Kjell & Company söker affärsdriven Area Manager till region norr!
Kjell & Co Elektronik AB
Företagssäljare

Kjell & Company är en av de största omnichannel-återförsäljarna av hemelektronik i Norden, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Kina. Inom retail och inte minst hos oss på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt. Vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders behov, alltid med service i världsklass som given målsättning. Vi lever efter vår vision att förbättra människors liv genom teknologi och inspirerar dem att använda teknik på sätt de inte trodde var möjligt. Kjell & Company grundades 1988, har sitt huvudkontor i Malmö och är sedan 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market.Är du redo att ta nästa steg i din karriär och testa dina vingar inom vår B2B som Area Manager?Ansök idag och bli en del av vårt engagerade team på Kjell & Company! Tillsammans skapar vi framtidens detaljhandel på fler ställen än i våra butiker. Placeringsort:Regionen innefattar samarbetspartners från norra Sverige. Kiruna i norr till Gävle söder.Vi ser det som en förutsättning att den anställde utgår från en stadi mitten avregionen (Umeå-Sundsvall). Då resor ingår i det dagliga arbetet är B-körkort ett krav.Övernattningar är även vanligt förekommande i tjänsten vilket bör tas i beaktning när du söker. Förmånsbil tillhandahålls av företaget. Rollen:Som Area Managerhos oss på Kjell & Company är du en strategisk partner för våra samarbetspartners, i detta fall Circle K. Du kommer att arbeta nära stationschefer och personal för att säkerställa att vårt sortiment exponeras och säljs på bästa sätt. Med din expertis och "best practice" guidar du teamet mot att optimera försäljningen och överträffa budgetmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Arbeta operativt för att säkerställa kvalitet och resultat på stationerna i din region. Skapa och underhålla långsiktiga, professionella relationer som fungerar som länken mellan Kjell & Company och våra partners. Bistå stationerna med stöd och kunskap kring försäljning och exponering. Ansvara för att följa och överträffa budget, och vid behov analysera och justera för att återgå till målen. Aktivt arbeta för att utveckla affären genom kreativa lösningar och ständigt söka nya affärsmöjligheter. Vad vi söker: Vi söker dig med ett stort engagemang, eget driv och en stark vilja att utvecklas. Du är en förtroendeingivande person med ett genuint intresse för försäljning och affärsutveckling. Du trivs med att vara ute på fältet och möta nya utmaningar, samtidigt som du har förmågan att bygga långvariga relationer. Du har en relevant utbildning och längre erfarenhet inom försäljning och affärsmannaskap. Din passion ligger i att skapa mervärde för både våra kunder och Kjell & Company. Hos oss får du:En roll med stort eget ansvar där dina insatser verkligen gör skillnad. Du får möjlighet att utveckla dina färdigheter, ta initiativ och forma ditt eget arbetssätt för att nå framgång. Hos Kjell & Company värderar vi långsiktiga relationer och affärsutveckling, där du blir en central del av vår framtida tillväxt. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda utvecklingen för både dig själv och företaget? Välkommen med din ansökan till en roll där du får både frihet och ansvar att göra skillnad! Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi tar löpande in kandidater så ansök snarast men senast 24 januariom du är intresserad av tjänsten.Viser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Jonny & Sanna, Kjell & Company

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR-assistent
Bredband2 AB
Löne- och personaladministratörer

