På Avanta söker vi nu en engagerad redovisningskonsult eller ekonomsom vill bli en del av vårt team i Uppsala! Hos oss får du möjlighet att arbeta i enfamiljär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig somlockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du äransvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa.Du är ekonomiutbildad med erfarenhet som medför att du känner en trygghet i din kompetens inom den löpande redovisningen. Du känner även trygghet i att göra förenklade bokslut och enklare rådgivning mot kund. Exempelvis kanske du arbetar på byrå idag och hanterar all löpande redovisning med tillhörande enklare rådgivning för dina kunder och gör förenklade bokslut (K1), men nu vill ta steget vidare i din utveckling.I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer,tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inomolika branscher. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet förvärvad inom branschen Erfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och förenklat bokslutsarbete God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Erfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet Kundansvar från redovisningsbyrå Erfarenhet av K2-bokslut, K3 årsredovisning och koncernredovisning Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur Erfarenhet av försäljning och kundintagande Erfarenhet av avanceradlön, inkomstdeklarationer för företag ochprivatdeklarationer Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med?I nära samarbete med våra kunder kommer du huvudsakligen arbeta med den löpande redovisningen men även enklare bokslutsarbete och rådgivning. Arbetsuppgifterna kan variera något enligt kundernas behov. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklasinom affärsrådgivning, bokslut och deklarationer.Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Ett trevligt kontor på söderpå utmärkt pendlingsavstånd intill Skanstulls t-bana. Arbete i team med samarbete och kunskapsutbytemed kollegor i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka och forma framtiden inom redovisningsbranschen. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutvecklingstår i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur. AnsökanTjänsten är en tillsvidareanställning påheltid med 6 månaders provanställning. Uppstart enligt överenskommelse.Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!
På Avanta söker vi nu en junior redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Uppsala-kontor sökervi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad ochhar med fördel praktiserat på redovisningsbyrå tidigare eller arbetat lite inom ekonomi, men det är inget krav. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet, genom till exempel praktik eller anställning. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet av försäljning och kundrådgivning Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med enklare löpande redovisning, så som kund- och leverantörsreskontra, fakturering och kvittohantering.Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inombokslut, affärsrådgivning och deklarationer.Arbetet består av såvälsjälvständigt arbete som arbete tillsammans meddina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Moderna och trevliga kontorslokaler i närhet till Uppsala Centralstation medutmärktapendlingsmöjligheter med buss eller bil. Arbete självständigt och i team medsamarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samtmöjlighet till distansarbeteför att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Uppstart är planerad till aug/sept 2025.Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss.Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtid, helger och kvällar. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Djäknegatan Vi är ett nyöppnat boende med 80 platser. Fördelat på 4 avdelningar. 60 demensplatser och 20 omvårdnadsplatser. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Ung Omsorg: Vi har ettsamarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska.Erfarenhet från äldreomsorgoch ledarskapär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 240228Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: Viktoria Mann, verksamhetschef 079-140 68 50.Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea.www.vardaga.se
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation.Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg.Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar.På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder- Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning- Generöst lönesystem- Goda möjligheter att växa inom bolaget- Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision!Vi söker dig som- Har B-körkort- Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar- Trivs med att jobba självständigt- Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå- Är positiv och ser lösningar hellre än problem- Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål- Behärskar svenska flytande i tal och skriftSök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande. AI svar på annonsen bortsorteras.
När det är rätt! Vårt mål är att genom professionell rådgivning, service och omtanke bidra till ett liv i hälsa - för varje individ. Känns det rätt? Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att vara med och göra skillnad för våra kunder. Om rollenSom rörlig farmaceut i Uppsala med omnejd kommer du arbeta omväxlande på regionens apotek i t.ex. Uppsala, Sala, Rimbo och Norrtälje.Tillsammans med dina kollegor på respektive apotek arbetar du med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel.Att vara en rörlig farmaceut innebär att du en stor variation i din vardag då du befinner dig på olika apotek utifrån var vi har behov. Här kan vi verkligen säga att ingen dag är den andra lik! Som rörlig farmaceut förväntas du snabbt kunna sätta dig in i rutiner och arbetssätt för de apotek du rör dig inom. Oavsett vilket apotek du arbetar på agerar du med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför bidra med idéer och initiativ för att utveckla de apotek du är verksam på till att bli självklara val för våra kunder.Till dig som rörlig farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för de lokala apotekens öppettider och kan variera beroende på apotek. Välkommen till Apoteket!
