Captain (m/f/d)

For the vessels managed by us we are looking at next opportunity for a Captain (m/f/d)   The Captain has the vessel ‘s command and the overall authority on board. He is responsible for all planning, organizing, coordinating, and supervising matters related but not limited to ship´s safety, operational health & safety, ship´s security, adherence to the timetable and compliance with environmental requirements as well as the quality of service offered to our customers. In addition to these responsibilities the Captain is carrying out representative duties for our Company. Profile of Requirements: • Several years of professional experience as a Captain ideally gained on Ro-Ro passenger ships or comparable Ro-Ro ships • Sovereign management personality with excellent leadership skills • High level of service, discretion, assertiveness, commitment, flexibility, and team spirit • Economical / commercial skills • High professional competence, safety & security awareness • Extensive knowledge and experience in all areas of ship & cargo operation • In-depth knowledge of ship safety, ISM Code and ISPS • Sound knowledge of all national and international safety regulations • Independent and self-reliant action • The will to act as a role model and to accept a representative function • Very good knowledge of the English or Swedish language (written and spoken). German language skills advantageous • Confident handling of the usual means of communication as well as in-depth knowledge of IT standard software (Windows, Word, Excel, Outlook) and of purchase and maintenance programs • All valid certificates required by the STCW-Code, IGF advanced certificate advantageous Conditions of Employment: • We offer an interesting and challenging position in an international environment which leaves room for individual and professional development. For this challenging position, the conditions of the current CBAs closed with the responsible National / ITF Unions, depending on the flag of the vessel, apply • A min. 1:1  working system • For Swedish flagged vessel working system 2:3 • Unlimited  employment contract If you are used  working target and cost-oriented, if you are self-motivated and willing to take the responsibility as a leader of one of our vessels, then you should apply.

8 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Pigga och erfarna trädgårdsveteraner till Trelleborg sommaren 2024

Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss Varje dag gör vi skillnad. Vi ser dagligen våra veteraner komma ut i jobb hos tusentals kunder med ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande. Det ska vara roligt att gå till jobbet och hos Veterankraft finner du också social tillhörighet och gott kamratskap. Att bli veteran hos oss är flexibelt, enkelt och du bestämmer själv hur mycket du vill jobba. Om tjänsten Vi erbjuder dig att få njuta av naturen på din arbetstid. Vi söker trädgårdsveteraner till nya spännande uppdrag inom häckklippning och allmänt trädgårdsarbete. Du som söker har tillgång till egna trädgårdsverktyg. Har du tillgång till bil och dragkrok ser vi det som meriterande. Våra uppdrag är oftast på ca 2-6 timmar per dag. Dina arbetsuppgifter Gräsklippning, rensning av ogräs, häckklippning, klippa buskar m.m. till våra privatkunder. Vi erbjuder en timanställning vilket innebär att du som anställd har stor flexibilitet att välja när du vill jobba och vilka uppdrag du vill åta dig. Vem är du? Du är en aktiv veteran som gillar att ta i om det behövs. Du uppskattar att få vara ute i naturen och friska luften. Du talar flytande svenska och har lätt för att etablera en kundrelation och väcka förtroende. Ansökan Välkommen in med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfarna trädbeskärare till Trelleborg

Om företaget Veterankraft är en jobbplattform för ålders- eller avtalspensionärer som vill fortsätta att arbeta efter pensionen. Våra veteraner är vår styrka och vi hyr ut veteraner till privatpersoner, företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Om oss Vår vision är att bli bäst på att sätta veteraner i arbete. Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut veteraner till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av veteraner med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll. Varje dag gör vi skillnad. Vi ser dagligen våra veteraner komma ut i jobb hos tusentals kunder med ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande. Det ska vara roligt att gå till jobbet och hos Veterankraft finner du också social tillhörighet och gott kamratskap. Om tjänsten Vi erbjuder dig att få njuta av naturen på din arbetstid. Vi söker trädgårdsveteraner till nya spännande uppdrag hos våra privatkunder. Just nu söker vi erfarna trädbeskärare. Du har erfarenhet av trädbeskärning och innehar körkort samt har tillgång till bil. Har du dragkrok och vana av att köra släp ser vi det som meriterande. Vidare har du egna verktyg som kan medtas till kund som du får ersättning för. Dina arbetsuppgifter Beskära olika sorters fruktträd t.ex. äppelträd, plommonträd m.m under vårvintern samt JAS-period. Vi beskär träd på upp till 3,5 m. Uppdragen utförs enskilt eller tillsammans med annan veteran. Vem är du? Du är en aktiv veteran som gillar att ta i om det behövs. Du som söker talar flytande svenska och har lätt för att etablera kundkontakt. Du ser alltid till att ha nöjda kunder. Ansökan Välkommen in med din ansökan!

