Sommarjobba som personlig assistent- här gör du skillnad på riktigt!

Vill du ha världens bästa sommarjobb där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.   Vi söker en personlig assistent som kan arbeta i sommar hos en eller flera av våra kunder i Vaggeryd. Som personlig assistent har du nu möjlighet att stötta en kvinna i 70 års åldern i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och matsituation men även träning, aktiviteter och städning. Du kan också få möjligheten att vara en hjälpande hand till en kvinna i 40 års åldern pratar för sig själv och talar om hur hon önskar sin vardag.  Detta är bara några av kunderna du kan få jobba med i sommar! Det är viktigt att du både vill och kan jobba i sommar och för den som gör ett bra jobb kan det finnas goda möjligheter att stanna kvar inom Humana hos samma eller hos andra kunder.  Vem vet, du kanske får en fast tjänst och kan bli en mer permanent del av denna fantastiska verksamhet där du faktiskt gör skillnad på riktigt varje dag! Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande. Om tjänsten:  Sommarvikarie hos en eller flera av våra kunder boendes i Vaggeryd. Möjlighet att börja som timvikarie redan nu finns för att lära känna kunden/kunderna. Det finnas självklart en möjlighet att bli en del av Humana även efter sommarperioden om du vill vara med i vår vikariepool. Vi söker dig som: - Har erfarenhet från en liknande roll. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. - Mycket meriterande om du har B-körkort. -Brinner för att jobba med människor -Kan och vill jobba under sommarperioden 2024   Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse.   Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Bifoga gärna personbevis eller eventuella dokument som styrker din rätt att arbeta i Sverige direkt i din ansökan. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lageradministratör till Waggeryd Cell

Vi söker nu en Lageradministratör till Waggeryd Cell. I denna roll ingår även inköp och arbetsmiljö. Du erbjuds en flexibel roll där du får arbeta brett och ha flera kontaktytor både internt och externt. Har du tidigare erfarenhet från logistik, lager och inköp samt vill arbeta i ett expansivt och högteknologiskt företag? Då har du hittat helt rätt!    Waggeryd Cell producerar BCTMP–massa och är helägt av ATA-koncernen, en stor svensk tillverkare av sågade trävaror. Genom att använda senaste processteknologi är Waggeryd Cell en ledande tillverkare av BCTMP–massa med hög kvalitet och effektivitet.    Om rollen: Här erbjuds du en varierad och kombinerad roll kopplat till lager, inköp och arbetsmiljö. Du kommer mestadels att arbeta med lager och inventering i samarbete med utlastningspersonal, där du är ansvarig över färdigvarulager och räknar på det som ska lastas ut vilket innebär mycket logistik. När det kommer till inköp kommer du göra inköp av råvaror och material samt inköp till projekt i samarbete med företagets inköpare. Till sist innebär även rollen att du administrerar kemikalieregister, genomför riskbedömningar, anordnar skyddsmöten och för mötesprotokoll.       Din profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från lager, logistik, inköp, godsmottagning eller liknande alternativt relevant utbildning kopplat till lager och logistik. Vi ser det positivt ifall du har arbetat med Produktionsplanering då du arbetar nära produktionen, men det är inget krav. Det är även ett plus i fall du har tidigare erfarenhet av arbetsmiljö, men det är inte något krav. Har du truckkort och truckvana ser vi det som meriterande. Du är kunnig i Officepaketet framförallt excel och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.   För att trivas i rollen är det viktigt att du har en administrativ ådra, ett sinne för struktur och som trivs i en flexibel roll. Därtill har du ett prestigelöst förhållningssätt och en förmåga att förutse situationer och löpande kunna omprioritera. Förändringar och förbättringar är något du trivs att arbeta med och du har förmågan att få med dig andra kollegor på tåget. Som person är du öppen och framåt. Du är lösningsorienterad, trivs att arbeta i högt tempo och du är inte rädd för att ta beslut och ta ansvar för ditt arbete. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs med att ha flera kontaktytor både internt och externt.  Övrigt: Placeringsort: Vaggeryd Arbetstider: 06.30-16.00, slutar kl 12.45 på fredagar. Omfattning: Heltid,100 %   Vi erbjuder  Du erbjuds en viktig roll i ett framgångsrikt och expansivt familjebolag som är världsledande inom BCTMP–massa. Du kommer att arbeta tillsammans med 48 st kunniga och erfarna kollegor. Organisationen i sig har gjort en fantastisk resa på många plan, investerar i personalen och har en väldigt låg personalomsättning. Med ett starkt varumärke i ryggen finns det goda karriärmöjligheter för dig här hos oss på Waggeryd Cell.    Låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar Waggeryd Cell med OnePartnerGroup. Vi behandlar ansökningarna löpande, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på [email protected] alt 0371-394101.

