Business Development Manager till Geia Food
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Är du redo att ta dig an en nyckelroll som Business Development Manager i en snabbt växande organisation med expertis inom livsmedel? Geia Food Sverige söker en proaktiv och resultatinriktad person för att stärka sitt kommersiella team och driva produkt- och affärsutveckling över flera kategorier och varumärken. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Geia Food och är stationerad antingen på kontoret i Västerås eller kontoret i Karlstad. Om företaget Geia Foods är en ledande aktör inom private label, livsmedelshandel och varumärkesutveckling i Norden. Med en unik affärsmodell som kombinerar lokal närvaro och internationell sourcing skapar de värde för kunder och producenter genom innovation, kvalitet och logistiklösningar i världsklass. Geia Food har en stark närvaro och expertis i hela Skandinavien. Geia Food är ett företag som värdesätter flexibilitet och anpassningsförmåga mot kund/samarbetspartners. De strävar alltid efter att leverera förstklassig service och möta förändringar på marknaden med snabbhet och precision. Med deras breda kunskap och starka organisationskultur är de en pålitlig partner för både deras kunder och leverantörer. Arbetsuppgifter Som Business Development Manager har du en central roll i den kommersiella avdelningen hos Geia Food Sverige och arbetar med både strategisk och operativ försäljning. Du ansvarar för att skapa tillväxt inom dina kundsegment och produktkategorier samt att utveckla och förvalta starka kundrelationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för förhandlingar, kampanjer och genomförande gentemot dina kunder. Självständigt driva produkt- och affärsutveckling för både Geia Brands och private label. Ta fram och realisera prognoser och strategier för försäljning med syfte att öka kundernas och Geia Foods omsättning. Fungera som projektledare eller resurs i gränsöverskridande projekt inom Sverige samt mellan de nordiska kontoren. Säkerställa att kunderna har rätt produktinformation och att arbetet utförs enligt fastställda riktlinjer och policyer. Bygga och realisera business case och identifiera möjligheter inom produktutveckling och konceptlansering. Ansvara för att driva komplexa förhandlingar med fokus på råvaruanalyser och prisoptimering. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta i livsmedelsbranschen, gärna i kategorichef-, inköps- eller KAM-roller, och med dokumenterat resultat av att hantera stora kundkonton med tillväxt över tid. Vi vill att du har en stark kommersiell ådra och är van att arbeta självständigt med affärsutveckling och projektledning. Du har en entreprenöriell inställning, en helhetssyn och trivs i en miljö där ditt arbete gör skillnad och tempot är högt. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla starka relationer med både kunder och leverantörer.Du har en stark analytisk förmåga och kan identifiera trender samt omvandla insikter till konkreta affärsplaner, och du arbetar strukturerat samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Du är initiativrik, ansvarstagande och bidrar aktivt till en positiv arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av budgetansvar och resultatdriven försäljning med dokumenterad tillväxt över tid. Vana att använda Excel för att lösa komplexa problem. Utmärkt kommunikativ förmåga på svenska och engelska, med erfarenhet av att arbeta i en internationell kontext. Övrig information Start: Enligt överenskommelse, önskvärt i augusti Plats: Kontor finns i Västerås och Karlstad, med möjlighet till flexibelt arbete. Lön: Enligt överenskommelse