5 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Arbete med sortering och kvalitetssäkring

Vi söker dig som är i behov av ett extra arbete och kan jobba 2-3 dagar i veckan för arbete i produktion med sortering och kvalitetssäkring till vår kund i Trelleborg. Arbetstiden är förlagd kl.7.00-15.30 måndag till fredag och när du blir inbokad för jobb arbetar du hela pass. Det förekommer inga tunga lyft men det är ett monotont arbete som kräver att du är noggrann, engagerad och fingerfärdig. Du arbetar både självständigt och ihop med andra så det är viktigt att du har eget driv men också att du fungerar i grupp. För dig som visar framfötterna kan även andra arbetsuppgifter komma att bli aktuella. För att bli aktuell för uppdraget krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% (exempelvis studier eller annat deltidsarbete) som kan styrkas vid anställningen. För tjänsten krävs det att du kan tala och förstå svenska och du måste ha fyllt 18 år. Är detta något som du skulle kunna tänka dig? Välkommen in med din ansökan idag! Om oss på PIKE Personal: PIKE Personal verkar som en extern HR-partner där vi bistår våra kunder med personallösningar. Vi arbetar med rekrytering och personaluthyrning för såväl tjänstemän som kollektivpersonal- från kontor till produktion. PIKE Personal har lokal

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Personlig assistent till man i Skanör

Nu söker vi fler assistenter till en medelålders man bosatt i Skanör. Mannen är efter en olycka förlamad från bröstkorgen och ned och behöver hjälp med det mesta i sin vardag. Som person ser vi gärna att du är ordningsam, gillar att laga mat, har humor och framför allt att du har hjärtat på rätta stället. Har du dessutom ett intresse av jakt, fiske, och musik så kommer ni att ha mycket att prata om. Arbetspassen är förlagda 07:00-16:00, 15:00-23:00 och 21:00-09:00 Observera att det inte finns någon ledig nattjänst. Här krävs det att du har tidigare erfarenhet av vårdyrket. Här finns möjlighet till en fast tjänst med tjänstegrad efter överenskommelse, men vi söker även dig som vill vara vikarie. Svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av vårdyrke På Björka är vi alla ett team med ett och samma mål – att leverera den bästa assistansen för dig. För oss är du som kund eller anställd aldrig en i mängden. Vi vet vem du är när du kontaktar oss. Det viktigaste för oss är dialogen med kunder och anställda. Det är nyckeln till en välfungerande assistans. Du kan alltid nå oss, och vi återkommer alltid om vi var upptagna. Vi ligger i absoluta framkanten avseende de system som används för att göra arbetet så effektivt som möjligt för dig.

5 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Personlig assistent i Trelleborg

Jobbannons: Timvikarier som personlig assistent till rullstolsburen kvinna Vi söker efter engagerade och omtänksamma kvinnliga assistenter för att arbeta som timvikarier åt en rullstolsburen kvinna. Som personlig assistent kommer du att bistå kunden med olika dagliga behov och aktiviteter. Kunden uppskattar högläsning och promenader, vilket utgör en central del av arbetet. Arbetsbeskrivning: • Arbetspassen är fördelade på delade dagar, dagtid och kvällar samt arbete under helger. • Den sökta assistenten måste kunna kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift. • Det är önskvärt att du som assistent är icke-rökare. Erfarenhet och Egenskaper: Vi söker efter individer som är lyhörda och lugna av naturen. Kunden trivs inte i stressiga situationer eller högljudda miljöer, vilket gör det avgörande att du kan erbjuda en trygg och fridfull miljö. Erfarenhet inom personlig assistans och en förmåga att hantera utmanande situationer är meriterande. En respektfull och omtänksam attityd är av högsta vikt. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en meningsfull arbetsmiljö där du har möjlighet att göra verklig skillnad i en annan persons liv. Arbetet som personlig assistent kommer att ge dig möjlighet att utveckla din förmåga att vara empatisk och stödjande. Vi värdesätter din insats och erbjuder ett givande arbete inom omsorgssektorn. Om du känner att du besitter de kvalifikationer och egenskaper som krävs för denna tjänst, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med dig i att skapa en trygg och positiv miljö för vår kund.     Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.   ANSÖKAN Ansökan görs endast via extern webbplats (följ länk nedan). Ansökan på annat vis kommer tyvärr ej att accepteras. Sista ansökningsdag är 2024-06-30 men rekrytering sker löpande. Välkommen med din ansökan! Carelli Assistans är ett företag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsvariationer. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

