SW developer C++
NDP IT AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Your role As part of the development team, you will collaborate closely with other developers and system engineers in the design and development of video capture, analysis and presentation for Air Traffic Management products. You will design, implement, test and document software that will be used in our Integrated Digital Tower Suite (I-DTS). The position requires that you undergo and be approved in accordance with the current security regulations. For positions where the customer has security classification requirements, there may, where applicable, be a requirement for certain citizenship The main tasks are: • Proposing and implementing software architecture and designs based on requirements and/or customers’ needs as part of a product development team • Support test engineer with software development of test automation frameworks • Writing well-structured, testable, efficient and maintainable full-stack code • Collaborating and adding value through participating in peer code reviews, providing comments and suggestions • Tailoring and deploying software tools, processes and metrics Your profile: • Degree in software engineering, mathematical or science-based subject or equivalent working experience • Excellent communication skills in English, verbal and written • Great collaboration skills • Experience in a similar role • Proficient in C++ • Experience in complex software systems with agile development methodologies Desired skills: • Proficient in C++20 and beyond • Proficient in Typescript/Javascript • Experience with React or similar web framework • Experience with Cuda • Experience with DirectX11 and/or Vulcan • Aviation interest

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Förskollärare till Bokelunds förskola
VÄXJÖ KOMMUN
Förskollärare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Förskolan Bokelund är belägen i centrala Växjö där flera olika språk och kulturer möts. Vi har under en tid arbetat med vår pedagogiska miljö så att den ska vara tillgänglig, utforskande och estetisk. På detta sätt vill vi skapa möjligheter för barnen att ha ett reellt inflytande över verksamheten så att de utvecklas till kreativa, engagerade, nyfikna och trygga världsmedborgare. Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Du är initiativrik och utvecklingsorienterad där du vill hitta lösningar som driver förskolan framåt. Förskolan är i ett gediget utvecklingsarbete och behöver dig som har intresse för utomhuspedagogik, natur och miljö. Du vill arbeta nära naturen utomhus med utomhuspedagogik med utvecklingsbaserat lärande. Du ser dig som en medforskande förskollärare som undervisar och organiserar aktiviteter utomhus för barn i förskoleåldern. Vi värnar om barnets hundraspråklighet och vi ser alltid till att barnen får utveckla dessa förmågor. Vi söker en förskollärare som har stor vana av ledarskap och i ledarskapet kan leda sina kollegor, är en spjutspets i språk och interkulturellt förhållningssätt. En förskollärare med ett pedagogiskt synsätt som förenar professionell pedagogik med undervisning och som kan göra didaktiska val utifrån barnets behov och utvecklingsnivå. Du utgår ifrån förskolans läroplan, Skollagen, plan för likabehandling, barnkonventionen och kommunens värdegrund. Du är medarbetaren som är lösningsfokuserad, flexibel och som kan ställa om och möta vardagen på andra sätt än vad som kanske från början var planerat. Du arbetar professionellt med pedagogisk dokumentation, reflektion och analys. Du har även arbetat med ett interkulturellt förhållningssätt och möter vårdnadshavare på ett professionellt sätt. Vill du jobba på en förskola med optimism och framåtanda? En förskola där saker och ting händer och där du som förskollärare kan trivas och utvecklas. Som förskollärare på Bokelund arbetar du i arbetslag med mindre barngrupper. Ett flexibelt och roligt jobb där ingen dag är den andra lik. Du är med och ger kunskaper och erfarenheter för livet samtidigt som du får möjlighet att själv växa och utvecklas tillsammans med barnen. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad förskollärare med goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Din förmåga att kunna samarbeta med andra avdelningar är betydelsefull. Du har goda kunskaper kring lärmiljöer, pedagogisk dokumentation och digitalisering. Utöver utbildning ser vi dina personliga egenskaper som mycket viktiga. Du har som förskollärare tillsammans med övriga i arbetslaget ansvar för att bedriva det pedagogiska arbetet utifrån aktuella styrdokument. Du arbetar aktivt med barnens pedagogiska dokumentation kopplat till verksamhetens systematiska kvalitetsarbete tillsammans med kollegor på Bokelunds förskola. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Montör med erfarenhet av lödning – kvällsskift
