Svetsare till Volvo Construction Equipment i Braås
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Har du goda svetserfarenheter? Vill du arbeta i ett globalt bolag som är marknadsledande inom fordonsindustrin? Då är det dig vi söker! Som svetsare är du en del av ett mångsidigt team av skickliga yrkesmän och kvinnor som arbetar med energi och passion för att vara världsledande inom tillverkningsindustrin. Om tjänsten Just nu befinner sig Volvo Construction Equipment i ett spännande och expansivt skede och söker duktiga svetsare för att förstärka sitt team. Tjänsten är en hyrrekrytering via Montico där det för rätt person kan finnas möjlighet att erbjudas anställning hos Volvo Construction Equipment. Blir du aktuell för tjänsten kommer du under rekryteringsprocessen genomgå en svetsvalidering. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i någon av svetsgrupperna som finns på företaget. Arbetet kan vara fysiskt tungt, men arbetsmiljön är en viktig faktor som det ständigt arbetas med. Arbetet sker på ett strukturerat sätt för att nå uppsatta produktionsmål, vilket ställer stora krav på din egen insats. Arbetstiden är förlagd till 2-skift. Vi söker dig som - Relevant gymnasial eller yrkesutbildning alternativt relevant erfarenhet - Licenserad svetskompetens är meriterande - Erfarenhet från Mig/Mag-svetsning i tillverkningsindustri, gärna tjockare material - God samarbetsförmåga och tycker om att arbeta såväl i grupp som självständigt - Intresse av att arbeta med ständiga förbättringar och god initiativförmåga Vänligen bifoga svetscertifikat i samband med din ansökan. Som individ behöver du vara öppen för förändringar och känna ett engagemang för att arbeta med ständiga förbättringar. Du delar Monticos värdegrund, vilken består i respektfullt bemötande, samt att alltid leverera minst vad kunden efterfrågar. Som person ser du dig själv som driven och kvalitetsmedveten med ett stort tekniskt intresse. Känner du att du passar in på ovanstående och vill anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Montör till Volvo Construction Equipment i Braås
Montico Hr Partner AB
Fordonsmontörer

* Är du en flexibel, kvalitetsmedveten och praktiskt lagd person som söker en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa jobb! Just nu befinner sig Volvo Construction Equipment i ett spännande och expansivt skede och söker duktiga montörer för att förstärka sitt team. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara montering av fordonskomponenter. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Tjänsten är en hyrrekrytering via Montico där det för rätt person kan finnas möjlighet till anställning hos Volvo Construction Equipment efter en tids inhyrning. Arbetstiden är förlagd på dagtid. Vi söker dig som För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Vi tror att du som person är kvalitetsmedveten, engagerad, målinriktad och stresstålig. Du innehar b-körkort och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Du delar Monticos värdegrund, vilken består i respektfullt bemötande, samt att alltid leverera minst vad kunden efterfrågar. Känner du att du passar in på ovanstående och vill anta utmaningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
TIG-svetsare till vår kund i Växjö
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Går du i tankarna om att hitta ditt drömjobb inom svetsning? Vill du arbeta i en högteknologisk och positiv miljö? Då kan vi ha ditt nästa jobb! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Du kommer främst arbeta som svetsare i TIG, men det kan även förekomma andra verkstadsrelaterade uppgifter. Arbetstiden är förlagd på dagtid. Din anställning påbörjas på Montico med stora möjligheter att övergå till kund efter 6 månader. Tillsättning kommer att ske omgående eller efter överenskommelse. Vi söker dig som Vi söker dig som har erfarenhet av TIG-svetsning och brinner för svetsyrket. Du har lämplig utbildning i grunden och är duktig på ritningsläsning samt svetsbeteckningar. Du talar och skriver svenska obehindrat. Travers- och truckkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är en noggrann, kvalitetsmedveten och inkluderande lagspelare.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Svetsare till Balco i Växjö
