LBS Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i 30 år. Vi är en skola i framkant med nära kontakt med näringslivet. Vårt jobb är att lotsa eleverna genom gymnasietiden och under den resan förbereda dem inför framtidens kreativa branscher. Vår idé är "dagens utbildning för morgondagens jobb". Läs mer om oss på www.lbs.se. LBS – Kreativa gymnasiet i Trollhättan erbjuder högskoleförberedande utbildningar inom Teknikprogrammet och Estetiska programmet. Vi söker nu en lärare i programmering till vår verksamhet. Lärare i programmering till LBS Kreativa Gymnasiet i Trollhättan. Vi erbjuder På LBS – Kreativa gymnasiet kombinerar vi ett välutvecklat systematiskt kvalitetsarbete med kreativa lärprocesser. Det ställer höga krav på alla som arbetar hos oss, på lärmiljön och på organisationen men ger också väldigt mycket tillbaka till dig som medarbetare genom stora möjligheter att i en stimulerande arbetsmiljö utvecklas i din profession och att arbeta med kollegialt lärande på riktigt. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst på 40% för undervisning i programmering. Du kommer också ha en viktig roll i att kontinuerligt utveckla skolans utbildningar tillsammans med dina kollegor. Som lärare på LBS är du i hög grad delaktig i skolans systematiska kvalitetsarbete och den pedagogiska utvecklingen. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare alternativt har spetskompetens inom spelprogrammeringoch intresse för spelutveckling. Vi söker dig som utöver din skarpa ämneskompetens vill bidra med engagemang, humor och prestigelöshet till vår skola. Du tar tillsammans med rektor och kollegor ansvar för skolans pedagogiska utveckling, ämnesutvecklingen samt för att utveckla din egen yrkeskompetens. Du är kreativ i din planering och genomförande av din undervisning, skapar lust att lära och har förmågan att se eleverna som individer med olika behov och drivkrafter. I klassrummet är du en trygg ledare och du är bra på att skapa relationer med både elever och föräldrar. Det är meriterande om du har andra kreativa kompetenser eller intressen. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet. Tillträde enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 2/7. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Fredrik Ohnesorge på [email protected], 0520-474871. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara att utföra mätning i GOM Scanbox och med Faro-arm. Du kommer att mäta detaljer som ska byggas in i en brännkammare och utföra slutmätningar på detaljer som levereras till kund. Arbetet innebär också att: • Processa mätdata och skapa rapporter i Zeiss Inspect och Polyworks • Analysera mätdata och utföra kvalitetsutredningar, exempelvis MSA (Mätsystematiskanalys) • Skapa och ändra program i Polyworks och GOM Inspect • Delta i utveckling och optimering av arbetsmetoder och standarder Krav: • Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet och utbildning inom Polyworks och Zeiss Inspect • Kompetens att granska ritningar samt erfarenhet av form- och lägestoleranser • God data-vana och erfarenhet av Officepaketet • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad, analytisk och resultatinriktad. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp, tar ansvar och kan hantera högt tempo. Önskad starttid: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid under upplärning sedan övergång till 2-skift Tjänsten är en inhyrning via Ikett Personalpartner med goda möjligheter till anställning hos kund därefter. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Om företaget Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året. I Siemens verkstad i Trollhättan tillverkas brännkammare för gasturbiner och dem är specialiserade på tillverkning av delar i rostfritt stål, legeringar och värmetåliga material. Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Nu söker vi fler Polare till vår olika butiker i området runt Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg. Som Polare är du anställd av oss på Retail Staffing och arbetar på uppdrag för någon av våra kunders butikskedjor. Du blir kopplad till en butikskedja och ambulerar mellan kedjans olika butiker vid behov. Du bokar dig själv snabbt och enkelt via vår app på de arbetspass som passar dig och ditt schema. Vi arbetar med butiker så som MQ, Hemtex, Lindex mfl. Som säljare är du delaktig i butikens alla ordinarie arbetsuppgifter såsom försäljning i kassan och på golvet, kundservice, lager samt plock. Som säljare ger du alltid en god kundupplevelse. Du är utåtriktad och arbetar aktivt med kundmöten. Du tar personligt ansvar och arbetar i team med dina kollegor i butiken. Erfarenhet/kvalifikationer: • Det är ett KRAV att du har en annan huvudsaklig sysselsättning i minst ett år framöver. Detta i form av studier på minst 50%, deltidsjobb på minst 50% (behovs- eller timanställning räknas inte), alternativt är egen företagare med aktiv f-skatt • Du har en fullgjord gymnasieutbildning • Du har tidigare arbetat som butikssäljare med personlig försäljning inom detaljhandeln • Det är ett KRAV att du kan arbeta minst 2 pass på vardagar dagtid per vecka, utöver detta finns även möjlighet att jobba helg- och kväll • Du kan arbeta oregelbundna tider och kan hoppa in med kort varsel • Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper • Du är driven och motiveras av försäljning och kundmöten • Du tycker det är utvecklande att arbeta i olika butiker • Du är en lagspelare som trivs bra i nära samarbete med kollegor • Du är flexibel och trivs med att inte ha ett fast schema • Du trivs med att arbeta i högt tempo Ansökan: Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi vill förtydliga att det enligt vårt kollektivavtal är ett krav för tjänsten att du har en huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Beskriv din sysselsättning tydligt i din ansökan, tack! Pga GDPR kan vi endast ta emot ansökningar via denna annons eller vår hemsida retailstaffing.se. Ansökningar skickade via mail registreras inte. Vänta inte med din ansökan då vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Retail Staffing - "We love retail" Vi samarbetar med flera butikskedjor inom rekrytering och bemanning av butikssäljare och har idag pooler på olika orter i Sverige. Vi erbjuder våra kandidater att arbeta i världens bästa bransch som uthyrd via vår butikspool. Retail Staffing Sverige AB är medlem i kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal. Retail Staffing - "We love retail"
Automationsingenjör till Trollhättan Vill du arbeta med automation i hjärtat av industrin – där din insats verkligen gör skillnad? Vi söker nu en automationsingenjör som vill bli en nyckelperson i våra kunders produktionskritiska system. Om rollen Som automationsingenjör hos oss arbetar du nära både maskiner och människor. Det här är en roll där du kombinerar din tekniska kompetens med förståelse för industriella processer, operatörernas vardag och kraven på tillgänglighet och säkerhet. Du arbetar i en miljö där automation möter IT – där PLC, nätverk, SCADA, MES och databaser samverkar för att driva tillverkning framåt. Ditt fokus ligger på att skapa och förbättra kommunikationslösningar mellan system, där funktion och stabilitet är avgörande. Vad har Jimmy Kleibrant, utvecklingschef, att säga om tjänsten och företaget? "Binar är ett härligt företag med korta beslutsvägar, en platt organisation samt en stabil ägare. Vi jobbar med många av de stora industriföretagen i Sverige där vi nu arbetar aktivt med att följa med dem ut i världen! Här har du stor möjlighet att påverka och styra ditt arbete själv och i ditt team. Vi jobbar aktivt med att skapa transparens mellan våra olika team genom att hela tiden informera om vad som händer inom företaget och hos våra kunder. Det är en trygg arbetsplats där vi jobbar med teknik i framkant och vi har en fantastisk kundbas." Arbetsuppgifter Utveckling och underhåll av automationslösningar med fokus på PLC, SCADA och MES Programmering av system för att styra och övervaka produktionsutrustning Kommunikationslösningar mellan maskiner, robotar och system via OPC, fältbuss, industriella nätverk Samverkar med operatörer