tf. Apotekschef till Kronans Apotek Överby, Trollhättan
Kronans Apotek AB
Chefer inom handel

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Vi söker en ny Apotekschef till Överby – någon som vill ta vid efter vår tidigare chef som nu går vidare till ett regionalt uppdrag. Det här är en möjlighet för dig som vill kombinera ledarskap, affärsdriv och passion för kundmötet i ett av Trollhättans mest levande handelsområden. Apoteket är beläget i Överby Köpcenter – ett livligt handelsområde med över 100 butiker och restauranger i direkt närhet. Här finns goda förutsättningar för kundflöde, samarbete med andra aktörer och en stimulerande arbetsmiljö. Som Apotekschef kommer du att leda- och arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 4 farmaceuter samt 2 apotekstekniker. Du behöver vara en ledare med ett högt driv, engagemang och resultatfokus. Arbetet är både strategiskt men framförallt operativt. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Styrka verksamheten, inspirera och motivera dina medarbetare. - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Apoteket är öppet 09-19 på vardagar, 11-17 på lördagar och 11-17 på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som vill göra skillnad som apotekschef. Du är en engagerad ledare som skapar engagemang och trygghet i ditt team. Med struktur och fokus på resultat driver du verksamheten framåt. Du är positiv, handlingskraftig och lösningsinriktad. Du får stöd från en stark region- och serviceorganisation samt ett brett kollegialt nätverk. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Vi önskar ha din ansökan senast 31 juli. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchefen Adnan Mulic tel. 070-198 1022 Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Familjerättssekreterare, vikariat
Trollhättans kommun
Socialsekreterare

Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Familjerättsenheten består av sex familjerättssekreterare och en teamledare. Vi arbetar utifrån ett barnperspektiv där barnets bästa sätts i fokus. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra och vill ständigt förbättra och utveckla vårt arbete till fördel för de barn och föräldrar som vi möter. Nu söker vi en vikarierande medarbetare eftersom en av våra familjerättssekreterare prövar ett annat uppdrag inom kommunen. Vikariatet sträcker sig fram till årsskiftet. Vi kan erbjuda dig en god arbetsmiljö samt ett stimulerande och utvecklande arbete i en erfaren arbetsgrupp. Arbetsplatsen är belägen i Stadshuset i Trollhättans centrum, nära resecentrum. Arbetsuppgifter Tillsammans med kollegor kommer du att utföra de arbetsuppgifter som traditionellt åligger familjerätten. Du arbetar dagligen med rådgivning och samarbetssamtal för separerade föräldrar. På uppdrag av tingsrätten ansvarar du för vårdnads-, boende- och umgängesutredningar. Du handlägger även umgängesstödsärenden, ansvarar för medgivandeutredningar samt fastställer faderskap/föräldraskap. Kvalifikationer Du ska vara socionom eller ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi värdesätter erfarenhet av arbete som familjerättssekreterare. Vi ser också positivt på erfarenhet och kunskap från annat socialt arbete, utredningsarbete samt arbete med människor i kris och konflikt. Du samarbetar gärna och har god organisatorisk förmåga. Du har även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Controller inom avdelningen för sjukförsäkringen, Trollhättan

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025.  Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sälj
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuder: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Säljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuder: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuder: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

15 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Produktutvecklare inom mekanik
Combitech AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en driven produktutvecklare inom mekanik som söker nya möjligheter att växa och utvecklas? Hos Combitech i Trollhättan erbjuder vi en unik chans att arbeta i teknikens framkant tillsammans med våra kunder, främst inom försvars- och fordonsindustrin, samt andra spännande områden. Här får du möjlighet att både utvecklas och inspireras i din yrkesroll. Känns det lockande? Din roll som produktutvecklare På Combitech i Trollhättan ser vi fram emot att förstärka vårt redan starka produktutvecklingsteam. Vi söker fler skickliga produktutvecklare och konstruktörer för att hantera de spännande arbetspaket vi driver från vårt kontor. Som produktutvecklare hos oss deltar du i hela processen från idé till färdig produkt, och vi värdesätter ett gott arbetsklimat och en stark teamkänsla. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö där du får vara med och utveckla unika högteknologiska produkter. Din personliga utveckling prioriteras, och du blir en del av ett erfaret team inom mekanisk konstruktion. Vem är du? Du är en kommunikativ person som tar egna initiativ och trivs med projektbaserat arbete. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom maskinteknik. Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet, särskilt inom fordons-, marina eller industriella applikationer. I rollen kommer du att arbeta tätt med beräkning, produktion, validering och systemleverantörer. Du behärskar minst ett av CAD-systemen CATIA, CREO eller NX. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern, vid eventuella frågor under tiden kontakta rekryterande chef. Välkommen till Combitech! Kom och gör skillnad På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag. Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Rekryterande chef: Svante Arnesson +46 734 186 491

15 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025