Är du HR-konsulten som trivs bäst i scale up-miljöer är detta ditt perfekta nästa uppdrag!Här får du chansen att använda din erfarenhet och kompetens att sätta din prägel på HR-arbetet i en organisation i tillväxtfas. Detta uppdrag sträcker sig i ungefär sex månader. Du kan antingen gå som egen konsult via Wrknest, eller anställas av oss motsvarande uppdragsperioden. Om tjänsten Vår kund befinner sig i en tillväxtfas och behöver en strategisk och operativ HR-konsult som kan bygga upp och utveckla deras HR-funktion från grunden. Du kommer att spela en nyckelroll i att etablera strukturer, processer och arbetssätt som säkerställer en hållbar och framgångsrik HR-verksamhet. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för att skapa och implementera HR-strategier som stödjer företagets tillväxt. Ditt arbete innefattar både strategiska initiativ och operativa uppgifter, såsom: Bygga upp och implementera HR-processer inom rekrytering, onboarding och kompetensutveckling. Utforma och säkerställa en fungerande personalpolicy och arbetsrättsliga riktlinjer. Stötta chefer i personalfrågor, ledarskapsutveckling och arbetsmiljöarbete. Driva och utveckla employer branding-initiativ. Säkerställa efterlevnad av arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal. Arbeta med förändringsledning och organisationsutveckling. Vi söker dig som Vi letar efter en erfaren HR-konsult som tidigare har varit med och byggt upp en HR-funktion i en växande organisation. Du har god förståelse för både strategiskt och operativt HR-arbete och trivs med att arbeta självständigt i en föränderlig miljö. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av att bygga upp HR-funktioner från grunden. God kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal. Erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor. Förmåga att driva förändringsprocesser och utveckla HR-strategier. Som person är du självständig, initiativrik och lösningsorienterad. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att skapa struktur i en snabbt föränderlig miljö. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Uppsala. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Egen konsult eller anställd via Wrknest i ca sex månader. Om kunden Kunden är ett expansivt företag i en spännande bransch som nu satsar på att bygga en stark HR-funktion. De värdesätter initiativförmåga, engagemang och en stark företagskultur där människor står i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag!
Om jobbet Norlandia förskola Skölsta och Karlsrosöker timvikarier! Vi söker dig som vill arbeta med att sprida trygghet och glädje tillsammans med barn och pedagoger. Du är gärna utbildad barnskötare och du har ett stort engagemang och arbetsglädje. Du har lätt att skapa goda kontakter med barn, vårdnadshavare och pedagoger. Du vill bidra till att skapa en lustfylld pedagogisk miljö för lek, undervisning, utveckling och lärande. Vad innebär jobbet som timvikarie på Norlandia Förskolor Skölsta och Karlsro? Du ska utföra normalt förekommande arbetsuppgifter för barnskötare. Det är viktigt att du kan vara flexibel samt vi ställer höga krav på god kommunikation för att säkerställa att information kommer fram. Tillsammans med arbetslagen bidrar du till undervisningen och stöttar pedagogerna i det dagliga arbetet. Du möter vardagen med arbetsglädje och drivkraft. Du trivs med att bedriva undervisning både ute och inne. Vi lägger stor vikt vid kompetens, ansvarskänsla, respektfullt förhållningssätt och engagemang. Läs mer om våra koncept här. Övrig information Anställningsform:Vikarie enligt överenskommelse Omfattning: Varierande timmar Arbetstider: Dagtid Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Telefonnummer: 0729956400 E-postadress:[email protected] Vill du veta mer om Norlandia Förskolor? Besök vår hemsidahär. Varmt välkommen med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan!
Who we are and what we do:At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. Job description Join our dynamic team and play a crucial role in ensuring the seamless operation of our business! As an IT Support Specialist, you will leverage your expertise to provide first- andsecond-line technical support to end-users through Teams, phone, and email, meticulously logging incidents in our ticketing system. Academic degree or equivalent in IT. Robust knowledge and hands-on experience with Cloud technologies. Proficient in the installation, configuration, troubleshooting, and management of Windows, macOS, and iPhones. Expertise in working with Azure solutions, including Microsoft Endpoint management, Intune, software packaging, and distribution. Good knowledge and experience with Microsoft 365, Defender, Entra ID, SharePoint, and Teams. Familiarity with Powershell scripting. Networking proficiency encompassing security, wifi, and switches. Fluency in both Swedish and English, both verbally and in written communication. EducationRelevant education within IT. LocationUppsala, Sweden IndustrySoftware, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Employment TypePermanent employment with full-time service Job FunctionsIT support specialist Interested?If you are a proactive IT professional ready to contribute to the success of our organization, apply now to be a part of our dedicated team! Do you want to know more? Your hiring manager are Ted Lähteenmäki, Manager IT Operations, send a mail to:[email protected]. Selection is ongoing, so do not hesitate to get in touch.
