Fastpersonal till Täby Hemtjänst - Undersköterskor
AB Vårdstyrkan i Stockholm
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du redo för nya utmaningar och vill ha ett betydelsefullt samt ett omväxlande arbete? Vi söker nu flera kollegor som kan jobba dag eller kväll samt varannan helg. I hemtjänst jobbar du i kundens egna hem med att ge vård och omsorg. Vi hjälper våra kunder med personlig hygien, måltider, inköp, städ och tvätt mm. Vi söker dig som har en genuin servicekänsla, hög empatisk förmåga och ett stort intresse av att hjälpa äldre till en trygg och meningsfull tillvaro. Du sprider arbetsglädje och humor och löser de utmaningar som uppstår på vägen. Du har alltid en hand över för att hjälpa till och göra det där lilla extra som ger guldkant på tillvaron för våra kunder. Förutom genuin servicekänsla behöver du ha minst körkort för automatväxlad personbil. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Observera att vårt svar kan hamna i skräpposten.

85 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Jobba som personlig assistent i Täby i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Täby söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

85 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Hovmästare - Melanders Täby Centrum

Är du en erfaren Hovmästare med en passion för service och en värdskap? Melanders Täby Centrum söker nu en ny kollega till restaurangteamet! Vi söker dig som är en bra lagspelare, bidrar till god arbetsmiljö, är trygg i din yrkesroll, har en varmt och välkomnande personlighet och tillsammans med oss vill leverera fantastiska service. Som hovmästare har du en nyckelroll - du är den första personen våra gäster möter. Vi söker dig som är driven, gillar högt tempo och älskar service. Du har en arbetsledande roll och under ditt arbetspass på ett pedagogiskt och ansvarfullt vis inspirerar och motiverar servisen. Du har ett genuint intresse för mat, dryck och människor, och kan tydligt kommunicera för att bidra till ett smidigt och lönsamt teamwork. För att lyckas i rollen är du prestigelös, kan hantera flera bollar i luften och vet hur du prioriterar. Vi söker dig som: Har ett genuint intresse och god kunskap om mat och dryck Minst 2 års yrkeserfarenhet av en motsvarande roll Erfarenhet av att arbetsleda Är flexibel, kreativ och lösningsorienterad Brinner för att överträffa gästens förväntningar Är strukturerad, ordningsam och har god samarbetsförmåga Ända sedan den första Melanders-butiken öppnade 1961 i Östermalms Saluhall har vår främsta drivkraft varit att erbjuda de absolut finaste råvaror naturen kan uppbringa. Melanders Täby är en kulinarisk oas mitt i hjärtat av centrum. Vår passion för högkvalitativa råvaror och höga service gör varje besök till en minnesvärd upplevelse. Kom och upplev den unika atmosfären och låt oss skämma bort dina smaklökar! Vi erbjuder dig: Ett stimulerande och utvecklande jobb i ett fantastiskt team En anställning i en av Sveriges största restaurangkoncerner Utvecklingsmöjligheter inom koncernen Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Internutbildningar Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen in med din ansökan!

85 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Butiksmedarbetare Fisk & Skaldjur - Melanders Täby centrum

Melanders Täby Centrum söker en Butiksmedarebetare. Vi letar efter dig med kunskap och erfarenhet från fisk & skaldjur och som tillsammans med oss vill leverera minnesvärd service till våra kunder, och hjälpa till att packa våra många ordar. Vi ser att du är en servicestjärna med intresse för mat och som brinner för försäljning och kundmötet. Du arbetar aktivet med den dagliga driften, hantering av fisk & skaldjur och kvalitetssäkrar sortiment och display. Vi söker dig som är driven, engagerad och älskar service. Vi ser att du: Har god kunskap och intresse om mat och dryck, framför allt fisk och skaldjur Är kvalitetsmedveten Har minst 2 års yrkeserfarenhet av att jobba med fisk och skaldjur som främsta råvarorna Brinner för att överträffa gästens/kundens förväntningar Är strukturerad, ordningsam och har god samarbetsförmåga Sysselsättningsgrad: 75% Om oss: Ända sedan den första Melanders-butiken öppnade 1961 i Östermalms Saluhall har vår främsta drivkraft varit att erbjuda de absolut finaste råvaror naturen kan uppbringa. Vårt gebit handlar inte bara om råvaror. Kanske blir man lite mer passionerad när man jobbar inom en bransch som är utelämnad till väder, vind och modernaturs nycker. De flesta av våra erfarna och dedikerade medarbetare har koll på alltifrån hur man kokar en skaldjursfond från grunden till hur man filear en plattfisk och väljer vin till rådjurssadeln. Och de delar mer än gärna med sig av den kunskapen. Med över ett halvt sekels tradition i ryggen törs vi påstå att vi vet vad vi pratar om. Vi erbjuder dig: Ett stimulerande och utvecklande jobb i ett fantastiskt team En anställning i en av Sveriges största restaurangkoncerner Utvecklings-och karriärmöjligheter inom koncernen Kollektivavtal Friskvårdsbidrag Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Rekryteringsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Varmt välkommen in med din ansökan!

85 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Finance & Office Coordinator
Checkproof AB
Redovisningsekonomer

About CheckProof CheckProof is a leading SaaS company headquartered in Stockholm, Sweden, specializing in digital solutions for the construction materials industry. Our platform streamlines maintenance, quality control, and health & safety processes, empowering frontline teams to work more efficiently and safely. Serving clients in over 35 countries, we are committed to continuous innovation and exceptional customer support. Recently, we expanded our global presence by opening our first U.S. office in Houston, Texas. As CheckProof continues to grow, we’re looking for a Finance & Office Coordinator to support our expanding operations. You’ll help lighten the load for our finance team, which currently consists of a Financial Manager, an external accounting consultant, and our Chief Information Security Officer. The Role: Assisting with customer invoicing and accounts receivable, including monthly and ongoing billing Managing supplier invoices: coding, tracking approvals, and ensuring timely processing Supporting company expense handling, including receipts from corporate cards and time reporting Taking ownership of general office management — from restocking snacks and supplies to preparing for meetings and annual safety checks Assisting with internal financial reporting, KPIs, budget support, and ad hoc data requests from other teams What We’re Looking For: Previous experience with finance and administrative tasks like invoicing, expense handling, and supplier management A degree in finance, accounting, or a related field from a university or college A structured, detail-oriented mindset — someone who double-checks, follows up, and ensures things get done right A hands-on doer who enjoys combining finance work with office coordination, from reports to restocking the snack shelf Someone with a sense of order and style — tidy, organized, and with a natural flair for creating a pleasant office atmosphere You have very good knowledge of both Swedish and English, spoken and written. While our company language is English, a large part of our internal communication still takes place in Swedish What We Offer: Innovative Culture: join a team that’s not just about work, but about making a difference. Creativity and innovation are in our DNA. Growth Opportunities: We’re growing, and we want you to grow with us. Opportunities for professional development and career advancement abound. Flexible Work Environment: Enjoy a balance that works for you. We believe in work-life harmony. Competitive Compensation: We offer a competitive salary and benefits package. If you are ready to play a big role in our success, don't hesitate to apply! We are handling applications on an ongoing basis, so the position might be filled before the last application date. The recruitment process: Send in your resume for us to review. Next step you will have a first meeting with a recruiter, and then a meeting with Christian Wedar & Linn Karlsson. In the last step we contact your references and make a full assessment. Checkproof is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

86 dagar sedan
Sista ansökan:
19 september 2025
Kurator - allmänpsykiatrisk öppenvårdsmottagning

Välfungerande och stabil specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning söker två stycken kuratorer (en fast tjänst och ett vikariat) Om oss Vi är en specialistpsykiatrisk mottagning som vänder oss till vuxna över 18 år med behov av specialistpsykiatrisk vård, främst boende i Täby kommun. Vi är belägna i Roslags Näsby med närhet till flertalet kommunikationer. Den psykiatriska öppenvårdsmottagningen ses som basen i den specialistpsykiatriska verksamheten där målet är, att så långt som möjligt, utreda, diagnostisera, behandla och rehabilitera i patientens närmiljö. Målgruppen är i första hand personer som har bipolär sjukdom, personlighetsproblematik, ångest och depressionstillstånd samt utredning och behandling av ADHD Rollen Som kurator är du experten på de psykosociala frågorna. Du hjälper och stöttar patienten i kontakt med andra samverkanspartners - tex försäkringskassa, arbetsförmedling, socialtjänst. Du kartlägger behov och insatser och följer upp. Arbetet kan även inkludera samordnad individuell plan (SIP)och deltagande i samverkansgrupper. Arbetet innehåller också dokumentation, tidsbokning samt andra förekommande arbetsuppgifter på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning utifrån kompetens och erfarenhet (tex som gruppledare). Vi har en rehabkoordinator på mottagningen (arbetsterapeut) som du arbetar nära vad gäller rehabiliteringsinsatser - sysselsättning. Här arbetar du även nära läkarteamet vad gäller uppföljning av sjukskrivningar. Du förväntas även att informera och hålla dina kollegor uppdaterade inom det psykosociala området och verka konsultativt. Här jobbar även psykologer, läkare, sjuksköterskor, psykoterapeuter, arbetsterapeut, medicinska sekreterare och en chef. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Möjlighet att arbeta hemifrån ca 1 dag/vecka vid önskemål Interna och externa utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras Gemensam frukost en dag i veckan God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten Om dig Socionomexamen är ett krav. Vi ser det som meriterande för tjänsten om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator och har erfarenhet av att arbeta inom psykiatri. Därutöver är det fördelaktigt om du har kunskap i att dokumentera i TakeCare. Särskilt meriterande är dessutom om du är utbildad rehabkoordinator. Du är van, och uppskattar att arbeta självständigt. Du kan prioritera och vill bidra till högt i tak, du är ödmjuk inför uppdraget och gillar att vara en del av ett team. Arbetet förutsätter goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Anställningsvillkor Anställningsform: En tjänst med tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. En tjänst som är ett vikariat med start omgående för ca 1 år framåt. Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi ser mycket fram emot din ansökan! Skicka gärna din ansökan så snart du kan, vi kallar till intervjuer löpande och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 2025-04-13. Kontakta gärna enhetschef Sara Elfstrand vid frågor. Telefon: 08-12889619 eller [email protected]

93 dagar sedan
Sista ansökan:
12 september 2025
Sommarjobba hos Humana Hägerneholm och gör skillnad på riktigt!
Humana AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Drömmer du om ett meningsfullt sommarjobb där du får göra skillnad för andra – varje dag? Då är det här din chans! På Humana Hägerneholm söker vi nu engagerade och ansvarsfulla sommarvikarier som vill vara med och skapa en bättre vardag för våra äldre. Vår vision är enkel men kraftfull: ”Alla har rätt till ett bra liv.” Vill du vara med och göra den till verklighet? Sök nu och bli en del av vårt härliga team där glädje, ansvar och engagemang står i centrum! Om jobbet Hos oss på Humana Hägerneholm arbetar vi med ett personcentrerat förhållningssätt – varje äldre persons önskemål och behov är vår prioritet. Som sommarvikarie är du en nyckelperson för att skapa en trygg, glädjefylld och meningsfull vardag för våra seniorer. Tillsammans med kollegor i ett positivt arbetsklimat gör du varje dag skillnad! Arbetstid: Schema med varierande arbetstider (dag, kväll, helg och natt) under juni–augusti. Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Tillträde: efter överenskommelse Vad innebär rollen? Som omvårdnadspersonal hos oss får du ett varierat och givande jobb. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Planering och utförande av dagliga uppgifter tillsammans med dina kollegor. Dokumentation och hantering av eventuella avvikelser. Samarbete med sjuksköterskor och rehabpersonal för att skapa bästa möjliga vård och omsorg. Är du den vi söker? Vi letar efter dig som är en lagspelare med stort hjärta och ett ansvarstagande sätt. Du gillar att samarbeta, men kan också ta egna initiativ och arbeta självständigt. Det är ett plus om du har erfarenhet av personcentrerat arbete, och vi tror att du är bra på att bygga relationer och hålla humöret uppe i alla lägen! Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska eller vårdbiträde med erfarenhet från omsorgsarbete. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Observera att du behöver kunna uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten att arbeta i Sverige. Vad får du hos oss? En chans att göra skillnad. Du skapar trygghet och glädje för våra äldre varje dag. Utveckling och erfarenhet. Bygg på din kompetens inom vård och omsorg. Ett meningsfullt sommarjobb. Jobba i ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang. Så här söker du Vi hanterar ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Har du frågor om jobbet eller rekryteringsprocessen? Tveka inte att höra av dig, vi svarar gärna! Välkommen till Humana, vi ser fram emot din ansökan! Kontaktuppgifter Cecilia Drakenström, gruppledare. [email protected]

93 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Hemtjänst helg i Täby
Noga Omsorg Haninge AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby helger. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter helg i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst helg. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Inköp Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för helg inom Hemtjänst i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst helg i Täby Vi erbjuder fasta helger varannan vecka. Arbetstiden är dagtid lördag och söndag varannan helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Helg i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser

93 dagar sedan
Sista ansökan:
12 september 2025
Hemtjänst dagtid mån-fre Täby
Noga Omsorg Haninge AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby dagtid. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom dagtid i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst på kvällar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för dagtid i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Undersköterska utbildning God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst dagtid i Täby Vi erbjuder heltidstidstjänst med fasta arbetstider måndag-fredag. Helgjobb var sjätte helg. Anställningen är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Kollektivavtal Hur du Ansöker till Dagtid i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser

93 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Hemtjänst extrajobb i Täby
Noga Omsorg Haninge AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Noga Omsorg söker nu engagerad och omsorgsfull personal till vårt team inom hemtjänst i Täby. Vi söker extra personal som kan hoppa in på timme. Är du intresserad av att göra skillnad i andra människors liv genom att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg? Då är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom Hemtjänst extra jobb i TäbySom en del av vårt team kommer du att bli involverad i ett brett spektrum av uppgifter inom hemtjänst på kvällar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Personlig omvårdnad och hjälp med hygien Matlagning och måltidshjälp Ledsagning till vårdbesök och andra aktiviteter Lättare städning och tvätt Inköp Psykosocialt stöd och sällskap Kvalifikationer för extra jobb inom Hemtjänst i Täby För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet inom vård och omsorg, särskilt hemtjänst Relevant utbildning inom omsorg eller vård (exempelvis undersköterska) God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Körkort (B) Empatisk förmåga och ett genuint intresse för att hjälpa andra Arbetstid och Anställningsform för Hemtjänst extra jobb i Täby Vi erbjuder extra jobb där du arbetar på timme efter dina och verksamhetens behov. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgHos Noga Omsorg erbjuder vi en arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vi värdesätter våra medarbetare och tillhandahåller: Löpande utbildning och kompetensutveckling Ett stöttande och engagerande team Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag Hur du Ansöker till Vårt Hemtjänst extra jobb i Täby Är du redo att bli en del av vårt engagerade team? Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen inkludera följande i din ansökan: Ett personligt brev CV Referenser

93 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025