Specialpedagog till Centrala barn- och elevhälsan

Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter, ett omfattande föreningsliv samt tillgång till natursköna ströv- och fritidsområden. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Barn- och utbildningsförvaltningen förstärker den centrala barn- och elevhälsan med ytterligare specialpedagog/specialpedagoger mot grundskolan för att utveckla och förstärka det främjande och förebyggande barn- och elevhälsoarbetet i Tidaholms kommun. Tjänsten är en tillsvidareanställning.  Vi söker dig som är utbildad specialpedagog och har ett stort engagemang för att skapa tillgängliga och utvecklande lärmiljöer för alla elever. Du har lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning inom grundskolan. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har goda kunskaper om elevers kunskapsmässiga och sociala utveckling. Vi värdesätter att du har kunskaper om läs-, skriv- och matematikutveckling och neuropsykiatriska funktionsvariationer.  Önskvärt är erfarenhet av systemet PMO, som används vid EHT och i ärendehantering samt vana av att arbeta i olika system, som t ex Outlook, Teams och Schoolsoft. Du drivs av möjligheten att påverka elevernas utveckling i skolan och i nära samarbete med kollegor och skolledning. Som person är du kreativ, social och lyhörd. Du är lösningsfokuserad och värderar skolutveckling, samarbete och kollegialt lärande. Du kommer att ingå i barn- och utbildningsförvaltningens centrala barn- och elevhälsa med regelbundna träffar och möjlighet till handledning av erfarna kollegor. Din arbetsplats kommer du ha i ett av kommunens två skolområden med elever i årskurs F-6. Du kommer att arbeta verksamhetsnära i dagliga relationer med elever, vårdnadshavare och pedagoger. Du kommer att ingå i den aktuella skolenhetens lokala elevhälsoteam där det dagliga arbetet leds av ansvarig rektor. Den centrala barn- och elevhälsan är en tvärprofessionell enhet där specialpedagoger, skolkuratorer, skolsköterskor, talpedagoger, skollogoped och SYV ingår. För denna enhet ansvarar elevhälsochef som också har uppdrag att vara verksamhetschef för grundskolans rektorer. I rollen som specialpedagog förväntas du ha ett nära samarbete med övriga yrkesprofessioner samt ha en tillhörighet i enhetens yrkesgrupp för specialpedagoger. I tjänsten som specialpedagog arbetar du förebyggande i syfte att skapa god miljö för elevers hälsa, lärande och utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen att bli en del i Barn- och elevhälsan, en stimulerande miljö med engagerade kollegor! Välkommen med din ansökan senast 2024-04-28. Sök gärna tjänsten idag då vi löpande kommer göra intervjuer och tjänsten kan då komma att tillsättas. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

4 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
LÖNEADMINISTRATÖR TILL ARK AB

