Prido söker Lastbilschaufför
Prido AB
Lastbilsförare m.fl.

Prido AB är Sveriges största och ledande vikportstillverkare med verksamhet i Sverige och Norge samt försäljning till övriga Norden. Omsättningen på drygt 300 miljoner genereras i en högautomatiserad och supermodern anläggning i Tråvad, mitt i Västergötland. Prido levererar majoriteten av alla tillverkade industriportar i egen regi. Våra egna lastbilar och engagerade chaufförer säkerställer god leveranskvalitet, bra leveranstider och rätt pris på frakten till kund. Vi söker nu en lastbilschaufför till vår verksamhet då en av våra medarbetare ska gå i pension.    Som chaufför på Prido så får man varierande körningar. Vi levererar över hela Sverige och direkt till slutkund. Arbetet innebär både en- och flerdagarsrutter. Vi arbetar med långsiktiga kundrelationer och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Våra chaufförer träffar dagligen våra kunder och som person är det viktigt att man är ansvarstagande, professionell och serviceinriktad.    Vi söker dig som har giltigt CE-körkort och yrkeskompetensbevis (YKB). Meriterande är några års erfarenhet av yrket.   I en högautomatiserad och supermodern anläggning, mitt i Västergötland, producerar vi som en av Europas största vikportstillverkare mer än 13.500 högkvalitativa industriportar per år. Prido startade 1973 och har 50 års erfarenhet av industriportar. Genom att samla all utveckling och produktion till en enhet uppnår vi skalfördelar som ger en unik konkurrenskraft, både kostnads- och kvalitetsmässigt. Våra industriportar levererar kvalité, teknologi och design kombinerat med låga kostnader för inköp och underhåll. Krav: Körkort: * C (Tung lastbil)

9 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Montör
Åkerstedts Verkstads AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vad kommer du att göra som montör Du kommer arbete med att montera industri fläktar. Arbetet är varierande, provkörning av fläktar efter montering, ibland är det att bygga lager till en remdrift som ska monteras. Vi utbildar även vår personal löpande i maskiner för att få ett varierande arbete, samt mycket kunskap. Den vi söker: Vi söker dig som är ambitiös, har ett tekniskt intresse och värdesätter noggrannheten i ditt arbete. Du är inte rädd för att ta i när det behövs, du har inga problem med att hjälpa dina kollegor vid behov och vi tror att du är en lagspelare som bidrar med god stämning. Stämmer det? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi söker dig som har: *Traverskort *Truckkort * Har goda kunskaper i svenska tal och skrift * Kunskap i Ritningsläsning Meriterande: *Enklare el kunskap Anställningsvillkor: *Tillsvidareanställning *Heltidstjänst *Provanställning på 6 månader tillämpas *tjänsten tillsätts löpande *Friskvård *Arbetstider mån-tors 06:30-16:00 fre 06:30-13:00 Skicka din ansökan/Frågor till: [email protected]

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Lärare i matematik till särskild undervisningsgrupp
Vara kommun
Grundskollärare

Nu finns möjligheten för dig att arbeta som lärare i särskild undervisningsgrupp, då vi söker engagerad kollega inför nästa läsår. Din roll Du kommer att ingå i Alléskolans personalgrupp och arbeta kring eleverna i den särskilda undervisningsgruppen. Där finns en personalgrupp med olika kompetenser som arbetar med våra elever. Lärartjänsten innebär undervisning som anpassas utifrån elevgruppens behov och förutsättningar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.    Din kunskap och erfarenhet Lärarlegitimation med inriktning mot matematik och de senare skolåren. Erfarenhet av att arbeta med extra anpassningar och särskilt stöd är viktigt. Du ska kunna möta och skapa relationer med alla elever i gruppen. Utbildning eller kurser i specialpedagogik och erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd är meriterande.  Vi vill att du är flexibel och har god samarbetsförmåga, både vad gäller arbetet tillsammans med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du ska även ha förmåga att utveckla arbetet utifrån uppdraget i läroplan och kursplan.    Din framtida arbetsplats Alléskolan finns mitt inne i Vara med närhet till samhället, bibliotek, bad, kulturskola, konserthus och Lagmansgymnasiet. Vi är sammanlagt ett drygt 40-tal engagerade anställda som arbetar med våra 370 elever. Vi arbetar utifrån mottot "Vi ser dig" - ett förhållningssätt som innebär ett arbete med eleverna i fokus. En viktig del i arbetet är vårt gemensamma förebyggande och hälsofrämjande arbete i vardagen tillsammans med vårt elevhälsoteam och trygghetsteam på skolan.   Övrigt Lärarlegitimation är ett krav för att få en anställning tillsvidare. I vår verksamhet måste alla som ska anställas visa upp ett utdrag från belastningsregistret enligt lag (2000:873). Blanketten kan hämtas på www.polisen.se/Service. Intervjuer kan komma att ske löpande.   Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Undersköterska Kvänumsgården
Vara kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi undersköterska till vårt demensboende på Kvänumsgården. Kvänumsgården ligger centralt i Kvänum cirka fem minuters promenad från livsmedelsaffären och där även busshållplats finns.  Kvänumsgården är ett särskilt boende för personer med demens och geropsykiatri (sjukdomar med psykiska symtom hos äldre). Här finns 18 platser fördelat på två avdelningar, Vitsippan med nio demensplatser och Blåsippan med nio geropsykiatriska platser.   Din roll   Du kommer erbjudas ett stimulerande, utvecklande och varierande arbete som tillför meningsfullhet för dig och våra brukare. Vi Kvänumsgården arbetar utifrån ett professionellt, rehabiliterande förhållningssätt. Det salutogena synsättet genomsyrar verksamheten. Brukarnas självbestämmande och integritet har en central roll i omvårdnaden. Kvänumsgården är Stjärnmärkt. Alla medarbetare har ett uppdrag/ansvar för att förbättra verksamheten. För detta använder vi oss av ständiga förbättringar samt fokusgrupper för att nå socialnämndens mål i verksamhetsplanen. Vi arbetar på ett planerat och strukturerat sätt för att ge insatser till våra brukare av god kvalité. Vi använder oss av ett fast schema som bemannas utifrån verksamhet. Enheten består av Kvänumsgården och Tornumsgården. Enheterna samarbetar och medarbetare kan ersätta varandra på varandras enheter.   Din kunskap och erfarenhet  - För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har bevis om skyddad yrkestitel Undersköterska från Socialstyrelsen eller ett tjänstgöringsintyg med pågående tillsvidareanställning med titeln Undersköterska. - Meriterande är om du har demenserfarenhet. - Meriterande är om du har KY demens- eller äldrepsykiatriutbildning. - Meriterande även om du är specialistutbildad. - Ett gott bemötande är a och o i vår verksamhet och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. - Du är engagerad, ansvarstagande och drivande i arbetet för att ge brukarna en innehållsrik vardag genom att skapa meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet. - Du är lugn och trygg samt har förmåga att planera arbetspassets aktiviteter. - Du är flexibel och kan snabbt anpassa och förändra insatser utifrån förändrade omständigheter. - Dokumentation samt hälso- sjukvårdsuppgifter utifrån delegation ingår i arbetet. - Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver.  - Ska kunna visa upp giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Typ av utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ - Du behöver även kunna visa upp pass/giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. - Tillgång till mobilt BankID att använda, då det krävs för verifiering i våra verksamhetssystem.   Din framtida arbetsplats Arbetstiderna är schemalagda dag, kväll och helger. Intervjuer kommer att ske löpande innan ansökningstiden gått ut. Tillsammans med Dig vill vi skapa värde för våra brukare!       Vill du veta r våra brukare!mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­  Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Projektkoordinator Benders Edsvära- föräldravikariat
Benders Sverige AB
Företagssäljare

Benderskoncernen är en av Nordens ledande tillverkare inom byggsektorn. Företagets huvudkontor finns i Edsvära i hjärtat av Västergötland och dotterbolag finns i 6 länder. Familjen Bender äger och leder företaget sedan 1960 och idag är vi ca 650 anställda och omsätter ca 2,5 miljarder per år. Vi söker en Projektkoordinator till vårt team i Edsvära Nu har du chansen att bli en del av vårt team i Edsvära! Tjänsten är ett längre föräldravikariat och vi söker dig som vill arbeta som Projektkoordinator inom vår Kundtjänstavdelning. Här jobbar vi nära tillsammans i olika roller – bland annat inom Ordermottagning, Innesälj/Teknisk support, Backoffice och Marknadskoordinering. Som Projektkoordinator arbetar du med den administrativa hanteringen av projektförsäljningen och har en viktig roll i att skapa smidiga och välfungerande processer, både internt och externt. Arbetsuppgifter I rollen kommer du bland annat att: Ansvara operativt för projektförsäljning inom hela Benders sortiment. Följa upp projekt från färdig offert till levererad beställning. Säkerställa att rätt produkter, mängder och priser hanteras i affärssystemet enligt våra riktlinjer. Vid behov stötta med offerthantering och ritningsunderlag. Vid behov bistå med beredning av order- och exportadministration. Du har tät kontakt med våra kunder, men även med kollegor inom logistik, kundtjänst, produktspecialister och Representanter på fältet. Vi söker dig som: Har gymnasieutbildning och goda kunskaper i både svenska i tal och skrift. Är strukturerad, noggrann och gillar att arbeta med administrativa uppgifter. Har god samarbetsförmåga och känner dig trygg i kommunikationen med både kunder och kollegor. Har du eftergymnasial utbildning och/eller tidigare erfarenhet av liknande uppgifter eller vår bransch, är det meriterande. Körkort B krävs, då resor i tjänsten kan förekomma. Vad erbjuder Benders Dig? Vi erbjuder en arbetsplats som värdesätter frihet under ansvar och en sund balans mellan arbete och fritid. Hos oss är arbetsgemenskapen viktig – vi tror att framgång bygger på samarbete, där vi stöttar och lär av varandra. Vi strävar efter att bibehålla en positiv arbetskultur där din trivsel och utveckling går hand i hand. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och förmånscyklar. Tjänsten är ett föräldravikariat med placering i Edsvära – en roll där du får möjlighet att ta ansvar, bidra med din kompetens och växa i takt med uppgifterna. Benders som arbetsgivare På Benders genomsyrar våra kärnvärden Trygghet, Engagemang och Hållbarhet allt vi gör – i varje beslut, varje möte och varje handling. Det är dessa värden som har format oss till det företag vi är idag, och som guidar oss mot framtiden. Vi kombinerar entreprenörsanda med enkelhet och tar ansvar genom delaktighet och initiativkraft. Vårt mål är alltid att erbjuda personlig service och att överträffa förväntningar – för både våra kunder och kollegor. Genom att skapa produkter som står sig över generationer och ständigt arbeta för att minska vår miljöpåverkan, förblir vi en pålitlig och ansvarsfull partner. Som ett familjeägt företag med en lång historia av stabil tillväxt erbjuder vi en trygg och framtidssäker arbetsplats. Vi tror att du, som vår nästa medarbetare, delar dessa värden och är redo att utvecklas och växa tillsammans med oss. Ansökan Låter det intressant? Hör gärna av dig till Rikard Mörk, Chef Innesälj & Teknisk Support, på 010-888 08 52 om du har frågor om tjänsten. Facklig kontaktperson är Lars-Eric Gustafsson, telefonnummer 010-888 00 93. Sista ansökningsdag är 2025-07-11. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan till Benders- tillsamman bygger vi för framtiden! Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete och för att säkerställa en säker arbetsmiljö, drogtestar vi alltid dig som kandidat innan anställningsavtal upprättas. Drogtest sker genom hårtest. ---------------------------------------------------------------------------------------- Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemanings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Bänksnickare
LN Personal AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Trivs du med snickaryrket och känner att du vill fortsätta utvecklas inom det? Då har vi jobbet för dig! Vi söker fler snickare till vår samarbetspartner som arbetar med att tillverka hus i fabrik. I denna tjänst kommer man att arbeta som snickare i deras produktion och arbetsuppgifterna innebär bland annat att bygga stommar, gipsa väggar, sätta isolering och installera fönster och dörrar. Allt arbete sker efter ritning och man arbetar i lag på olika produktionslinor. Start: Omgående. Ansök redan idag, urval sker löpande Ort: Strax utanför Alingsås Omfattning: Heltid, mån-tors 06:30-16:15 fre: 06.30-13.15 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag. För rätt person finns möjlighet att gå över till vår samarbetspartner förutsatt att allting fungerar bra Din profil Krav: • Erfarenhet från snickeriyrket • Verktygsvana • Körkort B • Svenska flytande i tal och skrift Meriterande: • Traverskort • Erfarenhet av arbete inom träproduktion • Ritningsläsning Vi söker dig som är en positiv lagspelare och trivs med att samarbeta med andra. Du värdesätter att genomföra ditt arbete med hög kvalité och kan arbeta självgående. Det är meriterande om du arbetat som servicetekniker, montör eller har annan teknisk kompetens. Eftersom vi strävar efter en jämn könsfördelning ser vi gärna sökande från båda kön. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna process. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Chaufför C-kort för körningar av second hand-kläder / textilier - Vara
Humana Klädinsamling AB
Lastbilsförare m.fl.

***Ange referens “HVför” i din ansökan*** *Ansökningar tas endast emot via denna annons. Kontakta inte oss direkt. Är du en person som trivs bakom ratten i kombination med ett fysiskt arbete? Vi söker en engagerad och pålitlig chaufför med C-kort som vill vara med på vår resa och bidra till ökad hållbarhet i samhället! Som person är det viktigt att du är punktlig med hög arbetsmoral och samtidigt gillar ett fysiskt arbete. I rollen förekommer regelbunden kontakt med olika människor och aktörer och vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom social förmåga och samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna inkluderar att köra, hämta, lämna och packa second handkläder och textiler. Du kommer köra till olika insamlingscontainrar och även till företag och organisationer för att hämta upp donerade kläder / textilier och leverera dessa till vårt lager. Väl på lagret hjälper du även till med ompackning. Du kommer även leverera kläder till våra second hand butiker. Fordon som du kommer köra: I arbetet kommer du köra blandade fordon: Lastbil med C-kort, men även två olika budbilar i van-utförande (C- respektive B-kort). Arbetsort är med utgångspunkt i centrallagret i Vara. Därifrån kommer du göra körningar runt om inom Västra Götaland för att hämta kläder och även köra till vår butik i Göteborg. Körningar görs ibland även till vårt lager i Ängelholm och vår butik i Malmö. Arbetstiderna är i regel måndag till torsdag, 07.00–16.00. Alternativt att du arbetar 10 timmar per dag mån-tor för att sedan vara ledig på fredagar. Upplägget diskuteras med chefen. Krav: C-körkort. Både lastbil och budbil (van) användas vid körningar. Erfarenhet är meriterande men INTE ett krav. Tjänsten är på heltid. ***Ange referens “HVför” i din ansökan***

13 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Kommunjurist/kanslisamordnare
Vara kommun
Förvaltnings- och organisationsjurister

Vara kommun söker nu en kommunjurist/kanslisamordnare som vill vara med och utveckla kommunens verksamhet. Som kommunjurist/kanslisamordnare är du centralt placerad på kansliavdelningen inom förvaltningen för utveckling och service. Arbetet bedrivs i nära samarbete med kommunens förvaltningar och förtroendevalda och innebär spännande och omväxlande utmaningar inom ett brett spektrum av rättsområden med stort egeninflytande och ansvar. Din roll  I rollen som kommunjurist bistår du kommunens olika förvaltningar, nämnder och bolag med expertis och stöd inom juridikens område. Du arbetar med tyngdpunkten inom den offentliga rätten, men uppdraget innefattar även civilrätt och bolagsrätt. Du får exempelvis ta hand om juridiska frågor från medarbetare och chefer, handlägga och föredra ärenden inför kommunstyrelsen och andra nämnder, bistå med juridisk expertis gällande nämndadministration, upprätta avtal, genomföra utredningar, stötta vid handläggning av kommunens skadestånds- och försäkringsärenden, handlägga vissa överklaganden och företräda kommunen vid förhandlingar i domstol samt utbilda tjänstemän och förtroendevalda i juridiska frågor. Som kommunjurist bistår du även VD:arna i de kommunala bolagen med juridiskt stöd samt är sekreterare vid bolagens styrelsesammanträden (i dagsläget gäller detta de kommunala bolagen VaraNet AB och VaraBostäder AB/Vara Industrifastigheter AB). I rollen som kanslisamordnare handleder och stöttar du nämndsekreterare och kommunarkivarie inom sina respektive kompetensområden och ser till att arbetet fungerar effektivt, att uppgifter utförs i tid och att dokumentation hanteras korrekt.  Din kunskap och erfarenhet  Vi söker dig som har: - Akademisk examen i juridik (jur kand). - Arbetslivserfarenhet som jurist. - Goda kunskaper inom det offentligrättsliga området. - Mycket goda kunskaper i det svenska språket, skriftligt som muntligt. Meriterande: - Yrkeserfarenhet som jurist i kommunal verksamhet. - Notarietjänstgöring. - Processvana från domstolsförhandlingar. - Kunskaper och erfarenheter inom bolagsrätt, civilrätt och upphandlingsrätt. - Vana att coacha och leda andra För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du är effektiv och självgående i ditt arbete där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du har en god förmåga att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Du behöver vidare ha en god förmåga att presentera juridik för andra på ett begripligt sätt. Du arbetar effektivt, både enskilt och i grupp, och har förmåga att prioritera utan att göra avkall på kvalitet. Du är utvecklingsinriktad och vill bidra till att utveckla och förbättra de processer som du leder eller är del av samt inspirerar och bidrar till andra kollegors och verksamhetens utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Körkort är ett krav. Din framtida arbetsplats Kansliavdelningens arbetsplatser finns centralt i kommunhuset i Vara. Kansliavdelningen ansvarar för stöd inom bland annat ärendeberedning, registratur, arkiv, säkerhet- och beredskapsfrågor samt juridik. Vi består av ca. 15 medarbetare och förutom dig i rollen som kommunjurist består gänget av fyra nämndsekreterare, en kommunarkivarie, en arkivhandläggare, en arkivarbetare, fem beredskapssamordnare, en informationssäkerhetssamordnare/GDPR-samordnare och en brottsförebyggande samordnare. Om du vill bli en del av vårt gäng, skicka in din ansökan redan idag! Kallelse till intervju kan ske redan under ansökningstiden.  Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­  Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Materialplanerare till Globalt Bolag i Vara!
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Är du en kommunikativ och analytisk person som vill bidra med klimatsmarta och strategiska beslut inom material och transport? Då kan rollen som Materialplanerare till vår kund vara något för dig! OM TJÄNSTEN: Som Materialplanerare till vår kund i Vara ges du möjlighet att arbeta med nästa generations teknologi i en internationell miljö tillsammans med engagerade kollegor som värdesätter samarbete och mångfald. I rollen som Materialplanerare ges du möjlighet att med ditt proaktiva arbetssätt planera och ansvara för upphandling av material i din kundportfölj. Vidare kommer du också att få övervaka materialbrister, skicka leveransplaner och säkerställa ledtider. Som Materialplanerare kommer du ha breda kontaktytor och arbeta för att ständigt förbättra och utveckla dina leverantörer och processer. Exempel på arbetsuppgifter: Analysera behov och säkerställa att allt är korrekt utifrån ledtider och leveransplan. Analysera och agera på materialbrist. Genomföra och delta vid leverantörsbesök. Skapa instruktioner, säkerställa masterdata och boka transporter. In - och utfasning av artiklar och leverantörer. VI SÖKER DIG SOM: Har en avklarad kandidatexamen inom logistik eller produktionsplanering. Har arbetslivserfarenhet inom material - och/eller produktionsplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet. Det inte nödvändigt, men meriterande om du har: Erfarenhet av MRP system. Erfarenhet av transportplanering. Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN-principer. För att trivas i rollen tror vi att du som söker är en kommunikativ person med starka social förmågor då du i rollen kommer ha stora kontaktytor såväl inom företaget som med externa aktörer. Vidare tror vi också att du är analytisk och strategisk med ett proaktivt arbetssätt. Då vår kund tror på att utvecklas tillsammans ser vi att du är en positiv lagspelare som vill bidra till god teamkänsla. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Augusti. Placering: Vara. Lön: Marknadsmässig. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Underhållsreparatör till Swegon Operations i Kvänum