21 mars 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Bussmekaniker - Vaggeryd

🚌 Kom och anslut dig till vårt team i Vaggeryd! Connect Bus söker en erfaren bussmekaniker! 🛠️ Är du passionerad om att hålla våra bussar i toppskick för säkra och pålitliga resor? Då kan du vara den vi letar efter! Vi på Connect Bus söker en skicklig bussmekaniker med kunskap om tungfordonsmekanik och en stark dedikation till kvalitet och säkerhet. Arbetsplatsbeskrivning Du kommer vara placerad på vår depå i Vaggeryd och rapporterar till Depåchef. Arbetsbeskrivning Som bussmekaniker genomför du service, underhåll, felsökning och reparationer på fordon samt säkerställer att dessa arbeten utförs på ett fackmannamässigt sätt med hög kvalitet. Du säkerställer att Connect Bus underhålls- och säkerhetssystem följs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Självständigt och gemensamt arbete för service, underhåll och reparation av fordon Utföra fackmannamässiga reparationer Underhåll av reservdelslager och verkstadsutrustning Utföra bränslebesparande åtgärder på det effektivaste, mest kvalitetssäkra och bäst kostnadsmässiga sätt Aktivt delta i effektivisering och förbättringsarbeten inom sitt område Utföra felsökning och bedömning av reparationsåtgärder och materialbehov i samråd med arbetsledning Bidra till ständiga förbättringar Andra förekommande arbetsuppgifter inom verkstaden som tilldelas av verkstadschefen, eller någon i ledande position Kvalifikationer Vi söker dig som är engagerad, noggrann och van vid att ta egna initiativ. Du är självgående, har hög servicekänsla och arbetar effektivt. Vi ser även att du har god datorvana. Din bakgrund Du har teknisk eller fordonsteknisk utbildning eller motsvarande samt 2 års dokumenterad erfarenhet som mekaniker för tunga fordon. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Du har körkort med minst B- behörighet. Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning efter provanställning. Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse. Ansökningsperiod Skicka in din ansökan senast den 2023-04-20, vi kommer att behandla inkomna ansökningar efter hand, så du behöver vänta inte till sista ansökningsdag. Ansökan via mail/kontaktperson [email protected], bifoga CV och personligt brev. Företagsbeskrivning Connect Bus utför persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken med linjebussar, flexlinjebussar och med fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Vi ingår nu i en stor koncern där våra nya ägare CBRE Investment Management har förvärvat Norgesbuss, Trønderbilene, Torghatten Buss, Sørlandsruta, Connect Bus och Karlssonbuss. Totalt är vi nu cirka 3 700 medarbetare och vi förfogar över 2 700 fordon och bedriver vår verksamhet på 64 depåer. Vi är den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och den femte största i Sverige! Vi har ett mycket erfaret team och en mängd kompetenta medarbetare i hela vår verksamhet.

21 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Kvalitetsingenjör

Om Rollen Presso är inne i en intressant utvecklingsfas med tydliga satsningar på att utveckla verksamhet och produktion med ännu större fokus på effektivitet och kvalitet. För att möta framtiden förstärks därför organisationen på flera positioner och nu är det dags att tillsätta en Kvalitetsingenjör Vi är på jakt efter dig som ser förbättringar som en naturlig del av dagen och gillar att jobba förebyggande. Vi vill att du i nära samarbete med medarbetare och organisation utmanar status quo och initierar och stimulerar till förbättringar och utvecklingsinsatser. Du ingår i avdelningen Kvalitet, som består av 3 kompetenta kollegor. Du rapporterar till Kvalitetschefen. Effekten av Kvalitetsavdelningens viktiga jobb ska synas genom hög kundtillfredsställelse och förbättringar av KPI:er. Ert jobb ska också synas genom att ni underlättar medarbetarnas vardag och gör det enkelt för alla att prestera genom säkra processer, fungerande teknik, bra arbetsinstruktioner, 5S etc. Viktiga arbetsuppgifter är: • Driva dokumentation och arbetssätt framåt genom analys och rotorsaksarbete. • Införa och implementera systematiskt och standardiserat arbetssätt. • FMEA, 8D och styrplaner. • Reklamationshantering • Aktivt stötta övriga organisationen i kvalitetsfrågor. • Driva projekt Din Profil För att lyckas i tjänsten tror vi att du har någon form av eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning, t.ex. YH/Högskola inom kvalitet, produktionsutveckling, logistik etc. Några års erfarenhet från relevanta yrkesroller önskas där du framgångsrikt arbetat med kvalitet och förbättringar, gärna från fordonsindustrin. Förutom hög kompetens inom kvalitetsteknik, räknar vi med att du har en bra verktygslåda med metoder och verktyg för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har god kompetens inom affärssystem och IT. Som person vill vi att du är initiativrik och analytisk med förmåga att skapa systematik och struktur med bra resultat. Vi söker en "gemba"-person som trivs "ute i verkligheten" och som med lätthet rör sig mellan produktionsgolvet och företagets övriga delar. Resultat är viktigt för dig och du triggas av att ständigt utveckla såväl dig själv, verksamhet som dina medarbetare. Till sist - Självklart räknar vi med att kvalitet och affärsmässighet sitter i ryggraden och att du agerar som ett föredöme i organisationen. Vi Erbjuder En möjlighet att vara med och påverka vår pågående förändringsresa genom att bidra med dina analytiska färdigheter. Du kommer till ett team där vi trivs tillsammans och stöttar varandra mot gemensamma mål. Vi har förmånen att samarbeta med bra kunder och vara en del av en svensk värdekedja. I den här rekryteringen samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Ryberg på 0702 71 69 77. Vi hanterar löpande ansökningar och ser därför fram emot ditt intresse så snart som möjligt. Välkommen att bli en del av Presso! Om Presso Presso AB är en helhetsleverantör av plåt- och trådkomponenter och bland kunderna märks ett flertal stora välkända industrikoncerner. Presso AB omsätter idag ca 200 miljoner och har totalt 75 anställda med produktion och kontor i småländska Skillingaryd och kontor på Lindholmen i Göteborg. För mer info: www.presso.se

20 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Terminalarbetare och budbilsförare sökes till Instabee Jönköping

TERMINALARBETARE OCH BUDBILSCHAUFFÖR (DELTID) Instabox Jönköping behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare och chaufförer till sin terminal. OM INSTABOX Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabox ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabox startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabox terminal där det inkommer tusentals paket som skall lastas om, sorteras och skickas ut för leverans. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. ARBETSUPPGIFTER Budbilskörning - Plockning - Sortering - Budbilskörning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag kl. 06-11. Ett vanligt arbetspass uppgår i snitt till ca 4-5 timmar. OBS! Du behöver ha tillgång till egen bil för att kunna ta dig till terminalen. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete Truckkort ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)

20 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Personlig assistent åt härlig kvinna - fast schemarad

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Umeå, Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu en kvinnlig assistent som har tidigare erfarenhet inom personlig assistans. Vi erbjuder en fast schemarad och du kommer få arbeta tillsammans med ett härligt gäng. Arbetspassen är förlagda dygn 10-10 med 5,5 timmars väntetid. Vi söker en person som är: * lugn och trygg person med ett eget driv. * Ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * Har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Kund behöver hjälp med allt, så som hygien, träning, matlagning mm. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården/ personlig assistans men det är dock inget krav. Språkkunskaper - Bra svenska i tal och skrift. Passar du in på följande beskrivning? tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Att personkemin mellan dig och kund stämmer är det viktigaste!

19 mars 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Sommarvikarie Lastbilsförare (C och/eller CE) - Vaggeryd

Period: Vecka 21–35 Antal jobb: 5 Anställningsform: 3 veckor upp till 6 månader, för rätt person finns det väldigt goda möjligheter till förlängning/tillsvidare anställning. JJR Transport AB är ett litet familjärt företag med 7 anställda, där vi hjälps åt och jobbar för att bibehålla de goda relationer vi har med våra kunder. Under veckorna 21 – 35 behöver vi bli fler. Vi behöver erfarna lastbilsförare med C och/eller CE körkort för sommarvikariat under veckorna 21–35. Du blir en viktig del av vårt team och ansvarar för säkra och effektiva leveranser av varor och gods till kunder. Ansvarsområden: 1. Kör lastbil enligt säkerhetsföreskrifter och rutiner. 2. Lasta och lossa varor enligt instruktioner. 3. Underhålla och hålla fordonet i gott skick. 4. Bibehålla bra relationer med kunder och samarbetspartners. 5. Rapportera avvikelser eller incidenter till överordnad personal. 6. Följa arbets- och kör ledningens instruktioner och schema. Kvalifikationer: C eller CE körkort med giltiga YKB (yrkeskompetensbevis) och C95-intyg. Erfarenhet av lastbilsförararbete, helst inom distribution eller transport. Bra kunskaper om trafikregler och säkerhetsföreskrifter för tunga fordon. Förmåga att arbeta självständigt och hålla leveransens kvalitet och tidsschema. Bra fysisk kondition för lastning och lossning. God kommunikationsförmåga med kunder och kollegor. Personliga egenskaper: Pålitlig och ansvarsfull med positiv inställning. Flexibel och anpassningsbar för olika arbetskrav och scheman. Bra problemlösningsförmåga och hanterar tryck väl. Säkerhetsmedveten med uppmärksamhet på detaljer. Vi erbjuder: Möjlighet att vara del av ett framgångsrikt transportföretag. Utmanande arbete med möjlighet att utvecklas som lastbilsförare. Flexibla arbetstider som passar sommarschemat. Konkurrenskraftig ersättning och förmåner. Skicka CV och personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du passar som sommarvikarie. Ange tillgänglighet under vecka 21–35. Ser fram emot din ansökan! Ansökan skickar du till: [email protected] Kontaktperson: Qamil Peci: Tele: 073 – 512 18 30 Arsim Ahmeti 070-77 44 292

16 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarvikarie boendestödjare till Karlavägens Gruppbostad Vaggeryd

Nu söker vi på Karlavägens Gruppbostad en sommarvikarie för sommaren 2024. Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Karlavägen är en gruppbostad enligt LSS som vänder sig till vuxna personer med förvärvad hjärnskada. Som boendestödjare möter du människor som har olika behov av stöd och omsorg. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... - Introduktion - Förmånsportal med rabatter - Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. - Coachande och stöttande chefer nära dig - Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Som boendestödjare arbetar du enligt schema både dag och nattpass. Du arbetar var tredje helg. Vi tillämpar inte delade turer. Du får även... - genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. - möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. - en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Karlavägens Gruppbostad Karlavägens gruppbostad har fem boendeplatser. Gruppboendet ligger i Vaggeryds tätort och har goda tåg och bussförbindelser. Arbetsgruppen är liten, väl inarbetad och med erfarna och trygga medarbetare. Som sommarvikarie får man god introduktion och vardaglig coachning och stöd från arbetsgrupp och chef. Som sommarvikarie ges man möjligheten att skaffa sig viktig kunskap och erfarenhet att ta med sig till framtida studier eller arbete. Du har en chef nära dig som delar av sin tid också arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 17/6 -18/8 -24 Sista ansökningsdag: 21/4-24 Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Gruppchef Kirsi Pätäjäjärvi 072-584 70 59 eller Verksamhetschef Eva Nilsson 073-544 63 95. Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se (www.nytida.se)

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Produktionsplanerare med logistikansvar

Trivs du i en roll där du tar ansvar för hela kedjan från order till leverans? Då kan ditt nästa jobb vara inom logistik på Presso. Om Rollen Presso är en erkänt skicklig leverantör som under många år arbetat med intressanta kunder inom välkända industrikoncerner. Produktionsverksamheten består av; press/stans, laserskärning, bockning, montering m.m. Företagsledningen har stora ambitioner att utveckla företaget och verksamheten i Skillingaryd och söker nu en Produktionsplanerare som också är intresserad av att ta ett teamledaransvar. Effekten av ditt viktiga jobb kommer att synas genom optimering och effektivt utnyttjande av produktionsresurserna och hög kundtillfredsställelse. Du har stor frihet att självständigt styra arbetsprocesser och planera ditt arbete. Du ingår och leder ett team med kompetenta och trevliga kollegor och du rapporterar till Produktionschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Planera produktionen genom att ta fram körplaner för de olika produktionsgrupperna. • Kontinuerligt förbättra och utveckla planeringsprocessen med målsättning att öka leveransprecisionen och öka effektiviteten. • Säkerställa att parametrar och grunddata är rätt i Affärssystemet. • Tillsammans med inköp optimera hemtagning av material. • Kundsupport. • Teamledaransvar. Din Profil För att lyckas i tjänsten vill vi att du har någon form av eftergymnasial utbildning med lämplig inriktning, t.ex. YH/Högskola inom logistik, ledning, industriell ekonomi, produktionsutveckling. Ett par års erfarenhet från relevant yrkesroll är bra och självklart är erfarenhet från fordonsindustrin en stor fördel. Förutom grundkompetens inom logistik och planering behöver du vara bekant med förbättringsverktyg. Erfarenhet från ledarskap är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har god kompetens inom affärssystem och IT. Som person vill vi att du är initiativrik, stark på planering och resultatorientering. Hög problemlösningsförmåga är viktigt, liksom har god kommunikationsförmåga och samarbeta med alla delar i organisationen. Du trivs helt enkelt med att röra dig mellan produktionsgolvet och företagets övriga delar. Vi Erbjuder En möjlighet att vara med och påverka vår pågående förändringsresa genom att bidra med dina analytiska färdigheter. Du kommer till ett team där vi trivs tillsammans och stöttar varandra mot gemensamma mål. Vi har förmånen att samarbeta med bra kunder och vara en del av en svensk värdekedja. I den här rekryteringen samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Magnus Ryberg på 0702 71 69 77. Vi hanterar löpande ansökningar och ser därför fram emot ditt intresse så snart som möjligt. Välkommen att bli en del av Presso! Om Presso Presso AB är en helhetsleverantör av plåt- och trådkomponenter och bland kunderna märks ett flertal stora välkända industrikoncerner. Presso AB omsätter idag ca 200 miljoner och har totalt 75 anställda med produktion och kontor i småländska Skillingaryd och kontor på Lindholmen i Göteborg. För mer info: www.presso.se

14 mars 2024
Sista ansökan:
20 april 2024
Truckförare till företag i Vaggeryd

Din väg till spännande möjligheter börjar här! Vi på OnePartnerGroup söker nu en truckförare i Vaggeryd! Är du den vi söker efter?   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Oavsett vilken tjänst eller bransch ditt hjärta klappar lite extra för kan vi hjälpa dig att hitta ett jobb som passar dig, antingen som anställd hos oss eller genom att du blir rekryterad till företag vi samarbetar med. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Arbetsuppgifter: Det här tjänsten innebär att du i huvudsak kommer jobba som truckförare. Arbetsuppgifter som kan förekomma är följande: Plocka större och mindre produkter  Hantera inkommande gods och andra liknande uppgifter kan förekomma Lastning och lossning av gods Administrativt arbete, hantera plocklistor och följesedlar   Vem kommer trivas med tjänsten? Vi söker dig som har truckkort samt erfarenhet av att köra motviktstruck. Du är tekniskt lagd och har datavana. Som person är du engagerad, effektiv och noggrann. Vidare trivs du med att jobba självständigt men du har samtidigt inga problem med att samarbeta med andra. Du hanterar svenska i tal och skrift samt har körkort och bil.    Övrig information  Placeringsort: Vaggeryd Arbetstid: Dagtid, men andra arbetstider kan förekomma Tillsättning: Snarast eller enligt överenskommelse.   Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi tillämpar urval löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ida Syrén på telefonnummer 0370-510565 alt. [email protected]

8 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024