Kommunikatör

Bli en del av ett grymt kommunikationsteam med utvecklande och roliga uppdrag! Vi söker dig som kanske är i början av din karriär. Du tycker om att arbeta operativt med att planera, producera och publicera innehåll i våra digital kanaler, Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här. Om jobbet Vi söker en kommunikatör till Kommunikationsenheten. På enheten arbetar vi både strategiskt och operativt med att stötta ledning och medarbetare i interna och externa kommunikationsfrågor som är prioriterade utifrån Diggs uppdrag, mål och leveranser.  Som kommunikatör kommer du att: • skriva och publicera texter såsom nyhetsartiklar, pressmeddelanden, presentationer, webbinnehåll på digg.se och vårt intranät • skriva och publicera korta budskap i våra sociala kanaler • planera och genomföra webbinarier och evenemang. • samordna kommunikationsinsatser i samverkan med många olika aktörer Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser • Samarbetsförmåga - Du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett kontruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. • Självgående - Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. • Intiativtagande - Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Kunskaper Ska-krav • Kan självständigt planera, genomföra, följa upp och vidareutveckla kommunikationsinsatser. • Goda kunskaper i att producera nyhetsartiklar, pressmeddelanden, webbinnehåll och korta budskap i våra sociala kanaler. • Du är digitalt nyfiken och har god kunskap om digitala verktyg. • Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Det innebär att du uttrycker dig både skriftligt och muntligt på ett pedagogiskt sätt så att mottagaren ska förstå och den röda tråden bibehålls. Du kan presentera både muntlig och skriftlig information på möten eller andra forum såväl internt som externt. Du är en god skribent med förmåga att utforma budskap, tydliggöra och kommunicera komplex information. Bör-krav • Kunskap om de lagar, riktlinjer och standarder som offentliga aktörers webbplatser ska efterleva. Erfarenheter Ska-krav • Erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete under de senaste tre åren. Bör-krav • Erfarenhet av att planera och genomföra webbinarier och evenemang • Erfarenhet av Sitevision Utbildning Du har en akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap om minst tre år eller annat erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Om Digg och vad vi erbjuder Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och medarbetarens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Vi erbjuder • tidsbegränsad anställning om 12 månader med tillträde så snart som möjligt • placeringsort är Sundsvall • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 11 april 2024. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Boija på tel 010 484 73 94. Fackliga kontaktpersoner är Arvid Perbo för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vi söker erfarna sjuksköterskor för uppdrag under v. 25-34 till SÄBO och HSV! Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Ställföreträdande Butikschef på Kappahl Sundsvall Birsta

Är du en utåtriktad och organiserad person som brinner för mode? Vill du leda och inspirera ett team av säljare och drivs av god arbetsmiljö och försäljning? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som ställföreträdande butikschef på Kappahl Sundsvall, City! Vi söker en säljande ställföreträadande butikschef som är positiv, utåtriktad, driven och social. Du är tydlig i din kommunikation och en given ledare som stöttar dina anställda genom coachning och feedback. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln, gärna inom modebranschen. Eftergymnasial utbildning inom handel, ekonomi eller ledarskap är starkt meriterande. På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som butikschef på Kappahl har du ansvar över att butiken drivs på bästa sätt och uppnår försäljningsmål. Du har en säljande roll samt ett delat helhetsansvar över alla butikens funktioner, inklusive personalansvar. Schemaläggning, rekrytering, planering och att leda förändringar i arbetsrutiner utefter våra ramar för kedjedrift ingår i arbetsuppgifterna. Tjänsten är vikariat på 20 h/veckan och på 9 månader med start 1 april " Så snart som möjligt". Vem är du? - Social, utåtriktad och drivs av att leda andra till gemensam utveckling. - Du är positiv, handlingskraftig och ser lösningar snarare än problem. - Sätter laget före jaget och strävar efter allas bästa. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team, leda och samarbeta med andra för att nå mål. - Detaljinriktad och god organisationsförmåga. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet som ledare inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl finns till för att hylla mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet - ge människor möjlighet att vara sanna mot sig själva vid varje given tidpunkt. Sedan Kappahl grundades 1953 i Göteborg har vi vuxit till en av Nordens ledande modekedjor med cirka 360 Kappahl- och Newbie-butiker i sex länder och online på mer än 20 marknader i Europa. Kappahls affärsidé är att erbjuda prisvärt och ansvarsfullt mode på ett enkelt och inspirerande sätt. Kappahls team består av cirka 4 000 medarbetare på 400 arbetsplatser i nio länder med den gemensamma motivationen att erbjuda mode som passar livet till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för människor och för världen vi lever i. Idag är 80% av våra produkter tillverkade av mer hållbara material. Målet är att 100% ska bestå av mer hållbara material år 2025. Mer information på www.kappahl.com.