och teknisk personal för att förstå användarbehov och processer Deltar i utveckling och förvaltning av våra egna PLC-applikationer (BiFas) Vad har Magnus Johansson, Senior Software Developer, att säga om företaget? "Arbetet på Binar Solutions innebär stor variation med utveckling i och mot ett flertal olika system. Man ställs ständigt inför utmaningar i att felsöka system som inte fungerar eller förstår hur andra system är uppbyggda, samt att hitta de lösningar som är till störst nytta för våra kunder. En typisk dag finns nog inte, men ofta är det en drifttagning på plats hos kund eller en dag med programmering inne på kontoret. Kommunikationstester mellan olika system uppkopplade på kontoret är ofta en del i arbetet. Men ett vanligt uppdrag som vi brukar arbeta med innebär att styra en maskin från kundens affärssystem, vilket kräver tolkning och anpassning av data samt återrapportering när momentet är utfört. Kommunikationen sker via API mellan servrar och via t.ex. ProfiNet mot maskinen. För detta används ofta en OPC-server och en PLC, där PLC:n hanterar realtidskommunikationen och OPC-servern länkar till affärssystemet. Systemet kompletteras ofta med PC-applikationer för klientåtkomst, beredning och övervakning." Din profil För rollen som automationsingenjör söker vi en tekniskt intresserad person som förstår hur maskiner, system och processer samverkar. Du vill inte bara att saker fungerar, utan också förstå varför. Du kan kommunicera tekniska lösningar på ett begripligt sätt för olika målgrupper, du är strukturerad, kan hantera flera projekt samtidigt och är en lagspelare som kan samarbeta. Du är praktisk och lösningsorienterad, tar egna initiativ och ansvarar för dina uppgifter. Erfarenhet av automation inom tillverkande industri Mycket god förståelse för kommunikation mellan industriella system (PLC, OPC, SCADA, fältbuss) God kunskap om nätverk och industriella protokoll Praktisk förståelse för el, sensorer, strömförsörjning och maskinkomponenter Nyfikenhet och en vilja att förstå hur maskiner och system fungerar i verkligheten Meriterande med erfarenhet av MES-system eller industriell IT Meriterande med erfarenhet av Siemens S7 eller TIA Portal Vi erbjuder Möjlighet att arbeta med tekniskt avancerade lösningar Variation i projekt och arbetsmiljö Ett tekniknära team med fokus på samarbete och lösningar som fungerar i praktiken Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970,och Malou Magnusson, 0707-588745 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Företaget grundades 1984 och 2021 bytte vi namn till Binar Solutions AB, som ett tydligt konstaterande att vi erbjuder helhetslösningar och inte bara elektronik. Vi tillhandahåller industriell IT och elektronik som stödsystem för industrin. Vi är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade och strävar alltid efter att uppfylla FN:s globala mål för hållbar utveckling. Binar Solutions AB är ca 30 anställda och finns i Trollhättan. Företaget hade en omsättning 2023 på ca 58 miljoner.
Teknisk säljare till Trollhättan Drivs du av att investera din tid och din kompetens på något meningsfullt? Vi söker dig som lockas av att arbeta på ett produktbolag som digitaliserar svensk industri. Vill du vara med och hjälpa industrin att ta nästa steg mot en smartare och mer automatiserad produktion? Vi söker nu en driven teknisk säljare som vill arbeta med marknadsledande lösningar för produktionsstyrning – från automation och industriell IT till MES-system och tillhörande hårdvara. Om rollen Som teknisk säljare blir du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Ditt fokus ligger på att identifiera kundens behov och erbjuda rätt kombination av våra produkter och tjänster. Du säljer helhetslösningar som bidrar till ökad effektivitet, spårbarhet och lönsamhet i våra kunders produktion. Våra kunder finns inom tillverkande industri. Som teknisk säljare utgår du från vårt kontor i Trollhättan, men rollen innebär även resor till kunder inom Sverige. Dina arbetsuppgifter Driva hela försäljningsprocessen: prospektering, behovsanalys, offert, förhandling