Universitetslektor i företagsekonomi med inriktning redovisning
MÄLARDALENS UNIVERSITET
Universitets- och högskolelektorer

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen.    Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Anställningsperiod/tillträde:Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar:1 Sista ansökningsdag:2025-09-14 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) För en utförlig beskrivning av de grundläggande behörighetskrav och bedömningsgrunder som gäller för en anställning som universitetslektor vid MDU, hänvisas till Anställningsordningen på Mälardalens universitet https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Om tjänsten Som universitetslektor i företagsekonomi med inriktning redovisning blir du en viktig del av ett engagerat ämneslag och en aktiv forsknings- och utbildningsmiljö. Tjänstens inriktning inom redovisning syftar främst till att stärka undervisningskapaciteten och den ämnesmässiga kompetensen inom externredovisning. Vi har dessutom ett särskilt behov av fördjupad kompetens inom hållbarhetsredovisning, personalredovisning och koncernredovisning. Vi söker dig som har ett genuint intresse för studenternas lärande och kan engagera och motivera dem i sina studier. För oss är det viktigt att undervisningen inte bara förmedlar kunskap, utan också väcker intresse och förståelse för ämnets praktiska och samhälleliga betydelse. Arbetsuppgifter Som universitetslektor i redovisning har du främst fokus på undervisning i kurser i externredovisning. Den huvudsakliga arbetsuppgiften består av att planera, genomföra och följa upp undervisning samt handleda studentuppsatser både enskilt och i samarbete med andra lärare. Undervisningen sker på både svenska och engelska och kan även omfatta kurser inom koncernredovisning, hållbarhetsredovisning och personalredovisning. En viktig del av tjänsten är att integrera teoretiska kunskaper med praktiska färdigheter, med särskilt fokus på tillämpning och tolkning av aktuella regelverk, standarder och lagstiftning. Behörighetskrav För att vara behörig till anställningen krävs att du har avlagt doktorsexamen i företagsekonomi med inriktning mot redovisning. Du ska ha dokumenterad god vetenskaplig och pedagogisk skicklighet, vilket ska kunna styrkas genom relevanta meriter som gör det möjligt att bedöma kvaliteten i det tidigare arbetet. Du har erfarenhet av undervisning inom externredovisning samt dokumenterad skicklighet i handledning av studentuppsatser på grund- och avancerad nivå. Då både undervisning och forskning sker i en flerspråkig miljö, krävs mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. För anställningen krävs också att du har genomgått högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor. Om du inte redan har sådan utbildning förväntas du genomföra den inom två och ett halvt år från anställningens start. Bedömningsgrunder Vid bedömningen av sökande till anställningen kommer särskild vikt att läggas vid både pedagogisk och vetenskaplig skicklighet. Den pedagogiska skickligheten ska vara dokumenterad och innefatta erfarenhet av undervisning inom externredovisning samt handledning av självständiga arbeten på grund- och avancerad nivå. Förmåga att planera, genomföra och utveckla undervisning med hög kvalitet är central, liksom förmågan att undervisa på både svenska och engelska. Det är särskilt meriterande med tidigare erfarenhet av undervisning inom hållbarhetsredovisning, personalredovisning och koncernredovisning. Även erfarenhet av programansvar eller delaktighet i interna utvecklingsarbeten inom högskole- eller universitetsmiljö är meriterande. Tidigare engagemang i akademiska och administrativa uppdrag värderas också högt som indikation på vilja och förmåga att medverka i akademins bredare verksamhet. Därutöver är det meriterande med praktisk erfarenhet av arbete med externredovisning eller revision inom näringsliv eller vid redovisnings- och revisionsbyrå. Vetenskaplig skicklighet bedöms utifrån graden av självständiga forskningsinsatser, kvaliteten på vetenskapliga publikationer och dokumenterad förmåga att erhålla externa forskningsanslag. Det är särskilt meriterande om forskningen har bedrivits i samverkan med näringsliv eller offentliga aktörer, där resultaten har haft praktisk relevans och tillämpbarhet inom redovisningsområdet. En samlad bedömning görs där både bredd och djup i tidigare erfarenheter, kvaliteten i genomförda uppdrag samt den sökandes förmåga till samverkan, ansvarstagande och utveckling inom akademin beaktas. Personliga egenskaper Denna annons är förkortad. För att se hela annonsen inklusive personliga egenskaper, gå till https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. De vetenskapliga publikationer som du inte har möjlighet att bifoga i digital form i ansökan, skickas per post senast sista ansökningsdag i 3 exemplar till: Mälardalens universitet HR-sektionen Ref.nr: 2025/1265 Box 883 721 23 Västerås Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. #LI-AE1

