Servicetekniker/fastighetsskötare

Byggpojken AB startade sin verksamhet 2007 och har sedan dess vuxit och idag arbetar drygt 20 professionella yrkesmän och kvinnor inom koncernen. Vi utför tjänster inom bygg, måleri, plattsättning och elinstallationer. Vi har våra lokaler i Arninge, Täby och våra kunder är såväl privatpersoner som företag och kommuner. Byggpojkens vision är att våra kunder ska känna att de kan lita på oss på Byggpojken, att vi kommer den tid vi säger och att vi har en bra kontakt med varandra under arbetets gång. Byggpojken ska stå för den trevliga hantverkaren som på ett professionellt sätt utför arbete enligt kundens önskemål. Vi som arbetar på Byggpojken är ett arbetsamt, trevligt och glatt gäng. Vi har en god sammanhållning och lägger stor vikt vid att de anställda ska känna stark tillhörighet till företaget. Vi värdesätter varandra och ställer alltid upp på varandra. Vi söker nu ytterligare ett par servicetekniker till vårt serviceteam. Du kommer att arbeta på vår serviceavdelning mot framförallt företag och kommunala inrättningar. Tjänsten som servicetekniker innebär att du kommer att utföra kortare uppdrag åt våra kunder. Det kan vara allt ifrån att justera dörrar eller fönster till att reparera och underhålla byggnader och lokaler. Du kommer att få tillgång till en egen servicebil. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att tidigare ha arbetat som fastighetsskötare/servicetekniker. B-körkort är ett krav, då du kommer att ha flera olika projekt igång samtidigt. Du kommer att få stort eget ansvar och det är därför viktigt att du är bra på att kommunicera med såväl kunder som med kollegor och trivs med kundkontakt. Vi tror att du är positiv och energisk och gillar att arbeta både ensam och tillsammans med andra trevliga kollegor. Du ska gilla att variera ditt arbete och tycka om att ha många olika uppdrag på gång samtidigt. Nu hoppas vi att du är den vi söker! Varmt välkommen att skicka in din ansökan! Hoppas att vi ses!

15 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Konditoribiträde/kallskänka Bageri Kardemumma Täby Kyrkby

Är du en ansvarstagande, glad och positiv person som älskar kundmottagning, matlagning, bröd och bakverk och gillar ett omväxlande arbete? Vi lagar allt från grunden i eget bageri och kallkök. Vi ser gärna att du bor i vårt närområde. Dina arbetsuppgifter kommer att vara: Expediera kunder i vår butik/café genom att servera och sälja kaffe, bakverk, smörgåsar, tårtor, bakelser och lättare luncher. Vara köksbiträde/kallskänka och göra smörgåsar, sallader, soppa och bereda lättare luncher. Hålla ordning, diska, plocka av bord och se till att café och kök är i gott skick under arbetsdagen. Du behöver ha grundläggande datorvana eftersom du kommer att vara ordermottagare och förbereda tillverkningslistor till produktionen. Omfattningen av arbetet är 85-90% enligt ett 2-veckors rullande schema. Du arbetar antingen morgon mellan kl. 06.00-14.00 ca eller 10.45 -18.45 ca på vardagar samt varannan helg mellan 07.15-15.15 ca. Arbetstiden varierar något beroende på veckodag. Efter helgjobb är du ledig mån-tis. Vi ser att du gillar att jobba med ett högt tempo och hålla många bollar i luften. Du trivs med att arbeta både enskilt och tillsammans med kollegor. Tjänsten tillsätts i början av augusti. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Account manager - Jobbfeed

