Personliga assistenter sökes i Tidaholm
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en 30-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. En dag i veckan studerar jag. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Vi söker nu två personliga assistenter till två olika tjänster, en på deltid (ca. 50 %) och en på heltid. Båda tjänsterna fördelas på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Det förekommer viss dubbelassistans emellanåt och tjänsten innefattar vaken natt. Omfattning: Deltid och heltid.  Antal tjänster: 2.  Tillträde: Omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.  Meriterande är om du har tillgång till egen bil.  Krav är att du har erfarenhet som personlig assistent, att du är rökfri, innehar B-körkort för manuell växellåda och att du har flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.  Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

66 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Personlig assistent sökes till en kvinna i Tidaholm
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen kvinna som bor i Tidaholm. Tjänsten är en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, tunga lyft och förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda mellan följande klockslag: 07:00 - 23:00.  Om kunden Denna kvinna tycker om att gå på promenader, PRO och Gospel.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.  Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har genomgått en vårdrelaterad utbildning.  Omfattning: Extra/vid behov.   Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

66 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
En erfaren kantpressare sökes till en av våra kunder.
Add-Up Bemanning AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vi söker nu en självgående Kantpressare. Arbetet kommer bl.a bestå av drift, ställ och underhåll. För att lyckas i rollen, krävs det att man ska kunna läsa och förstå ritningar. Vi ser gärna att man har tidigare erfarenheter inom kantpress, plåtarbete, klippning, nibbling, stansning och produktion. Roboterfarenheter är meriterande. Vi söker dig som är noggrann, som gillar att arbeta och som är öppen för nya utmaningar. Givetvis lägger vi också stort fokus kring våra 10 beteenden. punktlig, positiv, förberedd, ansträngning, arbetsmoral, kroppsspråk, energi, passion, coaching, det lilla extra Krav: utbildning inom kantpress eller likande arbeten, samt erfarnehet och B-körkort. Arbetet är heltid och är förlagt under dagtid. Inledningsvis inhyrning, som sedan är tänkt att övergår till en anställning hos kundföretaget.   Tjänsten kan tillsättas innan ansökingstiden löpt ut. Frågor besvaras av Johan Henriksson på telnr: 070–5710642

75 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT-tekniker med koll på drift och nätverk? Vi har jobbet för dig!
Studieinst Sverige AB
Drifttekniker, IT

Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!

93 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor
Studieinst Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan. 🛠 Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, se till att IT-utrustning fungerar, tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara, administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. ✅ Vad du behöver ha för att vara aktuell Du behöver uppfylla något av följande alternativ: Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver detta behöver du också: goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt, goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow), goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM), kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 🌱 Vad vi erbjuder Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta, En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding, Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration, Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling. 📍Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ange vilken ort du bor i när du ansöker. Vi ser fram emot att höra från dig!

93 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Helpdeskmedarbetare Konsultuppdrag inom offentlig sektor
Studieinst Sverige AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag. Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag. -- Om rollen Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterade frågor och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Arbetsuppgifterna inkluderar: – Se till att IT-utrustning fungerar – Tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chatt – Support av både hård- och mjukvara – Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer) – Instruera användare i hur olika program används. -- Vi söker dig som har För att lyckas i rollen ser vi att du har: – Gymnasieutbildning eller motsvarande IT-kunskaper – Minst 6 månaders erfarenhet från arbete inom helpdesk, IT-support eller liknande – Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt – Kunskap om ärendehanteringssystem, t.ex. Easit GO eller ServiceNow – Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM) – Flytande svenska i tal och skrift -- Vi erbjuder Detta är ett konsultuppdrag där du får: – En trygg start med onboarding och introduktion – Lokalt stöd genom hela uppdraget – Möjlighet att utvecklas inom en stabil och viktig sektor – Erfarenhet från uppdrag med struktur, säkerhet och tydliga processer -- Ansökan Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval. Märk din ansökan med orten du söker från, t.ex. Göteborg, Borås, Uddevalla eller annan ort i Västra Götaland eller Halland. Vi ser fram emot att höra från dig!

97 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Förskollärare till Tidaholms kommun
Tidaholms kommun
Förskollärare

