Är du en praktiskt lagd person som gillar att arbeta ute, köra traktor och vill kombinera det med ett intresse för djur? Vi söker nu en försökstekniker/traktorförare till vårt team som blir en nyckelperson i vårt arbete med lantbruksförsök och markkartering och som också är delaktig i skötseln av vår dikobesättning. Om tjänsten Som försökstekniker/traktorförare arbetar du både med fältarbete och djurhållning. Arbetet består främst av försöksarbete vid skörd av vallförsök samt körning med olika typer av lantbruksmaskiner och på hösten markkartering ute hos kunder. Du kommer också att delta i den dagliga skötseln av gårdens dikor och vara med vid olika moment kring djuren. Ett varierande arbete under årets olika säsonger. Vi söker dig som har God vana av traktorkörning och maskiner i lantbruket Erfarenhet av eller intresse för djurskötsel B-körkort (krav) Datorvana, du kan hantera digital dokumentation och enklare tekniska system Förmåga att arbeta självständigt, ta ansvar och vara lösningsorienterad Lantbruksutbildning eller motsvarande kompetens Vi erbjuder Ett varierande arbete med mycket utevistelse och möjlighet att utvecklas inom försök, teknik och djurhållning. Hushållningssällskapet Sjuhärad bedriver, förutom fältförsök, projekt inom den gröna näringen. Vi har ett nära samarbete med Rådgivarna i Sjuhärad som har en bred verksamhet med rådgivning för växtodling, mjölk- och köttproduktion, ekonomi och skog. Huvudkontoret finns på Rådde gård i Länghem några mil från Borås. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö med härliga kollegor och korta beslutsvägar.
Om tjänsten Vi söker flera personer med kompetens för att arbeta i verkstadsmiljö. Som en del av DFDS Professionals kommer du att arbeta med varierande uppgifter såsom att sköta, ställa och övervaka driften av maskinerna, fylla på material samt utföra kontrollmätningar. Om dig Vi söker dig med ett genuint tekniskt intresse och erfarenhet av att hantera verktyg. Du kanske har erfarenhet från att meka med olika fordon och maskiner, antingen genom praktisk utbildning eller arbete inom tillverkningsindustrin. Som person tar du stort ansvar för ditt arbete och är noggrann. Du arbetar strukturerat och kan planera och prioritera ditt arbete. Vi ser att du har ett stort engagemang för att leverera bästa resultat och en vilja att alltid lära dig nytt. Vidare trivs du med att samarbeta i team och bidrar till en god arbetsmiljö, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Krav för tjänsten Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. God datavana Körkort och tillgång till bil Kunskap i ritningsläsning och förmåga att hantera mätinstrument är meriterande. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Tranemo| Meka| Industri | Maskinoperatör | Tillverkning| Meka | Skruva | Borås | Ulricehamn | Plast | Metall | Ställare | Gislaved
Sparbanken Tranemo söker Marknadskoordinator Vill du vara med och driva marknadsföringen i en lokal och engagerad bank med hjärtat i bygden? Vi söker dig som är kreativ, strukturerad och vill vara med och stärka vår kommunikation både internt och externt. Om rollen Som marknadskoordinator hos oss blir du en nyckelperson i bankens marknads- och kommunikationsarbete. Du ansvarar bland annat för att: * planera, skapa och publicera innehåll i våra digitala kanaler, framför allt i sociala medier * producera annonser, presentationer och enklare trycksaker i enlighet med vår grafiska profil * hålla bankens hemsida uppdaterad * planera och genomföra marknadsaktiviteter tillsammans med kollegor Rollen innebär stort eget ansvar och stor variation, du är både idéspruta och genomförare. Du rapportera direkt till VD. Plats: Tranemo Anställningsform: Heltid, tillsvidare Kvalifikationer Vi söker dig som har: * utbildning och erfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation * goda kunskaper i Photoshop och InDesign * mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift * förmåga att skriva egna engagerande texter * erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är att en lagspelare som gillar att samarbeta och bidra med idéer i teamet. Du är kreativ med känsla för färg, form och detaljer samt har förmågan att omsätta detta i professionell och tydlig kommunikation. Du är social och trygg i dina kontakter, både internt och externt och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer. Som marknadskoordinator hos oss är du en naturlig spindel i nätet som driver arbetet framåt. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är van vid att hålla struktur även när tempot är högt. Om du dessutom är initiativrik, organiserad och vill utvecklas då kan detta vara rätt roll för dig. Om Sparbanken Tranemo Sparbanken Tranemo är en fristående lokal fullsortimentsbank för både privatpersoner och företag. Vi har kontor i Tranemo och Gnosjö med totalt 32 medarbetare. Ansökan Sparbanken Tranemo har i denna rekrytering valt att samarbeta med Junic AB och du ansöker tjänsten genom att registrera ditt CV och personliga brev på www.junic.se. Urval och intervjuer med sökande sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 22 juni men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Outi Mäkinen Fränberg på 072-200 31 07. Välkommen med din ansökan!