Jobbfeed driver idag ett jobbnätverk via sociala medier med över 120,000 följare. Tillsammans med vårat sammansvetsade team av proffs ifrån rekryteringsbranschen vet vi hur jobben når dem vi söker. Efterfrågan på talangfulla medarbetare är idag större än någonsin! Kriget om talangerna gör att företag hela tiden måste hitta nya vägar för att nå ut till de bästa kandidaterna på arbetsmarknaden. Med Sveriges största kanaler samt med kunskap inom rekrytering och marknad kan vi erbjuda bästa sättet att nå ut till de bästa kandidaterna och i förlängningen hjälpa företag att bli mer framgångsrika i sin rekryteringsprocess. Nu förstärker vi vårat team med en nya säljare. Vi söker dig Nu behöver vi förstärka vårt team för just Jobbfeed – Rekrytering inom Sociala medier och söker nu en ny säljare. Du kommer att jobba med bolag i olika Branscher som har intresse av att rekrytera folk, bygga sitt varumärke och öka sin närvaro inom sociala medier. Som säljare av nätverkstjänster har du helt nya verktyg att hjälpa kunderna med att lösa deras rekryteringar via referens rekrytering men också via sociala medier. Om rollen Vi har redan idag många nöjda kunder som har sett att det beprövade sättet vi arbetar på ger gott resultat. Du kommer att börja din anställning med uppsökande försäljning och bygga din egen kundstock i den bransch du själv tycker är intressant. Från dessa kunder kommer du efter en tid få återkommande kunder som du bearbetar och skapar merförsäljning ifrån. Rollen innebär mycket frihet under ansvar och det är ditt driv, kreativitet och struktur som avgör om du kommer att lyckas. Vi är ett riktigt sammansvetsat gäng där vi har hög aktivitet blandat med mycket skratt, högt tempo och där vi alla hjälper varandra för att nå våra mål. Vi erbjuder Ett omfattande och unikt utbud av tjänster som hjälper kunderna att rekrytera och nå ut till talangerna på arbetsmarknaden på ett prisvärt och effektivt sätt. Ett arbete som gör att du blir expert på Sveriges starkaste kanaler såsom Facebook, Twitter, Instagram och LinkedIn. Möjlighet att jobba med små och stora kunder inom alla branscher. Möjligheter att forma ditt eget jobb, göra karriär och utvecklas i ett ungt företag. Möjlighet att påverka din egen lön. Ett roligt jobb med glada engagerade arbetskamrater. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Stödpedagog till Hagmo gruppbostad

