Combined Role: QA Engineer / Video EditorTime split: 90-95% QA and 5-10% Video Editing for marketing material About CheckProofCheckProof is a leading digital platform enhancing maintenance, health, safety, and quality operations. With over 300+ B2B clients worldwide and usage across 38 countries, our solution streamlines complex processes. Our app is powered by a cross-platform framework built with Ionic and based on Angular and TypeScript. Our robust admin platform is based on EmberJS (JavaScript), Angular Elements (TypeScript), and Angular Material, while our REST API is developed in PHP (Laravel) and Java microservices. The Opportunity As we expand our development and marketing team, we're now looking for a combined role as QA Engineer / Video Editor to join the team. This unique position offers an exciting mix of responsibilities: 90-95% QA Engineer: Ensuring the quality and performance of our web applications through manual testing, automation using Cypress, and close collaboration with developers. 5-10% Video Editing: Creating high-quality video content for marketing purposes, including product demos, feature highlights, and promotional materials. QA Engineer Responsibilities: Manual Testing: Perform manual testing to ensure safe releases of upgrades and new functionality. Automated Testing: Develop automated test scripts using Cypress, a JavaScript-based testing framework, to verify the functionality, performance, and reliability of web applications. Write end-to-end tests, integration tests, and UI tests to cover key user flows. Collaboration: Work closely with developers and QA teams to identify bugs early in the development process and ensure smooth CI/CD pipelines. Test Maintenance: Maintain and update test suites as the application evolves, ensuring all features are thoroughly tested. Best Practices: Implement best practices in test automation, ensuring tests are efficient, reusable, and stable in a fast-paced Agile environment. Video Editor Responsibilities: Create engaging and visually appealing marketing videos, including product demos, feature tutorials, and promotional content. Edit raw footage into polished videos using tools such as Adobe Premiere Pro or similar video editing software. Collaborate with the marketing team to ensure videos align with CheckProof's brand and messaging. What You'll Bring Experience: At least 2 years as a QA Engineer, with a proven ability to deliver high-quality testing solutions. Technical Proficiency: Experience with Cypress and JavaScript. Understanding of CI/CD pipelines. Familiarity with Agile methodologies. Video Editing Skills: Basic experience in video editing using tools like Adobe Premiere Pro, Final Cut Pro, or similar software. Communication: Fluency in English, with excellent verbal and written communication skills. Adaptability: A willingness to learn and quickly adapt to new technologies and frameworks. What We Offer Impactful Work: Take on a pivotal role in a dynamic team, driving key projects and decisions. Personal Growth: A commitment to your development with continuous opportunities to learn and upskill. Empowerment: Autonomy in your technical choices and equipment. Innovative Culture: Be part of a culture that's all about innovation and staying ahead in technology. Position Details: Location: Täby, Sweden Type: Full-time (100%) Start: Immediate Don’t let this opportunity pass you by! Reach out and let’s explore how your skills and passion align with the exciting journey at CheckProof.
Nu söker vi på Villa Täby Park undersköterskor och vårdbiträdenför timanställning och sommarvikariat. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Vi söker dig som vill arbeta som vikarie på vakanta pass, vid sjukfrånvaro eller semestrar. Det här får du hos oss:• Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.• En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.• Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.• Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Täby ParkI februari 2022 öppnade Vardaga ett nytt äldreboende i den nya stadsdelen Täby Park vid gamla Täby galopp. Villa Täby Park har plats för 80 äldre där varje avdelning har ett gemensamt kök och trivsamma utrymmen för samvaro och måltider. Det finns gemensam uteplats och balkonger och vi har en vacker och livfull trädgård.• Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende.• Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Som undersköterska är du oerhört viktig!Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya MuangsiriDu står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta ställetHos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetensTillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss.Din erfarenhet och kunskapVi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen, men även andra meriter värderas.God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du:- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum:löpande då vi söker flertalet timanställdaSista ansökningsdag: 20250228Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta: Camilla Sundqvist |[email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post.Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 8-10 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuMer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en fysisk intervjubehöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