15 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Sommarjobb Butikssäljare
Hirely AB
Butikssäljare, dagligvaror

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Sommarjobb som driven Butikssäljare! Plats: Västerås, Eskilstuna, Kungsör Anställningsform: Deltid, ca 50% Älskar du att ge kunder förstklassig service och vill jobba med försäljning i butik? Vi söker nu en person till oss för att hjälpa till att stötta upp verksamheten under en tidsbegränsad period med start i Juni 2025 Om rollen: Som butikssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att ge kunder en fantastisk upplevelse. Du ansvarar för försäljning, exponering och skötsel i dagligvaruhandeln. Arbetet är självständigt och socialt, där du skapar inspirerande kundupplevelser. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Sälja och rådge kunder om våra produkter Ge service i världsklass Se till att butiken är ren, organiserad och inbjudande Delta i lagerhantering och varupåfyllnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice (meriterande men inget krav) Är utåtriktad, serviceinriktad och engagerad Har god kommunikationsförmåga och trivs i ett högt arbetstempo Är ansvarsfull, social och självgående Har körkort och egen bil Vi erbjuder: En spännande och varierande arbetsdag Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget Ett positivt och stöttande arbetsklimat Möjlighet att inom givna ramar kunna planera sin tid självständigt Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personliga assistenter sökes för sommarvikariat i Västerås
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker engagerade personliga assistenter till en av våra kunder i Västerås inför sommaren. Vi erbjuder sommarvikariat med tjänstgöringsgrad på cirka 60–80 % under veckorna 25–34. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dagpass kl. 07:00–19:00 Nattpass kl. 19:00–07:00 Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att börja introduktion under vecka 23. OM KUNDEN Kunden är en kvinna i 40-årsåldern som bor i Västerås. Hon har en aktiv vardag, och värdesätter fartfyllda dagar men även lugnare stunder. Hon gillar att hitta på olika aktiviteter och uppskattar att vara ute i naturen, som hennes assistenter följer man med på dessa aktiviteter. Hon är även en djurkär person och katt finns i hemmet. Kunden har en hög ryggmärgsskada och har dubbelassistans dygnet runt. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa henne med all omvårdnad, bland annat dagliga hygienrutiner, på- och avklädning och matsituationer. I hemmet finns lyfthjälpmedel som underlättar vid förflyttningar. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och lyhörd för kundens behov. Eftersom arbetet som personlig assistent ställer höga krav på att du är handlingskraftig, så behöver du vara trygg i dig själv samt kunna ta egna initiativ. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att söka tjänsten. Kunden önskar kvinnliga sökande och stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. KRAV Starka kunskaper i det svenska språket Rökfri B-körkort då kunden har egen bil som assistenterna kör Ej allergisk mot pälsdjur MERITERANDE Vårdutbildning Vårderfarenhet Erfarenhet av sugmaskin, trakeostomi och/eller hostmaskin Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Handledare till Rusta och Matcha
Progressa Education AB
Arbetsförmedlare

Vill du vara med och göra skillnad i människors liv? På Progressa Matchning får du vara en viktig del av en verksamhet som varje dag hjälper människor att hitta sin väg till jobb eller utbildning. Om Progressa Matchning På Progressa Matchning arbetar vi med att ge arbetssökande ett individanpassat och målinriktat stöd. Vi hjälper våra deltagare att strukturera sitt jobbsökande, matchas mot arbetsgivare och/eller hitta rätt utbildning. Vi utgår alltid från individens förutsättningar, behov och önskemål med målsättningen att varje deltagare ska komma vidare till arbete eller utbildning. Om rollen Som handledare i Rusta och Matcha kommer du att arbeta nära våra deltagare och vara ett stöd på deras väg till sysselsättning. Arbetet är både strategiskt och praktiskt – du coachar, planerar, administrerar och matchar. Du har en central roll i deltagarnas utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hålla individuella möten med deltagare och skapa jobbsökarplaner Motivera och coacha deltagare i deras utvecklingsresa Matcha deltagare mot relevanta arbetsgivare och/eller till praktik Genomföra workshops/seminarier kring jobbsökande, arbetsmarknad och studieval Föra kontinuerlig dokumentation och uppföljning enligt Arbetsförmedlingens krav Samarbeta med arbetsgivare och utbildningsanordnare Vem söker vi? Vi söker dig som är lyhörd, strukturerad och brinner för att stötta andra att nå sina mål. Du är en god kommunikatör och trivs i mötet med människor med olika bakgrund. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete självständigt, och du är van att hantera både individuella möten och gruppaktiviteter. Kvalifikationer (enligt Arbetsförmedlingens krav för Rusta och Matcha): Du ska uppfylla ett av följande alternativ: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Ansökan skickas till: [email protected] Bifoga följande: CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis/betyg

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lösullsinstallatör C1/C-körkort till Västerås
Isolerab AB
Isoleringsmontörer

Är du en praktiskt lagd person som gillar fysiskt arbete?  Då vill vi gärna att du läser den här annonsen. Isolerab söker dig som är händig, pålitlig och villig att lära sig nytt Jobbet som lösullsinstallatör Som lösullsinstallatör ingår du i ett härligt team av glada hantverkare som dagligen bidrar till att fler hem får ett optimalt inomhusklimat genom tilläggsisolering av vinden. Jobbet består av att åka hem till kunden, se över behovet och förbereda vinden. Ni bygger och monterar en landgång på vinden och blåser sedan lösullsisolering i hela vindsbjälklaget. För att klara jobbet behöver du inte ha arbetat med liknade uppgifter tidigare. Du genomgår vår internutbildning och introduktionsplan där vi lär dig allt du behöver kunna för att bli en fullfjädrad lösullsinstallatör. Vem söker vi? Vi söker dig som är praktiskt lagd, har initiativförmåga, är noggrann och har motivationen att utvecklas tillsammans med oss där positiv inställning och glädje är viktiga faktorer. För att klara jobbet är C1 eller C-körkort ett krav. Inga andra formella krav på utbildning men om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du behöver också ha goda svenska-kunskaper för att kunna kommunicera med våra kunder. Jobbet är på heltid och en tillsvidareanställning med månadslön. Om Isolerab Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanlands, Uppsala, Örebro och Norra Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 14 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader. Idag är vi över 100 anställda och söker nu lösullsinstallatör till Västerås. Ansökningar och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan! Arbetsgivare Isolerab AB Huvudkontor Humanistgatan 2b 784 70 Borlänge 020-480010 [email protected] www.isolerab.se

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Administratör till Frivården Västerås
Kriminalvården
Kontorsreceptionister

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om frivården Västerås verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/vasteras/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som administratör ingår du i en grupp om tre administratörer. Administratörsteamet har huvudsakligt ansvar för registrering i de klientadministrativa systemen, vilket exempelvis kan röra registrering och expediering av beslut och personutredningar utifrån frivårdens del i rättskedjan. Du kommer också sköta administrationen till Övervakningsnämnden som har sammanträden i våra lokaler samt administrera Frivårdens egna beslutssammanträden. Du ansvarar för arkiv, posthantering, beställningar, ekonomiadministration och för vanligt förekommande administrativa uppgifter och du ger administrativt stöd till chefer såväl som kollegor. Arbetet innefattar också till viss del bemanning av reception och innebär därmed en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet genom att ansvara för kontorets inpassering till besöksavdelningen. Du ansvarar för att ta emot klienten, att ärendet kontrolleras och att klientens tillstånd klargörs innan personen tillåts komma in i våra lokaler. Detta för att i möjligaste mån inte släppa in okända eller påverkade personer i våra lokaler. Genom reception och kansli representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen. KVALIFIKATIONER Arbetet som administratör är en servicefunktion till samtliga medarbetare på arbetsplatsen, vilket ställer höga krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därför lätt för att bygga relationer. Du kan ta ansvar för din uppgift där du självständigt driver dina processer vidare. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och en väl utvecklad administrativ förmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning • Goda datakunskaper • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet • Aktuell erfarenhet av ekonomiadministration • Erfarenhet av handläggning enligt förvaltningslagen • Aktuell erfarenhet av arbete med arkiv och dokumenthantering ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker en rörinfordringstekniker till Mälardalen
Recover Industriservice AB
VVS-montörer m.fl.

SERWENT är din lokala entreprenör inom industriservice. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor. Just nu rekryterar vi en reliningstekniker till rörinfodringsgruppen i Mälardalen. Hos oss och bli del av ett företag i stark tillväxt – med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma! Mer om tjänsten I rollen som reliningstekniker  i rörinfodringsgruppen hos SERWENT kommer du att arbeta med renovering av avloppssystem i och kring fastigheter. Vi arbetar med fiberstrumpa, nya självbärande rör som monteras inuti det gamla rörsystemet, och är certifierade i Sacpipe Connection System och liknande system. Arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder som består av fastighetsbolag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar med behov att åtgärda sina avloppssystem. Våra tekniker jobbar alltid i lag om minst två och här kan du förvänta dig att bli del av ett team med erfarna tekniker. Känner du en person som du funkar bra med? Sök gärna tjänsten ihop! Är du tekniskt lagd och en flitig problemlösare så kommer du passa utmärkt in i gänget. Mer om dig och vad vi söker Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från rörinfodring, men vi har även intern lärlingsutbildning för rätt person. I den här rollen träffar du dagligen våra kunder på plats och vi tror därför att du har en god känsla för service och för mötet med människor. Som person är du stresstålig, ansvarsfull och van vid att ta egna initiativ. Vi söker dig som värnar om att göra ett bra jobb med hög kvalité. Vidare har du B-körkort och goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Övrigt SERWENT tillämpar individuell lönesättning och kollektivavtal finns. Vi erbjuder en fast anställning som inleds med en provanställning på 6 månader. Inför anställning hos oss genomförs alkohol- och drogtestning. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer för den här rekryteringen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Arbetsledare Thomas Edvardsson.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025
Servicetekniker till Björkmans Bil Erikslund
Bertil Björkman Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu söker vi efter en Servicetekniker till en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar. Vi söker dig som vill arbeta med den senaste eltekniken i toppmoderna lokaler. Missa inte möjligheten till ett utvecklande jobb där du får chansen att representera Kia – Västerås största bilmärke. Arbetsuppgifter Som Servicetekniker utför och diagnostiserar du service och reparationer. Du kommer att arbeta med allt från felsökning till programmering med den senaste eltekniken. Du kommer också att få arbeta med grundläggande underhållsarbete från Kias breda serviceutbud, så som Kia Originalservice, bromsbyte, motorservice, hjulinställningar och garantiåtgärder. Det kan även förekomma iordningställning av nybilar samt tillbehörsmontering. Kia är ett av världens ledande bilmärken och har bilar som ligger i absolut framkant både teknik- och innovationsmässigt. Hos oss kommer du därför att erbjudas kontinuerlig utbildning för att hela tiden följa den snabba teknikutvecklingen, för att du skall fortsätta vidareutvecklas din roll. Kvalifikationer Tjänsten förutsätter att du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt gärna några års erfarenhet som Servicetekniker/Mekaniker/Fordonstekniker. Då mycket av arbetet görs via datorn krävs kunskaper inom detta. Att tala och skriva obehindrat på svenska och B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan självständigt ta ansvar för dina egna uppgifter, men är samtidigt inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är utåtriktad, har hög arbetsmoral och ser fram emot att få vara med och utgöra ett av Sveriges främsta Kia-serviceteam. Du trivs också med kundkontakter och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Du drivs av att vara med på en spännande resa där teknikutvecklingen hela tiden går framåt och där du får möjlighet att bli en viktig del av serviceteamets framgångar. Vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig en plats på ett av Sveriges främsta handelsområden, med en stor naturlig ström av kunder. Du kommer arbeta i en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar, med personal som brinner för Kia – Västerås största bilmärke. Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett professionellt team som värderar individuell utveckling och gemensam framgång. Kontinuerlig utbildning för att hålla dig uppdaterad om den moderna tekniken och det senaste kring Kias modellprogram. Attraktiva anställningsvillkor med bra personalförmåner – vi har kollektivavtal. Heltidstjänst på 100% – tillträde enligt överenskommelse. Tillsammans strävar vi efter att inte bara vara det bästa Kia-teamet i Sverige utan även att förse våra kunder med upplevelser utöver det vanliga. Vi lägger stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Ser du en framtid tillsammans med oss på Björkmans Bil? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team Ansökan Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV samt personligt brev via vår hemsida: https://www.bjorkmansbil.se/jobb/ Då både urval samt intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till denna spännande tjänst redan idag!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Diagnostekniker till Björkmans Bil Erikslund
Bertil Björkman Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Björkmans Bil på Erikslund i Västerås växer och söker nu efter ytterligare förstärkning till ett av Sveriges bästa Kia-serviceteam. Nu söker vi efter Diagnostekniker till en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar. Vi söker dig som vill jobba med den senaste eltekniken i toppmoderna lokaler. Missa inte möjligheten till ett utvecklande jobb där du får chansen att representera Kia – Västerås största bilmärke. Arbetsuppgifter Som diagnostekniker utför och diagnostiserar du service och reparationer. Du kommer att arbeta med allt från felsökning till programmering med den senaste eltekniken. Du kommer också att få arbeta med grundläggande underhållsarbete från Kias breda serviceutbud, så som Kia Originalservice, bromsbyte, motorservice, hjulinställningar och garantiåtgärder. Kia är ett av världens ledande bilmärken och har bilar som ligger i absolut framkant både teknik- och innovationsmässigt. Hos oss kommer du därför att erbjudas kontinuerlig utbildning för att hela tiden följa den snabba teknikutvecklingen, för att du skall fortsätta vidareutvecklas din roll. Kvalifikationer Tjänsten förutsätter att du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt några års erfarenhet som Servicetekniker/Mekaniker/Diagnostekniker. Har du tidigare arbetat med Kia är det mycket meriterande. Då mycket av arbetet görs via datorn krävs kunskaper inom detta. Att tala och skriva obehindrat på svenska och B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Som person är du strukturerad och noggrann. Du kan självständigt ta ansvar för dina egna uppgifter, men är samtidigt inte rädd för att rycka in där det behövs. Du är utåtriktad, har hög arbetsmoral och ser fram emot att få vara med och utgöra ett av Sveriges främsta Kia-serviceteam. Du trivs också med kundkontakter och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. Du drivs av att vara med på en spännande resa där teknikutvecklingen hela tiden går framåt och där du får möjlighet att bli en viktig del av serviceteamets framgångar. Vi kan erbjuda dig Vi erbjuder dig en plats på ett av Sveriges främsta handelsområden, med en stor naturlig ström av kunder. Du kommer arbeta i en av Sveriges modernaste Kia-anläggningar, med personal som brinner för Kia – Västerås största bilmärke. Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. En dynamisk arbetsmiljö där du blir en del av ett professionellt team som värderar individuell utveckling och gemensam framgång. Kontinuerlig utbildning för att hålla dig uppdaterad om den moderna tekniken och det senaste kring Kias modellprogram. Attraktiva anställningsvillkor med bra personalförmåner – vi har kollektivavtal. Heltidstjänst på 100% – tillträde enligt överenskommelse. Tillsammans strävar vi efter att inte bara vara det bästa Kia-teamet i Sverige utan även att förse våra kunder med upplevelser utöver det vanliga. Vi lägger stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Ser du en framtid tillsammans med oss på Björkmans Bil? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team. Låter det intressant? Du ansöker till tjänsten genom att skicka in CV samt personligt brev via vår hemsida www.bjorkmansbil.se/jobb/ Både urval och intervjuer sker löpande, vänligen bifoga både ditt CV och ett personligt brev, där du berättar lite mer om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och lära känna dig bättre.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Leveransplanerare
Derome AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Vi söker dig som vill fokusera på frågor som anammar logistikplanering i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Tillsammans med övrigt team från Svensk Bygglogistik kommer ni effektivisera kundens byggproduktion och skapa så bra logistiska förutsättningar som bara är möjligt. Arbetsuppgifter: Leveransplanerarens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; - Säkerställa att ytor och transportvägar samt lossningsplatser är fria. - Administrera leverans- och resursplaneringssystemet (LogNet) och där i; - Planera leveranser och genomföra resursbokningar (truckar, kranar och liknande). - Granska ansökningar för nya användare. - Planering och avrop av lossningsresurser. - Avsyning av transportvägar i närområdet för leveranser samt genomföra rekningar och ronder på området. - Samordning mot avfallsentreprenör och avfallsstatistik. - Medverka på projektets APD- eller Logistikmöten. - Samordning av APD-förändringar. - Leveransmottagning och mottagningskontroll kopplat till intransport av material på kvällstid. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du bland annat ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer för att få bygglogistiken att fungera i praktiken. Kvalifikationer: Då det är en hel del personer som berörs och inkluderas i samordningen av logistikfrågorna så krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker. Du bör även kunna behärska svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Vidare har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av flödena. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig. Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden alternativt ett par års arbetslivserfarenhet kopplat till logistik/transport alternativt bygg. Vi finner det meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från att ha verkat i en byggmiljö där du skapat dig en förståelse för hur ett produktionsflöde inom byggproduktion ser ut. Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. Övrig information: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Västerås. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö på Svensk Bygglogistik genomför vi alltid referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning. Vi rekryterar löpande, så om detta låter som rätt möjlighet för dig – vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Om oss Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB. Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025