Vill du göra skillnad, har tydligt brukarfokus och är nyfiken på att vara med och utveckla avdelning funktionsnedsättning, egen regi inom Täby kommun?  Täby kommun strävar efter att vara en inkluderande och hälsofrämjande arbetsplats som kännetecknas av arbetsglädje, samarbete, delaktighet, dialog och respektfullt bemötande. Vi söker nu en stödpedagog som kan arbeta dag, kväll och varannan helg då vi ser en vinst i att du som stödpedagog deltar i verksamheten och ser styrkor och utmaningar i arbetet.  Om boendet Hagmo gruppbostad ligger i Täby kyrkby och är ett LSS-boende med inriktning psykiatri. Här är det nära till Roslagsbanan, bussar, matbutik, vårdcentral och tandläkare.  Till gruppbostaden hör sex enrumslägenheter på 35-39 kvadratmeter. Vissa har helt öppen planlösning med kök/vardagsrum/sovrum integrerat, medan en har ett separat sovrum. Till alla lägenheter hör badrum med dusch. Centralt i boendet hittar du gemensamhetslokalen. Där finns tillgång till kök, matsal, vardagsrum och balkong om du vill ha sällskap eller bara känna samhörighet. I anslutning till gemensamhetslokalen ligger personalens kontor och andra lokaler. Utanför gruppbostaden ligger en för området gemensam uteplats där kan man grilla eller kanske ha en bouleturnering. Om tjänsten I arbetsuppgifterna ingår att • Delta i det brukarnära arbetet samt utföra arbetsuppgifter som förekommer inom verksamheten. • Bidra med kunskap och erfarenhet kring tillämpning av gällande lagstiftningar inom området. • Stödja personalgrupp och brukare med pedagogiska lösningar och metoder inom området i syfte att skapa ökad delaktighet och självständighet. • Vara ett kollegialt stöd i arbetssätt och metoder kring brukaren. • Ge personalgruppen stöd i arbetet med den sociala dokumentationen. På våra boenden arbetar vi utifrån individens behov och önskemål. Vi utgår från tydliggörande pedagogik då struktur och rutiner är en förutsättning för god hälsa. Du arbetar självständigt och målfokuserat utifrån verksamhetens rutiner och genomförandeplaner. Du möjliggör individuell utveckling utifrån brukarens egna förutsättningar. Du kommer att ha ett nära samarbete med anhöriga och/eller god man/förvaltare samt andra viktiga aktörer. I tjänsten kan även ingå boendestöd med brukare som bor utanför gruppbostaden. Vi förväntar oss även att du är delaktig i verksamhetens utveckling genom att följa beslut och bidra med dina kunskaper och din erfarenhet.  Vi söker dig som är utbildad stödpedagog eller har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med personer med Intellektuell Funktionsnedsättning i kombination med psykiatriska diagnoser. Meriterande är erfarenhet av/kunskap om självskadebeteende. Du har även kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer som har autism och närliggande funktionshinder.  Du känner glädje i att hjälpa och stötta människor i vardagen. Du har förmågan att bemöta människor på ett professionellt sätt och kan självständigt hantera olika situationer utifrån varje individs förutsättningar och behov. Då kommunikation och dokumentation är viktiga arbetsredskap i vår verksamhet är det ett krav att du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift. Vi ser att du har god vana av social dokumentation. Meriterande om du har dokumenterat enligt IBIC. Som person är du stabil, trygg och har god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kommer att vara på ca 80 %. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas under ansökningstiden.  För att bli aktuell för anställning krävs ett utdrag från polisens belastningsregister, välj "kontroll av egna uppgifter". Vill du göra skillnad för Täbybor med funktionsnedsättning - Täby kommun (taby.se)   Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Timvikarier till förskolor i Täby, Vallentuna, Vaxholm, Åkersberga

Vill du ha ett flexibelt och spännande jobb som vikarie i förskolor. Vi söker nu personal till vår bemanningspool inför höstterminen 2024. Arbetet innebär att arbeta på olika förskolor i Stockholms norra förorter med barn 1-5 år. Uppdragen kan vara från en dag till flera månader på samma förskola. Du bestämmer själv hur mycket du vill jobba. Vi söker dig som: är barnskötare/förskollärare eller har god erfarenhet av arbete i förskola är flexibel, ansvarstagande och initiativrik har mycket goda kunskaper i svenska språket är studerande till förskollärare är pensionär som vill fortsätta i yrkeslivet eMHå i Stockholm AB är ett väletablerat företag sedan år 1998. All personal får kompetensutveckling i form av föreläsningar och kurser samt introduktionsprogram. Arbetskläder och frisvårdsbidrag. För att arbeta i barnomsorg behöver du ha ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Skicka din ansökan med CV via mail till: [email protected] Vid frågor kontakta Mona Henriksson 070-515 98 55

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Bilförsäljare sökes till Quality Cars Norrort i Täby

Nu söker vi på Quality Cars Norrort en ny säljare med ett brinnande intresse för bilar. Vi söker dig som är social, driven och har ett genuint intresse för kundbemötande. Dina dagliga uppgifter kommer att bestå av försäljning av bilar, fotografering samt att aktivt kontakta kunder. Vi ser gärna att du är en självgående person då du har goda möjligheter att utvecklas inom företaget. Vi ser gärna att att du har dokumenterad erfarenhet inom bilförsäljning. Innehar B-körkort, god datavana, kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska samt engelska. Fotokunskaper är meriterande. Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning, arbetstiden är heltid. Välkommen att skicka in din ansökan till: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
ChopChop Arninge söker Kassa- och Serveringspersonal

