Driftchef, energi
Sök bland 8 lediga jobb som Driftchef, energi och börja ditt nya yrkesliv idag!
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vi söker nu en Förvaltningschef – Asset Management & Operations för Funktionslösningar Power-as-a-service till Vattenfall Network Solutions i Sverige, där du tar ansvar för förvaltningen av alla våra anläggningar som bland annat finns inom industri och datacenter. Som Förvaltningschef hos oss får du en spännande vardag i form av en god inblick i energibranschen, ett brett kontaktnät och spännande utmaningar kopplade till omvärldens förväntningar på energibranschen. Inom en generation ska Vattenfalls kunder kunna leva ett klimatsmart liv, fritt från fossila bränslen. Vill du vara med på tåget? Ansök redan idag! Om tjänsten Vattenfalls affärsenhet Network Solutions har vuxit med mer än 300 % under de senaste fyra åren och vi har en ambitiös tillväxtplan framför oss. I samband med vår kraftiga tillväxt skapar vi ett nytt team med uppdrag att drifta och förvalta våra anläggningar. Affärerna är koncentrerade runt våra funktionslösningar inom ”Power-as-a-Service” där vi riktar oss mot olika kundgrupper på i huvudsak den svenska marknaden. Teamet består av 14 medarbetare som utgår från kontoren i Luleå, Stockholm och Trollhättan arbetar över hela landet där våra kunder finns. Arbetet i teamet präglas av prestigelöst samarbete med affärsutvecklare och projektledare. Som Förvaltningschef är din roll att ansvara för detta team som inom den närmsta perioden kommer växa. Din uppgift bli således även att rekrytera fler medarbetare och utveckla medarbetare, samtidigt som du säkerställer teknisk kompetens och följer upp driftmål. Du arbetar nära med olika avdelningar och externa partners för att möta branschens utmaningar, såsom nya teknologier och miljökrav. Din placeringsort är Luleå, Solna eller Trollhättan. Då både kunderna och personalen är spridda över Sverige så ingår en del resor i tjänsten. Du rapporterar till chef för Network Solutions Sverige och ingår ledningsgruppen för enheten. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Förvaltningschef • är du ansvarig för att anläggningarna driftas och operativt fungerar problemfritt för att leverera elkraft dygnet runt, året runt till våra kunder. • driver du utvecklingen av vår förvaltning som helhet, till exempel avtal, processer och arbetssätt för att uppnå en effektiv förvaltning av våra anläggningar med en hög kundnöjdhet och merförsäljning genom starka och goda relationer personal och kund emellan. • förväntas du ha god kännedom om de anläggningar som medarbetarna ansvarar för och att medarbetarna har rätt förutsättningar att förvalta anläggningarna på ett personsäkert och effektivt sätt. Vilket bland annat innebär att ständigt utveckla relevant teknisk kompetens hos medarbetarna och säkerställa en hög kvalitet i vår förvaltning • säkerställer du att alla miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. • säkerställer du att årsbudget och investeringsplan efterlevs (lönsamhetsfokus). • bidrar du till och utvecklar arbetsformer i verksamheten för att säkerställa affärsfokus – samarbete med till exempel försäljning, projektledning, stödfunktioner och andra intressenter. Vem är du? • Du har en relevant akademisk examen och bör helst ha 10 års erfarenhet eller mer av att arbeta med tekniska frågor som rör energibranschen. I kundmötet är det en styrka att med trovärdighet kunna svara på både kommersiella frågor och tekniska frågor varför erfarenhet och kunskap inom dessa områden värdesätts. • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap är ett önskemål antingen från tidigare chefspositioner eller genom andra arbetslivserfarenheter. • Erfarenhet av att jobba med driftfrågor inom elkraft och elnät, erfarenhet av kontraktsformer som omfattar funktionslösningar, finansieringsmodeller och långa avtalsperioder mot kunder är meriterande. • Som person har du ett strukturerat och lyhört ledarskap. Du drivs av att utveckla både människor och arbetssätt och har förmågan att inspirera och få dina medarbetare att växa och känna sig engagerade • Vi tror att du är en jordnära och prestigelös person som har lätt för att hitta lösningar och kompromissa där så krävs. • Du är resultatorienterad med god förmåga att fatta beslut samt att ditt arbetssätt präglas av förståelse och lyhördhet inför kundens önskemål. • Då arbetet innebär både direkta och indirekta kontakter med kund krävs en hög servicekänsla samt att du är tydlig i kommunikation i tal och i skrift, både på svenska och engelska. Om verksamheten Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi erbjuder ett engagerande och inspirerande arbete på en arbetsplats med god gemenskap. Vi är öppna och generösa med våra kunskaper, insikter och idéer samt ställer upp för varandra. På så sätt gör vi hela tiden varandra och teamet bättre. Vi är positiva till att du vill utvecklas och utforska nya områden inom företaget och genom vår karriär- och utvecklingsmodell åskådliggörs dessa möjligheter till utveckling. Vi tror även att en bra balans mellan privatliv och arbetsliv är viktigt och skapar harmoni och effektivitet både hemma och på jobbet. Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast 14 oktober! Denna rekrytering sker i samarbete med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Frida Sundelin, Rekryteringskonsult, 070-544 16 06. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Torbjörn Johansson, 070-587 73 20. Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vi söker nu en Förvaltningschef – Asset Management & Operations för Funktionslösningar Power-as-a-service till Vattenfall Network Solutions i Sverige, där du tar ansvar för förvaltningen av alla våra anläggningar som bland annat finns inom industri och datacenter. Som Förvaltningschef hos oss får du en spännande vardag i form av en god inblick i energibranschen, ett brett kontaktnät och spännande utmaningar kopplade till omvärldens förväntningar på energibranschen. Inom en generation ska Vattenfalls kunder kunna leva ett klimatsmart liv, fritt från fossila bränslen. Vill du vara med på tåget? Ansök redan idag! Om tjänsten Vattenfalls affärsenhet Network Solutions har vuxit med mer än 300 % under de senaste fyra åren och vi har en ambitiös tillväxtplan framför oss. I samband med vår kraftiga tillväxt skapar vi ett nytt team med uppdrag att drifta och förvalta våra anläggningar. Affärerna är koncentrerade runt våra funktionslösningar inom ”Power-as-a-Service” där vi riktar oss mot olika kundgrupper på i huvudsak den svenska marknaden. Teamet består av 14 medarbetare som utgår från kontoren i Luleå, Stockholm och Trollhättan arbetar över hela landet där våra kunder finns. Arbetet i teamet präglas av prestigelöst samarbete med affärsutvecklare och projektledare. Som Förvaltningschef är din roll att ansvara för detta team som inom den närmsta perioden kommer växa. Din uppgift bli således även att rekrytera fler medarbetare och utveckla medarbetare, samtidigt som du säkerställer teknisk kompetens och följer upp driftmål. Du arbetar nära med olika avdelningar och externa partners för att möta branschens utmaningar, såsom nya teknologier och miljökrav. Din placeringsort är Luleå, Solna eller Trollhättan. Då både kunderna och personalen är spridda över Sverige så ingår en del resor i tjänsten. Du rapporterar till chef för Network Solutions Sverige och ingår ledningsgruppen för enheten. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Förvaltningschef • är du ansvarig för att anläggningarna driftas och operativt fungerar problemfritt för att leverera elkraft dygnet runt, året runt till våra kunder. • driver du utvecklingen av vår förvaltning som helhet, till exempel avtal, processer och arbetssätt för att uppnå en effektiv förvaltning av våra anläggningar med en hög kundnöjdhet och merförsäljning genom starka och goda relationer personal och kund emellan. • förväntas du ha god kännedom om de anläggningar som medarbetarna ansvarar för och att medarbetarna har rätt förutsättningar att förvalta anläggningarna på ett personsäkert och effektivt sätt. Vilket bland annat innebär att ständigt utveckla relevant teknisk kompetens hos medarbetarna och säkerställa en hög kvalitet i vår förvaltning • säkerställer du att alla miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. • säkerställer du att årsbudget och investeringsplan efterlevs (lönsamhetsfokus). • bidrar du till och utvecklar arbetsformer i verksamheten för att säkerställa affärsfokus – samarbete med till exempel försäljning, projektledning, stödfunktioner och andra intressenter. Vem är du? • Du har en relevant akademisk examen och bör helst ha 10 års erfarenhet eller mer av att arbeta med tekniska frågor som rör energibranschen. I kundmötet är det en styrka att med trovärdighet kunna svara på både kommersiella frågor och tekniska frågor varför erfarenhet och kunskap inom dessa områden värdesätts. • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap är ett önskemål antingen från tidigare chefspositioner eller genom andra arbetslivserfarenheter. • Erfarenhet av att jobba med driftfrågor inom elkraft och elnät, erfarenhet av kontraktsformer som omfattar funktionslösningar, finansieringsmodeller och långa avtalsperioder mot kunder är meriterande. • Som person har du ett strukturerat och lyhört ledarskap. Du drivs av att utveckla både människor och arbetssätt och har förmågan att inspirera och få dina medarbetare att växa och känna sig engagerade • Vi tror att du är en jordnära och prestigelös person som har lätt för att hitta lösningar och kompromissa där så krävs. • Du är resultatorienterad med god förmåga att fatta beslut samt att ditt arbetssätt präglas av förståelse och lyhördhet inför kundens önskemål. • Då arbetet innebär både direkta och indirekta kontakter med kund krävs en hög servicekänsla samt att du är tydlig i kommunikation i tal och i skrift, både på svenska och engelska. Om verksamheten Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi erbjuder ett engagerande och inspirerande arbete på en arbetsplats med god gemenskap. Vi är öppna och generösa med våra kunskaper, insikter och idéer samt ställer upp för varandra. På så sätt gör vi hela tiden varandra och teamet bättre. Vi är positiva till att du vill utvecklas och utforska nya områden inom företaget och genom vår karriär- och utvecklingsmodell åskådliggörs dessa möjligheter till utveckling. Vi tror även att en bra balans mellan privatliv och arbetsliv är viktigt och skapar harmoni och effektivitet både hemma och på jobbet. Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast 14 oktober! Denna rekrytering sker i samarbete med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Frida Sundelin, Rekryteringskonsult, 070-544 16 06. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Torbjörn Johansson, 070-587 73 20. Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Nevel är ett företag inom avancerad infrastruktur, med uppdraget att ta sina kunders infrastrukturlösningar till nästa nivå. Vi erbjuder avancerade industriella och kommunala infrastrukturlösningar som gynnar våra kunder och deras lokala samhällen. Vi leder färden in i framtiden och tar våra kunder på en resa som kommer att vara full av lärande, gemensam innovation och nya möjligheter. Vi söker nu en AnläggningsansvarigGillar du att jobba i en bred roll som kräver engagemang, att kunna ta eget ansvar, samarbete, struktur och planering så är detta tjänsten för dig. Som Anläggningsansvarig hos oss kommer du att arbeta med drift- och underhållsarbeten och planering av dessa. Du kommer även att ansvara för utveckling av verksamheten med avseende på bl.a. miljö, arbetsmiljö och effektivitet. Tjänsten innefattar även: Arbetsledning Ansvar för arbetsmiljö Daglig driftoptimering Kostnads-/Budgetansvarig för anläggningarna Ansvar för avhjälpande och förebyggande underhåll Avrop av underhålls- och drifttjänster Inköp av material för drift och underhåll Bränsleförsörjning Samverkan både internt i bolaget och externt med andra intressenter/kunder I tjänsten som Anläggningsansvarig ingår det att planera, leda och fördela det dagliga arbetet på anläggningarna. Avrapportering sker till regionchef. Du ingår i ett team på tre personer, samt beredskapspersonal, som sköter och driver fjärrvärmeverken i Gimo, Östhammar och Österbybruk. Nevel befinner sig i en stark expansionsfas och fler anläggningar kan komma att läggas till. Arbetet omfattar hela kedjan från bränslemottagning, operativ drift av anläggningarna till underhållsinsatser. Tjänsten innefattar beredskapstjänstgöring med visst praktiskt arbete, inställelsetid 1h till resp ort.I tjänsten kommer du att ha nära kontakt med med arbetare, kunder och leverantörer. Du tycker om att arbeta i grupp, är drivande, jobbar strukturerat och kan ta egna initiativ. DIN BAKGRUND Din utbildningsbakgrund är drift-/underhållstekniker, drift-/sjö-/energiingenjör med inriktning mot kraft/värme/process eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av underhålls- och revisionsplanering samt erfarenhet från värmeproducerande anläggningar. Erfarenhet av el, automation och mekanik är meriterande. Du har ett engagemang för teknik, ekonomi, arbetsmiljö och miljö. Du motiveras av problemlösning. VAD NEVEL ERBJUDER Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete i ett företag med fokus på arbetsmiljö, teknik och miljö. Ett jobb med frihet under ansvar där du ingår i en arbetsgrupp med god sammanhållning. KONTAKTPERSON Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige AB,[email protected], 0703-50 89 09. ANSÖKAN Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi gärna ha din ansökan snarast. Nevel driver mer än 150 energiproduktionsanläggningar och över 40 fjärrvärmenät, med branschens mest sofistikerade, digitala plattform. Nevel sysselsätter 125 experter i Finland, Sverige och Estland. Läs gärna mer på nevel.se. I rekryteringen samarbetar Nevel med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Nevel.
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät. Vi söker nu en Förvaltningschef – Asset Management & Operations för Funktionslösningar Power-as-a-service till Vattenfall Network Solutions i Sverige, där du tar ansvar för förvaltningen av alla våra anläggningar som bland annat finns inom industri och datacenter. Som Förvaltningschef hos oss får du en spännande vardag i form av en god inblick i energibranschen, ett brett kontaktnät och spännande utmaningar kopplade till omvärldens förväntningar på energibranschen. Inom en generation ska Vattenfalls kunder kunna leva ett klimatsmart liv, fritt från fossila bränslen. Vill du vara med på tåget? Ansök redan idag! Om tjänsten Vattenfalls affärsenhet Network Solutions har vuxit med mer än 300 % under de senaste fyra åren och vi har en ambitiös tillväxtplan framför oss. I samband med vår kraftiga tillväxt skapar vi ett nytt team med uppdrag att drifta och förvalta våra anläggningar. Affärerna är koncentrerade runt våra funktionslösningar inom ”Power-as-a-Service” där vi riktar oss mot olika kundgrupper på i huvudsak den svenska marknaden. Teamet består av 14 medarbetare som utgår från kontoren i Luleå, Stockholm och Trollhättan arbetar över hela landet där våra kunder finns. Arbetet i teamet präglas av prestigelöst samarbete med affärsutvecklare och projektledare. Som Förvaltningschef är din roll att ansvara för detta team som inom den närmsta perioden kommer växa. Din uppgift bli således även att rekrytera fler medarbetare och utveckla medarbetare, samtidigt som du säkerställer teknisk kompetens och följer upp driftmål. Du arbetar nära med olika avdelningar och externa partners för att möta branschens utmaningar, såsom nya teknologier och miljökrav. Din placeringsort är Luleå, Solna eller Trollhättan. Då både kunderna och personalen är spridda över Sverige så ingår en del resor i tjänsten. Du rapporterar till chef för Network Solutions Sverige och ingår ledningsgruppen för enheten. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Förvaltningschef • är du ansvarig för att anläggningarna driftas och operativt fungerar problemfritt för att leverera elkraft dygnet runt, året runt till våra kunder. • driver du utvecklingen av vår förvaltning som helhet, till exempel avtal, processer och arbetssätt för att uppnå en effektiv förvaltning av våra anläggningar med en hög kundnöjdhet och merförsäljning genom starka och goda relationer personal och kund emellan. • förväntas du ha god kännedom om de anläggningar som medarbetarna ansvarar för och att medarbetarna har rätt förutsättningar att förvalta anläggningarna på ett personsäkert och effektivt sätt. Vilket bland annat innebär att ständigt utveckla relevant teknisk kompetens hos medarbetarna och säkerställa en hög kvalitet i vår förvaltning • säkerställer du att alla miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. • säkerställer du att årsbudget och investeringsplan efterlevs (lönsamhetsfokus). • bidrar du till och utvecklar arbetsformer i verksamheten för att säkerställa affärsfokus – samarbete med till exempel försäljning, projektledning, stödfunktioner och andra intressenter. Vem är du? • Du har en relevant akademisk examen och bör helst ha 10 års erfarenhet eller mer av att arbeta med tekniska frågor som rör energibranschen. I kundmötet är det en styrka att med trovärdighet kunna svara på både kommersiella frågor och tekniska frågor varför erfarenhet och kunskap inom dessa områden värdesätts. • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap är ett önskemål antingen från tidigare chefspositioner eller genom andra arbetslivserfarenheter. • Erfarenhet av att jobba med driftfrågor inom elkraft och elnät, erfarenhet av kontraktsformer som omfattar funktionslösningar, finansieringsmodeller och långa avtalsperioder mot kunder är meriterande. • Som person har du ett strukturerat och lyhört ledarskap. Du drivs av att utveckla både människor och arbetssätt och har förmågan att inspirera och få dina medarbetare att växa och känna sig engagerade • Vi tror att du är en jordnära och prestigelös person som har lätt för att hitta lösningar och kompromissa där så krävs. • Du är resultatorienterad med god förmåga att fatta beslut samt att ditt arbetssätt präglas av förståelse och lyhördhet inför kundens önskemål. • Då arbetet innebär både direkta och indirekta kontakter med kund krävs en hög servicekänsla samt att du är tydlig i kommunikation i tal och i skrift, både på svenska och engelska. Om verksamheten Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi erbjuder ett engagerande och inspirerande arbete på en arbetsplats med god gemenskap. Vi är öppna och generösa med våra kunskaper, insikter och idéer samt ställer upp för varandra. På så sätt gör vi hela tiden varandra och teamet bättre. Vi är positiva till att du vill utvecklas och utforska nya områden inom företaget och genom vår karriär- och utvecklingsmodell åskådliggörs dessa möjligheter till utveckling. Vi tror även att en bra balans mellan privatliv och arbetsliv är viktigt och skapar harmoni och effektivitet både hemma och på jobbet. Känns detta som ett jobb för dig? Vi ser fram emot din ansökan senast 14 oktober! Denna rekrytering sker i samarbete med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta Frida Sundelin, Rekryteringskonsult, 070-544 16 06. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Torbjörn Johansson, 070-587 73 20. Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du en erfaren ledare med ett öga för detaljer och en passion för hållbara energilösningar? Som Drift- och underhållschef på HZI Jönköping Biogas får du en nyckelroll i att optimera prestandan hos en toppmodern anläggning för framtidens energi som får Jönköping att gå runt. Här får du möjligheten att leda den dagliga driften, maximera utrustningens drifttid och arbeta med strategisk resurshantering. Vill du bidra till en grönare framtid och utveckla dina ledaregenskaper i en dynamisk miljö? Då kan detta vara din nästa utmaning! OM TJÄNSTEN HZI Jönköping Biogas arbetar med att omvandla matavfall till biogas och biogödsel för att på ett effektivt sätt bidra till Sveriges hållbara utveckling. Genom att utsätta matavfallet för en rötningsprocess, bryts det organiska materialet ner och omvandlas till biogas. Denna biogas används inom kollektivtrafiken i Jönköping samt även som bränsle för personbilar och distributionslastbilar. De restprodukter som tillverkas under biogasproduktionen blir biogödsel som används till gödsling av grödor på gårdar. Tack vare att man tar tillvara på matavfallet så är man med och skapar något med stort värde för samhället, miljön och det cirkulära kretsloppet. Som drifts- och underhållschefen kommer du att vara en del av platsorganisationen på HZI Jönköping Biogas anläggning och kommer sträva efter att säkerställa en högklassig drifts- och underhållsstrategi. Detta kommer du göra genom att maximera utrustningens drifttid och anläggningsprestanda samtidigt som du kommer att arbeta med resursplanering och ha en god inblick i de kostnader som medföljer. Du kommer att leda den dagliga verksamheten på platsen och kommer under semester och annan frånvaro fungera som biträdande anläggningschef. Vidare kommer drift- och underhållschefen att gå in och stötta underhållsteknikerna vid behov och kommer att delta i jourskiftet. I rollen kommer du även se till att underhållsstrategierna implementeras via CMMS, Criticality Analysis och liknande verktyg, och kommer att leda arbetet med att förbättra underhållsprestanda i samarbete med O&M-platsteamet. Du erbjuds - Frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka ditt arbete - Goda interna samarbeten där alla ställer upp för varandra - Kompetensutveckling och utbildningar internt inom koncernen - En nyckelroll på företaget från dag ett ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hälsa, säkerhet och miljö (HSE): Säkerställ att HSE-krav följs, eliminera eller mildra risker, stoppa arbete vid fara, och hantera säkra avstängningar vid underhåll med LOTO-certifikat. * Arbetstillstånd och riskbedömning: Se till att RAMS och nödvändiga arbetstillstånd, som för heta arbeten, finns på plats för relevant underhållsarbete. * Miljö och resurshantering: Arbeta för att minska föroreningar, avfall och resursanvändning i verksamheten. * Planering och förbättring: Delta i daglig och långsiktig planering, rapportera avvikelser och bidra till ständiga förbättringar och uppföljning av KPI:er. * Underhållsaktiviteter: Koordinera planerade och oplanerade underhållsaktiviteter, inspektera arbeten och stöd felsökning och grundorsaksanalys. * Reservdelar och materialhantering: Hantera mottagning, avvisning och beställning av reservdelar och förbrukningsmaterial, samt säkra inventering. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning inom maskinteknik, processindustri, industriell ekonomi eller en liknande utbildning - Har arbetslivserfarenhet inom processindustrin, helst med en längre produktionskedja - Har tidigare erfarenhet av att jobba med säkerhetsarbeten - Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska - Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i engelska - Har B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av en process med dygnet runt process - Elbehörighet - Truck och hjulstartarkort - Goda kunskaper i tyska, då det finns kollegor och leverantörer som föredrar att tala tyska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Stresstolerant - Målmedveten - Ansvarstagande - Problemlösande - Förändringsbenägen Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om HZI Jönköping Biogas HÄR Här kan du se en virtuell rundtur på HZI Jönköping Biogasanläggning. Du kan även se en film om Jönköpings fabriken här.
Vill du vara och med och bygga en kommun där hållbarhet är en självklarhet? Vi söker en engagerad och driven Enhetschef för ÅVC som vill bidra till att utveckla vår renhållningsverksamhet vidare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, där vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stort fokus på miljö och effektivitet. Tillsammans med ditt team kommer du ha en nyckelroll i att skapa smidiga återvinningsprocesser och förbättra servicen för våra invånare. Med god tillgänglighet och proffsigt bemötande vägleder vi kommuninvånare i återbruk och återvinning, med målet att klättra på avfallstrappan. Om rollen Som Enhetschef för Återvinningscentralen ansvarar du för den dagliga driften och utvecklingen av verksamheten. Du leder ett team av medarbetare och har övergripande ansvar för att säkerställa att våra tjänster uppfyller både interna och externa krav på kvalitet, miljö och säkerhet. I rollen ingår att arbeta med strategisk planering samt att identifiera och genomföra förbättringar som effektiviserar verksamheten och ökar kundnöjdheten. Arbetsuppgifter - Leda och utveckla verksamheten på våra 6 återvinningscentraler. - Säkerställa en effektiv och hållbar drift i enlighet med miljökrav och gällande lagstiftning. - Personalansvar, inklusive rekrytering, utvecklingssamtal och arbetsmiljöarbete. - Arbete med budgetering, uppföljning och rapportering. - Ansvara för kundkontakter och utveckling av servicemodell för invånare och företag. - Initiera och driva projekt i syfte att förbättra och utveckla verksamheten. Vem är du? Du är en ledare med förmåga att inspirera och engagera ditt team. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda verksamheter, gärna inom återvinning, miljö eller liknande områden. Du har en god kommunikativ förmåga, trivs nära kärnverksamheten, med god strategisk förmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara en tydlig chef, ha ett stort miljöintresse, vara strukturerad och lösningsorienterad, och kunna fatta och stå för beslut som skapar långsiktigt värde för verksamheten. Övrigt Vänta inte med att skicka in din ansökan! Vi kommer att börja kalla till intervju innan ansökningstiden gått ut. För frågor om tjänsten kontakta Jens Richard, Affärsområdeschef Renhållning, [email protected] och för frågor om rekryteringsprocessen Emma Hagman, HR-generalist, [email protected] På Hässleholm Miljö gillar vi olika! Vi strävar efter mångfald på alla tänkbara sätt och värdesätter det som blandade grupper tillför verksamheten. Om oss Hässleholm Miljö är ett affärsdrivet bolag som ägs av Hässleholms kommun. Vårt uppdrag är att utveckla och tillhandahålla tjänster inom miljö och energi. Vi är en samhällspartner som driver utvecklingen av det som är viktigt på riktigt, ett hållbart cirkulärt samhälle för människor och företag i vår kommun. Vi gör det med engagemang och kunskap för ett hållbart liv idag – och modet att hitta nya vägar för i morgon. Vår verksamhet är indelad i fyra starka affärsområden, med gemensamma funktioner och processer. Vi samlar vi in, behandlar och återvinner avfall från hushåll, industrier och andra verksamheter. Vi producerar och distribuerar dricksvatten, transporterar och renar spillvatten samt avleder dagvatten. Dessutom producerar och levererar vi fjärrvärme i Hässleholm och Tyringe. Men vi jobbar också med hållbarhet i allt vi gör, och för att minska vårt och andras avtryck på naturen och vattnet omkring oss. Hos oss finns cirka 180 medarbetare och vårt bolag omsätter runt 430 miljoner kronor varje år. Läs mer om oss på www.hassleholmmiljo.se. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet i södra Stockholm söker ISS en serviceinriktad, driven och engagerad driftchef med tekniskt ansvar som vill utveckla affären och den tekniska leveransen tillsammans med vår kund Vattenfall. Dina ansvarsområden ISS erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas med att utveckla medarbetare och chefer. Som Driftchef har du ekonomiskt ansvar samt kund- och personalansvar för ditt driftområde. Du förväntas kontinuerligt bevaka branschen och arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom merförsäljning och tjänsteutveckling. Driftchefen ansvarar vidare för kundrelationer och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av ISS leverans. I rollen som driftchef är du ansvarig för den tekniska leveransen på Vattenfalls verk i Haninge, Nacka, Tyresö , Värmdö samt Nyköping. Leveransen sköts genom dina tekniker samt underentreprenörer. ISS avtal med Vattenfall är ett samarbetsavtal, vilket innebär en nära relation med kund där vi tillsammans strävar mot en hög leverans med fokus på optimering, utveckling och effektivisering. För oss på ISS är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som Driftchef ansvarar du självklart för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmaste chef. Du ansvarar även för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Att arbetet bedrivs i överensstämmelse med lagar och avtal samt ISS policys och värderingar är en självklarhet för dig i rollen som Driftchef. Din profil Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning att nå resultat och uppsatta mål. För att lyckas i rollen förväntas du brinna för affärsutveckling och ha viljan och förmågan att skapa nya affärer. Du har även en förmåga att utveckla och effektivisera den befintliga verksamheten och värdesätter hög kvalitet och kundnöjdhet. Du har en passion för att ge service till kunder! Som Driftchef på ISS förväntas du ha en utvecklad ledarförmåga som kännetecknas av kommunikation, stabilitet, resultatorientering och medarbetarutveckling. Då arbetet innebär många personliga kontakter både inom och utanför organisationen krävs god samarbetsförmåga samt ett genuint intresse för människor. Du har vidare god förmåga att skapa förtroende och utveckla långsiktiga relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du sedan tidigare har erfarenhet av arbete inom teknisk fastighetsdrift. Kanske är du tekniker i botten, som nu önskar ta nästa steg i karriären. Du har god förståelse av teknisk drift, och är inte rädd för att kliva in och utföra tekniska arbetsuppgifter om behovet uppstår. En god kunddialog är en viktig del i denna roll, vilket innebär att vi ser att du har en fallenhet för service, har god förmåga att se och möta kundens behov, är lösningsorienterad och ambassadör för ISS i alla hänseenden. Du har minst gymnasieutbildning och med fördel erfarenhet av ledarskap, ekonomi, personalansvar och kundrelationer. Du har troligen en yrkesmässig bakgrund inom fastighet, som tekniker eller förvaltare. Du kommunicerar väl på svenska och har goda IT-kunskaper. Körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Vi erbjuder dig Som Driftchef för Tekniska Tjänster kommer du att ha en nyckelroll i ett av Sveriges största tjänsteföretag. ISS är en global organisation som erbjuder goda karriärmöjligheter för den som vill och levererar. Personlig professionell utveckling står högt på vår agenda – så vill du, vill vi! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas). Placering är i södra Stockholm, där du arbetar ute på kund Vattenfalls anläggningar. Vid behov finns möjlighet att sitta på ISS huvudkontor i Marievik, Liljeholmen. ” Observera! Då vi arbetar inom samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras om man går vidare i processen och innan vidare beslut om anställning kan fattas. Din ansökan Har vi väckt ditt intresse? Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 6/10-2024. Vi kommer att driva en löpande rekryteringsprocess vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start enligt överenskommelse. Ansvarig för rekryteringsprocessen är vår Bemannings koordinator Mathilda Legneteg Vid eventuella frågor om processen, vänligen kontakta: [email protected]
Nu har du chansen att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett ledande teknikföretag inom försvarsindustrin. Elbit Systems Sweden söker en ILS Manager som vill vara med och forma framtidens försvarssystem. Vi är en nyckelspelare inom teknikutveckling och digitalisering av lednings- och kommunikationssystem. Som ILS Manager blir du en central del i vårt team, ytterst ansvarig för gruppen som hanterarILS-relaterade uppgifter genom produkternas hela livscykel. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där din roll kommer att utvecklas över tid, präglad av ett entreprenöriellt mindset trots att vi tillhör en stor koncern. Har du tidigare arbetat inom ILS och har erfarenhet från en ledande befattning? Är du strukturerad, analytisk och prestigelös? Då kan detta vara rätt roll för dig. Läs vidare och skicka in din ansökan idag. Om tjänsten För att säkerställa effektiviteten hos framtidens försvarssystem krävs noggrannhet och expertis genom hela processen. Detta innebär att du tillsammans med ditt team under din ledning arbetar med att utveckla Elbit Systems Swedens ILS-verksamhet. En betydande del av arbetet innebär att samarbeta med olika verksamhetsområden, inklusive projektledning, systemkonstruktion och designavdelning. Som ILS-Manager förväntas du leda ILS-arbetet och leverera effektiva och högkvalitativa resultat. Du kommer att representera våra olika program i ILS-frågor inför kunder och större underleverantörer, vilket gör din roll central för programmens framgång. I gruppens arbete ingår bland annat att skapa materielvårdsscheman och instruktionsböcker, genomför driftsäkerhets-, underhålls- och kostnadsanalyser samt upprätta underhållsplaner. I ditt ansvar ligger hela produktens livscykel, från konceptfas till avveckling, med målet att konstruera system med lång hållbarhet och minimalt underhållsbehov. En viktig del är att reducera kostnader över hela livscykeln för att skapa kostnadseffektiva och långsiktiga lösningar. Du kommer bland annat: Leda, bygga och utveckla vår ILS-verksamhet Arbeta med projektledning och ingå i tvärfunktionella samarbeten inom organisationen. Att ha budgetansvar. Du förväntas både ge input till och utarbeta egna budgetar för ILS-arbetet, samt säkerställa att alla aktiviteter hålls inom de ekonomiska ramarna. Din förmåga att planera, följa upp och optimera kostnader är viktiga för att vi ska kunna leverera kostnadseffektiva och hållbara lösningar till våra kunder. Delta i anbudsarbete angående ILS-relaterade frågor och resurser Utföra livscykelanalyser och ansvara för kravdefinitioner och granskning av analyser Arbeta med teknisk information och granska exempelvis ritningsunderlag Hantera förnödenhetsregister (GOF) och planera för hantering av obsolet materiel Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning Du har god erfarenhet sedan tidigare inom ILS-arbete samt god teknisk förståelse Erfarenhet från ledade befattning God IT-vana och mycket god kunskap i Office-paketet B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är inget krav, men meriterande om du har tidigare erfarenhet från system som Business central. Vi tror att du som trivs bäst i rollen är en person med god analytisk förmåga som gör att du kan hantera komplex information och dra insiktsfulla slutsatser. Som lagspelare är du duktig på att samarbeta och skapa goda relationer inom teamet och med andra avdelningar. Ditt ledarskap är avgörande för att motivera och leda ditt team mot gemensamma mål. Ett stort intresse för teknik driver dig att hålla dig uppdaterad med de senaste innovationerna inom ditt område. Dessutom är du detaljorienterad, vilket säkerställer att inget förbises och att hög kvalitet upprätthålls i alla aspekter av ditt arbete. Ansökan Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in dinansökan så snart som möjligt.Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta Olof Rodhe på [email protected]. Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss. Om oss Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder. Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.
Visar 1 till 8 av 8 jobb