28 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Sommarjobb Butikssäljare Sundsvall

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Välkommen till rollen som butikssäljare på Lidl! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du möjlighet att arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: * Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda * Säkerställa färskhet och slutdatum på varor * Hålla rent och fräscht i butiken * Betjäna kunder i kassan * Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil * Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch * Du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång * Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras * Du vill vara del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt * Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar * Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.  Tjänsten är ett sommarvikariat på antingen 10 eller 20 timmar i veckan med placering i någon av våra två butiker i Sundsvall. Start i maj till och med augusti/september. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o    Klicka på “Sök nu” o    Fyll i formuläret  o    Bifoga CV samt personligt brev Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Om Lidl Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!

28 mars 2024
Sista ansökan:
11 april 2024
Förenade Familjehem söker Familjehemskonsulent i Sundsvall med omnejd

Arbetsbeskrivning Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna. Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten. Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer. Matchar du profilen? Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor. Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk. Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet. Om du dessutom älskar att ta dig an nya utmaningar och finner det extra spännande att vara med från början i uppbyggnaden av en helt ny verksamhet, då är detta den perfekta tjänsten för dig. Vi ser positivt på relevant vidareutbildning, särskilt om du har kunskaper i Kälvästenmetoden och är utbildad i socialstyrelsens material "Ett hem att växa i". Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap: Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav. Det är ett krav att du har handledarutbildning Det här behöver du veta Heltid, tillsvidare Start omgående enligt överenskommelse Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande Kontaktuppgifter och ansökan Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Mikaela Kellgren – [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig!

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Kommunikatör till Kommunikationsavdelningen

Kommunikationsavdelningen arbetar strategiskt och operativt för att sätta Mittuniversitetets utbildning och forskning på kartan. Vi jobbar med att rekrytera studenter, göra forskningen synlig och skapa goda relationer internt och externt. Vi håller också medarbetare och vår omvärld uppdaterade om vad som händer hos oss. Kommunikationsverksamheten är centraliserad och alla kommunikatörer på universitetet tillhör avdelningen. Till kommunikationsavdelningen söker vi en kommunikatör som ska ge kommunikativt stöd till olika utbildnings- och forskningsmiljöer på Mittuniversitetet. Du bidrar med din kompetens och ser till att kommunikation används som ett strategiskt verktyg för att uppnå Mittuniversitetets mål.   Arbetsuppgifter    Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt genom ett verksamhetsnära stöd till forskningsledare, chefer, lärare och forskare. Du ingår i ett team av kommunikatörer med motsvarande roll som stöttar varandra både kompetens- och resursmässigt. I uppdraget ingår att producera populärvetenskaplig kommunikation, samt vägleda och stödja verksamheten i kommunikationsfrågor riktade mot studenter, potentiella studenter och forskningssamverkanspartners. Som kommunikatör kommer du rent operativt ta fram kommunikationsplaner, producera innehåll (text, film, bild) samt publicera i olika digitala kanaler. Du kommer också planera och genomföra olika typer av event. Resor mellan campusorterna Östersund och Sundsvall är vanligt förekommande, men det mesta av vår dialog och möten sker digitalt.   Din bakgrund Vi söker dig som: - har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap motsvarande minst kandidatexamen. - har erfarenhet av att arbeta med kommunikation i en större verksamhet. - har erfarenhet av webbpublicering, gärna i EpiServer. - är en driven skribent som kan skriva målgruppsanpassat för flera olika kanaler, såsom sociala medier och webb. - kan skriva och tala obehindrat på svenska och engelska. - har erfarenhet av grafisk produktion i mallar, fotografering och att göra enklare filmproduktioner för sociala medier. Det är meriterande om du har erfarenhet av: - att ha arbetat med kommunikationsuppdrag vid ett universitet eller högskola. - strategiskt kommunikationsarbete såsom kommunikationsplanering och rådgivning. - Eventkoordinering.   Dina egenskaper   Vi söker dig som har ett stort intresse samt vilja och förmåga att bidra i det operativa och strategiska kommunikationsarbetet. Du samarbetar bra med andra och levererar med hög kvalitet. För att lyckas i rollen krävs att du är idérik, lösningsfokuserad och tar egna initiativ. Eftersom detta arbete innebär att du ger stöd till flera olika uppdragsgivare är det viktigt att du kan prioritera och avgöra rätt insatser och ambitionsnivå utifrån beställarens kommunikationsutmaningar och behov. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.   Anställning och tillträde Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid från och med 2024-05-01 eller enligt överenskommelse, dock längst tom 2024-12-31. Anställningsort: Sundsvall eller Östersund    Information Närmare upplysningar lämnas av kommunikationschef Marlene Berg, telefon 010-142 87 79. Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-04-18.  Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Energi- och klimatrådgivare