VI SERVERAR MAT OCH UTVECKLAR MÄNNISKOR! ChopChop Arninge söker nytt tillskott till teamet, vi söker dig som vill utvecklas personligen, kan erbjuda bra service och servera mat som vi är stolta över. Just nu vill vi utvidga vårt team och söker främst dig som är ute efter ett extrajobb redan nu under våran och ett sommarjobb över sommarlovet. Glöm inte att märka din ansökan med rubriken Arninge - Deltid. Vilka är ChopChop? ChopChop har idag 41 restauranger, vi är i en expansiv fas! Vi söker dig som vill anta utmaningen och utvecklas med oss. ChopChop är Skandinaviens första drive thru restaurang med inriktning på det asiatiska köket. Vår första restaurang öppnades i Eskilstuna 2011, och sedan dess har vi öppnat många fler över hela Sverige. Vi erbjuder våra gäster ett bättre alternativ till dagens snabbmat längs vägarna, på ett snabbt och tillgängligt sätt. Vårt mål är att slå sönder bilden av traditionell snabbmat och omdefiniera hela upplevelsen för våra kunder. Detta uppnår vi genom att använda oss av råvaror av bästa kvalité och erbjuda våra gäster en lugn och trivsam miljö för ett besök utan stress. Genom oss kan du uppleva charmen branschen har att erbjuda. Vi erbjuder en arbetsplats med god sammanhållning och en tillfredställande arbetsplats där vi kan jobba hårt och utvecklas tillsammans. Givetvis ska vi ha kul under resans gång också, är du hårt arbetande och söker efter en utmaning? Tveka inte att söka till oss. Beskrivning av arbetsuppgift. Hos oss är gästerna vår högsta prioritet och kollegorna i ditt team. Att jobba med oss innebär det att du utför ditt arbete med 100 % engagemang med en entusiatisk inställning. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta med att servera gäster, arbeta i kassa, samt renhållning. Respektive restaurang har särskilda, vardagliga rutiner och regler som skall följas, men samtliga strävar efter samma målsättningar - att visa respekt gentemot varandra, arbeta som ett lag och hjälpas åt med de uppgifter som finns på arbetsplatsen. Vad söker vi och vad erbjuder vi? ChopChop erbjuder en omväxlande arbetsmiljö på grund av dess bransch. Gillar du teamwork, nya utmaningar och har viljan att prestera inom allt du gör? Då gillar vi dig! Vi kräver inte att du har någon tidigare erfarenhet, för den har vi. Vi erbjuder en arbetsplats fullt av schyssta och hjälpsamma kollegor som jobbar åt gemensamt satta mål. Lön Lön enligt Kollektivavtalets(Riksavtalet Visit-HRF) tariffer (Lönegrupp 2) Just nu söker vi 2 personer som vill jobba 50%. Arbetet är förlagd på dagtid, kvällstid och helger. Skicka din ansökan till oss via [email protected] och det är viktigt att du märker rubriken med Arninge - Deltid. När börjar tjänsterna? Upplärningen och tjänsterna startar omgående enligt överenskommelse. Vi söker efter att tillsätta följande tjänster: 2st x Tjänster Tack för visad intresse #jobbjustnu

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lagerarbetare till Escalator Partssweden

Nu söker vi en Lagerarbetare till vår kund Escalator Partssweden i Täby.Ta chansen och sök idag! Om tjänstenSom lagerarbetare hos vår kund i Täby kommer du att hantera reservdelsartiklar till rulltrappor. Escalator Partssweden erbjuder reservdelar till samtliga märken på den nordiska marknaden och tjänsten är placerad på deras centrallager.I denna roll kommer du attarbeta med sedvanliga uppgifter på lager ex. plock och pack,köra ut reservdelar vid behov och ordna i lagretmed truck som hjälpmedel. Kvalifikationer (krav för tjänsten) Erfarenhet av lagerarbete Manuellt B Körkort Vana vid att köra lätt lastbil Truckkort B Svenska i tal och skrift Din profilVi söker dig som uppskattar att arbeta inom lager, har bra mycket energi och trivs i en roll med varierade arbetsuppgifter. Du gillar att vara aktiv under dagen och förstår att tjänsten är fysisk snarare än stillasittande. Vidare är du hjälpsam som kollega och har en god arbetsmoral - du kommer i tid, utför dina arbetsuppgifter och kommunicerar på ett tydligt och respektfulltsätt gentemot kollegor och chefer. Hos oss är vi alltid ett lag. Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Alexandra på 0707982676 eller via mail: [email protected] behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Om FordonsakademinVi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen.Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra.VärderingarVi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Kontorsassistent med intresse för varierande arbetsuppgifter sökes