Är du en självständig löneadministratör som vill ha varierande dagar på ett bolag med familjär stämning? Bli en nyckelspelare i Ark AB:s verksamhet i Tidaholm och få möjligheten att utvecklas i en miljö där din kompetens och ambition uppskattas. Om du är redo att ta steget och bli en del av en framgångsrik organisation väntar vi spänt på din ansökan! Din vardag Som en del av Arks dedikerade team kommer du spela en central roll i hanteringen av löner och löpande bokföring för deras kunder. Du kommer att säkerställa att löner och bokföringen följer avtal, lagar och regler. Arbetsdagarna är omväxlande då du får olika frågor från kunderna att lösa. Du samarbetar både internt med kollegor och externt med kundernas anställda. Du får själv lägga upp och planera ditt arbete efter vad du har att göra. På sikt finns det möjlighet för dig att ta dig an fler kunder, hantera större uppdrag med bokslut, deklarationer och årsredovisningar. Vem är du? Vi söker någon med högre utbildning inom ekonomi och med tidigare erfarenhet från löneadministration och bokföring. Det är viktigt att du har förståelse och kunskap om avtal och regler som styr löneprocesser och löpande bokföring, har goda kunskaper i svenska och engelska samt innehar B-körkort. Det ses som meriterande för tjänsten om du har erfarenhet av Kontek Lön och/eller Monitor ERP. Som person är du flexibel, prestigelös och ödmjuk. Du tycker om att lära dig nya saker och att utmanas av händelserika dagar på jobbet. Att självständigt driva ditt arbete framåt kommer naturligt för dig likväl som din förmåga att strukturera upp ditt arbete. Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Ark AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Ark. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på telefonnummer: 46 761414138 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-04-17. Vi ser fram emot din ansökan! Om Ark AB Ark AB i Tidaholm hjälper små- och medelstora företag med alla delar inom bokföring och löneoutsourcing så att kunderna kan fokusera på annat. Alla kunder har olika behov och för att möta dessa skräddarsyr vi tillsammans med kunden en helhetslösning som passar deras företag. Som kund hos oss på ARK i Tidaholm kan man förvänta sig att alla delar inom bokföringen utförs med den skicklighet och omsorg som man har anledning att förvänta sig av ett välrenommerat redovisningsföretag i branschen. Vi är samarbetspartners med Monitor ERP System AB sedan 2005.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Personlig assistent sökes i Tidaholm

Om tjänsten: Jag är kvinna på 71 år som bor i Fröjered, ca 10 minuter utanför Tidaholm.För att arbeta hos mig ska du på grund av arbetets art vara öppen som person, gärna med en del erfarenhet i bagaget.Då jag är sambo med en stor katt är det en stor fördel om du inte är pälsallergiker.Du måste tycka om att vara ute och röra på dig. Jag gillar långpromenader och du bör nog helst kunna cykla eftersom cykeln används ofta här. Du måste också tycka om att hantera mat. Har du näringslära eller goda kunskaper om näring i mat så är det ett klart plus. Jag ser helst att du bor i närområdet och har körkort och bil för att kunna ta dig hit.Jag kan inte garantera några timmar per månad utan det handlar om att hoppa in vid sjukdomar, semester eller som dubbelassistent vid behov. Jag blir din arbetsledare vilket innebär att jag sköter det mesta kring min assistans själv.Jagsöker dig som är kvinna med livs- och arbetslivserfarenhet ochsom är trygg och tålmodig som person. Omfattning: Extra vid behovArbetstider:Dag och nattpass 07-23, 23-07 Din arbetsgivare blir Nordström Assistans. Vi följer självklart Kollektivavtal Kommunal G, vårdavtalet.Lön per timme enligt gällande avtal.Vill du veta mer vill jag gärna att du kontaktar mig via [email protected] RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

2 april 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Personlig assistent sökes i Tidaholm

Hej! Jag är en ung kille som är på jakt efter en ny assistent som kan hjälpa och stötta mig i min vardag. Jag behöver hjälp med min personliga omvårdnad och dagliga sysslor, men även någon som kan följa med mig på olika aktiviteter. Jag behöver ytterligare en assistent som kan vikariera hos mig vid frånvaro eller andra oförutsägbara händelser. Du behöver inte ha någon speciell utbildning, då det är vår personkemi som är avgörande eftersom vi kommer att jobba tätt och intensivt med varandra. De kunskaper som du kommer vara i behov av i arbetet får du lära dig på plats genom bredvidgång och instruktioner. Det är viktigt för mig att du är lyhörd, har förståelse och ett gott tålamod. Kort och gott om mig så bor jag i en villa i Tidaholm tillsammans med min familj och hund. Detta innebär att du inte bör ha någon allergi för hund. Jag tycker om att sitta framför datorn ochåka på utflykter tillsammans med mina assistenter. Därav vore det en fördel om du har körkort, men inget krav. Låter detta som ett jobb för dig? Tveka inte att skicka in din annons! Rekryteringen kommer att ske löpande och jag ser fram emot att träffa dig personligen.Omfattning:Timanställning vid behov samtsommarvikariat på schemarad under sommarperioden. Välkommen med din ansökan! RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - BelastningsregistretFör dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

2 april 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Restaurang Thaipalatset Tidaholm söker 1 kock

hej! Vi söker en kock med minst 6år erfarenhet om yrke som kan börja omgående i Thaipalatset i Tidaholm. ni som söka arbete inom Thai mat kräver mycket bränande om Thai kök ,så kan ni mejla till oss på. Epost:[email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

1 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Sommarjobb inom träindustrin i Falköpingsområdet!