OMRÅDE Hälso och sjukvård YRKESINRIKNING Undersköterska ANTAL SOM SKA ANSTÄLLAS 6 ANNONSRUBRIK ASiH/SPSV Förenade Care söker timvikarierande UNDERSKÖTERSKOR inför sommaren 2025 BESKRIVNING AV VERKSAMHETEN ASiH/SPSV Förenade Care söker undersköterskor både för timvikariat och för vikariat under sommaren 2025. Enheten arbetar på uppdrag av regionen. Vi har lång erfarenhet av palliativ vård. Vill du arbeta i en dynamisk miljö, tillsammans med kompetenta medarbetare? Då har du sökt rätt arbete! Vårdavdelningarna SPSV Byle Gård och SPSV Norrtälje Roslagen har vårdplatser och bedriver specialiserad palliativ slutenvård. ASiH (Avancerad Sjukvård i hemmet) vårdar patienterna i hemmet. Vi har kontor för ASiH i Arninge, Lidingö och Norrtälje Det finns möjlighet till vikariat både på vårdavdelningen och/eller den specialiserade hemsjukvården. ARBETSUPPGIFTER Du som söker bör vara samarbetsvillig, flexibel, och framför allt tycka om att arbeta i team. Helst har du några års erfarenhet, eller kanske studerar du till sjuksköterska/läkare och vill utöka dina kunskaper inom palliativ vård/hemsjukvård. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska alt. sjuksköterska/ läkare under utbildning. KRAV Undersköterska ARBETSTID/VARAKTIGHET Timvikariat/ sommarvikariat LÖN Timlön, kollektivavtal finns. TILLTRÄDE Efter överenskommelse SISTA ANSÖKNINGSDATUM 2025-05-01 intervjuer sker löpande under ansökningstiden. KONTAKTPERSONER SPSV Norrtälje Roslagen Forenede Care Hanna Österholm Enhetschef/bitr verksamhetschef Mail: [email protected] Tel: 0176- 20 75 80, 076- 101 94 30 ASiH Forenede care kontor i Arninge Britt-Mari Halvarsson Enhetschef Mail: [email protected] Tel. 073-358 16 94 Susanne Thoors Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073-315 00 99 ASiH Forenede Care kontor på Lidingö Elisabeth Bergman Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073 -315 01 12 ASiH Norrtälje Roslagen Forenede Care Karin Lönnerberg Girau Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 070-431 42 32 SPSV Byle Gård Forenede Care Linda Lilius Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073-358 16 85 UTDELNINGSADRESS Hamnvägen 12/Tumstocksvägen 9B/Jarlabankesväg 46/Stockholmsvägen 33 POSTNUMMER 76132/18766/18777/18133 POSTORT Norrtälje/Täby/Lidingö KOMMUN Norrtälje/Täby/Lidingö LÄN Stockholm
OMRÅDE Hälso- och sjukvård YRKESINRIKNING Sjuksköterska ANTAL SOM SKA ANSTÄLLAS 4 ANNONSRUBRIK ASiH/SPSV Förenade Care söker sjuksköterskor för timvikariat eller semestervikariat BESKRIVNING AV VERKSAMHETEN Förenade Care ASiH/SPSV söker sjuksköterskor för timvikariat/semestervikariat. Du har möjlighet att arbeta både på våra palliativa vårdavdelningar (SPSV- Specialiserad palliativ slutenvård, Norrtälje eller Byle Gård) och/eller inom vår avancerade hemsjukvård (ASiH med kontor på Arninge, Lidingö, Norrtälje). Vi har lång erfarenhet av palliativ vård och avancerad hemsjukvård. Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill arbeta inom palliativ vård att arbeta i en dynamisk miljö, tillsammans med vår kompetenta arbetsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ha ett självständigt arbete där initiativ- och beslutsförmåga är av stor vikt. KVALIFIKATIONER Du som söker bör vara initiativrik, flexibel, positiv och framför allt tycka om att arbeta självständigt men också att ingå i team. Vi ser gärna att du har erfarenheter från palliativ vård, onkologi, hematologi eller öppen hälso- och sjukvård. Dokumentation sker i Take Care. KRAV Körkort Legitimerad sjuksköterska ARBETSTID/VARAKTIGHET Timvikariat, semestervikariat med möjlighet till förlängning LÖN Timlön, kollektivavtal finns. TILLTRÄDE Efter överenskommelse SISTA ANSÖKNINGSDATUM 2025-05-01 intervjuer sker löpande under ansökningstiden. KONTAKTPERSON SPSV Norrtälje Roslagen Forenede Care Hanna Österholm Enhetschef/bitr verksamhetschef Mail: [email protected] Tel: 0176- 20 75 80, 076- 101 94 30 ASiH Forenede Care kontor i Arninge Britt-Mari Halvarsson Enhetschef Mail: [email protected] Tel. 073-358 16 94 Susanne Thoors Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073-315 00 99 ASiH Forenede Care kontor på Lidingö Elisabeth Bergman Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073 -315 01 12 ASiH Norrtälje Roslagen Forenede Care Karin Lönnerberg Girau Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 070-431 42 32 SPSV Byle Gård Forenede Care Linda Lilius Enhetschef Mail: [email protected] Tel: 073-358 16 85 UTDELNINGSADRESS Hamnvägen 12/Tumstocksvägen 9B/Jarlabankesväg 46/Stockholmsvägen 33 POSTNUMMER 76132/18766/18777/18133 POSTORT Norrtälje/Täby/Lidingö KOMMUN Norrtälje/Täby/Lidingö LÄN Stockholm
