Nu finns chansen att få arbeta hos ett välkänt företag i Värnamo som maskinoperatör. Trivs du inom industrin eller vill du kanske byta riktning i din karriär? Välkommen med din ansökan redan idag för chansen att få veta mer. Om tjänsten • Omgående • Visstidsanställning- heltid • Dagtid eller ständig eftermiddag • Värnamo Om dig För att passa in på denna tjänst är det av stor vikt att du är flexibel och har en hög arbetsmoral. Som person förväntas du vara en lagspelare med stor ansvarsförmåga samt att du hanterar ditt arbete med effektivitet. Du ska även vara praktisk lagd, förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt ha en god problemlösningsförmåga. Du kommer arbeta dagtid eller ständig eftermiddag, men flexibilitet uppskattas vid ev förflyttningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en engagerad person som är mån om att göra ett noggrant jobb som du känner dig stolt över. Formell kompetens • Körkort B & tillgång till bil • Goda kunskaper i svenska (tal, skrift och läsförståelse) • Goda kunskaper i engelska (tal, skrift och läsförståelse) Meriterande • Utbildning / tidigare erfarenhet inom industri, tillverkning eller produktion är meriterande men inget krav • Truckkort är meriterande men inget krav Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Bra Liv Vråen vårdcentral Är du nyfiken på ett jobb inom Sveriges bästa primärvård? Vill du arbeta på en vårdcentral där du har möjlighet att göra skillnad? Sök då tjänsten som distriktssköterska/ sjuksköterska på Bra Liv Vråen vårdcentral! Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom primärvård och som brinner för mötet med patienten. Vi är ett härligt gäng som trivs tillsammans och jobbar för att våra patienter ska få rätt vård och ett gott bemötande. Hos oss är alla viktiga, vårt mål är att skapa en bra helhet för både medarbetare och patienter. Rollen som sjuksköterska/distriktssköterska Hos oss får du ett spännande jobb där du gör skillnad. Du får en individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet, individuell kompetensutveckling och gemensamma kompetenshöjande aktiviteter inom koncernen Vårdcentralerna Bra Liv. Du får ett omväxlande, stimulerande och varierande arbete och sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag – fredag, viss tjänstgöring på närakuten jourtid förekommer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse och sysselsättningsgraden kan diskuteras. Din blivande arbetsplats Bra Liv Vråen vårdcentral arbetar för en patientorienterad, stabil och effektiv primärvårdsmottagning. Vårdcentralen har cirka 12 100 listade invånare och vi är en del av Vårdcentralerna Bra Liv. Vi har en gemensam organisation och nära samarbete med Rydaholms vårdcentral. Värnamo är en vacker och lugn stad där Lagan sakta rinner förbi. Staden har ett utbud av det mesta man kan önska av en småstad, såsom restauranger, affärer, kultur och idrottsanläggningar. Det bor cirka 22 500 invånare i centralorten och cirka 34 600 i kommunen. Det är enkelt att förflytta sig då det finns goda möjligheter för både cykel, bil och kollektiva medel. Din profil Du är legitimerad sjuksköterska gärna med vidareutbildning till distriktssköterska. Vi uppskattar om du har erfarenhet av telefonrådgivning, mottagningsarbete och digitala vårdmöten. Du kan arbeta självständigt men också tillsammans med olika yrkesprofessioner, är engagerad och ansvarsfull och förstår vikten av ett gott bemötande. Du är flexibel och vill utveckla och förbättra verksamheten tillsammans med oss. Du tar till dig ny kunskap och kan fungera som en kunskapsresurs för dina kollegor. Du anpassar ditt arbete, bemötande och förhållningssätt utifrån patient och situation. Vårt erbjudande till dig En individuell introduktion utifrån din kompetens och erfarenhet för att känna trygghet samt ett arbete som är självständigt och tvärprofessionellt. Du blir en del i en härlig och kompetent arbetsgrupp där vi tillsammans skapar en bra arbetsmiljö. På Bra Liv Vråen vårdcentral hjälps vi åt och har roligt tillsammans! Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Detta värderar vi högt Vår verksamhet bygger på personliga möten där du genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt är med och bidrar till utveckling och ständiga förbättringar. Vi sätter tydliga mål och vill ständigt utvecklas och bli bättre, därför vill vi ge våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte och vi uppmuntrar kreativa lösningar. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av dialog och trivsel! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Våra kärnvärden är omtanke, helhet och kvalitet. Läs gärna mer om hur det är att arbeta på vårdcentralerna Bra Liv https://www.rjl.se/vardcentralernabraliv/jobba-hos-oss/ Har du frågor om tjänsten Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta vårdenhetschef Annelie Sörensen Munkholm på 010-244 30 07 eller [email protected] Sista ansökningsdag är 30 juni 2025. Vi gör urval löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
