Biståndshandläggare

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Handläggarenheten inom sektor välfärd ansvarar för verksamheten inom myndighetsutövning mot äldreomsorg, biståndshandläggning, färdtjänst och bostadsanpassning. Handläggarenheten består av 18 medarbetare, varav 14 biståndshandläggare. 12 av dessa arbetar med brukare som bor i ordinärt boende utifrån geografiskt läge, två handläggare arbetar med kommunens korttidsenhet. Söker du en meningsfull och utmanande roll där du får möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv? Då är detta din chans att bli en del av vårt team som biståndshandläggare! Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare kommer du att vara en nyckelperson i att tillgodose individuella behov och säkerställa att våra klienter får den bästa möjliga vård och stöd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Ditt arbete kommer att innefatta noggranna utredningar, bedömning och beslut om lämpliga insatser, alltid med individens välbefinnande i fokus. Tjänsten innebär att kunna arbeta både självständigt och i team liksom förmågan att samverka smidigt med olika aktörer såsom utförarverksamheter, sjukvården och andra relevanta organisationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en för uppdraget adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. Körkort är ett krav för tjänsten För att lyckas i uppdraget är du flexibel och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är lösningsfokuserad, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Som person har du ett gott bemötande, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen. ÖVRIGT Vänta inte med din ansökan - urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

11 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Jag är en 10-årig kille som söker ny assistent.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Hej! Jag är en 10 årig kille som bor varannan vecka med min mamma och pappa i Ulricehamn där jag också går i skola på dagarna. Efter skolan så vill jag ha en kompis att leka med som liksom jag älskar att busa och leka. Jag behöver att du är bra på att motivera mig för att jag skall utvecklas och inte bli frustrerad över saker eller händelser. De vuxna tycker att det är viktigt att du är engagerad, noggrann, flexibel, lösningsorienterad samt aktiv och att du inte röker, vilket jag håller med dem om. Jag vill gärna att du är van att arbeta som personlig assistent sedan innan, och har du erfarenhet av tecken, sondmatning och medicinering sedan innan så är det bra, men mamma och pappa hjälper till att lära dig och berättar vad som är viktigt att veta innan du börjar jobba med mig. Jag har multifunktionsnedsättningar och kommunicerar via tecken, bilder, ljud och med gester. Som person är jag är nyfiken, energisk och har en stor vilja att utforska min omvärld och behöver hjälp med detta. Jag springer en hel del och är aktiv på många olika sätt så du bör vara i god form för att orka med i mitt tempo och i mina aktiviteter som fotboll, bandy eller bad. Behöver dock hjälp med vissa förflyttningar, att äta, personlig hygien och tillsyn så jag inte hittar på för mycket bus. Jag och min familj är aktiv och räknar med att du som assistent har möjlighet att följa med på aktiviteter, resor och andra upptåg som vi hittar på.   Önskvärda erfarenheter: ·        Tecken som stöd. ·        Alternativ kompletterande kommunikation (inkl. Användning av bildstöd). ·        Erfarenhet av Personlig assistans och jobba hemma hos en familj. ·        Tycka om att arbeta med barn. ·   Innovativ och kreativt förmåga att improvisera för att skapa en rolig miljö för att stimulera barnet. ·        Fokusera på att förbättra barnets kommunikation och övergripande utveckling. ·        Empatisk och kommunikativ förmåga att förstå barnet. ·        Förmåga att kunna ta emot feedback med barnets bästa i fokus för att skapa och upprätthålla gott samarbete med föräldrar. ·        Aktiv, energisk och positiv attityd i arbetet med barnet. ·        Teamengagemang och flexibilitet för att hoppa in extra vid eventuella sjukdomar. ·        Du måste vara lekfull, prata och vara interaktiv med barnet. ·        Intresserad av att hjälpa ett barn i sin vardag. ·        Möjlighet att anpassa sig till situationer, ändra arbetssätt i takt med barnets egna utveckling. ·        Fysisk hjälp vid behov. ·        Villighet och nyfikenhet att lära sig om barnet och dess behov. ·        Kunna identifiera plötsliga nödsituationer och agera därefter. ·        Vi önskar hög kvalitet och önskar att du ser det här arbetet som långvarigt.   Tjänstens omfattning: Jour, nätter, kväll/eftermiddag, helg 50-80% med möjlighet till ytterligare tjänstgöringsgrad. Tjänstgöringsgraden skiljer sig över veckorna. Skicka in din ansökan redan idag så kanske just du blir min nya kompis😃.     Din arbetsgivare blir Din personliga assistans Falköping AB, assistansbolaget i det lilla formatet med den breda kompetensen. Vi tillämpar individuell lönesättning enligt vårt kollektivavtal och erbjuder alla anställda friskvårdsförmåner / friskvårdsbidrag.

10 april 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Kommunservice söker lokalvårdare

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Kommunservice består av enheterna park & skog, lokalvård och servicecenter. Tillsammans sköter vi kommunens parker och utemiljöer, står för lokalvård av kommunens fastigheter och ansvarar för receptionerna, posten och kommunens växel. Nu söker vi medarbetare till två tjänster hos oss i lokalvården. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER • Tjänst 1 Som lokalvårdare kommer du att arbeta med lokalvård av offentliga lokaler, exempelvis skolor, förskolor samt kontorslokaler. Vidare arbetar du utifrån lokalvårdens rutiner och efter en arbetsbeskrivning på objektet. Då verksamheterna har olika behov kan arbetet se olika ut på olika arbetsplatser. Din arbetsdag präglas av hög serviceanda och ett tydligt kundfokus. • Tjänst 2 Som lokalvårdare i våran pool kommer du att arbeta med lokalvård av offentliga lokaler, exempelvis skolor, förskolor samt kontorslokaler. Du kommer att vara den som täcker upp vid frånvaro och bidrar vid särskilda insatser. Vidare arbetar du utifrån arbetsbeskrivningen på respektive objekt som du kommer till. Då verksamheterna har olika behov kan arbetet se olika ut på de olika arbetsplatserna. Din arbetsdag präglas av hög serviceanda och ett tydligt kundfokus. Utöver din fasta månadslön kommer även ett pooltillägg att tillkomma. Vi arbetar med ständiga förbättringar och hållbarhet i fokus där du som lokalvårdare har möjlighet att vara med och utveckla lokalvården. KVALIFIKATIONER Till uppdraget som lokalvårdare söker vi dig med god känsla för service! Om du har tidigare arbetslivserfarenhet av lokalvård alternativt SRY-utbildning eller liknande är det meriterande. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. God datorvana är meriterande då vi sköter viss kommunikation och rapportering via datorn. För att fungera i rollen ser vi att du har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och kommunicera med andra. Du visar ansvar och engagemang, har en känsla för kvalité och sätter stolthet i att göra ett bra arbete Som person är du serviceinriktad, noggrann, lösningsfokuserad och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi har hela Ulricehamns kommun som arbetsplats vilket ställer krav på flexibilitet. För att du ska ha möjlighet att uppfylla uppdraget hos oss måste du därför ha B-körkort och tillgång till egen bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan komma att tillämpas. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33) Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Undersköterskor till hemtjänst

Om oss Bemanning med omsorg. Ofelia vård månar om den svenska sjukvården, våra medborgare och om våra sjuksköterskor. Vi är Sveriges tryggaste bemanningsföretag för dig som är sjuksköterska. Vi har uppdragen som du söker och villkoren som du förtjänar. Ofelia vård är ett auktoriserat bemanningsföretag med medlemskap i Kompetensföretagen. Detta är en garanti att vi följer arbetsmarknadens lagar och regler. Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Läkarförbundet och Unionen. Detta är en självklarhet för oss! Med en VD med lång erfarenhet som narkossjuksköterska och erfarna konsultchefer med vårderfarenhet så vet vi vad som är viktigt för dig som konsult ute på uppdrag. Vi är upphandlade i hela Sverige och finns tillgängliga för dig dygnet runt. Ofelia vård finns här för dig som sjuksköterska som vill arbeta för de villkor som du förtjänar, den arbetsmiljö som du vill ha och den flexibilitet som livet ibland kräver. Vi har utöver detta en mängd förmånlig rabatter för alla våra anställda Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska inom hemtjänst. Här finns behov redan nu men också för dig som är intresserad av sommaruppdrag Kontakta oss gärna för mer information på [email protected]/010-178 36 20 Vi ordnar självfallet med resa och boende vid behov. Kom och upptäck en fantastisk del av vårt vackra land! Din profil Vi söker dig som är undersköterska med relevant erfarenhet. Varmt välkommen med dina önskemål och din ansökan redan idag!