164 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Project Controller
Hitachi Energy Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! We are expanding our team and are looking for Project Controller/Senior Project Controller to Power Quality Global Center of Competence. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic, and positive working environment. The job location is in Västerås or in Solna, Sweden, with possibility to work part-time remotely. In this role you will play a key role in financial controlling by providing valuable support and guidance in all financial and commercial matters, while actively driving project performance. This position is ideal for you if you find it easy to keep things in order according to their priority and like to complete tasks within the agreed schedule. You react to any changes and deviations in the projects’ financial status and find the reasons behind the changes. You are able to take control of project finances together with the project managers. If you are passionate about project controlling and eager to grow with us, we would love to hear from you! “Joining our experienced team of Project Controllers, you will be a part of an organization which really contribute to enable the green transition in the worldwide energy market” – Marielle Bos, Manager Project and Tendering Controlling. How you´ll make an impact Provide financial support to project teams across full project lifecycle (tendering, project execution, project close-out and warranty). Support tender manager on financial aspects during tender stage including risk review process. Joint responsibility with the project manager in all financial and commercial aspects of the project including estimate at completion and related cost-to-complete, forecasted revenues and cash flow, risks and opportunities assessment and ensure alignment with other functions including project controls, planning/scheduling. Prepare project invoices, manage currency risk, tax issues, bonds and guarantees, financial accounting and reporting with support from relevant departments. Drive and seek for optimization of project cash flow, revenues and gross margin contribution together with project manager. Act as a business partner to advise and support the organization in areas related to future state financial performance including finance consulting and provide insight on alternative business scenarios. Monitor and review project governance process to ensure high quality of financial data and business information in line with defined standards and financial closing schedules. Your background  Bachelor’s degree in Finance/accounting/business administration or equivalent work experience. Experience from working with project controlling is required, preferably from a global company. Work experience in related area such as business controlling, accounting, budgeting, forecasting, financial analysis, or similar will be advantageous. English, both written and spoken, is required. Swedish is considered an advantage. Analytical skills are essential as well as a strong communication and interpersonal skills, also across functional boundaries. Orientation on goal, proactive approach and problem-solving attitude. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis. More information: Recruiting manager: Marielle Bos, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107 382 986; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected].

164 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Elsäkerhetsansvarig
Bostads AB Mimer
Installations- och serviceelektriker

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar Omtanke, Nytänkande och Engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Vår vision är att skapa hemlängtan och framtidstro. Som medarbetare hos oss kommer du få dina förmågor utmanade och vi kommer hjälpa dig att växa i din roll. Om rollenSom elsäkerhetsansvarig tar du ett helhetsansvar för företagets el- och telesystem, samtidigt som du bidrar till utvecklingen av hållbara energilösningar. Du blir företagets elanläggningsansvarige och en nyckelperson i att säkerställa att våra installationer och fastigheter uppfyller både tekniska och juridiska krav. Genom omvärldsbevakning och strategisk planering driver du utvecklingsförslag som stärker våra långsiktiga mål. I denna roll arbetar du nära projektteamet och är delaktig i allt från planering till slutbesiktning i byggnadsprojekt, där din sakkunskap säkerställer kvalitativa och energieffektiva lösningar. Med ansvar för våra tekniska anvisningar och standarder inom el, tele, hiss och solceller har du en avgörande roll i att forma framtidens fastigheter. Du deltar i tekniska rådet och fungerar som stöd till kollegor och projektgrupper inom allt som rör el och tele, vilket gör dig till en viktig resurs för hela organisationen. Typiska arbetsuppgifter: Ansvara för elsäkerhet, egenkontrollprogram och tekniska anvisningar för el, tele, hiss och solceller. Ansvar för avtal samt se till att nödvändig dokumentation, rutiner och processer uppdateras och kommuniceras. Stötta vid byggnationer genom granskning av handlingar och installationssamordning. Följa upp entreprenörers arbete, säkerställa kvalitativa installationer samt närvara vid besiktningar. Vara delaktig vid planering och installationer för laddning av fordon. Anskaffa externa resurser om den egna kapaciteten inte räcker till i projekten samt samordna och informera dessa konsulter om Mimers krav. Följa upp medarbetarnas utbildning inom el-området inklusive företagets nyanställdas utbildningsbehov. Bidra till framtidens energilösningar, som fordonsladdning och energieffektiva installationer. Vem söker vi? Du har en relevant eftergymnasial utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av arbete som elanläggningsansvarig alternativt elinstallatör. Du har auktorisation för elinstallationsarbeten A alternativt AL. Du innehar goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har B-körkort. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet. Erfarenhet från fastighetsbranschen är starkt meriterande. Vi söker dig som är självgående och ansvarstagande, med förmågan att strukturera ditt arbete och driva processer framåt. Du har ett strategiskt sinne och ett brett perspektiv som gör att du ser långsiktiga konsekvenser och anpassar dina handlingar därefter. Med en stark kvalitetsmedvetenhet säkerställer du att arbetet håller högsta standard, och genom din samarbetsförmåga bidrar du till en positiv och lösningsorienterad arbetsmiljö. Du har djup specialistkunskap inom ditt område, håller dig ständigt uppdaterad och fungerar som en värdefull kunskapsresurs för dina kollegor. Vad vi erbjuder: En transparent verksamhet där vi har högt i tak och delar idéer, nya tankesätt och uppmuntrar delaktighet. En träningsretur som innebär att du kan registrera din träning utanför arbetstid och få tillbaka i ledighet. Subventionerad träningpå ett flertal gym här i Västerås. Fantastiska kollegor som kan, som orkar och som vill göra skillnad varje dag. En verksamhet med en stark kultur, tydliga värderingar och en förankrad vision. Möjligheten att få vara med och utveckla en hel stad - vårt Västerås! Bra att vetaTjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista ansökningsdagen är 16 februari.

164 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Underhållsmekaniker sökes i Västerås!
Libera i Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Libera söker nu efter en mekaniker/underhållsreparatör till vår kund i Västerås där du kommer få möjlighet att vara med i en utmanande och varierad tjänst! Uppdraget Kontinuerligt underhåll av produktionens maskiner samt säkerställa att allt är i bra skick. Vid maskinskada kommer du göra första reparationsinsatsen och beställa tjänster samt transporter från externa företag vid behov. Tjänsten kan även innefatta att arbeta ute hos kund vid behov. Här kommer du få reparera maskiner, byta ut delar, göra servicearbeten och säkerställa att maskinen fungerar som den ska. Här kommer du även arbeta med reparationer av fordon, släp, utrustning och påbyggnationer. Vem du är Du har tidigare erfarenhet avmekaniskt underhåll av maskiner i produktion eller avfordon, utöver detta skall du inneha en stor förståelse för hela verksamheten och planera samt prioritera ditt arbete efter företagets bästa. Här finns ävenmöjligheter för dig med privata erfarenheter eller intressenav mekanikeller underhåll av fordonsdelar. Detta är en varierande roll där man är med både akut samt förebyggandeunderhållsarbete och det är därmed bra att man är flexibel och lösningsfokuserad. Svets kan förekomma i arbetet, därför är det meriterandeom du inneharsvetskunskaper men ej krav på licenser. Krav på licens för heta arbeten. Meriterande: Traverskort Fallskyddsutbildning Hjullastarkort Svetslicenser MIG/MAG Arbetstider Dagtid Måndag-Fredag 07-16 Tillsättning Omgående eller enligt överenskommelse Vi gör ett utdrag från belastningsregistret i samband med denna tillsättning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi får genomföra detta moment. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

166 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
CE-chaufför Daglots
Jobwise AB
Lastbilsförare m.fl.

Om rollen Vill du ha ett varierat och meningsfullt jobb? Vi söker engagerade CE-chaufförer till Västerås som vill bli en del av ett positivt team. Här får du chansen att leverera styckegods med en modern fordonsflotta och bidra till att hålla vår logistik i toppklass. Vad du kommer göra: Lasta och säkra gods enligt rutiner. Köra tryggt och effektivt till kunder i stad och på landsväg. Lämna av gods och möta kunder med ett leende. Hantera fraktsedlar och digitala system. Vad vi erbjuder: Stabil anställning: Trygga villkor enligt kollektivavtal. Konkurrenskraftig lön: Schyssta löner och förmåner. Flexibla arbetstider: Daglots, med möjlighet till kvällar och helger. Fantastiskt team: Stöttande kollegor och ledare som hjälper dig att lyckas. Bra utrustning: Högkvalitativa arbetskläder och en säker arbetsmiljö. Vi söker dig som har: Giltigt CE-körkort Yrkeskompetensbevis (YKB) Förarkort Truckkort Erfarenhet av att köra med släp Detta är även meriterande: ADR Grund Flexibilitet för olika arbetstider (dag, kväll, natt) God kommunikationsförmåga och en lösningsorienterad inställning Vem är du? Du är ansvarsfull, noggrann och gillar att leverera kvalitet i varje moment. Du trivs i en miljö där samarbete och service är i fokus – och där du gör skillnad varje dag. Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Din roll är av stor betydelse för Jobwise eftersom du är med och avgör hur vi uppfattas som företag. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som person är hjälpsam, vänligt inställd och tycker om att ge din omgivning service. Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

