SOS-operatör till Säkerhet och Jourtjänster
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vi söker nu nya Säkerhet- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana Talar och skriver svenska obehindrat Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start 15/10-2025. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du i din ansökan bifogar ditt CV, personligt brev och en videohälsning. Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 8/5. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson, [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

71 dagar sedan
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Doktorand i historia

Historia ingår i en flerämnesinstitution med ämnena engelsk lingvistik, genusvetenskap, kriminologi, litteraturvetenskap, samhällskunskap, sociologi, statsvetenskap och svenska språket, svenska som andraspråk samt sydsamiska. Historia är en relativt stor ämnesmiljö med 15 tillsvidareanställda varav 2 är professorer. Ämnet har idag 4 finansierade doktorander. Undervisning bedrivs i form av fristående kurser och kurser som ingår i grundskollärar- och ämneslärarprogram. Historieämnet vid Mittuniversitetet har både en tematisk och kronologisk bredd, där det förekommer såväl socialhistorisk som kultur- och idéhistorisk forskning, liksom allt från medeltidshistoria till samtidshistoria. Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår forskarutbildningsstudier och förfärdigande av avhandling för doktorsexamen i en omfattning av fyra års heltidstjänstgöring. Möjlighet kan finnas att förlänga anställningstiden med institutionstjänstgöring, fördelat på upp till 20 % av heltid per år. De senare arbetsuppgifterna kan utgöras av utbildningsinsatser på grundutbildningskurser eller uppdragsutbildningar eller annan institutionstjänstgöring. Behörighet Grundläggande behörighet har den som avlagt en examen på avancerad nivå eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet har den som har minst 90 högskolepoäng i historia eller ett närliggande ämne (såsom idéhistoria eller ekonomisk historia), inom vilka ingår en uppsats på avancerad nivå om minst 15 högskolepoäng, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. För särskild behörighet krävs därutöver att den sökande besitter de kunskaper i svenska (alternativt danska eller norska) och engelska som behövs för att klara utbildningen. Undervisning på forskarutbildningen i historia sker på svenska eller engelska. Vissa kurser ges endast på svenska, och det obligatoriska högre seminariet bedrivs i normalfallet på svenska. Mittuniversitetet erbjuder icke-svenskspråkiga anställda kurser i svenska. Bedömningsgrunder I urvalet av de sökande som uppfyller behörighetskraven bedöms i första hand självständiga arbeten under högskoleutbildningen, i synnerhet på avancerad nivå, samt den forskningsplan för avhandlingsarbetet som den sökande ingett. Bedömningen avser en sammanvägning av styrkorna (vetenskaplig relevans, kvalitet, analytisk förmåga, originalitet, bredd och progression), liksom till projektets genomförbarhet. Hänsyn ska tas till skilda förutsättningar, såsom den föreskrivna omfattningen av tidigare uppsatsmoment. Dessutom vägs in i vilken utsträckning den sökande i övrigt besitter de förmågor som krävs för att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Den sökande bör vara självgående, initiativtagande, ha god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att hantera motgångar. Det är också en förutsättning att det finns handledarkompetens inom ämnet för det föreslagna doktorandprojektet. Handläggning Beredningen av anställningen följer de former som anges i högskoleförordningens 5 kap och fortgår i enlighet med https://www.miun.se/medarbetare/styrdokument/ny-styrning-planering-och-uppfoljning/Personal/Anstalla-personal/ Anställning och tillträde Doktorandanställningen avser en anställning som motsvarar fem år och beräknas leda fram till en doktorsexamen. Förutom forskarstudier som omfattar minst 80 % av heltid kan undervisning och administrativt arbete om upp till 20 % ingå i anställningen. Vid full institutionstjänstgöring om 20 % per år uppgår den totala anställningstiden till 5 års heltidstjänst. Om studietakten i forskarutbildningen förändras ändras anställningstiden i motsvarande omfattning. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Bestämmelser gällande anställning som doktorand finns i Högskoleförordningen (1993:100), 5 kap 1-7 §§. Tillträde 2026-03-01 eller enligt överenskommelse. Anställningsort: Sundsvall Lön: Enligt Mittuniversitetets lönetrappa för doktorander.   Information Närmare upplysningar lämnas av prefekt Glenn Svedin, mailto:[email protected], ämnesföreträdare Samuel Edquist,mailto:[email protected], bitr. ämnesföreträdare Erik Nydahl, mailto:[email protected], studierektor Dorothée Goetze, mailto:[email protected] Ansökan Till ansökan ska bifogas en forskningsplan. Den ska omfatta mellan 5 och 10 A4-sidor och beskriva det tänkta avhandlingsarbetets syfte och forskningsfrågor, dess plats i relation till relevant forskningsläge och teoribildning, och en redogörelse för metod och källmaterial. Till ansökan bifogas också C-uppsats, magister- eller masteruppsats samt annan forskningsproduktion som åberopas. Den sökande uppmanas att i sitt personliga brev beskriva hur hen kommer kunna anknyta till ämnets existerande forskningsmiljö. För vidare information om det sistnämnda kan den sökande bland annat ta hjälp av ämnets och de anställdas webbsidor. Den sökande har möjlighet att ange upp till två referenspersoner. Ansökningshandlingar ska vara på svenska, norska, danska eller engelska. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2025-08-31.  Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

