Grundskollärare i Träslöjd

Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar – och skapar mervärden tillsammans! Fågelvikskolan är en högstadieskola för årskurs 7 - 9 med cirka 400 elever. Skolan har i början av höstermimen 2023 flyttat in i helt nyrenoverade lokaler och ett spännande utvecklingsarbete pågår! På Fågelvikskolan arbetar vi utifrån ledorden att Utveckla en skola som fungerar för alla. Gemenskap, motivation och kollegialt lärande är centrala delar i vårt arbete. Vi är tillgängliga och synliga för våra elever. Vi arbetar aktivt med att skapa goda relationer mellan elever, vårdnadshavare, kollegor och ledning samt arbetar uthålligt med värdegrundsfrågor i syfte att skapa trygghet och motverka kränkningar. Vi värnar om goda uppväxtvillkor för barn och unga genom att sätta elevens behov och lärande i centrum. Vi tror att varje elev kan lyckas utifrån sina förutsättningar och eftersträvar en inkluderande undervisning samt tillgängliga lärmiljöer. ARBETSUPPGIFTER Som lärare på Fågelvikskolan kommer du dels ingå i ett arbetslagsteam som arbetar med elevens behov i centrum, dels ingå i ett eller flera ämnesteam. I uppdraget som grundskollärare ingår planering och genomförande av undervisning samt bedömning av elevers kunskaper. I uppdraget ingår också att utvärdera och utveckla det pedagogiska arbetet utifrån styrdokument och skolans rutiner samt elevens behov och intressen. Som lärare förväntas du bedriva en strukturerad och inspirerande undervisning och hitta strategier för att möjliggöra samtliga elevens kunskapsutveckling. På så sätt är en inkluderande undervisning en självklarhet för dig i ditt vardagsarbete. I uppdraget ingår att bidra till det kollegiala lärandet vars syfte är att främja skolans utvecklingsarbete. Mentorskap ingår i uppdraget. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är grundskollärare med legitimation i träslöjd. Vi söker dig som har en mycket god pedagogisk och didaktisk förmåga som med tydlighet och engagemang kan organisera och leda arbetet i klassrummet för elevers bästa möjliga utveckling. Du tycker det är lärorikt och självklart att möta elever med olika behov och ser skolans kompensatoriska uppdrag som en självklarhet. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa goda och hållbara relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare i syfte att bidra till ökad kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Vidare önskar vi att du har en god förmåga att samarbeta för att kunna bidra i vår teambaserade organisation. Du ska vara väl förtrogen med våra styrdokument och gärna ha erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg som främjar elevers kunskapsutveckling. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

12 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Mio söker demand planner!

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Maximera varutryck och tillgänglighet – bli demand planner på Mio! Drömmer du om att vara en nyckelspelare i en dynamisk organisation som sätter kundernas behov i fokus? Då är det dags att ta steget och bli vår nästa demand planner hos Mio! Vi på Mio söker efter en passionerad och resultatinriktad individ som kan axla ansvaret för att maximera varutryck och tillgänglighet. Du kommer att tillhöra vår varuförsörjningsavdelning och rapportera till chef demand planner. Tillsammans kommer vi att forma och driva strategier som säkerställer Mios framgång och tillväxt. Som vår demand planner kommer du att vara spindeln i nätet, samarbeta tvärfunktionellt med flera andra avdelningar för att säkerställa en enastående köpupplevelse för våra kunder. Dina uppgifter: Som demand planner hos Mio kommer du att ha ansvar för ett eller flera produktområden. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att analysera och hantera prognoser för att optimera varuförsörjningsprocessen. Genom analys och affärsmässigt agerande kommer du att balansera efterfrågan och tillgång på både centrallager och i våra butiker, vilket är avgörande för att säkerställa att våra kunder alltid hittar det de söker. Din profil: Vi söker efter en driven och analytisk person som trivs med att arbeta i en fartfylld och föränderlig miljö. Du har en stark förståelse för prognostisering och en förmåga att ta affärsmässiga beslut genom datadrivna analyser. Att kunna samarbeta och kommunicera effektivt är avgörande för denna roll, då du kommer att samarbeta med flera funktioner och leverantörer för att uppnå gemensamma mål. I den här rollen krävs ett starkt självledarskap och nyfikenhet. Du behöver ha eftergymnasial examen inom ekonomi/logistik/supply chain. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom detaljhandel och eller liknande arbetsuppgifter. Så om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för detaljhandeln, ansök nu och bli en del av Mio-laget! Övrigt: I denna process använder vi oss utav screeningtester och du kommer därför få tester skickade till dig efter du skickat in ansökan.  Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och denna roll kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan.  Arbetet utförs på plats på vårt servicekontor i Tibro och arbetstiderna är dagtid 08.00-17.00 För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Silverstrand: [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Stefan Johansson: [email protected] Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Undersköterska till Allégården