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Sundsvalls kommuns energi- och klimatrådgivning har i uppdrag att erbjuda medborgarna god service i energi- och klimatrådgivning med lokalt och regionalt anpassad kunskap och information. Det är en opartisk och kostnadsfri service som har att återrapportera insatser och aktiviteter till Energimyndigheten. Energi- och klimatrådgivningen ingår i teamet Konsument Sundsvall, som består av sex medarbetare vilka arbetar med energi- och klimatrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt konsumentvägledning. Enheten tillhör Sundsvalls Stadsbibliotek och har sin placering i Kulturmagasinet. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att i samarbete med kollegor tillhandahålla energi- och klimatrådgivning som förmedlar kunskap om energieffektivisering, energianvändning och dess påverkan på klimat. Rådgivningen ges både enskilt och i grupp. I uppdraget ingår också att rapportera verksamheten till Energimyndigheten samt att delta i Energimyndighetens utvärdering av rådgivningen. Arbetsuppgiften innebär att främja en effektiv och miljöanpassad användning av energi. Du ska på ett enkelt och tydligt sätt förmedla kunskap om energieffektivisering, energianvändning och dess klimatpåverkan. Målgruppen är hushåll, företag och lokala organisationer. Rådgivningen sker genom kundbesök, informationsmöten men också per telefon och e-post samt via nätbaserade mötesverktyg. Tjänsten innefattar även att arbeta i klimat- och miljöprojekt i kommunen samt att delta i och/eller arrangera olika aktiviteter som t.ex. mässor, seminarier, föreläsningar och publika evenemang. I uppdraget ingår också att delta i Energimyndighetens utbildningar. I tjänsten förekommer kvälls- och helgtjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen inom energi-, teknik- eller miljöområdet eller annan av oss bedömd likvärdig utbildning. Det är meriterande om du även har flerårig arbetslivserfarenhet inom området, där du tillägnat dig kunskaper som är värdefulla för tjänsten. Som person är du flexibel vilket innebär att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du är serviceinriktad och trygg med att arbeta självständigt i nära samarbete med dina kollegor. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och är kreativ vilket innebär att du kan omsätta nya idéer till praktiskt genomförande vilket leder till resultat och utveckling. Du arbetar på ett strukturerat sätt och har motivationen att fullfölja trots eventuella motgångar. Du har lätt för att knyta kontakt med människor och skapar förtroende samt kan strukturera komplicerade frågor och kommunicera lösningar på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är viktigt att du har goda kunskaper i Microsoft Office 365. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Personlig assistent till aktiv kille i Matfors sökes

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Hej! Jag är glad och aktiv kille som är 27 år, bor i Matfors tillsammans med min familj. Jag behöver nu utöka mitt team då jag jag har ett långtidsvikariat ledigt, en tjänst på ca 70% som räcker sig till september, med möjlighet till förlängning. Du ska vara med och stötta mig i mitt vardagliga liv, t.ex. I hemmet och på mina fritidsaktiviteter. Jag är flerfunktionshindrad och behöver hjälp med hygienvård, träning, kommunikation och aktivering. Jag har inget verbalt tal utan kommunicerar med ljud och kroppsspråk så det är viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa mig att föra min talan till andra. Jag lever ett aktivt liv där jag gärna hittar på många saker, så som bada, gå på Birsta, träffa kompisar och gå på konsert där jag kan dansa. Din arbetsplats kommer att vara där jag befinner mig, även när jag åker bort på semester. Jag ser gärna att du som söker har ett B-körkort då jag har en egen bil. Du får gärna vara påhittig, ansvarstagande, fysiskt stark och lösningsorienterad. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som personlig assistent i en annans hem, men att personkemin stämmer är det viktigaste. Anställningsvillkor: Deltid, tidsbegränsat vikariat fram till september Arbetstider: Dag, kväll, helg och natt (jour) Tillträde: 30 april, inskolning sker enligt överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Försäljnings- och marknadschef till SSG

