Bostadsförmedlare

Sök bland 2 lediga jobb som Bostadsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Hyreskoordinator till Familjen Ivarssons fastigheter
Oak Consultant Group AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Familjen Ivarssons fastigheter grundades i början av förra seklet av skofabrikör Anders Ivarsson, nuvarande delägares farfar. Familjeföretaget, som nu också har fjärde generationen engagerad, äger och förvaltar fastigheter långsiktigt i Örebro. Företaget erbjuder lägenheter, parkeringsplatser, garage och lokaler. Fastigheterna är centralt belägna i Örebro och finns i stans alla väderstreck. En stor del av hyresgästerna har bott många år hos oss, precis som deras barn och barnbarn sen har gjort. Oavsett vem du är ska du känna dig trygg i fastigheterna och erbjudas bra service, hög kvalitet och rimliga hyror.  Familjen Ivarssons fastigheter arbetar långsiktigt och slarvar inte med det som är viktigt. Trygghet och trivsel är viktiga ledord. För att du som hyresgäst ska känna dig hemma och erbjudas hög service har företaget bland annat våra egna vaktmästare. Bekanta och trygga ansikten som syns till på gårdarna och som kan hjälpa dig med allt från enklare saker i hemmet, till att långsiktigt vårda din fastighet. Vi är en hållbar fastighetsförvaltare i Örebro, med dig i fokus. Det här måste definitivt vara ett av Örebros mest attraktiva koordinators- och servicejobb – läs mer nedan. Ivarssons fastigheter erbjuder I rollen som hyreskoordinator erbjuds du omväxlande dagar med mycket sociala kontakter. Du får ett självständigt jobb där det är nära till beslut. Dessutom får du jobba mitt i city med närhet till butiker, restauranger och bra kommunikation från olika delar i Örebro med omnejd. Rollen som hyreskoordinator Dagarna som hyreskoordinator är omväxlande. Rollen innehåller många kontakter med både befintliga och potentiellt nya hyresgäster men också externa kontakter såsom exempelvis försäkringsbolag och andra myndigheter. Din viktigaste arbetsuppgift är uthyrningen av lägenheter, parkeringsplatser, garageplatser och andra typer av lokaler. Du tar också emot felanmälningar samt övriga telefonsamtal på telefontiden som är 08,30 – 12,00 varje dag. Övriga arbetsuppgifter: · Hyresfakturering · Påminnelse- och kravhantering · Uppdatering av hemsidan avseende nya lediga lägenheter samt ta bort uthyrda. Rollen innehåller också ansvar för anmälningar till försäkringsbolag om hyresgäster får skadedjur, anmäla klotter samt en del övrig administration. Du jobbar i ett system som heter Real och du erbjuds utbildning i det i samband med nyanställning. Du jobbar i ett team med VD, ekonomiansvarig samt 4 vaktmästare som är ute hos hyresgästerna större delen av dagarna. Vem söker vi? Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet i den här rekryteringen. Vi är ett bra gäng idag och vill förstås att du bidrar till att vår goda stämning håller i sig. Du är serviceminded och månar om våra gäster men kan också vara rak och tydlig när du behöver ta lite svårare samtal med hyresgästerna som kan handla om obetalda hyror, störningar eller andra saker. Du är självständig, noggrann och med sunt förnuft löser du uppkomna situationer. Vi ser gärna att du kommer med nya idéer på hur vi kan förbättra våra administrativa processer. Din bakgrund tror vi är inom ett serviceyrke där du kombinerat service och administration. Du är van vid att jobba självständigt och trivs med det. Visst låter det spännande? Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler, på tel 070-5919033 eller HR-konsult Jennifer Jonsson, på tel. 073–059 31 91. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 17 augusti.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vi söker en engagerad och affärsorienterad lokalstrateg
Kalmarhem AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du vara med och utveckla lokaler som gör skillnad i människors vardag? Har du ett strategiskt sinne, ett affärsmässigt tänk och en god förmåga att bygga långsiktiga relationer? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten På Kalmarhem arbetar vi med att erbjuda lokaler för företag, verksamheter och föreningsliv i Kalmar. Vårt mål är att skapa rätt förutsättningar för våra kunder att bedriva sin verksamhet - i rätt lokal, på rätt plats och under långsiktiga, trygga villkor.  Kalmarhem förvaltar idag ett mångsidigt lokalbestånd på cirka 37 000 kvm där delar av beståndet är samhällsviktiga lokaler som förskolor, omsorgs- och vårdboenden. Vi strävar efter att optimera vår verksamhet genom en hållbar och effektiv drift, och söker nu en lokalstrateg som vill vara med och driva samt utveckla våra lokaler.  I din roll kommer du att ha en central position för att säkerställa att våra lokaler inte bara stöder verksamhetens behov utan även bidrar till en långsiktig tillväxt. Genom att utveckla budget- och strategier för vårt lokalbestånd kommer du att spela en avgörande roll för vår framtida framgång. Du arbetar på en operativ, taktisk nivå med en horisont på 1 - 3 år.  Du kommer att agera som en rådgivande kontakt inom organisationen och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en långsiktig förvaltning.  Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: - Leda processen kring utformning och förhandling av hyresavtal - Ansvara för planering och uppföljning av kontraktsstyrt underhåll - Planera för framtida uthyrning, investeringar och utveckling av våra lokaler - Samverka med kommunen och andra aktörer i frågor som rör nyetableringar och          förändrade lokalbehov - Ta fram offerter och hantera beställningar till Kalmarhems avtalade entreprenörer Vem är du? Vi söker dig som har ett affärsmässigt tänkande och en god förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer. Du trivs i en dynamisk vardag och har ett lösningsorienterat arbetssätt, där hållbarhet och affärsmässighet är i fokus. Med ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt har du lätt för att hantera komplexa lokalfrågor och skapa överblick och tydlighet.  Du är prestigelös, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra, såväl inom den egna organisationen som med externa parter. Erfarenhet av lokalförvaltning är meriterande, likaså en bakgrund inom ekonomi eller fastighetsbranschen. Har du dessutom kunskap inom hyresjuridik är det en stor fördel i tjänsten. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet vi skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.  Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem.  På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se  Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 27 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som lokalstrateg.  Välkommen med din ansökan!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025