5 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Erfaren Farmaceut till Apotek Hjärtat, Trelleborg

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Filippa berättar: Välkommen till vårt fina Apotek Hjärtat utmed kusten i Trelleborg, porten till Kontinenten eller Palmernas stad. Vi är ett ICA Maxi apotek med havet som närmsta granne och hit tar du dig enkelt med bil, exempelvis ca 20-25 min från storstadsmetropolen Malmö. För den som vill kombinera arbetsdagen med lite vardagsmotion eller är innehavare av en elscooter, så finns det även buss och tågförbindelser. För mig som chef, är det viktigt att vi erbjuder en trevlig miljö där vi visar omtanke om både kollegor och kunder. Vi jobbar därför tillsammans som ett lag och drar nytta av varandras olika kompetenser och kunskaper. Vi tror därför att du som söker dig till oss är välkommande och positiv, samt gillar variation och brinner för mötet med andra människor. Vi har många lojala stamkunder som uppskattar vårt apotek och den fina servicen vi ger. Vi har vuxit på senare år och är ett av de största i regionen, sett till antal receptexpedieringar. Vi har öppet 8-21 alla dagar i veckan. Möjlighet finns för dig som medarbetare att välja mellan OB i tid eller pengar. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Kontaktperson: Filippa Weihs, 0725-331629 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

2 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Resande Eventsäljare

VI SÖKER DIG SOM: - Älskar att skapa kontakter och trivs med utmaningen att möta nya människor. - Har en oövervinnerlig vilja och motiveras av ständig personlig och professionell utveckling. - Tar ansvar för din egen framgång och har en flexibel inställning till äventyr och variation. VI GER DIG: - Spännande arbetsdag: Variera din vardag genom att vara ansiktet utåt för några av Sveriges största aktörer, resande från plats till plats. - Karriärsmöjligheter: I och med vår nuvarande expansionresa öppnar vi upp möjligheter till större och mer ansvarsfulla roller. - Motiverande arbetsmiljö: Omge dig med engagerade kollegor och njut av en gemenskap där varje individ strävar mot framgång. - Attraktiv lönesättning: Trygghet med en fast lön och möjligheten att boosta din inkomst genom en attraktiv provisionsstruktur. - Kontinuerlig utveckling: Ge dig själv verktygen till framgång genom regelbundna utbildningar inom försäljning och retorik. IMPRESSIVE RELATIONS ERBJUDER: - Gemenskap & Målmedvetenhet: Hos Impressive Relations är vi inte bara kollegor; vi är ett sammansvetsat team som strävar mot gemensamma mål. Varje individ spelar en nyckelroll, och vi vinner och växer tillsammans. - Karriärsmöjligheter: Vårt företag är i expansionsfas, vilket skapar spännande möjligheter för personlig och professionell tillväxt. Ta kontroll över din egen framtid och utvecklas till ledande roller inom organisationen. - Unik Företagskultur: Inspirerad av idrottsvärlden tror vi på laganda och att varje individ är en viktig del av vårt framgångsrika "lag." Vi tar hand om varandra och strävar alltid efter att göra saker annorlunda och bättre. - Attraktiv Lönestruktur: Bortom en stabil grundlön erbjuder vi en attraktiv provisionsmodell som belönar din framgång. Ju mer du presterar, desto mer tjänar du - här finns ingen gräns för din ekonomiska potential. - Kontinuerlig utbildning och coachning: Vi investerar i din framgång genom kontinuerliga utbildningar inom försäljning och retorik. Du kommer att få verktygen och stödet för att uppnå din fulla potential och överträffa dina mål. Bli en del av vårt äventyr på Impressive Relations, där varje dag erbjuder nya möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tror på att göra skillnad, och vi vill ha dig med på resan! Felicia Rullander 076-425 35 70 [email protected] (mailto:[email protected])

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Personliga assistenter sökes till kvinna i Falsterbo

Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Vi arbetar för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsvariation, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. Sydassistans AB söker personlig assistenter till kvinna i Falsterbo. Vår uppdragsgivare är förlamad och behöver dubbelassistans under sin vakna tid. Hon har ett stort trädgårdsintresse, tycker om att lösa korsord, resa och tillbringa tid med sin man och hund. Assistansen innebär att vara behjälplig i allt från intimhygien, vardagliga rutiner i hushållet och annat som kan uppkomma. Det är önskvärt att sökande har vårdutbildning. Du som söker ska vara rökfri och bör inte vara allergisk mot pälsdjur och pollen. Det är viktigt att du är flexibel, ansvarsfull och öppen. Det ingår enstaka tyngre moment i arbetet och du bör därför inte själv ha några fysiska hinder för detta. Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Resor förekommer i arbetet. Personlig lämplighet är helt avgörande. Körkort är ett krav då uppdragsgivaren har egen bil som man kör. Arbetstiderna är kl. 7.30-16, 7.30-20, kl. 16-23, 20-07.30 och 22-07.30. Vi söker både timanställda och en deltidsanställd. Det finns goda möjligheter att åka kollektivt till arbetet från Malmö. Endast ansökningar med CV och Personligt brev behandlas. Urval sker löpande.

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Eventsäljare | Grundlön + Provision

Impressive Relations Vi är företaget som värdesätter din utveckling. Med hjälp av vårt etablerade och starka team ser vi till att du alltid har de förutsättningar du behöver för att växa. Impressive Relations är en fullservicebyrå som erbjuder olika tjänster inom affärsområdena försäljning, detaljhandel och bemanning. Efter över 12 år i branschen ägnar vi oss nu åt försäljningsuppdrag över hela landet. Det ständiga drivet efter bättre prestationer ger oss en härlig sammanhållning, och tillsammans står vi starka inför framtidens utmaningar. Tjänstebeskrivning Försäljning är kärnverksamheten hos Impressive och just nu erbjuder vi chansen att arbeta med oss i vårt äldsta och mest framgångsrika projekt. Du kommer att arbeta med face-to-face försäljning i köpcentrum, matbutiker och varuhus. Arbetsuppgifterna innebär främst att maximera försäljningen gentemot privatpersoner. Du blir en del av vårt befintliga säljteam där du kommer att vara ansiktet utåt för vår samarbetspartner, Postkodlotteriet. Våra säljare har alltid ett starkt engagemang och en positiv inställning. Arbetet kräver hög social kompetens och förmågan att hantera motgångar med flit. Om du vill arbeta med oss och vara med på vår resa framåt behöver du ha ambitioner att växa och bli lite bättre varje dag! Självklart erbjuder vi dig en skräddarsydd utbildning så att du får de verktyg du behöver för att leverera bra resultat och utvecklas tillsammans med Impressive. Kompetens- & erfarenhetskrav: - Positiv - Samarbetsvillig - Ansvarstagande - Målmedveten & driven - Talar svenska obehindrat Starkt meriterande med tidigare erfarenhet inom försäljning Vi erbjuder dig: - Heltidsanställning - Grundlön + Provision - Kontinuerliga AW’s, teamaktiviteter och priser - Mycket goda utvecklingsmöjligheter till ledarpositioner - Meriterande utbildningar inom försäljning och kommunikation På Impressive Relations får du som anställd en harmonisk arbetsplats även om tempot varierar varje dag. Som säljare i detta projekt kommer du kunna känna trygghet med en grundlön samt en attraktiv provision som du själv kommer kunna påverka. Säljutbildning sker löpande med hjälp av duktiga coacher på plats. Du som älskar att utvecklas och vill ta nya steg i karriären kommer kunna få möjlighet att växa och få stöttning för att nå nya höjder. Vi erbjuder dig en roll där du själv är med påverkar din egen verklighet och där beslutsvägarna är korta. En kultur som drivs av en stark teamkänsla, resultat och ett högt engagemang i allt vi gör. Vi ser fram emot din ansökan! Felicia Rullander, Rekryterare 076 425 35 70 [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024