Är du en positiv person som är bra på att bygga relationer, och är du utbildad förskollärare? Tveka då inte att söka till hos oss.  Om tjänsten Vi söker nu 8 förskollärare till förskolorna i Tidaholms kommun. Tjänsterna finns både i tätorten och på landsbygden. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde 2025-08-11. Hos oss är barnet alltid i centrum och vi strävar efter en trygg, rolig och lärorik förskola alla dagar. Detta uppnår vi genom att vi prioriterar forum för kollegialt lärande. Utvecklande och stimulerande lärmiljöer både inomhus och utomhus. Kommunens alla förskolor arbetar efter Helen Jenvéns teorier och att aktivt fånga barnens inflytande och delaktighet i verksamhetens innehåll. Vi erbjuder också stödfunktioner i form av specialpedagoger, talpedagoger och vårt tvärprofessionella team ”Samkraft”. En dag på förskolan är fylld av olika möten mellan barn och pedagoger. Varje möte är betydelsefullt och en del av barnets trygghet, utveckling och lärande. I din roll kommer du därför vara en del i att ta tillvara detta för att göra förskolan trygg, lärorik och lustfylld för alla. Du kommer tillsammans med dina kollegor vara med och ta ett särskilt ansvar för att utveckla utbildningen enligt Läroplanen. Lärprocesser synliggörs genom pedagogisk dokumentation och du har ett särskilt ansvar i detta arbete. Du arbetar i rollen aktivt och systematiskt för att skapa stimulerande och utvecklande lärmiljöer. Detta möjliggörs genom gemensamma kollegiala reflektioner där vi möter och förvaltar varandras tankar som bidrar till att vi växer i var och ens profession. Kommunen erbjuder dig som förskollärare bland annat sex timmars planeringstid per vecka, fri pedagogisk lunch som är tillagad på plats, arbetskläder samt friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling. Är du nyexaminerad förskollärare erbjuds du också en mentor för att skapa förutsättningar att komma in i din yrkesroll. Kvalifikationer Vi vill att du som söker är förskollärare med förskollärarlegitimation och har tidigare erfarenheter av arbete i förskola. Då kommunikation och dokumentation är viktiga delar i arbetet så behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du är väl förtrogen med förskolans styrdokument och tycker om att anta utmaningar. Du är initiativtagande, driven och självständig. Vidare ser du vikten av att skapa goda relationer med barn, föräldrar och medarbetare. Vi ser därför att du som förskollärare har ett gott förhållningssätt till barn, vårdnadshavare och kollegor som präglas av tron på allas lika värde och att alla vill och kan. Du är positiv, sprider glädje och visar arbetsvilja. Du arbetar alltid med barnets bästa i fokus. Kunskap och delaktighet är ledord i vår undervisning och vi erbjuder barnen "Nya upptäckter - varje dag!" Detta betyder att du som förskollärare är en medforskande vuxen och är lyhörd för barnens intressen och behov. Du visar god förmåga i att förstå och omsätta förskolans uppdrag i praktiken. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra, samt ta ett särskilt ansvar för utbildningen, verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Vi ser engagemang, arbetsglädje och en vilja att utvecklas i yrkesrollen som viktiga egenskaper för att du ska trivas hos oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder  Vi erbjuder ett meningsfullt och roligt arbete där du får en god introduktion för att skapa förutsättningar att komma in i ditt nya jobb. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun.  Ansökan och anställning Låter detta som en spännande utmaning så är du varmt välkommen med din ansökan! För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. De som väljs ut för anställning kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten.  Rekryteringen sker löpande, ansök därför redan i dag dock senast 2025-06-30.   Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

101 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personliga assistenter sökes i Tidaholm
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en 30-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. Jag studerar 1 dag i veckan och jobbar två dagar i veckan. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Vi söker nu två personliga assistenter till två olika tjänster, en på deltid (ca. 50 %) och en på heltid. Båda tjänsterna fördelas på dag-, kvälls- och nattid, på vardagar och under helger. Det förekommer viss dubbelassistans emellanåt och tjänsten innefattar vaken natt. Omfattning: Deltid och heltid. Antal tjänster: 2. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Meriterande är om du har tillgång till egen bil. Krav är att du har erfarenhet som personlig assistent, att du är rökfri, innehar B-körkort för manuell växellåda och att du har flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

103 dagar sedan
Sista ansökan:
5 september 2025
Personlig assistent i Tidaholm sommarjobb
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

105 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent i Tidaholm sommarjobb
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Om Tjänsten Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Arbetstiderna varierar mellan dag, natt och helg. Dagtid arbetar man alltid två assistenter tillsammans. Uppdragsgivaren är en man i 50-årsåldern som sitter i rullstol. Han lever ett aktivt liv med mycket aktiviteter och har en egen bil som skapar frihet i vardagen. Under sommaren njuter uppdragsgivaren av sin semester tillsammans med sina assistenter och det görs olika dagsutflykter. Assistentgruppen är välfungerande med assistenter som stannar kvar länge. I uppdraget ingår att vara uppdragsgivarens stöd i allt från vardagssysslor, omsorg och personlig hygien till aktiviteter. Erfarenheter av liknande omsorgsarbete och/el att du har undersköterskeutbildning är meriterande. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Som person är du social, målmedveten, lyhörd, tålmodig, och kan ta egna initiativ. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får utbildning och introduktion i de medicinska uppgifterna och fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Körkort är en stor merit Svenska i tal och skrift är ett krav Om anställningen Sommarvikariat samt behovsanställning under våren. Behovsanställning som är baserad per timme och vid behov. Tidsbestämd anställning under sommaren V 28-V32. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

108 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025