och avslut Bygga långsiktiga relationer med nya och befintliga kunder inom industrin Samarbeta nära våra tekniska specialister för att ta fram skräddarsydda lösningar Ha en rådgivande roll där du guidar kunderna i deras digitaliserings- och automationsresa Följa upp projekt och säkerställa nöjda kunder Vad har Peter Johansson, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Hos oss får du jobba med personer som har hög teknisk kompetens och som delar med sig av den kompetensen. Vi har högt i tak och stöttar varandra, samtidigt som vi har kul under resan. Du får arbeta med spännande teknik på ett företag med stark kvalitetsstämpel och trogna långsiktiga kunder och du ges möjlighet att växa inom företaget och gå in i nya roller. Vi jobbar tight med personalen med fokus på tydlig kommunikation, transparens och trivsel. Vi jobbar med olika fokusprojekt kring medarbetarnas trivsel så som after work-aktiviteter och motionsaktiviteter där vi har vår egen idrottsförening BIFF. För att passa i rollen som teknisk säljare bör du vara en lagspelare som tar hjälp och hjälper andra om det behövs. Du har hög energi och brinner för att utvecklas i ett framåtlutat team." Sami Lyckman, sälj- och produktutveckling, berättar om hur det är att arbeta på Binar Solutions. "Mitt jobb är omväxlande och jag har mycket kontakt med kunder om orders, specifikationer med mera. Jobbet kan stundtals vara stressigt, man behöver ha många bollar i luften och leveranstider ska hållas. Samtidigt uppskattar jag att arbetet är så omväxlande och att jag får frihet under ansvar. Jag får möjlighet att arbeta i roliga projekt, komma med lösningar till kunder som uppskattas och det är extra kul när vi tar hem större affärer/projekt som man jobbat hårt för. Vi har även väldigt god stämning i teamet, jag har bra kollegor som kan stötta och hjälpa till vid projekt och fungera som bollplank." Din profil För att passa i rollen som teknisk säljare är du försäljnings- och resultatinriktad och har ett sinne för att utveckla nya affärer. Du är lyhörd, social och brinner för att skapa och bearbeta goda och långa affärsrelationer. Du är en god kommunikatör och kan diskutera och vägleda kunderna till bra tekniska lösningar på ett övertygande sätt. Har erfarenhet av teknisk försäljning, gärna inom automation, industriell IT eller liknande Har god förståelse för tillverkande industri och dess utmaningar Är lyhörd, affärsdriven och van vid att arbeta självständigt Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Har B-körkort Teknisk utbildning är meriterande, men viktigare är din förmåga att förstå kundens behov och omsätta det till värdeskapande lösningar. Vi erbjuder En viktig roll i ett växande företag med framtidssäkra lösningar Stöttning av interna tekniska experter – du fokuserar på affären Möjlighet att påverka och utveckla din roll Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970,och Malou Magnusson, 0707-588745 på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Företaget grundades 1984 och 2021 bytte vi namn till Binar Solutions AB, som ett tydligt konstaterande att vi erbjuder helhetslösningar och inte bara elektronik. Vi tillhandahåller industriell IT och elektronik som stödsystem för industrin. Vi är ISO 9001 och ISO 14001 certifierade och strävar alltid efter att uppfylla FN:s globala mål för hållbar utveckling. Binar Solutions AB är ca 30 anställda och finns i Trollhättan. Företaget hade en omsättning 2023 på ca 58 miljoner.