SNICKARE SÖKES – VAR MED OCH BYGG FRAMTIDEN MED OSS! Är du en skicklig snickare som söker nya utmaningar? Har du passion för hantverk och vill vara en del av ett engagerat och sammansvetsat team? Då vill vi höra från dig! Vi på Englunds Bygg & Entreprenad AB växer och söker nu fler duktiga snickare till vårt team. Vi är ett etablerat företag med stark lokal förankring. Hos oss får du arbeta med varierande projekt – allt från nybyggnation till renovering – och använda din kompetens där den verkligen gör skillnad. Vi erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal Bra lön efter kompetens Spännande och varierade projekt Goda utvecklingsmöjligheter Ett team med härlig stämning och högt i tak Vi söker dig som: Har yrkesbevis eller motsvarande erfarenhet Jobbar självständigt men gillar att samarbeta Är lösningsorienterad och har öga för detaljer Har B-körkort och gärna tillgång till egen bil Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV till [email protected] eller ring 076-16 16 553 för mer information. Intervjuer sker löpande – vänta inte med att höra av dig! Bygg din framtid med oss – vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Om jobbet Roll som Takläggare Vi söker både personer som är intresserade av att lära sig takläggning och erfarna takläggare. Oavsett om du är nybörjare eller har erfarenhet, erbjuder vi en möjlighet att arbeta med både tegeltak och betongtak. Hos oss får du chansen att utvecklas inom ett hantverk och bli en del av ett professionellt och engagerat team. • Utveckling och Utbildning: Vi erbjuder en lärorik miljö där du kan växa och utvecklas som takläggare. Du kommer att få handledning och coaching från våra erfarna medarbetare, och vi uppmuntrar till kontinuerlig inlärning och färdighetsutveckling. • Kundkontakt: Du kommer att ha direkt kontakt med kunder både före och under installationer. Din roll innebär att säkerställa att kundens behov möts och att arbetet utförs med högsta kvalitet. • Självständighet och Initiativ: Vi söker personer som är lösningsorienterade och kan arbeta självständigt. Du kommer att uppmuntras att ta egna initiativ och tänka kreativt när du stöter på utmaningar. • Kvalitet och Engagemang: Vi värdesätter noggrannhet och ett starkt engagemang för att leverera högkvalitativa resultat. Din förmåga att arbeta noggrant och effektivt är viktig för vår framgång. Vi erbjuder en positiv och stödjande arbetsmiljö där du har möjlighet att utveckla dina färdigheter och bygga en karriär inom takläggning. Hos oss får du chansen att arbeta utomhus i alla väder och vara en del av ett team som värdesätter samarbete och kvalitet. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och möjligheter för avancemang inom företaget. Meriterande Takläggning Yrkesbevis, tak- och tätskiktsmontör Utbildningsbevis, säkra lyft Förarbevis för skylift Yrkesbevis, ställningsbyggare Utbildningsbevis, ställningsbyggnad 2 - 9 meter Välkommen med din ansökan! Christian Johansson VD [email protected] 0762356460
Vi söker dig som vill ha ett omväxlande lagerarbete i Värnamo! Det som skiljer detta arbete mot traditionella lagerarbeten är att du levererar och kommer i kontakt med slutkund.Det ställer krav på att du har ett socialt bemötande och trivs med att träffa människor. Om tjänsten: I rollen kommer du att arbeta på lager. Du kommer att sortera och placera gods till rätt del av lagret.Viss montering ingår i det dagliga arbetet och det är meriterande om du tidigare har hanterat en skruvdragare. Tunga lyft förekommer vilket ställer krav på att du klarar det fysiskt.Körkort är ett annat krav då det förekommer bilkörning i tjänsten. Du kommer arbeta på ett företag där du som person spelar en viktig roll genom att kunna samarbeta och bidra till teamet. Arbetet är varierande och ger dig händelserika dagar med trevliga kollegor och kunder! Om anställningen Ort: VärnamoTjänstgöringsgrad: HeltidArbetstid: DagtidAnställningsform: Direktrekrytering Varmt välkommen med dig ansökan! Urval sker löpande!
