Nu söker vi personal till vår lansering i Umeå!
Brum AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Bli en del av Råvara! Råvara är ett hälsokoncept inom casual fastfood i Norr- och Västerbotten. Vi serverar färska, näringsrika rätter såsom Poké bowls, sallader och sushi – mat som ger kroppen härlig energi. Nu söker vi dig som kan bidra med samma energi till vårt team! Vi är extra taggade eftersom vi öppnar en ny restaurang på Ersboda i Umeå under september 2025 – och du har chansen att bli en del av vårt härliga gäng redan från start! Vår vision är att servera naturlig och tillsatsfri mat för att främja våra gästers välmående. Vi tror att mat ska vara ren, näringsrik och god – och vi ser gärna att våra medarbetare delar vår inställning. Att ha koll på köksredskapen är såklart ett plus, men det är din personlighet som avgör om du blir en del av Råvara-familjen. Vi värdesätter glädje och ödmjukhet – både gentemot kollegor och gäster – kombinerat med seriositet och effektivitet. Hos oss får du lära dig allt från att laga sushi, preppa och montera rätter till att bemöta gäster och hantera kökslogistik. Tempoväxlingar är en del av vardagen, och när många vill njuta av vår mat blir det högt tempo – vi ser det som en rolig utmaning! För att säkerställa att jobbet känns rätt för dig och att du passar in hos oss, får alla nya medarbetare genomgå ett provpass innan beslut om anställning. Vi söker dig som vill arbeta 25-100%, främst under dagtid på vardagar, men även kvälls och helgpass förekommer. Vi har kollektivavtal med Visita/HRF och tillämpar deras löner och avtal. Anställning sker löpande, så vänta inte – skriv några rader om dig själv och skicka din ansökan redan idag! 📩 Maila din ansökan till [email protected]. Märk din ansökan med "Köksbiträde Umeå"

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
McDonalds Umeås två restaruranger söker nya glada medarbetare
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Trafikledare Inrikes, Umeå
PostNord Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi två drivna trafikledare för affärsområde logistik och enheten parti.Om du har en gedigen erfarenhet från transportbranschen och vill vara med och påverka gods och trafikflöden – då kan du vara den vi söker! Du, vi och jobbet Som Trafikledare hos oss ansvarar du för att styra trafik- och godsflöden utifrån våra kunders bokningar på daglig basis i tätt samarbete med chaufförer och åkerier. Du planerar verksamheten, säkerställer resurser och arbetar proaktivt för att upprätthålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Du rapporterar till Trafikchef. Vad du kommer att göra - Planera och styra den dagliga trafiken utifrån kundbehov och bokningar. - Säkerställa resurser för att leverera stabil kvalitet. - Ha löpande kontakt med åkerier och kunder med fokus på resultat, miljö och kvalitet. - Vara ett stöd för Trafikchef och kollegor i den dagliga verksamheten. - Föreslå förbättringar i produktionen för ökad effektivitet och kundnöjdhet. - Medverka i projekt och implementation av nya affärer. - Godkänna inköp av ad hoc-trafik på affärsmässiga grunder. Vem du är - Initiativrik – Du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt för att lösa problem och förbättra processer. - Kommunikativ – Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och professionellt, både internt och externt. - Affärsmässig – Du har ett starkt fokus på lönsamhet och kvalitet i allt du gör. - Målfokuserad – Du arbetar strukturerat mot uppsatta mål och trivs med att ta ansvar för resultat. - Relationsbyggande – Du bygger och vårdar långsiktiga relationer med kunder, leverantörer och kollegor. - Ansvarstagande: Du tar ägarskap, fattar sunda beslut och bidrar till ständig förbättring. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen. - Mångårig erfarenhet inom transportbranschen, särskilt med fokus på inrikes transporter. - Erfarenhet av specialtransporter är meriterande. - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet. - Mycket goda kunskaper i svenska och kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Välkommen med din ansökanUrval och intervjuer kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag, men vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare kommer ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Den kultur, de värderingar och det självledarskap vi på PostNord vill skapa fokuserar runt ABC – Accountable, Brave, Committed. Ansvarstagande, mod och engagemang driver förändring och utveckling, oavsett om vi leder oss själva eller andra. Det är ett synsätt som uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. ABC bygger vidare på framgångar och låter oss lära av varandra – och av våra misstag.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker Säkerhetsrådgivare / Säljare i Umeå!

Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Umeå. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Umeå". Vi ser fram emot att höra från dig!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Diakon Holmsund församling
Luleå Stift
Diakoner

Nu har du chansen att arbeta som diakon i en församling som satsar på diakoni. Holmsunds församling ligger vid kusten strax söder om Umeå och består av samhällena Holmsund och Obbola. Här bor ca 9000 människor. Ca 60 % är medlemmar i Svenska kyrkan. Vårt diakonala arbete utgår från Hållplatsen som är församlingens diakonicentral och mötesplats i centrala Holmsund. På Hållplatsen finns promenadgrupper, verksamhetscafé, bullfredag, leva vidare-grupp, stödsamtal, ekonomisk rådgivning, besöksgrupp och musikcaféer. Arbetet bärs av både ideella och anställda medarbetare. Diakonerna i församlingen tjänstgör också i gudstjänster och leder andakter på äldreboenden.  I tjänsten ingår att: - Leda, samordna och utveckla det ideella arbetet  - Arbeta i team - Stödja människor i utsatta livssituationer - Leda samtalsgrupper - Övriga uppgifter i församlingen som medarbetarna hjälps åt med Vi söker dig med personlig mognad, samarbetsförmåga och ett hjärta för diakoni.   Tillträde enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 22 augusti 2025 genom att skicka in CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!   Kontakt För ytterligare upplysningar om tjänsten kontakta: Diakon Kristina Blomberg 090-706108 Diakoniassistent Kristina Mellberg 090-706123 Kyrkoherde Lars Segerstedt 090-706101 Kyrkorådets ordförande Margareta Ekesrydh 070-3871773

12 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Akademisekreterare/utredare, Planeringsenheten - vikariat
Umeå Universitet
Planerare och utredare m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Beskrivning Planeringsenheten tillhandahåller ett kvalificerat utrednings- och handläggarstöd inom områdena: utbildning, forskning, forskarutbildning, kvalitet, ekonomi, organisation, regelverk och ledningskoordination. Verksamheten styrs i hög grad av prioriteringar och direkta uppdrag från universitetsledningen. Vi söker nu en vikarie till en omväxlande och rolig roll som akademisekreterare/utredare. På enheten finns många duktiga och trevliga medarbetare och vi hoppas att du vill bli en av oss! Arbetsuppgifter I din roll som akademisekreterare/utredare vid Planeringsenheten kommer du att bli en del av enhetens team för universitetsledningsstöd. I arbetsuppgifterna ingår att vara ett nära administrativt stöd till rektor och övriga i universitetsledningen, hantera organisations- och regelverksfrågor, samt arbeta med beslutsunderlag, styrdokument, möteshandläggning, analyser och utredningar. Arbetsuppgifterna är mångfasetterade och varierande, vissa ärenden har korta deadlines andra är av mer omfattande karaktär. Du arbetar med frågeställningar som rör högre utbildning och forskning samt ledningskoordination. Ytterligare arbetsuppgifter kan avse remisser och uppdrag som kommer från statsmakterna. I arbetet kan också andra frågor som är aktuella inom Planeringsenheten ingå. Kvalifikationer Vi söker dig som enligt arbetsgivaren har relevant högskoleexamen och som har erfarenhet av att självständigt arbeta med ledningskoordination, möteshandläggning, utredningar och uppdrag. Vidare har du: - erfarenhet av att bereda ärenden och skriva underlag, - mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, - arbetat med analys och organisations- och regelverksfrågor. Arbetet ställer stora krav på initiativtagande, omdöme och flexibilitet. Vidare är du självgående, strukturerad, har god samarbetsförmåga och vill alltid leverera med kvalitet. Det är meriterande om du har goda kunskaper i engelska och har relevant arbetslivserfarenhet från offentlig sektor på en myndighetsövergripande nivå som bedöms relevant av arbetsgivaren.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Villkor Anställningen är ett vikariat på 6 månader. Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse. Ansökan Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 2025-08-06. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. I ansökningsformuläret kommer du att få svara på frågor om varför du söker den utlysta anställningen samt ge information om din kompetens och erfarenhet kopplat till den utlysta anställningen.   Du är välkommen att kontakta biträdande enhetschef Carina Henningsson telefon: 090-786 56 63, e-post: [email protected]. Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Tatja Anundsson, e-post: [email protected]  Välkommen med din ansökan! Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Erfaren revisor till KPMG i Umeå
KPMG AB
Revisorer m.fl.