166 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Project Controller

The opportunity With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! We are expanding our team and are looking for Project Controller/Senior Project Controller to Power Quality Global Center of Competence. We can offer you an interesting and challenging role in an international, dynamic, and positive working environment. The job location is in Västerås or in Solna, Sweden, with possibility to work part-time remotely. In this role you will play a key role in financial controlling by providing valuable support and guidance in all financial and commercial matters, while actively driving project performance. This position is ideal for you if you find it easy to keep things in order according to their priority and like to complete tasks within the agreed schedule. You react to any changes and deviations in the projects’ financial status and find the reasons behind the changes. You are able to take control of project finances together with the project managers. If you are passionate about project controlling and eager to grow with us, we would love to hear from you! “Joining our experienced team of Project Controllers, you will be a part of an organization which really contribute to enable the green transition in the worldwide energy market” – Marielle Bos, Manager Project and Tendering Controlling. How you´ll make an impact Provide financial support to project teams across full project lifecycle (tendering, project execution, project close-out and warranty). Support tender manager on financial aspects during tender stage including risk review process. Joint responsibility with the project manager in all financial and commercial aspects of the project including estimate at completion and related cost-to-complete, forecasted revenues and cash flow, risks and opportunities assessment and ensure alignment with other functions including project controls, planning/scheduling. Prepare project invoices, manage currency risk, tax issues, bonds and guarantees, financial accounting and reporting with support from relevant departments. Drive and seek for optimization of project cash flow, revenues and gross margin contribution together with project manager. Act as a business partner to advise and support the organization in areas related to future state financial performance including finance consulting and provide insight on alternative business scenarios. Monitor and review project governance process to ensure high quality of financial data and business information in line with defined standards and financial closing schedules. Your background  Bachelor’s degree in Finance/accounting/business administration or equivalent work experience. Experience from working with project controlling is required, preferably from a global company. Work experience in related area such as business controlling, accounting, budgeting, forecasting, financial analysis, or similar will be advantageous. English, both written and spoken, is required. Swedish is considered an advantage. Analytical skills are essential as well as a strong communication and interpersonal skills, also across functional boundaries. Orientation on goal, proactive approach and problem-solving attitude. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself? We are ready for you! Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis. More information: Recruiting manager: Marielle Bos, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107 382 986; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected].

166 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Service Tendering specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

The opportunity The energy sector is today changing fast, with unprecedented speed. Hitachi Energy has, with the portfolio of Grid Automation, a unique offering that will help and enable our customers to take on these new challenges. As Service Tendering Specialist, you will work closely with the sales team to define and compile tenders for both our established and new service offerings. Join us and be a key contributor in the transformation taking place, today, right now! In this role you will be part of an international tendering team, and be responsible for creating and completing bids, estimations and quotations based on customer specifications or customer requirements and budgets to achieve both market competitiveness and a favorable deals for the company. How you´ll make an impact Formulate and define competitive service bids, estimates or quotations, considering the best available product mix and appropriate technical and commercial considerations for each situation. Ensure service tenders are well-documented in a timely manner and with the appropriate level of detail, including full and accurate costs. Manage the preparation of all technical, financial, commercial, contractual, and, if necessary, project management aspects of the bid, estimate or quotation, indicating prices and trading conditions. Manage internal and external stakeholders to support the bid preparation, such as translations, governmental approvals, and efforts from other teams. Identify potential risks in estimates, bids, quotes and related contract agreements with different clients or distribution channels. Contribute information or participate in the risk review assessment. Build and nurture strong relationships with customers to understand their needs and support sales in ensuring the client has a great experience throughout the entire sales process, providing the required technical support. Collaborate with Supply Chain and Engineering Teams to identify potential vendors for equipment and materials required in the project and evaluate supplier offers from technical and commercial perspectives to match specifications. Live Hitachi Energy’s core values of safety and integrity by taking responsibility for your actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold a university degree in a relevant area, combined with several years of experience in Automation Systems. You have a technical background, preferably within power system automation, with a minimum of 2 years of experience in a similar role, engineering or sales. Previous experience in power system engineering and knowledge of domain technology such as Substation Automation and Protection systems, SCADA, RTUs, IEDs, and mission-critical communication is advantageous. On a personal level, you are a self-motivated, reliable team player with a service mindset and strong communication and collaboration skills. You are structured, persistent, and well-organized in your work and ready to work in an international and multicultural environment. You are fluent in Swedish and English, both oral and written. What we offer Candidate will have access to Västerås office Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Hiring manager Uwe Sonne, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Almgren, +46 107 38 14 17; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107 38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107 38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected].

