Administrativ undersköterska

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du undersköterska med erfarenhet av mottagningsarbete och administration? Låter det spännande att få jobba serviceinriktat mot våra kunder och deras medarbetare? Då kan det här rollen på Falck hälsa och arbetsliv i Ystad vara rätt för dig! Med vår kunskap och erfarenhet jobbar vi konsultativt mot kund genom att lotsa dem rätt i vad som bör göras och föreslå hur det ska genomföras för att bidra till positiva arbetsmiljöer och kunden ska få bästa effekt. Som administratör ansvarar du för att på ett effektivt och serviceinriktat sätt bemöta kundanställda och deras chefer, hantera bokningar löpande i Falcks administrativa system och via vår telefonväxel svara på förfrågningar från kund. Du arbetar nära all vår operativa personal och hanterar även den interna administrationen såsom att stödja kollegor i interna bokningar och schemaläggning samt introducera nyanställda. Som undersköterska bistår du vid behov bland annat med provtagning, alkohol- och drogtest, EKG och spirometri. I uppdraget ingår även hantering av diverse inventeringar och inköp. Detta är dock en liten del av vardagen, den absoluta merparten består av det administrativa ansvaret. Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet från medicinskt mottagningsarbete. Vi ser att du har goda administrativa kunskaper och erfarenhet då dina arbetsuppgifter främst kommer att vara av administrativ karaktär. Du har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Falcks digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- och affärsrelationer. Vidare har du goda IT-kunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg. Som person trivs med att vara spindeln i nätet med en stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du får energi av att hjälpa andra. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du drivs av att ge professionell service och vara till hjälp för kunder och kollegor. Du är positiv och flexibel i ditt arbetssätt där du både kan arbeta självständigt och i samarbete med kollegor. Vidare är du lösningsfokuserad och arbetar strukturerat och metodiskt. Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Spännande och driven arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: I samband med anställning måste du kunna uppvisa intyg av skyddad titel. Tjänsten är placerad i Ystad med viss regelbundenhet även tjänstgöring på våra andra enheter i Trelleborg, Sjöbo och Simrishamn vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Vilhelm Gelderman på [email protected] eller på telefon 040-174573. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
AnnSam söker Sjuksköterskor! 🔆 v20-34 Äldrevård i Ystad

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterskor för uppdrag inom Hemsjukvård eller SÄBO i Ystad!   Perioden: 2024.05.13 - 2024.08.19 Arbetstid: Dagtid, ev. helg. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. Journalsystem:   Ev. övrigt: Körkort B Ref.nr: 240422 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

24 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
assistenter sökes till kund i natursköna Borrby

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta hos vår kund i Borrby. Kunden behöver stöttning i det mesta men klarar av att utföra det mesta med behöver stöd då det där finns bla en minnesproblematik. Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.   Vi är kollektivt anslutna till Kommunal och använder oss av timlön. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Produktionschef

Industrispår i Ystad kommer att utöka sin verksamhet! Utöver verkstaden som finns i dag kommer även en montagehall att byggas. Nu letar vi efter en produktionschef som kan leda det dagliga arbetet på företaget. Om företaget Industrispår AB är ett familjeägt företag, etablerat i Ystad. Företaget grundades 1981 av Gert Andersson och drivs nu efter generationsskifte av hans barn, Per och Stina. Vår vision är att inom järrnvägsbranschen vara ett innovativt och kreativt företag som vågar anta nya utmaningar och erbjuda kunden helhetslösningar - vi växlar ständigt upp inför framtiden. Verksamheten omfattar produktutveckling, tillverkning, handel med spårmaterial och service till alla Nordens järnvägar. Vi erbjuder totallösningar från idé till färdig produkt, detta gäller såväl spåranläggningar som maskinutrustning. En målmedveten satsning görs ständigt på utveckling av nya produkter, maskiner och arbetsmetoder. Allt för att erbjuda marknaden bättre kvalitet och rationella lösningar. Vår anläggning i centrala Ystad består av egen tillverkningsverkstad, kontor samt både inomhus- och utomhuslager. Företaget arbetar och är certifierade enligt EN 1090, ISO 3834, ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer om företaget på industrispar.se. Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att ansvara för produktionen i verkstaden och i montagehallen. Du kommer att planera såväl maskin- och personaltimmar som materialförbrukning i nära samarbete med lagret. Du arbetar även nära säljare och konstruktion. Inköp och kontroll av de olika projektens budget ingår också i dina arbetsuppgifter. Att identifiera investeringsbehov i verkstaden ligger också på ditt bord. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av verkstadsarbete. Kanske jobbar du i dag som en del av produktionen, men vill vara den som driver den? Du har egna tankar och visioner om hur du skulle vilja planera, effektivisera och leda arbetet i en verkstad. Som person är du strukturerad, driven och har lätt för att motivera dina medarbetare. Du vet vad som krävs för att få verkstadens projekt / ordrar att flyta, såväl ekonomiskt som materialmässigt. Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har B-körkort, behärskar svenska i tal och skrift och bor på pendlingsavstånd från Ystad. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg, 0417-77 99 85. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Industrispår. Vi ser att du bor inom ett rimligt pendlingsavstånd då rollen kräver fysisk närvaro. Tillsättning sker efter överenskommelse men uttagningen av kandidater sker löpande, så ansök redan idag! Välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 2024-05-19. Samtliga ansökningar behandlas konfidentiellt. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Personlig assistent till kvinna i Ystad, sommarvikariat 50%

