Affärsresesäljare

Sök bland 7 lediga jobb som Affärsresesäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Regionssäljare

Regionssäljare till ASSA ABLOY Industrial Sverige AB Är du en målinriktad säljare med stark teknisk förståelse och god kommunikationsförmåga? Kom och jobba med oss inom ASSA ABLOY Industrial Sverige AB och upplev en samarbetskultur som ger dig möjlighet att bygga en karriär som du kan vara stolt över. Vi är ett direktsäljande(B2B) marknadsbolag som säljer, installerar och underhåller automatiserade port- och dockningslösningar i egen regi. Placeringen för rollen är övre Norrland, vilket innebär att du kommer att vara på fältet ungefär 60 % av din arbetstid med förekommande övernattningar efter behov. Vi ser gärna att du utgår från Skellefteå eller Luleå för att vara nära dina kunder. Vad du kommer att göra som vår Regionssäljare Du kommer att utveckla och underhålla starka relationer med våra kunder, vilket innebär att du aktivt kommer att besöka och interagera med dem, både för att förstå deras behov och för att föreslå lämpliga lösningar. Ditt uppdrag inkluderar att kartlägga och förstå kundernas behov på både central och lokal nivå beroende på kundkategori. Du kommer också att arbeta för att utveckla din region och hitta nya potentiella kunder. Din kundportfölj varierar från den mindre kunden med en port till större industrianläggningar med mer komplexa behov. Samarbetet med våra servicetekniker kommer vara avgörande för att få tips om vilka kunder och platser som behöver uppgraderas, och du kommer att vara ansvarig för att göra offerter och förslag till dessa kunder. Du kommer också att: Proaktivt hantera befintliga kunder och utveckla avtalsbundna affärer. Identifiera och etablera nya kunder och affärer Skapa och följa upp offerter, order och avtal för både produkter och service Upprätta försäljningsplaner och strategier för att uppnå satta mål Ge teknisk rådgivning och ansvara för budgetering och affärsavslut Uppfylla målen för specifikationsarbete genom att besöka arkitekter och beställare Driva övergång från komponentförsäljning till försäljning av kompletta portlösningar Färdigheterna och erfarenheten du behöver För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har: Minst tre års erfarenhet av säljarbete, varav minst ett års erfarenhet av uppsökande B2B försäljning. Dokumenterad säljerfarenhet med bevisade resultat Erfarenhet av sälj ute i fält Förmåga att hantera större och komplexa affärer och avtal Gymnasieutbildning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet av MS Office och CRM-system är meriterande B-körkort och möjlighet att resa ca 60 % av din arbetstid. Som person så ser vi att du är mål- och resultatinriktad, strukturerad med god administrativ och kommunikativ förmåga. Vi ser gärna att du är serviceorienterad och alltid sätter kunden i fokus.. Vi erbjuder Vi erbjuder goda möjligheter och förmåner, så att du kan fortsätta och utveckla en karriär hos oss – vi erbjuder bland annat: Möjligheter till kontinuerligt lärande och karriärutveckling, oavsett om det handlar om online-utbildning, säljträning eller att förbättra dina tekniska färdigheter Kollektivavtal Tjänstebil enligt gällande policy Årlig bonus. Vi granskar ansökningar regelbundet, så vänta inte Vi bygger mångsidiga och inkluderande team och uppmanar ansökningar från alla som kan se sig själva arbeta med oss. Sista ansökningsdatum för rollen är 15:e april.. För att säkerställa att din personliga information är säker, tittar vi inte på några ansökningar som skickas via e-post eller post. Om du har några frågor om rollen eller processen, skicka ett e-postmeddelande till Khalil Kabakibi, Talent Acquisition Business Partner, på [email protected]. Låt oss tillsammans skapa en tryggare och mer öppen värld! För att få reda på mer om oss, besök www.assaabloy.com.

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vi söker en passionerad säljare till Steg Logistic AB!

Är du en driven och resultatinriktad individ som brinner för försäljning?Då kan du vara den perfekta kandidaten för oss på Steg Logistic AB! Vi är en väl etablerad flytt- och städfirma som strävar efter att erbjuda våra kunder en enastående service och kundupplevelse. Om oss: Steg Logistic AB är en ledande aktör inom flytt- och städbranschen. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för både privata och företagskunder och strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet i vårt arbete. Dina ansvarsområden: 1- Proaktivt identifiera och kontakta potentiella kunder för att öka försäljningen av våra tjänster. 2- Bygga och underhålla långsiktiga relationer med befintliga och nya kunder. 3- Utveckla och genomföra strategier för att maximera försäljningsvolymen och öka lönsamheten. 4- Arbeta nära vårt team för att säkerställa en smidig och effektiv hantering av kundförfrågningar och projekt. Krav: 1- Erfarenhet av försäljning, företrädesvis inom servicebranschen. 2- God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer. 3- Driv och motivation att nå uppsatta försäljningsmål. 4- Flexibilitet och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Vi erbjuder: 1- Attraktiv lönenivå med möjlighet till provision baserad på prestation. 2- Möjlighet att arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. 3- En varm och välkomnande arbetskultur där vi värdesätter samarbete och engagemang. Sök redan idag! Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team, skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bidra till vår framgång på Steg Logistic AB! Steg Logistic AB - För en smidigare och tryggare flyttupplevelse :)

