Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Torsby under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult i Torsby under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om företaget Industrisupport söker personer som är intresserade av att arbeta inom industrin i Värmland! Då vi har äran att samarbeta med en rad olika företag inom tillverknings- och processindustrin kan vi till våra medarbetare erbjuda en arbetsplats där man kan få möjlighet att utvecklas och prova på olika typer av uppdrag. Hos oss på Industrisupport vill vi veta dina ambitioner och försöka matcha dem så bra vi kan gentemot våra samarbetspartners, vi vet att det brukar bli som allra bäst då! Dina arbetsuppgifter Genom vårt breda kontaktnät kan vi erbjuda tjänster inom montering i allt från finmekaniskt till tyngre montage. Vi har en rad tjänster inom lager och logistisk där man kan arbeta som orderplockare, koordinator, truckförare och lagerarbetare samt att vi även kan erbjuda tjänster som servicetekniker, svetsare, kantpressare och maskinoperatörer på företag där kraven på licenser och yrkesbevis är varierande. Det finns alltså en stor möjlighet att få in en fot genom att Du har viljan, inställningen och personligheten som passar hos våra kunder. Din profil Vi vill fånga just Dig som kanske har en fordons- eller industriteknisk utbildning bakom dig men som inte riktigt hittat rätt arbetsplats hittills. Men vi vill också vända oss till just Dig som aldrig arbetat inom industrin men som vill ge vår bransch en rejäl chans. Kanske är du hobbymekare hemma i garaget? Eller bara otroligt nöjd med hur du lyckats hantera olika verktyg när du senast renoverade hemma? Alla är välkomna med en ansökan! Låt vår starka kundbas bli en språngbräda för din karriär och anmäl ditt intresse redan idag! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
Note Torsby AB söker dig som är intresserad av att tekniskt bereda in produkter från offert till serieproduktion. I jobbet ingår att utföra nödvändiga aktiviteter i framtagandeprocessen från kundens koncept till färdig produkt. I jobbet ingår även dokumentation och ritningsframtagning. Vi tror att du är intresserad av teknik samt kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och på engelska.
Coor söker dig som är noggrann och vill ge service. Vill du vara med och skapa en ren och trivsam miljö varje dag? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi på Coor? På Coor erbjuder vi en bra och serviceinriktad lokalvård på våra kunders arbetsplatser. Coor är en stabil arbetsgivare med en varm kultur där du kan växa i din roll och i ditt arbete. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor och har självklart kollektivavtal som garanterar bra arbetsvillkor för dig. Här blir du en del av ett team där samarbete är i fokus. Vad kommer du att få arbeta med? Som driftledare kommer du att leda verksamheten tillsammans med ditt team, stötta våra medarbetare och vara aktiv i leveransen. Du arbetar med flera kunder och ser till att teamets fokus alltid ligger på att leverera högsta kvalitet. - Vara med på plats i vårt arbete på skidanläggningen i Branäs under vintersäsongen. - Arbeta med fönsterputs, golvvård, bygg/flyttstäd. - Arbeta i våra system med arbetsordrar, schemaläggning m.m - Du kommer att få utbildning på plats. Vem är du? Du har ett genuint intresse för kundkontakt och teamledning. Du är en utmärkt planerare och organisatör, med en god förmåga att förstå och hantera arbetsflöden. Din positiva inställning och starka arbetsmoral gör dig till en uppskattad kollega. Du trivs i en dynamisk miljö, är flexibel och kan snabbt anpassa dig till olika uppgifter, prioritera och lösa problem självständigt. Vi ser att du har: - Erfarenhet av administrativt arbete. - God datorvana. - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. - B-körkort. Meriterande att du har: - Tidigare erfarenhet av lokalvård. Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor En trygg, säker och trivsam arbetsplats. - Introduktion till ditt nya arbete för att ge dig en bra start. - Lön enligt kollektivavtal. - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Chans att utvecklas både inom din arbetsgrupp och andra delar av företaget. Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: 100% - Arbetstid: 40 tim/veckan. Helgarbete förekommer under vintersäsong December-April. - Startdatum: Från Oktober eller enligt överenskommelse. - Provanställning: 6 månader. För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vid frågor kontakta: Jenny Jardhammar, [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se. Trafikområde Värmland består av ca 500 medarbetare och vi kör varje dag ca 250 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Värmlandstrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken inom Värmland. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar alla! Om tjänsten Vi erbjuder timanställning. Lön enligt kollektivavtal. Du som tidigare har arbetat som bussförare får tillgodoräkna dig år(Sverige) för inplacering i lönestegen. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Har du inte de kvalifikationer som vi skriver här ovanför men vill arbeta som bussförare? Nobina anordnar bussförarutbildningar på utvalda orter. Klicka här för att se om det finns någon sökbar utbildning just nu eller prenumerera på våra utbildningar genom att klicka här. Varmt välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Uppdraget – en nyckelroll i samhällsutvecklingen Som VD har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla bolaget i linje med styrelsens mål. Du driver strategiska bygg- och utvecklingsprojekt, ansvarar för ekonomin och leder ett engagerat team. Du har en central roll i dialogen med kommunen, näringslivet och hyresgästerna. Rollen kräver både affärsmässighet, relationsbyggande och lokal förankring. Vem söker vi? Vi söker dig som är en trygg och kommunikativ ledare med strategisk höjd och operativ drivkraft. Du trivs med att ta ansvar, skapa resultat och bygga relationer – från fastighetsskötare till styrelse och samhällsaktörer. Vi ser gärna att du har: Dokumenterad erfarenhet av ledarskap på strategisk nivå Erfarenhet från fastighetsbranschen, bygg eller samhällsbyggnad God ekonomisk förståelse och vana av budget- och resultatansvar Förmåga att skapa förtroende och samverka med olika intressenter Kunskap om hyres- eller byggjuridik är meriterande Lokalkännedom om Torsby är ett stort plus Du är en kommunikativ och lyhörd person som har lätt för att bygga förtroendefulla relationer både internt och externt. Med ett pragmatiskt synsätt kombinerar du affärsmässighet och helhetstänk med viljan att själv vara operativ när det behövs. Du trivs med samarbete och skapar engagemang i teamet genom tydlighet, närvaro och tryggt ledarskap. Dessutom har du en genuin nyfikenhet på Torsby och ett engagemang i den lokala utvecklingen. Vi erbjuder dig: En tydlig roll med brett ansvar och stora möjligheter att påverka En arbetsplats med korta beslutsvägar och stort samhällsengagemang Ett bolag där kvalitet, hållbarhet och långsiktighet går hand i hand Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman. Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77. Välkommen in med din ansökan senast 15 april. Om oss Torsby Bostäder AB är ett kommunalt bostadsbolag med ett bostadsbestånd på cirka 1300 lägenheter och en omsättning på cirka 100 miljoner kronor. Vi har mycket låga vakanser och erbjuder tryggt boende för både privata och kommersiella hyresgäster. Vår roll i kommunen är viktig – från boendegaranti för skidgymnasiet till att bidra till kommunens tillväxt och attraktionskraft.
Välj ett jobb för att visa detaljer