71 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Infrakraft söker Entreprenadingenjör till Sundsvall!
Infrakraft Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker nu en driven och engagerad Entreprenadingenjör till vår växande koncern med placering på vårt nyetablerade kontor i Sundsvall! Som Entreprenadingenjör hos oss kommer du att arbeta nära platschef och projektchef samt vara delaktig genom hela projektprocessen - från anbud till slutdokumentation. Du kommer att stötta vid tekniska frågor, kontraktsadministration, ekonomisk uppföljning, kalkyl, tidsplanering, inköp, arbetsledning, kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en byggteknisk utbildning (alternativt motsvarande kompetens förvärvad från arbetslivet) samt några års erfarenhet från anläggningsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, anläggningsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Flexibilitet är viktigt då övernattning på annan ort är vanligt förekommande i vår verksamhet. Körkort B är ett krav. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Södra Norrland. Resor i tjänst förekommer. Kontakt David Garcia [email protected] 076 760 20 73 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55

72 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Bärgare till Assistansbolaget (Sundsvall)

Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Vi söker dig som redan har ett C-körkort och YKB. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare. Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice. KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS Körkortsbehörighet C och YKB Goda fordonskunskaper Intresserad av teknik och har en hög digital kompetens Serviceinriktad, ansvarsfull och stresstålig Trivs med att arbeta självständigt men att vara en del av ett team God svenska i tal och skrift God förståelse för engelska VI ERBJUDER Helt ny klimatvänlig fordonsflotta Digitala verktyg för att eliminera administration, allt sker digitalt En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat Självständigt arbete med frihet under ansvar God lön och förmånliga villkor. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. ARBETSTIDER Arbetstider med skift både dagtid och nattetid med jour. PLACERING Som bärgare hos Assistansbolaget utgår du i regel från din hemadress. Därför bör du vara bosatt i orten där tjänsten är annonserad.  LÖN Vi erbjuder fast lön. Varmt välkommen in med din ansökan!   Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

74 dagar sedan
Sista ansökan:
8 oktober 2025
Fält Säljare - Snittlön 40.000kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

78 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Svetsmontör till STT Emtec
Stegra Rekrytering AB
Svetsare och gasskärare

Har du ett öga för teknik och kvalitet, och vill vara en del av ett växande företag med framtidsfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Om STT Emtec Vår affärsidé är att utveckla, marknadsföra och leverera innovativa lösningar och tjänster inom avgasrening och motorprovning. Vi har genom åren utvecklat och sålt avgasreningssystem för eftermontering och för OEM-marknaden. Avgasreningssystemen baseras på flera olika tekniker såsom EGR, aktiva DPF-system, lean NOx och SCR. Vi har fokuserat på de viktigaste komponenterna i systemen, såsom doseringssystem för HC- och DEF(urea-lösning), elektronisk styrning och övervakning. Vi levererar kompletta avgasreningssystem främst för den marina marknaden men även för stationära applikationer och arbetsmaskiner. Vi har ett eget motortestcenter med utrustning och en organisation ackrediterad enligt ISO/IEC 17025. Motorlaboratoriet använder toppmodern testutrustning för avancerad mätning av motorparametrar och avgasemissioner från tunga och lätta motorer. Motorlaboratoriet erbjuder motortesttjänster och relaterade konsulttjänster till våra kunder och spelar en nyckelroll för vår egna produktutveckling. Om rollen I rollen som svetsmontör arbetar du huvudsakligen med tillverkning av katalysatorer i rostfritt stål. Arbetet innebär svetsning med TIG och MMA, samt till viss del MIG. Du kommer även att valsa och arbeta efter ritningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar, där du arbetar med problemlösning och kreativt tänkande. Arbeta proaktivt mot deadlines och ta stort eget ansvar. Tillverkning av katalysatorer genom valsning, svetsning och montering enligt ritning. Din profil Du har ett starkt tekniskt intresse och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är självgående, kvalitetsmedveten och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara kreativ. Krav för tjänsten Verkstadsutbildning eller motsvarande erfarenhet Några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter Kunna läsa ritningar och följa dessa Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet av svetsning med TIG, MMA och MIG Valsning B-körkort Meriterande Datorvana Svetslicens Truckkort (motviktstruck) Erfarenhet av supportsvarv Övrigt Uppdragsform: Konsultuppdrag under 6 månader med goda chanser att bli överrekryterad till kund Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 08.00-17.00 med möjlighet till flex) Ort: Sundsvall, Njurunda Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via O76-022 49 82 och [email protected] Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

78 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande under våren och nästa start kommer att vara i maj och juni.  Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du? Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen - Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi? På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com) Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager: Gitte Thorsén, [email protected] eller vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1

78 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Maskinuthyrare och verktygsprovare
One Nordic AB
Distributionselektriker

ONE Nordic utvecklar och bygger Sveriges energiinfrastruktur och är en av branschens ledande inom bland annat lokal- och regionnätsområdet. Vi jobbar ständigt med att hjälpa våra kunder att underhålla, bygga, förbättra och utveckla sina anläggningar (0.4 – 130 kV). Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats där vi ger våra medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Nu söker vi en maskinuthyrare och verktygsprovare i Sundsvall. Arbetsuppgifter I rollen som maskinuthyrare och verktygsprovare på ONE Nordic kommer du att arbeta med uthyrning av instrument, maskiner och verktyg samt underhåll och service av verktyg och maskiner. Vi vänder oss både till interna och externa kunder. Ditt arbete bidrar till att våra kunder får en säker arbetsmiljö och i förlängningen till och med rädda liv. Du arbetar självständigt och utgår från vår depå i Sundsvall men tjänsten kommer även att innebära en del resor. Arbetet är fritt och omväxlande. Uthyrning av instrument, maskiner och verktyg Reparera, underhålla och besiktiga maskiner och verktyg Ta emot gods och registrera i våra system Bygga goda relationer med våra kunder Boka egna uppdrag hos kund via telefon och email Dokumentera utförda uppdrag Vem är du? Du har en avslutad teknisk gymnasieutbildning. Vi ser det som en merit om du har en etablerad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från energibranschen är meriterande. Du har relevant arbetslivserfarenhet och teknisk kompetens inom mekanik och vana att reparera och underhålla maskiner. Som person har du förmåga att kommunicera rakt och tydligt och har en väl utvecklad social förmåga. Noggrannhet och god struktur är viktiga egenskaper för att lyckas i arbetet. Du har också en mycket god förmåga att arbeta självständigt samt är initiativtagande, beslutsam och lösningsinriktad. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också viktigt att du har ett högt säkerhetstänk. B-körkort är ett krav och du talar och skriver svenska flytande. Vårt erbjudande Var med och utveckla ONE Nordic! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade. Vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder: Inspirerande, trevliga och professionella kollegor inom ditt arbetsområde Delaktighet, kompetensutveckling, fokus och tydliga mål Attraktiva medarbetarförmåner Lokalt ansvar och mandat Frihet under ansvar Stimulerande arbetsmiljö Arbete med den senaste tekniken och att utveckla hållbara lösningar till det nya energisamhället Stämmer ovanstående in på dig så tveka inte utan skicka in din ansökan idag! Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johnas Grönvall, avdelningschef, på tel. 0706-887828. Intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Facklig kontakt Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF)

78 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Personal- och HR-specialister

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar?  Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor.  Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats   Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen    Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin   1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom  Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor  En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete  En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.

78 dagar sedan
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Infrakraft söker Projektchef till södra Norrland!
Infrakraft Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat över 500 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker nu en erfaren Projektchef till vår växande koncern med placering på vårt nyetablerade kontor i Sundsvall! Vi erbjuder en arbetsplats där projektet och entreprenörskapet står i fokus. Som projektchef hos oss har du en central och ansvarsfylld roll där du är delaktig i projektets hela livscykel, från tidigt utvecklingsskede till projektering och produktion. Du arbetar nära produktionsteamet och andra specialistkompetenser inom företaget för att säkerställa projektets framgång. Rollen innebär också att du aktivt bidrar till att utveckla och förbättra vår produktionsstyrning och våra metoder för att uppnå högsta möjliga effektivitet och kvalitet. Du kommer att ha en nyckelroll i att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder och leverantörer, samt att säkerställa att resurser för projektering, inköp och produktion finns tillgängliga. Vidare representerar du projektet vid projekterings- och byggmöten med kunder. Kompetenser och personliga egenskaper Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom bygg- och anläggningsteknik eller motsvarande erfarenhet. Du har flera års erfarenhet av ledande befattningar inom anläggningsentreprenader och kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av större entreprenader som väg, järnväg, broar, industrier och VA-arbeten är meriterande. Du är en utåtriktad person som tycker om att möta nya människor och bygga relationer. Du har en analytisk förmåga och är lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera komplexa utmaningar med noggrannhet och effektivitet. Ditt starka affärssinne hjälper dig att identifiera och utnyttja affärsmöjligheter, och du är skicklig på att driva projekt framåt med fokus på resultat. Du har en naturlig förmåga att hantera kundkontakter och förhandla framgångsrikt. Flexibilitet är viktigt då övernattning på annan ort är vanligt förekommande i vår verksamhet. Körkort B är ett krav. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kontakt David Garcia [email protected] 076 760 20 73 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55 Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Södra Norrland - Resor i tjänsten förekommer.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025