Systemingenjör till W5 Solutions i Älmhult
Eterni Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

SYSTEMINGENJÖR TILL W5 SOLUTION I ÄLMHULT Som Systemingenjör tillhör du vårt utvecklingsteam bestående av mekanik-, el- och elektronikkonstruktörer samt mjukvaruutvecklare, ILS-, test- och verifieringsingenjörer. Du har en central och viktig roll i organisationen där du arbetar produktionsnära tillsammans med dina kollegor. ARBETSUPPGIFTER Som Systemingenjör hos oss får du en nyckelroll i våra projekt där du ansvarar för att samordna tekniska lösningar och säkerställa att alla delar fungerar som en helhet. Du arbetar tvärfunktionellt med kollegor inom utveckling, produktion, inköp och kvalitét – från förstudie till leverans. Som Systemingenjör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:Utveckla systemarkitektur och tekniska lösningar i samarbete med olika teknikområden. Hantera krav från kund till färdig lösning med full spårbarhet. Koordinera tekniska aktiviteter och bidra till projektplanering. Delta i tekniska granskningar, verifiering och validering. Medverka vid integration och test av system. Ha teknisk dialog med kunder och leverantörer. Vidare kommer du även att arbeta en del med riskanalyser kopplat till el- och maskinsäkerhet. Till rollen hör även att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, inget är så bra utan att det kan bli bättre.  Du arbetar tillsammans med andra kollegor i att ta in och bryta ner kravspecifikationer från kunder samt utveckla framtidens tekniska lösningar till både den svenska och internationella försvarssektorn. Hos oss får du en bra möjlighet till både professionell och personlig utveckling i en bransch som ligger helt rätt i tiden och där den trygga orderstocken växer kontinuerligt.  Vi arbetar i projektteam och verkar alltid för det goda samarbetet mellan såväl lokala som nationella kollegor! PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en högskole- eller universitetsutbildning som ingenjör, antingen inom el, elektronik eller mekanik, med flera års praktisk erfarenhet. Du har ett genuint intresse för teknik och tekniska lösningar samt god vana av att jobba i kravställande position. Har du tidigare jobbat inom eller mot försvarsindustrin är detta meriterande.  Med stor nyfikenhet och kreativitet driver du ditt arbete framåt. Att jobba i projektform är något du trivs med, du är en god lagspelare som vill bidra med ett gott samarbete. Med sinne för ordning och struktur tror vi att du har rätt förutsättningar för att trivas i en projektinriktad organisation med en familjär och genuin kultur. Det är meriterande om du har kännedom om EN_81346 - Struktureringsprinciper och referensbeteckningar, som är en grundläggande filosofi i vårt systemarbete. Att du skriver och talar svenska och engelska flytande ser vi som en självklarhet, samt att du har B-körkort då tjänsteresor förekommer. Tillväxtresan för W5 Solutions kommer bidra med ett flertal spännande tjänster inom utveckling, projektledning, försäljning och inköp. Missa inte möjligheten att bli en del av ett kompetent team och ett attraktivt och framåtriktat företag i Älmhult! Välkommen med din ansökan redan i dag! OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
8 september 2025
ST-läkare inom allmänmedicin

Välkommen till primärvården! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvården består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 12 privat drivna vårdcentraler,1177 vårdguiden, samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Satsa på att bli ST-läkare i allmänmedicin i Region Kronoberg - Vi satsar på dig! Vi blickar mot framtiden och ökar antalet ST-platser i allmänmedicin. Aldrig tidigare har Region Kronoberg gjort en så offensiv satsning på ST-läkare i allmänmedicin. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och har en konkurrenskraftig lön. Att göra ST i allmänmedicin i Region Kronoberg innebär att du tillsammans med dina ST-kollegor ingår i en mycket välutvecklad utbildningsorganisation med ett genomarbetat introduktionsprogram och genomtänkt struktur för teoretisk utbildning och klinisk tjänstgöring, handledning och feedback. Du får mycket god handledning av erfarna kollegor och du har stora möjligheter att själv påverka din utbildning och utveckla specialintressen. Du disponerar 110 000 kr för kurser och litteraturinköp. Vi använder oss av hemsidan www.stforum.se för att lättare sköta dokumentation och förmedla information om till exempel utbildningsaktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad läkare samt har gjort svensk AT eller BT. Du har ett genuint intresse för allmänmedicin, har god kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. ÖVRIGT Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 december 2025
Transportledare
Värends Miljö AB
Transportledare och transportsamordnare

Transportledare till Värends Miljö – För dig som gillar att ha koll, hålla ihop flöden och få saker att flyta Är du en strukturerad problemlösare med skinn på näsan, hjärtat på rätt ställe och förmåga att få saker att hända? Gillar du att hålla många saker i gång samtidigt – utan att tappa bort varken människor eller detaljer? Då kan du vara den vi letar efter. Vi söker nu en transportledare som vill bli en del av vårt härliga gäng i Gemla. En person som gillar att tänka framåt, samordna uppdrag, kommunicera tydligt – och vara en trygg punkt för både våra chaufförer och kunder i vardagen. Om rollen Som transportledare hos oss är du spindeln i nätet. Du planerar, koordinerar och följer upp våra uppdrag så att allt flyter på – bokstavligt talat. Du jobbar nära både chaufförer och kunder, svarar i växeln, håller koll på scheman och ser till att det som ska göras blir gjort. Smart, hållbart och med högsta kvalitet. Dina uppgifter: Leda och koordinera uppdragen för att optimera effektivitet och kvalitet Planera och schemalägga arbeten Hålla kontakt med chaufförer och kunder Fakturera utförda uppdrag Följa upp och förbättra arbetssätt och rutiner Svara i vår växeltelefon Vi tror att du: Har erfarenhet av transport och logistik eller är snabb på att lära Är van att hålla koll på både människor och flöden Är trygg i att fatta beslut och prioritera Har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt Har goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av transportstyrningssystem Pratar och skriver på både svenska och engelska Och viktigast av allt – vi tror att du gillar att jobba tillsammans med andra, ta ansvar och skapa ordning. Om oss På Värends Miljö jobbar vi med vatten- och avloppshantering i Kronoberg, Blekinge och Norra Skåne med omnejd. Vi är omkring 60 personer med huvudkontor i Gemla, och vi hjälper både privatpersoner, företag och kommuner med allt från akuta utryckningar till långsiktiga projekt som relining och specialanpassade entreprenader. Oavsett om det gäller slamsugning, rörinspektion eller förebyggande underhåll, kan du räkna med att vi har både tekniken och människorna som krävs. Vi är ett gäng som ställer upp, som gör det snyggt och som löser det. Med nära till både skratt och kunden. Vi erbjuder: Ett utvecklande jobb i ett företag som växer Ett team som alltid stöttar och har roligt tillsammans Tjänsten är ett föräldravikariat på 100 % med start augusti/september, men kan övergå i en tillsvidareanställning Arbetstiderna är dagtid, placeringsort Gemla Låter det som något för dig? Slå en signal till Odd Frans, verksamhetschef, på 073-509 71 42 om du har frågor. Skicka din ansökan till [email protected] – vi ser fram emot att höra från dig!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Butiksmedarbetare - Kassa/Café
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Om tjänsten Som medarbetare i kassa och café får du sköta en mängd olika uppgifter, allt från att hjälpa våra kunder i kassalinjen, kundservice och café till att baka och beställa varor från olika leverantörer. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service. Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Om Dig Du som söker har en genuin känsla för service och har alltid kunden i fokus. Du är initiativtagande, flexibel, trivs i ett högt arbetstempo och lägger i en extra växel när det behövs. Du ser det som en självklarhet att arbeta effektivt, strukturerat och att hjälpa dina kollegor. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet från detaljhandeln eller dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har erfarenhet från kassa och/eller caféarbete. Om du dessutom tycker att det är viktigt med ordning och reda kommer du att trivas hos oss. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet. Sista ansökningsdag: 2025.07.31 Arbetsplats/placering: Biltema Växjö Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: Deltid, 30 timmar/veckan Lön: Enligt avtal Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Ställföreträdande Varuhuschef, Jane Gadd, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikssäljare till Tele2 i Växjö Samarkand
Tele2 Sverige AB
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad stjärna som älskar att skapa goda kundrelationer? Drivs du av att vara en del av ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är nyckeln, samtidigt som du ges möjlighet till stor personlig utveckling? Då kan Tele2 vara den perfekta arbetsplatsen för dig! Vi letar just nu efter en entusiastisk medarbetare på heltid till vår Tele2-butik i Växjö. På Tele2 är vi engagerade i att erbjuda våra kunder en unik serviceupplevelse i en bransch som för många är en stor och viktig del av vardagen. Som Butikssäljare blir du företags ansikte utåt och med våra innovativa produkter bidrar du till att göra våra kunders liv obegränsat. Nu letar vi efter en vinnarskalle som vill utvecklas inom försäljning och fortsätta nå våra uppsatta mål. OM ROLLEN Här får du inte bara ett jobb, du joinar ett superbra team och knyter kontakter, möter spännande nya- som återkommande kunder och hjälper dem i deras vardag, du är helt enkelt med på en resa tillsammans med oss och levererar en wow-upplevelse för våra kunder varje dag. Vi tror på en familjär atmosfär och med teamets fulla stöd får du det bästa möjliga utrymmet för att prestera på toppnivå. På Tele2 prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till utveckling. Som ny i teamet får du en gedigen introduktion och handledning från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket. VEM VI LETAR EFTER Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att uppnå mål tillsammans med ditt team. Du är professionell i ditt bemötande och har en flexibel approach där effektivt samarbete ses som en styrka. Våra förväntningar på dig inkluderar: - Erfarenhet från tidigare serviceyrken och ett starkt intresse för att lära dig mer inom kundservice och försäljning. - Ett intresse för teknik och produkter. - Du är 18 år eller äldre och har en gymnasieutbildning. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vill du vara med? Tveka inte att söka redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater. Varmt välkommen med din ansökan! För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess fokuserar vi på dina erfarenheter och kompetenser. Därför har Tele2 valt att inte använda personliga brev och vi ber dig istället besvara de urvalsfrågor som ingår i ansökningsformuläret. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Tele2 är också Sveriges mest hållbara företag och rankades 37:a globalt av Time Magazine och Statista på deras första lista över världens mest hållbara företag med 500 företag från över 30 länder. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Erfaren el-montör sökes till varierande arbete
TopWork Sverige AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Elmontör till tunga fordon Vi söker nu elmontörer till vår kund, som bygger påbyggnader och släp till tunga fordon av hög kvalitet. Här blir du en viktig del av ett engagerat team i en växande produktion. Om tjänsten Som elmontör arbetar du med installation av el i kundanpassade skåp och släp. Arbetet är varierande och sker inte i en löpande produktion, vilket kräver att du kan arbeta självständigt, är noggrann och har ett tekniskt intresse. Arbetsuppgifter: Elinstallationer i tunga fordon Anpassningar enligt kundens beställning Samarbete med teamet i produktionen Självständigt utföra moment med stöd vid behov Vi söker dig som har: Erfarenhet eller utbildning inom el, fordon, eller mekanik God förståelse för el- och fordonsteknik Ett intresse för teknik och problemlösning Förmåga att arbeta självständigt och i team God svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av elfordon, elinstallationer i fordon eller arbete med tunga fordon/maskiner. Övrigt: Tjänsten är på heltid, dagtid. Start sker på dagskift, men möjlighet till nattskift kan finnas längre fram. Vår kund erbjuder en stabil arbetsplats med långsiktiga utvecklingsmöjligheter. Kollegorna kommer från flera orter i regionen, bland annat Ljungby, Växjö, Värnamo och Rydaholm. Låter detta intressant? Sök till tjänsten redan idag! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Industriarbetare till Kito Crosby
Montico Hr Partner AB
Lager- och terminalpersonal

* Kito Crosby är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Kito Crosby har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Kito Crosby i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Besök gärna vår hemsida: https://kitocrosby.com/about/ Om tjänsten Vår kund Kito Crosby befinner sig i ett spännande och expansivt skede och söker nu industriarbetare. Arbetsuppgifterna består i första hand av avsyning och slipning av gods men även andra vanligt förekommande uppgifter inom industrin. Tjänsterna är långsiktig och är hyrrekryteringar via Montico där rätt person kommer erbjudas anställning direkt hos Kito Crosby efter en tids inhyrning. Driftsformen är skiftgång med växelskift mellan förmiddag och eftermiddag. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som Vi söker dig som har någon form av industrierfarenhet sedan tidigare. Som person är du lugn, metodisk, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du prestigelös, flexibel och kommunikativ. Du behärskar svenska i tal och skrift. Truck- och traverskort är meriterande. Känner du att du passar in på ovanstående och vill anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Energitekniker inom kyla till Ömangruppen i Växjö!
Ömangruppen Svenska AB
Kyl- och värmepumpstekniker m.fl.

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en utbildad kyltekniker med några års erfarenhet och söker nästa steg i karriären? Ömangruppen i Växjö söker en energitekniker inom kyla som vill arbeta med teknik i framkant och bidra till energieffektiva lösningar för våra kunder. Vi letar efter dig som är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett skarpt öga för problemlösning. Här får du en varierad och utvecklande roll med stort ansvar och nära kundsamarbete. Vill du bli en del av ett engagerat team där din kompetens verkligen gör skillnad? "Mitt namn är Olof och jag arbetar som servicechef i Region SYD. Jag söker nu en servicetekniker med inriktning på kylteknik. Du kommer tillhöra vårt team med fjorton andra drivna servicetekniker som tillsammans skapar en stabil arbetsmiljö där vi alltid ställer upp för varandra. Välkommen med din ansökan!" - Olof Magnusson Servicechef Ömangruppen erbjuder fullständiga lösningar inom allt som rör ventilation, värme, kyla och automation. Vi verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt företag. Våra värderingar skapar inte bara en gemenskap och vi-känsla, utan styr också hur vi arbetar i vardagen. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Ömangruppen har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Ömangruppen är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som servicetekniker hos oss på Ömangruppen arbetar du med servicearbete inom områden som ventilation, kyla, styr/regler, och värme/energi samt genomför läcksökningar. Du ser till att ditt arbete ute hos våra kunder leder till väl underhållna anläggningar med sänkta energi- och driftkostnader. Du etablerar och underhåller relationer med såväl nya som befintliga kunder. Du ansvarar för att självständigt driva projekt. • service och underhåll • genomföra felsökningar • utföra mindre servicemontage • injusteringar och styr- och regler • akutservice ute hos kund • bedriva merförsäljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Utbildning eller erfarenhet från VVS-branschen eller liknande • Kylcertifikat • God systemvana • Goda kunskaper i Office. • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Som servicetekniker hos oss är du en engagerad problemlösare som trivs i en roll där du möter många människor och levererar hög service och kvalitet. Du är självgående, tar egna initiativ och uppskattar friheten att arbeta med ansvar. Din ödmjukhet hjälper dig att bygga starka relationer med både kunder och kollegor, och din samarbetsförmåga bidrar till ett positivt arbetsklimat. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör var vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om vårt arbete med hållbarhet och våra förmåner HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Växjö • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Magnusson, [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-15 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Old is gold. Att hyra ut pensionärer är framtiden i Växjö
Goveteran KB
Företagssäljare

Vill du ha en förändring i ditt liv? Mer frihet? Mer pengar? Bestämma dina arbetstider själv? Hyr ut PENSIONÄRER! Om du funderar på att bli entreprenör, men kanske är lite tveksam eftersom du vet att det krävs hårt arbete för att lyckas. Då har jag goda nyheter till dig! Bli säljare första tiden hos oss. Om du är framgångsrik kan du sedan få erbjudande om att ta över den lokala verksamheten. Du behöver inte kämpa ensam som säljare när du ansluter dig till oss. Vi hjälper dig på vägen så att du snabbare och enklare kan njuta av friheten av att vara entreprenör, hjälpa kunder och få möjligheten att tjäna pengar. TEST Ta det här testet för att se om du passar som säljare hos oss: Vill du ha både privatpersoner och företag som kunder i branschen som omsatta över 50 miljarder 2024? Ser du fördelarna med personal som är 55+? Vet du att få kan leva på sin pension? Tror du kunder uppskattar kompetens, erfarenhet och rutin? Vill du få möjligheten att tjäna bra med pengar? Gillar du att göra andra människor nöjda och glada? Svarade du JA på frågorna? GRATTIS! Det är dig vi vill ha som säljare! Hej förresten, jag heter Michael Strauss och det är jag som startade GOveteran för över 20 år sedan. Jag letar nu efter dig som vill ta ett nytt steg i livet och prova något nytt. Så här kommer dina dagar att se ut Som säljare hos oss får du hjälp att starta upp och bygga din verksamhet. Du bör vara inriktad på att arbeta med försäljning, rekrytering och ledarskap. Du kommer att bygga upp ett team av pensionerade medarbetare som med hjälp från huvudkontoret ska ge våra kunder riktigt bra tjänster och kundupplevelser. Men du kommer framför allt arbeta med att skapa och bevara goda kundrelationer. Du ska ha jobbat framgångrikt som utesäljare ett antal år. Du är skicklig på att prospektera, kontakta kunder, gå på fysiska möten och göra avslut. Är du rätt person så kommer det här att vara roligt och lönsamt. Den här möjligheten passar lika bra för kvinnor som män i alla åldrar. Du är aldrig ensam Hos oss får du alltid hjälp med att bli så framgångsrik som möjligt. Intresserad? I så fall vill jag att du kontaktar mig så fort du kan. Varför inte göra det nu, när du har det i tankarna? Vi intervjuar löpande så ring eller maila mig redan idag så att inte den här möjligheten glider dig ur händerna. Du når mig på telefon 070- 6625464 eller så mailar du mig på [email protected]. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev och CV. I ansökningshandlingarna ska det framgå att du vill jobba med försäljning för att bygga upp verksamheten och senare få möjlighet att äga den lokala verksamheten. Bästa hälsningar Michael Strauss

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
IT-chef – nyckelroll i en internationell koncern
Balco AB
IT-chefer

Balco Group erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till ökad livskvalitet, trygghet och värde för boende i flerbostadshus. Vi kontrollerar hela värdekedjan – från design och konstruktion till tillverkning, projektgenomförande och installation – vilket ger oss full kontroll och hög leveransprecision. Balco grundades i Växjö 1987 och är idag marknadsledare i Norden, med verksamhet på flera marknader i norra Europa. Koncernen består av ett antal bolag och varumärken med cirka 600 medarbetare och en omsättning på 1 418 MSEK (2024). Sedan 2017 är Balco Group noterat på Nasdaq Stockholm. Om rollen Som IT-chef får du en central roll i vår organisation med ansvar för att leda, utveckla och säkerställa en stabil, säker och verksamhetsanpassad IT-miljö. Du arbetar både strategiskt och operativt med fokus på infrastruktur, affärssystem, IT-säkerhet och ledning av vårt IT-team. Rollen är koncerngemensam och spänner över hela Balco Group, vilket innebär att du stöttar samtliga bolag inom gruppen – i både Sverige och övriga länder där vi är verksamma. Resor inom koncernen förekommer som en naturlig del av uppdraget. Du har en viktig funktion i att säkerställa att IT-lösningarna stödjer vår kärnverksamhet inom konstruktion, tillverkning och entreprenadprojekt – från planering till färdig installation. Ditt uppdrag • Leda och utveckla företagets IT-organisation och teknikstrategi • Utveckla och förvalta en stabil IT-drift som möter kraven från vår projektbaserade tillverknings- och entreprenadverksamhet • Stärka IT-säkerhet, informationssäkerhet och riskhantering • Arbeta nära verksamheten för att identifiera förbättringsområden och stödja effektivitet genom digitala verktyg • Driva förbättringsinitiativ, modernisering och teknisk utveckling i samverkan med övriga funktioner inom koncernen • Bidra till ett strukturerat arbetssätt kring systemförvaltning och support Vi söker dig som har • Erfarenhet av att leda IT på strategisk och operativ nivå, gärna i en tillverkande eller projektrelaterad verksamhet • God teknisk förståelse för IT-infrastruktur, molntjänster och systemförvaltning • Kunskap inom informationssäkerhet och riskhantering • Förmåga att omsätta verksamhetens behov till effektiva tekniska lösningar • Erfarenhet av att driva förändring, gärna i en koncerngemensam kontext • Relevant utbildning inom IT/systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet Vi erbjuder dig Hos oss får du en nyckelroll i ett teknikintensivt företag med stark förankring i konstruktion, tillverkning och entreprenad. Du blir en viktig del i Balco Groups fortsatta utveckling och får möjlighet att påverka och bygga upp en IT-organisation som skapar konkret affärsnytta för hela koncernen. Vi erbjuder ett nära samarbete med verksamheten, ett starkt team, korta beslutsvägar och en kultur som präglas av engagemang, ansvarstagande och långsiktighet. Ansökan Eventuella frågor kring tjänsten besvaras av Martin Björgvik, +46 730 477 593 alternativt [email protected].  Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025