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Vi på Humana söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Ystad. Tjänsten är ett sommarvikariat på 50% från och med den 10 juni till den 4 augusti. Arbetstiderna varierar och är förlagda på både vardagar och helger. Exempel på arbetstider är kl. 08:00-20:00, kl. 08:00-16:00, kl. 16:00-20:00, kl. 20:00-09:00, kl. 20:00-08:00 och kl. 09:30-20:00. Det är 4,5 timmar väntetid på natten. Kunden har assistans hela dygnet och dubbelassistans under vissa tider. Vår kund är en kvinna som är 39 år och har en fysisk samt kognitiv funktionsnedsättning efter en stroke. Hon går på daglig verksamhet två dagar i veckan och gillar hitta på olika aktiviteter på helgerna. En gång i veckan går kunden och badar. Hennes stora intressen är musik, konserter, utflykter, bad och bowling.  Om tjänsten I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - vara behjälplig med personlig omvårdnad - hjälpa till med vardagssysslor såsom matlagning och övriga hushållssysslor  - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet - hjälpa till vid förflyttningar och det finns hjälpmedel i hemmet  Arbetstid: Arbetstiderna varierar och är förlagda på både vardagar och helger. Exempel på arbetstider är kl. 08:00-20:00, kl. 08:00-16:00, kl. 16:00-20:00, kl. 20:00-09:00, kl. 20:00-08:00 och kl. 09:30-20:00. Det är 4,5 timmar väntetid på natten. Tjänstgöringsgrad: Sommarvikariat på 50%.  Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: 10 juni 2024. Vem är du? Vi söker dig som är lugn och trygg i din roll som personlig assistent. Det är viktigt att du har en positiv inställning och lätt för att hantera olika typer av situationer. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav - Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller liknande - Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - B-körkort - Kunna bada/simma tillsammans med kunden.  - Kunna arbeta i ett hem med pälsdjur.  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Serveringspersonal till Grändens mat. Sommarjobb, juli & augusti

Just nu söker vi en sista serveringspersonal under juli & augusti. Tjänsten är ca 75 % med chans till extraarbete efter sommaren. Vill du bli en del av ett framgångsrikt serviceteam? Grändens mat är en populär restaurang i Ystad och en ny sommarsäsong är här, därför söker vi just dig som blir vår nya arbetskamrat. Vi söker dig som har erfarenhet av restaurang/ cafébranschen och vill vara en del av vårt framgångsrika team. Vi ser gärna att du har: Arbetat inom restaurangyrket och har några års erfarenhet av branschen sedan tidigare Tycker om att påverka och utveckla Vill ge det där lilla extra till våra gäster Har du bar och barista kunskaper ser vi det som ett plus För oss är det viktigt med närproducerade råvaror. Vi serverar vällagad mat så som poké bowls, långkok, al a carte, fräscha drinkar och riktigt god fika. Vi har öppet både dagtid, kvällstid och helger vilket innebär att arbetstiderna varierar. I en fantastisk miljö med en av Ystads mysigaste uteserveringar kommer du arbeta med ett härligt gäng i ett högt tempo där alla hjälps åt i ett lag. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt!

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Hemrex söker en stjärna inom städ

Hemrex söker en stjärna inom städ Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Vi växer och söker nu en nya kollega till vårat teamet. Vi söker dig som är intresserad av timanställning som kan leda till en tillsvidareanställning.Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ger våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet.Uppdraget innebär att du kommer att jobba med städuppdrag hos privata kunder samt på företag i första hand i området omkring Ystad , men även Sjöbo , Skurup , Simrishamn Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som - Gillar att vara social och hjälpsam - Gärna tar egna initiativ - Ser ansvar som en självklarhet - Är lättlärd och flexibel - Har B-körkort och egen bil - ha flexibla arbetstider - Språk Engelska , Svenska Hemrex erbjuder - Omväxlande arbetsuppgifter - Utbildning - Kollektivavtal - Arbetskläder - Friskvårdsbidrag - Körersättning vid körning i egen bil

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hemrex söker personal för Stugstädning/Helger Juli-Aug Ystad/Simrishamn

Hemrex söker personal för Stugstädning/Helger Juli-Aug Ystad/Simrishamn Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet. Uppdraget innebär att du kommer att jobba med stugstädning under period Juli-augusti i området Ystad/Simrishamn Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort och egen bil - Lördagar mellan 10-16 Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Ystad.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ortodontiassistent / Tandsköterska med erfarenhet av ortodonti - Smile Y...

Hos oss på Smile får du chansen att vara med och skapa Sveriges bästa tandvård. Här får du gehör för dina tankar och idéer – i teamet, på kliniken och i hela Smile. Vi som arbetar på Smile är trygga i vår kompetens. Därför kan vi också vara okomplicerade och varma, inkluderande och lyhörda. Vår kultur är familjär och prestigelös samtidigt som vi drivs av kvalitét och utveckling. Till vår fina klinik i Ystad söker vi nu en ortodontiassistent eller tandsköterska med erfarenhet av ortodonti. Kliniken har under lång tid bedrivit specialistverksamhet inom ortodonti, och startade för ca 2 år sedan även upp allmäntandvård. Här får du möjligheten att tillhöra en klinik med stort engagemang och arbetsglädje. Välkommen till Smile!Att arbeta som ortodontiassistent /tandsköterska hos Smile Tandvård Som ortodontiassistent / tandsköterskakommer du att ha det övergripande serviceansvaret inom teamet. Du arbetar mycket självständigt utifrån ett delegerat arbetssätt och tar stort ansvar för våra patienter.Du assisterar ortodontisti den planlagda verksamheten och säkerställer att kvalitetsrutiner följs. Som ortodontiassistent / tandsköterskaarbetar du, somalla medarbetare på Smile efter vår vision - Friska leenden i hela Sverige. Vår vision tar sikte på att Smile verkar för friska patienter i hela landet. Vår ambition är inte begränsad till storstad eller mindre orter, till söder eller norr. Vi vill finnas för våra patienter i hela landet. På 15 år har vi vuxit till en av Sveriges ledande tandvårdsleverantörer som tillhandahåller modern, högkvalitativ tandvård till över 300 000 patienter. Tillsammans med våra systerorganisationer inom Colosseum Dental Group tillhandahåller vi tandvård för mer än 3 miljoner patienter i 11 länder i Europa. Några av dina arbetsuppgifter: Assistera ortodontist i den planlagda verksamheten Delegerat arbete Administration Vem söker vi? Smile Tandvårds medarbetare är avgörande för vår framgång. Därför är din inställning och personlighet A & O för oss. Som ortodontiassistent / tandsköterskaser vi att du älskar service, precis som vi gör. Du är dessutom entusiastisk, social och ödmjuk i din framförhållning. På Smile är vi ett lag, och vi är bäst tillsammans, därför ser vi att du är samarbetsvillig och prestigelös. För oss är inte års erfarenhet det viktigaste - utan din inställning att vilja växa, lära och utvecklas med oss på Smile. Utöver ovan kompetenser ser vi att du: Är utbildad tandsköterska med erfarenhet av ortodonti Meriterande om du är utbildad ortodontiassistent Meriterande om du kan göra essix-skenor (vi kommer lära ut detta om det är nytt för dig) Talar & skriver svenska samt engelska Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid (100 %).Vi arbetar löpande med urvalet,vi önskar kunna tillsätta tjänsten med start i augusti 2024. Smiles erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande arbete och kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Vi är en organisation i ständig tillväxt och arbetar kontinuerligt med att förbättra vår verksamhet. Hos oss finns möjligheter för dig att vidareutvecklas samt bidra med ditt engagemang. Genom Smiles interna utbildningssatsning Smile at Work finns goda möjligheter till utveckling. Som medarbetare på Smile blir du en del av ett stort nätverk då vi är en del av Colosseum Dental Group. Colosseum Dental Group är en ledande europeisk tandvårdsleverantör som driver mer än 550 moderna, välutrustade kliniker och 50 labb på elva europeiska marknader. För oss på Smile är det också viktigt att ha kul tillsammans och fira våra framgångar. Självklart har vi goda villkor och förmåner. Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag, en förmånsportal med flertalet rabatter och erbjudanden mm. Smile Tandvård har en stark drivkraft; att vara branschens bästa arbetsgivare. Vi är stolta över att såväl fått ta emot såväl utmärkelsen Årets Karriärföretag 2024 som Great Place To Work. Dessa utmärkelser har vi fått ta emot utifrån vårt framträdande arbete med rekrytering, Employer Branding och hur vi fokuserar på våra medarbetare under hela medarbetarlivscykeln. Hos Smile satsar på vi dessutom utbildning och utveckling som en del av vårt kompetensutvecklingsarbete då vi vet vikten av att förvalta och utveckla kompetens, för att bidra till hållbara medarbetare och team samtidigt som vi gynnar verksamhetens utveckling. Ansökan och frågor Har du läst så här långt tror vi inte att du missat Smiles framåtanda, och delar den med oss.Vi hoppas och tror dåatt tjänsten hos oss på Smilekan vara intressant för dig. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Du ansöker till tjänsten genom vårt digitala ansökningsformulär, så återkommer vi till dig när vi gått igenom din ansökan. Har du specifika frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef för kliniken Sofia Hermansson: [email protected] alternativt ansvarig rekryterare för processen: Jessica Ivarsson: [email protected] är Smile? Som Sveriges största privata tandvårdskedja är det viktigt för oss att vi skapar delaktighet och gemenskap på våra kliniker. Tillsammans med våra över 950 medarbetare vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakten inom svensk tandvård. Hos oss blir du en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter både för personlig utveckling och vidareutbildning. Vi strävar ständigt efter att arbeta i linje med våra värderingar: Collaboration, Care och Entrepreneurship. Läs mer om oss på vår karriärsida https://karriar.smile.se/.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Gymnasielärare i engelska och svenska