Om SSG Standard Solutions Group Standard är en del av vårt namn och vårt DNA, det är kärnan i allt vi gör. Men vi är långt ifrån ett standardföretag. Vi är en progressiv och agil kraft där alla siktar högre för en bättre morgondag. Vi samlar några av de ledande experterna inom den svenska industrin med en tydlig inriktning på att lösa industrins utmaningar nu och i framtiden. De lösningar vi skapar omvandlas till ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för industriella anläggningar, entreprenörer och leverantörer. Med ögonen inställda på internationell tillväxt utökar vi vårt utbud till en internationell marknad där vi ser tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö och säkerhet, hållbarhet och digitalisering, där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri hållbar och konkurrenskraftig. Vårt huvudkontor i Sundsvall är hem för cirka 100 anställda, och vi har också närvaro i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. Bli en del av oss på SSG och vara med och forma framtidens industri. SSG - Setting new standards. SSG är inne i en mycket spännande fas och söker dig som vill vara med att bidra till våra ambitiösa expansions- och försäljningsmål. Nu söker vi en Försäljnings- och marknadschef som vill driva vår tillväxtresa både nationellt och internationellt. Vill du ta ledningen och det övergripande ansvaret för att forma strategiska initiativ som driver företagets tillväxt och framgång? Då är det här kanske något för dig! Arbetsbeskrivning Du förväntas ta det fullständiga ansvaret för den interna och internationella säljorganisationen och tillsammans med VD arbeta med att vidareutveckla marknadsförings, - och säljstrategier anpassade till vårt utbud av produkter och tjänster. I rollen ingår att ansvara för att forma och sammanföra vårt marknads- och säljteam, och skapa en samarbetskultur där varje individ spelar en viktig roll på vår tillväxtresa. Genom att arbeta mot gemensamma mål och dela idéer skapar vi en miljö där möjligheterna är obegränsade. Du kommer att ha stort eget mandat att utifrån identifierade behov bygga och strukturera resurser inom ditt område och ansvarar för i nuläget 15 medarbetare inom sälj- och marknad. I tjänsten ingår personal-, budget-, och verksamhetsansvar. I rollen kommer du att vara involverad i nära samarbeten med SSG:s olika affärsområden samt övriga delar av verksamheten. Tjänsten som Försäljnings- och marknadschef är direkt underställd VD och du ingår i SSG:s ledningsgrupp. Placeringsort är företrädesvis Sundsvall. Resor ingår i tjänsten. Vidare ingår: * Analys och marknadsförståelse för att identifiera nya affärsmöjligheter. * Rapportering och uppföljning av försäljningsresultat. * Leda, utveckla medarbetare inom sälj, -och marknadsteamet för att uppnå och överträffa uppsatta försäljningsmål. * Att ansvara för att skapa effektiva försäljningsstrategier och planer för tillväxt. * Att analysera försäljningsdata och resultat för att identifiera trender och utveckla strategier för förbättring. * Att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder och samarbetspartners. Vem är du? Du har en akademisk examen från högskola/universitet eller motsvarande erfarenhet inom relevant område, flerårig erfarenhet från internationell affärsutveckling och dokumenterade erfarenheter att utveckla och implementera marknadsstrategier. Du har erfarenhet av personal-, budget och verksamhetsansvar samt erfarenhet av att bygga upp levererande enheter. Vidare ser vi att du har kunskap om omvärlds-, och konkurrentanalyser samt affärs-, och prismodeller. Vidare har du ett naturligt intresse för digitalisering och utvecklingsfrågor. För att lyckas i uppdraget är du trygg och tydlig i ditt ledarskap. Utifrån dina ledaregenskaper och analytiska förmåga fattar du affärsmässiga beslut utifrån mål och helhetsperspektiv. Du trivs med, och har en mycket god förmåga att sätta samman och utveckla högpresterande team. Du är en god kommunikatör och bidrar till ett fungerande samarbete för en effektiv verksamhet och välmående medarbetare. Som Försäljnings- och marknadschef är du en viktig del i bolagets hållbara prestationskultur. Du har en naturlig fallenhet av att skapa goda relationer, både internt och externt. Genom din kommunikativa förmåga inspirerar du andra till dialog och delaktighet och ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi att du har ett högt intresse för att SSG s ledande principer; affärsmässighet, kvalitet, kundfokus och hållbarhet, som våra värderingar; respekt, ansvar, öppenhet och proaktivitet, skapar bra förutsättningar. Vad kan vi erbjuda dig SSG är i en stark tillväxtfas och du blir en viktig del av SSG:s utveckling och framtid. Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete där du får vara en del av både utveckling och utmaningar kopplat till tillväxten. På SSG satsar vi på ledar- och medarbetarutveckling och att utveckla vår kultur. Vi arbetar i agila tvärfunktionella team och har korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka utvecklingen inom respektive ansvarsområde. Vi har stort fokus på vår egna arbetsmiljö och en hållbar prestationskultur, vilket skapar trivsel och gemenskap. Vi erbjuder friskvårdstid och friskvårdspeng, vinstdelning, sommar- och vintertid, arbetstidsförkortning samt privat vårdförsäkring. Kontakt Vi samarbetar med Jefferson Wells i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april.

28 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Extra personal för dygnpass i Härnösand

Rik Assistans startades 2009. Vår vision är att kunna erbjuda individanpassad assistans i nära samarbete med våra kunder och att kunna tillgodose den enskilde kundens speciella behov. Vår styrka är en flexibel organisation med många års erfarenhet och med nära och fina relationer till vår personal. Vi har höga förväntningar på vår personal och vill att de levererar assistans efter våran Värdegrund: Respekt, Integritet och Kvalitét. Jag är en omtänksam och humoristisk man på 59 år som söker assistenter som kan arbeta extra vid behov, samt personal inför sommaren då mina ordinarie assistenter ska ha semester. För att passa in i vårt härliga team så bör du vara flexibel, ansvarsfull och gärna ha lätt till skratt. Har du dessutom erfarenhet av arbete i butik så är det en stor fördel då jag har eget företag i den branschen. Jag ser gärna kvinnliga sökanden på grund av arbetets karaktär och för min egna integritet. Hos mig behöver man ha körkort och gärna på manuell växellåda eftersom det är önskvärt att du kör min bil. Arbetstiden är förlagd som dygnsarbete. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Jag ser fram emot din ansökan och var noga att märka din ansökan med "Kund 79"

28 mars 2024
Sista ansökan:
27 april 2024