Vi söker flera sommarjobbare till vår kund inom träindustrin i Falköpingsområdet! Är du på jakt efter ett spännande sommarjobb och tycker om tillverkning av alla dess former? Är du dessutom nyfiken på montering, truckkörning och lager? Då kan det vara just dig vi söker! Om uppdraget • Tillträde enligt överenskommelse, ca v22-33 • Visstidsanställning -heltid • Ständig kväll och dag, även 2-skift kan förekomma • Placeringsort: Kinnarp Som montör eller operatör kommer du att arbeta i en produktion med montering och tillverkning i trä. I arbetet kommer du att jobba självständigt men även i ett team. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet och att du har en vilja att utvecklas med företaget. Som truckförare kommer du att arbeta med materialhantering på kundföretagets lager. Dina dagliga arbetsuppgifter innehåller bland annat materialhantering, lossning, lastning och truckkörning. Formell kompetens • B-körkort & tillgång till bil • Goda kunskaper i svenska och engelska • Truckkort är meriterande • Utbildning eller erfarenhet inom industri är meriterande men inget krav Som person är du positiv, engagerad och samarbetsvillig. Vidare är du stresstålig, flexibel och ordningsam. Du bör motiveras av att lära dig nya saker och att vara en viktig medlem i ett team. Viktigt för oss är därmed att du som söker har en god samarbetsförmåga och en stark vilja att alltid bidra med ditt bästa för att uppnå produktionens mål. Vad vi erbjuder dig En anställning som konsult bygger på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd på Lernia men arbetar hos vår kund. Som konsult får du självklart friskvårdsbidrag. Så här beskriver våra nuvarande konsulter jobbet via Lernia: • Bra kollegor, gemenskap och sammanhållning • Varierande arbetsuppgifter och kreativt arbete • Man är aktiv hela tiden, det finns alltid något att göra • Bra lagledare och chefer • Bra utvecklingsmöjligheter och möjlighet att göra karriär även om man är ung och inte har någon speciell utbildning (om man anstränger sig) • Bra balans med fritiden Hur du ansöker Om detta låter som ett jobb för dig så är du varmt välkommen att lämna in din ansökan på vår hemsida. Svara på frågeformuläret och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och personligt brev. Vänligen kontakta rekryterare Hanna Ohlander via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Forma framtiden med oss Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia finns över hela landet och 2022 utbildade och coachade vi 19 900 personer samt förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säljare till Tidaholm

Vill du bli Sveriges bästa säljare? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure! Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning, installation och ledarskap. Tjänsten är placerad hos hemtrygg i Värmland AB som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet. Vi erbjuder dig: * Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege * Tjänstebil * Onboarding i världsklass * Attraktiv karriärstege * Säljtävlingar med extraordinära priser * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag * Mållön 32.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten? Som säljande Security expert jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett tryggare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet. Vi söker dig som: * Har B-körkort (obligatoriskt krav)  * Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål * Har stort kundfokus med hög integritet * Värdesätter samarbete och ett bra team Sök direkt utan CV Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Biträdande Enhetschef till Skämningsfors

Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende, korttid Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänsten som Biträdande enhetschef till Skämningsfors Särskilt boende. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Skämningsfors ligger i ett stort friluftsområde i sluttningen mot Vättern och tar emot personer med psykiska funktionshinder och personlighetsstörning, med eller utan somatiska omvårdnadsbehov. Vi arbetar enligt ESL-metoden för att den boende ska stärka sina förmågor. Om tjänsten Som biträdande enhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten tillsammans med enhetschef. Du kommer ha ett ansvar för schema, daglig bemanning, det dagliga arbetet. Det där en viktig del i arbetet är att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd till din personal.   Du kommer huvudsakligen arbeta med:   - Ansvara för boendets dagliga drift, dokumentation - Ansvara för ett aktivt värdegrundsarbete - Driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten tillsammans med enhetschef Till din hjälp i rollen som biträdande enhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.     Vem är du?    Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.     Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.       Kvalifikationer:     Utbildad sjuksköterska, arbetsterapeut, socionom eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig - B körkort     Meriterande:      - Erfarenhet av målgruppen - Erfarenhet av att leda en verksamhet - Erfarenhet av driva ett förändringsarbete Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid, förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu?  Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Johan Lindberg via mail [email protected] Välkommen med din ansökan!   Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent Sommarjobb hos Team Dahlin Tidaholm

Här har du chansen att få sommarjobba med ett härligt och välfungerande gäng som kallar sig för team Dahlin med Peter Dahlin i spetsen. Vi erbjuder ett meningsfullt och givande arbete hos Peter i Tidaholm som behöver ditt stöd i hemmet. I uppdraget ingår personlig omvårdnad, andningshjälp, rehabilitering och aktivering. Arbetet sker i en mycket trevlig arbetsmiljö både rent fysiskt i Peters fina hem, men också socialt då både Peter och hans fru är väldigt trevliga, inbjudande och fina personer. Du får arbeta i ett framåtsträvande och utvecklande uppdrag med varierande aktiviteter. Kika gärna in på team.dahlin20 på instagram för att få en inblick i Peters vardag och bakgrund. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, med fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, där samspelet och kemin mellan dig och uppdragsgivaren är avgörande för upplevelsen av arbetet. Du är vänlig, lyhörd och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en aktiv person som är positiv till olika aktiviteter som tex hockey, konserter, resor mm Det är viktigt att du både är punktlig men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Inför arbetet kommer du få introduktion med bredvidgång. Det är viktigt för oss att både du och Peter känner er trygga tillsammans. - Erfarenhet av trakealkanyl och PEG är meriterande. - Körkort är meriterande - Önskvärt är att du är vaccinerad mot covid Om anställningen Ca 3 tjänster Anställningen är ett sommarvikariat med möjlighet till behovsanställning både innan och efter.' Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

22 mars 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Personlig assistent sökes i Tidaholm

Om tjänsten: Jag är kvinna på 71 år som bor i Fröjered, ca 10 minuter utanför Tidaholm. För att arbeta hos mig ska du på grund av arbetets art vara öppen som person, gärna med en del erfarenhet i bagaget. Då jag är sambo med en stor katt är det en stor fördel om du inte är pälsallergiker. Du måste tycka om att vara ute och röra på dig. Jag gillar långpromenader och du bör nog helst kunna cykla eftersom cykeln används ofta här. Du måste också tycka om att hantera mat. Har du näringslära eller goda kunskaper om näring i mat så är det ett klart plus. Jag ser helst att du bor i närområdet och har körkort och bil för att kunna ta dig hit. Jag kan inte garantera några timmar per månad utan det handlar om att hoppa in vid sjukdomar, semester eller som dubbelassistent vid behov. Jag blir din arbetsledare vilket innebär att jag sköter det mesta kring min assistans själv. Jag söker dig som är kvinna med livs- och arbetslivserfarenhet och som är trygg och tålmodig som person. Omfattning: Extra vid behov Arbetstider: Dag och nattpass 07-23, 23-07 Din arbetsgivare blir Nordström Assistans. Vi följer självklart Kollektivavtal Kommunal G, vårdavtalet. Lön per timme enligt gällande avtal. Vill du veta mer vill jag gärna att du kontaktar mig via mail [email protected] Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se (https://www.nordstromassistans.se/?utm_source=teamtailor&utm_medium=organic&utm_campaign=)

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024