Installationspartner i Sverige, IPIS, är ett ungt företag som växer i rekordfart. Under våra tre första år hjälpte vi över 60 000 kunder runt om i Sverige, och sedan oktober i år ingår vi tillsammans med Offerta i den nya koncernen TOM som innebär en ännu starkare marknadsposition och ett bredare erbjudande till våra kunder. Nu söker vidig som vill vara med att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept och vara en viktig del av vår fortsatta resa! Om rollen: Du kommer att bli en del av vårt existerande team där du får löpande stöttning och utbildning. Du kommer att ha första kontakten med våra kunder och boka in olika typer av installationer hos våra avtalspartners. Telefonen är ditt viktigaste arbetsverktyg men hanterar också mejl och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om våra olika verksamheter och hur branschen fungerar i stort. Arbetet är varierande men går främst ut på att ge våra kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mejl. Vem är du? - En serviceinriktad och trevlig prick - Gillar att prata med människor - Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer - Är flytande i tal och skrift på svenska och gärna på engelska Du kommer att jobba tillsammans med vårt sälj team om ca 20 personer samtfå upplärning och utbildning i våra produkter. För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi letar efter rätt person till vårt team. Vi värdesätter din personlighet! Vad vi erbjuder: - Friskvård - Prohelia företagshälsa - Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala med möjlighet till parkering. Låter detta som en tjänst för dig? Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Vilka är vi på TOM? Kanske har du redan stött på oss utan att veta om det. TOM är ett nytt koncept, lanserat i oktober 2024, men bakom namnet finns några av Sveriges mest välkända varumärken inom förmedling och installationstjänster. TOM är den osynliga kraften som ser till att de som behöver hjälp snabbt och smidigt hittar rätt person för jobbet. Som anställd på TOM blir du en viktig del av detta – du bidrar till att koppla ihop människor med pålitliga experter och skapar en positiv upplevelse för alla inblandade. Här får du möjligheten att göra skillnad genom att vara länken mellan behov och lösning, och samtidigt vara med och bygga ett företag som strävar efter att förenkla vardagen för både kunder och yrkespersoner. Bra att veta: Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Arbetstid: HeltidArbetsplats: Uppsala Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse med möjlighet till provisionSista ansökningsdatum: Intervjuer sker löpande För frågor om tjänsten, kontakta Gabriel Persson, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du bli en nyckelperson hos ScandiNova Systems (ScandiNova), en världsledande aktör inom pulsade kraftsystem för bland annat strålbehandling av cancer och mycket mer? ScandiNova växer snabbt och är nu i behov av en produktionsplanerare till vår Planering och Projekt management. Tjänsten är ett vikariat men på ScandiNova har du alltid möjligheten att forma ditt arbete och visa framfötterna, vilket kan leda till förlängning eller vidareutveckling. Om företaget: ScandiNova Systems, med bas i Uppsala, är världsledande inom utveckling och produktion av pulsade högspänningsaggregat, så kallade modulatorer. Våra produkter används inom vetenskaplig forskning, cancerbehandling, industriröntgen, radar och livsmedelsindustri. Med kunder som CERN, Varian Medical Systems och Elekta exporteras över 95% av produkterna globalt, till bland annat USA, Europa, Kina och Indien. Företaget har 140 anställda och expanderar. Huvudägare är Industrifonden, Bure Equity AB och SEB Venture Capital. ScandiNova Systems är en del av Nodica Group som består av fyra bolag i Sverige, Finland och Storbritannien. Om tjänsten: Planeraren är spindeln i nätet och behöver ha översikt över produktionens flöden, lagernivåer, kundorder, interna ledtider och samtidigt ta hänsyn till resurser såsom personal och maskiner. Utifrån den informationen planeras produktionsordrar och produktionsplanen kommuniceras ut till berörda parter. Sedan sker en uppföljning för att säkerställa att planeringen har efterföljts med önskat resultat. Vem är du? Vi ser att du som person är driven, initiativrik, lösningsorienterad men även noggrann, strukturerad och har ett holistiskt perspektiv på din avdelning, men även på verksamheten i sin helhet. För att lyckas i denna roll behöver du även ha en stark samarbetsförmåga och kan på ett utomordentligt sätt koordinera, leda och främja samarbete internt i berörd avdelning, men även tvärfunktionellt samarbete med berörda avdelningar inom verksamheten samt med externa aktörer. Krav och kvalifikationer: Högskole- eller Civilingenjörsexamen med relevant inriktning eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Goda kunskaper i ERP-system, där kunskaper i Infor LN är särskilt meriterande. Goda kunskaper i Microsoft Excel Att arbeta på ScandiNova Hos oss arbetar du i en dynamisk och kreativ miljö med alla funktioner samlade under ett tak. Vi är stolta över vår familjära kultur, där det är högt i tak och trivseln står i fokus. Innovation, samarbete och engagemang är våra ledord – och det genomsyrar allt vi gör, från teknikutveckling till pingisturneringar på fredagar. Ansök nu! Är du redo att anta utmaningen som Interim produktionsplanerare? Skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en spännande framtid tillsammans med oss! Ansökan och mer information: Eftersom vi tycker att mångfald är viktigt för att utveckla vår verksamhet välkomnar vi alla, oavsett kön, ålder eller bakgrund, att söka tjänsten. För mer information om tjänsten och företaget, besök www.scandinovasystems.com eller kontakta oss på [email protected]. Observera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer