Erfaren maskinoperatör till kommande uppdrag i Falköping

Om företaget Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Tjänstebeskrivning Vi har flera öppningar för erfarna maskinoperatörer som är redo att ta nästa steg i sin karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från industrin eller om du funderar på att byta bana och har ett genuint intresse för industriarbete, så kan detta vara rätt plats för dig. Som maskinoperatör kommer du att ansvara för att övervaka maskiner, mäta detaljer och säkerställa produkternas kvalitet. Du kommer även att vara den som löser eventuella problem och ser till att produktionsprocessen fortskrider smidigt. Det är viktigt att påpeka att arbetsuppgifterna ibland kan vara fysiskt krävande, så om du trivs med den typen av utmaningar är det ett plus. Truckkörning kan ingå i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i den här rollen bör du ha ett starkt intresse för teknik och gärna ha tidigare erfarenhet från industriell verksamhet, antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning. Om du dessutom har erfarenhet av arbete som CNC-operatör, kommer det att ses som extra meriterande. Har du truckkort samt erfarenhet ser vi det som meriterande Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt när så krävs. Som person bör du vara noggrann och ha en stark förståelse för betydelsen av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi betonar även vikten av din personlighet, och om du är rätt kandidat, kommer du att få utbildning på plats för att säkerställa din framgång. Det är av stor betydelse att du har goda kunskaper i svenska språket. Så om du känner att du passar in på ovanstående beskrivning, uppmuntrar vi dig att visa ditt intresse genom att skicka in en ansökan på vår webbplats www.nearyou.se. Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Produktionsmedarbetare sökes till kommande uppdrag

Trivs du inom industrin och tycker om att arbeta med olika saker och har kunskaper från flera delar av industrin? Då ska du söka dig till oss på Lernia! OM FÖRETAGET Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och just nu söker vi industriarbetare för uppdrag i Tidaholm. Uppdraget kommer vara en del av vår uthyrningsverksamhet där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult ute hos våra kunder. Där får du möjlighet att skapa erfarenheter för framtiden och knyta nya kontakter. För rätt person finns också goda möjligheter till fortsatt arbete via Lernia efter uppdragets slut. OM TJÄNSTEN Du kommer att arbeta inom industrin med olika delar inom tillverkning och produktion. Du kommer att ingå i ett produktionsteam där du är en viktig del av det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan komma att bestå av allt från produktmontering, arbete på lackeringslina, övervakning och justering av maskiner till avsyning av färdiga produkter, slipning samt truckkörning. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet samt att du har en vilja att utvecklas med företaget. Eftersom delar av arbetet innebär tunga lyft, är god fysik viktigt. Att du är plikttrogen och sköter dina arbetstider på ett föredömligt sätt är också otroligt viktigt! OM DIG För att vara aktuell för denna tjänst krävs: • Körkort och tillgång till bil • Truckkort A+B • Goda kunskaper i svenska - tal och skrift • Tidigare arbetslivserfarenhet från industri och tillverkning Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du som söker är en engagerad och driven person som är mån om att göra ett noggrant jobb som du känner dig stolt över. För att passa in på denna tjänst är det viktigt att du är ansvarstagande, har hög arbetsmoral och är en social lagspelare som gärna arbetar i grupp. Du är även flexibel och öppen för att prova på olika vanligt förekommande arbetsuppgifter inom industrin. OM ANSTÄLLNINGEN • Placeringsort: Tidaholm • Tjänstgöringsgrad: heltid, 2-skift • Anställningsform: visstid OM ANSÖKNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] OM LERNIA Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Min Doktor söker sommarvikarierande vaccinationssköterska till Apoteket ...

Att arbeta som sommarvikarierande vaccinatör hos oss Du är en legitimerad sjuksköterska som brinner för bra service och alltid gör det lilla extra för dina patienter. Du har förmågan till självständigt arbete och beslutsfattande utifrån din kompetens. Du arbetar nära kollegorna på Apoteket Hjärtat och dina vaccinationskollegor runtom i landet. Erfarenhet av att arbeta med vaccinationer är meriterande men skall ej ses som ett krav. Vill du veta mer? Se vår film om hur det är att arbeta hos oss Det här söker vi hos digVi söker en utåtriktad sjuksköterska med god datorvana för arbete med vaccination på Apoteket Hjärtat i Tidaholm. Tjänsten omfattar 1-2 veckodagar i veckan på ett kontinuerligt schema. Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: Vaccinering Journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Övrig information Placering: Apoteket Hjärtat i Tidaholm Omfattning:Avtalad visstidsanställning/ tillsvidareanställning 1-2 dagar i veckan Tillträde: Vecka 22-32 Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan! Om Min DoktorMin Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder sedan 2013 snabba och trygga vårdbesök över nätet, oberoende av tid och plats. Idag är vi en av Sveriges största digitala vårdcentraler. Sedan 2018 bedriver vi även sjuksköterskeledda fysiska vård- och vaccinationsmottagningar i anslutning till Apotek Hjärtat och ICA Maxi, samt en vårdcentral i Nyköping. Min Doktor är registrerad vårdgivare och omfattas av hälso- och sjukvårdslagen, personuppgiftslagen, patientdatalagen och patientsäkerhetslagen.

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personlig assistent Sommarjobb hos Team Dahlin Tidaholm

Här har du chansen att få sommarjobba med ett härligt och välfungerande gäng som kallar sig för team Dahlin med Peter Dahlin i spetsen.Vi erbjuder ett meningsfullt och givande arbete hos Peter iTidaholm som behöver ditt stöd i hemmet. I uppdraget ingår personlig omvårdnad, andningshjälp, rehabilitering och aktivering. Arbetet sker i en mycket trevlig arbetsmiljö både rent fysiskt i Peters finahem, men också socialt då både Peteroch hans fru är väldigt trevliga, inbjudande och fina personer. Du får arbeta i ett framåtsträvande och utvecklande uppdrag med varierande aktiviteter. Kika gärna in på team.dahlin20 på instagram för att få en inblick i Peters vardag och bakgrund. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället.Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, med fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.Vem är du som sökande?Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget, där samspelet och kemin mellan dig och uppdragsgivaren är avgörande för upplevelsen av arbetet.Du är vänlig, lyhörd och ansvarsfull. Vi ser gärna att du är en aktiv person som är positiv till olika aktiviteter som tex hockey, konserter, resor mmDet är viktigt att du både är punktlig men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen.Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv.Inför arbetet kommer du få introduktion med bredvidgång. Det är viktigt för oss att både du och Peter känner er trygga tillsammans. Erfarenhet av trakealkanyl och PEG är meriterande. Körkort är meriterande Önskvärt är att du är vaccinerad mot covid Om anställningenCa 3 tjänsterAnställningen är ett sommarvikariat med möjlighet till behovsanställning både innan och efter.' Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar.Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Leg. Optiker till Synsam Tidaholm 100%

Är du en dedikerad Leg Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? I rollen som Leg Optiker förstår du vikten av att lyssna in och förstå alla kundens behov för att se till att våra kunder får bästa tänkbara service inom ögonhälsa. Huvuduppgiften i din roll som Leg Optiker är att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Hos Synsam är Leg Optikern i centrum och en nyckelfaktor för vår framgång. Du jobbar i team tillsammans med vår Store Manager, Style and Customer Advisors och inspirerar våra kunder till nöjda inköp. Vi söker dig Som värdesätter det personliga kundmötet för att skapa långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara för kunden så att den förstår. Är ansvarsfull, lösningsorienterad och jobbar på problem tills att de är lösta. Har optikerlegitimation med eller utan DO/magisterexamen. Du erbjuds att jobba i ett kompetent team bestående av Store Manager och Style and Customer Advisors i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra Leg Optiker i både klassrum och online. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka rollen som Leg. Optiker redan idag. Välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Personlig assistent sökes i Tidaholm

Jag söker en personlig assistent förstärkningi assistentgruppen. Jag är en 27-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel, svensktalande och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. I nuläget går jag i skolan fyra gånger i veckan. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Krav är att du är rökfri och har körkort då bilen används vid olika typer av aktiviteter. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan annonsen gått ut. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

11 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Säljare till Tidaholm

Vill du bli Sveriges bästa säljare? Kickstarta din säljkarriär hos oss på Verisure! Våra medarbetare är vår största tillgång och vi erbjuder därför en onboarding i världsklass! Du får lära dig försäljningsarbetet från grunden och får alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter samt erbjuder vidareutbildning inom både försäljning, installation och ledarskap. Tjänsten är placerad hos hemtrygg i Värmland AB som sedan flera år är franchisetagare till Verisure AB - marknadsledande leverantör av larm till villa och lägenhet. Vi erbjuder dig: * Attraktiv lön med garanterad del och provisionsstege * Tjänstebil * Onboarding i världsklass * Attraktiv karriärstege * Säljtävlingar med extraordinära priser * Kollektivavtal och friskvårdsbidrag * Mållön 32.000-40.000 kronor Vad innebär tjänsten? Som säljande Security expert jobbar du med försäljning som hjälper familjer och människor att känna trygghet i vardagen. I praktiken besöker du privatpersoner för kostnadsfri rådgivning och sälj av säkerhet för ett tryggare hem. Du ansvarar för hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundbesök till avtalsskrivning och installation. Vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande och har därför inget krav på tidigare försäljningserfarenhet. Vi söker dig som: * Har B-körkort (obligatoriskt krav)  * Kan arbeta vardagar mellan kl. 12-21 * Behärskar svenska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret och hos UC  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål * Har stort kundfokus med hög integritet * Värdesätter samarbete och ett bra team Sök direkt utan CV Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Anhörigstödsamordnare/utvecklare

Stödformer i Tidaholms kommun arbetar med hälsofrämjande förebyggande verksamhet för våra äldre i kommunen. Nu söker vi en anhörigstödsamordnare till vår enhet Stödformer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar i team tillsammans anhörigstödjare, fritidsledare, demenssköterska,  syn- och hörselinstruktör, frivillig- och föreningssamordnare samt tjänst med uppsökande, sociala och fysiska aktiviteter. Viss del av tjänsten består av att möta våra äldre i vår öppna verksamhet som vi hjälps åt med. Vårt fokus ligger på våra äldres välmående. Arbetet som anhörigsamordnare innebär ett psykosocialt arbete med fokus på att stödja anhöriga att hantera och bearbeta praktiska och känslomässiga utmaningar, mobilisera den anhöriges egna resurser för att hantera sin livssituation samt förebygga ohälsa. Du kommer att arbeta både genom samtal, information och rådgivning både enskilt och i grupp och delta i samt anordna föreläsningar. Att ge stöd och utbildning till personal inom social- och omvårdnadsförvaltningen ingår i tjänsten. Du kommer att representera Tidaholm i nätverk för anhörigstöd. Vi ser fram emot att ta del av dina kunskaper och din kompetens, oavsett om du har många års erfarenhet av yrket eller kommer direkt från studierna. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom eller hälsopedagog eller annan likvärdig utbildning som är adekvat för arbetsområdet enligt arbetsgivarens bedömning. Du har med fördel erfarenhet av arbete med anhörigfrågor samt enskilda samtal och i grupp. Det är meriterande om du har kunskaper om kognitiv svikt, psykisk ohälsa samt den lagstiftning som styr social- och omvårdnadsförvaltningens verksamhet. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen är du en självständig, utvecklingsinriktad och ansvarsfull person som har lätt för att samarbeta. Du trivs med att arbeta strukturerat och att bidra till planeringen av verksamheten. I mötet med andra är du lugn, lyhörd och tillmötesgående. Ditt intresse och din vilja att hjälpa andra märks i ditt dagliga arbete. Du bör vara bekväm i rollen som utbildare och våga prata inför små och stora grupper internt och offentligt. Vi erbjuder Det är viktigt att våra medarbetare trivs hos oss. Därför erbjuder vi dig som nyanställd en bra och individuell introduktion och en arbetsmiljö som innebär eget ansvar, variation och utvecklingsmöjligheter. Tidaholms kommun erbjuder olika friskvårdsaktiviteter, en friskvårdshalvtimme/vecka, möjlighet att växla semesterdagstillägget mot extra lediga dagar, vi tillämpar också flextid i viss utsträckning och 39-timmars arbetsvecka. Tillträde 1 september eller efter överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2024-04-28. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Verksamhetsutvecklare socialtjänst

Vill du vara delaktig i vår verksamhetsutveckling och driva arbetet mot en ny socialtjänstlag i Tidaholms kommun? Vi är nu inne i ett spännande skede där vi anpassar organisationen efter nuvarande och framtida behov och förändrade krav. Vi söker en engagerad och kunniga medarbetare som vill leda och utveckla verksamheten tillsammans med oss. Socialtjänsten behöver ställa om till nya förebyggande, tillgängliga, tillitsskapande, jämställda och kunskapsbaserade arbetssätt – både utifrån den nya socialtjänstlagen som väntas träda i kraft 1 juli 2025- och för att möta samhällets utmaningar. Verksamheterna har behov av att utvecklas i takt med de förändrade förutsättningarna som råder. En ny socialtjänstlag är en förutsättning för att kunna ställa om till en mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Det krävs även mer för att socialtjänsten ska vara hållbar på sikt. Samtliga kommunerna står även inför utmaningar gällande personal- och kompetensförsörjning, en ansträngd ekonomi, desinformation och unga som dras in i kriminalitet. För att utveckla och kvalitetssäkra våra verksamheter och för att ta tillvara på avdelningens idéer förstärker vi nu avdelningen med en verksamhetsutvecklare. I tjänsten som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningen Myndighet och Funktionsstöds ledningsgrupp. I ledningsgruppen ingår avdelningschef, samt nio enhetschefer som ansvarar för olika enheter inom social- och omvårdnadsförvaltningen. I ledningsgruppen ges du möjlighet att arbeta med övergripande frågor i nära samarbete med engagerade chefer och har en central roll inom avdelningens utvecklings- och kvalitetsarbete. Som verksamhetsutvecklare kommer du även att ha ett nära samarbete med staben som består av SAS, MAS, nämndsekreterare/utredare, verksamhetsutvecklare-IT samt digitaliseringsstrateg. Ditt första uppdrag är att leda hela förvaltningen i omställningen mot ny socialtjänstlag. Du håller i workshops och utbildningar och leder omställningsarbetet på ett strategiskt och systematiskt sätt. I din roll som verksamhetsutvecklare är du duktig på omvärldsanalys och håller dig uppdaterad på nyheter och utveckling inom socialtjänstens område. Arbetsuppgifter Rollen innebär ett övergripande, strategiskt ansvar för förvaltningens utveckling mot en mer förebyggande och lättillgänglig socialtjänst med tidiga insatser. Detta innefattar till exempel att; - Analysera, planera och processleda förvaltningens omställningsarbete kopplat till ny socialtjänstlag - Ge ett kvalificerat och praktiskt stöd till enhetschefer och arbetsgrupper i utvecklingsfrågor - Planera och genomföra workshops och utbildningar - Representera förvaltningen i övergripande projekt - I nära samarbete med förvaltningens SAS arbeta med utvecklingen av förvaltningens kvalitetsledningssystem, exempelvis kartläggning och utveckling av processer - Genomföra utredningsuppdrag, skriva rapporter och tjänsteutlåtanden - Omvärldsbevakning och samverkan Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har mycket god kunskap inom socialtjänstens område och den lagstiftning som styr verksamheterna. Du har erfarenhet av processorienterat arbetssätt och verksamhetsutveckling. Önskvärt är att du även har erfarenhet av förändringsledning och gärna ledarskapserfarenhet inom politiskt styrd verksamhet. Som person är du självgående, lösningsfokuserad och har en stark kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Du tar initiativ, är van vid att planera och organisera ditt eget arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Även om tjänsten kräver att du arbetar självständigt, så jobbar du nära dina kolleger och avdelningschef. Du ser samverkan som en nyckel för att nå framåt i utvecklingen och har lätt för att samarbeta. Du ska känna dig bekväm med att leda en workshop eller föredra frågor för beslutande grupper. Vi sätter stort värde på personlig lämplighet. Låter ovanstående som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2024-04-28. Sök gärna tjänsten idag då vi löpande kommer göra intervjuer och tjänsten kan då komma att tillsättas. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Personlig assistent sökes i Tidaholm

Jag söker en personlig assistent förstärkningi assistentgruppen. Jag är en 27-årig kille som bor i Tidaholm och som söker dig som vill jobba med mig. Dina egenskaper som assistent ser jag som - empatisk, driven, flexibel, svensktalande och att du vill hjälpa mig i min vardag. Du behöver vara rökfri. Körkort behöver du då bilen används vid aktiviteter. I nuläget går jag i skolan fyra gånger i veckan. Mina intressen är att spela bowling, dansa rullstolsdans, ibland spela lite elhockey, skriva på datorn, “att ta en fika” och att göra utflykter. Jag behöver hjälp det mesta som rör hushållet men även personlig omvårdnad. Låter detta intressant så skriv gärna och berätta vem du är i ett personligt brev och kom ihåg att även skicka med ett CV. Krav är att du är rökfri och har körkort då bilen används vid olika typer av aktiviteter. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan annonsen gått ut. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024