OnePartnerGroup Skaraborg AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Vill du vara med och säkra driften av en produktion i världsklass? Har du ett brinnande intresse för teknik, felsökning och maskiner? Då kan det vara dig vi söker till vårt underhållsteam i Kvänum!   Om tjänsten Som underhållsreparatör ingår du i vårt operativa underhållsteam som arbetar 2-skift. Teamet ansvarar för att hålla våra maskinutrustningar i drift och hantera fel och störningar efter en prioriteringsordning. Du kommer att ha ett varierat arbete med fokus på: Felsökning och reparation inom el, mekanik, hydraulik och pneumatik. Förebyggande, avhjälpande och planerat underhåll på produktionsutrustning. Stöd till operatörer vid underhållsarbete. Kontakt med leverantörer kring support och reservdelar.  Vid lugnare perioder arbetar du exempelvis med förebyggande underhåll, underhållsordrar eller egen kompetensutveckling genom schemaläsning och dokumentation. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kvänum.Arbetstiden är förlagd till 2-skift och tillträde sker enligt överenskommelse. Resor kan förekomma i samband med eventuell utbildning på annan ort. Observera: På grund av sommarsemester kommer vi inte kunna återkoppla till kandidater under veckorna 28–32. Vi återupptar urvals- och kontaktprocessen från och med vecka 33. Tack för ditt tålamod och förståelse – vi ser fram emot din ansökan!   Din profil Vi söker dig med teknisk bakgrund, gärna från tillverkningsindustrin, som är nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team.Du är trygg och lugn i felsökning, flexibel när arbetsbelastningen varierar och behåller lugnet i pressade situationer, särskilt vid akuta driftstopp. Du arbetar strukturerat och systematiskt, är självgående men vet när samarbete behövs.Som en hjälpsam lagspelare delar du gärna med dig av din kunskap och har en stark drivkraft att utvecklas – både som individ och tillsammans med verksamheten. Vi tror att du har: Erfarenhet som underhållsreparatör, mekaniker eller tekniker inom el/automation. Goda kunskaper i felsökning – inom elektriskt eller mekaniskt. Ett stort teknikintresse – kanske har du även skruvat och mekat på fritiden. Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska (krav) och engelska (meriterande). B-körkort är ett krav.  Meriterande: Kunskap inom automation, som motorstyrning och PLC. Vana av att arbeta i underhållssystem.   Om Swegon Swegon är en global marknadsledare inom inomhusklimat och erbjuder innovativa lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering. I Kvänum producerar vi med avancerade automationslösningar och hög flexibilitet – något som gör vår tillverkning unik.Vi erbjuder en spännande och varierad roll med stor påverkan på produktionen, hos en stabil arbetsgivare med långsiktiga utvecklingsmöjligheter. Du får möjlighet att delta i utvecklingsprojekt och bidra till standardisering av underhållsverksamheten, samtidigt som du blir en del av ett sammansvetsat och engagerat team.   Ansökan I denna rekrytering samarbetar Swegon med OnePartnerGroup och du är välkommen att söka tjänsten via onepartnergroup.se.På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar till vår hemsida. Du visar ditt intresse genom att enkelt ansöka via vår hemsida. Som ett första steg kommer du kort efter du ansökt få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare Kiku) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten, därefter kontaktar vi dig via mail eller telefon för återkoppling.Vi arbetar med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess.  För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.För frågor är du välkommen att ta kontakt med Jennifer Lindvall på 073-425 56 41 alternativ [email protected] eller Caroline Mako på 0720-757272 alternativ [email protected].

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025