Vi söker dig som är i början av din karriär och gillar att ha flera bollar i luften. I rollen ligger ditt fokus på att avlasta VD i det dagliga arbetet samt att vara behjälpig med administration, kundkontakter och försäljning. Här får du utrymme för kreativt arbete samt en hel del sociala möten med kunder, partners och andra intressenter. Start snarast eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för tjänsten är ständigt varierande och passar perfekt för den som gillar att testa på nya saker. Du kommer att sköta allt ifrån att skapa inlägg till sociala medier, uppdatera hemsidan, kontakta nya och befintliga kunder, assistera vid kundmöten och att skapa relevanta mallar och dokument. Till dina arbetsuppgifter hör bland annat: Kalenderadministration och möteskoordinering Support i interna och externa projekt Mötesförberedelser och skapande av presentationsmaterial Generell kontorsadministration Skapa innehåll till sociala medier Uppdatera hemsidan med bl.a. SEO-vänliga artiklar Arbeta med betald annonsering i form av Google och Facebook/Instagram Assistera vid kundmöten Värna om befintliga kunder Mailutskick Vi söker dig som… Systemvana i Microsoft Office programmen Uttrycker sig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Som person är du driven, självgående och prestiglös i ditt arbete. Vidare ser vi gärna att du är social och är bra på att vårda och utveckla kundkontakter. Du gillar när det händer saker och uppskattar en varierande vardag. Om bolaget Toppreno är en etablerad bygg och renoveringsfirma med säte i Stockholm. Med över 15 års erfarenhet har vi goda kunskaper inom flera byggområden och klassas därför som en totalentreprenad. Vi vänder oss till privatpersoner, bostadsrättsföreningar samt företag och hjälper de med deras önskemål. Vi befinner oss nu i en spännande tillväxtfas och söker därav en driven kollega som vill jobba med administration och adhoc-uppgifter.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare Semestervikarie 80 % Arninge Station och Häggvik

Om jobbet: Brinner du för kundbemötande, älskar sälj och har ett intresse för inredning och design? Vi söker dig som trivs i ett serviceyrke med mycket kundkontakt. Som säljare hos oss är kunden din högsta prioritet. Dina främsta arbetsuppgifter är försäljning av sängar och bäddtillbehör. Du kommer arbeta utifrån satta personliga mål. Ditt arbete kantas av en nära kundkontakt och du får möjligheten att guida varje kund genom viktiga köp som ska ge glädje i många år. Om KungSängen KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har 36 butiker runt om i Sverige, från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder. KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet. Att jobba hos oss KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad. Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss. Du som söker Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kunder varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa. Som säljare söker vi dig som är driven, social och alltid sätter kunden i fokus. Du ska vara positiv, lojal och hjälpsam, såväl mot kunder som mot medarbetare. Det är viktigt att du är både kund- och säljorienterad, och att du har ett stort intresse för försäljning och kundbemötande. Vi ser att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och har ett intresse för inredning och design. Tjänsten innebär semestervikariat på 80 % under sommaren 2024 och arbete i båda butikerna Arninge Station och Häggvik Skicka in din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb" Rekryteringen sker löpande så Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Frågor om tjänsten besvaras av Butikschef Ann-Charlotte Hardis [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024