Sommarjobb som Orderadministratör hos Ljusgårda - start vecka 25 Vill du ha ett sommarjobb där du får ha daglig kontakt med kunder, vara spindeln i nätet och bidra till att Sveriges mest hållbara sallad når butikshyllorna? Då är det här jobbet för dig! DIN VARDAG Som Orderadministratör hos Ljusgårda i Tibro kommer du att vara en viktig länk mellan butik, produktion och logistik. Du kommer att: Ha daglig kontakt med butiker, främst ICA, via telefon och sms-verktyg Lägga in ordrar och planera leveranser Samarbeta med produktion och logistik för att få ihop helheten Ha koll på siffror och listor – du kommer använda Excel, men det räcker att du har grundläggande koll Vara lyhörd för butikernas behov och snabbt kunna anpassa dig VEM ÄR DU? Vi tror att du är en serviceinriktad och organiserad person som gillar att prata med människor och skapa goda relationer. Du trivs när tempot är högt, gillar att ha koll på läget och har lätt för att sätta dig in i nya system. B-körkort är ett plus – ibland kan det vara bra att kunna svänga förbi en butik. VILL DU VETA MER? Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 eller Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon +46707434173. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-05-04. OM KUNDEN Ljusgårda odlar sallad inomhus – året runt, helt utan bekämpningsmedel och med 99 % mindre vatten. Vi är ett svenskt foodtech-bolag som tänker nytt för framtiden. Salladen odlas i Tibro och finns idag i över 550 butiker runt om i Sverige.
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan. 🛠 Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, se till att IT-utrustning fungerar, tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara, administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. ✅ Vad du behöver ha för att vara aktuell Du behöver uppfylla något av följande alternativ: Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver detta behöver du också: goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt, goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow), goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM), kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 🌱 Vad vi erbjuder Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta, En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding, Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration, Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling. 📍Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ange vilken ort du bor i när du ansöker. Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag. Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag. -- Om rollen Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterade frågor och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Arbetsuppgifterna inkluderar: – Se till att IT-utrustning fungerar – Tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chatt – Support av både hård- och mjukvara – Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer) – Instruera användare i hur olika program används. -- Vi söker dig som har För att lyckas i rollen ser vi att du har: – Gymnasieutbildning eller motsvarande IT-kunskaper – Minst 6 månaders erfarenhet från arbete inom helpdesk, IT-support eller liknande – Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt – Kunskap om ärendehanteringssystem, t.ex. Easit GO eller ServiceNow – Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM) – Flytande svenska i tal och skrift -- Vi erbjuder Detta är ett konsultuppdrag där du får: – En trygg start med onboarding och introduktion – Lokalt stöd genom hela uppdraget – Möjlighet att utvecklas inom en stabil och viktig sektor – Erfarenhet från uppdrag med struktur, säkerhet och tydliga processer -- Ansökan Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval. Märk din ansökan med orten du söker från, t.ex. Göteborg, Borås, Uddevalla eller annan ort i Västra Götaland eller Halland. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ljusgårda söker en driven och självgående innesäljare som brinner för att skapa relationer, utveckla affärer och optimera försäljningen. I denna roll blir du en nyckelspelare i kontakten med cirka 100 ICA-butiker, där du både stärker samarbeten och säkerställer att våra hållbart odlade produkter når ut till rätt kunder. Det här är en roll för dig som trivs i en dynamisk miljö där du kombinerar operativt säljarbete med strategiskt tänk. Vill du vara en del av ett växande bolag som driver innovation och hållbarhet framåt? Då kan detta vara möjligheten för dig. DIN VARDAG Som innesäljare hos Ljusgårda har du en central roll i försäljningsarbetet. Du kommer att: Ha daglig kontakt med cirka 100 ICA-butiker via telefon och AI-SMS-verktyg för orderhantering och relationsbyggande. Ansvara för att sälja produktionens prognostiserade volymer och fördela dem till rätt kunder. Planera lastdagar och koordinera med produktion och logistik för att säkerställa effektiva leveranser. Utveckla försäljningsprocesser och arbeta proaktivt för att optimera affären. Följa marknadens behov och anpassa strategin för att säkerställa långsiktig tillväxt. Vid behov besöka butiker för att stärka relationer och få en djupare förståelse för kundens behov. VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av försäljning, gärna med tydliga lönsamhetsmål och prognosarbete. Stark kommunikativ förmåga och en naturlig talang för att skapa relationer. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt bekvämlighet i att kommunicera på engelska. Mycket goda kunskaper i Excel och förmåga att analysera butikernas affärer och lönsamhet. Ett strategiskt tänkande och vilja att utveckla arbetssätt för att förbättra försäljningsprocessen. B-körkort då besök hos kunder kan förekomma vid behov. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Ljusgårda med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Ljusgårda. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström på telefonnummer: 070 302 02 73 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. OM KUNDEN Ljusgårda är ett svenskt foodtech-bolag som revolutionerar salladsodling genom att odla hållbart, lokalt och utan bekämpningsmedel – året om. Med en klimatcertifierad anläggning i Tibro använder vi 99 % mindre vatten än traditionell odling. Idag producerar de sallad, som packas i påse, under varumärket Supernormal Greens. Det finns normala saker med hur de odlar. Som att allt börjar med ett frö. Det mesta annat med de är långt ifrån normalt. De har tagit normal utomhusodling och skapat tekniken för att placera den inomhus i ett cirkulärt odlingssystem. Ljusgårda anser att detta är en nödvändig utveckling för att på ett hållbart sätt säkra vår mat i framtiden. Men att revolutionera något som sett likadant ut under lång tid kräver att man tänker lite annorlunda. På Ljusgårda är de inte rädda för att testa nya vägar samtidigt som de är ödmjuka inför naturen. De vet att de måste vara såväl prestigelösa som lyhörda när de går framåt. De tar det som behövs från det normala sättet att odla, men fortsätter oavbrutet att utveckla teknologin för att ta sig mot en ännu bättre produkt. De kallar det odling the Supernormal way. Läs mer om Ljusgårda här www.supernormalgreens.se
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos vår kvinnliga kund som är i 50-åldern och bosatt i Tibro, vår kund söker första hand en kvinnlig assistent i "sina bästa år" har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift har god fysik och kunskap om/med insulin och astmamedicin Det är även meriterande om du: är undersköterska eller har längre erfarenhet av liknande arbete har körkort och bil för ta sig till arbetsplatsen delar kundens intressen av matlagning/bakning och dansbandsmusik Mycket stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär i dagsläget rullande 2 veckors schema. Varannan helg lördag och söndag och 2 vardagar varannan vecka. kl. 08.45-20.15. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående, Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Annika [email protected]
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 85%. Anställningen startar vecka 25 och pågår fram till och med vecka 32. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på vardagar mellan klockan 08:00 och 16;00. Du kommer att utgå från Värdshusgatan 3. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med högerstyrd bil eller elfordon - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 39 av 39 jobb