Är du en driven och engagerad revisor med några års erfarenhet? Hos KPMG får du arbeta med landets mest spännande företag och organisationer - svenska och internationella. Att arbeta i en bred och internationellt ledande verksamhet som KPMG innebär att du hjälper våra kunder att lyckas. Dessutom får du tillsammans med dina kollegor enorma möjligheter att utvecklas och skapa din egen framtid. Hos oss kan du räkna med att göra skillnad. KPMG i Umeå På KPMG i Umeå är vi idag 15 medarbetare och erbjuder tjänster inom revision, rådgivning och redovisning. Vi arbetar med kunder som sträcker sig från stora noterade bolag till mindre ägarledda företag samt föreningar och stiftelser. På KPMG i Umeå brinner vi för att tryggt och säkert leda våra kunder i en föränderlig omvärld och skapa mervärde. Vi har en kultur som är öppen och nyfiken och vi värdesätter att arbeta tillsammans. Antalet uppdrag växer i snabb takt och vi behöver bli fler anställda.Med ökade krav på hållbarhetsrapportering blir även granskning av denna en naturlig och viktig del i vår revision. Från och med 1 juli 2024 trädde direktivet CSRD successivt i kraft. Detta innebär krav på mer detaljerad och standardiserad rapportering av hållbarhetsdata för att främja ansvarsfullt företagande och stärka hållbarhetsaspekterna inom företagsstyrningen. Hållbarhetsinformation ska integreras i årsredovisningens förvaltningsberättelse och granskas av en revisor eller extern granskare, vilket även ger dig möjligheter att utvecklas inom detta område. Vi söker just nu dig som är auktoriserad revisor eller dig som arbetat som revisor 2-5 år och som ännu inte nått dit men har siktet inställt på auktorisation framöver. Du är lyhörd, har lätt för att kommunicera och har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt att du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har ett flexibelt förhållningssätt, gillar att arbeta utifrån flera perspektiv och ser möjligheter i förändring. Du är flytande i både svenska och engelska. Vad vi erbjuder Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och möjligheter att arbeta med just den typ av bolag som du har ett brinnande intresse för. Du kommer att få utmanas i spännande uppdrag hos våra kunder. Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med nära kundkontakter. Det finns många möjligheter till stimulerande sociala kontakter, ständiga förändringar och kunskapsutveckling. Våra medarbetare är vårt ansikte utåt och våra kunder väljer KPMG som samarbetspartner tack vare vår yrkesetik, vårt engagemang i uppdragen och hög kvalité i våra leveranser. Hos oss får du arbeta proaktivt med att leverera branschanpassade tjänster som skapar mervärde för våra kunder. Vi på KPMG prioriterar en hållbar arbetsmiljö och att det skall finnas en balans mellan arbete och privatliv. Vi rekryterar resurser i takt med att vi växer och strävar efter en sund arbetsbelastning även om det självklart finns arbetstoppar. Startdatum för tjänsten är flexibelt och beslutas efter överenskommelse. Vill du göra skillnad tillsammans med oss? Din ansökan består av CV och personligt brev. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Sofie Pemer på [email protected] eller Benjamin Henriksson [email protected]. Vi hanterar ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juli 2025
Utredningssekreterare med känsla för ordning, planering och samarbete
Luleå Stift
Planerare och utredare m.fl.