Är du student och letar efter ett roligt och givande extrajobb? Tycker du att personalfrågor och kulturär intressant och något du vill lära dig mer om? Då kanske rollen som HR-assistent hos oss kan vara något för dig :) OM TJÄNSTEN I rollen som HR-assistent kommer du tillhöra vårt fantastiskaHR-team. HR-avdelningens ansvar är att stötta och utveckla organisationen. Det gör vi bland annatgenom att arbeta aktivt med vårt medarbetarlöfte utveckling, uppskattning och gemenskap samt se till att det finns ett bra stöd i organisationen gällande HR-relaterade frågor. I rollen som HR-assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara HR- och löneadministration Stötta upp i internkommunikationen Vara behjälplig vid företagsövergripande och kulturstärkande aktiviteter Vid behov stötta upp i andra HR-processer som rekrytering, arbetsmiljö och annat Rollen har ett administrativt fokus men med rätt person och inställning finns möjligheten att växa och ta mer ansvar och utmanande uppgifteratt finnas. OM DIG Vi söker dig som är student på eftergymnasial nivå, gärna inom personal, beteendevetenskap eller liknande. och tar examen tidigast juni 2026, dvs. har minst 3 hela terminer kvar (om intresse finns ser vi gärna att du gör din eventuella praktik hos oss) vill arbeta extra under terminen och heltid några veckor undersommaren har ett intresse för HR och HR-relaterade frågor har tidigare erfarenhet av service För att trivas och lyckasi rollen som HR-assistentär du strukturerad, kommunikativoch gillar att lösa problem. Vi tror även att du är en kreativ person som tar egna initiativ och är självgående. Om HR-teametDu kommer bli en del av vårt HR-team som idag består av tre personer. HR-chef Kajsa Wong som sitter på vårt kontor i Malmö, HR-partner Victoria Lindqvist som sitter i Umeå samt vår husmor Kerstin Nygård. Tillsammans satsar vivarje dag på utveckling, uppskattning och gemenskap gentemot våra medarbetare och ledare i organisationen. Feedback är en viktig del av vår kultur och varje månad mäter vi hur nöjda våramedarbetare är och vilka frågor vi ska jobba extra mycket med under kommande månad. Om Bredband2Bredband2 levererar data-, telekommunikation och säkerhetslösningar till både företag ochprivatpersoner.Vi har försett svenska folket med uppkoppling både hemma och på jobbet sedan 1989. Tack vare dethar vi sett vad våra kunder efterfrågar mest: Internet som är tryggt, smidigt och helt utan krusiduller.För faktum är att det bara ska funka. Det är ju bara helt vanligt internet. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser vi till att en halv miljon människor kan surfa, streama och roa sig på ett tryggt sätt i sin egen takt. Men vi är inte klara än, för det är vårtuppdrag att ge en smidig och trygg digital vardag till alla.På Bredband2 bidrar du till samhället på ett positivt sätt som du kan vara stolt över. Låter det spännande? Vis er fram emot din ansökan och urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Säljare för Skellefteå Kraft till hösten, kontor i Umeå (lönespann 27.00...
Online Fulfillment Sverige AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi utökar vår produktion för Skellefteå Kraft och söker därmed personer som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service, med goda löneförutsättningar. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsliv där arbete sker både på arbetsplatsen och på distans och vi har precis flyttat in inyrenoverade lokaler högst upp på 10:e våningen iThulehuset med fantastisk utsikt över älven. Om tjänsten Tjänsten innebär försäljning avSkellefteå Krafts elavtal via telefon, till noggrant selekterade hushåll. Vi har i dagsläget ett befintligt team om 15 personer,med en stor variation på ålder, kön och bakgrund. Teamet är vana att arbeta självständigt samtidigt som teamkänslan alltid är närvarande. Arbetet sker underkontorstider, måndag till fredag. På helgerna ägnar vi oss åt återhämtningoch personliga intressen. Vårt lönesystem gör att din drivkraft och din färdighet kommer att påverka ditt lönekuvert. Vi arbetar efter ett provisionssystem vilket gör att ditt arbete har direkt påverkan på din lön.För att du ska känna dig trygg har du även en garanterad månadslön. Online har kollektivavtal med Unionen. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar.Du passar väl in i ett arbetslag som är vant att arbeta självständigt ochtar ansvar för sitt arbete. Du är inte rädd för att ta för digsamtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Erfarenhet Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom arbetslivet, gärna inom service- och försäljningsbranschen. Erfarenhet inom ledarskap är meriterande.Du har goda språkkunskaper i svenska,både i tal och skrift. Sök tjänsten Det absolut viktigaste för oss är vem DU är som person och är positiv till försäljning och service. Även om du ännu inte har tidigare erfarenhet är du välkommen att söka tjänsten. Intervjuer sker löpande och tillträde av tjänst sker i Augusti/September. Om Online Online är byggt av människor med entreprenörskap och personligt driv. Sedan 1993 har vi hjälpt företag att skapa och bibehålla värdefulla kundrelationer. Vi insåg tidigt att hållbara kundrelationer skapas genom att ta ansvar för de förväntningar som kunden har och vi hjälper våra uppdragsgivare att uppnå detta.

170 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sommarjobb inom hemtjänst på Lottas omsorg!
Lottas Omsorg AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du nyfiken på hemtjänsten? Sommarjobba hos oss! Kanske är du ny på arbetsmarknaden och vill prova något nytt, eller så har du redan erfarenhet inom vård och omsorg och letar efter ett meningsfullt sommarjobb? Vi söker både dig som är nyfiken på att utforska hemtjänsten och dig som vill fortsätta utvecklas inom vård och omsorg. Oavsett din bakgrund erbjuder vi en chans att bidra till en arbetsplats där vi varje dag utvecklar och förbättrar det vi gör – med ansvar, bemötande, glädje och kvalitet som våra ledstjärnor. Om oss Lottas Omsorg är ett lokalt omsorgsföretag i Umeå som vänder sig till dig som vill ha hög kompetens och ett professionellt bemötande inom främst hemtjänst och hushållsnära tjänster. Vi vill vara en bra arbetsgivare och har ett närvarande ledarskap. Vi har Kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Vad hemtjänsten kan innebära: Personlig omvårdnad Måltidshjälp Viss städning och hushållsarbete Läkemedelshantering Socialt stöd Dokumentation Samarbete med kollegor och andra yrkesgrupper Vad vi söker hos digVi söker dig som är omtänksam och lyhörd, med förmåga att möta människor på ett respektfullt sätt. Du gillar att samarbeta och bidrar till en positiv stämning. Högt i tak och humor är något du uppskattar, samtidigt som du är ansvarstagande och flexibel i ditt arbete.Vi letar efter dig som ser det roliga i att skapa trivsel och glädje både för kunder och kollegor! Hos oss är det viktigt att du trivs med både självständigt arbete och att vara en del av ett team som stöttar varandra. TjänstenDu som arbetar hos oss jobbar dag, kväll och helg.Vi bemannar tiderna 07:00 - 22:00.Att du behärskar svenska språket i tal och skrift är ett krav. B-körkort är ett krav i det flesta av våra grupper. Sommarperioden är v.25-32. Sysselsättningsgrad: 75-100% | Ort: Umeå Urval och intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!Varmt välkommen med din ansökan!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Farmaceut
Apoteket AB
Apotekare

Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Avion. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Avion kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Apoteket Avion är ett stort apotek som ligger i köpcentrumet Avion utanför Umeå stadskärna, med en jämn ström kunder hela dagen. Apoteket Avion som arbetsteam vill jobba sammansvetsat och kundservicen är alltid i fokus, gruppen är mån om varandra och allas arbetsmiljö. Teamet består av 13 fast anställda medarbetare Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällandepatientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci ochläkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 09.00-20.00 & Helger 10.00-18.00. Välkommen till Apoteket!

170 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Varuhuschef till Åhléns Umeå
Åhléns AB
Verkställande direktörer m.fl.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag. Vi erbjuder dig Som Varuhuschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du samarbetar framför allt inom ditt varuhus med Avdelningschefer , Säljare, och Visual Merchandisers och till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Partner och Regionchef. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: - Skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus - Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna - Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset - Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Du rapporterar till Regionchef. Vem är du? Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig - Flera års erfarenhet från ledande befattning i försäljning, gärna inom detaljhandeln - Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra ledare och utveckla team - Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål - Meriterande med högskoleutbildning Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

173 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025