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling

Vill du arbeta på en myndighet som har världen som sitt arbetsfält? Statens museer för världskultur består av Etnografiska museet, Östasiatiska museet och Medelhavsmuseet i Stockholm samt Världskulturmuseet i Göteborg. Med samlingar som spänner över flera tusen år och alla världens kontinenter kan Världskulturmuseerna ge perspektiv och ökad förståelse för vilka vi är, varifrån vi kommer och vilken värld vi vill skapa tillsammans. Med en vision om en större, mänskligare och mer inkluderande värld är vårt uppdrag mer angeläget än någonsin! Idag arbetar cirka 150 medarbetare utifrån regeringsuppdraget att visa och levandegöra världens kulturer samt ge perspektiv på en allt mer globaliserad värld, såväl historiskt som i dag. Vår kärnverksamhet är samlad i tre avdelningar Samling, Innehåll och lärande och Publika möten. Samtliga avdelningar arbetar med publiken i fokus, i nära samverkan och med hela myndigheten som arbetsfält. Vårt övergripande mål är att bli angelägna för fler och vi söker nu dig som med kunskap, nyfikenhet och värme vill bidra till att utveckla verksamheten framåt. Till avdelningen Publika möten i Stockholm söker vi nu en konferensutvecklare om 75 %. Vi vänder oss till dig som har fokus på besökaren och som trivs lika bra med att arbeta självständigt som i team och som gärna har ett intresse för kultur i bred bemärkelse. ARBETSUPPGIFTER I rollen som konferenssäljare tar du ett helhetsgrepp på Världskulturmuseerna konferensverksamhet och konferensgäster i nära samarbete med vår konferenskoordinator. Du utvecklar nya affärsmodeller, nya kundgrupper och förändrar och utvecklar Världskulturmuseernas konferenserbjudande ifrån det myndigheten idag kan erbjuda. Det innebär införsäljning till nya kunder, nya koncept och en ny affärsplan för verksamheten. Vi ser gärna att du har etablerat nätverk som du kan använda dig av i sökandet efter nya affärsmöjligheter. Utöver detta koordinerar, driver och planerar du det övergripande arbetet i nära samarbete med konferenskoordinatorns arbete att boka in, planera och ansvara för genomförandet av våra konferenser som fördelas på våra tre Stockholmsmuseer. Du kommer också att delta i det dagliga arbetet med att genomföra konferenser, det innebär att delar av arbetsuppgifterna även innefattar koordinatorsuppgifter. I rollen inkluderas arbete med att strukturera upp nuvarande processer, utveckla och införa effektiviserande rutiner. Arbetet innefattar att ta fram en fungerande affärsmodell, kvalitetssäkra verksamhetens alla delar och tillsammans med ansvarig chef göra budgetuppföljning och nå tydligt uppsatta intäktsmål. För tjänsten krävs ett helhetsperspektiv. Som konferensutvecklare arbetar du nära din konferenskollega, men även med kollegor inom värdskap, teknik, den pedagogiska verksamheten samt med myndighetens ekonomifunktion. Du rapporterar till chefen för Publika möten i Stockholm. Tjänsteresor till Göteborg kan förekomma. KVALIFIKATIONER Skall-krav, formella • Avslutad gymnasieexamen • Erfarenhet av konferensutveckling • Erfarenhet av affärsutveckling • Erfarenhet av nykundsförsäljning med mycket goda resultat • Arbetat intäktsdrivande • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Skall-krav, personliga egenskaper • Samarbetsförmåga • Resultat- och affärsorientering • Initiativtagande med förmåga att driva aktiviteter och projekt i mål • Serviceinriktad • Planeringsförmåga Meriterande • Eftergymnasial utbildning, som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten • Kunskap i fler språk än svenska och engelska, i tal och skrift • Ett etablerat nätverk i relevanta branscher som kan komma till god nytta vid försäljning och nya affärsmöjligheter • Erfarenhet uppsökande försäljning/kundarbete De personliga egenskaperna är avgörande för arbetsuppgifterna, därför är dessa en del av skall-kraven. Specificera gärna tydligt i din ansökan på vilket sätt du matchar det vi söker. Gärna med konkreta exempel. Arbetsprover kan förekomma i rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga Jobb. Vi har valt våra rekryteringskanaler och undanber oss all kontakt från rekryterings- och annonsförsäljare.

8 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Säljande Tekniker

Bli en del av Brandexperten och skapa säkrare arbetsplatser i Örebro Brandexperten expanderar och söker nu en driven säljande tekniker som vill vara med och starta upp vår verksamhet i Örebro. Om Företaget Brandexperten är sedan 2021 en del av Next Safety Group Next Safety Group är en ny utmanare inom Brand- och Säkerhetsbranschen. Med över 160 anställda i dagsläget har vi vuxit från lokal spelare till nationell utmanare. Vi befinner oss mitt i en ambitiös tillväxtresa och är därmed alltid måna om att hitta kompetenta och drivna medarbetare! Vi finns över hela landet och kan därför rekrytera brett över hela Sveriges geografi. Våra tjänster spänner från service- och installationstekniker (både inom brandskydd och inom säkerhet), brandskyddskonsulter, projektörer och ingenjörer, till säljare, ledare och administrativ personal. Ett stort team med mycket kämparanda, hög energi och god stämning på arbetsplatsen. Vår tillväxtresa gör att vi kan erbjuda en utveckling för medarbetare som visar på det lilla extra. Välkommen med din ansökan! Din Profil Är du en "doer" som trivs i ett högt tempo och vill vara en del av att förbättra och utveckla säkrare och tryggare arbetsplatser? Har du en stark servicekänsla och en förmåga att öka försäljningen samtidigt som du sätter kunden i fokus? Då är det här tjänsten för dig! I rollen kommer du att arbeta både som säljare och servicetekniker i regionen. Vi söker dig med praktisk erfarenhet och en passion för kundrelationer. Du bör ha tidigare erfarenhet av servicearbete och vara van vid att möta och överträffa kundens förväntningar. Flexibilitet och självständighet är viktiga egenskaper, och du strävar alltid efter att göra det lilla extra för att leverera kvalitet i varje moment. Vi letar efter dig som: Är en aktiv person som trivs i en snabbrörlig miljö och vill vara med och skapa säkrare arbetsplatser. Har en stark känsla för service och förmågan att öka försäljningen samtidigt som du håller kunden i fokus. Har praktisk erfarenhet och passion för att bygga och vårda kundrelationer. Är flexibel och självständig, och strävar alltid efter att leverera kvalitet och överträffa förväntningar. Innehar B-körkort Som en del av Brandexperten får du en arbetsgivare som kombinerar känslan av att vara en lokal utmanare med musklerna hos en trygg och säker arbetsgivare i ständig utveckling. Vi erbjuder konkurrensmässiga förmåner, kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter och ett stöttande arbetsklimat där du kan växa och utvecklas tillsammans med oss. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt dynamiska team! I denna rekrytering samarbetar Brandexperten med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare André Svartling på [email protected] Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi ser fram emot din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Kioske butik

jobba i kioske butik i trosa bhöver nån vill jobba sommer jobb och tillsvidare anställd… tjänsten är säljre o kassa och påfyllning varor

1 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Resesäljare

Om tjänsten Drömmer du om att komma in i och utvecklas i resebranschen så är detta chansen för dig! Vår uppdragsgivare är en av Världens största affärsresebyråer och vi söker nu dig som brinner för service i toppklass med kunder. Som affärsresesäljare är dina arbetsredskap olika bokningssystem som du använder för att utföra och sätta samman de resor kunden vill göra med flyg, tåg, hotell, hyrbil mm. Rollen är en konsultroll hos Recruitive som sedan övergår till tillsvidareanställning hos företaget efter ca 6 månader. Kontoret är stationerat i Solna, nära t-bana. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna är varierande, men du får chansen att ta det från början med enklare uppgifter för att sedan, under vägledning kunna växa in i rollen. Du kommer att ingå i ett kul och sammansvetsat säljteam med 4-6 kollegor vars uppgift är att stötta varandra och ge bästa service till affärsresebyråns företagskunder. Dina arbetsuppgifter kommer att vara individanpassade gentemot kunden och dennes behov. Du kommer jobba med: - Samtal och mejl med kunder, flygbolag och hotell. - Administrativa uppgifter såsom bokningar, ombokningar, fakturering mm. - Lösa problem eller eventuella hinder för kunderna som kan uppkomma. Din profil Vi ser gärna att du har har jobbat några år i liknande roll i resebranschen. Erfarenhet av något av bokningssystem i branschen är meriterande. Vi ser gärna att du är alert, gillar nya utmaningar och har lätt för att lära nytt – om resor, rutiner och bokningssystem. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Om företaget Vår uppdragsgivare är en växande och ledande affärsresebyrå i Sverige och Norden och som finns i hela världen. Affärsresebyrån jobbar med både svenska och andra stora internationella kunder. I och med att vår uppdragsgivare växer finns det mycket goda möjligheter att utvecklas både i Sverige och utomlands. Uppdragsgivaren lägger stor vikt vid att deras medarbetare ska vidareutvecklas internt. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

1 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
En säljare för en butik

Om Oss: Vi är en liten butik som säljer livsmedel och dagliga föremål. Nu söker vi en engagerad och pålitlig säljare som vill vara en del av vårt härliga team. Arbetsuppgifter: Ansvara för kassa och hantering av betalningar Hålla ordning och reda i kassaområdet Assistera med övriga uppgifter i butiken vid behov Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av kassaarbete är meriterande Goda kommunikationsfärdigheter på svenska Serviceinriktad och positiv inställning Förmåga att arbeta självständigt och i team Ansökan: Skicka din ansökan, inklusive CV och personligt brev, till [email protected] Vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team!

3 november 2023
Sista ansökan:
30 april 2024