Luleå stift söker en utredningssekreterare med känsla för ordning, planering och samarbete. Är du en strukturerad och engagerad person som vill bidra till Svenska kyrkans utveckling? Som utredningssekreterare hos oss får du en central roll i stiftsdirektorns stab, med uppdrag att stödja ledningsgruppen, samordna utredningar och bidra till utvecklingsarbete inom hela stiftet. Du arbetar operativt med att skapa struktur, driva processer framåt och följa upp beslut. Du kommer att vara en viktig del av projekt som berör våra församlingar och pastorat och där din förmåga att bygga förtroendefulla relationer och skapa tydlighet i komplexa sammanhang kommer till stor nytta. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Planera och strukturera möten, projekt och utredningsarbete - Vara ett administrativt och analytiskt stöd till stiftsdirektor och ledningsgrupp - Sammanställa underlag, föra protokoll och följa upp beslut - Vara processtöd i olika interna och externa projekt, särskilt sådana som involverar församlingar och pastorat - Säkerställa att dokumentation och kommunikation håller hög kvalitet Vi söker dig som: - Har akademisk utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan relevant inriktning - Har erfarenhet av att arbeta i projektform, gärna inom en förtroendevald organisation - Är systematisk, noggrann och har god förmåga att planera både för dig själv och andra - Har lätt för att samarbeta och bygga relationer, men också förmågan att driva arbetet framåt - Trivs med administrativa uppgifter och ser värdet i att skapa struktur - Kommunicerar tydligt, både i tal och skrift Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver att du är lyhörd, ödmjuk och lösningsfokuserad – med en trygghet i att både stödja och utmana när det behövs. Övrigt: Tjänsten är placerad vid stiftskansliet och kan utgå från Luleå, Skellefteå eller Umeå. Då resor inom stiftet förekommer krävs B-körkort. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår värdegrund. Om oss: Luleå stift omfattar Norrbottens och Västerbottens län och är ett av Svenska kyrkans tretton stift. Vårt uppdrag är att stödja församlingarnas liv och växt, vara ett nav för samverkan och bidra till en kyrka som är hållbar och med ett levande församlingsliv – i dag och i framtiden. Ansökan: Sista ansökningsdag är 31 augusti 2025. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!   Har du frågor om tjänsten? Kontakta: Maria Henriksson, Stiftsdirektor Luleå stift mobilnr: 076-118 69 32  e-post: [email protected]

12 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Utesäljare
ABB AB
Företagssäljare

På ABB hjälper vi industrier att bli snabbare, mer resurseffektiva och hållbara. Här är framsteg en självklarhet - för dig, ditt team och hela världen. Som global marknadsledare ger vi dig rätt förutsättningar för att lyckas med det. Det kommer inte alltid att vara enkelt - utveckling kräver mod och styrka. På ABB är du aldrig ensam. Run what runs the world. Denna position rapporterar till: Sales Manager Roll och ansvarsområden Vi söker nu en engagerad säljare för södra Sverige som vill ta ansvar för att utveckla och expandera vår verksamhet inom maskinsäkerhetslösningar och lågspänning. Du kommer att bli en del av vårt dynamiska försäljningsteam och använda din expertis och beslutsamhet för att bygga långvariga kundrelationer genom utmärkt service. Vi är också fast beslutna att integrera hållbarhet i alla delar av vår verksamhet, inklusive våra säljstrategier. Som säljare hos oss kommer du att spela en viktig roll i att främja hållbara lösningar och metoder, i linje med ABB:s engagemang för miljöansvar och social påverkan. Du kommer driva tillväxten av befintlig verksamhet inom ditt tilldelade område. Hitta nya affärsmöjligheter. Du använder din kunskap om kundernas behov och ABB:s lösningar för att identifiera effektiva åtgärder för kunderna. Övervaka kund- och marknadstrender tillsammans med marknadsföringsteamet för att utveckla effektiva marknadsföringsinitiativ. Arbeta med det bredare försäljningsteamet för att identifiera och utveckla nya marknadsmöjligheter. Din bakgrund Minst 5 års erfarenhet av försäljning inom direkt- och B2B-verksamhet, erfarenhet inom lågspänningsprodukter är meriterande. Dokumenterad erfarenhet av att skapa och upprätthålla kundrelationer. Du har ett samarbetsvilligt och lösningsfokuserat arbetssätt, med stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt. Du är en målmedveten teamplayer som kan ta initiativ och leda arbetet med att hantera tilldelade områden och kundrelationer. Du har förståelse för lösningar inom elkraft och automation. Flytande i svenska, både i tal och skrift. Det här erbjuder vi dig Vi uppmuntrar dig till att ta