LSS-boende söker stödassistent
Ystad kommun
Vårdare, boendestödjare

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Funktionsnedsättning och socialpsykiatri är en av tre avdelningar inom förvaltningen för social omsorg. Avdelningen ansvarar för LSS-boenden, daglig verksamhet, boendestöd, korttidsvistelse och personlig assistans. Vi är omkring 250 medarbetare som med stort engagemang arbetar med individens behov i centrum och utifrån en tro på individens egna förmågor. Vi arbetar målinriktat för att vår verksamhet ska ha hög kompetens och kvalitet. Inom avdelningen arbetar vi för samarbete mellan arbetsplatser och kompetensutveckling för våra medarbetare. Därför arbetar vi i samarbetsgrupper där vi hjälps åt att täcka behoven i våra verksamheter och delar kunskap och idéer mellan arbetsplatserna. Det innebär att du som framtida medarbetare har en ordinarie arbetsplats där du arbetar majoriteten av dina arbetspass och vissa arbetspass kan genomföras på en annan arbetsplats. Sven Grathes Gruppbostad söker en stödassistent som vill bidra till trygghet, delaktighet och självständighet för våra brukare. Hos oss arbetar du i en välfungerande gruppbostad med fem lägenheter, där vi möter personer inom personkrets 1 (LSS). Vi strävar efter att varje individ ska få leva ett så självständigt och innehållsrikt liv som möjligt – och vi söker dig som vill vara med och göra det möjligt i det dagliga arbetet. Som stödassistent är du en viktig del av teamet. Du ger praktiskt, socialt och pedagogiskt stöd i vardagen – alltid med brukarens behov i fokus. Du bidrar till trygghet, struktur och gemenskap, och hjälper brukarna att utveckla sina färdigheter och självständighet. Det här är en roll för dig som tycker om att arbeta nära människor, uppskattar ett varierat arbete och vill vara en del av ett engagerat arbetslag där vi hjälps åt och växer tillsammans. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innefattar pedagogiskt och praktiskt stöd i den dagliga livsföringen, omvårdnad, läkemedelshantering efter delegering och social dokumentation. Din uppgift är att vara med och stödja våra brukare som har komplexa och unika behov av trygghet, tydlighet och omtanke. Du förväntas arbeta utifrån låg-affektivt bemötande och tydliggörande pedagogik där det är av stor betydelse att varje individs tilltro till den egna förmågan stärks. Att arbeta med stöd och serviceinsatser till personer med funktionsnedsättning är ett brett, varierande, inspirerande och utmanande arbete. Insatserna som ges, ska utföras med respekt för varje brukares behov, önskemål, integritet, delaktighet och självbestämmande. Stödet och servicen ska ges på individuell basis och vara anpassad till varje person för att denna ska kunna leva som andra med god livskvalitet och goda levnadsvillkor. KVALIFIKATIONER För att vara kvalificerad till tjänsten krävs att du är fyllda 18 år samt: • Avslutad dokumenterad utbildning från barn- och fritidsprogrammet, omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • Du ska ha god datorvana • Goda kunskaper i det svenska språket, både verbalt och i skrift. Meriterande är: • Kunskap och erfarenhet inom LSS. • Erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap kring låg-affektivt bemötande. • Erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap kring tydliggörande pedagogik. • B-körkort Vi söker dig som har viljan och drivkraften att göra gott och göra skillnad för våra brukare. Det är viktigt att du är trygg i dig själv, anpassningsbar till nya omständigheter, lyhörd, har en god samarbetsförmåga och har ett professionellt bemötande inom och utanför organisationen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Norreportskolan söker behörig lärare i Sv/Idh
Ystad kommun
Grundskollärare

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra skillnad i elevernas vardag? Är du en relationsskapande pedagog med passion för sv och idrott? Då kan du vara den vi söker! Vi söker en behörig och engagerad lärare i Sv och Idrott för undervisning i årskurs 7. I tjänsten ingår även mentorskap för en grupp elever, vilket innebär ett helhetsansvar för att stötta dem i deras skolgång och personliga utveckling. Vi lägger stor vikt vid relationsbyggande både i klassrummet och i mentorskapet. Vi tror att goda relationer mellan elever och lärare är en nyckel till framgångsrikt lärande. Vi erbjuder: • En engagerad och stöttande arbetsgrupp. • Möjlighet att vara med och påverka skolans utveckling. • En skola där vi tror på samarbete, trygghet och kunskap. • Stöd från skolledning och elevhälsoteam. • Fortbildning och möjlighet till kollegialt lärande. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt team! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i sv och idrott i åk 7-9. • Brinner för att skapa goda relationer med elever och kollegor. • Är tydlig, strukturerad och har ett inkluderande arbetssätt. • Har ett starkt intresse för att bidra till skolans utveckling och elevers lärande. • Ser mentorskapet som en viktig del av lärarrollen. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Medarbetare Support & Service/Callcenter | By Nordiq