Är du undersköterska och tycker du om att arbeta flexibelt, självständigt med ett positivt synsätt? Har du ett stort intresse att hjälpa personer med kognitiv svikt? Vill du vara med på Tibro kommuns fortsatta utvecklingsresa? Vi behöver nu förstärka vårt team på Allégården inom Socialförvaltningen i Tibro kommun med fyra medarbetare. Två tjänster innebär ett heltidsmått om 37h/vecka och arbete dag, kväll och helg och de andra tjänsterna är två nattjänster och avser heltidsmått om 34,20h/vecka. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetet som bedrivs inom Demensenheten i Tibro Kommun är unikt, både nationellt uppmärksammat och prisbelönt, då vi arbetar på ett nytt och spännande sätt med att stötta personer med kognitiv svikt för att skapa större trygghet för personen. Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Tjänsterna innebär arbete både på boende och hemvård inom demensorganisationen. Vi strävar alltid efter att arbeta med personen i centrum vart man än befinner sig i sin sjukdom. Genom att hemvård, dagverksamhet, korttid, växelvård och särskilt boende är en gemensam verksamhet har vi större möjlighet att skapa trygghet genom att följa personen genom sjukdomen. Vi lägger stor tonvikt på att skapa goda relationer med vårdtagare och närstående, och vi strävar efter att tillgodose en god personlig vård och omsorg, där arbetet med att stärka självkänslan hos den enskilde är central, och där sociala aktiviteter är en självklar del av arbetet. Du ska kunna arbeta strukturerat, samverka i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet och deltar aktivt i arbetsplatsens kvalitets- och utvecklingsarbete. Dokumentation, och av sjuksköterskan delegerade uppgifter, ingår. Därför är det av vikt att du som sökande har haft och vill ha delegation inom HSL. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och du som söker behöver kunna styrka att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023, om du ej varit det krävs ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Demens ABC eller annan vidareutbildning inom demensvård är meriterande, liksom erfarenhet av att ha arbetat med personer med kognitiv svikt. Du ska ha goda datakunskaper och kunna uttrycka dig väl i svenska, både i tal och skrift. Körkort B är önskvärt Stor vikt läggs på personlig lämplighet ÖVRIGT Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Veterinär till Distriktsveterinärerna Tibro

