta sig att få kunskap, produktinformation, inspiration, tips och idéer – det blir din uppgift att kunna leverera detta med ett leende på läpparna. Andra arbetsuppgifter som du som säljare jobbar med är kassahantering, exponering, lagerhantering samt att hålla butiken ren och snygg. Passar du ihop med oss? Det absolut viktigaste är din personlighet. Vi tror att du är social och utåtriktad, du har massvis med positiv energi, du tycker det känns fantastiskt att få göra kunder nöjda och överträffa deras förväntningar. Att småprata kommer naturligt för dig och din lyhördhet bidrar till att du servar kunden efter dennes personlighet och specifika behov. Du är en teamplayer, du är tävlingsinriktad och du triggas av att jaga mål som både lyfter dig och din butik. Det är toppen om du har erfarenhet av att arbeta som säljare, gärna inom detaljhandeln. Erfarenhet av kassaarbete, butiksexponering och in- och utleveranser är också meriterande. Det är viktigt att du är flexibel och att du har möjlighet att jobba kvällar såväl som helger och vardagar. Älskar du dessutom mode och har en ”inga-problem-inställning” så är du helt rätt för oss! Vad kan vi erbjuda dig? Löpande utbildningar i produktkunskap, produktvård och skoproduktion. Möjlighet att göra karriär, exempelvis som biträdande butikschef och vidare till butikschef eller till tjänster på vårt huvudkontor. Vi letar alltid efter talanger bland våra säljare! Goda personalvillkor, avtalsmässig lön och spännande säljtävlingar. Att bli delaktig i ett expansivt modeföretag med positiv tillväxt med massa trevliga kollegor där vi har kul på jobbet tillsammans. Intresserad? Tjänsten är visstidsanställning, ca 5 tim/vecka, varannan helg. Du kan även bli inringd vid sjukdom etc så viktigt att du är flexibel. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen Hos Rituals kan du vara med och skapa magi och sprida julstämning till våra kunder. Som julextra hos oss blir du en del av ett passionerat team som delar kärleken till skönhet och välbefinnande. Kom och dela denna speciella tid på året med oss på Rituals. Låt oss tillsammans skapa oförglömliga julupplevelser där vi sprider skönhet och glädje till våra kunder. Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att: Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål. Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class. Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising. Följa säkerhetsrutinerna i butiken. I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik. Kravspecifikation I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även: Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg. Resultatdrivet tänk och är en lagspelare. Förmåga att ta beslut och lösa problem. Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder en tjänst på extra vid behov Start och slutdatum enligt överenskommelse. Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!
Vi som jobbar på Eurocash är stolta över vår framgångsrika gränshandelskedja som präglas av engagemang, fokus på lönsam försäljning med kunden i centrum. Nu behöver vi fler medarbetare som vill jobba tillsammans med oss på Eurocash. Huvudsakliga arbetsuppgifter För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef kassa helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger. Tillträde till tjänsten är 2025-01-02 eller enligt överenskommelse. Självklart har vi lön enligt kollektivavtal. Det här förväntar vi oss Att du är bra på att driva lönsam försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar. För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med oss ser vi som en självklarhet. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Daniel Björktegen, 0706900761. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-10-03. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Eurocash Som matvarukedja har Eurocash lång erfarenhet av gränshandel och har i mer än 20 år funnits vid gränsen för sina kunder. Den första butiken öppnade 1999 i Svinesund och idag finns Eurocash representerade på sex orter med sju matbutiker, från Storlien i norr till Strömstad i söder. Genom att utmana branschen ska Eurocash fortsätta växa och stärka positionen som gränsens ledande matvarukedja. Dessutom ingår Willys i Åmål & Strömstad samt godisbutiken Supergott i kedjan. Eurocash omsätter drygt 1,5 miljarder kronor (2019) och är en del av Axfood och Norgesgruppen under gemensamma bolaget Nax AB.
VI SÖKER DIG SOM HAR ERFARENHET INOM DEN TURKISKA KÖKET, DU SKA KUNNA LAGA KEBAB I FORM AV SPETTAR OCH GRILLA.
Vi søker deg som er flink til å kommunisere og som alltid leverer god service. Gå inn på H1: En del avResponda Groupog les mer om oss. Hva vi tilbyrHos oss kommer du å være en del av et team som brenner for god kundeservice. Vi tilbyr en serviceinstilt jobb på en arbeidsplass med kraftig vekst. For rett person finnes det gode utviklingmuligheter innen vår interne karrieretrappe. Vi setter pris på arbeidsmiljø og trivsel der vi ser manfold og ulikheter som berikende og organisasjonen. Om tjeneste Arbetstider 08:00 til 17:00 Arbeidsplass:Halden Opplæring vil finne sted på plass. Oppstart er slutten av september. Dine arbeidsoppgaverBesvare kundehenvendelser via telefon, chat og epost. Du vil bli en del av et team bestående av 40 ansatte i Norge. Du vil ha en dedikert teamleder på plass som coacher sine ansatte i hverdagen sammen med to senioragenter. Din profil Gode evener til å være strukturert og effektiv Gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner i svensk eller norsk Gjerne tildligere erfaring som kundebehandler, men ikke noe krav Ønskede nøkkelkvalifiskasjoner Løsningsorientert Fleksibel Serviceinstilt Evne til å jobbe selvstendig og ta ansvar i hektiske arbeidssituasjoner Godt humør og evne til å jobbe sammen med andre AnsettelesesforholdDeltid medmulighet for fast ansettelese.Du er velkommen til å søke så fort som mulig, vi går igjennom søknadene løpende. Om Responda GroupResponda ble grunnlagt i 2008 og har siden starten hatt som mål å bli best innen kundeservice! Du vil tilhøre produksjonsavdelingen, som er hjertet i Responda Group. Her jobber våre ansatte for å våre kunders samtaler skal besvares i tide og med høy grad av service, kvalitet og effektivitet. I denne prosessen har vi besluttet å ikke samarbeide med eksterne rekrutterignsselskaper eller annonseselskaper og unngår derfor kontakt med dem alle.
Vill du arbeta extra som timvikarie vaken natt, och tacka ja till de pass som passar dig? Som personlig assistent hjälper du kunden med grundläggande behov, hushållssysslor och det som kund inte klarar på egen hand. Kund har behov av aktiv natt och pass är förlagda 21:30-09:00. Om det låter intressant så kan vi erbjuda dig ett givande arbete. Viktigt att du pratar svenska flytande då man kommunicerar med kund och övrig personal på svenska.. Som assistent så skall man lätt kunna ta egna initiativ och följa uppsatta rutiner. Det finns hjälpmedel i hemmet. För tjänsten krävs registerutdrag ur belastningsregistret hos polisen. Katt finns i hemmet. Du är välkommen att söka redan idag, då vi kommer intervjua löpande.
Fladen Fishing söker butikspersonal till Fladen Store i Nordby Shoppingcenter, Strömstad Fladen Fishing är Sveriges största svenskägda grossist inom sportfiskeredskap. Vi omsätter cirka 135 miljoner kronor och säljer enbart våra egna produkter, som tillverkas av världens ledande fabriker. Vårt sortiment omfattar över 5000 artiklar för olika typer av fiske. Vi har fyra Fladen Store-butiker, belägna i Helsingborg, Göteborg, Nordby och Charlottenberg, vars uppgift är att visa upp vårt sortiment och sprida varumärket Fladen på ett fördelaktigt sätt. Läs mer om oss på www.fladenfishing.se. Vi söker två butikspersonal till Fladen Store i Nordby, tjänstgöringsgrad 80-100% vardera. Jobbet innebär att du träffar många människor. Våra kunder är allt från nybörjare som behöver mycket hjälp, till fiskeproffs som vet vad de vill ha, och du behöver kunna hjälpa alla på deras nivå. Vissa perioder kommer du även att fokusera på att förbereda butiken för kommande säljperioder. Andra perioder är mer försäljningsintensiva och kräver att du hjälper så många kunder som möjligt på kort tid. Säsongsvariationerna kommer att göra arbetet omväxlande och varierande. På Fladen kommer du att ha direktkontakt både med kunderna och med de som arbetar med sortimentet, vilket ger dig möjligheten att påverka vårt framtida utbud. Arbetstider: Vardagar: 10–20 Lördagar och söndagar: 10–19 Tjänsterna tillsätts löpande och vi ser gärna att du bor i området. Vi söker dig som: Har passion för fiske Är duktig på att sälja Är arbetsam Kan hålla ordning Skicka din ansökan så snart som möjligt till: [email protected]