Hireq AB
Kundtjänstpersonal

Om By Nordiq AB By Nordiq är ett skandinaviskt IT-företag och reseföretag med kontor i Sverige och Danmark. Vi erbjuder digitala lösningar till turist- och upplevelsebranschen som stärker din närvaro online, försäljning, marknadsföring och slutligen skapar större omsättning och intjäning. Vårt huvudkontor ligger i Ystad. By Nordiq söker nu en Medarbetare för Support & Service/ Callcenter med placering i Ystad.  Hos oss handlar support inte bara om att svara – utan om att förstå. Service är inte en avdelning, det är en inställning. Vi letar nu efter dig som är trygg, närvarande och snabb i tanken. Någon som gillar människor, men också gillar att få saker att fungera. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll där du både hjälper resenärer via telefon och är fysiskt på plats vid vår färjetrafik mellan Ystad och Bornholm. Det innebär allt från att guida gäster genom bokningssystemet till att stå på kajen när en bilkö behöver styras upp med tålamod och tydlighet. Du kommer också att ha ett utökat ansvar på dina skift vilket innebär att du är den som leder och fördelar arbetet och den som dina kollegor kan vända sig till när de har frågor. Dina arbetsuppgifter innebär: Ge support till våra kunder via telefon, mejl och ibland på plats Hantera biljettärenden, ombordstigningsproblem och informationsfrågor Vara en närvarande länk mellan våra resenärer, färjepersonal och trafikledning Samarbeta med kollegor för att skapa struktur i ett sammanhang där mycket kan hända Agera snabbt vid logistikproblem och bemöta alla typer av människor – även dem som tappat tålamodet Din profil Du har troligtvis arbetat med kundtjänst, reception, reseverksamhet eller transport tidigare. Men viktigare än din titel är hur du fungerar i mötet med andra människor. Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken med högt kundfokus och högt tempo Är trygg i dig själv och har lätt för att bemöta dominanta eller stressade personer Är naturligt ansvarstagande och har erfarenhet av att arbetsleda andra Är van användare av IT system inom kundservice / turistverksamhet Goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du dessutom förstå och tala och danska är det en fördel Vana vid kundkontakt i olika kanaler, och en förmåga till merförsäljning i samtalet Har god förmåga att kommunicera – även i pressade situationer Har ett öga för struktur, flöden och service Gillar när arbetsdagarna är olika och ibland oförutsägbara Vi erbjuder En viktig roll i en verksamhet som rör sig – bokstavligt talat Ett team där vi stöttar varandra och löser problem tillsammans Tydligt schema med framförhållning och flexibilitet över året Fast lön enligt kollektivavtal (Unionen) och ett timbankssystem Massage, friskvårdsbidrag och en schemaläggare som bryr sig på riktigt En VD som faktiskt lyssnar när du har idéer Praktisk info Tjänsten är på heltid med start sensommaren 2025 Arbete på dagtid, kvällstid och helger enligt schema Du kommer att arbeta både inomhus (callcenter) och utomhus (vid färjeterminalen) Placeringsort: Ystad Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar By Nordiq med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval så vi ser gärna din ansökan så fort som möjligt. Varmt välkommen!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Junior Controller på deltid som tillfällig förstärkning
Ystad kommun
Controller

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Här jobbar cirka 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, turism, HR och lön, växel, säkerhet och juridik. Enheten för Budget- och analys som är en del av Avdelningen för Ekonomi och finans kommer under hösten att förstärka med en controller på deltid. Vår controller som arbetar mot Ystad Gymnasium behöver en avlastning och vi skapar därför möjlighet för dig som vill prova på arbetet som controller inom kommun eller av andra anledningar vill arbeta deltid i ett tidsbegränsat uppdrag. Som det ser ut nu är behovet fram till årsskiftet men det är inte osannolikt att behovet ligger kvar under inledningen av 2026. Arbetstiden kan förläggas flexibelt för att möjliggöra att tjänsten går att kombinera med studier eller en annan kompletterande tjänst. Du kommer att mötas av en arbetsplats som stävar mot att en omställning till ett datadrivet och digitalt arbetssätt. Där vi