För att alla djur i Sverige ska få förutsättningar att leva ett så bra liv som möjligt finns Distriktsveterinärerna. Med beredskap dygnet runt, mottagningar över hela landet och unik kunskap om djurhälsa bidrar vi till sundare djur och ett tryggare liv. Som distriktsveterinärer arbetar vi på uppdrag av privatpersoner, företag och myndigheter. Vi erbjuder samhällsbärande tjänster för akut djursjukvård, smittskydd och förebyggande insatser för en god djurhälsa. Alltid med fötterna på jorden och hjärtat på rätt ställe. Distriktsveterinärerna är en del av Jordbruksverket. Distriktsveterinärerna Tibro söker ytterligare en veterinär till vårt team som består av sex veterinärer och tre sköterskor. En av dina viktigaste tillgångar blir dina fantastiska kollegor som ger glädje och stöd under arbetsdagen. Vi planerar vårt dagliga arbete tillsammans och det är vi som gemensamt utvecklar vår verksamhet till det vi vill att den ska vara. Vi ser ett behov av att utöka vår verksamhet med ytterligare en veterinär. Vi arbetar främst med nöt och förebyggande besättningsarbete, men har även en ökande häst- och smådjursverksamhet. Vi vet att alla gör ett bra jobb om man får vila och återhämta sig och vi planerar verksamheten utifrån det. Under beredskapen har vi hjälp av 9900, Distriktsveterinärernas centrala svarsfunktion, med att planera arbetet. De ger stöd och hjälp under kvällar, nätter och helger. ARBETSUPPGIFTER Du arbetar på daglig basis som distriktsveterinär, både med akut sjuka djur och med planerad, förebyggande djurhälsovård. I din roll hos oss börjar du som veterinär på din kunskapsnivå och vi hjälper dig att utvecklas vidare inom ditt intresseområde. Vi ser gärna att du vill lära dig mer, om det mesta men ger dig också möjlighet att rikta in dig på just det där speciella som du är extra intresserad av. Du får en egen handledare som stöd i ditt dagliga arbete. Beredskap ingår som en del av arbetet och på beredskapstid får du möta alla djurslag. KVALIFIKATIONER Veterinärlegitimation är krav för denna tjänst. Oavsett om du är ny eller har erfarenhet kan du trivas hos oss. Det är viktigt för oss att du är nyfiken, gärna frågvis och du gillar en utmaning samtidigt som du uppskattar att ha en fast grund att stå på. Du skapar goda relationer och förstår att samarbete är grunden. Tanken på att jobba med allt från smittskydd till att kastration av alpackor känns spännande. B-körkort är ett krav då bilkörning är en stor del i arbetet och du behöver känna dig bekväm med att köra bil även i dåligt väder och på nätterna. ÖVRIGT Vi bryr oss om vår personal. Därför ger vi alla medarbetare inom Distriktsveterinärerna möjlighet att ta del av olika förmåner. Några exempel är 28-35 dagar semester beroende på din ålder, löneväxling, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. För dig som förälder har vi bra villkor för att hitta en bra balans mellan arbetsliv och familjeliv, vi erbjuder bland annat föräldrapenningtillägg och möjlighet att reducera din arbetstid fram till dess att barnet är tolv år. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare. Vårt arbetsspråk är svenska och våra tjänster kräver att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har Distriktsveterinärerna tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag. Hos Distriktsveterinärerna använder vi e-rekrytering genom Offentliga Jobb för att effektivisera och kvalitetssäkra arbetet med ansökningshandlingarna. När du en gång fyllt i dina uppgifter kan du enkelt söka andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen. Tack för att du söker genom Offentliga Jobb!

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
PERSONLIG ASSISTENT TIBRO SOMMAR 2024

Vår kund är en 29-årig lugn tjej som bor i Tibro i egen lägenhet. Vi söker en personlig assistent som kan arbeta under sommaren, veckorna 26–32 och ska vara henne behjälplig i sitt hem och i hennes vardag. Vi ser gärna att du börjar arbeta på timmar redan innan sommaren, eventuellt kommer det finnas möjlighet att arbeta kvar efter sommaren som timanställd vid behov. Vår kund lever ett socialt och aktivt liv. Hon tycker det är kul att laga mat och baka, åka och simma, gå på teater/ konserter och lyssna på musik. Hon tränar på gym, dansar zumba och tar promenader. Listan kan göras lång, här är det viktigt att du som assistent ska finnas som stöd och hjälp. Du behöver vara rökfri, inneha svenskt körkort och önskvärt med egen bil, då kunden behöver hjälp till och från aktiviteter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Som person behöver du vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. En trygg och värdefull assistent och kollega. Det dagliga arbetet handlar om att stödja vår kund men inte ta över, viktigt är att kunden får göra så mycket som möjligt själv. Kunden ser helst kvinnor som sökande, då känner hon sig mest bekväm. Det är bra om du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent och gärna någon utbildning inom detta. Hon använder sig till viss del utav stöd och bild i kommunikation, då det används som förstärkande och förtydligande för kunden så det är av stor vikt att du kan svenska i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter · Erfarenhet av att jobba med människor · Svenska i tal och skrift · Rökfri · B-körkort, tillgång till egen bil är ett plus Arbetstid/tjänstgöringsgrad · Start snarast, timanställning. · Sommarvikariat veckorna 26–32, ca 80- 85% tjänst. · Möjlighet till timanställning efter sommaren, vid behov. Kontaktperson Kundansvarig: Lotta Lehn E-post: [email protected] Märk din ansökan med referens: Tibro På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