166 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Jourbil söker sjuksköterska till Västerås, utgå hemifrån!
Klara T AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Klara Team är arbetsplatsen för dig som är trygg i din roll att arbeta fritt och självständigt med att utföra medicinska bedömningar med stöd av kollegor och våra jourläkarorganisationer. Klara Team har arbetat sedan 2002 med att leverera hållbara sjukvårdslösningar inom SÄBO och LSS. Vår värdegrund genomsyras av ett vänligt bemötande och präglas av våra värdeord: Ansvar, Enkelhet, Kunskap och Respekt Vad innebär det att vara sjuksköterska hos oss? Du arbetar på rullande 6-veckors schema med helgtjänstgöring var 3e helg. Arbetspassen är förlagda 16.00-08.00 samt dagtid helg. Du kan påverka ditt schema i viss mån. Tjänsten är på ca 75% Du utgår hemifrån och ansvarar för hälso- och sjukvård på ett antal vård- och omsorgsboenden. Du utför planerade och akuta besök samt ger rådgivning per telefon till boendenas personal. Vi arbetar med evidensbaserade beslutsstöd. Du är ett stöd för både patienter, närstående och personal. Vi tillhandahåller verksamhetsbil. Vem är du? Du bor i Västerås med omnejd Du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar Du är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut Du tar egna initiativ, vågar ta för dig och kan ha många bollar i luften Du tycker om att ha en ledarroll och stöttar dina kollegor Du är van att strukturera och organisera ditt arbete Du vill göra skillnad för våra äldre Du är en bra bilförare Körkort och datorvana är ett krav, likaså att du ska kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift. Specialistutbildning eller erfarenhet från akutsjukvård, hemsjukvård, palliativ vård och geriatrik är meriterande. Erfarenhet av Cosmic journalsystem är meriterande. Om företaget: Klara T ingår i företagsgruppen Ambea Sweden Group som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambeas verksamhet präglas av etisk medvetenhet och en etikpolicy. Företagspolicyn bygger på fyra nyckelord: kunskap, engagemang, ansvar och respekt. Klara team arbetar varje dag med Ambeas vision, ”Vi gör världen lite bättre, en människa i taget” genom vår ambition att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Vi på Klara Team förser vård- och omsorgsboenden, LSS och servicehus med sjuksköterskepatruller under kvällar, nätter och helger i Stockholmsområdet, Gotland, Uppland, Gävle, Östergötland samt Skåne. Vi går igenom ansökningar löpande, vid frågor är du välkommen att höra av dig. Vi erbjuder dig: Friskvårdsbidrag, fortlöpande kompetensutbildning Trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar samt härliga arbetskamrater. Vi ser framemot din ansökan!

166 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Företagssäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 143 miljoner under 2023 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

167 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Svetsare till kund i Västerås
Dala Industrisupport AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänstenVi söker en erfaren svetsare till vår kund i Västerås. Som svetsare kommer du att arbeta med metallkonstruktioner och utföra tillverkning samt underhåll, både i verkstadsmiljö och ute hos kunder. Arbetet sker i varierande miljöer och kan innefatta resor och ibland längre arbetsdagar för att möta kundernas behov. Ansvarsområden• Svetsa, tillverka och reparera metallkonstruktioner enligt ritningar och kvalitetskrav• Montera, underhålla och installera utrustning i olika arbetsmiljöer Ort: Västerås, ibland kan längre resor förekomma vilket kan innebära övernattning.Omfattning: Heltid, 40 timmar per veckaArbetstider: Dagtid Om digVi söker dig som har erfarenhet av svetsning och ett genuint intresse för mekanik. Du är tekniskt lagd, gillar att jobba både självständigt och i grupp samt trivs med ett praktiskt arbete i varierande miljöer. Du har en positiv attityd och en vilja att lära och utvecklas vidare inom yrket. Kvalifikationer• B-körkort• Erfarenhet av svetsning, gärna inom pinne• Heta arbeten-certifikat Meriterande• Liftkort• Svetslicenser• Erfarenhet av servicearbete inom industrin Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kundenVår kund är ett svenskt företag inom tung industri som arbetar med tillverkning, reparation och underhåll av metallkonstruktioner för bygg- och tillverkningsindustrin. Här värdesätts teknisk skicklighet och ett genuint intresse för mekaniskt arbete. Miljöerna varierar beroende på projekt och inkluderar både verkstad och arbete ute hos kunder. Om ossVi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!

167 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025