Mikroponent AB i Värnamo är en nordisk pionjär inom etsning. Företaget grundades 1973 och har sina rötter i den grafiska industrin, men har sedan dess utvecklats till en ledande tillverkare av komponenter i tunnmetall med extrem precision. Vi producerar komponenter i metalltjocklekar från 0,01 till 4 mm, med en noggrannhet som möter högt ställda krav från både industri- och försvarssektorn. Företaget ingår idag i Scandinavian Astor Group – en koncern med fokus på högteknologiska och kundanpassade lösningar. Mikroponent förenar tradition med innovation och är ett unikt inslag i det småländska industrilandskapet. Med sin långa erfarenhet och tekniska spetskompetens är företaget en självklar partner för kunder med behov av precision i varje detalj. FÖRTROENDEINGIVANDE, DRIVEN, TEKNISKT VASS? Vill du vara med och driva tillväxt genom långsiktiga kundrelationer och tekniska lösningar i framkant? Mikroponent söker nu en Senior Teknisk Säljare som vill vara med och utveckla vår affär tillsammans med några av Sveriges och Europas mest spännande industrikunder. Vi erbjuder en roll med stort ansvar, där du får kombinera din tekniska kompetens med din förmåga att bygga relationer och skapa affärer. Om rollen Som Senior Teknisk Säljare hos oss får du en central roll i att utveckla och fördjupa samarbetet med våra befintliga kunder – samtidigt som du identifierar nya affärsmöjligheter och partnerskap. Du arbetar nära både kunder, tekniska konsulter, forskningsinstitut och interna team för att förstå behov, presentera lösningar och driva affären hela vägen från första kontakt till avslut. Du ansvarar för ett antal av våra större kunder och arbetar aktivt med att skapa mervärde och merförsäljning genom att utveckla vårt erbjudande. Rollen innebär ett nära samarbete med vår VD, som du också rapporterar direkt till. Arbetet innebär en hel del resor, främst inom Sverige och EU, och du har möjlighet att arbeta både från vårt koncernkontor och på distans. Vem är du? Vi tror att du har en stark teknisk bakgrund och är van vid att kommunicera komplexa lösningar på ett enkelt och förtroendeingivande sätt. Du har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och kan visa upp dokumenterade resultat. Du är självgående, affärsdriven och trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativt säljarbete. Du är en skicklig relationsbyggare med god förhandlingsvana, och du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor. Att arbeta i en internationell miljö är något du trivs med, och du har inga problem att uttrycka dig på både svenska och engelska. Vi erbjuder… …en dynamisk och utvecklande roll i ett företag med hög teknisk kompetens och stark framtidstro. Du får möjlighet att påverka både din egen och företagets utveckling, i en miljö där samarbete, innovation och långsiktighet står i centrum. Vill du vara med och forma framtidens affärer tillsammans med oss på Mikroponent? Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi efter en driven maskinoperatör till ett längre inhyrningsuppdrag i Gnosjö. Som maskinoperatör så jobbar du tvåskift då du veckovis skiftar mellan förmiddag- och eftermiddagsskift. Det kan även finnas en möjlighet att hamna på nattskift efter att du byggt upp ditt kunnande på arbetsplatsen utifall att det är din målsättning. Förutom dina kunskaper och tidigare erfarenheter så kommer vi att titta mycket på dina personliga egenskaper. Vi tror t.ex. att du har en tävlingsinriktad personlighet som vill prestera varje dag. Arbetet är både rörligt och fysiskt med flera moment som en maskinoperatör ska kunna utföra vid sidan om varandra. För att klara de kvalitetskontroller som utförs vid maskinerna så måste du kunna hantera mätinstrument och samt förstå produkternas ritningar efter introduktion. Detta är ett längre inhyrningsuppdrag men kunden har en historik av att anställa inhyrda när de är i behov av att rekrytera.
Vi på Datakraft söker en Affärssystemskonsult - Ekonomi och Redovisning Redan 1990 när vi startade vår verksamhet i Gnosjö hade vi som mål att skapa långsiktiga och nära samarbeten med företag i regionen. Genom att ständigt satsa på kompetensutveckling och hålla en hög servicegrad har vi idag byggt upp en organisation med fler än 50 medarbetare som kan ta hand om hela eller delar av våra kunders IT-miljö och verksamhetsveckling. Är du en person som brinner för att driva företag framåt? Vill du vara en del av ett vinnande lag där gemensamma framgångar firas? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! På Datakraft tror vi på kraften i lagspel och samarbete. Vi är övertygade om att vår gemensamma prestation är nyckeln till framgång. Hos oss är det inte bara en plats i teamet, det är en chans att vara en del av något större, där varje individ spelar en avgörande roll. Datakraft erbjuder dig stora möjligheter till personlig utveckling. Företaget prioriterar personalens utveckling och trygghet genom utbildningsmöjligheter, individuella utvecklingsplaner och ett tydligt fokus på en hållbar arbetsmiljö där framgången skapas genom ett utvecklat och inspirerat arbetssätt i team. Om rollen Vi önskar att utöka vårt team och söker nu en driven och engagerad affärssystemskonsult med fokus på ekonomi och redovisning. Du kommer att ansvara för att starta upp och utveckla nya processer för våra kunder tillsammans med vårt team av konsulter. Vem är du? Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet av löpande redovisning/revision. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid – det är något vi hjälper dig att utveckla hos oss. Har du däremot redan viss kunskap är det förstås en fördel. Som person är du social och skapar lätt relationer. Du är nyfiken och hungrig på att lära dig mer och trivs i en prestigelös arbetsmiljö där samarbete och gemensamma framsteg är i fokus. På Datakraft får du möjlighet att utvecklas genom utbildningsmöjligheter och en stimulerande arbetsmiljö där din insats är en viktig del av vår gemensamma framgång. Vi värdesätter olikheter och tror på styrkan i att arbeta tillsammans i en miljö där alla får möjlighet att växa och utvecklas. Huvudsakliga ansvarsområden • Optimering av ekonomiska processer: Du kommer att vara ansvarig för att analysera, utvärdera och optimera ekonomiska processer hos våra kunder med hjälp av Pyramid. Detta inkluderar att identifiera effektivitetsförbättringar, minska risker och maximera resultat. • Implementering och support: Du kommer att leda implementeringen av Pyramid-affärssystemet för nya kunder samt erbjuda förvaltning och utbildning för befintliga kunder. Din expertis och erfarenhet kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och maximal nytta för våra kunder. • Kundrelationer: Du kommer att fungera som en betrodd rådgivare för våra kunder inom ekonomi och redovisning med Pyramid som utgångspunkt. Genom att förstå deras unika behov och utmaningar kommer du att erbjuda skräddarsydda lösningar och stöd för att optimera deras affärsprocesser. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för företag i vår region, välkommen att ansöka till oss på Datakraft!
Är du en erfaren rådgivare inom företagsförsäkring, Non Life, och vill utvecklas i det högre kundsegmentet? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och ge strategisk rådgivning via marknadens ledande rådgivningstjänst för företag med omsättning minst 200 mkr? Vi söker en driven, senior rådgivare till södra Sverige, med flera alternativ för placeringsort. Bakgrund/om rollen: Söderberg & Partners lanserade 2024 marknadens ledande rådgivningstjänst Modern Rådgivning, vilken ger svenska företag ett bättre skydd för sin resultat- och balansräkning. Genom digitalisering och effektivisering får Söderberg & Partners företagskunder ta del av ett mycket starkt försäkringsskydd till konkurrenskraftigt pris. För dig som rådgivare får du tillgång till marknadens bästa erbjudande i segmentet och genom digitala verktyg får du hjälp med kundhantering, upphandling och prospektering. Du har även tillgång till utbyggda supporttjänster inom administration, underwriting, avtals, -och skadejuridik. Utöver företagsförsäkring får kunderna via våra kollegor även ta del av Söderberg & Partners erbjudande inom liv- och pensionsförsäkring, kapitalförvaltning, bolån och privatförsäkring. Som rådgivare hos oss får du möjlighet att arbeta med ett brett utbud av försäkringsprodukter som riktar sig till företag. Du kommer att: - Kontakta och bygga långsiktiga relationer med nya kunder - Identifiera kundens behov och rekommendera skräddarsydda försäkringslösningar. - Följa upp och hantera offerter, avtal och försäljningsprocesser. Vi söker dig som: - Har minst 4 års erfarenhet av försäljning, kundservice eller rådgivning av företagsförsäkring. - Vill jobba med både nya och befintliga kunder och bygga upp en egen kundaffär. - Är driven och tar ansvar för att uppnå uppsatta mål - Är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroende hos kunder. - Har en positiv inställning och ser möjligheter i varje utmaning. - Är licensierad rådgivare inom Non Life Vi erbjuder: - En dynamisk, positiv och stöttande arbetsmiljö med fokus på utveckling och framgång. - Fast grundlön med möjlighet till bonus - Utbildning och coachning för att säkerställa att du lyckas i din roll. - En chans att vara en del av ett växande företag med stimulerande företagskultur Ansökan: Registrera ditt CV och personliga brev senast 2025-07-13. Vi genomför intervjuer löpande, så registrera gärna ansökan så snart som möjligt! Placeringsort: Falkenberg, Varberg, Kalmar, Göteborg, Borås, Jönköping. Stenungssund, Skövde, Trollhättan, Malmö, Växjö, Nässjö eller Eksjö. Kontaktperson: Karl Larsson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker dig som vill göra skillnad. Söker dig som vill jobba med människor och framförallt barn. Jobbet är en tjänst som personlig assistent åt en liten pojke på 5 år som bor med sin familj utanför Värnamo. Pojken har ett stort hjälpbehov och behöver hjälp med det mesta. Viktigaste är att du är lugn, lyhörd med en stor empatisk förmåga. Vi söker dig som är: * Kvinna * Trygg * Lugn * Rökfri * Mogen * Ansvarstagande * Lyhörd * Har erfarenhet av barn Krav: Körkort och bil. Arbete i förskola eller som elevassistent är meriterande. Erfarenhet av barn, epilepsi och vården är meriterande Rekrytering sker löpande och vi anställer omgående för rätt person. Din personlighet är den viktigaste meriten i detta arbete. Välkommen med din ansökan !
Välj ett jobb för att visa detaljer