Vill du kombinera studier och jobb? Vi söker en junior konsult för administration och systemarbete i Täby.Lärorik deltidstjänst feb-juli 2025. Missa inte chansen! Om rollen:Täby kommun söker en driven och noggrann junior konsult som vill vara med och bidra till utvecklingen av vårt fastighetssystem. Tjänsten är på 50 % och sträcker sig mellan den 10 februari och 31 juli 2025. Placeringen är påvårt kontor i Täby. Som junior konsult kommer du att arbeta med administration kopplat till kontraktshantering för bostadsförvaltningens hyresgäster samt registrering och uppdatering av uppgifter i vårt fastighetssystem LEB. Du kommer att ha en nära samverkan med vår Förvaltningsrådgivare och agera stöd i implementeringen av fastighetssystemet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Administrera kontrakt och uppdatera uppgifter i fastighetssystemet LEB. Registrera och hantera information om hyresgäster och adresser. Stötta Förvaltningsrådgivaren i arbetet med implementeringen av systemet. Vi söker dig som: Har pågående eller avslutad utbildning inom fastigheter och byggande. Är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Har ett intresse för administration och fastighetssystem. Vad vi erbjuder: En stimulerande och lärorik arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Chansen att arbeta med ett modernt fastighetssystem i en dynamisk organisation. Ett deltidstjänst med möjlighet att kombinera arbete och studier. Tillsammans skapar vi en trygg och välfungerande boendemiljö i Täby. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 29 januari. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
BESKRIVNING AV VERKSAMHETEN Vi söker kurator till vårt ASIH team i Täby/Arninge. Vi har lång erfarenhet av palliativ vård och avancerad hemsjukvård. Detta är ett unikt tillfälle att arbeta i en kunnig arbetsgrupp med ett etablerat teamarbete. Hela verksamhetsområdet består av ASiH-team som utgår från Täby/Arninge, Lidingö och Norrtälje samt specialiserad palliativ slutenvård på våra två avdelningar på Roslagens sjukhus i Norrtälje och Byle Gård i Täby. Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm. Vi har ett tätt samarbete mellan teamen men din placering kommer huvudsakligen att vara på ASIH Täby/Arninge. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter som kurator inom palliativ vård och hemsjukvård. Arbetet sker i samarbete mellan läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och kurator. All personal deltar i planeringen kring patienten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är kurator, med några års erfarenhet. Erfarenhet inom liknande verksamhet är meriterande. Vi ser att du har ett intresse av palliativ vård och sorgebearbetning. Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och flexibelt, men också att du ser vinsterna av att samarbeta och samverka i team. Du har ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Personlig lämplighet är viktigt för oss. KRAV Körkort B (manuell) ARBETSTID/VARAKTIGHET Tillsvidareanställning. 80 – 100 % tjänstgöringsgraden kan diskuteras. LÖN Månadslön, kollektivavtal finns TILLTRÄDE Från 2025-04-01, tillträddes datum kan diskuteras SISTA ANSÖKNINGSDATUM 2025-02-23 Ansökningarna behandlas löpande tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. KONTAKTPERSON: Britt-Mari Halvarsson, Enhetschef ASiH Forenede Care Tel: 073/358 16 94 Mail: [email protected] Susanne Thoors, Enhetschef ASiH Forenede Care Tel: 0733/150 099 Mail: [email protected]
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Hej! Jag är en kvinna i 50-årsåldern som får hjälp av två assistenter samtidigt dygnet runt. Mitt nuvarande team behöver förstärkning. Jag söker därför dig som är intresserad av att jobba som assistent åt mig. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Du som söker får gärna vara undersköterska eller tidigare ha arbetat inom vården. Erfarenhet av trak och PEG är meriterande. Jag bor ett stenkast från Täby centrum med bra kommunikationer i form av såväl tåg som buss. Med tåget tar du dig till mig på cirka en kvart från Östra station.Omfattning:Extra/vid behov.Antal tjänster:2.Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har genomgått en vårdrelaterad utbildning eller om du har erfarenhet inom vård och omsorg. Krav är att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. RekryteringsprocessenDin ansökan kommer att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se
Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback? Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.
Välj ett jobb för att visa detaljer