Avsynare, elkrafttekniska produkter

Sök bland 4 lediga jobb som Avsynare, elkrafttekniska produkter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Montörer sökes till Aimpoint i Malmö
Jobandtalent Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Är du en person som har lätt för att följa instruktioner, är noggrann och har ett personligt driv? Då kan du vara den vi söker till vår kund Aimpoint! Vi erbjuder goda karriärmöjligheter i miljö med spännande utmaningar och en arbetsplats som erbjuder varierade arbetsuppgifter.Framgång skapas av våra innovativa och duktiga medarbetare där deras nyfikenhet och professionella kompetenser skapar mervärde för våra kunder. ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT På Job&Talent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna. ARBETSBESKRIVNING Du kommer ingå i ett team på Aimpointsom jobbar med teknisk finmontering. Arbetsuppgifterna kräver precision och tidigare erfarenhet av elektronik/teknisk montering är meriterande.Arbetet är 2-skift/nattskift och du kommer vara schemalagd måndag till fredag. Startdatum för tjänsten är löpande. DINA KVALIFIKATIONER Du har ett personligt driv, noggrann och kan arbeta självständigt med delvis monotona arbetsuppgifter. Du måste vara effektiv/planerande i ditt arbete och hela tiden arbeta med kvalité som högsta prioritering. Det är viktigt att du har lätt för att följa instruktioner och rutiner, samt förstå värdet av att följa dessa. DIN PROFILDu som söker är engagerad, lyhörd, professionell och tydlig i ditt sätt. Har en hög servicenivå och fungerar bra i arbetsgrupper med olika typer av människor. Har självförtroendet att våga arbeta självständigt och har en positiv attityd till att lära nytt. MERITERANDE Erfarenhet/ utbildninginom automatisering Erfarenhet/ utbildninginom elektronik/teknisk montering Erfarenhet av produktion Tekniskt gymnasium eller liknande. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

21 januari 2025
Sista ansökan:
21 februari 2025
Teknisk Driftcentraloperatör Vattenfall Eldistribution AB
Vattenfall AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/ Om rollen Är du redo att ta steget in i en framtidsinriktad teknisk roll? Vi söker en Teknisk Driftcentraloperatör som är passionerad för teknik och som vill vara med och forma framtidens digitala lösningar. Som vår nya kollega kommer du att spela en nyckelroll i vår växande och moderniserade verksamhet. Behovet finns att utveckla verksamheten tillsammans med bland annat interna grupper, driftcentraler och larmcentraler. Vad du kommer att göra: Hantering av teknisk support: Du kommer att hantera vår 1st line-support för att lösa tekniska problem och säkerställa att våra system fungerar smidigt. Från initial problemanalys till att koordinera lösningar med våra entreprenörer och leverantörer – din insats gör skillnad! Arbeta med idrifttagning: Du får chansen att vara med vid installation och uppstart av ny teknisk utrustning. Dokumentation och förbättring: Din noggrannhet i dokumentation hjälper oss att hålla en hög standard och förbättra våra processer. Delta i projekt och samarbeta: Du kommer att samarbeta med interna team och externa parter, vilket ger dig en bred erfarenhet och möjlighet att utvecklas professionellt. Vad vi erbjuder: En inkluderande arbetsmiljö: Vi värderar mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna och respekterade. Utvecklingsmöjligheter: Här får du möjlighet att växa och utvecklas inom företaget och delta i spännande projekt. Kravspecifikation Vad vi söker: utbildning och erfarenhet: Du har en gymnasieutbildning inom IT/Teknik eller motsvarande och arbetslivserfarenhet från el eller it-branschen. språkkunskaper: Du behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Meriterande: erfarenhet av att arbeta med IP-baserade nätverk och/eller automation inom elnät tidigare arbetat inom utveckling inom IT eller Teknik Vi söker dig som arbetar strukturerat och serviceinriktat. Du är också säkerhetsmedveten och din förmåga att samarbeta och kommunicera både internt och externt är viktig för att lyckas i rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle kommer du ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort: Luleå Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande t.f enhetschef Jonas Bergstedt Tel: 070-1708931. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Johanna Kollander, 070-2209288 Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 10 februari. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan! Ansök här

14 januari 2025
Sista ansökan:
10 februari 2025
Technical Quality and Support Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! Our unit in Västerås, currently has a vacancy for a Technical Quality and Support Specialist, in our GCoC Service department. If you have the necessary drive and results focus, we can offer a stimulating and dynamic environment in a global context where you will be working at the forefront of the industry. As a Technical Quality and Support Specialist you will have two main tasks. One task is to support the sales team when there are complex technical requirements and guiding in technical solutions. In your other main task, you will be identifying, analyzing and driving quality improvements in close collaboration with other engineering functions. This task will include being part of root cause analysis and corrective and preventive actions. “By taking on these responsibilities, you will play a crucial role in enhancing our service quality and ensuring customer satisfaction through effective problem-solving and continuous improvement.” - Hiring Manager, Sofia Normark How you’ll impact Provide technical guidance in service sales and tendering to determine the most appropriate and cost-effective solutions to meet customer needs in our upgrade tenders. Participate in root cause analysis and contribute to project lessons learned to identify and rectify systemic issues, driving corrective actions accordingly. Follow up on warranty and post-warranty failures to identify and mitigate systemic issues. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background A MSc in Electrical Engineering or Engineering Physics or similar. An experienced professional with a strong customer focus as well as an analytical mind who wants to take the career to the next level. Former experience from working with deliveries of electrical power plants or converter stations, preferably with experience from a variance of positions within different. disciplines like system design, control design and/or commissioning Former experience from working with continuous improvement and lean or SixSigma methodologies is beneficial An outgoing personality is a must, as this job entails a great deal of customer contacts and close cooperation with colleagues and suppliers. Proficiency in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? If the description above sounds like you, we welcome your application. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sofia Normark, +46 107-38 69 18, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107- 38 51 42. All other questions can be directed to Talent Partner Filippa Bengtsson, [email protected].

23 oktober 2024
Sista ansökan:
20 april 2025
Technical Quality and Support Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

In this role you will be part of "Global Center of Competence Power Quality” (former FACTS), a business unit within Hitachi Energy. FACTS technology enables power systems owners to increase their existing power systems' capacity while improving electrical stability. The result is more electrical power can reach consumers with minimal environmental impact after shorter project times and at lower investment costs. This pioneering technology is developed at the Power Quality unit in Västerås and sold to customers worldwide. Our unit in Västerås, currently has a vacancy for a Technical Quality and Support Specialist, in our GCoC Service department. If you have the necessary drive and results focus, we can offer a stimulating and dynamic environment in a global context where you will be working at the forefront of the industry. As a Technical Quality and Support Specialist you will have two main tasks. One task is to support the sales team when there are complex technical requirements and guiding in technical solutions. In your other main task, you will be identifying, analyzing and driving quality improvements in close collaboration with other engineering functions. This task will include being part of root cause analysis and corrective and preventive actions. “By taking on these responsibilities, you will play a crucial role in enhancing our service quality and ensuring customer satisfaction through effective problem-solving and continuous improvement.” - Hiring Manager, Sofia Normark Your responsibilities: Provide technical guidance in service sales and tendering to determine the most appropriate and cost-effective solutions to meet customer needs in our upgrade tenders. Participate in root cause analysis and contribute to project lessons learned to identify and rectify systemic issues, driving corrective actions accordingly. Follow up on warranty and post-warranty failures to identify and mitigate systemic issues. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background A MSc in Electrical Engineering or Engineering Physics or similar. An experienced professional with a strong customer focus as well as an analytical mind who wants to take the career to the next level. Former experience from working with deliveries of electrical power plants or converter stations, preferably with experience from a variance of positions within different. disciplines like system design, control design and/or commissioning Former experience from working with continuous improvement and lean or SixSigma methodologies is beneficial An outgoing personality is a must, as this job entails a great deal of customer contacts and close cooperation with colleagues and suppliers. Proficiency in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? If the description above sounds like you, we welcome your application. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sofia Normark, +46 107-38 69 18, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Partner Filippa Bengtsson, [email protected].

18 september 2024
Sista ansökan:
9 mars 2025