med en välavvägd mix av erfarenhet, nyfikenhet och mod utmanar oss själv och de kommunala verksamheterna för att skapa nytta för medborgarna med de resurser som står till förfogande. Vi ser gärna en sökande som antingen har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och uppföljning inom skola, eller utbildning inom ekonomi. Eller som vill utvecklas och prova på att arbeta inom kommunal verksamhet. Kanske att du nyligen tog studenten från just Ystad Gymnasium. Eftersom vi genomför rekryteringen under sommaren vill vi göra dig som söker beredd på att det kan vara lite längre hanteringstider, urval bland de sökande kan komma att göras löpande under ansökningstiden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kommer bestå i att göra avstämningar, bokningar och omföringar som säkerställer att vi får god verksamhetsstyrning. Du kommer att arbeta tillsammans med en erfaren Controller som säkerställer kvalitén i det gemensamma arbetet. KVALIFIKATIONER Du ska ha minst en gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna en viss praktiskt erfarenhet av att arbeta med bokföring eller redovisning. Egenskaper du ska ha är att du är noggrann, har siffersinne samt hög kapacitet för att fånga upp samband och strukturer.  Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper som drivkraft, intresse och samarbetsförmåga. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Undersköterskor till Intensivvårds- och postoperativ avdelning i Ystad
REGION SKÅNE
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Gör skillnad. Varje dag. Vi utökar verksamheten och söker undersköterskor till vår enhet med god arbetsmiljö och möjligheter för kompetensutveckling. Vill du arbeta på en avdelning där du blir hörd, sedd och där din kompetens värdesätts? Hos oss får du utvecklas både professionellt och personligt, samtidigt som du möter nya utmaningar varje dag. Vi värdesätter ett empatiskt förhållningssätt och har alltid fokus på patienten. Vi har en stark känsla av gemenskap och omtanke, där samarbete i teamet skapar trygghet och en god arbetsmiljö. Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med ett brett utbud av specialiserad vård och en familjär stämning. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet, tillgänglighet, helhetssyn och omtanke Intensivvårds- och postoperativa avdelningen i Ystad har idag intensivvårdsplatser, intermediär plats samt postoperativa vårdplatser som är bemannade dygnet runt, där både barn och vuxna vårdas. På uppvakningsavdelningen finns även tio övervakningsplatser från måndag till fredag, där både barn och vuxna vårdas. Lasarettet i Ystad arbetar enligt Magnetmodellen, som infördes 2022. Intensivvården har inriktning mot allmän intensivvård och erbjuder prismabehandling i en högteknologisk miljö. Vi genomför operationer inom allmänkirurgi, gynekologi, urologi, ortopedi samt öron-, näs- och halsoperationer. Vi erbjuder mentorskap för att stödja och stärka yrkesidentiteten hos nyanställda, med målet att utveckla välfungerande och trygga team med nöjda medarbetare. - Här på IVA i Ystad så respekterar och uppskattar vi varandras olika egenskaper, erfarenheter och perspektiv. Det skapar en bra dynamik och arbetsmiljö i arbetsgruppen, säger Lena och Lolita som är skyddsombud på avdelningen och jobbat här på IVA i mer än 30 år. ARBETSUPPGIFTER Då vi i denna rekrytering värnar om intern kompetensutveckling och karriärvägar vänder vi oss endast till medarbetare inom Region Skåne. Hos oss på Intensivvårds- och postoperativa avdelningen är arbetet omväxlande och intressant i en välkommande arbetsmiljö med god stämning och höga ambitioner. Medarbetarnas aktiva engagemang till avdelningens utveckling är en del i vårt sätt att arbeta. - Hos oss får du utvecklas och samtidigt vara en del av ett tryggt team, berättar undersköterskan Elin. Dina arbetsuppgifter som undersköterska innefattar omhändertagande och övervakning av svårt sjuka patienter med hjälp av medicinskteknisk utrustning. Arbetsdagen består av olika omvårdnadsåtgärder som är viktiga för patientens tillfrisknande, därför har du som undersköterska en central roll hos patienten och närstående. Arbetet sker i tvärprofessionella team tillsammans med sjuksköterskor, läkare, kurator och fysioterapeut. Som undersköterska hos oss har du ett arbete som präglas av förtroende, delaktighet och eget ansvar. Vi erbjuder dig ett individanpassat och gediget introduktionsprogram som anpassas efter dig och dina behov. Vi använder arbetstid med kvotmodell, du har möjlighet att påverka ditt schema och får tid till återhämtning. Varje vecka har vi även kompetenshöjande föreläsningar på enheten. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad undersköterska med inriktning akutsjukvård/sjukvård enligt tidigare programstruktur eller är utbildad undersköterska inom den nya programstrukturen som har läst samtliga inriktningar. Därtill har du goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du har minst två års erfarenhet inom akutsjukvård. Vi ser att du har goda datorkunskaper och lätt kan lära dig nya system. Du har lätt för att arbeta med medicinteknisk utrustning och finner detta intressant. Specialistutbildning eller erfarenhet av akut-, intensiv- och postoperativ vård är meriterande. Som person kan du snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du är serviceinriktad och ser positivt på de utmaningar du möter och du trivs med att ibland arbeta i ett högt tempo. Eftersom vi arbetar nära övrig vårdpersonal, är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till ett gott samarbete. Du hjälper till att skapa en entusiasmerande och positiv arbetsgrupp. Vidare känner du dig hemma i Region Skånes värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bifoga yrkeslegitimation från Socialstyrelsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Hjälp oss bli ännu bättre och bli en del av vårt team, välkommen med din ansökan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Servicetekniker inom medicinteknik till VO service & support i Ystad
REGION SKÅNE
Tekniker, bilddiagnostik och medicinteknisk utrustning

Gör skillnad. Varje dag. Vill du bidra i ett samhällsviktigt uppdrag nära hälso- och sjukvården? Låter det intressant att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll, dokumentation, planering och uppföljning av servicearbete för medicinteknisk utrusning? Nu har du möjlighet att bli en del av vårt team i rollen som servicetekniker! Verksamhetsområdet service och support är i huvudsak en teknisk driftorganisation med uppdrag att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Enheterna inom medicinteknisk utrustning inom service och support har huvudkontor i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad men vi bemannar även övriga sjukhus runtom i regionen. Nu söker vi en ny kollega till lasarettet i Ystad. Enheterna har i uppdrag att upprätthålla driftsäkerhet inom olika ansvarsområden. Även om teamen sitter utspridda i Skåne så är samtliga huvudkontor bemannade med en eller flera medarbetare inom varje ansvarsområde: - Malmö ansvarar för områdena: fysiologi, behandlande utrustningar och diagnostiserande utrustningar. - Lund ansvarar för områdena: infusionspumpar och ventilation. - Helsingborg ansvarar för områdena: mekanik, endoskopi och kirurgi. - Kristianstad ansvarar för områdena: EKG/EEG/Defibrillator, patientövervakning och ultraljud. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en servicetekniker med placering på Lasarettet i Ystad. Som medarbetare på ett av våra mindre sjukhus arbetar du med utrustning inom flera av våra utrustningsgrupper. Tjänsten passar därför dig som trivs bäst som generalist och vill bygga en bred kompetens inom medicinsk teknik. Även om du arbetar generellt kommer det finnas möjlighet att fördjupa dig i vissa utrustningar utifrån intresse och verksamhetens behov. Som servicetekniker inom medicinsk teknik ingår du i en regional utrustningsgrupp som leds av en utrustningsansvarig. Du ansvarar för att genom hela produktlivscykeln upprätthålla driftsäkerheten på olika typer av medicintekniska utrustningar, primärt genom förebyggande och avhjälpande underhåll. I arbetsuppgifterna ingår även planering och uppföljning av servicearbete tillsammans med övriga kollegor på sjukhuset. Därtill är du tekniskt sakkunnig och deltar i utvecklingsarbeten samt hanterar installation, konfiguration och skrotning/avveckling av medicintekniska utrustningar enligt regionala processer och rutiner. Som en del i andra linjens support arbetar du med teknisk konsultation, dokumentation samt planering och uppföljning av servicearbete. För att effektivt lösa och supportera i inkomna ärenden från olika samarbetspartners har du daglig kontakt med olika vårdorganisationer inom Region Skåne och i vissa fall leverantörer kopplat till ditt ansvarsområde. Innehållet i arbetet kan komma att förändras för att på bästa sätt svara upp mot våra samarbetspartners behov. Det finns goda förutsättningar att utvecklas inom området medicinsk teknik bland annat genom intern rotation och utbildningar. Vi har verksamhet på alla Region Skånes sjukhus och arbete på andra orter än din placeringsort förekommer vid behov. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har minst godkänd teknisk gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Därtill har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska både muntligt och skriftligt. Då resor förekommer i tjänsten är även B-körkort för manuellt växlad bil önskvärt. Erfarenhet inom område medicinsk teknik och/eller erfarenhet av felsökning och reparationer av elektronisk utrustning är meriterande för tjänsten men inget krav. Det är även en fördel om du har en teknisk högskole- eller universitetsutbildning samt erfarenhet av tekniska servicearbeten. Om du har grundläggande kunskap om medicintekniska regelverk är även detta meriterande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är van vid att arbeta processorienterat, lösa tekniska problem och dokumentera ditt arbete. Du trivs i en dynamisk miljö där förutsättningar kan skifta snabbt. Som person är du strukturerad, har hög serviceanda och väl medveten om dina förmågor och begränsningar. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och leveranssäker samt har en god samarbetsförmåga såväl med kollegor som med kunder och leverantörer. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 500 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Social bartender till trevlig restaurang Ystad
R.M recruit AB
Bartendrar

RM recruit rekryterar Bartender till trevlig restaurang i Ystad Arbetstider är varierande dagtid och kväll inga nätter fördel om du har körkort eller bor i Ystad. vi söker både dig som vill jobba över sommaren och dig som är intresserad av en heltidsanställning. Månadslön bra villkor och friskvård Vi ser gärna att du har en bartender utbildning eller likvärdig erfarenhet är social och van att blanda härliga cocktails och trevliga sommardrinkar. Start omgående Maila din ansökan till oss så hörs vi inom kort!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Sjuksköterskor till Intensivvårds- och postoperativ avdelning i Ystad
REGION SKÅNE
Grundutbildade sjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Vi utökar verksamheten och söker sjuksköterskor till vår fina enhet med god arbetsmiljö och möjligheter för kompetensutveckling. Vill du arbeta på en avdelning där du blir hörd, sedd och där din kompetens värdesätts? Hos oss får du utvecklas både professionellt och personligt, samtidigt som du möter nya utmaningar varje dag. Vi värdesätter ett empatiskt förhållningssätt och har alltid fokus på patienten. Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med ett brett utbud av specialiserad vård och en familjär stämning. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet, tillgänglighet, helhetssyn och omtanke. Intensivvårds- och postoperativa avdelningen i Ystad har idag intensivvårdsplatser, intermediär plats samt postoperativa vårdplatser som är bemannade dygnet runt, där både barn och vuxna vårdas. På uppvakningsavdelningen finns även tio övervakningsplatser från måndag till fredag, där både barn och vuxna vårdas. Intensivvården är en mindre enhet med inriktning mot allmän intensivvård och erbjuder prismabehandling i en högteknologisk miljö. Vi genomför operationer inom allmänkirurgi, gynekologi, urologi, ortopedi samt öron-, näs- och halsoperationer. Vi har en trivsam arbetsgrupp som stöttar och hjälper varandra, samt vägleder både kollegor och studenter. Samarbetet mellan avdelningarna är stort, vilket bidrar till utvecklingen för hela lasarettet. Hos oss finns en stark känsla av gemenskap och omtanke som skapar trygghet och en god arbetsmiljö. Vi arbetar enligt Region Skånes Kompetens- och tjänstemodell, vilket ger en tydlig struktur för ditt lärande och utveckling. Lasarettet i Ystad följer Magnetmodellen, som infördes 2022. - Här på IVA i Ystad så respekterar och uppskattar vi varandras olika egenskaper, erfarenheter och perspektiv. Det skapar en bra dynamik och arbetsmiljö i arbetsgruppen, säger Lena och Lolita som är skyddsombud på avdelningen och jobbat här på IVA i mer än 30 år. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i ett gott arbetsklimat där alla hjälps åt. Ta chansen att bli en del av vår arbetsplats som präglas av god arbetsmiljö med fin stämning och höga ambitioner- här kan du göra skillnad varje dag för våra patienter! I din roll som sjuksköterska ansvarar du för avancerad omvårdnad av patienter med hotande eller manifest svikt i vitala funktioner vid svåra sjukdomstillstånd, olycksfall eller vid avancerad postoperativ vård. Hos oss erbjuder vi dig ett varierande och intressant arbete med möjlighet till utveckling, där vi värdesätter arbetsmiljön och har organiserat enheten så att du får ett stort inflytande och hög delaktighet. Det är en självklarhet för oss att medarbetarna får möjlighet att aktivt engagera sig i avdelningens utveckling. Det är viktigt att du, precis som vi, är engagerad i ditt yrke och vill vara med att bidra och behålla vår goda vårdkvalitet. Som sjuksköterska kan det, beroende på erfarenhet, ingå att du deltar i sjukhusets larmkedja och ingår i mobil intensivvårdsgrupp (MIG). På vår avdelning får du en introduktion anpassad efter dina erfarenheter och kompetenser så att du kan komma in i verksamheten på bästa sätt. Varje vecka har vi även kompetenshöjande föreläsningar på enheten. Vi använder oss av arbetstid med kvotmodell, där du har möjlighet att påverka ditt schema och tid till återhämtning. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har även kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Vidare är det fördelaktigt om du har: • Minst ett års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. • Goda datorkunskaper. • Specialistutbildning inom intensivvård, eller tidigare erfarenhet inom akutsjukvård, intensivvård och/eller postoperativ vård. • Erfarenhet inom intensivvård och/eller postoperativ sjukvård ses som fördelaktigt. • Intresse för arbete med medicinteknisk utrustning. Som person är du positiv, flexibel och utåtriktad med en empatisk förmåga och lyhördhet, vilket främjar effektivt samarbete. Du hanterar stress väl och anpassar dig snabbt till förändringar, arbetar självständigt med ansvar. Du delar Region Skånes värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Personlig lämplighet är viktig. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Teknisk chef inom scenteknik
Intenso Teknikrekrytering AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Teknikchef till Ystads teater Ystads Teater är en samtida och levande mötesplats i en kulturhistoriskt unik miljö. Med ca 200 evenemang och nära 45 000 besökare per år är vi en viktig motor i regionens kulturliv och besöksnäring, en nära partner till lokala kultur- förenings- och näringslivet samt ett viktigt stopp för nationella turnéproduktioner. Här samverkar en rik historia med innovation, service och meningsfulla upplevelser. Med utgångspunkt i vår starka position bedriver vi nu ett spännande utvecklingsarbete för att möta dagens och morgondagens krav från besökare, bransch och ägare. Vi är ett kommunägt bolag med ett tydligt uppdrag: att vara en dynamisk mötesplats för scenkonst, konserter och kultur i alla dess former. Bolaget är medlemmar i Svensk Scenkonst och Svensk Live. NU söker vi dig som vill vara en del av vår scen – där professionalism, passion och ett varmt välkomnande går hand i hand. Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren teknikchef. I rollen har du fullt ansvar för scentekniken, scenen och produktionsprocessen. Du har en nyckelroll i att ge gästande produktioner ett professionellt mottagande och att skapa oförglömliga upplevelser för våra besökare. Du kommer att ha det yttersta ansvaret för all scenteknisk planering och produktion, i nära samråd med gästande produktioner och vår producent. Du ansvarar för och deltar även operativt i genomförandet. Vid behov leder och arbetsleder du scenmästare, ljus- och ljudtekniker och stagehands. Du ansvarar för att bemanna, schemalägga och skapa effektiva arbetsflöden. Du har även det direkta ansvaret för befintlig scenteknisk utrustning och inventarier, hanterar inköp, upphandlingar, skötsel och service av teknisk utrustning. Du har det ekonomiska ansvaret för avdelningen och att verksamheten bedrivs kostnadseffektivt. Utöver detta ansvarar du för brandskydd och utrymningsplanering. Du rapporterar direkt till VD. En viktig del av tjänsten är att utveckla och uppgradera den scentekniska utrustningen och att bygga en organisation som möter framtidens krav. Samtidigt som du respektfullt förvaltar ett arv av en över 130 år gammal teater. Kvalifikationer Du har en djup och gedigen kompetens och erfarenhet från branschen och ett väl utvecklat branschnätverk. Du har varit fast knuten till flera scener och har erfarenhet av turnéverksamhet. Flexibilitet är avgörande då arbetstiderna styrs av verksamhetens behov och kan innebära dag-, kvälls- och helgarbete i samband med arrangemang. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi även att du Är självgående, strukturerad och har en passion för utveckling Trivs med att arbeta i en bred roll Har en mycket god förmåga att självständigt planera ditt och andras arbete Är en kreativ problemlösare med ett djupt intresse för liveverksamhet Detta är en unik möjlighet för dig som vill göra skillnad och bidra till en levande, professionell och utvecklande teaterverksamhet i Ystad. Är du redo att leda och utveckla Ystads teater in i framtiden? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid (kan diskuteras). Ystads teater tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan – vi intervjuar löpande!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Brinner du för försäljning?
More Than Love AB
Företagssäljare

Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025