9 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Marknadskommunikatör

Lundbergs Möbler söker en driven och kreativ digital marknadsförare/kommunikatör med stark säljvilja som är nyfiken och försöker hänga med i dagens snabba digitala utveckling. Vi är sedan 1945 en möbeltillverkare i Tibro. År 2014 började vi specialisera oss på bord i trä som ska kunna ingå i en cirkulär ekonomi. Miljö och hållbarhet är ett komplext område som vi inte är rädda för att ta oss an. Vi på Lundbergs Möbler vill med engagemang och kompetens skapa långsiktigt hållbara bordslösningar som bidrar positivt till både kundens, samhällets och medarbetarnas liv. Att arbeta hos Lundbergs Möbler: Som medarbetare på Lundbergs Möbler får du möjlighet att vara en del av att skapa möbler för en mer hållbar framtid. Vi är ett litet dynamiskt företag som värdesätter samarbete. För oss är dina idéer värdefulla för att ta oss framåt och utvecklas. I rollen vi söker erbjuder vi möjlighet till utveckling att forma tjänsten ytterligare. Tjänsten: Som Digitala marknadsförare/Kommunikatör kommer du att ansvara för utveckling, implementering och uppföljning av våra digitala marknadsföringsstrategier. Du kommer även att ha en nyckelroll inom försäljning. Detta avser heltidstjänst, start senast 2024.09.01. Lön enligt överenskommelse. Ansvarsområden: Utveckla och genomföra digitala marknadsföringsstrategier, samt intern kommunikation och processer. Hantera och optimera kommunikation via nyhetsbrev (Mailchimp) och kampanjer för att säkerställa maximal ROI för vår målgrupp. Identifiera projekt hos vår målgrupp samt boka och planera säljmöten. Vara uppdaterad med de senaste trenderna och teknikerna inom digital marknadsföring för att kunna erbjuda innovativa lösningar inom organisationen och till vår målgrupp. Krav och kvalifikationer: Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom digital marknadsföring och strategisk planering. Goda kunskaper inom digitala kanaler inklusive GA4, SEO, SEM, e-postmarknadsföring och content marketing. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, i tal och skrift, samt förmåga att anpassa kommunikation till olika kundprofiler. Förståelse för användning av dataanalysverktyg för att mäta och utvärdera marknadsföringsinsatser. En kommunikativ och utåtriktad personlighet som är lyhörd, resultatfokuserad och framgångsrik i att sluta affärer. Ansökan: Om du vill ha ett arbete där du får vara med och forma den svenska möbelindustrin och tror att du har vad som krävs, visa din kommunikativa förmåga och skicka in ditt CV med personligt brev. Har du säljviljan vi söker kommer vi inte kunna tacka nej till att träffa dig. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla som delar vår passion för cirkulära möbelflöden och nyfikenhet för den digitala framtiden.

8 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Tibro kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Tibro kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

7 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionsplanerare med logistikansvar

Är du intresserad av både produktionsplanering och logistik? Vill du ha en roll i ett snabbrörligt tillväxtbolag där du får ta ansvar över hela flödet och vara med där det händer? Då kan detta var rätt roll för dig! Om oss Crispo Paper AB är ett producerande bolag som tillverkar och utvecklar wellemballage av högsta kvalitet. Med bred kunskap, effektiva processer och rätt utrustning kan vi skräddarsy wellemballageslösningar för kunder runt om i hela Sverige direkt från vår lokala produktion i Tibro. Vi omsätter idag ca 80 MSEK och är på en tillväxtresa där vi fortsätter att utvecklas och satsa framåt. I Tibro är vi ett gäng om ca 18 medarbetare som arbetar tillsammans för att nå våra mål och skapa bästa möjliga lösningar och produkter till våra kunder. Vi har roligt tillsammans längst vägen, trivs på arbetet och i vår gemenskap. Läs mer om oss på www.crispopaper.se Om rollen Nu söker vi dig som vill bli produktionsplanerare med logistikansvar hos oss vilket innebär ett ansvarsområde som sträcker sig från planering till att godset är hos kund. Då du ansvarar för vår produktionsplanering säkerställer du att rätt kund får rätt produkter i rätt tid. Du ansvarar även för att godset kommer i väg från oss till kund som de ska. Eventuella ändringar hanteras och du ansvarar för daglig kundkontakt där du säkerställer att rätt information når rätt person inom ditt område. Till din hjälp har du två logistiker som bokar och kör fram produkterna. Då vi är ett mindre bolag hugger man i där det behövs, vilket kan innebära att du även sitter hands on med bokningar stundtals. Du planerar och utvecklar ditt ansvarsområde genom att kontinuerligt utvärdera och driva förbättring och säkerställer därmed hög kundnöjdhet. Rollen innebär arbetsledning, men inte personalansvar. Arbetstid är dagtid vardag och du rapporterar till Platschef. Vi söker Vi söker dig som med fördel arbetat med både produktionsplanering och logistik i producerande bolag tidigare. Då vi söker en person som vi vill satsa på och se utvecklas söker vi en person med driv och engagemang. För rätt person kan det finnas möjligheter att få personalansvar och sitta i ledningsgrupp på sikt. Vi tror att du som söker dig till oss trivs i en samordnande roll, är ansvarfull och strukturerad. Dessutom är du prestigelös, vill jobba i ett mindre snabbrörligt bolag och ser till helheten. Du motiveras av att skapa lagkänsla och jobbar kontinuerligt med att skapa trivsel och god atmosfär. Det är meriterande om du har truckkort och det är ett krav att du kan svenska. Vi erbjuder Hos oss kommer du in i en verksamhet som är på en tillväxtresa! Samtidigt som det händer mycket idag ser vi till att jobba långsiktigt. Vi erbjuder en nyckelroll i vår verksamhet där rätt person får ta ansvar och ges möjlighet att utvecklas! På sikt kan det, som vi nämnt ovan, bli aktuellt med både personalansvar och plats i ledningsgrupp! Dessutom är vi ett team som har roligt på jobbet! Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 30 april 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024
Undersköterska till bemanningspool