TopWork Sverige AB
Svetsare och gasskärare

Är du en noggrann och tekniskt intresserad person som gillar att arbeta med händerna? Har du erfarenhet av lödning och vill vara med och montera produkter som håller hög kvalitet? Då kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten I rollen som montör kommer du att arbeta med att montera ihop vår kunds produkter. Arbetet innefattar även en betydande del lödning, så det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av detta. Du kommer även att läsa och följa ritningar som en del av arbetet, vilket kräver noggrannhet och förståelse för teknisk dokumentation. Slutkontroller av produkterna ingår också i rollen..   Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av lödning Har goda kunskaper i ritningsläsning Är noggrann, ansvarstagande och ambitiös Har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer Trivs med att arbeta i ett strukturerat och kvalitetsfokuserat team Är öppen för att utvecklas inom företaget – för rätt person finns goda möjligheter att växa in i andra roller över tid Arbetstider: Tjänsten är i första hand förlagd till ständig kväll. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig. Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vill du jobba som psykolog på vuxenhabiliteringen i Växjö?

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Vill du arbeta i en specialistverksamhet där du får använda din psykologkompetens för att verkligen göra skillnad? På habiliteringen i Region Kronoberg möts du av ett starkt engagemang, en varm kultur och ett meningsfullt uppdrag. Vi är stolta över vårt arbete – och vi trivs tillsammans! Om oss Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer i alla åldrar med medfödda eller tidigt förvärvade  funktionsnedsättningar. Vår kultur präglas av öppenhet, hjälpsamhet och en stark vilja att ständigt utvecklas. Vi arbetar både i team och självständigt, alltid med individens hälsa och styrkor i fokus. Nu söker vi en legitimerad psykolog till vår vuxenhabilitering i Kronobergs län. Du kommer att arbeta med personer över 18 år som har medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar, såsom autism, intellektuell funktionsnedsättning, flerfunktionsnedsättningar och rörelsehinder. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Utredning av intellektuell funktionsnedsättning  • Behandlingsarbete med individ och grupp, exempelvis psykoedukation, vardagssamtal, stöd och behandling  • Handledning och utbildning av personalgrupper Du blir en del av ett psykologteam och kommer också ingå i ett tvärprofessionellt team med övriga yrkesgrupper på habiliteringen. Vi erbjuder regelbunden yrkesspecifik handledning, kollegiala träffar och goda möjligheter till kompetensutveckling. En viktig del i patientarbetet är teamsamverkan med övriga kollegor på habiliteringen. Vi samverkar också mycket med både vårdgrannar och andra samhällsaktörer exempelvis kommunerna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är: • Legitimerad psykolog • Innehavare av B-körkort (uppdrag sker i hela länet) • Nyfiken, engagerad och villig att lära dig habiliteringens arbetssätt Meriterande: • Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning • Tidigare arbete inom habilitering Du är en person som trivs i team, men också har förmåga att arbeta självständigt. Du är relationsskapande, ansvarstagande och flexibel. Det är av stor vikt att du själv kan strukturera upp ditt arbete på ett självständigt sätt.  Vill du vara med och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske efter vecka 32.  För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV samt personligt brev - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Läkare sökes till Växjö
Pelmatic AB
Övriga läkare