Vill du vara en del av en meningsfull satsning och påverka företagskulturer på djupet med fokus på mental hälsa? Brinner du för att förbättra arbetsmiljö och alla medarbetares välmående? Vill du arbeta självständigt, skapa långsiktiga relationer och påverka hur företag ser på hälsa? Då är detta rätt roll för dig! Vi har ett tydligt uppdrag – att vara en trygg plats där individer, familjer och företag får kvalificerat stöd för att utvecklas och må bra genom livet. Vi tror på att varje människa är ett spektrum av möjligheter, och vårt team med både ambassadörer och terapeuter är här för att hjälpa dig utforska och förstå dem. Med omtanke, hjärta och odelad uppmärksamhet erbjuder vi en plats där det känns okej att vara precis den du är – och en stadig grund för den du vill bli. Som ambassadör hjälper du företag att förstå värdet av professionellt psykologiskt stöd för sina medarbetare. Genom utbildning, nätverkande och strategisk rådgivning skapar du affärsmöjligheter och bidrar till att bygga en starkare arbetskultur med fokus på förbättrad mental hälsa. Vi erbjuder: ✔ Frihet att styra ditt arbete ✔ Gedigen utbildning och mentorskap ✔ Konkurrenskraftig ersättning baserad på resultat Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet inom HR, ledarskap eller personalansvar ✅ Är målmedveten, självgående och lösningsorienterad ✅ Är bosatt i Stockholmsområdet eller Skåne Tillsammans för välmående Du behöver ingen anledning för terapi. Utveckling är för alla. Vi utbildade i att lyssna, se, förstå och skapa förändringar. Det som gör Levamottagningen unik är att vi inte bara fokuserar på ett problem som ska lösas – vi ser en hel människa. Därför ger vi rådgivning som är både kvalificerad och personlig; vi hjälper dig att hitta rätt yrkeskategori (psykolog, psykoterapeut eller psykiater), den mest effektiva metoden. En personlig matchning som känns trygg och rätt för dig. Vi hjälper dig att reda ut om det finns flera faktorer som påverkar din utmaning – och i vilken ordning de bör hanteras, allt för att skapa en trygg väg framåt för dig. Om oss Levamottagningen grundades av Åsa Hedrén Videbaek, legitimerad psykoterapeut sedan 2006. Med en lång bakgrund som ledare och entreprenör inom privata vårdbolag tog Åsa år 2024 steget att öppna Levamottagningen. Idén var enkel men viktig; att samla ett engagerat team av psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, coacher och psykiatriker, med fokus på medkänsla och kvalificerad omsorg från första kontakt.
Tar du examen 2025 inom elkraft och vill kickstarta din karriär hos en av Sveriges bästa arbetsgivare? Nu har du chansen att jobba med spännande projekt kombinerat med att vara en del av vårt talangprogram framtaget för din personliga utveckling! Sök tjänsten redan idag! Om rollen Som junior elkraftsingenjör kommer du att arbeta med projekt inom samhällsviktig infrastruktur, däribland sjukhusmiljöer och andra verksamheter med höga krav på driftsäkerhet. Rollen är bred och innehållsrik – du får jobba med allt från projektering och utredning till konstruktion och planering av olika kraftlösningar. Det kan handla om att ta fram ellinjescheman, layoutförslag eller genomföra beräkningar och tekniska analyser. Du kommer också att vara delaktig i besiktningar, rapportering och avbrottsplanering, och i vissa fall använda CAD-verktyg för att visualisera lösningar, även om tyngdpunkten ligger på teknisk förståelse och problemlösning snarare än detaljerad ritningskonstruktion. Teamet du kliver in i består av nio personer med olika bakgrunder och lång erfarenhet av elkraft. Här finns en stark gemenskap och kultur av att hjälpas åt. Du får en mentor och ett tryggt stöd i början, men också förtroendet att ta egna initiativ och växa successivt i din yrkesroll. Din profil Vi söker dig som är nyfiken, driven och trivs i samarbete med andra. Du är flexibel, gillar problemlösning och vill utvecklas i en tekniskt bred roll där du får arbeta nära både kunder och kollegor. Du tar ansvar, är konsultmässig i din framtoning och vågar ta egna initiativ. Skallkrav •Högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område •Flytande svenska och engelska i tal och skrift •B-körkort Talangprogrammet Framtidens talangprogram med AFRY Advanced Automation söker dig som har intresse för teknik, automation, el, elkraft och hållbarhet! Här får du både kompetensutveckling och gemenskap. Programmet är designat för att du som helt eller relativt nyutexaminerad skall ges goda förutsättningar att växa och trivas i starten av din konsultkarriär hos AFRY. I talangprogrammet kombinerar du ditt spännande arbete hos AFRY med utbildning. Dessutom går du programmet tillsammans med andra