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Balco Group är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och har över 500 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2020 uppgick till 1 200 MSEK. Balco Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2017. Om tjänsten Tjänsterna är hyrrekryteringar via Montico HR Partner, där rätt person kan komma att erbjudas anställning direkt hos kund efter en tids inhyrning. Tillsättning sker efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning Som svetsare på Balco ingår du i ett trevligt team på 10 personer. Det som svetsas är framförallt ramar, pelare och övriga delar i stål för balkongmontage. Svetsningen följer SS-EN ISO 3834-2 och SS-EN 1090-2 med de krav som medföljer. Vi söker dig som Du har minst 5 års erfarenhet av svetsning med MIG/MAG och vet hur du följer en WPS, det är meriterande med erfarenhet av oförstörande provning. Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten, noggrann och du har ett eget driv. Mycket goda kunskaper i ritningsläsning är en viktig förutsättning samt att du kan läsa och förstå svenska gällande instruktioner och säkerhetsföreskrifter. Vi ser gärna att du har giltig svetsarprövning enligt ISO 9606-1, och prövningen skall täcka svetsmetoderna 135 och 138. Prövningar skall då täcka både kälsvets (FW) och stumsvets (BW). Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift. Truckkort är ett krav Traverskort är meriterande. Skift förekommer. Om det här är arbetet för dig så erbjuder vi ett spännande och utvecklande jobb i ett expansivt företag med internationell prägel, snabba beslutsvägar, öppet arbetsklimat med stor gemenskap, bra introduktion och goda karriärmöjligheter.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Extrapersonal inför höstterminen sökes till Lyreco i Växjö!
Maxkompetens Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Är du student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och söker ett aktivt extrajobb? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Maxkompetens söker nu, i samarbete med Lyreco i Växjö, engagerade lagermedarbetare för att arbeta extra måndag-fredag under höst-och vårterminen 2025/2026. Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/ Dina arbetsuppgifter I rollen som lagermedarbetare hos Lyreco kommer du att vara en viktig del av den dagliga produktionen. Dina främsta uppgifter inkluderar att plocka och packa ordrar samt bidra till att säkerställa en smidig och effektiv logistik. Detta extrajobb är perfekt för dig som vill arbeta någon eller några dagar i veckan och trivs med fysiskt arbete i en lagerverksamhet. Din profil Vi söker dig som är noggrann, prestigelös och trivs med att arbeta i team där samarbete är nyckeln till framgång. Du är snabb, engagerad och trivs i ett högt arbetstempo. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom. Den här tjänsten passar dig som är student, eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information *Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider mellan 06:00-20:00. *Placeringsort: Växjö *Lön: Enligt kollektivavtal *Start: Enligt överenskommelse *Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Lyreco har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Lyreco i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på mejladress: [email protected] Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Personliga assistenter vid behov till kunder i Växjö
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor  till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker kontinuerligt efter kompetenta och drivna individer som vill arbeta inom omsorg. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. I Växjö med omnejd har vi kunder som letar efter personliga assistenter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis läkarbesök och inköp av livsmedel. Du hjälper kunden att leva ett så fullvärdigt liv som möjligt utifrån dennes förutsättningar. Lyft vid förflyttningar kan även förekomma, beroende av respektive kunds behov (oftast finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Om dig Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd och flexibel samt ansvarstagande. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till egen bil Flexibel att arbeta varierande arbetstider Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som  under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Driv framtidens EdTech – bli produktägare på IST