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Plats Ystad Sista ansökan 2024-05-31 Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta med nationella prov för Hermods i Ystad. Varannan vecka genomförs nationella prov för komvuxelever, och nu behöver vi förstärka vår lärargrupp. Vi söker därmed dig som är legitimerad vux- eller gymnasielärare i ett eller flera av följande ämnen: svenska, svenska som andraspråk och engelska. Tjänsten avser bedömning av de muntliga delarna i nationellt prov samt registrering och återkoppling av provresultat till respektive elev i vår lärplattform. Arbetet genomförs varannan fredag valfri tid. Tjänsten är bäst lämpad för dig som vill ha ett extraarbete och vill jobba på visstidsavtal samt på timlön. Kvalifikationer Du ska ha lärarlegitimation och behörighet i ett eller flera av kurserna: Svenska 1 och 3, Svenska som andraspråk 1 och 3, Engelska 5 och 6. Du förväntas: • ha god erfarenhet av nationella prov • ha datorvana • vara noggrann • ha lärarlegitimation • vara tillgänglig för arbete varannan vecka. Tjänsten är en visstidsanställning 6 mån eller längre med omfattning deltid/timanställning. Övrig information Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI Tillträdesdatum: Snarast Omfattning: ca 10 % men kan variera beroende på din behörighet Varaktighet: Visstid Antal tjänster: 1-2 Kontaktperson: Mårten Petersson , [email protected], rektor för Hermods distans i Ystad. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Vänliga hälsningar, Mårten Petersson

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024