juniora kollegor från Göteborg, Trollhättan, Halmstad, Jönköping och Linköping, en fantastisk möjlighet att bygga ett internt nätverk med personer i samma fas. Du utvecklar både hard skills (exempelvis teknisk kunskap) och soft skills (som självledarskap). Det ingår även gemensamma aktiviteter och digitala fikastunder med de andra deltagarna, samt tillfälle att utbyta erfarenheter med seniora kollegor inom AFRY. Om AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och grön omställning. Att vara en lagspelare, visa nyfikenhet och våga vara modig representerar bolagets anställda. Här trivs du som vill vara med och skapa, bidra och bygga ett smartare samhälle. Här är det en självklarhet att du från och med din första arbetsdag kommer att bli omhändertagen och stöttad på din resa mot att bli ditt bästa jag. Det som krävs av dig är driv och engagemang! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. Villkor Start: Augusti 2025 Omfattning: Heltid 8-17 Ort: Trollhättan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning För kunds räkning söker vi en senior produktionstekniker. Företaget är verksam inom flygindustri och bedriver avancerad utveckling och tillverkning. Hör finns stora chanser att utvecklas inom avancerad produktionsteknik med spännande produkter. Som produktionstekniker (PME) jobbar du i ett team inom ett värdeflöde eller projekt där ditt uppdrag är, tillsammans med ditt team, se till att verksamheten levererar till rätt kvalitet, rätt kostnad och i rätt tid. Du arbetar dagligen med att säkerställa produktkvalitet och leverans samt mer långsiktigt med att genomföra planerade förbättringsuppdrag. Du koordinerar aktiviteter kopplat till produktionsberedning, verktygstillverkning, verktygskonstruktion, metodteknik mm. • Fokus är utveckling och förbättring av produkter där kunden strävar efter noll fel. * Starka team är fundamentalt för att nå våra mål varpå Du inom teamet bidrar både med din kompetens, nyfikenhet samt teamkänsla för att skapa ett arbetsklimat med vinnande kultur. * Du har en tät dialog med operatörer och övriga ingenjörer i det dagliga arbetet, samt deltar i dialog med kund avseende produktionstekniska frågor. * Du deltar i teknologiutveckling och industrialiserar nya metoder, processer och arbetssätt för att möta strategier inom området och på produkten. Kvalifikationer Du som söker har: * Ingenjörsexamen eller likvärdig kunskap uppnådd genom erfarenhet * Du har flera års erfarenhet av rollen och en god förståelse för produktion och kvalitet * Du är driven och har en stark vilja att lära * Orädd och självgående * Du har en analytisk förmåga för att göra logiska resonemang och basera beslut på fakta Arbetet kräver goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har: * Arbetat i tidiga faser i produktion och har kunskap om FAI och frysta processer * Kunskap om kvalitetsverktyg såsom PFMEA, SPC och problemlösning * Kunskap och erfarenhet av svets, additiv tillverkning, fabriceringar, OFP Arbetet kräver hög närvaro på plats. Du behöver också genomgå en säkerhetsprövning för rollen, samt krav på svenskt medborgarskap. Ytterligare information AFRYs Future-koncept ger dig en konkurrenskraftig väg in på arbetsmarknaden. Konceptet sker i samarbete med kunden och du får under uppdraget testa på konsultrollen samtidigt som du redan från dag 1 får en god insikt i en mycket spännande kund. Efter avslutat Future-uppdrag är ambitionen från kunden att erbjuda en fast anställning till konsulten. Läs mer om vår Future-väg här https://afry.com/sv/afry-future-graduate-program För frågor kring tjänsten eller Future-konceptet, kontakta rekryterande chef på [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till våra butiker i Trollhättan! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer arbeta i båda våra butiker i Trollhättan där ena butiken ligger på Kungsgatan och den andra i Överby köpcentrum. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Christopher Malmqvist på 0520-189 80. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Välj ett jobb för att visa detaljer