10 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Fysioterapeut/Sjukgymnast

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Hos oss erbjuds du ett roligt och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. Här arbetar ett kompetent team bestående av sju fysioterapeuter/sjukgymnaster och två arbetsterapeuter i en trivsam arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att våra patienter ska få ett mer aktivt och rörligt liv. Verksamheten drivs i Vårdval rehab och vårt arbete sker i Närhälsans anda av omtänksamhet, pålitlighet och nytänkande. Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet och att alla bidrar till trivseln på arbetsplatsen, tillsammans arbetar vi med att förbättra våra arbetssätt för att tillsammans kunna möta både medarbetare och patientens behov. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter, exempelvis utbildningar inom bland annat OMI och MDT A- och B-kurser.  Följ oss på Instagram: https://www.instagram.com/narhalsanrehab/ Här kan du läsa mer om fördelar och förmåner i Närhälsan: https://www.narhalsan.se/om-narhalsan/jobba-hos-oss/fordelar-och-formaner/ Om arbetet Dina arbetsuppgifter är att bedöma och behandla patienter i alla åldrar. Vanliga tillstånd hos patienter du som fysioterapeut möter är: besvär och skador från hela rörelseapparaten, smärta, neurologi, idrotts- och motionsskador samt psykisk ohälsa. Arbetet innefattar även förskrivning av hjälpmedel. Tillsammans med patient läggs en personlig plan för rehabiliteringen. Arbetet är förlagt på mottagningen, digitalt samt via hembesök. Visst arbete är möjligt att utföra på distans. Behandlingen av patient sker såväl individuellt som i grupp.  Arbetet innefattar ett tätt samarbete med andra professioner, både på den egna mottagningen och med andra samverkansparter. Du och dina kollegor ansvarar tillsammans med chefen för verksamhetens utveckling i ett ständigt pågående förbättringsarbete.  Om dig Du är legitimerad fysioterapeut. Har du tidigare erfarenhet inom yrket och primärvård är det meriterande, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Har du handledarutbildning och/eller vidare-/påbyggnadsutbildning är även det meriterande. Vi söker dig som är lyhörd, har en god kommunikationsförmåga och kan identifiera individernas unika behov då du möter många olika människor. Du kan planera ditt arbete på ett effektivt och organiserat sätt utifrån verksamhetens mål. Då arbetsbelastningen varierar och oförutsedda händelser kan uppstå ser vi att du är flexibel samt självständig. För dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparter i arbetet. Du delar även Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.  Övrigt Resor i tjänsten förekommer. B-körkort erfordras. Intervjuer hålls löpande Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Efter ansökningstiden gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på mottagningen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

9 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
EnRival söker driven handledare inom RoM2 till Ulricehamn

EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha. EnRival är auktoriserade som rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. EnRival växer i snabb takt och söker nu dig som vill bidra till att ge människor en meningsfull sysselsättning! Vi skapar möjligheter! Handledare inom Rusta & Matcha till Ulricehamn Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare på EnRival kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. Så vi söker därför dig som är engagerad, driven och som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom EnRival och Storskogen så stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser, motivation och engagemang för tjänsten. Vad rollen som Handledare innebär: • Du behöver uppfylla gällande SKA-krav för tjänsten som Handledare utifrån relevant erfarenhet och/eller utbildning. Är du osäker på vilka krav som gäller är du välkommen att kontakta kontaktperson / ansvarig rekryterare då vi kommer ställa krav på intyg innan tjänst hos EnRival kan påbörjas • Kartläggning, coachning, praktiskt stöd, vägledning och förmåga att genom ett pedagogiskt samt engagerat arbetssätt verka för våra deltagare i deras sökande efter ny sysselsättning • Dokumentation och rapportering utifrån avtalsriktlinjer • Arbeta resultatdrivet utifrån uppsatta mål samt individanpassat utifrån deltagarnas förutsättningar • God kommunikativ förmåga både till interna och externa kunder För att passa i rollen som Handledare önskar vi att du: • Har eller är bra på att etablera ett hållbart och långsiktigt nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Redan etablerade kontakter ses som meriterande. • Tidigare erfarenhet av Rusta & Matcha eller motsvarande. • Lösningsfokuserad inställning • Säljande personliga egenskaper utifrån hållbara resultat och långsiktiga relationsbyggande • God service samt gedigen vilja att hjälpa andra • Strukturerat arbetssätt och god digital kompetens • Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt Andra meriterande egenskaper; • Erfarenhet av rekrytering eller konsultbemanning • Flexibilitet i ditt arbete och god vilja att ställa upp för närmaste kollegor • Språkkunskaper utöver svenska och engelska har ett högt värde hos oss • Erfarenhet av att jobba med Grade Matcha / Workbuster, FAMS och liknande system • • • Har B-körkort och tillgång till egen bil. Vad en tjänst hos EnRival kan innebära för dig; • Få jobba med ett inspirerat och inspirerande företag inom ett av Sveriges viktigaste arbetsområden • Möjligheten att jobba bredvid och Tillsammans med engagerade, kompetenta och drivna kollegor utspridda över hela Sverige. Där vikten av att trivas och må bra på jobbet är en del av vår företagsstrategi • Goda förmåner och anställningsvillkor • Företag som är anslutet till kollektivavtal • Bli en del av Storskogen Group AB´s växande företagsgrupp (https://www.storskogen.com/sv/) vilket innebär goda karriärmöjligheter Praktiskt om tjänsten Placeringsort: Ulricehamn Tjänstegrad: Heltid Provanställning sex månader med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Mer information och ansökan Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt! Frågor om tjänsten Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Marie Sandvall på [email protected] alt 0704532270 Varmt välkommen med din ansökan!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
CFO

Arbetsbeskrivning Vi söker en affärsmässig och utvecklingsinriktad CFO som vill vara med på vår fortsatta resa framåt. Som CFO hos Botek kommer du att få arbeta i en bred och verksamhetsnära roll och vara delaktig i såväl operativa som strategiska beslut. Du arbetar tätt ihop och rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen. I dina arbetsuppgifter ingår: Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du proaktiv, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att kontinuerligt utveckla processer och rutiner. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen För att passa in och trivas i vår organisation är du en prestigelös och bra lagspelare. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. I den här rekryteringen samarbetar Botek AB med Randstad. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: [email protected] Ansvarsområden Ansvara för redovisning och det löpande ekonomiarbetet samt planering, utveckling och effektivisering av detta Löpande bokföring, skatt, moms, statistik Månads- och Årsbokslut Årsredovisning och deklaration Vara ett stöd till organisationens chefer i ekonomiska frågor, processer och verktyg Delaktig i budget, prognos och forecast Rapportering samt uppföljning och analys av resultat till övrig ledning och ägare Ansvar för utveckling av affärssystem Uppföljning och framtagning av nyckeltal KPI:er Kvalifikationer För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har god erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten framåt. Vi arbetar i Pyramid, har du erfarenhet från det ser vi det som positivt. Då vi är en internationell koncern behöver du vara flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Botek Systems AB Botek Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer fordonsmonterade avfallsvågar och system för automatisk tömningsregistrering med tillhörande programvaror anpassade för den växande renhållningsbranschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Ulricehamn, är idag ca 50 anställda och omsätter ca 130 miljoner.

9 april 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Duktiga heltidsmedarberare till lager - produktion sökes!

Söker du ett arbete på heltid under hela sommaren i en spännande och ledande bransch? Är du flexibel och noggrann i ditt arbete, då är du en person som passar perfekt för tjänsten! Wernersson Ost är en ledande leverantör av högkvalitativa ostar och mejeriprodukter som strävar efter att erbjuda sina kunder enastående smak och kvalitet. Vi söker nu duktiga och noggranna kandidater till vår kund Wernersson Ost med placering i Ulricehamn. Du behöver vara ansvarsfull, noggrann och ha förmågan att arbeta effektivt både självständigt och i team. Arbetstiderna är förlagda på dagtid och skift (kväll). Vi kommer erbjuda både dag-skift och 2-skift. Du kommer bli anställd som konsult hos oss på StudentConsulting och vara utbokad till vår kund. För att trivas i rollen bör du vara beredd på att kunna vara flexibel med arbetstider och med enkelhet anpassa dig till olika arbetsuppgifter. Din profil För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla nedan: * Truckkort A1-4 är ett krav * Kan arbete heltid från v.23-33 under sommaren. * Ett krav är att du ska ha fyllt 18 år. * Är en teamplayer, är noggrann och flexibel * Lätt kan ta dig till Ulricehamn. * Tidigare erfarenhet av lager/produktion är meriterande Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

9 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Teknisk inköpare

Haglund Industri är ett familjeföretag sedan fem generationer med all tillverkning och utveckling i Sverige. Hos Haglund Industri går lång tradition hand i hand med framtidsfokus och utvecklingspotential. Vi har kompetensen, tekniken och resurserna för att konstruera och tillverka kyl- och frysutrustning av högsta kvalitet – med kundanpassad design. Produkterna som i huvudsak säljs under eget varumärke finner du på många välrenommerade krogar och caféer runtom i Norden. Haglund omsätter idag 250 MSEK och är drygt 150 medarbetare. Teknisk Inköpare Haglund Industri är i en tillväxtresa och vi vill nu förstärka vår inköpsavdelning. I rollen som Inköpare hos Haglund Industri kommer du att ingå i ett team om tre personer och du rapporterar till Inköpschef. Vi jobbar tätt ihop för att uppnå en optimal process kring inköp för bolagets bästa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Inköp av råvaror, produkter, tjänster och förbrukningsmaterial. Utvärdering och uppföljning av befintliga leverantörer. Innovativt utföra utvärdering av potentiellt nya leverantörer och material. Driva uppkomna kvalitetsärenden mot Analysera och optimera affärssystemet för att säkerställa en kostnadseffektiv materialförsörjning. Dagligt på avdelningen utföra förekommande arbetsuppgifter. Din profil Vi söker dig som har en relevant utbildning och/eller erfarenhet av tekniskt inköp, gärna inom tillverkningsindustrin. Du har en mycket god teknisk kompetens och förståelse kring tekniska specifikationer och krav samt kunskap inom ritningsläsning för säkerställande av en effektiv kommunikation med våra leverantörer. Du har ett gott affärssinne och förstår vikten av en fungerande leverantörskedja för att möta våra kunders krav på leverans. Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du har god datavana och erfarenhet av arbete i ERP-system, där tidigare arbete i Monitor är meriterande. Som person är du självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har en stark vilja av att utvecklas kontinuerligt och trivs att arbeta i ett företag som växer. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper då du som anställd på Haglund Industri blir en viktig ambassadör och en viktig del i helheten av nöjda kunder internt som externt. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsroll inom ett familjärt bolag med stora framtidsvisioner. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Robert Andersson på [email protected] Din ansökan skickar du till [email protected]. Rekrytering sker löpande, sista ansökningsdag är 26/5.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
AnnSam söker Sjuksköterskor! 🔆 v23-34 Hemsjukvård i Ulricehamn

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterskor för Sommar🔆 uppdrag inom Hemsjukvård i Ulricehamn!   Perioden: 2024.06.03 - 2024.08.25 Arbetstid: Kvällar och helger men även dagpass. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Erfarenhet av kommunal hemsjukvård. Körkort B. Journalsystem:   Ev. övrigt:  Uppdraget omfattar hemsjukvård i de enskilda hemmen (ordinärt boende) och i särskilda boendeformer för somatiskt sjuka, demenssjuka, psykiskt funktionshindrade och funktionshindrade enligt LSS-lagstiftningen. Ref.nr: 240405 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024