initiativ, våga utmana idéer och driva ditt arbete framåt. Här växer du genom meningsfullt arbete och livslångt lärande, där vi stöttar dig längs vägen. Varje idé du delar och varje steg du tar bidrar till något större. Mer om oss ABB’s Electrification Global Markets organisation ansvarar för go-to-market-strategin i över 100 länder där affärsområdet Electrification är verksamt. Våra 10 000 sälj- och marknadsföringsanställda kopplar samman våra kunder och partners med vårt innovativa utbud av produkter, tjänster och lösningar. Vår expertis inom området gör det möjligt för oss att stödja våra kunder med lösningar som tillgodoser deras nuvarande behov. Samtidigt förutser vi hur framväxande trender som urbanisering, digitalisering och övergången till hållbar energi kommer att påverka deras framtida behov. Rekryterande chef Anders Cullbrand, +46 725 79 60 40, svarar gärna på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic+46 730 88 30 06; Unionen: Mikael Jungmalm +46 702 90 33 60, Ledarna: Lenny Larsson +46 706 32 85 47. Talent Partner: Ludvig Ahlqvist. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare platsannonser. Vi ser fram emot att läsa din ansökan i PDF-format. Sista ansökningsdag är 31 Juli kandidaterna kommer att ses över efter sista ansökningsdagen Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Bli en del av något större. Här driver vi framsteg, tar initiativ och för världen framåt tillsammans. Run what Runs the world. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara ditt nästa steg? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och se hur vår teknologi påverkar världen.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Platschef Vattenkraft /Anläggning Norr - Civil North
NCC AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Vi förstärker nu vår verksamhet inom Vattenkraft Norr. Spännande uppdrag väntar oss då marknaden inom anläggning och vattenkraft växer och vi med den. Är du vår nya platschef?  Om oss  Civil North är en del av NCC:s anläggningsverksamhet och arbetar med mark-, anläggnings- och infrastrukturprojekt. Vi är cirka 500 medarbetare fördelade på nio produktionschefsgrupper inom Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Värmland. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtidens samhälle.  Din roll som platschef  Som platschef ansvarar du för projektets genomförande, från uppstart till överlämnande. Det innebär ett övergripande ansvar att leda projektets planering och genomförande avseende tid, personal, ekonomi, kvalite miljö och arbetsmiljö. I rollen ingår även att skapa och upprätthålla en bra relation till medarbetare, kunder, underentreprenörer och leverantörer. Du leder och fördelar arbetsuppgifter självständigt och arbetar tillsammans med övriga i projektet för att driva projektet framåt mot gemensamt uppsatta mål. I din roll har du även stöd av bland annat ansvarig projektchef, projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, inköpare, anbudsingenjör och HR. Här kan du läsa mer om att jobba som Platschef | NCC Din profil  Vi söker dig som har:  Byggteknisk utbildning eller motsvarande flerårig erfarenhet inom anläggning (betong) Dokumenterad erfarenhet inom anläggningsprojekt, meriterande om du har betongkompetens, klass 1 Goda kunskaper inom arbetsmiljö, säkerhet och produktionsteknik  Ekonomisk förståelse och god planeringsförmåga  Som person är du affärsmässig, gillar problemlösning och motiveras av att driva en effektiv och lönsam produktion. Du har även förmågan att skapa och utveckla goda relationer. Du är även van att arbeta digitalt och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt.  NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner Länk till Karriär och utveckling  Övrig information  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på ditt närmsta NCC kontor, med fördel Umeå, Skellefteå eller Örnsköldsvik. B-körkort är ett krav för tjänsten och regelbundna resor till våra projekt i vår region ingår i rollen. Det förekommer även övernattningar. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.  Ansökan och kontakt  Vi påbörjar urval efter sista ansökningsdag, då annonsen ligger ute över semestern ber vi därför med överseende med att eventuella frågor inte kan besvaras under vecka 28–32. Skulle du ha frågor om tjänsten under dessa veckor, skicka ett mejl till oss så svarar vi under vecka 33.  Om du har frågor om tjänsten når du Andre Persson, Produktionschef på: [email protected] Frågor kring rekryteringsprocessen besvaras av Lana Haddad , HR Specialist Rekrytering, [email protected]. Sista ansökningsdag är 17 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor  På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025