Nu söker vi flera engagerade och drivna undersköterskor till vår bemanningspool i Tibro kommun! Tjänsten innebär placering i Socialförvaltningens bemanningspool som kommer att innebära arbete både inom äldrevård och inom funktionsvariationsområdet. Du behöver därför vara en person som redan har erfarenhet från båda områdena eller tycker det verkar spännande att få möjlighet att utvecklas och lära dig nya arbetsområden. Låter det som ett arbete för dig? Tveka inte att ansöka redan idag! Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/tibro kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. ARBETSUPPGIFTER Bemanningspoolens uppdrag är att täcka vakanser inom hela Socialförvaltningen och du kommer att bli bokad efter behov på våra olika enheter och därmed bidra med din kunskap på många olika enheter inom både äldrevård och funktionsvariationsområdet. Att arbeta i bemanningspoolen innebär att du kommer ingå i ett välkomnande och professionellt team av undersköterskor som är beredda att täcka upp bemanningsbehov på våra olika enheter. Du blir en värdefull resurs som kommer arbeta tillsammans med många kollegor inom hela förvaltningen. och träffa många brukare. Som anställd i poolen utgår du från ett rullande grundschema (dag/kväll/helg) och du har tät kontakt med våra planerare som bokar arbetspass på de olika enheterna. Det innebär att arbetstiden kan justeras under schemaperioden och är flexibel utifrån bemanningsbehov. Vi tillämpar Bilaga D till kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser (AB). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och du som söker behöver kunna styrka att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023, om du ej varit det krävs ett bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Tjänsten ställer krav på flexibilitet och samarbetsförmåga och du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort klass B med manuell växellåda är ett krav. ÖVRIGT Rekrytering sker löpande under annonseringstiden, så skicka in din ansökan redan idag! Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligt men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

28 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Jobba dagtid som personlig assistent -Tibro

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en aktiv kille med glimten i ögat på 30 år och som bor i egen lägenhet i Tibro. Som hans personliga assistent kommer du hjälpa honom i hans vardag med bland annat kommunikation, personlig hygien, och att vara med honom på sin dagliga verksamhet. Du som söker är tjej/kvinna och har du tidigare erfarenhet av autism är det en fördel, men störst vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Du ska ha ett genuint intresse för att arbeta med människor och ha en förmåga att läsa av och anpassa ditt bemötande efter personen. Tycker du även om att vara ute och promenera så kommer du trivas och passa för detta jobb. Körkort är en fördel. 1 tjänst med tjänstgöringsgrad 75 % där arbetstiden är dagtid måndag till fredag. Tjänsten inleds med bredvid gång då det är viktigt att du känner dig säker i de arbetsuppgifter som ingår i arbetet. Kollektivavtal Personlig assistent Fremia – Kommunal Välkommen med din ansökan märkt ”TK” senast 2024-04-30 till arbetsgivaren på e-post: [email protected] Endast kandidater som blir aktuella för intervju kommer bli kontaktade. Vi efterfrågar referenser. SkaraborgsAssistans är ett brukarkooperativ som ägs och drivs av assistansberättigade medlemmar. Vi är idag 47 medlemmar med ca 350 personliga assistenter. Medlemmarna är sina egna arbetsledare alternativt har en vice arbetsledare till sin hjälp. Vår verksamhet verkar helt utan vinstintresse. Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension samt vi anordnar utbildningar till dig som anställd. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag till alla våra anställda och är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! Mer info: www.skaraborgsassistans.com

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024