Om kundföretaget AI och robotar är coolt, men de klarar sig inte utan dig. Vi söker dig som vill vara med på resan mot framtidens industri. Här finns möjligheten att växa, lära sig nytt och påverka på riktigt. Kom med och skapa nästa kapitel i din karriär! Arbetsuppgifter Till våra kundföretag som är verksamma inom fordon-, metall-, trä-, plast- och textilindustrin söker vi nu fler Produktionsmedarbetare. Vi söker bland annat: • Montörer • Svetsare • Maskinoperatörer • Lagerarbetare • Truckförare Arbetstid: Dagtid eller skiftarbete. Placeringsort: Tranemo med omnejd Bakgrund och personliga egenskaper Vi söker dig som har någon form av industri- eller lagerbakgrund. Exempelvis har du arbetat med tekniska arbeten sedan innan, alternativt gått en teknisk eller praktisk utbildning. Du har inget emot att arbeta fysiskt med kroppen. Krav: Körkort och bil Meriterande: Truckkort A+B Gillar du exempelvis att skruva och meka på fritiden ses det som en fördel. Som person är du noggrann och engagerad i ditt arbete samt nyfiken på att lära dig nytt. Du är noggrann och ansvarsfull och förstår vikten av att ha en hög kvalitetsnivå på det som ska tillverkas. Vidare är du en trevlig kollega som bidrar med positiv inställning på din arbetsplats. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Vi söker verkstadsmekaniker till vår montageavdelning för grindproduktion i Ambjörnarp utanför Tranemo. Arbetet omfattar montage av grindar, såsom elektrisk installation och mekanisk montering på såväl standard som kundanpassade produkter. Vi ser gärna en god vana och erfarenhet av att skruva i mekaniska konstruktioner. Vi ställer krav på: - Materialkännedom - Grundläggande verkstadskunskap - Svetskunnighet - Flexibilitet - God förståelse i verkstadstermer - Ritningsläsning och förståelse för strukturer Meriterande: - Tidigare erfarenhet från tillverkande industri, truckkort samt traverskort - Grundläggande kännedom om el Då vi är ett tight gäng som jobbar nära varandra lägger vi stor vikt vid personligheten, rätt person har goda möjligheter att själv vara med och utveckla avdelningen och sin egen framtid. Tjänsten behöver tillsättas omgående, så intervjuer kommer att ske löpande. Eventuella frågor besvaras av Agnes Bengtsson, HR på 073-250 63 37. Sista ansökningsdag är 2025-04-30. Välkommen med din ansökan till [email protected] ange gärna Verkstadsmekaniker som ämne i mailet.
Sparbanken Tranemo söker Marknadskoordinator Vill du vara med och driva marknadsföringen i en lokal och engagerad bank med hjärtat i bygden? Vi söker dig som är kreativ, strukturerad och vill vara med och stärka vår kommunikation både internt och externt. Om rollen Som marknadskoordinator hos oss blir du en nyckelperson i bankens marknads- och kommunikationsarbete. Du ansvarar bland annat för att: * planera, skapa och publicera innehåll i våra digitala kanaler, framför allt i sociala medier * producera annonser, presentationer och enklare trycksaker i enlighet med vår grafiska profil * hålla bankens hemsida uppdaterad * planera och genomföra marknadsaktiviteter tillsammans med kollegor Rollen innebär stort eget ansvar och stor variation, du är både idéspruta och genomförare. Du rapportera direkt till VD. Plats: Tranemo Anställningsform: Heltid, tillsvidare Kvalifikationer Vi söker dig som har: * utbildning och erfarenhet inom marknadsföring eller kommunikation * goda kunskaper i Photoshop och InDesign * mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift * förmåga att skriva egna engagerande texter * erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är att du en lagspelare som gillar att samarbeta och bidra med ideér i teamet. Du är kreativ med känsla för färg, form och detaljer och har förmågan att omsätta detta i professionell och tydlig kommunikation. Du är social och trygg i dina kontakter, både internt och externt och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer. Som marknadskoordinator hos oss är du en naturlig spindel i nätet som driver arbetet framåt. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är van vid att hålla struktur även när tempot är högt. Om du dessutom är initiativrik, organiserad och vill utvecklas då kan detta vara rätt roll för dig. Om Sparbanken Tranemo Sparbanken Tranemo är en fristående lokal fullsortimentsbank för både privatpersoner och företag. Vi har kontor i Tranemo och Gnosjö med totalt 32 medarbetare. Ansökan Sparbanken Tranemo har i denna rekrytering valt att samarbeta med Junic AB. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka din ansökan tillsammans med CV och ditt personliga brev. Sista ansökningsdag är 22 juni men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Outi Mäkinen Fränberg på 072-200 31 07. Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig med truckkort och truckvana för terminalarbete hos vår kund strax utanför Tranemo. Du kommer att arbeta som ambulerande arbetare och bli uthyrd till vår kunds verksamhet. Möjlighet till anställning direkt hos kund kan komma att bli aktuellt efter ett tags inhyrning. Uppdraget startar omgående och är långsiktigt. Arbetstiden är på dagtid. Om tjänsten Som truckförare kommer du att arbeta med lastning, lossning och materialhantering i produktion. Du hanterar gods med hjälp av truck och ser till att logistiken flyter på ett säkert och effektivt sätt. Arbetet kan vara fysiskt krävande och du behöver vara flexibel och kunna ta eget ansvar. Du behöver också ha goda datakunskaper. Vem är du? Krav: • Giltigt truckkort (A och B) • Erfarenhet av truckkörning, gärna motviktstruck och ledstaplare • God arbetsmoral och är noggrann i ditt arbete • Behärskar svenska i tal och skrift • Körkort och bil Vi söker dig som har en hög arbetsmoral, tycker om att jobba i ett högt tempo och är initiativtagande. Du bör ha god fysik då tunga lyft kan förekomma. Under kundens högsäsong kan arbetet stundtals upplevas stressigt varpå det ställer krav på egenskaper som stresstålig, effektiv och snabblärd. Intervjuer och urval sker löpande till denna tjänst och vi ser gärna därför att du skickar in din ansökan så fort som möjligt. Är du intresserad av att veta mer om tjänsten är du alltid välkommen att kontakta oss på Uniflex! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Är du löneassistent, löneadministratör eller lönekonsult med kunskap inom redovisning? Vill du arbeta med den gröna näringen? Vår avdelning för affärsrådgivning och redovisning expanderar och vi behöver vi bli fler. Om tjänsten Vi söker en erfaren lönekonsult som gärna också arbetar med löpande bokföring och bokslut, främst inom K1 & K2. Du kommer att vara en nyckelperson som hjälper våra kunder att förstå sitt företag och fatta välgrundade beslut som bidrar till deras långsiktiga framgång. Du ingår i en grupp med redovisningsekonomer och affärsrådgivare. I samma korridor har du kollegor som arbetar som växtodlings- och husdjursrådgivare. Vi strävar efter att erbjuda våra kunder en helhetslösning vilket innebär ett nära samarbete med såväl kollegorna i redovisningsteamet som våra övriga rådgivare. Huvudsaklig arbetsuppgift är lönehantering och administration kring detta, men beroende på din erfarenhet av redovisning kan arbetsuppgifterna också bestå av: - Löpande bokföring - Upprättande av bokslut och deklaration - Kalkyler - Budget och prognos Om dig Du har arbetat flera år som löneassistent, löneadministratör eller lönekonsult och är självgående inom detta område. Som person är du positiv, drivande och prestigelös och har lätt för att samarbeta och vinna såväl kollegor som kunders förtroende. Du tycker om att arbeta självständigt och proaktivt med ledning från avdelningschef. Vi känner våra kunder och jobbar nära dem, så du trivs i mötet med människor. Vi erbjuder Vi har en bred verksamhet inom ekonomi, växtodling, skog och animalieproduktion i Rådgivarna. Vårt fokus är lantbruk och landsbygdsföretagare. Vi har ett nära samarbete med Hushållningssällskapet Sjuhärad där det bedrivs forskning och försöksverksamhet samt utbildning genom Strömma Naturbrukscentrum. Huvudkontoret finns på Landsbygdens Rådgivningscentrum i Länghem några mil från Borås. Vi har även kontor i Ulricehamn och på vår skola utanför Sätila. Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och korta beslutsvägar. Ansökan Vänligen skicka in ditt CV och personliga brev senast 31 juli till [email protected] . Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som ekonom arbetar du både självständigt och tillsammans med dina kollegor med ekonomiska uppföljningar, redovisning och analyser av ekonomiska data för olika verksamheter. Du är också med och bereder ärenden och beslutsunderlag. Du stöttar controllers, upphandlare och ekonomichef med att ta fram underlag, göra beräkningar med mera. KVALIFIKATIONER Som person är du ansvarstagande, noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta såväl enskilt som tillsammans med andra. Det finns viss möjlighet att anpassa tjänsten efter lämplig person, det här kan därför vara en tjänst som kan passa både dig som är nyutexaminerad inom ekonomi eller dig som har erfarenhet från ekonomiarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet men du bör därutöver ha: • högskoleutbildning inom ekonomi/annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig • goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Du behöver vara flexibel, gilla utmaningar och vara intresserad av att arbeta i en offentlig organisation. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning och eventuellt tillsvidareanställning. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi på Alma assistans söker flertal personliga assistenter till ett nytt uppdrag i Tranemo. Vi söker dig som kan arbeta i en familj både se vad som behöver göras samt kan ta för dig i hemmet. Men också vara lite diskret och låta familjen få vara familj. Du kommer att arbeta med en man i 40års åldern. Med stora fysiska omvårdnadsbehov, som kunden beskriver till sina assistenter själv. Alla hjälpmedel som kan behövas finns i hemmet samt att hemmet är anpassat efter hans behov. Att du har erfarenhet från vården sen tidigare ser vi som en stor merit. Familjen är bosatta i Tranemo du tar dig lätt till arbetsplatsen. Tanken med ett grundschema kommer vara följande: 07:30-16:30 samt 16:00-09:00 - 7,5h jour. Detta kommer att utvärderas tillsammans med kund och assistenter framöver och kan komma att ändras. Rekrytering kommer att ske löpande och vi ser gärna att du som söker kan arbeta stora delar av sommaren 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer