Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start efter sommaren, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Augusti/början av september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett stort bolag inom IT-branschen. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti och som varar fram till mitten av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en stor aktör inom IT-branschen. Tjänsten är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hantera inkommande ärenden internt från kollegor. I rollen kommer du att arbeta nära övriga administratörer och bli en del av ett härligt team. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service God systemvana Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Som person tycker du om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bidrar gärna med idéer om förbättringar. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Augusti Plats: Växjö Lön: Enligt övenrenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som boendestödjare på Ejdervägen som är ett särskilt boende som arbetar med personer med olika funktionsnedsättningar. På Ejdervägen bor nio personer som behöver ett individuellt anpassat stöd. Du som blir en del av vår arbetsgrupp kommer att ingå i en arbetsgrupp på elva personer varav två arbetar vaken natt. I vårt arbete möter vi individer med olika behov av pedagogiska och sociala stödinsatser och omvårdnad. Vi har i uppdrag att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv och har en bred kunskap kring psykiska funktionsnedsättningar. Vårt arbete utgår alltid från erfarenhet och omtanke. Som boendestödjare kommer du både självständigt och tillsammans med kollegor att arbeta med att ge stöd till personer med psykisk- eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Stödet utformas och planeras individuellt tillsammans med individen. Insatserna är av såväl praktisk- som pedagogisk karaktär och utförs i hemmet och närmiljön. Du har en viktig roll i att ge ett socialt- och trygghetsskapande bemötande. I arbetsuppgifterna ingår även stöd i hushållssysslor samt att delta på fritidsaktiviteter, till exempel träna på gym. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill medverka till att skapa värden och höja livskvalitén för den enskilde individen. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen från vård- och omsorgsprogrammet, barn och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning om 200 yrkeshögskolepoäng eller 120 högskolepoäng. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning, har kunskap och erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande samt att hantera utåtagerande situationer. Du har även god kännedom om det svenska samhället och dess olika funktioner. Som person är du flexibel, lyhörd, naturligt bemöter andra med värme och respekt samt trivs i en roll där ditt arbete bidrar till andras välbefinnande. Du måste kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och samtidigt vilja samarbeta med övriga personalgruppen mot gemensamma mål. Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska språket och datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav och du behöver även kunna cykla. En ansökan till oss inkluderar ett utdrag ur belastningsregistret. Beställningen görs på polisens webbsida. Vi granskar ansökningar löpande och rekryterar kontinuerligt under ansökningstiden. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
* Du arbetar idag som svetsansvarig, svetskoordinator eller liknande och nu söker du ett rörligt och omväxlande arbete där du får använda din erfarenhet och kunskap. Om tjänsten Montico växer och nu söker vi en svetstekniker till vår verksamhet i södra och mellersta Sverige. Drivs du av att prestera resultat samtidigt som du vill vidareutveckla dina kunskaper är du den vi söker för uppdraget. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med erfarna kollegor, där ni tillsammans delar kunskap, stöttar varandra och strävar efter högsta kvalitet i varje projekt. Arbetsbeskrivning Som svetstekniker arbetar du i en varierad miljö direkt ute hos våra kundföretag med svetsrelaterade uppgifter. I rollen som svetstekniker kommer du bland annat att: • Utbilda och validera inom svetsteknik • Styra svetsarbetet genom att verka som extern svetsansvarig • Genomföra kontroll och provning • Vara specialist och rådgivare Vi söker dig som Vi söker dig som är målinriktad, ambitiös och som har mycket god förmåga att driva på dig själv. Du har bred kunskap inom kvalitetsstyrning av svetsning enligt ISO 3834 och kunskap i utförande av stålkonstruktion enligt EN 1090. Du har en även en djup kunskap i själva svetsprocessen och vana vid att instruera/utbilda. Meriterande är om du innehar IWS/IWT/IWE, certifikat i oförstörande provning enligt ISO 9712 (VT, MT, PT) samt auktorisation för att övervaka svetsarprövningar enligt ISO 9606. Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos utveckling. Löpande kompetensutveckling för dig är en självklarhet. För att trivas i tjänsten behöver du kunna arbeta i en rörlig miljö där du har handlingsfrihet och befogenhet att själv fatta beslut. Det är viktigt att du kan samarbeta med andra och har ett intresse för samverkan och dialog. Då uppdraget innebär arbete hos våra kundföretag måste du vara beredd på en hel del resande. Våra kunder finns i södra och mellersta Sverige. Övernattningar på annan ort förekommer - antalet nätter beror på din bostadsort. Då dokumentation är en del av jobbet behöver du använda dator som ditt arbetsredskap och du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Då resor är en stor del i arbetet har du möjlighet att ta ut en tjänstebil. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Vi påbörjar urvalsarbetet under vecka 32 och kontaktar därefter kandidater för telefonintervju.
Vi söker nu tandhygienist till Folktandvården Linné i Växjö. Kliniken ligger i moderna och trevliga lokaler, i anslutning till vårdcentral och apotek på stadsdelen Teleborg. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER Som tandhygienist inom Folktandvården arbetar man med alla behandlingar som ingår i tandhygienistens kompetensområde och du behandlar både barn, ungdomar, vuxna och äldre. Eftersom du träffar patienter i olika åldrar och utför arbetsuppgifter där du kommer att använda hela din kompetens så är arbetet både varierande och roligt! När du börjar hos oss har vi ett övergripande introduktionsprogram som ska hjälpa dig att få en god inblick i organisationen, en hel del nyttig information men också chansen att lära känna andra nyanställda kollegor inom Folktandvården Kronoberg. Självklart har vi också en god introduktion på kliniken så att du får en bra start hos oss och blir trygg i dina arbetsuppgifter. Om du är nyexaminerad lägger vi lite extra omsorg på din första tid hos oss. Du får då handledning av en erfaren kollega och tillsammans går ni igenom rutiner och praktiska frågor utifrån en klinisk checklista. Syftet med introduktionen är att göra dig trygg i alla de moment som ingår i en tandhygienists arbetsuppgifter. Inom Folktandvården finns flera karriär- och utvecklingsvägar för dig som är tandhygienist. Det är till exempel möjligt att engagera sig i utvecklingsprojekt eller olika arbetsgrupper, du kan vara handledare för studenter som gör sin VFU hos oss eller utvecklas vidare inom ledarskap. Möjligheterna till utvecklig är mycket stora! På vår klinik har vi en arbetstidsmodell som innebär att man arbetar kl. 7-15 två dagar i veckan och kl. 11-19 två dagar i veckan. På fredagar har vi öppet mellan kl. 07:00-15:30 och då arbetar alla samma tid. Vid utvärderingar av vår arbetstidsmodell ser vi att medarbetarna på kliniken trivs fantastiskt bra med det här upplägget. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, det betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist, med eller utan tidigare erfarenhet från yrket. Vi vill att du har ett starkt engagemang för ditt arbete, du lägger stor vikt vid den odontologiska kvalitén och du är intresserad av att fortsätta utveckla och utvecklas. Förutom dina odontologiska meriter är också dina personliga egenskaper viktiga: vi söker dig som har en positiv grundinställning och bidrar till en god stämning på jobbet. Vi utgår från en gemensam medarbetaridé: att se varandra och vår del i helheten. ÖVRIGT Vi kan erbjuda dig förmåner i form av: • tjänstepension • flyttbidrag • möjlighet till löneväxling • möjlighet att teckna avtal om förmånscykel • friskvårds- och massagebidrag • skobidrag • medlemskap i personalklubb som bl.a. anordnar en del aktiviteter Vi har också en fenomenal inflyttarservice som gärna hjälper till när du ska flytta till Kronoberg. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Kronoberg är vi 6 500 medarbetare som varje dag arbetar för att göra livet bättre för invånarna i länet. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur – med människan i centrum. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan också möjlighet att växa, påverka och göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Infektionskliniken är en liten, familjär enhet med cirka 50 medarbetare, inklusive undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, kanslister och chefer. Vi har ett nära samarbete både inom kliniken och med andra enheter i Region Kronoberg. Kulturen präglas av öppenhet, arbetsglädje och viljan att göra skillnad – tillsammans. I ditt närmsta team finns två medicinska sekreterare och en kanslist. Gruppen har ett gott samarbete och arbetar lösningsorienterat, självständigt och med stor tillit till varandra. Den här rekryteringen sker då en av våra kollegor slutar på grund av lång pendling – hon stortrivs men har valt att söka sig närmare hem. ARBETSUPPGIFTER Är du utbildad medicinsk sekreterare som vill arbeta brett och vara en nyckelperson i ett sammansvetsat team? Välkommen till Infektionskliniken i Region Kronoberg här får du utvecklas i en viktig roll där du gör skillnad varje dag. Som medicinsk sekreterare är du en viktig stödfunktion för hela verksamheten från patientkontakt till ledningsstöd. Du är helt enkelt vår "spindel i nätet". Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Journalskrivning och journalgranskning • Diagnoskodning av anteckningar • Bokning av tider och utskick av kallelser • Utrullning och hantering av schema i Cosmic • Remiss- och posthantering • Framtagning av statistik • Reception och kassaarbete • Patientkontakt via 1177 och Tele-Q • IT-ansvar på kliniknivå • Uppdatering av klinikens hemsida • Fakturahantering och beställningar • Administrativt stöd till hela kliniken inklusive chefer och ledning • Minnesanteckningar och mötesdokumentation Du arbetar självständigt men har alltid ett nära samarbete med kollegor i ett öppet och stöttande klimat. Rollen passar dig som är lösningsfokuserad, flexibel, strukturerad och har en stark servicekänsla. Varför välja oss? • Bredd & variation du får arbeta med hela det administrativa spektret • Utvecklingsmöjligheter vi uppmuntrar egna initiativ och förbättringsförslag • Trygg introduktion du är aldrig ensam förrän du själv känner dig redo • Coachande ledarskap du får stöd att växa i din