IST Group AB
Övriga IT-specialister

På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör verklig skillnad i samhället genom att effektivisera och digitalisera utbildningen. Vår vision är att alla har rätt till en god utbildning – och genom vår erfarenhet, kunskap och teknik skapar vi förutsättningar för livslångt lärande. Vi söker en produktägare till Development & AI department – en engagerad person med passion för utbildning och ett nyfiket driv att utforska hur AI kan effektivisera och förbättra vårt arbete. Om rollen  Som produktägare på IST spelar du en nyckelroll i att driva utvecklingen av innovativa, användarcentrerade produkter. Du är länken mellan affärsbehov och utvecklingsteamet- den som skapar klarhet, prioriterar rätt och ser till att teamet har allt de behöver för att lyckas.  Du samarbetar tätt med utvecklare, UX-designers och intressenter – och uppmuntras att använda AI-drivna verktyg för att arbeta smartare och mer effektivt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda kontinuerlig utveckling och förbättring av IST:s produkter. Använda AI-verktyg för att optimera arbetsflöden, automatisera repetitiva uppgifter och öka produktiviteten. Samarbeta med användare och kunder för att förstå deras behov och omsätta dem till tydliga produktkrav genom user stories och acceptanskriterier.  Leda ditt utvecklingsteam genom tydliga produktmål och krav. Definiera och kommunicera produktvision och strategi. Äga och prioritera produktens backlog i linje med affärsmål och kundvärde. Driva produktens livscykel från idé till leverans i nära samarbete med UX och utvecklingsteam. Säkerställa att lösningarna håller hög kvalitet och erbjuder en utmärkt användarupplevelse.  Om dig Du är användardriven, analytisk och ständigt på jakt efter smartare sätt att arbeta. Du nöjer dig inte med att följa teknikutvecklingen – du ligger steget före och hittar nya sätt att tillämpa den. Dessutom uppfyller du följande kriterier: Minst 5 års erfarenhet av arbete inom IT Relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet Högt driv och är effektiv och självgående inom ditt produktområde Hög ambitionsnivå och viljan att påverka att forma visionen för produktområdet Mycket god analytisk förmåga, teknisk förståelse och strukturerad Intresserad av hur AI-verktyg kan effektivisera och förbättra teamets arbetsflöde God kommunikatör, både genom att vara lyhörd mot kund och andra intressenter Förmåga att leda och inspirera ett agilt team genom att tydligt förmedla mål, skapa engagemang och driva prioriteringar Lagspelare och trivs att arbeta i team för att nå gemensamma mål och bidra till ett lärande arbetsklimat Flytande i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift Tidigare erfarenhet som produktägare är meriterande men inget krav. Du kan ha haft andra roller som gett dig bra förutsättningar för att nu ta klivet mot produktägarrollen. Det viktigaste är att du är driven, nyfiken och redo att ta dig an nya utmaningar – särskilt i en agil och föränderlig miljö. Om IST Vi är det ledande EdTech-bolaget i Skandinavien med över fem miljoner användare. Varje dag arbetar vi med lösningar som påverkar samhället positivt genom att underlätta för  lärare, elever och vårdnadshavare att fokusera mer på lärande och mindre på administration. Vi kombinerar djup teknisk expertis med verklig erfarenhet från skolvärlden för att skapa verktyg som verkligen gör skillnad.  Ansök Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Växjö. Skicka in din ansökan via http://career.ist.com senast 29 juni . Vänligen besvara även följande tre frågor i din ansökan – kort och koncist: 1. Vad tror du att du skulle bidra med i denna roll som gör dig till en stark kandidat? 2. Vad inspirerade dig att söka denna tjänst? 3. Hur matchar din erfarenhet de viktigaste kraven i rollen? Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected] eller Product Area Managers:  [email protected] [email protected] [email protected]  Bakgrundskontroller kan förekomma som en del av vår rekryteringsprocess. Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag!  Vi ser fram emot att höra från dig!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Copy of Självständig superkock med oslagbart driv? Vi måste snacka!
NR drift AB
Kockar och kallskänkor

Välkommen till Nordrest i Växjö! Vi har en varierande och unik verksamhet då vi driver både café, restaurang och en omfattande catering med olika typer av event på Linnéuniversitet i Växjö. Våra enheter är Restaurang Kristina, Restaurang Rasken, Café Astrakan och Salladsbaren serverar dagligen runt 400 lunch. Vi lagar all mat med stort engagemang och från grunden. I vårt kallkök producerar vi smörgåsar, sallader och bakverk till vår café- och cateringverksamhet. Därutöver arbetar vi med konferenser, bufféer och middagsbeställningar. Kort om tjänsten Vi söker förstärkning till våra restauranger på campus i Växjö. För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. Tjänsten är framförallt förlagd på dagtid. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning. Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Tidigare arbetslivserfarenhet som kock Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast 1 juli. Anställningsform: Tillsvidareanställd Omfattning: 100 % eller enligt överenskommelse Tillträde: Augusti eller enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse

19 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Avdelningsansvarig inom logistik
KraftPowercon Sweden AB
Arbetsledare inom lager och terminal

Om rollen Som avdelningsansvarig inom logistik får du en central roll i att säkerställa att våra dagliga mål uppfylls på ett effektivt och säkert sätt. Du kommer att ha ett operativt ansvar för logistikflödet utan personalansvar och arbeta nära produktionschefen för att planera och leda det dagliga arbetet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där du ges möjlighet att växa med ansvar och utvecklas inom din roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och leda logistikavdelningens arbete, samt vidta åtgärder vid avvikelser. Säkerställa att leveranser sker som planerat och att produktion får material i rätt tid och på rätt sätt. Ansvara för fraktbokningar och optimera logistikflöden. Aktivt arbeta med godsmottagning, packning, lagerunderhåll och förbättringsarbete. Stötta vid projekt, serviceärenden och specialuppdrag. Vara en problemlösare som hittar effektiva lösningar på logistikutmaningar. Befogenheter Leda och fördela arbetet inom logistikavdelningen. Skapa och genomföra utbildningsplaner för optimering av arbetsflöden. Driva förbättringar i affärssystemet M3 och säkerställa effektivitet i verksamheten. Planera framtida investeringar och underhåll tillsammans med produktionschefen. Kvalifikationer Relevant högskoleutbildning inom logistik eller liknande. Erfarenhet av logistik, lageroptimering, planering och lagervärdering. Tidigare erfarenhet av ledarskap och arbete med affärssystem. Kunskap inom kundorderhantering, produktion, logistik och service. God kommunikativ förmåga, både i svenska och engelska. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och resultatdriven. Du har naturliga ledaregenskaper och trivs med att samarbeta och lösa problem. Du finner tillfredsställelse i att utveckla system och effektivisera arbetssätt. Vill du vara med och skapa effektiva logistikflöden och bidra till kontinuerliga förbättringar? Skicka in din ansökan idag!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Vi söker elkonstruktör
KraftPowercon Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du ta plats i ett framgångsrikt lag som växer på den internationella arenan och arbeta med unika och egenutvecklade produkter i världsklass? Vi växer och behöver förstärkning med en elkonstruktör inom avbrottsfri kraft. Du kommer arbete med beredning och design av kundanpassade DC-system och motordrivsystem inom avbrottsfri kraft. Du ingår i ett team som idag består av 10 personer. Du kommer vara delaktig och verksam i både offert-, försäljning-, produktions- och leveransfasen inom kundprojekten. Vi har stor variation inom våra utvecklingsuppdrag, allt från kortare insatser till längre projekt. Arbetsuppgifter Delta i kundprojektering, från offertritning till slutdokumentation. Delta i vidareutveckling av strömförsörjningssystem och vara tekniskt stöd i säljprocessen. Inneha god kompetens inom kraft- och elektronikområdet samt ha ett gediget teknikintresse. Ha god förmåga till samarbete med interna och externa resurser i projektform. Kvalifikationer Du har troligen högskola eller motsvarande utbildning inom elektroteknik, helst med kraftelektronikinriktning, eller motsvarande kunskaper via arbetslivserfarenhet. Du ska ha ett starkt intresse för teknik och utveckling och ha goda språkkunskaper i engelska. Som person behöver du vara noggrann och kunna arbeta efter uppsatta tidsramar, både individuellt och i grupp. Vidare har du bra datorvana, körkort B och gärna erfarenhet av CAD-program för elkonstruktion. Om oss KraftPowercon har en stadigt växande verksamhet med en platt organisation och korta beslutsvägar. Vi är ett välrenommerat företag med stora internationella kunder. Vi har tillverkning i Växjö, Surte, Kina och Indien och arbetar med avbrottsfri kraft, likriktare för vattenrening, ytbehandling och luftrening. Lokalt hittar du oss i ljusa och fräscha lokaler centralt på Västra Industriområdet i expansiva Växjö. Läs mer om oss: www.kraftpowercon.com

19 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025