Det som motiverar oss är att förbättra vårdsverige och se till att sjukhus, vårdcentraler och kommuner kan ge patienter den vård som behövs genom att förse dem med vårdpersonal som vill göra skillnad. Vi söker nu dig som är allmänspecialist till Växjö under hösten, med start i slutet av september. Vi erbjuder Vi erbjuder flexibilitet, konkurrenskraftiga villkor och en personlig kontakt genom hela processen. Lär känna oss Pelmatic är ditt familjära bemanningsföretag inom hälso- och sjukvården i Sverige. Vi är familjeföretaget med den långa erfarenheten, vi har funnits i bemanningsbranschen sedan 2002 och har uppdrag för dig inom kommuner, regioner och privata aktörer. Gå in via länken nedan och skicka in en intresseanmälan så berättar vi mer om våra spännande möjligheter. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig in i vår gemenskap! https://www.pelmatic.se/ [email protected] 0455-68 79 00

16 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kontorist/administratör till Redgo Småland i Växjö
Linné Omsorg AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker en kontorist/administratör till Redgo Småland i Växjö Har du erfarenhet av administration och gillar när det händer mycket? Då kan du vara den vi söker. Redgo Småland är länets tryggaste kraft på vägarna – men bakom varje hjälte i bärgningsbilen finns en lika viktig hjälte på kontoret. Nu söker vi dig som har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, och som vill vara navet i vår vardag i Växjö. Om rollen Som administratör hos oss har du en nyckelroll i att hålla ordning, effektivisera flöden och stötta både verksamhet och medarbetare. Du är den som håller ihop trådarna – med både struktur och lösningsfokus. Du kommer bland annat att arbeta med: Fakturering och underlagshantering Kommunikation med samarbetspartners och kunder Personaladministration Dokumenthantering och arkivering Kontorsstöd till verksamhetsledning och fältpersonal Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete Är noggrann, professionell och självgående Trivs i en vardag där mycket händer och tempot växlar Gillar att förbättra rutiner och effektivisera processer Har god datorvana och lätt att lära dig nya system Är trygg i både tal och skrift på svenska Erfarenhet från transport- eller fordonsbranschen är meriterande – men inte ett krav. Plats & arbetstider Arbetsort: Växjö Arbetstider: Dagtid, heltid – vi är öppna för diskussion Lön: Enligt överenskommelse Varför Redgo Småland? Hos oss får du mer än ett jobb – du blir en del av ett team som gör skillnad varje dag. Vi värdesätter lösningsfokus, laganda och ett gott skratt även när det är full fart. Vi tror på ansvar, utveckling och att skapa trygghet – både på vägen och på kontoret. Är du rätt person?Skicka in din ansökan med CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt. Urval sker löpande.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Affärsdriven konsultchef till Softhouse Småland

Just nu växlar vi upp vår positionering i Småland och söker därför en affärsdriven konsultchef som vill vara med och driva vårt lokala arbete framåt, och utveckla vår fantastiska verksamhet! Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat och dynamiskt team där vi arbetar tätt tillsammans för att driva, motivera och utveckla digitala affärer, mjukvara och människor. I ryggen har du ett väletablerat och välmående bolag med lång erfarenhet av IT- och konsultbranschen. Vi tar ett aktivt samhällsansvar och genom vår expertis bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - Tillsammans kodar vi framtiden! Rollen som konsultchef I rollen som Konsultchef på Softhouse Småland bidrar du genom fokus på våra viktigaste tillgångar: våra medarbetare och kunder. Du utgår från vårt kontor i Växjö, men ditt ansvar sträcker sig över hela Småland och våra kontor i Kalmar och Jönköping. Som en del av den lokala ledningsgruppen är du aktiv i det taktiska och strategiska arbetet med att utveckla företaget vidare. Du ansvarar för att skapa nya affärer i regionen, samtidigt som du vårdar och vidareutvecklar våra befintliga kundrelationer. Du är en ambassadör för Softhouse varumärke lokalt genom aktivt nätverkande och marknadsföring, och arbetar med rekrytering tillsammans med kollegor inom Softhouse. Du har också personalansvar för ett antal konsulter, och har den viktiga uppgiften att bygga förutsättningar för välmående och presterande medarbetare. Vid behov kommer du även att bidra operativt i kundleveranser. Mer om dig Vi söker dig som är naturlig ledare med förmågan att få medarbetare att trivas och utvecklas. Du har gärna erfarenhet från branschen och insikt i tillverkande industri, samtidigt som du navigerar IT-världen och trivs med att jobba enligt agila principer. Utöver det har du kunskap och förståelse för mjukvaruutveckling, kanske har du kodat själv, eller så har du verkat i andra närliggande roller. Du är en lyhörd person som bygger förtroliga relationer med människorna du möter och du har gärna ett etablerat affärsnätverk i regionen. Du gillar att vara ute där det händer, på event, mässor och i olika nätverk. Du är också målinriktad och prestigelös med ett starkt driv, tar initiativ och får saker att hända. Rollen ställer höga krav på din muntliga och skriftliga förmåga, så det är en självklarhet att du uttrycker dig väl på svenska och engelska. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord - team, enkelhet, mod och passion! Varför just Softhouse? Softhouse är ett välmående bolag med medarbetaren i fokus. Vi är stolta över vårt agila arv, som en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Vår miljö är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter till varandra. På Softhouse får du även harmonin mellan stark lokal anknytning och ett community av 300+ kollegor fördelade på nio kontor i Sverige och ett i Sarajevo. Hos oss i Småland blir du en del av ett engagerat gäng som verkligen brinner för det vi gör. Våra team i Växjö, Jönköping och Kalmar består av både arkitekter, utvecklare och verksamhetsnära roller som tillsammans skapar mjukvara som gör verklig skillnad. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
14 november 2025
Butikssäljare till Centro Kakel & Klinker, extra/ deltid
Centro Kakel & Klinker AB
Företagssäljare

Gillar du att göra affärer och arbeta nära kunden för att ge den bästa servicen? Har du dessutom ett estetiskt öga, intresse för färg och form och förmåga att visualisera miljöer? Då kan du bli vår nya kollega hos oss på Centro i Växjö! Vi söker nu en butikssäljare för ca 10 timmar i veckan som främst kan jobba lördagar, eftermiddag och lov samt extra vid behov – perfekt för dig som studerar! Placeringsort: Växjö Start: Slutet av augusti eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare, provanställning appliceras. Dina arbetsuppgifter Som extrapersonal är du ett viktigt stöd för att täcka upp befintlig personal på schemabasis och vid behov. Dina arbetsuppgifter består främst av att serva våra kunder, såväl privatkonsumenter som proffskunder samt hålla butiken snyggt organiserad. Med engagemang förväntas du på ett positivt sätt vägleda våra kunder så att de kommer till ett beslut som uppfyller önskemål, krav och lite därtill. Du kommer även ansvara för öppning och stängning av butiken samt dagsavslut av kassa. Arbetstiderna kan vara förlagda vardagar mellan kl. 07.00-19.00 samt lördagar mellan kl. 09.45-14.30. Din profil Som person ser vi att du är lösningsfokuserad och serviceminded, du fångar på ett lyhört sätt upp kundernas behov för att ge träffsäkra tips och råd. Vi värdesätter en teamplayer som har fötterna på jorden och prestigelöst hjälper till där det behövs. Du är självgående och du kan på ett flexibelt och effektivt sätt prioritera och strukturera arbetet så att det blir överblickbart även för andra. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har: Erfarenhet av serviceyrket och arbete i butik Erfarenhet av lagerarbete och truckkörkort är meriterande Anställningsvillkor Centro har kollektivavtal, där tjänsten går under Detaljhandelsavtalet. Omfattning: Deltid, i genomsnitt 10h/v Anställning: Provanställning/ tillsvidareanställning Arbetstider: se ovan Start: Sensommar 2025 Lön: Enligt senare överenskommelse Din ansökan Vi utvärderar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Intervjuer kan komma att erbjudas digitalt då vi rekryterar under sommarmånaderna. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Ansökan skickas till [email protected]. Sista ansökning är 20e juli. Kontaktperson: Butikschef: Erika Svensson 076-8863385 Om oss och vår historia Grundat 1968 är Centro landets äldsta fackmannakedja för kakel och klinker. Vi har butiker & studios på 19 platser från Malmö till Örnsköldsvik. 2023 slog FF Kakel AB ihop sin verksamhet med Centro kakel & klinker AB, och under 2024 välkomnade vi även in Kakeldax i Sverige AB till Centro. Idag är Centro ett av de ledande företagen i sin bransch med ca 150 anställda och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision Centro strävar efter att ständigt utmana vår marknad och ha de bästa relationerna med våra proffs- och konsumentkunder. Med våra erfarenheter och kompetens är vi inte rädda för att testa och utmana dagens kakelbransch. Genom Centro ska kreativitet, kunskap och innovation bidra till enkelhet och göra det smidigare att arbeta med kakel. Vi ska tillföra leveranssäkerhet, kvalitet, tillgänglighet, kunskap och service för byggkeramiken och badrumsprodukter. Välkommen till oss!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Teknisk säljare, skärande bearbetning
Ls Jobbet AB
Företagssäljare

Har du kunskap inom skärande bearbetning och trivs i en rådgivande roll ute hos kund? Då kan det här vara nästa steg för dig! Hos oss får du en varierad roll där du kombinerar teknisk support med försäljning av högkvalitativa produkter inom skärande bearbetning. Du arbetar självständigt och kundnära, med stöd av ett erfaret team och ett världsledande produktutbud. Om tjänsten Som teknisk säljare hos oss får du en varierad roll där du kombinerar försäljning med teknisk rådgivning. Du arbetar nära kunden, som kan vara allt från små verkstäder till större industriföretag, och en stor del av arbetstiden tillbringas ute i fält. Genom att lyssna in varje kunds behov och föreslå lösningar anpassade för deras processer bidrar du till att de kan arbeta både effektivare och mer kostnadseffektivt. Vår produktportfölj består av många världsledande produkter inom områdena skärande bearbetning samt metallbearbetnings- och processvätskor. Vi samarbetar endast med tillverkare som lever upp till våra höga krav på effektivitet, kvalitet och precision. Du kan läsa mer om oss och våra leverantörer här. Samtidigt som du förvaltar befintliga relationer förväntar vi oss att du arbetar aktivt med att bearbeta nya kunder. Till din hjälp finns ett team av säljkollegor utspridda över landet samt ett kontor i Smålandsstenar med övriga stödfunktioner. För att ge dig bästa möjliga start erbjuder vi en gedigen introduktion med både interna utbildningar och fördjupade insatser hos våra leverantörer. Du utgår från hemmakontor. Vi är flexibla avseende placeringsort men ser gärna att du bor någonstans i södra Sverige (norra Vättern och söderut). Vi kommer att utforma ditt säljdistrikt utifrån vart du bor i kombination med vart våra kunder finns. Om dig Du har flerårig erfarenhet från branschen, gärna med ett stort kontaktnät och goda kunskaper inom skärande bearbetning. Du kan läsa ritningar och navigera i tekniska kataloger. Har du dessutom erfarenhet av försäljning ser vi det som meriterande. Relevant eftergymnasial utbildning ser vi som ett plus. B-körkort är ett krav för tjänsten, vi erbjuder tjänstebil. Vi har ett stort och brett sortiment så det är viktigt att du är nyfiken och har lätt för att ta till dig ny teknisk information. Som person är du driven, social och trivs med att vara ute och träffa kunder. Du är affärsmässig, flexibel och har förmåga att hitta lösningar som skapar värde för kunderna. Övrigt 📍 Du utgår från hemmakontor och reser inom ditt distrikt. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-777 23 73 eller via mail [email protected] alternativt Anna Nord på 073-981 64 14 eller via mail [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Om arbetsgivaren - SMV Verktyg SMV Verktyg AB är ett teknikhandelsföretag med fokus på verktyg och tillbehör för skärande bearbetning. Sedan starten 2009 har vi levererat produkter och lösningar som krävs för att få ut maximal prestanda i och kring bearbetningsmaskiner. SMV Verktyg är ett dotterbolag till SMV Industrier och tillsammans erbjuder vi ett komplett utbud – från maskin till verktyg och teknisk support. Vår styrka ligger i kombinationen av högkvalitativa produkter, teknisk kunskap och en nära dialog med våra kunder. Genom att representera marknadsledande varumärken och leverantörer kan vi erbjuda rätt lösning för varje bearbetningsprocess – med fokus på precision, effektivitet och driftsäkerhet. Vi arbetar långsiktigt, både med våra kunder och vår organisation. Kvalitet, tillgänglighet och ansvar genomsyrar hela verksamheten – och vårt mål är att vara den självklara partnern för svensk tillverkningsindustri.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Verksamhetskoordinator - Mötesplats "Plan Araby"
VÄXJÖ RÖDAKORSKRETS
Planerare och utredare m.fl.

Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 300 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Vill du vara med och skapa positiv utveckling? Vi söker en engagerad och initiativrik Verksamhetskoordinator till Röda Korsets Mötesplats ”Plan Araby” i Växjö. I denna roll får du möjligheten att utveckla och leda verksamheten på en mötesplats som gör skillnad för individer, området och samhället i stort. Växjö rödakorskrets är en av de större lokala kretsarna i landet, med ca 300 volontärer, ca 10anställda och en bred och omfattande social och humanitär verksamhet. Röda Korset är ett stöd när samhällets övriga resurser inte räcker till och behöver förstärkas. Vi ger stöd till grundläggande humanitära behov, bidrar till minskad ofrivillig ensamhet och arbetar för en ökad inkludering. Om rollen Som Verksamhetskoordinator ansvarar du för att driva och utveckla mötesplatsen i linje med uppsatta mål och riktlinjer. Rollen kombinerar strategiskt tänkande med operativa insatser och erbjuder möjlighet att arbeta nära människor, bygga relationer och bidra till långsiktiga positiva förändringar i samhället och lokalt i Araby. Huvudansvar -Säkerställa att verksamheten bedrivs och utvecklas enligt fastställd verksamhetsplan -Tillsammans med verksamhetsutvecklare, leda områdesbaserat arbete enligt programmet ”Socialt Hållbara Samhällen”, med fokus på boendeinvolvering -Identifiera och möta lokala behov genom dialog med boende -Bygga och stärka partnerskap med organisationer, myndigheter och finansiärer -Medverka i rekrytering, introduktion och samordning av volontärer och volontärsledare till verksamheten tillsammans med övriga i teamet -Tillsammans med verksamhetsutvecklare, driva behovsbaserad verksamhetsutveckling och strategisk planering -Samordna drift, öppettider och aktiviteter på mötesplatsen -Ansvara för rapportering, uppföljning och ansökningar för kompletterande finansiering av verksamheten tillsammans med verksamhetsutvecklare Kvalifikationer: -Utbildning och arbetslivserfarenhet: -Högskoleutbildning inom samhälls- eller beteendevetenskap, statsvetenskap eller motsvarande -Erfarenhet av verksamhetsutveckling eller projektledning i socioekonomiskt eftersatta områden Kompetenser och erfarenheter: -Erfarenhet av att arbeta mobiliserande, inkluderande och relationsfrämjande -Erfarenhet av frivilligarbete och att leda projekt -Förmåga att hantera flera parallella processer i ett högt tempo -God kommunikationsförmåga i tal och skrift -Språk och lokal förankring: -Flerspråkighet är meriterande (gärna arabiska, somaliska och engelska förutom svenska) -Lokal förankring och god kännedom om området och dess aktörer är meriterande Övrigt: -B-körkort -Erfarenhet av att arbeta med idéburna organisationer -Anställningen är en projekttjänst fram till 2026-12-31 med möjlighet till en tillsvidare-tjänst -Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Vad vi erbjuder: -En rödakorskrets i stark utveckling -Ett team med stort engagemang -Ett meningsfullt arbete där du bidrar till en bättre värld -Möjlighet att utveckla dig själv i en unik och stimulerande miljö -En chans att vara en del av en global organisation med stark lokal förankring Praktisk information: Sista ansökningsdag: 2025-08-12 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Anställningsform: Projektanställning till 2026-12-31 med inledande prövotid sex månader Placeringsort: Växjö Tjänstegrad: Heltid Kollektivavtal: Tjänstemän inom civilsamhället - Fremia - Unionen och Akademikerförbundet Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas

16 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025