roll och utveckla det du brinner för • Goda relationer vi har tid för varandra, en kopp kaffe och skratt i vardagen Vi är måna om vår arbetsmiljö och värdesätter balans. Här får du vara driven, ha tålamod i en större organisation och samtidigt hitta egna vägar att bidra till utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, som medicinsk sekreterare eller vårdadministratör, och erfarenhet av liknande uppgifter. Du är en självgående, lösningsfokuserad och strukturerad person som också gillar ett gott samarbete i team. • Du är en utbildad medicinsk sekreterare/ vårdadministratör. • Du har goda kunskaper i svenska och engelska. • Du har god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt till dina arbetskamrater och arbetsuppgifter så att vi tillsammans kan verka för klinikens bästa. • Du är flexibel i din yrkesroll och ser samarbete med andra som en självklar del i ditt arbete. • Du utgår ifrån patienternas behov och ditt arbetssätt präglas av ansvarstagande och helhetssyn. • Vi värnar om en bra arbetsmiljö och vi förväntar oss att du är en god ambassadör för vår värdegrund Respekt för människan. ÖVRIGT Detta är en tillsvidareanställning men en inledande provanställning på 6 månader kan bli aktuell. Sista ansökningsdag är 23 juli 2025. Urval och intervjuer sker löpande vänta inte med att höra av dig! Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Just nu söker vi en maskindemonstratör med utvecklingsmöjlighet inom försäljning till Green Deer Växjö. Har du ett starkt intresse för lantbruk och erfarenhet av att köra lantbruksmaskiner? Vill du utvecklas inom försäljning och bli en del av ett dynamiskt säljteam? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en engagerad och ansvarstagande maskindemonstratör med möjlighet att utvecklas till en försäljningsroll i framtiden. I denna roll kommer du att arbeta med att demonstrera och visa upp våra lantbruksmaskiner för kunder, samt hjälpa dem att förstå de olika funktionerna och fördelarna med våra produkter. ARBETSUPPGIFTER Demonstration av maskiner: Bistå vid kundmöten och demonstrationer av lantbruksmaskiner såsom skördemaskiner, pressar och traktorer. Kundkontakt: Bygga relationer med kunder och säkerställa att deras behov och frågor hanteras professionellt. Utveckling inom försäljning: På sikt växa in i en säljroll genom att utveckla din produktkunskap och förståelse för kundernas behov. KVALIFIKATIONER Erfarenhet av lantbruk: Tidigare arbete inom lantbruk eller egen erfarenhet av att driva lantbruk är en stor fördel. Maskinkunskap: Erfarenhet av att köra och hantera olika typer av lantbruksmaskiner, med särskilt fokus på skördemaskiner. Social och professionell: Du är en utåtriktad person med förmåga att bygga förtroende och hantera kundrelationer på ett ansvarsfullt sätt. Profil med säljegenskaper: Vi kommer lägga stor vikt vid att profilen vi söker är en person med goda säljegenskaper som kan vidareutvecklas. VI ERBJUDER Utvecklingsmöjligheter: Chansen att växa inom företaget och utvecklas till en säljande roll. Stabil arbetsplats: En fast lön och en trygg anställning i ett växande företag. Ett engagerat team: Möjlighet att arbeta tillsammans med ett professionellt säljteam och bidra till vår framgång i regionen. Plats: Växjö Tjänst: Heltid Lön: Fast lön ANSÖKAN Skicka din ansökan och CV till: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Bli barn- och ungdomsinstruktör hos Nordic Wellness Växjö Norremark och Växjö Teleborg! Brinner du för att inspirera barn till rörelseglädje? Älskar du att leka, leda och skapa trygghet i grupp? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team av barn- och ungdomsinstruktörer! Om Nordic Wellness Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med över 350 klubbar och närmare 500 000 medlemmar. Hos oss möts människor i alla åldrar – för att träna, växa och må bra tillsammans. Vi tror på att träning ska vara kul, tillgänglig och något man längtar efter – även som barn. Därför har vi skapat ett inspirerande kursupplägg inom barngympa som bygger på våra värdeord: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som barn- och ungdomsinstruktör leder du rörelseklasser för barn i olika åldrar på helgerna. Du är den som sätter tonen i gruppen – med glädje, engagemang och trygghet. Klasserna hålls i kursformat under ca 14 veckor per termin (höst/vår), inklusive prova-på-tillfällen och avslutande show. Du håller vanligtvis i 1–3 klasser per helg, beroende på klubbens behov. Vi söker dig som: Har energi, inlevelse och ett stort hjärta för barn Kan leda en grupp med värme, fantasi och lekfullhet Förstår att rörelseglädje är viktigare än perfekt teknik Gärna har erfarenhet av att arbeta med barn (men det är inget krav) Är ansvarstagande, kommunikativ och trygg i dig själv Vi erbjuder: Utbildning inför kursstart – du behöver inte kunna allt från början Ett roligt och meningsfullt extrajobb med utrymme att utvecklas Ett team där vi lyfter varandra – både på och utanför golvet En arbetsmiljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER Plats: Nordic Wellness, Växjö Norremark och Växjö Teleborg Arbetstid: Helger, 1–3 klasser per helg Period: Ca 14 veckor per termin (höst/vår) Rekryteringsprocess: Bakgrundskontroll ingår enligt vår policy Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig in i vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer