Förvaltningschef, kommun
Sök bland 11 lediga jobb som Förvaltningschef, kommun och börja ditt nya yrkesliv idag!
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Nu söker vi en Förvaltningschef till Vård- och äldreförvaltningen som kan förvalta det utvecklingsarbete som har påbörjats, men som också har mod att driva förändring och innovation. Låter det som en intressant roll? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. Välkommen till Vård- och äldreförvaltningen Vård- och äldreförvaltningen ska ge en jämlik, jämställd och likvärdig vård och omsorg. Med individen i fokus arbetar vi med hälsofrämjande, förebyggande och trygghetsskapande insatser till mer än 4 500 brukare över hela Borås Stad. Förvaltningen har cirka 2 700 medarbetare och är organiserad i sju verksamhetsområden och tre stödfunktioner: Förebyggande, korttid och larm, Myndighet, Hemtjänst, Vård- och omsorgsboende, Hälso- och sjukvård, Kost- och vaktmästeri, Kvalitet och utveckling, Ekonomi samt HR och har en budget om 1,6 miljarder kronor. Förvaltningen är en av fyra förvaltningar som bedriver socialtjänst i Borås Stad, tillsammans bildar dessa det sociala klustret. I klustret sker mycket samverkan förvaltningarna emellan. Hos oss får du en viktig roll som gör skillnad Som Förvaltningschef blir det din uppgift att leda förvaltningen in i framtiden, där omställningen till nära vård och den demografiska utvecklingen kräver innovation och nytänkande. Mycket utvecklingsarbete är igång och det är din uppgift blir att hitta balansen mellan utveckling och förvaltning. Det innebär ett starkt fokus på att kvalitetssäkra, utveckla och samordna förvaltningen, dess verksamheter och processer. Viktiga framgångsfaktorer för förvaltningens uppdrag blir att skapa förutsättningar för samarbeten och relationer som flyttar verksamheten framåt. Som förutsättningar i uppdraget har du en ambitiös förvaltning och en ledningsgrupp som har ett stort engagemang och driv för förvaltningens frågor. Vad vi söker hos dig I grunden har du en akademisk examen som är relevant för uppdraget. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom offentlig sektor, gärna inom vård- och omsorgssektorn och av att leda andra chefer. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med politiken som nära samarbetspartner, och vi ser det som meriterande om du tidigare haft uppdrag likvärdigt förvaltningschefsuppdraget. Du har erfarenhet från dina tidigare uppdrag av att ha många samverkansytor där du har varit framgångsrik i att skapa och upprätthålla goda relationer. Ditt ledarskap genomsyras av professionalitet, förutsägbarhet och transparens. Du har ett tryggt och tillitsfullt ledarskap, med förmågan att samskapa i en tillitsfull anda. Genom detta ger du stort mandat och förtroende till förvaltningens medarbetare. Som balans till det tillitsfulla ledarskapet behövs också en förmåga att skapa struktur och en tydlighet i styrning och ledning. Du är innovativ och modig i förändringsledning men balanserar upp modet med trygghet och en förståelse för att förutsägbarhet är viktigt i en stor och komplex organisation. Du har en god strategisk blick och förmåga att skapa strukturer som stödjer den strategiska riktningen förvaltningen har. Du är lyhörd och kan nå fram genom att kommunicera med olika målgrupper och i varierande sammanhang – både i tal och i skrift. Så här söker du tjänsten Vi kan erbjuda en spännande utmaning som förvaltningschef, där du får möjlighet att skapa nya framgångar för verksamheten och bidra till utvecklingen inom Borås Stad. Vi ser fram emot din ansökan senast den 10 december. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller [email protected]. Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan. Borås stad erbjuder ett meningsfullt arbete och goda möjligheter att utvecklas. Vi vill också erbjuda personalförmåner som kan främja ditt välmående och öka din trygghet i vardagen. Här kan du läsa mer om Borås stad som arbetsgivare och om våra förmåner.
Till en attraktiv kommun i norrort söker vi nu en enhetschef till Miljö- och hälsoskydd. Om uppdraget Som enhetschef inom miljö- och hälsoskydd ansvarar du för att samordna enhetens arbete och är en del i att utveckla enhetens och förvaltningens processer. Du planerar och följer upp enhetens arbete och mål. Du arbetar nära enhetens medarbetare och vägleder dem vid komplexa frågor. Du coachar medarbetarna mot målen för verksamheten. Det är ett uppdrag på heltid och ungefär 3 månader med start så fort som möjligt. Viss möjlighet finns till distansarbete. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innebär personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du rapporterar till och arbetar nära förvaltningschefen och har ett nära kollegialt samarbete med förvaltningens ledningsgrupp. Du hanterar allt ifrån de dagliga frågorna till med komplexa strategiska frågor. Dina kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning - Chefserfarenhet - Förståelse för offentlig förvaltning - Kunskap inom juridiska processer Som person är du strukturerad och arbetar processtyrt. Du är trygg i dig själv och din roll, har mod att säga ifrån, står för dina åsikter och kan skilja på sak och person. Du arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Är lugn och hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-28 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker nu en interimschef till Upplands-Bro Kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid till och med sista maj och med önskad start i mitten på december. Uppdraget utförs till största del på plats i Kungsängen. Kunden har skapat en ny enhet som heter projektenheten, där ca 10 stycken projektledare skall arbeta med mark och anläggningsprojekt i genomförandefasen. Vi söker nu en interim chef för enheten som kan vara med i uppstarten tills de får en permanent chef på plats. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för ledning, administration, planering, samordning och uppföljning av verksamheten. Du har ett helhetsansvar som innebär ansvar för verksamhetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Som ledare behöver du vara en kommunikativ och stabil person med ett strukturerat arbetssätt. Du behöver ha erfarenhet av att planera, organisera och prioritera ditt och medarbetarnas arbete på ett effektivt sätt. Dina kvalifikationer - Du har erfarenhet från mark och anläggning - Du har minst 3 års dokumenterad erfarenhet som chef - Du har goda kunskaper om AB04, ABT06 och ABK09 Meriterande - Erfarenhet som projektledare inom mark och anläggning - Erfarenhet som chef inom kommun Som person är du kommunikativ och tydlig i ditt ledarskap. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-24. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Områdeschef Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut och förvaltar lägenheter i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Som medarbetare på Hallstahem arbetar du varje dag för att komma närmare vår vision ”boende i världsklass” - med samarbete, engagemang och trygghet som ledord. Du utför de arbetsuppgifter som ingår i din rollbeskrivning, och är samtidigt prestigelös och har en positiv vilja att hjälpa till i hela företaget när det behövs. Du är affärsmässig och deltar aktivt i utvecklingen av vår kundfokuserade fastighetsförvaltning. Erbjudandet Vi kan nu erbjuda en central roll som områdeschef i en organisation som präglas av en god och professionell sammanhållning baserat på Hallstahems värdeord; samarbete, engagemang och trygghet. Som områdeschef får du stora möjligheter att bidra och påverka verksamhetens förutsättningar då Hallstahem gör en organisatorisk justering för att bättre bedriva och utveckla sitt erbjudande av ”boende i världsklass”. Till din hjälp finns idag 13 ambitiösa medarbetare i form av samordnare och fastighetsskötare. Tillsammans kommer ni jobba med att utveckla och förvalta ett fastighetsbestånd på cirka 2500 lägenheter. Som områdeschef rapporterar du till Hallstahems fastighetschef. Rollbeskrivning I rollen ingår ett personal- och resultatansvar för avdelningen som innefattar området Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Du ska leda, planera och följa upp din avdelnings resultat i relation till framtagna mål och handlingsplaner. Det innebär att skapa och underhålla goda relationer med hyresgäster, hantera dagliga förfrågningar och lösa eventuella problem för att säkerställa trygghet och trivsel. Din viktigaste uppgift blir att leda och samordna arbetet i arbetsgruppen och därför är dina ledaregenskaper av största vikt. För att lyckas i rollen behöver du ha en allmänteknisk förståelse, kunskaper inom ekonomi samt vana vid administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten kräver B-körkort och bil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Stödja, och ha ett starkt engagemang för medarbetarnas utveckling Medarbetar- och lönesamtal Ansvara för kvalitetskontroll yttre skötsel Dagliga hyresgästkontakter Hantera allvarligare störningsärenden Myndighetskontakter Driva projekt Budgetarbete och uppföljning Hyresgästinformation och bomöten Hantering och granskning av fakturor Ingå i Hallstahems chefsgrupp och aktivt bidra till företagets utveckling Följa upp och kvalitetssäkra upphandlade ramavtalspartners. Önskvärda kvalifikationer För rollen som områdeschef på Hallstahem ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller liknande kunskaper förvärvat via arbetslivet. Du har jobbat med liknande frågor och har dessutom några års erfarenhet av ledande roller med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Har du tidigare jobbat med LOU ses det som meriterande. Som person söker vi efter dig som i grunden är intresserad av ledarskap, möten med hyresgäster och att utveckla trygga miljöer. Du är van att jobba både operativt som strategiskt och har en förmåga att skapa struktur och effektivitet. Du är trygg i ditt ledarskap och har erfarenhet av att framgångsrikt utveckla och coacha din personal där du som chef upplevs som kommunikativ och närvarande. Du agerar affärsmässigt och etablerar och utvecklar långsiktiga och professionella relationer med såväl medarbetare som hyresgäster och intressenter. Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sista dagen för att söka tjänsten på www.skillsrekrytering.se är satt den 11 dec. Dock kan urval och intervjuer ske löpande under ansökningstiden. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Joon Fröberg på 070- 616 00 79 eller Julia Öhrberg Nyberg 073-096 18 15 på Skills Rekrytering.
Om tjänsten I rollen som Rådgivningschef Lantbruk ansvarar du för att vi når lantbruksaffärens försäljnings- och beståndsutvecklingsmål. Till ditt förfogande har du ett kompetent team bestående av 14 medarbetare fördelade på våra kontor i Lund, Ystad och Ängelholm. Ditt uppdrag är att effektivt leda och coacha teamet så vi når våra uppsatta mål samt har Skånes mest nöjda lantbrukskunder. Vidare kommer du att arbeta med att utveckla lantbruksaffären och implementera nya arbetssätt så att vi fortsätter vara relevanta på marknaden även i framtiden. Tjänsten som Rådgivningschef Lantbruk är en direktrekrytering till Länsförsäkringar Skåne. Här rapporterar du till Chef Affär Företag & Lantbruk, och ingår ledningsgruppen. Om dig Du är affärsmässig, noggrann, självgående och van att kommunicera väl i både tal och skrift. Du gillar förändringar, har ett starkt eget driv och besitter ett positivt mindset där du ser möjligheter snarare än hinder. För att lyckas i ditt ledarskap behöver du vara duktig på att coacha och utveckla människor samt bygga team för framgångsrikt samarbete och engagemang. Du fattar beslut som präglas av mod, tydlighet och engagemang. Du är ödmjuk och har förmåga att reflektera – viktiga egenskaper för att du själv ska utvecklas som ledare. Vi söker dig med ett modernt ledarskap som brinner för att utveckla dig själv, dina medarbetare och inte minst kundrelationen! För att lyckas i rollen har du tidigare ledarerfarenheter med påvisat gott resultat. Du har även god erfarenhet från någon del inom den Gröna Näringen. Vi tror att du har erfarenhet av säljledning eller annan liknande befattning. Erfarenhet av försäkring är meriterande, men stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Hamnen i Malmö, men du rör dig frekvent ute på våra övriga kontor i Skåne. Du behöver därför inneha körkort och ha tillgång till bil. Om Länsförsäkringar Skåne Länsförsäkringar Skåne är tydlig marknadsledare inom försäkring, och inom lantbruksaffären har vi ca 70 % marknadsandel. Med en stark lokal närvaro, personliga möten och hög servicenivå skapar vi förutsättningar för det bästa kundmötet. Vi ägs av våra kunder. Vi delar gator, stränder och torg med våra kunder. Därför drivs vi av att erbjuda trygghet via våra tjänster och att investera i vårt gemensamma samhälle. Vi är drivna och nyfikna på framtiden och tror på att gott samarbete kan göra skillnad. Hos oss jobbar vi tillsammans och stärker varandra. På så sätt bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan även till gruppen som helhet. Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar Skåne med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Cecilia Danlarén via [email protected] alternativt 0736 84 73 18. Facklig kontaktperson för Forena är Therese Bergöö på tel. 0411-33 81 03, [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Försäljningschef, Rådgivningschef, Säljchef, Säj, Lantbruk, Försäkring, Länsförsäkringar Skåne, Adecco, Malmö
Nu söker vi för ett långt uppdrag en Verksamhetschef till Föreningen Fastighetsägare i Frölunda och Tynnered. Om uppdraget Uppdraget är på heltid med start 240101 och under ett år, med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare tre år. Dina arbetsuppgifter Du kommer att utveckla och driva samarbetet mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö. Dina kvalifikationer - Relevant akademisk examen eller annan utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet som verksamhetschef med uppdrag att organisera och driva samarbete mellan fastighetsägare eller motsvarande befattning som av beställaren bedöms som likvärdig. Omfattningen av arbetslivserfarenheten ska ha varit minst 75 % av en heltid under den angivna 5 års perioden. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att utveckla och driva samarbete mellan fastighetsägare och andra aktörer för att öka tryggheten och attraktiviteten i ett geografiskt område i storstadsmiljö med dokumenterat goda resultat. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av övergripande verksamhets- och budgetansvar. - Genomfört kartläggningar, utvärderingar och uppföljningar av brottslighet och andra ordningsstörningar samt formulerat konkreta aktiviteter med dokumenterat goda resultat. - Erfarenhet av, och inom ramen för det aktuella uppdraget, själv kunna genomföra trygghetsbesiktningar av bostadshus, parkeringar och lokalfastigheter åt medlemmar. - Vara förtrogen med nationella lagar och regler samt hur en kommun styr och reglerar sin verksamhet inom relevant område för uppdraget. - Arbetslivserfarenhet av att samverka med berörda aktörer i storstad kring infrastruktur-, stadsbyggnads- och stadsplanefrågor, trafik, parkering och kommunikationer samt svara på remisser i nämnda områden. - Erfarenhet av att stödja en föreningsstyrelse med administration som att ta fram handlingar inför årsmöten såsom budget och verksamhetsplan till att löpande bereda ärenden och ta fram handlingar inför styrelsemöten gällande verksamhet och ekonomi. - Behärska svenska språket i både tal och skrift och kunna förmedla aktuell information och resultat från projekt och processer via hemsida, nyhetsbrev och sociala media. - Mycket god vana av att företräda en verksamhet i publika sammanhang. - Ha mycket god datorvana. För att lyckas i rollen behöver du vara resultatinriktad, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och noggrann samt självständig och ansvarstagande. Meriterande - Hög kunskap inom området med en god förståelse för uppdraget och ett strukturellt arbetssätt. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5/12 -2023. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se Just nu pågår en omorganisation på nämnd- och förvaltningsnivå i Bollebygds kommun, en delning av nuvarande samhällsbyggnadsnämnden och samhällsbyggnadsförvaltningen. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas av Kommunfullmäktige den 16 november kommer nuvarande samhällsbyggnadsförvaltningen att delas upp i två förvaltningar; en bygg och miljöförvaltning och en teknik och serviceförvaltning. Vi söker nu en förvaltningschef till en helt ny tjänst, förvaltningschef för teknik och serviceförvaltningen. Förvaltningens ansvarsområden är fastighet, lokalvård, måltid, VA/gata och Park/avfall Den nya förvaltningen ska på ett målmedvetet sätt fortsätta utvecklingen inom serviceområdena och driva på utvecklingen inom de tekniska och strategiska områdena. Din nya vardag kommer vara fylld av utmaningar. Till din hjälp har du i din ledningsgrupp fem enhetschefer. Den nya förvaltningen kommer att kräva ett kontinuerligt effektiviseringsarbete och förmåga att använda resurserna så optimalt som möjligt. Kommunen står inför stora utmaningar och investeringar där fler av dem ansvarsmässigt ligger på den nya nämnden och förvaltningen. Vår verksamhet präglas av hög kompetens och utveckling för att möta framtidens krav. Förvaltningschefen har, under sin nämnd, ansvaret att leda förvaltningen, med ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Som förvaltningschef arbetar du på uppdrag av nämnden och du ansvarar för att samtliga ärenden som nämnden ska behandla är tillfredsställande beredda och utredda samt förenliga med gällande lagar och föreskrifter. I detta ligger att förvaltningschefen ska se till att underlagen till besluten är utformade på ett sakligt och opartiskt sätt samt baserade på professionell sakkunskap om det aktuella området. I din roll som förvaltningschef är du direkt underställd och rapporterar till kommundirektör. Du ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Vi erbjuder dig ett ansvarfullt arbete där du aktivt ska medverka till att utveckla kommunens verksamhet i nära dialog med teknik och servicenämnden. ARBETSUPPGIFTER Du har ett övergripande ansvar att leda och utveckla förvaltningens verksamhet enligt kommunens visioner och mål. Du leder och ansvarar för verksamheten inför den nya nämnden. I uppdraget ingår också att samverka med andra kommuner och myndigheter, delta i regionala nätverk och samverka med övriga förvaltningar i kommunen. Du förväntas anpassa organisationen på ett hållbart sätt i förhållande till en ökad efterfrågan på kommunala tjänster då kommunen förväntas fortsätta växa kommande år. Du brinner för och vill arbeta med strategiska, förvaltnings- och kommunövergripande frågor där en hållbar, kunskapsbaserad och kvalitativ verksamhet med en ansvarsfull budgetutveckling står i fokus. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill skapa förutsättningar för implementering av de politiska målen och vill leda strategisk förändring samtidigt som du agerar kostnadseffektivt på de utmaningar och möjligheter som är i verksamhetens omgivning och miljö. För att kunna göra det behöver du ha en relevant högskoleutbildning samt bred erfarenhet av och kunskap om service, teknik och samhällsutveckling på ledningsnivå. Du har erfarenhet av kvalificerat ledarskap och flerårig erfarenhet att vara chef. Du har också erfarenhet av att leda andra chefer och har arbetat på strategisk nivå. Du har också god kunskap om de lagar och förordningar som styr verksamheten. Som person är du lugn, trygg och stabil i rollen som ledare. Vi ser gärna att du har kvalificerad erfarenhet inom hela eller delar av ansvarsområdet samt personlig mognad och stabilitet. Du har förmåga att kommunicera såväl internt som externt samt att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av att driva utvecklingsfrågor inom området och har en modern syn på ledarskap. Genom ditt engagemang och din drivkraft får du som ledare andra att växa. Du bör även vara handlingskraftig, resultatinriktad med ekonomiskt sinnelag samt ha en god social förmåga för att kunna skapa goda kontakter. Vi förutsätter att du är utvecklingsorienterad och har bred erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du kan skapa förtroende hos medborgare och medarbetare samt har mycket god förmåga att samarbeta med den politiska ledningen och med fackliga organisationer. ÖVRIGT Tjänsten är säkerhetsklassad. Det innebär att du som svensk medborgare genomgår en säkerhetsprövning innan anställning. De sökande vi är intresserade av att bjuda in till intervju kommer att bli inbjudna till en första intervju den 6 dec alternativt den 7 dec. De som vi väljer att gå vidare med kommer att bli inbjudna till en andra intervju den 13 december. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan!
Ånge växer! För att möta utvecklingen förstärker vi vår organisation med en Biträdande Samhällsbyggnadschef. Ånge kommun är en plats för alla där kraft och engagemang ger näring till en levande bygd. Det skapas nya jobb och människor flyttar in för att bosätta sig här medan vi ställer om vårt samhälle mot tillväxt. Välkommen till ett spännande jobb hos Ånge kommun. Framtiden är här! Samhällsbyggnadsavdelningen är sedan 2023 en del av kommunstyrelseförvaltningen med kommunstyrelsen som nämnd. Vi är organiserade i enheter med följande ansvarsområden, Kost, Lokalvård, samhällsplanering och Teknisk verksamhet, (med VA, renhållning, gata och park) samt Näringsliv och totalt är vi cirka 80 anställda. Inom avdelningen pågår en kontinuerlig verksamhetsutveckling mot bättre kvalitet och större mått av måluppfyllelse. Förutom uppdraget som biträdande chef har du definierade områden där framdrift, utveckling och resultat är ditt ansvar. Du är direkt underställd samhällsbyggnadschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Biträdande Samhällsbyggnadschef Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill följa med på samhällsbyggnadsavdelningens påbörjade utvecklingsresa som har fokus på kommuninvånare och företagare i Ånge kommun. I kommunen finns flera stora pågående projekt som kommer att realiseras under de närmaste åren, både i privat näringsliv och i offentlig verksamhet. Som biträdande samhällsbyggnadschef är du en nyckelperson på samhällsbyggnadsavdelningen och i kommunen. Övrig information Stationeringsort Ånge, med möjlighet till arbete på distans enligt överenskommelse. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper vid rekryteringen. Vi tillämpar löpande urval och ber dig därför ansöka snarast möjligt. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Ånge kommun erbjuder friskvårdsbidrag till ett värde av 1500 kr/år via Epassi. Kvalifikationer Vi söker dig som har god erfarenhet av ledarskap och förändringsledning. Du har kunskaper inom samhällsbyggnadsområdet på en strategisk nivå. Du har också god förmåga att visualisera och förklara komplexa processer inför publik på ett enkelt sätt. Du har god social kompetens och uppskattar nätverkande då tjänsten innebär samverkan och samarbete med många olika kontaktytor. Förmåga att kombinera affärsmässighet med samhällsnytta efterfrågas också i rollen. Tidigare erfarenhet från ledaruppdrag i offentliga organisationer är meriterande liksom erfarenhet att leda andra chefer. Som person är du ansvarstagande och trygg med god förmåga att fatta beslut, skapa struktur och tydlighet. Du är driven, engagerad och vill utveckla både dig själv och verksamheten du leder till att bli ännu mer framgångsrik. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har en relevant akademisk examen. Fackliga kontakter
OM OSS Leksands pastorat har 46 anställda i fyra församlingar; Leksand, Djura, Siljansnäs och Åhl. Tjänsten har sin placering i centrala Leksand. Leksands kommun har ca 16 000 invånare och en god samhällsservice. Det finns bra pendlingsmöjligheter till närliggande städer. I kommunen finns många stora arbetsplatser, stark turistnäring och ett rikt idrotts-och friluftsutbud. Och så hockeyn förstås! OM DIG Vi söker dig som: • är medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans tro och värderingar • har erfarenhet av arbete på chefsnivå inom kyrka eller offentlig förvaltning • har erfarenhet av att arbeta med ekonomi, fastighet och service Vi lägger särskild stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga Tjänsten kräver körkort. Dina arbetsuppgifter • Chef för administration, ekonomi och service med arbetsledningsansvar. • Vid behov fungera som arbetsgivarens representant och förhandlare . • Delta i pastoratets ledningsarbete, vara sekreterare och föredragande i kyrkorådet, och dess arbetsutskott. • Ekonomisk uppföljning i fastighetsförvaltning, underhållsplaner och verksamhetsbudget. • Ansvara för viss upphandling Kyrkoherden är din närmaste chef.
Nu söker vi för ett årslångt uppdrag en förvaltningschef till serviceförvaltningen på Hammarö kommun. Start är omgående. Om uppdraget Du har det övergripande ansvaret för att verksamheten leds och utvecklas enligt kommunens målsättning och att servicenämndens beslut genomförs. Dina arbetsuppgifter Som tf förvaltningschef för Serviceförvaltningen i Hammarö kommun kommer du att få ett utmanande arbete då det är en kommun med stor tillväxt. Kommunen står inför många olika samhällsbyggnadsfrågor och vi söker dig som känner stort engagemang för frågorna och kan driva verksamheten framåt. Som tf förvaltningschef ingår du i kommunens ledningsgrupp och är direkt underställd Kommundirektören och därmed har du en viktig roll i det kommunövergripande arbetet. I det dagliga arbetet har du det övergripande ansvaret för Serviceförvaltningens personal, arbetsmiljö och budget. Antalet anställda inom förvaltningen är ca 160st och du kommer att arbeta med 7 enhetschefer som bildar din ledningsgrupp. Arbetet innebär att du har många kontakter både internt och externt därför behöver du ha lätt för att samarbeta, utveckla samt bibehålla goda relationer. Din vardag kommer att präglas av att vara stöd till nämndens ordförande och servicenämnd. Du ansvarar för beslutsunderlag inför beredning, arbetsutskott och nämnd samt deltar på arbetsutskott, nämnd och leder beredningar. Vi ser det som viktigt att du har en god planering och en tidig dialog med nämndsekreterare. Vidare håller du veckovisa avstämningsmöten med nämndens ordförande och leder förvaltningen med stöd av förvaltningens ledningsgruppkvalifikationer. Merparten av arbetet sker på plats. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har civilingenjörsutbildning eller annan teknisk akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi fäster stor vikt vid dina goda ledaregenskaper, erfarenheter av kommunal organisation, projektledning och att du har ett genuint samhällsengagemang. Du har ett tydligt och tillitsfullt ledarskap och kan skapa delaktighet i processer inför beslut. Vi förutsätter att du har god erfarenhet av att leda genom andra chefer. Vi utgår ifrån att du har erfarenhet av budgetarbete och ekonomiskt ansvar på en övergripande nivå. Vi ser att du ska kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du har ett stort intresse för förändring- och utvecklingsfrågor och kanske har du drivit större förändringsprojekt på kort och lång sikt. Ditt arbetssätt präglas av struktur och resultatfokus med en naturlig förmåga att se möjligheter istället för hinder. Som person är du lyhörd, tydlig och kommunikativ. Vidare har du goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Körkort krävs. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 230926. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Visar 1 till 10 av 11 jobb